Боян Петров и Андрей Ковачев: "Струма" няма място в Кресненското дефиле

Боян Петров и Андрей Ковачев: "Струма" няма място в Кресненското дефиле

© Георги Кожухаров



Автомагистрала "Струма" не трябва да минава дори частично през Кресненското дефиле, защото го уврежад. Сгазените животни там за 10 години са се увеличили десетократно, някои от видовете изобщо са изчезнали от района. Това казват алпинистът и биолог Боян Петров и екологът Андрей Ковачев. Двамата пострадаха наскоро при катастрофа в дефилето докато преброяваха сгазени животни.


Този случай, както и опасността да се загубят европейските средства, предназначени на този участък от магистралата, съживиха дебата за това откъде да минава трасето. Тъкмо под предлога, че може да се загуби финансирането за участъка, през последната седмица управляващите наложиха тезата, че за по-бързо трасето в едната посока ще минава по съществуващия път през дефилето, а в другата посока – по платото отгоре.


Според Ковачев мотивът на управляващите за този последен, засега, вариант няма да спаси България от наказателна процедура, защото нарушаването на екологичните директиви на ЕС не е по-леко провинение от другите. Той смята, че предстои такава процедура да започне.




Проучване на прегазените животни през 2004 и през 2013 г. показва, че десетократно е нараснал броят на убитите по пътя животни, което в известна степен се дължи и на засиления трафик, откакто са пуснати в експлоатация готовите участъци от "Струма". Особено се влошава ситуацията след 2007 г.


"Европейските правила, свързани с екологията, са много по-строги и смятам, че Европейската комисия вече се готви да ни наложи наказателна процедура", обяви Ковачев.


Според него най-добрият вариант сега е с наличното финансиране да се изгради първи етап от този участък между Симитли и Кресна извън дефилето от две платна, а след това да се потърси допълнително финансиране за останалите платна, но в крайна сметка всички те да минават над дефилето.


Според Боян Петров въпреки, че явно правителството "бясно" се опитва да реши проблема, притиснато от сроковете, то не е и достатъчно решително по въпроса.


Ковачев допълва, че лекарството в случая е много просто – да се направи оценка на всички възможни алтернативи, включително и тази, която включва 15-километров тунел.


"След 6 г. искам да шофираме по четири платна отгоре (над дефилето – бел. ред.)", казва Боян Петров.


"Това вече не е пътен, а екологичен проект", подчертава Андрей Ковачев.


Повече по темата четете в "Капитал".

Ключови думи към статията:

Коментари (122)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    ами хубаво казано ,ама трудно изпълнимо , защото все пак интересите на убитите хора там ,трябва да са над тези на убитите животни ,въпреки ,че е потърпевш поради същата причина ,че няма нормален път ,г н еколога пак не му увира главата ,докато мрат хора ,няма как да не се предприема нещо ,същото е и с всички други невралгични точки в България и по света ,целта е да се съхрани природата ,но и човека е важен .

  2. 2 Профил на bkstoja
    bkstoja
    Рейтинг: 367 Неутрално

    ще минем на конски каруци и дърва щото една група от неизвестно как финансирани пушещи съмнителни продукти са решили да влезат в новините.... ако ги оставим да го правят....

  3. 3 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 693 Неутрално

    "Ковачев допълва, че лекарството в случая е много просто – да се направи оценка на всички възможни алтернативи, включително и тази, която включва 15-километров тунел."

    За това ли ви е мръсната игричка?

  4. 4 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Такова мнение може да се изрази или от пълне идиот или от тотално зависим от корпоративни интереси. Жалко за Боян Петров!

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4802 Неутрално

    човекът си е казал мнението. Остава си на неговата съвест. всеки да си мисли за своята !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Ако сегашното трасе стане част от магистрала, то ще бъде заградено с огради, а по него ще се изградят проходи за животни, така че убитите животни ще са далеч под санитарния минимум. Еколозите са наясно с това, но имат някаква мръсна игра, за съжаление. Долни манипулатори!

  7. 7 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 693 Неутрално

    "Ковачев допълва, че лекарството в случая е много просто – да се направи оценка на всички възможни алтернативи"
    До сега са направени проекти за милиони левове, в които се включват такива оценки.

  8. 8 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1389 Гневно

    Абе трябва да се усвоят едни пари от Европата... па и да има за наште хора да ги "нахраним". Иначе ги губим! Къв е тоа па Боян Петров, баир будала некъф? Аре у лево!
    Настроение: нашенско, балканско

  9. 9 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 622 Неутрално

    Доста спорно твърдение...
    Да не говорим, че могат да се направят огради, тунели и надлези за животни.

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4802 Неутрално

    всеки може да говори каквото си иска- демокрация сме. накрая ще стане това, което б. реши и което му е най-изгодно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на mavricii.plovdiv
    mavricii.plovdiv
    Рейтинг: 418 Неутрално

    незнам,затова ли писаха толкова много за този боян,в продължение на няколко месеца,та сега да му предадат тежест на саботирането на строителството на един обект.

  12. 12 Профил на SML
    SML
    Рейтинг: 572 Неутрално

    [quote#3:"bpcorp"]За това ли ви е мръсната игричка?[/quote]

    Амии, че те никога не са го крили... да не говорим колко лесно се решава проблемът със сгазените животни на един скоростен път - точно както се решава и на магистрала - с мрежи!
    Динени нещастници

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  13. 13 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 987 Неутрално

    Голям рев срещу това строителство. Явно има интереси, ама не са интересите на животните (убити или неубити) ами интереси за стотици милиони.

    За животните има огради покрай пътя, а еколозите направиха гуши с писъците си покрай такива проекти. Явно някой се усети да им плаща за свои цели.

    Няма шики-мики.
  14. 14 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 411 Неутрално

    [quote#6:"bpcorp"]Ако сегашното трасе стане част от магистрала, то ще бъде заградено с огради, а по него ще се изградят проходи за животни[/quote]
    Това сериозно? И тунелите ще водят право в реката... та ако не ги сгазим, то поне да ги удавим...

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  15. 15 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Ако си строител на тунели, а възможноста да изкараш много пари отлита, срещу малко пари на фона на стойноста на проекта...

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  16. 16 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 987 Неутрално

    [quote#3:"bpcorp"]"Ковачев допълва, че лекарството в случая е много просто – да се направи оценка на всички възможни алтернативи, включително и тази, която включва 15-километров тунел."

    За това ли ви е мръсната игричка? [/quote]

    Пишман еколозите въобще не ги е грижа за животните, птичките или тревичките. Тунел за 2 милиарда е много тлъста хапка, откъде накъде ще го заменят за някакъв си път за 250 милиона да речем. Заради такива като чуя вече "еколог" и настръхвам...

    Няма шики-мики.
  17. 17 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Ако европейските фондове отпуснат малко кесията, по билото ще се качи не само едната лента, ами и двете.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  18. 18 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 411 Неутрално

    [quote#16:"Олд Шетърхенд"]Тунел за 2 милиарда е много тлъста хапка, откъде накъде ще го заменят за някакъв си път за 250 милиона да речем. [/quote]
    И как си представяш комисиона за тунела да иде при Андрей Ковачев? Той ще е последният на хранилката...

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  19. 19 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    Всеки моторист - еко-активист!
    Всеки активист - КРЕСНА-АЛПИНИСТ!

  20. 20 Профил на доктор Арнó Ебé
    доктор Арнó Ебé
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Източния обход на дефилето първо е също толкова в Натура 2000, колкото и самото дефиле, второ е толкова тежък терен, че Русе-Бяла ще ни се вижда като магистрала. Там ще умират хора. Отделен въпрос, че няма пари да се изпълни. Но за няколко психопата Струма явно стана от хоби професия.

  21. 21 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 268 Неутрално

    До коментар [#14] от "Je suis Durex":

    А сега като пресекат платното не отиват ли пак в реката??
    Всеки ден пишеш много неадакватни неща :)

  22. 22 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 311 Любопитно

    "Проучване на прегазените животни през 2004 и през 2013 г. показва, че десетократно е нараснал броят на убитите по пътя животни"

    Защо не си погледнете методиката - трафика там определено не се е увеличил дори 1 път и половина - как ги изкарвате тия цифри???

  23. 23 Профил на mavro
    mavro
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Абе най-добре да не строим нищо и да се върнем по селата в планините да пасем овце, тогава всички еколози смятам че ще са щастливи.

  24. 24 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Тези еколози пълни идиоти ли са? Едно от основните съоражения на една магистрала е ограда срещу диви животни! Магистралата дори да минава през дефилето, няма да има сгазени животни!
    Под и над магистралата могат да се направят подлези и надлези за дивите животни.

  25. 25 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Продажна мижитурка.

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  26. 26 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 885 Неутрално

    Палиативни мерки, момчета, палиативни.
    Направо трябва да се затвори пътя през дефилето, да си подскачат жабките на спокойствие.
    Също така драстично трябва да се намали обработваемата земеделска земя в цяла България, защото земеделието е с порядъци по-вредно за дивите животни от 6 метра магистрала.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  27. 27 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Логиката е следната:
    След като прегазените животни са се увеличили десетократно, значи че все повече животни пресичат пътя. Което от своя стана значи, че и популацията на тези животни се е увеличила
    Тоест въпреки повечето прегазени животни, пътя не пречи на разрастването на популацията

    До коментар [#22] от "lustmord":

  28. 28 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    Много е просто. Герб да преместят дефилето...

  29. 29 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5749 Неутрално

    Боян, когото уважавам като алпинист, нека вместо да обикаля по опасното платно и да брои умрели животни, нека се покатери по планините над дефилето (знам че го може) и да преброи дивите живи животни. Да не се окаже, че и те са се увеличили десетократно?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  30. 30 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 618 Неутрално

    [quote#1:"edin drug"]ами хубаво казано ,ама трудно изпълнимо , защото все пак интересите на убитите хора там ,трябва да са над тези на убитите животни [/quote]

    Смяташ, че на сегашния, тесен и със завои път минаващ и през селата, убитите хора ще са по-малко от колкото на магистралата минаваща по билото?!
    Бюджетния вариант наистина е еднопосочен път през ждрелото и еднопосочен път в другата посока по билото, но правен с идея, че един ден при намерено финансиране ще се построи още едно платно. Въпреки, че със спирането на средствата през 2020 година не знам от къде ще се намерят пари за второ платно.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  31. 31 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Много ми е трудно да повярвам, че през Кресненското дефиле може да се пусне магистрала, дори и еднопосочна. Нормален двулентов скоростен път да, но магистрала не.

  32. 32 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2362 Неутрално

    Още не съм разбрал що трябва да е магистрала, след като основния път от Солун за Европа минава през Македония-Сърбия. Ако това е шосето София- Солун, можеше да е само четирилентов скоростен път. Боко каза, че едното платно ще пъпли по баира, другото ще е по стария път. Но ще има пълна реконструкция с проходи - мостове, виадукти и ще има огради от мрежи, животните ще бъдат опазени. Еколозите нямат причина да се притесняват. Стига са се напъвали!

  33. 33 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 618 Неутрално

    bpcorp, не съм ти броил мненията под статията, но като, че ли всяко трето е твое и то против изнасянето на магистралата от ждрелото и вменяването на някакви финансови облаги на "еколозите". Почвам да се чудя от какво е продиктувана твоята активност тогава. Мненията ти се отличават единствено с повторяемост на едно и също внушение.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  34. 34 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4802 Весело

    До коментар [#33] от "пустиняк":

    прозрачен е . повече от явно е, че и той е заинтересована стана в спора.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  35. 35 Профил на radost.petrova
    radost.petrova
    Рейтинг: 249 Неутрално

    Интересно е как учените форумци смятат че опазването на природната среда по натоварен път се изчерпва с огради. Тези огради, както при магистралите, по-скоро опазват живота и спокойствието на пътуващите, но за животните са пречка за пълноценно обитаване на територията, достъп до вода и хранителни ресурси, намиране на партньор, разселване и прочее неотменими животниски дейности. Път през дефилето, па макар и с ограда, бавно и методично ще унищожава биоразнообразието, както и досега. Научните аргументи обаче, нямат сила да преборят неистовата и незаслужена омраза към учените-еколози. Но нищо. Препълнените с обич към българската природа сърца, ще пътуват и цъкат и селфят безгрижно край живописните скали. Това им стига.

  36. 36 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#27] от "bpcorp":

    ++++++++++++++++++

  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4802 Неутрално

    До коментар [#35] от "radost.petrova":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    Най-много сгазени животни има по сегашното необезопасено трасе.

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  39. 39 Профил на доктор Арнó Ебé
    доктор Арнó Ебé
    Рейтинг: 257 Неутрално

    До коментар [#22] от "lustmord":

    Няма какво да я гледат, защото няма такава методика и няма такива числа. Проучвания за смъртността на животински видове по пътя са правени систематично в последните 3 години от НКСИП и докладите са качени на сайта. Там никакви нараствания не личат. Самият Андрей твърди, че някога са правили проучвания и смъртността била в пъти по-висока от сегашната. Сега твърди обратното. Как става? Изобщо всякакви приказки, че смъртността силно се била увеличила лееекичко не отговарят на истината... или... абе чиста лъжа са си.

  40. 40 Профил на joroistinata
    joroistinata
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#1] от "edin drug":

    И какъв човек, без природа!?

  41. 41 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2981 Неутрално

    До коментар [#13] от "Олд Шетърхенд":

    Естествено!Да сте видели подобни еколози накъде,където нама интереси за поне няколко стотин милиона?!Няма и да видите.

  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4802 Неутрално

    До коментар [#38] от "cinik":

    Нещо не те разбрах. Ще си поясниш ли мисълта?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 975 Гневно

    [quote#1:"edin drug"]
    ами хубаво казано ,ама трудно изпълнимо , защото все пак интересите на убитите хора там ,трябва да са над тези на убитите животни [/quote]
    За това защото хотара ако спазват ПРАВИЛАТА ще бъдат добре.А на животните това са местообитания те на друго място не МОГАТ да живеят а Вие ще преминете за 15 мин. и това е .Това са две не съпоставими неща.

  44. 44 Профил на доктор Арнó Ебé
    доктор Арнó Ебé
    Рейтинг: 257 Неутрално

    До коментар [#35] от "radost.petrova":

    А на мен пък, госпожо, ми е много интересно как "учените-еколози" си представят, че ще пазят биоразнообразието, като се направи магистрала в планината на изток от дефилето, която също е Натура и където също е пълно с приоритетни местообитания. Как точно "учените-еколози" оценихте, че косматия дъб в дефилето е по-ценен от косматия дъб на изток от дефилето? За да се уж спасят няколко вида в дефилето, искате да оплескате девствена природа, почти недокосната от човешка дейност. И после що ви се чудят хората на акъла... И да уточним все пак, Андрей не е никакъв "учен", а Боян пък, дори да мине за учен, е прилепар.

  45. 45 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    Грехота е трасето на стария път да не се ползва за придвижване в едната посока! Естествено, като двулентов път. Това е повече от достатъчно, като се направят още подлези, надлези и отбивки. Нито ще забави толкова движението, нито ще се хвърлят толкова много пари, за дълги тунели, които после не можем да поддържаме! Съответно и още един двулентов път, в другата посока. Няма смисъл в безумни спорове с псевдо-еколози, протакане с години и още десетки или стотици умрели в ПТП-та. Биоразнообразието, може да се съхрани в някаква степен, но не напълно и няма как да е по друг начин.

    Бивш tww09306483.
  46. 46 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 975 Любопитно

    От 80 % от горните коментари лъха на нефилтриран КОМУНИЗЪМ.Човекът ГОСПОДАРЯ на природата може и трябва да прави всичко за "ПРОГРЕСА" пари индустрия САМОЗАДОВОЛЯВАНЕ-във всеки смисъл на думата.
    За какво изобщо са ни жиовтни ,врабчета -като в Китай или тревички ,не може ли всчико да е от пластмаса ,бетон ,найлон и асфалт-ЕХ какъв живот ще падне!
    И като се замислим ,че 80 % от преминаващите отиват на "ПРИРОДА" газейки непоправимо през нея!!!!
    Настроение : гадене, с конвулсии!!

  47. 47 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Казах ви аз че он дето е уж алпинист не е читав , ама само минусчета отнесох . Па ковачев си го знаем . Той си протестира и за Банско , и за Струма , и за Корал и за Карадере и за Иракли- де що има лапачка . Па за изсичането на горите си трае- там няма келепир

  48. 48 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Е когато е магистрала, дори и еднолентова, като е последния вариант, то пътя е ограден с мрежи и няма пострадали животни!

    И изобщо, всеки път уврежда природата и е предпоставка за сгазени животни, и какво - да се откажем от пътищата, колите и давай на конете?!

  49. 49 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Струма струва много европейски пари. Изразходвани са много европейски пари. Хубаво е ,че има варианти но решение трябва да се вземе сравнително бързо и да се закрие темата. Тоест да се строи.......Връщането на милиарди ще е голям удар за бюджета. С тази екология се прекалява. Хора не останаха.... Цели райони от страната станаха от само себе си диви. Странджа ,Сакар Родопи, част от Балкана , Северозападнала България....

  50. 50 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#35] от "radost.petrova":

    Баш така си е! Прекрасен пост!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  51. 51 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Еколози има само където има пари. Ама много пари....Не съм чул еколог да се бори с незаконна сеч или бракониери.....

  52. 52 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    Боян Петров - враг номер 1 на герберастията. И тръгнали да говорят за интереси, боже...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  53. 53 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#47] от "tenevski":

    Не е истина това, което казваш, но то и за това се казва, нали?! Всеки който следи екологичните проблеми в България знае кой какво прави и защо. Ако не бяха Ковачев и такива като него до сега метър гора да не е останала. Но за нечистия няма как някой да е чист!
    Интересно защо не съм чел негативни постове за Филип Цанов и неговата Коалиция за Устойчиво Развитие (КУР), казионите "еколози" на всички властващи в България, подкрепящи безпардонната анексия на Пирин и Витоша от Юлан и които бяха заснети в момента на екологичен рекет?
    Що за странен мазохизъм?! Да плюеш с омраза към онези, които искат да остане природа и да поддържаш онези за които печалбата е над всичко! С какъв кеф казваме на бялото - черно! За това сме на това дередже и се топим и ще ни довърши Господ! Заслужаваме си го, уви!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  54. 54 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 934 Любопитно

    Защо само някой хора могат да слагат + и -?
    [quote#46:"!D !"]За какво изобщо са ни жиовтни ,врабчета -като в Китай или тревички ,не може ли всчико да е от пластмаса ,бетон ,найлон и асфалт-ЕХ какъв живот ще падне! [/quote] С това например не съм съгласен, но не мога да сложа -

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  55. 55 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1467 Весело

    [quote#14:"Je suis Durex"] И тунелите ще водят право в реката.[/quote]
    Love Durex!
    Целта на пресичането на пътя от животните е да минат от другата страна на реката. Къде ви намират такива?

  56. 56 Профил на Petko Popov
    Petko Popov
    Рейтинг: 214 Неутрално

    Ние нямаме отношение към живите хора, а камоли към животните! Прави впечатление , че българинът почна да пътува, но какво вижда, дали природните красоти на местата които посещава или парцалите по сергиите и магазините. Имах щасстието да попътувам малко по Европа и видях как хората се грижат и пазят природата, как прават тунели, надлези, огради и слагат ограничителни знаци. В Чехия например на път номер 9 има табели и предопредителен знак за намаление на скоростта, че на това место мегрират ЖАБИ. Къде в България ще намерите знак, че преминават животни! Даже на пешеходните пътеки човек не е сигурен, а в Европа шофоьр да не даде предимство да му мисли.

  57. 57 Профил на suny_2
    suny_2
    Рейтинг: 257 Неутрално

    До коментар [#14] от "Je suis Durex":

    Едва ли животните ще се съобразяват с мнението на глупаците......

  58. 58 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    До вчера пишехте "ах, горкия, как го блъснаха", а сега го плюете :)
    Аз си го плюех още тогава.
    Проектът има направен ОВОС, там професионалисти са направили професионалната си оценка. Каквото трябва да кажат еколозите, са го казали там. ОВОСа освен това минава през обществено обсъждане.
    Отишли еколозите да броят убититв животни... Убитите хора бройте, животните ще им се сложи мрежа и ще си стоят в гората.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  59. 59 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    До коментар [#58] от "Athanatos":

    Уау, то няма проект още, ма има ОВОС..

    Иначе с мрежи ставали нещата, колко умно..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  60. 60 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4802 Неутрално

    [quote#49:"1_bulgarin"]. С тази екология се прекалява. Хора не останаха.... Цели райони от страната станаха от само себе си диви. Странджа ,Сакар Родопи, част от Балкана , Северозападнала България.... [/quote]
    екологията ли е виновна или некадърните и корумпирани управници 27 година. как мислиш ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  61. 61 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4802 Неутрално

    До коментар [#58] от "Athanatos":

    ти на всеки специалист, който е работил за пари, ли вярваш? не си ли малко наивен???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  62. 62 Профил на Flat Mars Society
    Flat Mars Society
    Рейтинг: 484 Неутрално

    [quote#51:"1_bulgarin"]Не съм чул еколог да се бори с незаконна сеч или бракониери..... [/quote]

    Брачет не знам да ли си наясно, но това не е работа на еколозите.За това има други институции.Еколозите могат да подадат сигнал за това , както и ти.Ти ако си видял незаконна сеч обади ли се да сигнализираш или най-лесно е да се плюе зад клавиатурата.

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  63. 63 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Като Струма няма място в дефилето покажете какви са алтернативите и колко пари ще струват. Защо се сещат за това 2016 година, когато магистралата се строй повече от 15 години!
    Ново водове животни и растения л исе появиха в дефилето през този период?

    В България тунелите не се подържат, катастрофата миналата година го доказа. 15 километро тунел ще е прекалено скъп като стройтелство и подръжка, не сме Германия или Швейцария да си позволим този лукс. Някой може ли да гарантира, че самият строеж и вложените материали няма да засегнат дефилето дори да се платят милиарди?

    Странно ми е къде са същите еколози, когато се пръска с фунгициди и се унищожават пчелите или масовата горска сеч. Там са по ниски от тревата. Но когато има намесени европари са първа писта.

  64. 64 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4802 Неутрално

    До коментар [#63] от "Maslara":

    За пчелите +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  65. 65 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Абе най-добре да няма магистрали въобще. Един кален коловоз и волски каруци - те това е достатъчно!

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  66. 66 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Тоя ,дето уж се води и алпинист кой му плаща пътешествията? А ?


  67. 67 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#1] от "edin drug":

    вижте - още през 2011 и 2012 български министри които са министри и днес като дончев и павлова подписват официални писма до ЕК с уверения че ще реализират тунел извън кресненско дефиле срещу което получват финансиране на другите части на АМ Струма!

    това че се извъртяха и излъгаха под натиска на пътищарската мафия (която досега не е построила НИТО ЕДИН обект в срок и за договорената сума) показва че тези министри не защитават обществения интерес, а слугуват на "силните на деня"

    това пък че от 2011 досега не си мръднаха пръста за да проектират тунела показва че просто не им пука нито за загиващите хора, нито за унищожаваното биоразнообразие!

  68. 68 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#65] от "majorman":

    най-добре е да следваме Европейската транспортна стратегия която гласи че приоритетно трябва да се развива обществен и екологичен транспорт!

    в случая с АМ Струма това означава че ПЪРВО трябва да се модернизира ЖП линията която да поеме възможно по-голям пътнически и товарен трафик и чак тогава да се прецени какъв автомобилен път ни трябва...същото важи и за АМ Хемус!!!

  69. 69 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#58] от "Athanatos":

    ОВОСа изрично казва че кресненско дефиле се преминава от запад чрез дълъг тунел...отделно това беше и условието на ЕК да отпуснат парите за цялата АМ Струма

  70. 70 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5419 Неутрално

    Коментарите създават впечатление за водене на политика, а не споделяне на експертно становище. Защо:
    1 Няма ясни числа за смъртността, които подкрепят твърдения за десетократно увеличение на убитите животни. При несъществено повишен тряфик (трасето през Кресна не може да увеличи повече трафика) няма ка да бъде обяснено 10-кратно увеличение на убийствата
    2 Да се искат сега анализи означава едно - всичко досега е било лъжа по отношение на мониторинга за вариантите. Нови варианти няма. Хората, които са правили оценката са същите (Андрей Ковачев е един от тях). Не вярвам да иска да каже, че не си е вършил работата досега.
    3 Не е проблем да се запази старото състояние както е сега. Тогава какво правила убийствата на животни.
    4 Натура зоните обграждат посоката за Гърция перфектно. Ако искаме да има път натам трябва да направим някакви компромиси и да строим умно.
    Очакването досега беше, че оценките са били направени коректно. Тунелът е същата екологична катастрофа като другите варианти - магистрала, разделни пътища, подбрани трасета. Каквото и да е построено, то ще бъде рана в девствената природа. Ако не искаме път също трябва да го кажем.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  71. 71 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    [quote#53:"пустиняк"]Що за странен мазохизъм?! Да плюеш с омраза към онези, които искат да остане природа и да поддържаш онези за които печалбата е над всичко! С какъв кеф казваме на бялото - черно! За това сме на това дередже и се топим и ще ни довърши Господ! Заслужаваме си го, уви! [/quote]

    +++!

  72. 72 Профил на carebean
    carebean
    Рейтинг: 270 Неутрално

    Уважавам хората, но реално магистралата би спасила много животи (човешки и животински)...Не може да спъваме развитието на държавата постоянно! Какво, черни пътища и колелета?

  73. 73 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 925 Любопитно

    [quote#68:"dun"]най-добре е да следваме Европейската транспортна стратегия която гласи че приоритетно трябва да се развива обществен и екологичен транспорт! [/quote]

    А волските каруци защо да не са екологични?

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  74. 74 Профил на hashtag
    hashtag
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Най-лесно е да изкопаеш под магистралата един тунел и да си минават всякакви зайци, костенурки, плъхове и каквото там им се ще на алпиниста. Или идеята е друга - еколозите за пореден път да се нагушат за нелепи проекти.

  75. 75 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 470 Весело

    Прав е Боян Петров.В този си вид проектът не само не е полезен - той вреден и за хората и за природата.Винаги е по-смислено да дадеш повече пари за качествен и смислен проект, който ще е в полза както на пътуващите, така и за животните отколко да наливаш пари в безмислени проекти - пример Белене.
    Относно мантрата с "оградите" малко по-горе един мислещ човек е разяснил подробно къде е проблема и как тези огради не само няма да решат нищо, а още повече ще задълбочат проблема.
    В момента цяло дефиле представлява обитаема територия за животните и те загиват масово защото преминават през пътя, който минава през ТЯХНАТА територия.Ако се сложат мрежи по протежение на целият път, тази ЦЯЛА до момента територия ще бъде раделена на ДВЕ отделни територии .Това е ПРОМЯНА на местообитанието на животните .

  76. 76 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Гърция не случайно е държава от стария свят: трудно достъпна, изолирана от света на вандалите. Но европейците нищо не ги спира. От Залцбург до Марибор магистралата минава през стотици тунели от дълги, по- дълги. И ние ще имаме свободен достъп до Гърция. Дори жабите няма да ни спрат.

  77. 77 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 470 Весело

    И за да си го представим още по-добре давам следният пример.
    Имате главен път, който преминава през вашето любимо село.С времето той става все по-натоварен и по-натоварен.Съответно стават и все повече инциденти, хората недоволстват, за разлика от животните.Един хубав ден ВЛАСТТА решава, че ще разшири малко пътя за да увеличи способността му да поема трафик.ВЛАСТТА също е ПОМИСЛИЛА и за хората от селото и за да се намалят инцидентите, тя е решила, че по протежението на целият път, който минава през селото ще бъде издигната ограда от двете страни.Така хората няма да пресичат където и кога си искат, няма да вървят по платната и няма да има риск от инциденти .Малката подробност е, че за да отидете при роднините, които живеят от другата страна на улицата, ще трябва първо да отидете до края на селото, да пресечете главния път и после да се върнете обратно.
    Сега си представете, че това са 20км в едната посока .
    Някой ще каже, ама ще сложим тръби за животните и те ще се научат да преминават оттам .А някой друг ще се сети, че покрай тръбите могат да се сложат и пусии, та на ловците да им е по-лесно - кеф им заек, кеф им вълк, лисица, че даже и мечка .Нали сме научили животните да минават през тръбата .

  78. 78 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7020 Неутрално

    Боко каза, няма да строим път по билото.

  79. 79 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Зелените престъпници* се саморазобличават: (мъртви)животните са по важни от (мъртвите)хората....
    _______________________
    *преди неколко години ТИЯ СЪЩИТЕ ПРЕСТЪПНИЦИ (Зелените изобщо) скриха от софиянци, че насред София ще се изгражда нов Атомен реактор и че пак насред София се държат складирани няколкостотин кг високорадиоактивни РАО (РадиоАктивни Отпадъци).Укриха тази информация и също информацията, че един обикновен гражданин спря проекта, като води 2 дела във ВАС, който го прекрати. В деня, когато се гледаше първото дело, Зелените организираха грандиозен митинг... в защита на ...Иракли. Позор, позор, позор, това не са Хора.
    Не е чудно, след като ПОВЕЧЕТО зелени АКТИВИСТИ генерично произхождат от АБпФК...Затова народът ги нарича "дини" - отвън Зелени, отвътре - Червени. Не забравяйте, че една от многото зелени партии подкрепиха АЕЦ "Белене", а останалите УЖ беха против.

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  80. 80 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Единственото полезно нещо, което може да излезе от действията на родните "дини" (Зелените престъпници*) е да се утвърди проектът за тунел под дефилето, който освен всичко друго ще излезе и НАЙ-ЕВТИН!? Да , така е - цената беше обявена - 1 300 000 000 лв. Обаче имаше един ГОЛЕМ недостатък, такъв тунел, може да се построи само от 1-2 фирми и те НЕ СА БЪЛГАРСКИ. Значи много малко ще може да се откраде. Затова решиха да го го разбият на части - 5-6 тунелчета и 10-12 мостчета, строими от наши родни фирми. Първата отсечка, 1 тунелче и 4 мостчета" щяла да струва 400 000 000 левчета. От екстраполацията може да се заключи, че общо магистралата през дефилето ще излезе над 1 500 000 000...Честито!
    _____________________________
    *навсекъде по света са едни и същи: кресливи, нагли, антихуманни, леви "революционни" движения, подрепящи политкоректната идеология и постепенно затъващи в корупция - с една дума врагове на човешкия род

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  81. 81 Профил на mammita
    mammita
    Рейтинг: 367 Неутрално

    "Ковачев допълва, че лекарството в случая е много просто – да се направи оценка на всички възможни алтернативи, включително и тази, която включва 15-километров тунел." Да и така в оценки на алтернативните маршрути харчим 20-30 млн. лв. и губим още поне 10 години. Ей, за това в тази страна няма ни пари, ни пътища. Все оценяваме и обжалваме. Една магистрала не може да се почнем, защото все някой е недоволен, че не е взел той парите и почва да обжалва.

  82. 82 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 4995 Неутрално

    Като казваш "не трябва..", кажи как трябва, но не и 10 пъти по висока цена.

  83. 83 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#79:"Уточнител"]В деня, когато се гледаше първото дело, Зелените организираха грандиозен митинг... в защита на ...Иракли. Позор, позор[/quote]
    Поздравления за коментара !
    По същия начин стои въпроса и със #спонтанните# протести и за Карадере ,Корал , втората кабинка на Банско и др/ .
    Крадци отвсякъде .

  84. 84 Профил на трафоПОСТ
    трафоПОСТ
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Добре че по време на динозаврите не е имало еколози. Досега щяха да се разхождат между нас.
    Това на майтап, ама не е лошо да се появят и човекозащитни организации.

    „Ако целенасочено се опитате да се провалите и успеете, какво сте постигнали – успех или провал?“ Иво Иванов
  85. 85 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3432 Весело

    До коментар [#3] от "bpcorp":
    До коментар [#4] от "bpcorp":
    До коментар [#6] от "bpcorp":
    До коментар [#7] от "bpcorp":

    За няма и половин час си написал четири мнения, които си противоречат.
    Кое от тях е вярното?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  86. 86 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2093 Неутрално

    Екологичната страна нека остане за еколозите, но лента от магистралата да минава по сегашния маршрут и градчето Кресна е голяма малоумщина. Или правиш магистрала или не, какви са тия безумни врътки само и само да се усвояват европейските пари. И преди го писах, щом през Витиня още преди 30 години са направили магистрала, не би трябвало да е чак толкова трудно при съвременния технически прогрес да я направят тази Струма. Или пък в момента сме по-неспособни отколкото преди 30 години?

  87. 87 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3447 Весело

    До коментар [#51] от "1_bulgarin":

    Ша гавари за незаконна сеч или палежи на гора, където много повече животни наведнаж умират, ама ша има лобуть

  88. 88 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3447 Любопитно

    ,,Боян Петров и Андрей Ковачев: "Струма" няма място в Кресненското дефиле,,

    И такаа, Струма нямала място в Кресненското дефиле.
    Аз пък мога да кажа, че има място за нея и то достатъчно. Това старото трасе се тераформира по следния начин. Там където ската е много стръмен, даваха го и по Т.В новините, се правят ,,тунелни арки,, като се ползва цял кофраж. Пуска се кофражът над платното, работи се върху него за подготовка на отливане на железобетоновата арка, няма да давам безплатни уроци на пишман професори и инжинери, какво се работи върху поставения ,,цял кофраж,, над платното, след завършване подготовката за отливане на бетона се налива бетона. През това време отдолу движението си върви. Бетона се отлива, оставя се да се втвърди ,,изстине,, обработва се за водоустоичивост, насипва се слой пясък и дребен чакъл, обрушва се част от ската и те ти готов тунел и преход за дивите животни. Докато по този начин се работи по старото трасе без да се прекъсва трафика, на отсрещния скат се прави ново трасе за второто трасе на магистралата. След завършване на второто трасе по другия скат, старото трасе ще е посока Гърция, новото посока България. Толкова е сложно, че аз един прост Българин ви дадох стратегията за магистрала Струма през кресна.
    А има и един още по красив вариант. Да се отлеят арки над реката и върху тях да стъпи платното на магистралата, ма това е моя фантастика

  89. 89 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Незнам що се нахвърлиха така на еколозите?! Прави са хората. Явно е, че тунелът е правилното решение. За него са и европейските пари. Ма наще от пътностроителната мафия не могат да го построят.... Е има и европейски фирми, да го дадат на тях. Седнали да защитават мафиотите.

    chavo64
  90. 90 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 968 Гневно

    Тея двамцата дето ги блъсна румънката , преди това са били блъскани с пачки , с мнооо пачки пари . Заради такива като тях , еколог , стана мръсна дума и придоби значението на терорист . И изобщо защо им се обръща внимание на тия тъпанари ? Изкачвал осемхилядници , тин-тири минти ри , как ..... без пари ли ? И хубаво изкачвал браво , ама защо да те знае цялото Бг. Ако се изкача аз , ще си направя кефа там горе и ще се върна без да ме знаят медийте . Алпинизма не е геройство а страст съчетано с със смелост и геройство от което не се печелят пари !

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  91. 91 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Няма противоречие. Просто засягам различни аспекти от написаното в статията.
    До коментар [#85] от "Храбър":

  92. 92 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    [quote#12:"FvH"]да не говорим колко лесно се решава проблемът със сгазените животни на един скоростен път - точно както се решава и на магистрала - с мрежи! [/quote]
    Да бе, ако мрежите решаваха всичко, щеше да е много лесно! Само че ако наистина спират преминаването, светът се разделя на две - отсам магистралата и от другата страна. От едната страна е водата, партньорът за размножаване, и т.н. а от другата е храната, бърлогата за живеене, сянката в горещо време... Или имаш едното, или другото. Това живот ли е? Трябвало подлези за преминаване. Колко начесто?
    Мрежите няма да спрат буболечки, дребни земноводни и влечуги, които пак ще са размазани.

  93. 93 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    [quote#90:"Радко"]ея двамцата дето ги блъсна румънката , преди това са били блъскани с пачки , с мнооо пачки пари . Заради такива като тях , еколог , стана мръсна дума и придоби значението на терорист [/quote]
    ++++++

    Русия- проказата на планетата Земя.
  94. 94 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Аз имам по-добро предложение. Абсолютно никакъв път да няма през дефилето! Предлагам да станем световно известни с единствената магистрала, която свършва на едно място, продължава с козя пътека, където на всеки пътник се раздават терлички, за да не притеснява животните, и като стигне жив след седем-осем часа от другата страна, отново магистралата започва. В това време специални фирми прекарват автомобилите по алтернативно трасе през Сърбия (може и друго да се помисли) и ги отвеждат на мястото, където магистралата отново продължава. Ще създадем нов бизнес. Ще се прочуем в цялата Вселена. Ще повишим БВП.
    Не е ли готино?

    Доброто е заразно
  95. 95 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    До коментар [#94] от "dogwoman":

    Дари и да се приеме, талибаните друго ще измислят. Я терличките да са пухени, я да пърхаме с крила, я да ръсим трохички....

    Русия- проказата на планетата Земя.
  96. 96 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2331 Неутрално

    ''В едната посока да минава по съществуващия път през дефилето, а в другата посока – по платото отгоре''.

    Тази идея ми хареса !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  97. 97 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2655 Любопитно

    А от къде предлагате да я прекарат, от Симитли в ляво през пистите на Банско или от Благоевград в дясно през Македония и оттам обратно към Сандански?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  98. 98 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 675 Неутрално

    А колко пари ще загубим всички ние заради едно съмнително броене?! Да не говорим, че магистралата наполовина се обезмисля от една 20-30 километрова тапа и колко ще са бъдещите загуби от това включително човешките жертви?! Ако магистралата не се довърши сега и загубим финансирането, тая тапа ще стои още 50 години. Еколог започва да става клиентелистка и мръсна дума.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  99. 99 Профил на zfm52680934
    zfm52680934
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Разбрал съм че не може да се угоди на всички.Така че държавата да си прави каквото е решила,а който не е доволен да хваща гората.Да поживее там на спартански условия,и после да ми дава акъл,че да живееш във цивилизацията не е хубаво.
    А нашите еколози,живеят на центъра на града,ползват всички цивилизовани средства,и после ни се обясняват как обичат природата.
    И да кажа,ходенето на експедиции,и ползването на оборудване произведено от цивилизацията,не доказваш какъв еколог си.Докажи го като си оплетеш дрехи от растения,храниш със корени,и преживееш една зима във планината.

    sdg
  100. 100 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    До коментар [#3] от "bpcorp":
    Единия държи на 15км тунел. Другия да е изцяло отгоре.
    Докато не се разберат кой му е по-силен патрона, ще вдигат джангър и ще се клепат по институциите.
    Тия са ясни. Правят се на еко и прокарват лобистки интереси вдигайки гюролтия.
    Ако ставаше въпрос за наистина професионална работа по оценка на въздействието на околната среда от магистралата - тия неща се правят по съвсем друг начин. Методически обосновани наблюдения. Аналитичен доклад с числа, прогнози тенденции и пр.
    Наште тръгнали на "наблюдение" по платното да броят смачкани жаби, гущери, змии и пр. животинки, абсолютно необезопасени (издава, че са много далеч от тия неща професионално) и без и грам число заливат медиите какво точно мислели и откъде трябвало да мине трасе за няколко милиарда.
    Извинявайте, ама това е наивно!
    При подобни проекти наблюденията на терен обикновено се правят от най-ниско ниво - студенти или дори наети служители при пълно спазване на правилата за безопасност и протоколи за извършване на наблюденията, защото данните трябва да се надеждни.
    Ако са наистина са вършили тая работа по проект финансиран от Европа начина по който да го правили е крещящо нарушение на правилата. Има си начин и регулация по който се върши каквато и да е системна работа около пътната инфраструктура и той със сигурност не е тоя.
    По-скоро е била някаква самоинициатива.
    Възможно е и да са вършели някаква работа, но имитирайки (отбивайки номера), спестявайки от разходи за наблюдатели, безопасност и пр. Това е чета практика у нас по работещите по еко грантове.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK