"Дизелгейт" в САЩ ще струва на "Фолксваген" 15 млрд. долара

"Дизелгейт" в САЩ ще струва на "Фолксваген" 15 млрд. долара

© В© Mike Blake / Reuters, Reuters



Германският автомобилостроител Фолксваген (Volkswagen) преодоля днес ключово препятствие за извънсъдебното уреждане на скандала "дизелгейт" в САЩ със споразумение за близо 15 млрд. долара, предаде Асошиейтед прес.


Федералният съдия от Сан Франциско Чарлз Брейър даде предварително одобрение за споразумението.
"Фолксваген" ще плати малко над 10 милиарда долара, за да изкупи обратно проблемните дизелови коли или за да ги ремонтира, както и да изплати на собствениците между 5100 и 10 000 долара за причинените проблеми.


Подробностите за поправките на колите все още не са окончателно договорени.




Решението на съдията позволява на адвокатите на концерна да уведомят собствениците за условията, включително да използват сайт за споразумението, за да определят размера на компенсацията, която ще получат. Собствениците могат да възразят срещу условията или да решат да не се включат в споразумението и да съдят компанията самостоятелно.


Очаква се съдия Брейър да обяви окончателното си решение през октомври.


Според клаузите на споразумението германският автомобилопроизводител ще трябва също да даде на властите 2.7 млрд. долара за смекчаване на последиците върху околната среда, както и да похарчи още 2 млрд. долара за поощряване на технология за превозни средства с нулеви емисии в САЩ.

Коментари (93)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1784 Неутрално

    Дизелгейт - 15 милиарда $
    Филип Морис - 12 милиарда $ само на щата Калифорния (а ние даваме стотици милиони годишно, за да поддръжаме на системи тютюевия отрасъл)

    После разправяйте, че ТТИП занижавало потребителските стандарти....

  2. 2 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 778 Неутрално

    честито на хитреците

    twitter.com/voxybg
  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4074 Неутрално

    Как го правят?!
    "оперативната печалба за "Фолксваген АГ" през първата половина от 2016 год. е 7,5 млрд. евро ....

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  4. 4 Профил на ЧИЧО ПЕШО
    ЧИЧО ПЕШО
    Рейтинг: 340 Любопитно

    И КОЙ РЕАЛНО ЩЕ ГИ ПЛАТИ ТЕЗИ МИЛИАРДИ ???

    СТО ПРОЦЕНТОВО НОВИТЕ КЛИЕНТИ НА Volkswagen !!!

  5. 5 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Що за шашми?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  6. 6 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    Глобата е смешна,но е голямо предупреждение от САЩ към Германия.Същото важи и за раследването в щатите срещу Дойче банк !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  7. 7 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Ей туй му е хубавото на Сащ, накрая винаги си плащаш гяволъка.

  8. 8 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 648 Весело

    До коментар [#4] от "ЧИЧО ПЕШО":

    Разбира се, че перничани ще ги платят, цената на 20 годишните голфове след тази новина се е качила двойно!

  9. 9 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2469 Неутрално

    А за евро потребителите някакви компенсации?

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  10. 10 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1468 Неутрално

    Да не се отчайват швабите- благодарение на закърмената социалистка- Баба ти меркелица талази от сирийски инженери са се юрнали към германската автомобилна индустрия и щели до няколко години да изобретят летящи персонални персийски килимчета- та цял Свят ще им завижда как се Възнасят към небесата (даже и девици се мяркат тук таме)

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  11. 11 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    Смешници, Фоксваген плащат американски държавен рекет. Над 90% от американските коли отделят повече вредни емисии от всеки един ФВ. Всеки Хамър харчи над 25л/100км. Да не говорим, че повечето щати нямат никакъв тест за вредни емисии...

  12. 12 Профил на niko_tin
    niko_tin
    Рейтинг: 418 Неутрално

    А след тази страшна глоба ний требва ли да сме сигурни, оти нема никогаш да са повтори тай галимация, али мож да запазиме едно смътно самнений, га четеме за: "Еврокомисията наложи рекордна глоба от 2.93 млрд. евро на производителите на камиони Volvo/Renault, Daimler, Iveco и DAF. Те, заедно с компанията MAN, са поддържали картелно споразумение в продължение на 14 години." http://www.dnevnik.bg/sviat/2016/07/19/2797884_evrokomisiiata_globi_s_blizo_3_mlrd_evro_nai-golemite/

    Та начи глобата на фолксвагин ней сваршила работа у производителите на камиони да са уплашат, да си разпуснат картелнуту споразумений и да са покрият у миша дупка че и обица на ухо да им е, ми са си го запазиле они!?? Па тогази мож ли да има и други таквизи неуплашили и непокрили са, али ненамерени примирно али дали малко рушветче на кумисията борба с корупцията да са замълчи и потули какви ги они вършат???

    Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми
  13. 13 Профил на today
    today
    Рейтинг: 758 Неутрално

    Съжалявам, че нямам такъв фолксваген, и не съм в САЩ.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  14. 14 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#6] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    По принцип да, но очевидно САЩ с един удар унищожиха имиджа на немският автомобил.
    Това пък ще им струва ТПТИ - то (Трансатлантическо партньорство за търговия и инвестиции), както и неочаквани глоби за гигантите им от Силициевата долина.
    На ЕС тези ку..ски парчета не минават. Война е все пак.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  15. 15 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamilton F1":

    Е как?
    Задълженията им са скочили от 261,020,000,000 на 293,665,000,000

  16. 16 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 418 Весело

    [quote#4:"ЧИЧО ПЕШО"]СТО ПРОЦЕНТОВО НОВИТЕ КЛИЕНТИ НА Volkswagen !!![/quote]

    Jawohl!

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  17. 17 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#9] от "korc":

    Never!

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  18. 18 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4074 Весело

    До коментар [#15] от "accidental":

    Това в турски лири ли е!? При пазарна капитализация от 65 млрд. евро...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  19. 19 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4099 Неутрално

    Пак са се изпазарили, преди месец сумата на обезщетенията и глобите се изчисляваше на 18 милиарда долара. Изглежда има и план Фолксваген да продаде изкупените в САЩ употребявани дизели в "други страни и пазари".

  20. 20 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    За чий им беше на VAG да се навре на щатския пазар с дизелови автомобили?! Интересно, ако бяха предлагали единствено бензинови автомобили, какво щеше да се случи с конкуренцията им с Тойота? До преди 15г. Японците бяха само кибици на този пазар... В резултат на лакомията си, германците хем развиха автомобилите на жълтите, хем ще трябва да се бръкнат и едни 15млрд. Както се казва тук, лаком ***, кръв с*р*!

    I Want To Believe
  21. 21 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    Мдааааа, пък General Motors (от "великата, демократична и свободна" мюрика", дето при техните проблемни коли загинаха 120 човека ..., но пък платиха цели 900 милиона ...
    И това в прехваления ви сащ! СМЯХ! Да се закрие веднага!

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  22. 22 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 829 Неутрално

    [quote#19:"daskal1"]Изглежда има и план Фолксваген да продаде изкупените в САЩ употребявани дизели в "други страни и пазари".[/quote]
    Е не - ще ги изгорят в пещите на стомана перник

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  23. 23 Профил на ivanfl
    ivanfl
    Рейтинг: 8 Неутрално

    това е от федералното правителство. Щатските власти във секи щат вод́ят отделни дела. Има и безброй частни дела за компенсации от дилърски мрежи, от инвеститори в компанията. с една дума да се изстиска колкото може сок без да се смачка лимона, от заличаване на компани́ята никой няма полза.

  24. 24 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1597 Неутрално

    До коментар [#6] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Защо да е смешна? GM уби над 100 шофьора заради дефект, за който са знаели. Глобиха ги под 1 милиард.

    Е, да, за сега не се очертава прогнозата на непрестанно-тролещи източници като Ройтерс (щяло да бъде 90 милиарда, после 45 милиарда, защото имало "грешка" в сметките им).

    Няма спор, че ефектът върху околната среда е фактически никакъв. Би било по-правилно да ги глобят за нелоялна конкуренция. Остава и нарушението на законите (в САЩ е забранено да има устройства за избягване на тестовете за емисии). Обаче никой не е умрял от това, колкото и да се напъват разни лобита да обясняват разни неща.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  25. 25 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1597 Весело

    До коментар [#12] от "niko_tin":

    Oh my gaaaawd!

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  26. 26 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 574 Весело

    [quote#4:"ЧИЧО ПЕШО"]И КОЙ РЕАЛНО ЩЕ ГИ ПЛАТИ ТЕЗИ МИЛИАРДИ ???

    СТО ПРОЦЕНТОВО НОВИТЕ КЛИЕНТИ НА Volkswagen !!![/quote]

    Чиче, ще ги платят ако искат. Никой насила не ги кара да купуват.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  27. 27 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 470 Любопитно

    До коментар [#7] от "foxa5":

    Както си плаща корпорация Монсанто нали?

    Дела трябват, а не думи.
  28. 28 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 470 Весело

    До коментар [#9] от "korc":

    Директно казаха че за ЕС няма такива екстри за потребителите, който иска щели да го хвърлян на бежанците пред гарата на Кьолн .

    Дела трябват, а не думи.
  29. 29 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3456 Неутрално

    всъщност ес няма представа колко има още да плаща

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  30. 30 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 444 Любопитно

    До коментар [#11] от "otrqdnik":

    Американски дизели почти няма - разход и вредни емисии са две много различни неща, а лъжливите овчарчета си плащат скъпо за простотиите...

    Stef
  31. 31 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    За да влезне външен автомобилен производител на американския пазар, то трябва да си преработи двигателите така, че да харчи колкото американските боклуци.

    Примерно като влязоха тойота ярис с разход 6/100 започнаха да ги блъскат със всякакви глоби докато с времето не постигнаха 9/100. И така в момента тойота ярис в Америка гори 9/100, докато в Европа същия модел харчи около 6/100.

    Това мисля е достатъчно показателно как в Америка се тормозят чуждите производители и се облагодетелства собственото некадърно производство. За 100 години автомобилостроене янките не се научиха да правят двигатели.

  32. 32 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#30] от "stef":

    Живей си в измисления свят, аз само казвам как стоят нещата. Ако не искаш не вярвай, матрицата ти приляга, но не ти казва кой си .

  33. 33 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1597 Неутрално

    Я, дрОгариатът е минал през #24 и е оставил само минуси. Та така, дрОгари, кое от написаното не е вярно?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  34. 34 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 444 Любопитно

    До коментар [#32] от "otrqdnik":

    Ти като някакъв проповедник ли се изживяваш, що ли?
    Измамата е факт, изключително крупна е и заслужава сериозни последствия за авторите си.
    Това че Европа освен географски и умствено се намира някъде между Путания и САЩ в развитието си е много тъжно за всички нас. Да чакаш американците да хванат измамата и след това да се правиш, че нищо не се е случило е много тежка диагноза за Стария свят...

    Stef
  35. 35 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 596 Весело

    [quote#9:"korc"]А за евро потребителите някакви компенсации?
    [/quote]

    Е не е Щатският съд този, който да присъди компенсации за европейците.

    Някой в Европа следва да предяви претенции, освен ако не е много зает с размера на краставиците и на спагетите, и с гръцката шкембе- чорба и ракиджийския казан на дядо Гошо от село Череша...

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
  36. 36 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#34] от "stef":

    Безспорно измама има, но да наказваш само 1 при положение, че всички нарушават правилата си е чиста проба йезуитщина.

    Освен това емисиите са под допустимото там където има тестове, единствения проблем е, че не отговаря на предписанията на производителя, което е смехотворно за 15млрд глоба. Ти как мислиш?

    Хората горе ти казаха за какви нарушения какви глоби се присъждат. Всичко това е заради лобизма и фаворизирането на собственото производство по всякакви користни начини, това твърдя аз!

  37. 37 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 596 Неутрално

    [quote#31:"otrqdnik"]Примерно като влязоха тойота ярис с разход 6/100 започнаха да ги блъскат със всякакви глоби[/quote]

    Чакай, чакаи сега... С какви глоби са ги блъскали- как така с всякакви? За цвят на колата ли са ги глобявали?

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
  38. 38 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#37] от "952":

    дреме ми

  39. 39 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 596 Весело

    [quote#12:"niko_tin"]А след тази страшна глоба ний требва ли да сме сигурни, оти нема никогаш да са повтори тай галимация, али мож да запазиме едно смътно самнений, га четеме за...[/quote]

    Пробвах да те чета, но се отказах- твоя диалект не го разбирам. Е- и мишката ми отказа да копира целия текст...

    Ако не си разбрал горното- сложи 3 питанки. Аз ще намеря някой неграмотен селяндур да преведе...

    Моди- прости ми, ама- такива не трябва ли да ги триете? Ако ли не- да почвам да поствам на суахили?

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
  40. 40 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 444 Весело

    До коментар [#38] от "otrqdnik":

    Бръщолевиш врели некипели и подвиваш опашка като ти поискат сметка за празните приказки...
    Настъпвай Пасата и не гледай облака в огледалото

    Stef
  41. 41 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 596 Неутрално

    [quote#38:"otrqdnik"]дреме ми[/quote]

    Така и предполагах...

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
  42. 42 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#40] от "stef":

    Хич не ми пука дали ми вярваш, отговарям ти не да защитя тезата си, а за да я развия.
    Не печеля спор, а изказвам мнение. Нямам нужда да се наложа над някой за да се чувствам значим, след като са ме мачкали цял ден, както правят някой пенливи съфорумци. Да не им изброявам именцата

    В този смисъл, тези които се напъвате да се доказвате, чувствайте, че сте спечелили, спете спокойно деца(докато шефа ви сгази утре, както обикновено )

  43. 43 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 596 Весело

    До коментар [#42] от "otrqdnik":

    Човече- ставаше дума за Фолксваген!!!

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
  44. 44 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 444 Весело

    До коментар [#42] от "otrqdnik":

    Съжалявам, ако те разочаровам, но нещо ми подсказва, че съм по-прав за Пасата ти, отколкото ти за шефа ми

    Stef
  45. 45 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    [quote#11:"otrqdnik"]Да не говорим, че повечето щати нямат никакъв тест за вредни емисии...[/quote]

    До коментар [#11] от "otrqdnik":

    Абе другари, от къде ги измисляте тези простотии? Нали точно заради изискванията на ЕРА ги хванаха тези мошеници от ФВ. Ако няма изисквания за какво са ги хванали?
    Аз от 30 години живея тука и не знам да има такива щати. Всеки две години се минава на Smog test който е на ролки и колата симулира движение със 100км/ч. Теста продължава около 10 мин и резултатите се изпращат автоматично в DMV по интернета така че и фалшификациите са трудни. Нали точно тези условия за теста са използвали германските измамници за да може колата да разпознава че е върху тестера а не на реален път и да включва мошеническия софтуер.
    Този анти-американизъм ще ви затрие главата! В САЩ има само 800,000 такива дизели и сега ще платят $14,7 милиарда. Отделно собствениците и разни еко организации ще ги съдят. Целия зор сега е да платят тези пари без да има съд! Ако бяха отишли на съд пак щяха да ги платят но всеки друг който си пожелае щеше да ги осъди на базата на този прецедент. Сега пак ще ги осъдят но по-трудно.
    Вие вместо да плюете по Америка, защо не се организирате и да искате компенсация за тези 11,000,000 дизели които са ви пробутали? Или за тебе е по-добре ти и децата ти да кашляте цял живот и да псувате САЩ?

    California Über Alles
  46. 46 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#44] от "stef":

    Щом не съм прав, тогава какво се пениш, седи си мирен. Всяка пяна е от комплекси и напрежение, което е или от шефа или от семейството, това го знае всяко дете

  47. 47 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2798 Неутрално

    [quote#4:"ЧИЧО ПЕШО"]
    И КОЙ РЕАЛНО ЩЕ ГИ ПЛАТИ ТЕЗИ МИЛИАРДИ ???
    СТО ПРОЦЕНТОВО НОВИТЕ КЛИЕНТИ НА Volkswagen !!![/quote]

    Ето това е добър въпрос. Клиентите ще плащат, ако искат. Не можеш ги задължи. Фабриката не би могла да отдели астрономическата сума. Остава леля Меркел. Тя ще плати. Лесно. Ще натисне бутона на печатарската машина.

  48. 48 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#45] от "Pontif А":

    Шегуваш ли се? Аз съм американофил, изобщо не плюя само казвам какво знам от американци

  49. 49 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 596 Весело

    До коментар [#45] от "Pontif А":

    Да де, ама пък... биели черните...

    С други думи- всичко, което си написал е истина, и понеже нямаме аргументи за опровержение- жената да реже салата, ние ще си сипем една ракия и... ще направим психологически портрет на теб и на шефа ти. Белким последният спре да те бие...

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
  50. 50 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    [quote#20:"2.50"]За чий им беше на VAG да се навре на щатския пазар с дизелови автомобили?! Интересно, ако бяха предлагали единствено бензинови автомобили, какво щеше да се случи с конкуренцията им с Тойота?[/quote]

    До коментар [#20] от "2.50":

    Отговора е много прост. Без Американският пазар ФВ няма накъде да расте. Абсолютно необходимо им е да бъдат тука.
    И противно на дезинформацията в България, ФВ не е най-великият автомобил в света. Дизелите им бяха необходими за да свалят средния разход на цялата гама автомобили които продават в САЩ. Това е според стандарта CAFE. Тойота и всички други производители имат хибридни коли в САЩ и така си усредняват разхода. Дори и Мерцедес има чисто Електрически СУВ от серията М. Напрвен е на базата на Тесла- купуват абсолютно всичко от Тесла и го монтират на джипа си. По този начин като имат 2, 3 модела с Нулеви емисии могат да си продават колите които харчат повече. ФВ нямаха такива модели затова докараха дизелите. И понеже в Америка дизели са само тракторите и комбайните, започнаха огромна рекламна къмпания за "Чист" дизел. И докъто другите работеха честно , ФВ се опита с измама. На предишната им платформа на ФВ не можеха да сложат допълнителен резервоар с уреа нито допълнитени катализатори. Затова сега ще си изкупят боклуците обратно и ще ги махнат от Америка. "Другите пазари" сам можеш да познаш къде ще бъдат.
    Хайде сега пак ми разказвай приказки за алчните и гадни Американски корпорации и за добрите и човеколюбиви Европейски. Но колкото и да се залъгват Европейците ще дишат пушека още поне 20 години.

    California Über Alles
  51. 51 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 596 Неутрално

    [quote#48:"otrqdnik"]Шегуваш ли се? Аз съм американофил, изобщо не плюя само казвам какво знам от американци[/quote]

    Каза какво знаеш, ама избягваш конкретика.

    Не е много сложно да се замислиш- ако наистина са налагали глоби на Тойота- дали тези глоби не са заслужени? Ако не са- защо Тойота мълчат като мушнати гайди? Би станал огромен скандал, ако Тойота може да докаже, че са плащали "американски държавен рекет", както казваш.

    Айде питай пак твоите американци. Че малко ми намирисват да са американци от Перник...

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
  52. 52 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    [quote#49:"952"]шефа ти. Белким последният спре да те бие... [/quote]

    хахахха, не съм казал "бие", само приеми "тормози"

    Благодарен съм на Стеф, че ме сложи в Пасат, можеше да има и по-ниско мнение, примерно Голф 2 и да каже, че съм от Перник или поне съм ял пернишки винкел, който сега стърчи от аспуха на голфа ми, примерно

  53. 53 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 596 Весело

    [quote#52:"otrqdnik"]и да каже, че съм от Перник[/quote]



    Уф- тъкмо такъв намек избродирах...

    Карай де- знаеш, че е бъзик.

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
  54. 54 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#51] от "952":

    Глупости, в кой свят живееш? Искаш да изгубят пазар за милиарди само за да се опитат да докажат правотата си, като през това време във вестниците излизат все по-дебели статии за Пърл Харбър и некачествени японски стоки??? Това и в приказките го няма
    Такова дело ще им спретнат, свят ще им се завие.

  55. 55 Профил на bolgaroliub
    bolgaroliub
    Рейтинг: 470 Неутрално

    ами с приятел Америка врагове не са ти нужни за да бъдеш онищожен.....нещастна германия защо се остави така безславно да те затрият ...американски пудел

  56. 56 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 596 Любопитно

    [quote#54:"otrqdnik"]Искаш да изгубят пазар за милиарди само за да се опитат да докажат правотата си[/quote]

    Абе ти наистина ли не виждаш никакви други опции? Сега съм много сериозен- наистина ли мислиш, че това с пазара е единствената възможност? В смисъл- абсолютно невъзможно е да са нарушили наистина някакви правила, и да са глобени съвсем резонно?

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
  57. 57 Профил на bolgaroliub
    bolgaroliub
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#14] от "СДС":

    Хе хе е кой в германия ще се противопостави на САЩ и ТТИП Меркел ли или това стадо дето го насилват и убиват по улиците и то си трайка.....Германия я няма Германия умря....така става който стане приятел със дявола респективно САЩ

  58. 58 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    [quote#48:"otrqdnik"]Аз съм американофил, изобщо не плюя само казвам какво знам от американци[/quote]

    До коментар [#48] от "otrqdnik":

    Аз ти казвам какви са фактите. Има федерален закон който трябва да се прилага от ЕРА (Environmental Protection Agency) - Това е федералната агенция. След това има специални закони за Калифорния, които са щатски и са много по-строги от федералните. В Калифорния има изизскване за минимален % коли с Нулеви Емисии. Има поне още 7, 8 щата които директно са копирали законите на Калифорния и още няколко които си има техни. Като минимум е Федерания закон и от там нататък можеш да изискваш по-сроги норми не не и по-слаби.
    Всички Европейски или Японски и Корейски коли се правят със специални катализатори за САЩ и още по-специални за щатите които имат изисквания като Калифорния. Често колите в калифорния има по два катализатора. Аз имах преди години Лексъс SC400 имаше два катализатора и в книжката си пишеше. Също не можеш да докараш кола от Невада или Орегон и да я регистрираш в Калифорния без необходимите промени точно поради тази разлика. Това са просто факти.
    А това че кола с голям мотор прави повече СО2 не значи че прави повече вредни газове! СО2 не е вреден, Всеки път като издишаш това е СО2. Дърветата около нас "дишат" само СО2. Това се използва в Европа като лимитиращ стандарт зада се намали обема на моторите, което пак е изкуствена мярка каквато беше дизелизацията. Германците наложиха дизели на цяла Европа под фалшивата пропаганда че са по-икономични. Но не са. Дизела е с 30% по-калорично гориво. така че е съвсем нормално да харши с 30% по-малко. Но и при дестилацията получаваш малко по-малко колочество от единица суровина. Като добавим и това че произвежда наистина вредни газове NOx и други ... не е ясно къде точно е предимството. За големи камиони, кораби, локомотива - да. Но за малки семейни коли?
    Сега залитането е в контрола на СО2 което доведе до ненормално голям брой малолитражни турбо двигатели. Те изглеждат чудесно на тестерите. Но в реалния живот се оказва че въобще не са по-икономични. Разлика от 2, 3% но за сметка на това имаш по-сложен и скъп мотор и създаваш микрочастици, които дишаш. Познай защо Европейската комисия никога няма да сложи стандарт за микрочастици на въздуха? След 20 години вече няма да мирише на нафтови печки но ще има друг проблем.

    California Über Alles
  59. 59 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#56] от "952":

    Винаги могат да те прецакат с някакви наредбички, които се отнасят за специални случаи. В различните щати са различни и все в някой от тях ще си сгазил лука и като те подхванат там по домова книга майка ти жална. Едва ли Тойота са готови да се наиграят така.

    А за разхода съм напълно сериозен, може да се провери. Защо влизат в САЩ с един разход и си правят реклама за пестене(американците са маняци на всякакъв вид пестене) и след 2 години мистериозно разхода се вдига сериозно. Това е много сериозна индикация за натиск, всичко останало са си наши предположения.

  60. 60 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 596 Неутрално

    До коментар [#59] от "otrqdnik":

    Разбрах. Според теб- каквото и да се е случило- Тойота не може да са нарушили нещо. Рекетират ги- поне така ти казаха едни американци.

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
  61. 61 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#58] от "Pontif А":

    Сигурно е така, аз не твърдя, че най-големия замърсител в световен мащаб САЩ не са прави, имат пълното право да ударят конкуренцията със всички позволени средства, което и правят. Особено с лошото финансово състояние на ГМ, Крайслер и Форд.

    А и без електрониката до колкото си спомням от статии, мисля че покриваха федералния стандарт.

  62. 62 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#60] от "952":

    ...и видни перничани

  63. 63 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    [quote#61:"otrqdnik"]имат пълното право да ударят конкуренцията със всички позволени средства, което и правят[/quote]

    До коментар [#61] от "otrqdnik":

    Не знам откъде ти идват тези идеи. Американското Правосъдие нито има за цел нито това му е работа да "удря конкуренцията". Има закон който е нарушен. Има оплакване и заведено дело. Съда трябва да се произнесе. Съда не е приятел на ГМ или Форд - това са Руски квалификации. Съда не е инструмент който да се използва за удар по конкуренцията. Имаш Сталинситко мислене. Освен това ФВ имат заводи в САЩ, както и всички други големи производители. Както и ГМ и Форд имат заводи по света включително и в Германия. Бизнеса е бизнес, Съда и законите са си отделно. Никой не е казал че ФВ не правят чудесни коли. Никой не им забранява на тях или на която и да е компания по света да продава на Американският пазар, ако спазват законите. САЩ не е Русия. Тук няма специални закони против ФВ или против специфична фирма или личност. Законите са за всички и като че ли това ти е най-трудно да го разбереш.
    Направило ми е впечатление че БЪлгаските имигранти в мерика с години не могат да схванат че всички са равни пред законаи винаги търсят специални извинения и обяснения за несгодите си.
    Имам познат който вече 20 години е тука и още не може да се отърси от Соца. Разправя ми че имал познат сърбин в един магазин ако искам чешка бира да ходя да му се обадя щял да ме уреди! Като му кажа че във всеки магазин има чешка бира ми се сърди. Като му обясня че неговия сърбин няма прави да крие стока в склада а трябва да я пордава - седи и мига. Човека е дълбоко увреден - не може да схване че не му трябват връзки да си купи каквото и да е.

    California Über Alles
  64. 64 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 675 Неутрално

    "както и да изплати на собствениците между 5100 и 10 000 долара за причинените проблеми."

    Е тва е.... Ама те не собствениците са пострадали, ами ВСИЧКИ ЖИТЕЛИ ДЕТО дишат..

  65. 65 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#63] от "Pontif А":

    Не искам да ти противореча за да не ме вкараш в графата(където и без това се намирам) врагове на демокрацията и фанатизиран терорист, каквато ви е там фразеологията за най-най-ниска твар, но не мога изобщо да се съглася с тези идеализирани лозунги за перфектното общество.
    Система която е измислила тайните общества да няма лобизъм ми звучи като някаква невъобразима басня. На ниско ниво, както в БГ всичко си е по правилата, но намесят ли се интереси....хората правителства свалят(в южна америка - справка ЦРУ) та един ФВ ли ще им се опре. Но ти си бъди идеалист, аз много ви харесвам, във вас ми е надеждата за по-добро общество.
    Изобщо не им вярвай като кажат че са застреляли поредния негър, там полицията е честна, стреля по бели и негри по равно

  66. 66 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    [quote#48:"otrqdnik"]Шегуваш ли се? Аз съм американофил, изобщо не плюя само казвам какво знам от американци[/quote]

    Ако колата ти е стара (над 120- 150 000 мили) минава на смог чек всяка година. Обикновено с данъка за регистрацията ти пращат дали трябва да направиш или не смог чек за годината. Ако трябва да направиш, но не направиш, няма регистрация, връщаш номерата (защото иначе плащаш глоба) и си слагаш колата някъде в пропъртито, защото ще ти я вдигнат ако е без номер на улицата.

    Смог чек се прави в почти всеки сервиз за около $30. Слагат ти дачик в ауспуха и специален електронен интерфейс към една машина. Всички коли имат такъв интерфейс, задължително. Машината ти управлява двигателя в различни режими и ти тества изгорелите газове. Теста се изпраща автоматично на DMV офиса след това без участието на човек. Чак тогава можеш да си платиш данъка (по интернет или в DMV).

    Ако продаваш колата си, пак трябва да и направиш смог чек, защото предишният е валиден само за 3 месеца. Иначе, в DMV офиса няма да регистрират колата за другият собственик.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  67. 67 Профил на sliven66
    sliven66
    Рейтинг: 213 Неутрално



    [quote#14:"СДС"]Това пък ще им струва ТПТИ - то (Трансатлантическо партньорство за търговия и инвестиции)[/quote]Те затова ги погнаха(защото се дърпат от това- не е изгодно за тях- губят бизнес).

    До коментар [#14] от "СДС":

  68. 68 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    Ето ви запис на смог тест в САЩ:

    https://www.youtube.com/watch?v=F7eo308p_dQ

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  69. 69 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#66] от "Realist":

    Забравяш че обясняваш на човек, който е убеден че правителството на САЩ използва Правосъдието за да унищожи ФолксВаген !? Защо и как ... за мене е мистерия. Но човека не е сам.

    California Über Alles
  70. 70 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 829 Неутрално

    [quote#26:"Чоко и Боко"]Чиче, ще ги платят ако искат. Никой насила не ги кара да купуват. [/quote]
    Чичи, понеже не иска да "плаща", няма и да си купи нов ФВ
    А иначе, реално ще платят акционерите, от евентуално падане на курса на акциите, и намалени дивиденти ... но "чичи" тия работи са му ... маалко далечни

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  71. 71 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 213 Весело

    До коментар [#65] от "otrqdnik":

    В момента , в който прочетох, че в повечето щати нямат изисквания за изгорелите газове и ми стана ясно колко са ти познанията. И нали се сещаш, че изгорелите газове се мерят с г/км , а не л/км. Примерно една лада която си харчи 12-13 градско замърсява много повече от моята кола, която харчи 20-21 градско.
    Това за Яриса ми стана интерсно. Дай линк за модел и двигател. Иначе май само си приказваш. Изискванията в Европа и Сащ до Евро 5 бяха много различни. В европа налага рестрикции на СО2 , който е причина парниковия ефект. В щатите имат строги изисквания за финните частици , които са причина за замърсяванията на градовете и за доста болести. При Евро 6 изискванията за финните частици също са много високи. Преди да пишеш не е лошо да понаучиш някои подробности иначе ставаш смешен.

  72. 72 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 275 Весело

    [quote#63:"Pontif А"]Имам познат който вече 20 години е тука и още не може да се отърси от Соца. Разправя ми че имал познат сърбин в един магазин ако искам чешка бира да ходя да му се обадя щял да ме уреди! Като му кажа че във всеки магазин има чешка бира ми се сърди. Като му обясня че неговия сърбин няма прави да крие стока в склада а трябва да я пордава - седи и мига. Човека е дълбоко увреден - не може да схване че не му трябват връзки да си купи каквото и да е. [/quote]
    +++++++++++
    Безмилостен си!

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  73. 73 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1597 Неутрално

    До коментар [#50] от "Pontif А":

    Тук не съм съгласен. За разлика от Мерцедес, или БМВ, ФВ нямат много модели в САЩ, които да харчат много. И всъщност изобщо нямат, освен ако не броиш Бугати и Бентли за ФВ. Не знам дали има изисквания за среден разхода на гамата на дадена марка, но това няма как да важи за ФВ, след като повечето им автомобил са 2,0 турбо, а в Европа слизат до 1,4 турбо. Последният ми ФВ беше 2008 Rabbit, който е с 5-цилиндров 2,5 двигател. Много приятен, обаче в Европа абсолютно същата мощност и въртежен момент се предлагат от 1,4 двигателя на Фолф ГТ. Та малко странна стратегия, ако са били на притиснати на ръба със средния разход.

    И за дизелите в САЩ не съм съгласен. Камионите също са дизели. Не знам как е специално в Кали, но като цяло в Америка на магистралата винаги е пълно с 18-колесници. Този вид превоз е много по-разпространен в САЩ, от колкото в Европам и то това е логично предвид размерите на държавата (в ЕС все още остават много пречки за една българска превозна компания, която иска да прекосява целия ЕС). Също така остават и влаковете, като в САЩ, пак за разлика от Европа, железопътният превоз и камионите не се канибализират. Не съм гледал детайлна статистика, но е всеизвестен факт, че дизеловите локомотиви са най-разпространените в САЩ. За това и съм казвал много пъти, че ако наистина се интересуваме от околната среда, има много какво да се направи.

    Колкото до дизела и ФВ, според мен просто са вярвали в технологията. Не знам как е в България, но когато един американец дава пари за ФВ (които обикновено струват повече от други марки от същия сегмент), очакват повече от колкото дава една Тойота, Хонда, или Хюндай. Това включва и динамиката. Дизелът позволява много добър разход, но в същото време не се губи от динамиката и спортното поведение. Остава обаче пробламе с NOx. Иначе винаги биха могли да направят или да купят хибридна система вместо дизел. Всъщност аз не виждам нищо лошо да се комбинират с една регенерираща система като в WEC. Няма нищо общо с Приуса. Ни аз лично не съм готов да карам троляй. Така както американците не са готови да се откажат от оръжията, аз не съм готов на този етап да се откажа напълно от ДВГ, дали ще е дизел или бензин.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  74. 74 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1597 Неутрално

    До коментар [#71] от "Galin Petrov":

    Това не е вярно, разбира се. Има федерални изисквания, но колегата говори за ИНСПЕКЦИИ, не изисквания. В повечето щати има инпсекции, но не във всички:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_inspection_in_the_United_States

    И наистина има или е имало някакви история за Хъмър-а. Кажи ми сега каква е логиката в този закон?

    "This change is due to the Governor signing legislation that eliminates the idle exhaust and gas cap tests after January 31, 2012. As part of this legislative change, the following vehicles will be exempt from the emissions test requirement:

    Pre-2007 model year gasoline-powered vehicles with a manufacturer's gross vehicle weight rating (GVWR) between 8,501 and 14,000 pounds.
    All gasoline-powered vehicles with a manufacturer's GVWR greater than 14,000 pounds (regardless of model year)."

    http://www.epa.illinois.gov/topics/air-quality/mobile-sources/vehicle-emissions-testing/index

    http://www.hummer4x4offroad.com/forum/showthread.php?7148-Emissions-exempt


    Колегата може да не е прав за всичко, но на мен ми е смешно как може да се идеализира дадена държава и система. Честно ли беше да глобят GM по-малко от милиард за над 100 смъртни случая, причинени от дефект, за който са знаели? В САЩ има случаи за 10, 20 или повече милионна присъда за малпрактис, щети от лекарство, и т.н, където пациентът оживява, но с уреждания. А тук имаме смъртни случаи. 20 милиона умножено дори по 100 прави 2 милиарда! Мислиш ли, че който е решавал колко трябва да плати GM не е помислис за бъдещето на тази американска компания?

    Като си толкова запознат с нещата в САЩ, ще можеш ли да ми отговориш на един въпрос, на който до сега не съм получил логичен отговор - защо FDA не регулира суплементите (хранително добавки) както хранителните продукти, както е било някога? Помисли кой печели и ето ти отговора.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  75. 75 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#74] от "deutschwagen":

    Брей от едно мнение и вече прецени, че съм специалист по всичко в САЩ. Не се интересувам от хранителни добавки и не ме е..е кой и как ги регулира.
    Попитах за Тойота Ярис и за това мистериозно вдигане на разхода. Даже си направих труда и видях, че ярис с двигател 1.5 в щатите харчи 7.9 градско. В европа същия двигател в момента се продава само хибрид, но когато се е прадавал чист са му давали разход 8.2. Все още чакам някакъв отговор и данни за теорията на колегата.
    Коментирах и другата тъпотия , че кола с голям разход задължително замърсява повече от тази с малък разход и го казах от опит с моята кола.
    Ти ми говориш за някакви хамъри , ГМ,лекарства, постваш някакви закони и т.н.
    Хамър отдавна ги няма на пазара. Никога не са били произведител ,който е от голямо значение, нито пък имат толкова много продажби. Много филми сте гледали. Там може и да ви се струват много. Нека колегите , които живеят в САЩ да кажат колко за разпространени. Аз съм бил в щатите повече от 20 пъти и съм ги виждал доста рядко.
    Истината е , че ВАГ се опитаха да хитреят. Дълги години си държаха на технологията помпа-дюза и изостанаха доста. След това изведнъж много напреднаха и даже станаха лидери. Сега се разбира как. При тях има и друго хитреене. Проблемните автомобили не са оборудвани със система за уреа. Просто самите автомобили са в по-ниския ценови клас и ако се оборудват цената се вдига и не са конкурентни. Същите двигатели, но със система за уреа, нямат никакви проблеми с газовете и отговарят на евро 6 и се продават и в момента.
    Значи имаме двойно хитреене. Сега ще си платят и готово. За друг път ще знаят.
    Колкото за това, че американците глобяват по-малко техните произведители то навярно е така, но какво направи ЕС. С колко ще глоби ВАГ групата? Май няма да има глоби.
    Другото за което се сетих е, че ГМ може и да са разбрали, че имат проблем и да се ослушали с изтеглянето на автомобилите , но едва ли целенасочено са съдали този дефект , нито пък са създали система ,която да го прикрие защото не могат да намерят решение и нарочно са си пуснали колите в продажба в това състояние.

  76. 76 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    [quote#73:"deutschwagen"]ФВ нямат много модели в САЩ, които да харчат много. И всъщност изобщо нямат, освен ако не броиш Бугати и Бентли за ФВ. Не знам дали има изисквания за среден разхода на гамата на дадена марка, но това няма как да важи за ФВ, след като повечето им автомобил са 2,0 турбо, [/quote]

    До коментар [#73] от "deutschwagen":

    В голяма грешка си! VAG в САЩ продават най-много Ауди и после Порше. ФВ имаха по-малко от 1.4% от пазара. Знаеш че в САЩ няма такива смешни модели като в Европа - голяма лимузина пък с 4 цилиндров мотор. Тук най-малкия е 6 цилиндра (поне до преди 3, 4 години). ФВ прадваше 90% Туарег с големи двигатели. Голфа, Джета и Пасат бяха незначителна част. Така че CAFE стандарта ги убиваше направо. Защо мислиш че Мерцедес продължават неуспешните опити със Смарт? Погледни и ще видиш че всички други големи вносители имат и малки коли и хибриди.
    Не забравяй също че 18 уилърите не са регулирани от стандарта CAFE. Нито локомотивите, нито корабите. За тях си има други стандарти.
    Голфа е най-популярната кола в Европа защото е тясно и е малка количка която в същото време е много хубава и е хачбек - което е най-доброто решение за кола която хем можеш да я товариш, хем е малка. В САЩ не обичат хешбеци! Дори Форд Фокус го правят като малък седан за САЩ. Същото е и с другите малки хачове - Мазда 3 и други, които по света са хачбек а в САЩ са малки седани. В същото време един Голф е над $30К. Сори ама в Америка за $36К си купуваш Мустанг последен модел с V8 - 435кс мотор. Всеки има гараж поне за две коли, където и да отудеш има безплатен паркинг .... защо трябва да си запошвам ушите с колене в Голфа като мога да карам Мустанг ако искам по-спортна кола. Ако искам по семейна - едно Камри или Хонда Акорд за $25- $28 са сто пъти по-практични и надеждни от Голфа.
    Продажбите на ФВ се увеличиха когато направиха модели за САЩ - по-големи, с по-евтини материали и значително по-евтини. И разбира се станаха абсолютно сравними с Камри и Акорд и Максима на Нисан и Шеви Малибу и Мазда 6 и няколко Хюндая и още и още ... Знаеш че в САЩ маркета е страшно труден. Това че имаш най-хубавия хач на света не значи че някой ще се интересува от него. По-същия начин както Европейците не се интересуват от Камаро или Мустанг - големи са но са 2+2, големи мотори, големи гуми ... къде в Рим или Париж ще паркираш Мустанг? Аз работя на 19 мили от къщи. 90% пътувам по фриуей с 90м/ч това са 140км/ч. Компанията ни е огромна сграда на един етаж която е на площ колкото ЦУМ а в нея има само 70 човека. Само отпред пред компанията има над 350 места за паркиране. Отзад при Шипинг/Ресийвинг има още толкова там спират не повече от 5 коли. 70% от паркинга е празен. Защо да карам малолитажка?

    California Über Alles
  77. 77 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#76] от "Pontif А":

    Това, което казваш е за Долината, Сан Франциско и ЛА нали?
    Инфраструктурата е друга - по-ниски сгради, разстлани на много голяма площ. Това мен ме кефи, защото в жилищни квартали всяка къща си има дворче, в което има тревичка, поне едно-две дървета, я басейн, я беседка. Всяка къща си има гараж и отстояние от тротоара. Всичко това, освен че създава усет за по-просторно място, ами и поддържа въздуха по-чист.

    Как стоят нещата в Ню Йорк примерно? В Манхатън?
    Предполагам там е доста по-различно и е малко като центъра на някой европейски град - придвижването с автомобил е трудно.

  78. 78 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#77] от "t0d0":

    Наблюдението ти е много правилно. Не само Ню Йорк но и другите по-големи градове като Чикаго, Бостън ... са подобни на Европейските. Обаче!! В тези градове не живее мнозинството от хора. В Ню Йорк поечето хора дори нямат коли. А и повече хора живеят в предградията отколкото в градовете.
    Мога да ти дам пример от Сан Франциско Бей Ериа. Самия град Сан Франциско е 700,000 а цяла Бей Ериа - което са Силикон Вали и всички градчета наоколо е около 6,000,000.
    Така че както и да го въртиш пазара трудно можеш да оправдаеш купуването на малолитражка в САЩ. Нека да вземем най-усреднения случай. Типично Американците пътуват до 40 мили на ден до работата си. Да приемем средно 30+30 връщане =60 мили на ден х 22 работни дни = 1300 мили на месец. На мене колата - голям седан колкото БМВ7 харчи 22мгал - това са 59 галона на месец х $2.60/гал = $150/месец. Реално голфа по начина по който се кара тука може да даде 30мгал което е 26% по-малко. Това значи че средно спестяваш $39 на месец! При средна заплата на професионалист около $8,000 на месец .... би ли карал малка кола като Голфа или голяма кола като Мерцедес Е или БМВ7 ? Имам приятел с ФВ Джета. Не знам дали има такъв модел в Европа - малко по-големи са от Голф. Ами малка е. Всичко е по-твърдо вътре. За лукс не може да се говори. За $39 повече на месец аз имам голяма кола с кожени седалки с вентилация, утопление и масаж, Имам Лексикон аудио с 21 говорителя 1900 вата. Всички стъкла са акустични така че вътре е тихо като в Бентли. И се ускорявам 0-100 за 5.8 секунди. Обясни ми дали няма да предпочетеш това за разлика от два сандвича на месец?

    California Über Alles
  79. 79 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#78] от "Pontif А":

    В Америка на газ кара ли се?

  80. 80 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2076 Весело

    [quote#65:"otrqdnik"]Система която е измислила тайните общества да няма лобизъм ми звучи като някаква невъобразима басня.[/quote]
    Пълни глупости и неразбиране. Дори да има тайни общества, то системата с конкуренцията е най-сигурния начин да задържиш първенството — просто е достатъчно да си по-добър от конкурентите и те нямат много шансове. Виж, ако започнеш да разчиташ на държавна подкрепа, скоро ставаш зависим от държавните политици и рано или късно започваш да работиш за тях (нашите тютюнджии, с държавните помощи), което би те прецакало, та ако ще да си и най-тайното общество. Ако тайните общества разчитат на силата на държавата, то САЩ щяха да са завладели половината свят и тази половина да зависи пряко от онзи в Белия дом, ама е точно наопаки. САЩ просто го играят световен полицай, който поддържа реда в квартала и така живеещите работя и търгуват свободно, вместо да треперят от разни политици-бандити... Чисто исторически, САЩ отварят японските пристанища за международната търговия, САЩ побеждават Япония през ВСВ, но... САЩ допускат японското чудо, че дори и японски заводи на американска територия, при това Япония си е суверена страна а не щат на САЩ.
    Тайни общества, световни заговори, абе вас все на нелегални, партизани и на крадене от мандри ви избива...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  81. 81 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#78] от "Pontif А":

    Разбира се, че няма вариант да карам малолитражка!
    Кой няма да предпочете мощността? Тук хората си говорят за "абе баира го изкачвам, ама спирам климатика, че натоварва"!
    Голямата мощност не се напряга от това колко човека возиш, има ли багаж, колелото дали е отзад и т.н. Изпреварванията са по-сигурни и т.н. Ясно е на всички

    Не мога да не го призная това на САЩ - хем карат големи бензинови автомобили, хем въздуха им е по-чист

    Тук масово се кара дизел, защото е по-евтино (не броя газта). Само че като видя тея стари кошници на 10+ години да пушат черно отзад и направо не знам какво ми става!

  82. 82 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#79] от "Finland":

    Много е рядко. Аз лични мислех че няма но се оказа че има. Жената на един приятел си купи Хонда на GNC. Направени са фабрично. Няма допълнителни бутилки. Предимството, поне в Калифорния е, че имаш право да караш в НОА ленти на магистралите. Там могат да карат само коли в които има двама души ... Което са около 1% от колите и също електрическите коли и също тези на Газ. Хибридите нямат такива права защото са много.
    Мое би автобусите от градския транспорт са на Газ. Чувал съм такова нещо но честно казано за 30 години никога не съм ползвал градски транспорт. Сина ми е в колеж и има безплатна карта и се е возил няколко пъти. Казва ми че има безплатен интернет вътре, климатик, тъмни стълка и по 3, 4 човека. Винаги пристиган на минутата по разписание. Ако са по-рано седят и чакат на спирката да стане точното време за тръгване защото са много малко, много на рядко. Мисля че по един автобус на час или на 30 мин, нещо такова. Но межеш да си направиш маршрута по разписанието и да си точно навреме ако искаш да ползваш транспорта. Това разбира се е в Калифорния. Не навсякъде е така ... но не знам как е на другите места.

    California Über Alles
  83. 83 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2076 Любопитно

    [quote#82:"Pontif А"] Предимството, поне в Калифорния е, че имаш право да караш в НОА ленти на магистралите. Там могат да карат само коли в които има двама души ... Което са около 1% от колите и също електрическите коли и също тези на Газ. [/quote]
    Интересно, а къде са ви тарикатите? Така де, кола на газ (и без това спазвате ограниченията на скоростта, та няма значение ускорението) и профучаваш покрай балъците дето висят в задръстването на съседната лента...
    Всъщност защо тарикатите ви не го считат за тарикатско?

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  84. 84 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    [quote#81:"t0d0"]Не мога да не го призная това на САЩ - хем карат големи бензинови автомобили, хем въздуха им е по-чист [/quote]

    До коментар [#81] от "t0d0":

    Технически се оказва по-лесно да направиш чист бензинов мотор.
    Също технически нафтата е малко по-скъпа от бензина. В Европа я субсидират затова е по-евтина. Поне беше преди. Сега не знам, по-евтина ли е?
    Има и друг момент, който научих около тези разправии с ФВ. Като се прави рафинерия тя се строи специфично или за бензин или за нафта. Не може да сменяш от едното на другото лесно. Затова в САЩ се произвежда по-малко нафта а в Европа повече. И това не може да се смени лесно. Трябва да се преоборудват рафинериите.
    Но колите са продукт на средата. Колата която карам тук е за тук. В България ще бъде като бял слон. За София един Голф ще бъде 100 пъти по-практичен. особено като имаш предвид че там където живееш ще бъде 90% от карането ти. Една по-голяма кола ще бъде по-комфортна ако искаш да отидеш до морето или до Гърция или до Европа. Но колко пъти на година го прави това един среден човек?
    Това беше и проблема на ФВ в САЩ. най-хубавата им кола не се продаваше защото беше неподходяща. Иначе продават много Туареци и Ауди - главно големите модели. Затова колкото и да е странно - не можеха да постигнат нормите за усреднено харчене за цялата гама модели които продават в САЩ и затова направиха тази измама. Бяха притиснати от регулациите за икономия и чист въздух в САЩ. Можеш ли обаче да ми обясниш защо го направиха същото нещо в Европа? 11 милиона коли са така.

    California Über Alles
  85. 85 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#78] от "Pontif А":

    Добре сте там
    Аз сега си търся семейно комби и си нямаш предства каква мъка е. Масово се предлагат двигатели 1,.....
    Например рено талисман се предлага с двигател 1.6 и това е най-големия. Напомпали го с турбо до 200 коня, ама е 1,6. Няма въртящ момент. Няма еластичност, няма звук и не съм сигурен колко ще е здрав един толкова изнасилен двигател. И при другите произведители е подобно положението. Единствено Ауди , БМВ и Фолцваген имат големи двигатели, но ако натоваря БМВ или Ауди А6 с екстрите, които искам и 4х4 не са ми по джоба.
    В момента карам легаси с Н6 двигател, но взе да остарява и до една година трябва да го сменя. Лошото е, че няма с какво. Даже обмислям внос от щатите на ново легаси със същия двигател или на оутбек пак със същия двигател. В европа вече ги няма.

  86. 86 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#85] от "Galin Petrov":

    Преди седмица бях рентнал едно Рено Меган спорт комби. Като се качат 4 човека с багаж и си окуцява, а уж това му е смисъла. Представям си нормалните мотори как ще са.

    Прав си за Ауди. Един 3.0турбо пасва идеално на купето, но цената с екстрите тежи.

  87. 87 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#85] от "Galin Petrov":

    Ot taзи тенденция няма да избягаме. И тука взеха да правят доста турбо мотори. Типично е 2л с турбо около 220 - 250кс Понеже настройват турбото да работи при по-ниски обороти работят малко като дизел. Но няма връщане. Последното Порше 911 и него го направиха 3л с турбо. Това е заради регулациите в Китай. Там мотор над 3 литра се облага с огромни данъци. Ситуацията е че там пазара расте бързо, поне засега. В САЩ расте бавно. В Европа е равен или има отрицателен ръст.
    От всичко което виждам и от статиите които чета изглежда че 2л турбо харчи колкото 3.5л атмосферен. Но това е в реалния живот. На тестов цикъл показва по-добра икономия.
    Легаси за България трябва да чудесен автомобил. Имаш 4х4 здрави са. Аз нямам никакъв опит с 4х4 защото тук не е необходим. Имаме 350 слънчеви дни. Вали веднъж на 5 години. Никой няма зимни гуми дори. Ако искаш да ходиш на ски на Лейк Тахо си рентваш голямо СУВ. Колко пъти го равиш в година - 2, 3. Ако си като мене - 0. Затова е много смешно когато през февруари, март има един или два дни когато вали дъжд. По радиото казват че ще има "зимна буря" Хората като си тръгват от работа се прегръщат и се пожелават да оцелеят. Зимната буря е 30 минути нормален дъжд. В София при такъв дъжд излизаш без чадър и притичваш до магазина. В Калифорния драмата обаче е голяма. Понеже всички са с летни гуми, мощни коли и автоматични трансмисии - става страшно. Сега колите са по-сложни и имат трак контрол. Преди не беше така. Аз преди години имах един Форд Т-Бърд - купе с 5 litre V8. Като паднеше дъжд не можех да тръгвам на сфетофара без да му превъртят гумите, хем внимавам. Много въртящ момент при ниски обороти и .. едвам галя педала и пак се поднася. Колкото и да си мислиш че си голям карач, с летни гуми на мокро с такава кола ти трябва време за да се настроиш. А време нямаш. Като завали става сеч. Но защо да купуваш 4х4 като вали един следобяд на година.
    Колко ти харчи Субито?

    California Über Alles
  88. 88 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#87] от "Pontif А":

    Няма нищо против турбото ама да е на поне 2.0 или 2.5 литра.
    Иначе това ми е първата кола 4х4. На сняг и на дъжд е страхотно стабилна. На сухо казват , че ако попаднеш в ситуация да ти поднесе също много помагало, но аз слава богу все още не съм имал подобни изпълнения. Двигателя е 3.0 бензин без турбо. Постоянно 4х4 и затворен заден диф. Разход градско: лятото с климатик ако много се старая е около 17-18. Нормалното каране лятото е 20 а зимата 21-22. Доста е, но самото задвижване вдига разхода и освен това автомата е архаичен 5 степенен , който не е от най-умните. Новия им 3.6 двигател казват, че бил по-икономичен и с най-новота им скоростна кутия разхода бил доста по-нисък и динамиката била по-добра. Имам окло година да реша какво да взема , но със сигурност няма да е някоя напомпана малолитражка.

  89. 89 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#88] от "Galin Petrov":

    4х4 винаги ще харчи повече. В България имаш 6 месеца лошо време. Оправдано е. В последните 4, 5 години турбо моторите ги правят много надеждни. Ако караш повече в града може би има смисъл да вземеш такъв мотор. В САЩ Субаро си държат цената добре. Не знам дали търсиш нова или стара кола. Мисля че от САЩ ги обмитяват. Имаш ли идея колко струват в Европа?

    California Über Alles
  90. 90 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#89] от "Pontif А":
    По принцип мисля да е нова. В Европа вече няма Легаси. Има Леворг ( на базата на Импреса , но комби) и е само с двигател 1.6 турбо , така че отпада като вариант. Варианта е Оутбек. В България и Европа се предлага само с 2.5 бензин 173к.с 77480лв и 2.0 дизел 147к.с 81 480лв
    При вас версия 3.6 бензин 256 к.с. след като и сложа някоя друга глупост( не че има много опции) идва $40,132 което е 70 000 лева. Наясно съм ,че ще има данък , разходи по транспорт и мито и сигурно ще надхвърли 85 000 лева , но поне ще имам това което искам.

  91. 91 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#90] от "Galin Petrov":

    Ne знам какво да те посъветвам. По принцип колата е нещо на което цената пада в момента в който излезне от вратата на дилъра. Съвременните коли на 2 години до 30х мили са като нови а цената им е 30% по-ниска (средно).
    Аз от няколко години карам нови коли защото ги взимам на лийз през компанията. Иначе си купувах само демо коли - на 4-6х мили и на под една година. Или след 2 годишен лийз обикновено са между 20-30х мили. За мене просто няма никакъв смисъл да дам $10К отгоре за чисто нова. Осбено сега хогато повечето коли имат между 5 и 10г гаранция.
    Повярвай ми - това не е от еснафщина. Аз правя над $200К на година. Имам познати които правят повече и пак купуват по този начин. Аз лично трудно мога оправдая купуването на нова кола. особено ако е над $25К.
    Но тук е малко по-различно. Аз пък мога да си позволя да имам няколо коли за различни цели защото имам гараж и много безплатно място за паркиране пред къщата ми. Имам голям ван за 8 човека, който почти не карам. Струва ми по $120 на година за регистрация и всеки 2 години тест за изгорели газова за $40. В семейството неперекъснато се караме защото никой не иска да го кара и за две години му умира акомулатора.
    Имам една малка спортна Мазда Миата, която е правена и е страшна пиперка но е кола само за кеф и каране по планиски пътища. Струва ми $4к и на година колкото вана.
    Това са ми допълнителните коли. Всеки член на семейството си има собствена кола. За мене има смисъл да взимам по-евтини малко карани. В Европа е по-трудно да подържаш или дори да паркираш толкова коли. Затова колата трябва да е хем седан, хем комби, хем спортна хем икономична. Това Легаси е много добър компромис.
    Как са им ламарините за България? Ръждясват ли или държат?
    Няма ли подобно Ауди 4х4 за подобни пари? Ако го вземеш от Германия няма да плащаш толкова транспорт и мито.

    California Über Alles
  92. 92 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#91] от "Pontif А":

    Опцията за втора ръка винаги ще си стои. И аз съм на мнение , че е най-изгодно да вземеш кола на две години. Замислям се за чисто нова защото съм фен на Субару, а след 2014 няма Легаси и 3,6 двигател в Европа. Аз изкам да е поне 2015 модел, заради новата им скоростна кутия. По принцип мога и от Щатите да взема втора ръка. Другите опции са Ауди А6 и БМВ Х5 отново втора ръка , но те вече ще са от Европа. Но както казах имам минимум още година да реша и до тогава ще го измисля. Иначе си много прав, че в големите градове в България и Европа с повече от две коли е трудо. А и мисля, че и данъците тук са по-големи. В българия абсурда е пълен защото данък за нов автомобил е много по-голям от колкото за стар. За моята кола плаюам в момента 475 лева данък , 45 лева преглед, гражданската е към 220 по мои спомени. Другата глупост е, че засраховката не вързана шофьора, а към автомобила и аз аз ако има 4 коли щв плащам 4 застраховки. Абе тъпотия Иначе от моето Суби съм много доволен. Не гние, не ми е създавала големи грижи. Малко претенциозна е към консумативи (най-вече маслото трябва да е висок клас), но въпреки това цената на подръжката е нормална. По скъпа от на Опел и много по-евтина от Мерцедес, Ауди и БМВ. Модела има един минус, който е общ за всички техни коли с 3.0 двигатели. Лесно прегряват и трябва да внимаваш. Японците , колкото и странно да звучи, не са преценили охлаждането добре. Размера на радиатора и количеството охладителна течност е почти същото , като на Импреса с 2.0 двигател. В резултат при голяма жега, натоварен автомобил и малко по-голям, ако не си следиш температурата може и да духнеш гарнитура. Проблема се решава много лесно с custom made радиатор.

  93. 93 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#92] от "Galin Petrov":

    Проблема с колите от САЩ е че тези които наистина са като нови са в Калифорния и Аризона и транспорта е по-скъп. Тези от Източния бряг са изложени на подобен климат като в България.
    Аз никога не съм имал Суби но винаги съм си мислил че това е може би префектния автомобил за БЪлгария за всички сезони.
    Късмет с избора!

    California Über Alles




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK