Вишеградската четворка се обяви против "Северен поток - 2"

Еврокомисарят по въпросите на енергетиката Марош Шефчович (крайният вдясно), словашкият държавен глава Андрей Киска (вторият от дясно), полският президент Анджей Дуда (в средата), унгарският президент Янош Адер (вторият от дясно) и чешкият президент Милош Земан (крайният вляво).

© Associated Press

Еврокомисарят по въпросите на енергетиката Марош Шефчович (крайният вдясно), словашкият държавен глава Андрей Киска (вторият от дясно), полският президент Анджей Дуда (в средата), унгарският президент Янош Адер (вторият от дясно) и чешкият президент Милош Земан (крайният вляво).



Вишеградската четворка, включваща Унгария, Полша, Словакия и Чехия намира "Северен поток 2" за политически и икономически необоснован проект. Това заяви днес полският президент Анджей Дуда на заключителна пресконференция в края на втория ден от срещата на върха в град Жешув, Полша, предаде ТАСС, цитирана от БТА.


"Говорихме за "Северен поток 2". По него позицията на страните ни е еднозначна. Всички президенти подчертават липсата на икономическа обосновка за тази инвестиция", каза Дуда. По думите му инвестицията носи политически характер.


"Изпълнението (на "Северен поток 2" - бел. ред.) ще наруши изграждането на ефективен Енергиен съюз, добави полският лидер. Той коментира, че "Северен поток 2" ще окаже отрицателно въздействие на процеса на диверсификация на енергийните източници в Европейския съюз и ще създаде нови канали за зависимост от доставките на руски газ.




Страните от Вишеградската група трябва да действат в посока на диверсифициране на източниците и да намалят зависимостта от доставките от Русия, добави словашкият държавен глава Андрей Киска. Според него групата не може да бъде зависима от руския газ. "Важно е да съединим всички коридори, всички газопроводи, така че страните ни да бъдат обединени, така че да можем да изпращаме газ, получаван в Полша, в различни посоки", допълни Киска.


Чешкият президент Милош Земан допълни от своя страна, че Чехия разчита на изпълнението на проекта за полско-чешки газов интерконектор.

Коментари (375)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Потоци всякакви забравете, другари кремльовци. Имперските ви амбиции свършват на границата на ЕС.

    #KOЙ номинира бокова!
  2. 2 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    Чрез 2-я северен поток, Путин съвсем ще стисне Европа за топките. И после що си правел каквото си иска.

  3. 3 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Словакия не бяха ли фенове на Путин...

    Birds of a feather flock together.
  4. 4 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    Поляците искат доставките да минават през тях! Освен нас всеки друг иска да транзитира. Ама ние нали сме най-умни!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  5. 5 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2461 Весело

    До коментар [#1] от "Emergen-C":
    [quote#1:"Emergen-C"]Потоци всякакви забравете, другари кремльовци.[/quote]

    Че да опитаме тогава с хъбове?


  6. 6 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1665 Весело

    Орбан предаде революцията. Което беше повече от ясно.

    Първо, защото е популист и сега има далавера от такъв ход.
    И второ, защото е неконтролируем ( което влудява ЕС), а не конторолиран от Путин, но тукашните мурзилки си повтаряха на сън, че и той е руска подлога като тях

    15.02.1989 - 07.02.2018
  7. 7 Профил на boyanv
    boyanv
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Друг прочит на това - ББ - гледай как се отстояват национални интереси. Ама само с галене от папи по главата не става. Трябва и акъл...

    Μπόικο δεύτερη βουλγαρική δολοφόνος
  8. 8 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Тия пък взеха много да се отварят. Я да си седят кротко и да не забравят къде са били.

  9. 9 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 655 Любопитно

    Нашият Боци като велик диктатор се разграничи преди време от вишеградската четворка, която единствено се противопоставя на недомислиците или по-скоро на интересите на големите в ЕС.
    Той си обича да се гушне с Меркел,Туск, Юнкер, Шулц и не на последни място, разбира се Путин и Ердоган.
    Направо ще го задушат от прегръдки и залъгалки.
    Ура, другари, занас остава Хъба!

  10. 10 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3629 Неутрално

    Отново не точно нож и не баш в гърба. 😉

    И така - четири пъти... 😆😆😆😈

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  11. 11 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    Икономическата и политическата изолация на Русия, трябва да са основни в европейската политика!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  12. 12 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Правилата не важат за държави като Германия....

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на chuggun
    chuggun
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Най-големият производител на нефт и газ в Европа са Холандия,затова са богати.От няколко години добивите там намаляват и за да поддържат индустрия и битови нужди започнаха да внасят големи количества газ от Русия.Холандия и Германия са подържниците на северен поток,НО да не се забравя и дейността на канцлера ШРЬОДЕР.

  15. 15 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Северен поток не ни е работа. Нашият бизнес е Южен поток. За съжаление Бате се осра там и въпросната тръба ще е Турция, Гърция, Македония, Сърбия и от там където трябва. Този маршрут извън ЕС бил много по евроатлантически

  16. 16 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    До коментар [#11] от "Георги":

    Те са основни само за козяшките бенефициенти. Останалите държави гледат икономическите си интереси.

    В случая Вишеградската четворка не се зъби на Русия, а на Германия.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  17. 17 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3537 Неутрално

    Има някаква тайнственост на либертофонските фразеологизми с които се описва пътя на по-евтиния руски газ!
    И винаги цари ентусиазъм ако има някой хъб или интерконектор за същия газ ама от друго място!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  18. 18 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#13] от "tribiri":

    Мне, въпросът е русия да не може да ползва газа като геополитическа бухалка и механизъм за корупция за милиарди в отделни страни от ЕС - ако иска, доставя до ГРАНИЦАТА с ЕС.

    Оттам ЕС кво ще правим си е наша работа.

    Use your Illusion
  19. 19 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 2112 Весело

    Добре, Германия ще си отбележи несъгласието им и... ще продължи да си гледа интереса.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  20. 20 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    [quote#15:"Comrade Clinton"]въпросната тръба ще е Турция, Гърция, Македония, Сърби[/quote]
    Айде като стане - яви се тука?

  21. 21 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    До коментар [#18] от "evlampi":

    Ами Русия няма против. Дали ще доставя до границата на Гърция, на границата на Германия или на границата на Полша е проблем на поляците в случая. Просто те не скат да плащат на Германия за транзита.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  22. 22 Профил на ruspapaz
    ruspapaz
    Рейтинг: 237 Неутрално

    не виждам защо се притесняват като няма да минава през техните територии - и както някой по-нагоре каза - за Германия правилата не важат - всички в ЕС сме равни само, че някои са по равни. Ако не беше икономически изгоден нямаше да се строй - нали така казва капиталистическата доктрина....

  23. 23 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4610 Неутрално

    [quote#3:"Xumpomo name"]Словакия не бяха ли фенове на Путин... [/quote]
    ОЧЕВАДНО НЕ СА

    Като нашите тупедавци други такива

    в ЕС НЯМА

  24. 24 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    България също губи от северен поток 2. Ама нашия смотльо мълчи, щото умрира от страх от Путьо..............

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  25. 25 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    До коментар [#14] от "chuggun":

    Германия, Италия и Румъния добиват повече петрол от Холандия. За Норвегия да не говорим.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  26. 26 Профил на ruspapaz
    ruspapaz
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#15] от "Comrade Clinton":

    ти пък, важното е, че се отчетохме пред господарите - на кой му дреме за някакви си милиони и по-голяма газова независимост, я колко ние добре без тая тръба

  27. 27 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    До коментар [#24] от "iak":

    В случая от Меркел!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  28. 28 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    За съжаление по ред причини ние не сме толкова единни със съседните държави, и затова страдаме. Румънците имат собствен добив на газ, сърбите са руски марионетки и изпълняват заповеди от Кремъл, Македония изобщо не се брои в газовата игра, остават гърците и турците, и на двете места Путлер има влияние, особено пък сега в Турция.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  29. 29 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    До коментар [#22] от "ruspapaz":

    Имено за това се притесняват! ЧЕ НЯМА ДА МИНАВА ПРЕЗ ТЕХНИТЕ ТЕРИТОРИИ!

    Наистина ли не успявате да вденете?!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  30. 30 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#21] от "tribiri":

    Самото понятие транзитна такса означава, че руснаците продават, а тоя дето транзитира 'печели' от това.

    Реално печелят шайка русороби, а страната плаща данък кремъл.

    При доставка до границата на ЕС, вече рашаните навътре нямат думата. И това естествено ги вбесява

    Use your Illusion
  31. 31 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#3:"Xumpomo name"]Словакия не бяха ли фенове на Путин... [/quote]
    Това, че са фенове на Путин не значи, че са идиоти, които не знаят какви са националните им интереси.

  32. 32 Профил на 678
    678
    Рейтинг: 295 Неутрално

    А защо Борисов мълчи ? Впрочем добрата стара Германия защо ще получава газ от Русия по още един поток ? Нали Русия беше лошата. Бива ли така ?

  33. 33 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1175 Весело

    Да не си мурзика в днешно време. От вече три години руските тъпаци строят "патоци", то "Южен Поток", то "Северен поток", то "сила Сибири", то "Посйдон" ли беше и колко хиляди километра са построили ? Ами кръгла 0 -ла. Нула метра са построили. Газопроводите са само в главите на мурзилките.
    Но пак да им повторя: Няма ди има нито северен нито южен поток, а ще продължат да се ползват газопроводите през Украйна. Европа е чорбаджията, които плаща газа. Русия е амбулантния търговец, който чука на вратата. Става винаги това което каже чордаджията

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  34. 34 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1441 Весело

    [quote#29:"tribiri"]Имено за това се притесняват! ЧЕ НЯМА ДА МИНАВА ПРЕЗ ТЕХНИТЕ ТЕРИТОРИИ! [/quote]
    В статията е казано много ясно - и то ДВА пъти каква е причината за безпокойството на Четворката:

    " "Северен поток 2" ще окаже отрицателно въздействие на процеса на диверсификация на енергийните източници в Европейския съюз и ще създаде нови канали за зависимост от доставките на руски газ."
    ----------
    "Страните от Вишеградската група трябва да действат в посока на диверсифициране на източниците и да намалят зависимостта от доставките от Русия, добави словашкият държавен глава Андрей Киска"

    Обаче ти тъпо и упорито повтаряш онова, което са ти ударили с печат в мозъка...смешен си, да не кажа тъп.

  35. 35 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    До коментар [#11] от "Георги":

    Герги. Путин до ставя ПРО за Индия. Строи там ядрени реактори, подписа споразумение за строежи на военни заводи. С Китай също разширяват търговските си връзки. Ако приемем, че икономиката на ЕС не се брои за една държава, това са първата и третата икономики на света. Втора е САЩ. Какво изолираш точно, че не ми става ясно!? Затвори се в изолатора на лудницата и бъди горд, че няма да пуснеш никого вътре.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  36. 36 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1175 Весело

    До коментар [#26] от "ruspapaz":

    Айде обясни как с още една руска тръба ставаш газово независим, бе - старши?

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  37. 37 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    До коментар [#34] от "marsena":

    Икономиката глупако ! Икономиката!

    Това е цитат, а не обида! Какво говорят политиците е едно, а какво мислят съвсем друго. Е! Не и в нашия случай. При нас има само говорене!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  38. 38 Профил на ruspapaz
    ruspapaz
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#30] от "evlampi":

    хехехе ама това само за газа ли ще направим ли или за всичките суровини ? Единна цена на всичко за целия ЕС - в кой свят живеете бе, хора ? Ти какво смяташ, тръбата ще минава през някоя държава и тя няма да взима такса под една или друга форма ли и ще доставя на същите цени заради сините очи на някойси? как си го представяш това ?

  39. 39 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    [quote#13:"tribiri"] Въпросът не е дали газът да е руски или не, а кой да събира парите за транзитирането му.[/quote]

    Въпросът е, че руснаците се договорят с някого да строят газопровод и обещават как с парите от транзита газопровода щял да се изплати, после обещават същото на друг, и правят всичко възможно да отклонят транзита през другите, за да набутат построилия газопровода.
    Затова - възможно най-далеч от всякакви руски енергийни проекти.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  40. 40 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    До коментар [#36] от "iak":

    Ставаш независим от урките бе младши!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  41. 41 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Упражняване в риторика.Укрепва венците, едва ли джеба им.

  42. 42 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1441 Весело

    [quote#35:"tribiri"]Путин до ставя ПРО за Индия. Строи там ядрени реактори, подписа споразумение за строежи на военни заводи. С Китай също разширяват търговските си връзки.[/quote]
    Дюлгеринът също строи палати на най-богатия чорбаджия в селото, но от това не става значим като него, а си остава прост дюлгерин...та и с твойта раша така- колкото и да се отърква в богатите, си остава бензиностанцията , където те си зареждат колите.

  43. 43 Профил на US Россия
    US Россия
    Рейтинг: 294 Неутрално

    То и БГ трябва да протестира, ако се спре транзита през нас, защото губим транзитни такси. Руския газ се събира в Германия и Холандия. Ние купуваме от тях руски продукт.

    Вишеградската граничи с Украйна, все транзитни страни.

    ЩОМ МРАЗИШ, ЗНАЧИ ВЕЧЕ СИ ПОБЕДЕН!
  44. 44 Профил на ruspapaz
    ruspapaz
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#33] от "iak":

    напълно съм съгласен - силата е в нас, но защо тогава ни забраниха да строим южен поток ? и много добре правиш да отричаш действителността ша знаеш.... никакви потоци няма, няма и да има и Русия я няма.... само безплатен течен американски и арабски газ идва по интерконектори свързали БГ с целият свят

  45. 45 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    [quote#21:"tribiri"]Ами Русия няма против. Дали ще доставя до границата на Гърция, на границата на Германия или на границата на Полша е проблем на поляците в случая.[/quote]

    Напротив, Русия винаги е използвала доставките и транзита като средство за политически натиск, и в договорите има клаузи, че купувача няма право да продаде на друг това, което е купил. Да видим кога ще му кажат да доставя равни количества на еднаква цена до всички входни точки в ЕС, и от там нататък газа да се движи по европейски правила, а не по руски схеми за изнудване.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  46. 46 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1175 Весело

    До коментар [#29] от "tribiri":

    Ти не можеш да вденеш нищо. Четворката иска да го "няма " газопровода, а не да минава през държавите.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  47. 47 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1441 Весело

    [quote#37:"tribiri"]какво мислят съвсем друго[/quote]
    И ти знаеш какво си мислят политиците?
    ха-ха-ха
    Я иди до огледалото и виж да не ти е изникнало трето око!
    Ако не е, иди на специалист да ти каже кой ти говори в ушенце...

  48. 48 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1175 Весело

    До коментар [#27] от "tribiri":

    Да бе, тя Меркел изгражда газопровода.......................

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  49. 49 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#35:"tribiri"]Ако приемем, че икономиката на ЕС не се брои за една държава, това са първата и третата икономики на света. Втора е САЩ. [/quote]
    Честно, нищо не ти се разбира какво искаш да кажеш. Би ли обяснил на по разбираем език, какво си имал в предвид с това изречение.

  50. 50 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    [quote#44:"ruspapaz"]но защо тогава ни забраниха да строим южен поток[/quote]

    Никой не е забранил да строим каквото и да било, просто ни припомниха, че има правила, и трябва да се спазват.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  51. 51 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3072 Неутрално

    До коментар [#14] от "chuggun":

    Холандия няма добив на нефт, а само на газ.

  52. 52 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    [quote#44:"ruspapaz"]и много добре правиш да отричаш действителността ша знаеш....[/quote]
    И каква е действителността, бе старши. Я кажи, в твоята глава, колко газопровода са изградили руснаците - да се посмеем

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  53. 53 Профил на ruspapaz
    ruspapaz
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#36] от "iak":

    и 20 тръби да има като не искаш не купуваш - много е просто - какво ти пречат тръбите не знам - кой те е задължил да купуваш, и с тръби и без тръби може да не купуваш нали ? ей много сте ме смешни с тея доводи - по твоята логика дай да строим тръби и да няма с какво да ги напълним или да плащаме 3 пъти пазарна цена само някой отвъд океана да е по-щастлив.

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  55. 55 Профил на 678
    678
    Рейтинг: 295 Неутрално

    До коментар [#39] от "today":

    Че никой не задължава Германия и др. държави да купуват газ от Русия. Да купуват от Америка или Катар или от Луната. Какъв е точно проблема ? Ти какво точно искаш ? Да купуваш и ти да поставяш условия ли ? Като не ти отърва отивай да купуваш от друго място.

  56. 56 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3072 Неутрално

    До коментар [#44] от "ruspapaz":

    ЮП не отговаряше на европейските изисквания сухоземната част на газопровода да бъде предоставена до други доставчици срещу утвърдени такси.
    Газпром не се съгласи да строи тазопровод при тези условия, особено на място, през което да мине азерски, турменски, ирански и израелски газ.

  57. 57 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#38] от "ruspapaz":

    Не е работа на руснаците как ще се оправяме в ЕС. Доставят ДО границата с ЕС ако имат мерак (а те имат щото са гладни).

    Натам сме ние, ЕС. Това на един пън в гората да го разкажа и ще го разбере, кое е сложното?

    Use your Illusion
  58. 58 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    [quote#44:"ruspapaz"]напълно съм съгласен - силата е в нас, но защо тогава ни забраниха да строим южен поток ?[/quote]
    Това сериозен въпрос ли е?

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  59. 59 Профил на ruspapaz
    ruspapaz
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#50] от "today":

    сега в Германия ще ги спазят правилата със сигурност със Северен поток 2 вярвай ми..... ние не можахме да ги спазиме, а да и Гърците ще ги спазят като се вържат след Турция и почнат да ни продават с печалба........ как беше какъв народ, слаба държава....

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 62 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3072 Неутрално

    До коментар [#59] от "ruspapaz":

    ФРГ ще спази европейските изисквания сухоземната част да бъде предоставена до потенциални доставчици на газ от други източници.

  63. 63 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2462 Неутрално

    [quote#1:"Emergen-C"]Потоци всякакви забравете, другари кремльовци. Имперските ви амбиции свършват на границата на ЕС. [/quote]
    Всъщност четворката защитава потоците от които получава транзитни такси - Ямал, Съюз, Дружба.

  64. 64 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1175 Весело

    [quote#35:"tribiri"]Герги. Путин до ставя ПРО за Индия. Строи там ядрени реактори, подписа споразумение за строежи на военни заводи[/quote]
    Хахахахаахах Колко ядрени реактора е построила русия в Индия, бе старши? Може би, точно толкова колкото газопровода е построила в Китай? Какво са тия заводи. Сигурно наричат така складове за стари руски бомби?

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  65. 65 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    [quote#53:"ruspapaz"]и 20 тръби да има като не искаш не купуваш - много е просто - какво ти пречат тръбите не знам [/quote]

    Добре, представи си как построяваме ЮП, за което руснаците любезно ни отпускат заем, който заем щял да се изплаща с транзитните такси, транзитираме 2-3 години, и изведнъж руснаците решават да ни изклатят, и спират да транзитират през ЮП, при което ние оставаме с един голям, висящ дълг. След това или трябва да изкараме пари от бюджета и да платим поредния руски проект на двойни и тройни цени, или опираме до опцията да заменим дълг срещу собственост, т.е. да дадем на руснаците и останалата си част от газопреносната мрежа.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  66. 66 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3072 Неутрално

    До коментар [#61] от "Norman Granz. рейтинг: 3340":

    И какво евсъщност е 3-ти ЕП?

  67. 67 Профил на ruspapaz
    ruspapaz
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#56] от "Ф.Нинов":

    я кажи сега северен поток 2 отговаря ли на тези условия ?

  68. 68 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#66] от "Ф.Нинов":

    Тоя е руски трол имитиращ чужд ник. Гледай никовете внимателно и просто го прескачай

    Use your Illusion
  69. 69 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1441 Весело

    Трудно е да се разбере защо точно са се разпенили русолюбите по тази тема. Общият енегиен пазар и дивесификацията са от полза за нас, ВКЛЮЧИТЕЛНО и за самите русолюби, защото ще плащаме по-ниски цени за газа. Те обаче не, та не...не искат да плащат ниски цени...искат си високите, щото са православни и братски! Не знам това вродена тъпотия ли е или придобит мазохизъм в екстремна фаза?

  70. 70 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    [quote#59:"ruspapaz"]сега в Германия ще ги спазят правилата със сигурност със Северен поток 2 вярвай ми..... ние не можахме да ги спазиме, а да и Гърците ще ги спазят като се вържат след Турция и почнат да ни продават с печалба........ как беше какъв народ, слаба държава....[/quote]

    Ръсиш уникални глупости. Германия няма къде да иде, че да не спази правилата. М/у другото, често разпространявана руска лъжа е, че северните държави в ЕС си правели каквото искат и не спазвали правилата, доказателство бил Северен Поток (1).
    Гърците могат да ги вържат или пряко, или след Турция, все тая, само че в момента в който тръбата достигне границата на ЕС, в случая гръцка територия, трябва да започне да се съобразява с европейските правила.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  72. 72 Профил на ruspapaz
    ruspapaz
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#65] от "today":

    човек за това има преговори, никой не казал да подпишем каквото ни дадат. Големият въпрос е защо Германия може да строи, а България не ? Не може ли да използваме същите условия като Германия ?

  73. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  74. 74 Профил на 65
    65
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Как пък дори един от тези дето не щат паток не приплака поне за едно хъбче?

  75. 75 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1175 Весело

    До коментар [#40] от "tribiri":

    Това е отново някаква тъпотия. Не знам, кои са урките и не ме интересува. Газът е руски и те са длъжни да ни го доставят, нас не ни интересува от къде минава, това си е проблем на тъпаците. България има клауза вземи или плати. Т.е. ако не вземем цялото количество, плащаме глоби. Ако България не беше пълна със страхливи мурзилки, когато ни спряха газа, трбваше да ги осъдим бтутално. Но какво да правиш. България е страната в Европа в която има най-много мурзилки, за това живеее и най-злее...............

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  76. 76 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2462 Весело

    [quote#33:"iak"]От вече три години руските тъпаци строят "патоци", то "Южен Поток", то "Северен поток", то "сила Сибири", то "Посйдон" ли беше и колко хиляди километра са построили ? Ами кръгла 0 -ла. Нула метра са построили. [/quote]
    Преди да пишеш глупости, да бе проверил как стоят нещата в действителност.
    Аз примерно мога да ти кажа данни (отпреди месец) колко терен е разчистен, колко километра тръби са заварени, колко километра са комплексно завършени от "Силата на Сибир".
    Конкретни цифри.
    А ти имаш ли доказателства, че "Нула метра са построили", или да приемем че това са лозунги на тъпаци?

  77. 77 Профил на ruspapaz
    ruspapaz
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#70] от "today":

    за да докажеш, че не манипулираш - дай линк към достоверен източник за разликите в условията на северен поток 2 и южен поток. До като не го направиш нали сещаш, че няма как човек да вземе на сериозно... Късмет в начинанието ....., а да и моля без оправдания давай по същество....чакам....

  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  79. 79 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3072 Неутрално

    До коментар [#67] от "ruspapaz":

    СП изцяло е морски участък.
    Дори и да се появи изискване и морската част да бъде предоставена до други доставчици, едва ли ще се намери някой да иска да пренася газ от Русия.
    За разлика от СП, ЮП трябваше да се състои предимно от сухоземна част, която би била интепесни за газ от Близкия изток.
    СП обаче ще прецака транзитните такси на Полша и Украйна. Та те с право се възмущават.

  80. 80 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    [quote#72:"ruspapaz"]човек за това има преговори, никой не казал да подпишем каквото ни дадат. Големият въпрос е защо Германия може да строи, а България не ? Не може ли да използваме същите условия като Германия ?[/quote]

    Не, няма преговори. Идват руснаците и ти дават какво да подпишеш, като не си съгласен ще ти спрат и доставките, и транзита. Нали точно затова са големите напъни от руска страна, за да могат да държат максимален брой държави в зависимост.
    Не само може да използваме същите условия като Германия, ами и сме длъжни да ги използваме. Всички държави в ЕС са длъжни да се съобразяват с изискванията на третия енергиен пакет, както България, така и Германия.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  83. 83 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1175 Любопитно

    [quote#53:"ruspapaz"]и 20 тръби да има като не искаш не купуваш - много е просто - какво ти пречат тръбите не знам - кой те е задължил да купуваш, и с тръби и без тръби може да не купуваш нали ? ей много сте ме смешни с тея доводи - по твоята логика дай да строим тръби и да няма с какво да ги напълним или да плащаме 3 пъти пазарна цена само някой отвъд океана да е по-щастлив.[/quote]
    Абе,на теб всеки следващ коментар е по-голяма глупост от предищния. Как какво ми пречат тръбите, бе? Като за тях трябваше, да платим 4 милиарда евро. 4 пъти колкото струва същия газопровод в Германия. 400 % надценка. При това без ясни приходи. Приходите бяха, ако руснаците продадът нещо и когато го продадът. Да не говорим че спираха и досегашните газопроводи и приходите, които имаме от тях........

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  84. 84 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1175 Весело

    [quote#76:"Virgin"]Аз примерно мога да ти кажа данни (отпреди месец) колко терен е разчистен, колко километра тръби са заварени, колко километра са комплексно завършени от "Силата на Сибир".
    Конкретни цифри. [/quote]
    Хахахахахахааааааааа
    Можеш, ама не казваш, типичната червена мурзилка. И колко км. газопровод са изградени? Не колко тръби има на пристанището във Варна

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  85. 85 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 473 Неутрално

    До коментар [#1] от "Emergen-C":

    Я пак, значи ако е Северен поток 1 по който тече само руски газ и само от Русия и отива в Германия, Холандия, Дания може, не противоречи на евродирективите, ама ако е Южен поток по който пак от Русия тече само руски газ, за България, Сърбия, Унгария, Австрия не можело защото противоречи на директивата. Но Северен поток 2 естествено не й противоречи. Я някой либертофонски умник да ми обясни логикатаи принципа?

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  86. 86 Профил на ruspapaz
    ruspapaz
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#75] от "iak":

    не е това проблем на България - най-големият проблем е, че има много продажници, вторият, е че голям част от народа си носи главите за украса не за да мисли с тях. Оправдаваме некадърността си в преговорите и слугинстването към други държави с европейските правила....., това е главната причина да няма южен поток......

  87. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  88. 88 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 473 Неутрално

    До коментар [#62] от "Ф.Нинов":

    Е, добре де, кои са тези потенциални доставчици на газ в Северните потоци? И то на германска територия където свършва? Че и където започва. Да очакваме там Естонски, Финландски, Латвийски и Литовски газ ли, от тези "производители"?

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  89. 89 Профил на ruspapaz
    ruspapaz
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#79] от "Ф.Нинов":

    не ми говори общи неща, дай факти. Знам, че сте много добри в говоренето.. "бил морски, бил сухоземен" - знам кой какъв е дай факти - разликата в условията на двата.....

  90. 90 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3072 Неутрално

    До коментар [#82] от "Norman Granz. рейтинг: 3340":

    Ами възмущават се, че не те, международни енергиини корпорации ще касират транзитните такси.
    Идеята за така наречения енергиен пакт съществува още от Кайзеррайха през 1912 год. , когато са решили със закон в определени скъпи области да няма двойна и тройна инфраструктура (ж.п. , електропроводи, пътища) а собстеника да допуска конкурентите срещу такса за ползване.
    Полша би могла да търси юридически да наложи вето, затова, че вече има инфраструктура.

  91. 91 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3072 Неутрално

    До коментар [#89] от "ruspapaz":

    Какви точно факти искаш?

  92. 92 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    [quote#77:"ruspapaz"]за да докажеш, че не манипулираш - дай линк към достоверен източник за разликите в условията на северен поток 2 и южен поток[/quote]

    Северен поток влиза на европейска суша и се разделя на 2 газопровода, ОПАЛ и НЕЛ, където има някакви известни изключения, самите руснаци още тогава ревяха. За Северен поток 2 не се предвиждат никакви изключения, точно както не се предвиждаха за Южен поток. Да не говорим, че по стара руска традиция бяха обявили цена, която накрая се оказа 2 пъти по-висока, и газопровода няма да се изплаща 15 години, ами поне 30. И ако това не е проблем за големите богати държави, то за една малка като България проблема би бил огромен. Чети информация от 2011 http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/sviat/2011/11/08/1199254_severen_potok_-_direktno_ot_rusiia_i_dva_puti_po-skupo/

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  93. 93 Профил на ruspapaz
    ruspapaz
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#83] от "iak":

    Ако пък си платен пиши си коментарите и си живей живота, не се занимавай с мен и да ти обяснявам няма да разбереш, не че не искаш,а просто можеш ..... ако не си .... и Господ не може да ти помогне, остани със здраве.

  94. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  95. 95 Профил на ruspapaz
    ruspapaz
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#92] от "today":

    това как ти звучи от линка който си дал..

    През 2000 г. Европейската комисия даде на "Северен поток" статут на трансевропейска мрежа (TEN), най-важната последица от което бе изваждането на газопровода от компетенцията на европейските и националните регулатори и т.нар. Трети енергиен пакет, съгласно който собственикът на тръбите трябва да е различен от доставчика на суровината в тях. Това засяга и западноевропейските акционери в "Северен поток", защото засега огромният брой договори за доставка са сключени от тях.

    Този статут обаче не бе даден на друг важен проект за Русия - "Южен поток", който се конкурира с подкрепяния от ЕС проект "Набуко" за задоволяване на търсенето в Югоизточна Европа и който е третият експортен коридор за Русия.

    абе, бегай си играй на пясъчника....... поне линковете които даваш чети.....

  96. 96 Профил на US Россия
    US Россия
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#88] от "Sars Saraktos":

    Няма да ти отговори. Става дума за руски продукт. Немците искат да им плащаме руски продукт, който си го доставят за стотинки.

    ЩОМ МРАЗИШ, ЗНАЧИ ВЕЧЕ СИ ПОБЕДЕН!
  97. 97 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3072 Неутрално

    До коментар [#94] от "Norman Granz. рейтинг: 3340":

    Не да го продават на поляците, а да само го транспортират по полската тръба.

    Всичко това обаче са предположения.

    Ние тук с гайдите не мож' намери правилното решение, с което се занимават в момента стотици юристи в реномирани адвокатски кантори, касиращи хиляда евро на човекочас.

  98. 98 Профил на ruspapaz
    ruspapaz
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#91] от "Ф.Нинов":

    разликите в условията на северен поток и южен поток - защо единият може другият не

  99. 99 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    До коментар [#85] от "Sars Saraktos":

    Обяснявам ти логиката. В момента, в който газопровод стъпи на европейска територия, трябва и останалите участници да имат право на достъп при същите условия. Ако ти си Газпром и транзитираш по 1$ на 1000 кубика на 100 км, то трябва и аз да мога да го правя. Като за целта трябва да са разделени собственика на тръбата и доставчика на газа.
    Само че руснаците искат не просто да построят газопровод, но и да не допускат никой друг да транзитира по него - ето това е противоречието с третия пакет, и при това положение следва да си опънат тръба само докато стигнат европейска територия, от там нататък тръбата трябва да е европейска и да се подчинява на европейските правила. Неслучайно докато онзи боклук Орешарски беше премиер подписаха набързо за ЮП (той точно затова беше сложен) и тръгнаха да променят българското законодателство в опит да заобиколят европейските правила.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  100. 100 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 473 Неутрално

    До коментар [#99] от "today":

    Хайде сега прочети #95, колежката ме изпревари и ми кажи кои други доставчици ползват Северен поток 1 по който тече само руска газ и само от Русия? Защото той е изключен от евродирективите на 3 енергиен пакет, а Южен поток не, нещо неясно за двойните евротолерастко-либерастки стандарти?

    "Който търси истината, Бог вижда..."




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK