Потребители подават годишно по около 10 хиляди жалби срещу мобилните оператори

Снимката е от протест срещу мобилните оператори.

© Георги Кожухаров

Снимката е от протест срещу мобилните оператори.



Сигналите в Комисията за защита на потребителите, във връзка с действията на мобилните оператори у нас, са около 10 хиляди всяка година, каза днес по Би Ти Ви председателят на КЗП Димитър Маргаритов. Според него един от големите успехи е, че с МТел и "Виваком" е постигнато споразумение, при предсрочно прекратяване на договора, да се плащат максимум 3 месечни вноски като санкция, независимо от срока до изтичането му. Все още обаче текат преговорите по темата с "Теленор".


Маргаритов посочи, че има сигнали за подвеждане при сключване на договор, като това се случва и поради грешки на работещите в търговските обекти. Той поясни, че при оспорване на сметка, абонатът не е длъжен да я плати, докато тече проверката.


Голям процент от сигналите в КЗП - около 40% са свързани с рекламации на дефектни устройства, като най-често става въпрос за не уважаване на гаранцията. Председателят на комисията коментира, че е много важно потребителят да види какво се вписва в книгата за рекламации и е възможно да поиска устройството да бъде отворено пред него, за да няма съмнения, че се случва нещо зад гърба му. "През първите 6 месеца от двугодишна законова гаранция тежестта за доказване е на търговеца, а не на потребителя", подчерта Маргаритов.

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    А файда?

    властта ражда паразити
  2. 2 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 470 Любопитно
  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2688 Неутрално

    Ako КЗП беше институция в полза на гражданите тези казуси нямаше да бъдат допускани от картела на операторите.
    Става въпрос за ширещи си вандалства към потребителите с любезното съдействие на КЗП.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1600 Любопитно

    10 хиляди пускат молби и около 100 хиляди псуват операторите... Все пак в днешно време положението е доста по-добре отпреди години, поне според мен...

  5. 5 Профил на fallada
    fallada
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Докато в България съдебната система е място за печелене на пари, ритането срещу монополистите е безсмислено. Тези 10 хиляди, да се бяха включили в протеста срещу спиране на реформата в съдебната система! Сега ще духат супата.

  6. 6 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    Този абзац в статията е заблуждаващ:
    [quote#0:"статията"]Според него един от големите успехи е, че с МТел и "Виваком" е постигнато споразумение, при предсрочно прекратяване на договора, да се плащат максимум 3 месечни вноски като санкция, независимо от срока до изтичането му.[/quote]

    Вярно че "глобата" за "развода" е само 3 месечни вноски.

    ОБАЧЕ...Ако при сключване да договора си получил и ГСМ на изплащане (или платен еднократно с някакво намаление) ДЪЛЖИШ вноските до края на договора или намалението.

    Същото се отнася и за намалението на месечната такса в тарифния план (например вместо 15 лв/месец са ти направили намаление с 5 лв, и таксата е само 10 лв/месец). При прекратяване на договора преди крайния му срок ДЪЛЖИШ ПЪЛНАТА месечна такса до края му.

    За протокола.

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  7. 7 Профил на puhen
    puhen
    Рейтинг: 440 Весело

    Работя в Ирландия в най-големият оператор, хората там са по същият начин оплакват се, но санкциите са винаги в 5 числено число, просто причината, че хората не са съгласни с условията които са подписали и са трябвали да прочетат на първо време масовото

  8. 8 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#6] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Бонус - Мтел и Вива имат много по-голям дял промоционални абонати, от колкото Глобул/Теленор. Вива поде тая стратегия преди 2 години като пускаха 100 левовата тарифа за 30на лева. След това често са правили такива врътки. Те са и тези, които растата като брой абонати. Мтел последваха. Теленор също са правили такива промоции (даже и сега вървят), но покрай ребрандирането си при тях беше доста по-ограничено.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  9. 9 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    Председателят на комисията коментира, че е много важно потребителят да види какво се вписва в книгата за рекламации и е възможно да поиска устройството да бъде отворено пред него, за да няма съмнения, че се случва нещо зад гърба му. "Да,потребителят трябва да разбира от автомобили,водомери,топломери,водомери,да има понятие от елементарно банково дело и каквото друго се сетите,щото ако те видят,че не разбираш - излъган си.

  10. 10 Профил на inikolaev
    inikolaev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Само тази година подадох 3 до Мтел. Отговорите са шаблонни отговори от по едно-две изречения, които любезно ти казват "Изобщо не ни дреме какво не ти харесва и защо. Имаш договор - плащай"

  11. 11 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 981 Весело

    Аз пък нямам ядове с оператора.Може би щот си плащам като поп и не се интересувам.По-нататъшните главоболия си спестявам.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  12. 12 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1368 Весело

    До коментар [#6] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Точно миналата седмица се запознах с тези подробности Казах им, че искам да прекратя договора си с тях и да си пренеса номера към друг оператор. Исках да знам колко ще ми струва. Завоалирано ми обясниха въпросните неща, но отказаха да ми изчислят точно колко ще ми струва въпреки настояванията ми. Щяло да излезе с последната ми фактура. Все пак си мисля, че като техен клиент и като потребител имам право да знам колко точно ще ми струва. Не би....
    Така или иначе тези дни ще прекратя отношенията си с тях, въпроса беше и принципен за да се стигне до решението ми.

  13. 13 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4726 Неутрално

    Операторите за съжаление въобще не се трогват от жалбите.

  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6356 Неутрално

    Има неравнопоставеност (като възможности и ресурси) и затова комисията трябва да пази интереса на потребителя. В България е трудно...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  15. 15 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    [quote#12:"neznaiko.bg"]Точно миналата седмица се запознах с тези подробности Казах им, че искам да прекратя договора си с тях и да си пренеса номера към друг оператор. Исках да знам колко ще ми струва. Завоалирано ми обясниха въпросните неща, но отказаха да ми изчислят точно колко ще ми струва въпреки настояванията ми. Щяло да излезе с последната ми фактура.[/quote]
    Виж, в магазина наистина не могат да ти ги изчислят, това се прави в центалната им билингова система, или както го наричат там.

    Съветвам те да се регистрираш в тяхният сайт (ако не си го направил още) и да следиш месечните си фактури: Регистрацията важи и след като си прекратил договора с тях, и винаги ще имаш достъп до месечните ти фактури. Защото нищо чудно да ти пратят поредната фактура с разните им неустойки и други задължения, и после в краят на стария двугодишен договор "системата да намери задължения".

    И ако не реагираш ВЕДНАГА след като видиш някоя нова фактура, след година "в системата" ще останат САМО задълженията НО БЕЗ тяхните причини, които можеш да оспорваш.

    На приятел му намериха такива "задължения" на една стаааара ПРИМА' карта в МТЕЛ (в която услугите СЕ ПРЕДПЛАЩАТ) две години след като я спрял да я ползва. Дигнахме джангър: КАКВИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ за предплатена ПРИМА?!? Ами няма ги детайлите в системата, само задъженията (18 лв+с'тинки). Той им тегли една ДЪЪЛГА и многоетажна майна, и им ги плати. Щото не искаше да бъде в ситуация след 2-3 г' да му ги напомпат чрез иск в съда+ съдия изпълнител, след още 2-3 г'.

    Та...УМНАТА!
    До коментар [#12] от "neznaiko.bg":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  16. 16 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1188 Гневно

    Тези са по-големи мошеници и от Топлофикацията!!!

  17. 17 Профил на michael
    michael
    Рейтинг: 778 Неутрално

    [quote#15:"Мойше! Толкоз!!!"]КАКВИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ за предплатена ПРИМА?!? Ами няма ги детайлите в системата, само задъженията (18 лв+с'тинки). [/quote]

    това на Ментел си е измама в особено големи размери ( може да се добави организирана престъпна група, защото си инструктират служителите да лъжат) ама нямаме прокуратура.

    Cogito ergo sum :)
  18. 18 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    До коментар [#15] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Мерси за дългия информативен пост.
    На мен проблемът с Виваком касае мобилния нет. В последно време изключително бързо привършват мегабайтите ми с бърз нет, а след това нямам никакъв, дори бавен. А по договор са длъжни да ми осигуряват връзка, дори бавна. Получаваш нет само ако си закупиш допълнителен пакет. Няколко пъти го правих, но последния път нямах нет дори да си купя пакет. Отделно не успях да си отворя пощата да видя една важна информация която ми трябваше на момента.
    За това и реших да сменя оператора. Отидох първо в техен магазин - не ми дадоха информацията която исках. След това пробвах с оператор, той също отказа да ми отговори колко ще ми струва. След това писах от електронната им платформа в която съм регистриран, отговориха ми два пъти същото което знаех. Не искат да ми кажат колко ще ми струва. А би трябвало да имам право да знам.
    За Мтел - като студент имах някаква тяхна карта, която след това закрих. Това беше в периода 2001-2004 г. След това заминах за чужбина и никога не съм ползвал услуги на Мтел. Когато се връщах в България за по няколко дни ползвах предплатена карта на Глобул, която после след като се установих в БГ за постоянно прехвърлих към Виваком на договор. Та 2014 г. исках да взема карта на племенника и той си беше харесал план на Мтел. Отиваме в офиса им, момичето ми вкарва данните в системата и се оказа, че им дължа към 80 лв.!!! Питам я защо никога не съм получил на адреса си дори едно уведомление, че им дължа някакви пари? И как им дължа след като 10 години преди това съм закрил картата и съм си платил всичко? Отговори ми, че не знае защо и от какво се е натрупала тази сметка. Да съм пишел еди къде си.

  19. 19 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3798 Неутрално

    Определено мобилните оператори у нас са меко казано некоректни към своите клиенти.

  20. 20 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3798 Любопитно

    До коментар [#1] от "Николай Теллалов":


    До коментар [#2] от "селянин":

    ++++++++++++++++++++++
    Общо взето се получава :"Пушек без огън"

  21. 21 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1674 Разстроено

    До коментар [#18] от "neznaiko.bg":

    Какви са тези ужасии, които пишеш, стряскате ме, бе хора . Щото и аз ползвам една прима....

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  22. 22 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    [quote#21:"Cassi"]До коментар [#18] от "neznaiko.bg":

    Какви са тези ужасии, които пишеш, стряскате ме, бе хора . Щото и аз ползвам една прима....[/quote]
    Случаят с "Незнайкото" е от преди десетина години, КОЙ помни тогавашните правила (и "капанчета" в ситния шрифт на 14 стр' в договора на МЕНТЕЛ).

    Случаят с моя приятел е от преди 3 г' (предишните парламентарни избори)! Когато БЕШЕ ЯСНО-ако имаш под...лев'два в предплатената ПРИМА ти спират телефона. Ай' с'я някой разбирач (или платен трол на МЕНТЕЛ) да обясни КАК ТАКА си длъжен 18 лв' за предплатена ПРИМА карта (без ГСМ на лизинг). Това при положение че за "стартиране на ПРИМАТА' ти взимат "еднократна такса" от няколко кинта (петорна себестойност на СИМ'картата)?!?
    До коментар [#21] от "Cassi":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  23. 23 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    До коментар [#18] от "neznaiko.bg":

    Относно "бързото привършване на МБ в пакета": На твое място бих проверил какво тегли устройството (смарт'фона) и бих затворил някои "СУПЕР'консумативни" апликации, както и бих предотвратил автоматичното "ъпдейтване" на почти всички

    С десетина + апликации, ъпдейтващи се през седмица с по 80-90 МБ, ТЕ ТИ трафик 1,000 МБ седмично. Добави блеенето в сурат'теФтера (не го ползвам, ама съм чувал че тегли не малко МБ) и десетина видео'клипа в стрийминг дневно-ТЕ ТИ няколко ГБ консумирани за седмица. И ако не си в пакет с 20ГБ/месец-влизаш в проблем

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  24. 24 Профил на cnu44483672
    cnu44483672
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#6] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Това с 3 месечни такси е пълна глупост. Оператоеите го заобикалят без проблем. Нека шефа на тая комисия да пробва ако не вярва. Пише, че таксатс е 30 лв. , а твойта е промоционална и ти дават подарък дето струва 200 лв. а те пишат че е 400 лв. и какво се случва. Да не ви показвам фирмените договори. Там не им стигат таксите до края на договора, а при опит за прекратяване искат неустойки до края + отстъпкатс+ отстъплата за вече платените месеци. Това ако не е неизгоден договор здраве му кажи.

  25. 25 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    До коментар [#23] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Имам 4000 МБ, не ползвам социални мрежи, но джиткам клипчета от тубата, следя онлайн мачове и т.н. Приемам, че ги изразходвам. Това което не приемам е, че след това ме оставят без никакъв нет. По договор трябва да ползвам неограничен нет, тоест да можеш да си свършиш някаква работа като отваряне на пощата или просто да провериш нещо. Естествено не разчитам на мобилния интернет като основно средство, но ме дразни некоректността им. Която се затвърди след като на три пъти отказват да ми съобщят колко ще струва прекратяването на договора.

  26. 26 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    До коментар [#25] от "neznaiko.bg":

    НИКОГА не взимай важни решения ядосан. За телефонните оператори ВАЖИ приказката "всичките са маскари" 100%. Та от трън отиваш на глог. Екстра пакет с 2-300 МБ при виваком май е 2-3 лв, и ти го активират 10 мин след като им се обадиш по телефона (до 2015 бях клиент на Виваком, та...по памет). Има малка врътка с първата поръчка (не можеш да ги "прехвърлиш" за следващият отчетен период), но от втората нататък ти се пазят, докато не ги свършиш.

    По горе, в коментар 24 съфорумник (който явно чете договорите си, РЕСПЕКТ) ти е описал положението при неговия оператор. Та може да се приеме като факт че ВСИЧКИ оператори правят това. За мен новото в коментар 24 беше че имало и тарифи по 400 лв/м, които на прИмоция ги сваляли на 200 (мойте са 15, на промоция-10,)

    Ама аз съм стрелян заек, и ги знам тези 'фатки от Израел. За туй ме гледаха като извънземен в Мтел, като отказах са включат в пакета ОЩЕ 400 мин (освен първите 400 мин) БЕЗПЛАТНО (иначе струваха...май 19.99...29.99). Ама не можело, такъв бил договора...А аз се запънах като магаре на мост и ВИКНАХ (с децибели)-НЕКЕМ ВИ ПОДАРЪКА, С ПОДАРЪК НЕ ПОДПИСВАМ ДОГОВОР. След 2 мин' разговор по телефона се съгласиха!

    Дишай дълбоко, и прецени отново нещата преди развода. Ако САМО липсата на мобилен нет след изчерпването на "бързите 4ГБ" ти е проблема-с 2-3 лв го решаваш. И драпаш до края на договора, който после става безсрочен. При нов оператор влизаш за 2 г', и там те чакат капанчета с промоциите ако и него не харесаш-ВИЖ коментар 24.

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK