Пътуващите с влак продължават да намаляват, тази година спадът ще е 5%

Снимката е архивна

© Анелия Николова

Снимката е архивна



Тенденцията за постоянен спад на пътуващите с влакове продължава и тази година се очаква той да е 5%. Това се разбра от думите на управителя на "БДЖ - Пътнически превози" Димитър Костадинов.


Не предстои поскъпване на билетите за влаковете, каза във Варна Костадинов, цитиран от БТА. Една от причините е, че броят на пътниците непрекъснато намалява, като всяка година спадът е между 5 и 10%. За 2016 г. се очаква намалението да е 5%, посочи той. Въпреки това управителят на дружеството увери, че БДЖ не планира закриване на линии.


До края на годината "БДЖ-Пътнически превози" ще обяви процедура за купуване на 15 нови мотриси. Планира се те да се движат по линиите София-Бургас и София-Димитровград. Костадинов посочи, че действащите мотриси "Сименс" са почти изплатени – оставали само две вноски, но проблемът е в поддръжката и ремонта им.




Министърът на транспорта Ивайло Московски припомни, че се планира средствата за новите мотриси да дойдат от концесията на Летище София. За да бъде финансирано купуването им, трябва да приключи процедурата за концесионирането, каза той. В рамките на процедурата за осигуряването на нови мотриси, ще бъде поставено изискване към доставчика да изгради депо в България за техния сервиз и поддръжка.


Проучвания са показали, че няма никакъв интерес към приватизацията на "БДЖ-Товарни превози", каза още Московски. "Вариантът е то да се преструктурира малко, за да намаляват поне оперативните му загуби", обясни той.


Министърът на транспорта и управителят на "БДЖ-Пътнически превози" бяха сред официалните гости на отбелязването на 150-годишнината от въвеждането в експлоатация на първата в България железопътната линия Варна-Русе.

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4289 Неутрално

    Логичен спад.Първо железниците у нас са в окаяно състояние/независимо,че са най-евтин масов транспорт/,а също така не трябва да се забравят и негативните демографски тенденции в България.

  2. 2 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Обичам да пътувам с влак,но при сегашното състояние на жп транспорта/вагони и локомотиви,релсови пътища/ в повечето случаи не се знае дали като тръгнеш от точка А ще стигнеш до твоята точка Б.

  3. 3 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Ами да вземат да поизчистят ПОНЕ влаковете. Експрес "Слънчев бряг" е такава кочина, че е цяло чудо как пътуват изобщо хора вътре. Неработещ климатик, тоалетни без вода, смрад и гнус. Напънете се малко... железничарчетата.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  4. 4 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 853 Весело

    Някой си пляка минусчета... по заявка явно. Сигурно е Цона Кондукторката.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8040 Разстроено

    До коментар [#1] от "bat_plamen":

    ++++
    А също не трябва и да се забравя, че БДЖ СЪКРАТИ СУМА ТИ И ЛИНИИ И ГАРИ - колкото да забравим и малкото хора, които все още живеят тук-там ....

    karabastun1@abv.bg
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#1] от "bat_plamen":
    До коментар [#2] от "Cara Mia":

    А, бе хора, каква е тази пунктуация, бе! Това да не ви е ДОС!

  8. 8 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Ж.П. транспортът нито е евтин, нито удобен! При тези цени на горивата, общественият транспорт е безумно скъп. Бъдещето е на някаква форма на споделено пътуване.

  9. 9 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4289 Неутрално

    До коментар [#5] от "karabastun":

    И това е вярно!Изобщо нещата за БДЖ отиват все по-зле!

  10. 10 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#6] от "Белият господар":

    Познай!

  11. 11 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 819 Неутрално

    До коментар [#3] от "moriarti":
    Гербер, ще поизчистят, ако има кой да ръководи БДЖ с малко мисъл.
    То само с PR на Московски и Владимиров не става.

  12. 12 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 853 Весело

    До коментар [#11] от "Virgin":

    Розичке, все забравям, че БДЖ беше в цветущо състояние по времената на вашите правителства и ГЕРБ "резко и изведнъжка" опропасти нещата. Добре, че сте вие, та да ми го припомняте. Вервам ви.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  13. 13 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Съзнателно се прогонват пътници в полза на автотранспорта. БДЖ служи само за хранилка.

  14. 14 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 819 Неутрално

    До коментар [#12] от "moriarti":

    Гербер, когато Владимиров стоеше в работен гащеризон пред фрезата в ЖП депо, образец за добро и смислено управление ли бе или типичния безмозъчен герберастки PR?
    Когато се поръчваха спални вагони от Турция без европейски сертификат, в които днес пътуват единици, какво беше?
    Обмислен ход или PR на Московски?
    Какво се постигна с ремонта на Централна гара София, освен източване на средства в посока Пеевски?

  15. 15 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5379 Неутрално

    Нормално. Особено с това състояние на влаковете

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  16. 16 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 853 Весело

    До коментар [#14] от "Virgin":

    Розичке, когато БДЖ беше системно фалирано и ограбвано (както и повечето предприятия в тази държава) от комуноидите (вашту дУругар, демек), тогава не плачкахте за каквито и да било акции, вагони и релси. Маахте кифтетътъ и пляскахте с ръчици. Сега се опитвате да натопите ГЕРБ за виновници, отговорни за плодовете на вашите дългогодишни схеми за грабене, кражби и разгул. Мъдро, умно, направо гениално. Остава да ви се върже някой, че да има файда. Ей го къде е Сибир. По релсите, по релсите... и сте си у дома.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  17. 17 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    До коментар [#16] от "moriarti":

    Че имат вина и предходните правителства е вярно. Но сегашното не е по-различно - източване и некадърност.

  18. 18 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#17] от "truly":

    Когато едно предприятие е доведено до вегетация (умряло, ама леко притреперва и току грухва жално) или трябва да бъде закрито (което не може да се случи, понеже изпълнявало СОЦИАЛНА функция и "давало леп на сума ти и народ", разби'йш), или да се почне лека-полека да бъде съживявано (което пък е много по-скъпо и трудоемко). Хайде като ще се плюе по някого, нека поне това да е виновника.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  19. 19 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 369 Неутрално

    не умеят да се управляват и да се продават... ок нямате пари за влакове - поне ги изчистете. Не трябват мн пари за да спазват точни разписания - а сега се случват закъснения с часове. Едно дете да сложите да управлява таа железница ще изкара повече пари от тия

  20. 20 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    До коментар [#18] от "moriarti":

    Значи ако някой е съсипал нещо, на тези след него е разрешени да крадат, и без това е неспасяемо положението.

  21. 21 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#20] от "truly":

    Това пък къде съм го написал, твърдял или защитавал като мнение? Докажете, че сегашните (в които е фокусирана цялата пролетарска злоба на света) крадат, подайте сигнал в прокуратурата и се борете за правата си. Ако трябва до Съвета на Европа стигнете.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  22. 22 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 755 Неутрално

    До коментар [#5] от "karabastun":

    Нищо не са съкратили! Половината им линии са губещи, но ги държат защото изпълнявали "социална функция"... това естествено ще върви докато хората пътуващи по останалите линии съвсем спрат да използват БДЖ, тогава и да искат няма да могат да ги крос-субсидират...

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  23. 23 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#2] от "Cara Mia":

    Е, то това важи за всяко пътуване независимо дали с влак, автобус, самолет, кораб...

  24. 24 Профил на lutece
    lutece
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Това е в резултат на тоталното неглижгиране на жп транспорта от страна на държавата.

  25. 25 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8040 Неутрално

    До коментар [#18] от "moriarti":

    [quote#18:"moriarti"]Хайде като ще се плюе по някого, нека поне това да е виновника.[/quote]
    Виновникът вече отече - същият виновник за цялата дивотия Е от КАДРИТЕ НА БКП в края на 80-те, които съсипаха ''Държавен контрол'' и ''Държавна ревизия'' с легендата, че са '' агенти'' и '' комуняги'' и си преджобиха държавата тарикатски, ама понеже Символът ИМ ОЩЕ ПОЛИВА ТЕМЕНУЖКИ И неговото ИМЕ В ТОЗИ ФОРУМ - не трябва да се споменава - обвиняват хората, които се мъчат да съживят убитите от тях трупове!!!

    karabastun1@abv.bg
  26. 26 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Постепенно си отива поколението, което редовно ползваше жп транспорт. Младите разчитат на личния си автомобил. Все си мисля, че ще дойдат по- други времена, когато в градовете приоритет ще е придвижването с велосипеди, а извън населените места- влакове. Но не сегашните влакове в това състояние.
    Предпочитам пътуването с влак, повече място за разполагане, място за движение, разтъпкване във вагона и т.н. Но има и неудобства- например жп гарите извън града. Търсене, чакане и плащане на междуградски транспорт, за да се отиде до жп гарата или обратно. Съвсем друго ще е ако влакът е свързан по някакъв начин с метрото или пък се помисли над някакъв друг вариант за връзка.

  27. 27 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2361 Неутрално

    ВиШият мениджмънт на БДЖ е събран от околовръстнато.

  28. 28 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    До коментар [#16] от "moriarti":

    Че ГЕРБ не са ли същите тези косомолци и партийни секретари бре?Нов бардак,ама със съшите "работнички".

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  29. 29 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    Територия със затихващи функции.Всичко намалява в територията,освен затъпяването.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  30. 30 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#5] от "karabastun":
    Анализите показваха, че повечето линии няма как да са печеливши. Имаха идея да разкарат 70 и няколко линии, които са под 4% рентабилност, но се вдигна шум, че не било социално и спряха само 20-тина и то впоследствие. Всъщност приходите от пътници на БДЖ са нищожни спрямо разходите. Сериозният приход на компанията е от държавната субсидия, която последните години се движи 180-200 млн и се оказва, че с намаляването на пътниците, намаляват и загубите на БДЖ, защото субсидията си е същата, но разходите са по-малки.

  31. 31 Профил на st_kilda
    st_kilda
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Никога нито едно правителство не успя да изчисти тоалетните на влаковете на БДЖ! Задачата излезе по-трудна оът тази с Авгиевите обори.
    Затова няма да пътувам с влак в България.

  32. 32 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Намалява, защото пада и онова нещо, наречено качество на обслужване

    Но когато става дума за БДЖ, защо не се споменава БЖК, която е получила тихомълком всичко най-добро от БДЖ, а май продължава да получава?

    властта ражда паразити
  33. 33 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 346 Неутрално

    [quote#26:"el__paco"]Търсене, чакане и плащане на междуградски транспорт, за да се отиде до жп гарата или обратно.[/quote]

    Имах предвид "градски", а не "междуградски" транспорт.

  34. 34 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8040 Неутрално

    До коментар [#30] от "kumcho___valcho":

    Анализите на всеки Ж.П транспорт по света и у нас показват, че се печели /откогато са създадени / от товарен транспорт и национална сигурност - естествено, че ако се взираме в социалната им функция - тя няма как да е печеливша !
    Това се отнася м/у другото и за всеки изграден път - от Римско време!

    karabastun1@abv.bg
  35. 35 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#24] от "lutece":
    [quote#24:"lutece"]Това е в резултат на тоталното неглижгиране на жп транспорта от страна на държавата.[/quote]
    Всъщност държавата е на ръба на закона, защото 80% от приходите за пътнически превози идват от държавната субсидия, което си е почти пълно държавно субсидиране. Просто товарният транспорт западна след фалирането на някои предприятия и най-вече Кремиковци, а пътническият никога не е бил на печалба, но сега хората имат и много повече алтернативи. С толкова много губещи линии БДЖ няма как да отлепят от дъното
    До коментар [#27] от "4ort":
    [quote#27:"4ort"]ВиШият мениджмънт на БДЖ е събран от околовръстнато.[/quote]
    Последните години все пак успяха да намалят дълга наполовина - за 5 години дълговете намаляха двойно от 850 на 458 млн.

  36. 36 Профил на Мизо
    Мизо
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Прост пример давам, личен опит от тази година. Юни месец ми се наложи да пътувам за Велико Търново. Първа спирка бе Стара Загора, купих си билет, качих се, 5 минути преди тръгване мина работник от БДЖ и обяви, че влакът не може да тръгне поради техническа повред. Не се знае кога ще бъде оправена и поне 2 часа сме щели да чакаме. Станах, върнах си билета и си хванах автобус.
    Пример N2: Преди 2 седмици си купих билет от гара Карнобат. Пристигна влакът, няколко минути преди да тръгне мина кондукторът и каза, че е паднала мержата, не работели и спирачките и се чакал друг локомотив. Неизвестно било кога ще тръгнем. Нямах избор трябваше да остана във влака. Влакът тръгна след толкова време, колкото щеше да ми е необходимо по разписание да стигна до крайната си цел. 2 часа и някакви минути по-късно!
    Е, господа, няма как да не пада %-тът на пътниците! Сами сте си виновни!

  37. 37 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#34] от "karabastun":
    По принцип се смята, че държавната субсидия за железопътния транспорт не трябва да съставлява над 50% от приходите (това в Европа, в Щатите са без субсидия). При БДЖ пътнически преводи стигаше и до 90%. Компанията излиза на минус с държавна субсидия около 200млн и отделно държавата налива в инфраструктура и дава заеми и допълнителни помощи и реално е в нарушение на законодателството и европейските директиви.
    Няма такива железници в Европа, които да обслужват толкова много линии с такава ниска рентабилност

  38. 38 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#36] от "mizo":
    [quote#36:"mizo"]Е, господа, няма как да не пада %-тът на пътниците! Сами сте си виновни![/quote]
    Много им дреме на БДЖ - за тях е важна държавната субсидия. Приходите от пътниците са капка в морето, защото повечето пътуват с карти или по нерентабилни линии. Даже така си минимизират загубите - ползват същата субсидия, а пък имат по-малко разходи

  39. 39 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1099 Весело

    [quote#26:"el__paco"]Предпочитам пътуването с влак, повече място за разполагане, място за движение, разтъпкване във вагона и т.н[/quote]
    Ааа, не забравяй и изпафканата крадешком (като по ученически години) цигарка в кенефа!
    [quote#26:"el__paco"]Съвсем друго ще е ако влакът е свързан по някакъв начин с метрото [/quote]
    В София метрото има спирка на ЖПгарата
    [quote#26:"el__paco"]Но има и неудобства- например жп гарите извън града. Търсене, чакане и плащане на междуградски транспорт, за да се отиде до жп гарата или обратно.[/quote]
    Well, nobody's perfect! Както казал героя в един култов филм!
    До коментар [#26] от "el__paco":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  40. 40 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    И докога така? Докато не останат пътници ли? Кой би искал да пътува при условията предлагани от БДЖ и при тези безобразни закъснения?

  41. 41 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8040 Неутрално

    До коментар [#37] от "kumcho___valcho":

    Ма напълно съм съгласен, че ако отделят различни предприятия от БДЖ -
    [quote#37:"kumcho___valcho"]пътнически преводи стигаше и до 90%. Компанията излиза на минус[/quote]
    Само , че нали не мислите, че в САЩ например ''Юнион Пасифик'' е строена за превоз в прериите на 100 -200 човека и още по-жалко е, че водим безсмислен спор точно днес, когато се отбелязва 150 години от Русе-Варна в Османската империя, която не е слагана за пътници, а пак повтарям за превоз м/у пристанище на Дунав и пристанище на Черно море и бързо пренасяне на турската армия !!!

    karabastun1@abv.bg
  42. 42 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#23] от "el__paco":

    Така е,но поне с железниците сме имали опит от 19 век!

  43. 43 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#14] от "Virgin":
    До коментар [#20] от "truly":
    Сегашният мениджмънт може да е далеч от идеален, но все пак започнаха някакви реформи и да си плащат дълговете. Компанията беше пред фалит и кредиторите можеха да я обявят в несъстоятелност, а за последните 5 години дълговете намаляха двойно от 850 на 458 млн. Освен това от БДЖ открай време обясняват, че поддържат твърде много нерентабилни линии, но последният път като се опитаха да затворят към 80 линии с под 4% рентабилност наскачаха разни синдикати и политици и всякакви популисти

  44. 44 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8723 Неутрално

    Кой ще рискува да пътува с влак, който не се знае кога ще тръгне и кога ще пристигне, да не говорим за мизерията във вагоните.

  45. 45 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 72 Неутрално

    До коментар [#40] от "daam":

    Така ще е до когато тези дето твърдят,че БДЖ трябва да изпълнява социална функция крещят по-силно от нормалните хора.

  46. 46 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#41] от "karabastun":
    Те и товарните превози са на загуба, но поне няма ежегодна субсидия (въпреки че и там държавата налива заеми и помощи)
    [quote#41:"karabastun"]отбелязва 150 години от Русе-Варна в Османската империя[/quote]
    Да напомня, че османските власти също са имали проблеми със стопанисването, та се наложило да дадат линията на железницата на барон Хирш.

  47. 47 Профил на boby71
    boby71
    Рейтинг: 282 Неутрално

    Мен ме отказаха новите вагони, не ми харесва разположението. Преди можеше да се стои на прозореца, сега няма къде да мръднеш от седалката.

  48. 48 Профил на ISTORIK
    ISTORIK
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    До коментар [#2] от "Cara Mia":

    Не се знае дали, като тръгнеш от точка А, ще стигнеш ЖИВ до твоята точка Б.

    Да не забравяме възможността за железопътни инциденти, напр. - пожарът във влака от София за Кардам (28 февруари 2008 г., 23:40 ч.)

    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%B6%D0%B0%D1%80_%D0%B2%D1%8A%D0%B2_%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%BA%D0%B0_%D0%A1%D0%BE%D1%84
    %D0%B8%D1%8F_-_%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B0%D0%BC

    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%96%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%BD%D0%B0_%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0

    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!
  49. 49 Профил на ISTORIK
    ISTORIK
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Първият линк нещо не работи. Ето го:

    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%B6%D0%B0%D1%80_%D0%B2%D1%8A%D0%B2_%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%BA%D0%B0_%D0%A1%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F_-_%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B0%D0%BC

    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!
  50. 50 Профил на ISTORIK
    ISTORIK
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Би могло парите, които се дават на тютюнопроизводителите, да се пренасочат към БДЖ. Или - в друга посока...

    Защо 107 000 000 лв да се дават за отрова, която бърка дълбоко в здравната каса?!

    Щеше да е по-добре да има пътища, жп линии, детски градини, училища, научни центрове, поликлиники, болници, детски площадки...

    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!
  51. 51 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8040 Неутрално

    До коментар [#46] от "kumcho___valcho":


    [quote#46:"kumcho___valcho"]Те и товарните превози са на загуба,[/quote]
    Стига бе авер, ти изкара исторически целия световен транспорт безсмислен - БДЖ и БМФ са губещи - щото се КРАДЕ, за да се хранят паразити, които елементарно трябва да бъдат по бърз процедура ....- да не го пиша, ама знаеш какво !!!

    karabastun1@abv.bg
  52. 52 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#48] от "ISTORIK":

    Надявам се,че такива лоши неща няма да се случват постоянно.

  53. 53 Профил на soren
    soren
    Рейтинг: 238 Весело

    Преди две седмици пътувах с влак от София до каменоделното училище в с.Кунино. Прекачване на пътнически влак в Мездра. 120 минути закъснение на пътника. На някакъв влак в посока София се строшила машината на гара Зверино. Машината от влака София-Враца зарязала своите вагони (заедно с пътниците вътре) на Зверино и се върнала обратно в София с вагоните на авариралата машина. В Мездра чакаха да дойде влакът от Бойчиновци, да му откачат машината и да я пратят в Зверино, където да закачи вагоните за Враца и след като стигне Враца, да се върне в Мездра и да закачи вагоните на пътника за Червен бряг. Един служител на гарата в Мездра ме успокои – поне нямало планирани товарни композиции. Иначе хаосът с машините ставал неуправляем.

  54. 54 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 72 Неутрално

    До коментар [#50] от "ISTORIK":

    Основен проблем е че тия 100млн. дето се дават на тютюнопроизводителите са не защото отглеждат тютюн,а да ги подпомагат в отглеждането на други земеделски култури хем субсидирани от ЕС,хем и ние като потребители да разберем нещо от тия пари,чрез по-конкурентна родна продукция.
    Лошото е,че тютюнопроизводителите взимат парите,но отказват да отглеждат други култури,правителството и предходното също се правят на ударени,а знаят че тези субсидии скоро ще бъдат прекратени и тогава ще стане война.
    Случва се същото като милиардите похарчени за интеграцията на ромите.Ефектът е нулев но ако се спрат финансиранията циганите ще скочат и ще стане гражданска война,а някой политици само това и чакат за да натрупат дивиденти.

  55. 55 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 72 Неутрално

    До коментар [#51] от "karabastun":

    На практика излиза,че ако на служителите в БДЖ им се плащат заплати,но си седят в къщи вместо да ходят на работа,на нас данъкоплатците ще ни излезе по-евтин масрафа.

  56. 56 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8040 Неутрално

    До коментар [#55] от "tosho_toto":

    На практика, авер, БДЖ - системата е страшно обрасла с паразити и паразити на паразитите - комисионката при тях / за разлика от други структури - където е 10, а даже може и 5 % / е 50 ПЕТДЕСЕТ И НАГОРЕ % !!!

    karabastun1@abv.bg
  57. 57 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#51] от "karabastun":
    Ами времената са други. В момента по рентабилните за БДЖ линии има много други алтернативи, а по нерентабилните БДЖ са принудени да пътуват, дори ако цял влак се разхожда заради 20 души на кръст. Ако най-накрая отговорните фактори се съобразят с предложенията на БДЖ и вземат да ги освободят поне от бремето на тези линии, които са под 20% рентабилност, компанията ще поеме въздух и ще може да инвестира в по-добро качество на рентабилните линии. По много от линиите общините или държавата могат да организират автобусен превоз вместо да разхождат един празен влак. Интересно, че и при по-натоварените линии, на които се пълнят вагоните, има много на голяма загуба - обясняваха, че ако сложат по-реални цени на билетите, хората ще предпочетат да пътуват с автобуси, а пък БДЖ пак ще са принудени да обслужват линията.

  58. 58 Профил на so
    so
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Аз обичам да пътувам с влак, наистина ме кефи. Не го правя защото е евтино или защото нямам алтернатива. И пет пъти по-скъпо да беше, пак бих се качил, защото имам някои много хубави спомени из влаковете от иначе не хубавото ми детство.

    Прави ми впечатление, че дори и елементарни усилия не се полагат да се подобри нещо, дори това да не струва пари. По маршрутите, които ползвам има влакове, които ненужно се засичат. В най-важните часове няма влак, а разни празни мотриси се търкалят по никое време. Машините се карат много бавно, най-вероятно заради лошото състояние на релсите. Смешно е 55км да се изминават за над 1 час.

    Очевадна апатия и липса на желание да се направи нещо по-добро лъха от всякъде.

  59. 59 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#48] от "ISTORIK":
    [quote#48:"ISTORIK"]Не се знае дали, като тръгнеш от точка А, ще стигнеш ЖИВ до твоята точка Б.
    [/quote]
    Ако смъртността е водеща, дори с БДЖ железопътният транспорт е няколкостотин пъти по безопасен. Със сигурност не умират по 700-800 души на година, както е с автомобилния транспорт

  60. 60 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 72 Неутрално

    До коментар [#56] от "karabastun":

    Доказано там оправия няма и този балон на изкуствено дишане ще се спука в един момент.
    Не е истина,че един монополист притежаващ и наследяващ цялата инфраструктура и подвижен състав,с доказано по-ниски разходи за транспортиране може да бъде поставен на колене и лакти от такива дето преди 25г. започнаха бизнеса си от нулата с раздрънкани чавдарчета заменени по-късно с курници втора ръка и накрая подменени с чисто нови автобуси,но е точно така.

  61. 61 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Тиквите от ГЕРБ не вдянаха, че като унищожават малките фирми и разчистват терен за монополните образувания на бандитите, обричат българите на глад и мизерия. След като поработят малко във фирмите на бандитите, хората разбират, че там ще стигнат до кофите и бягат в чужбина. Така бандитите завладяха всичко, но ще трябва сами да си работят. Всичко рано или късно се връща. Такова рало не оре дълбоко!

  62. 62 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Нормално е хората да не предпочитат ж.п транспорта.Много по удобно и бързо е пътуването с автомобил.Ж.п транспорт се ползва основно от пенсионери,ученици,студенти и хора,които нямат автомобил или шофьорска книжка.Аз например ако искам да стигна до град,разположен на само 40 км ще трябва да сменя 2 автобуса ,за да стигна до гарата,там да чакам да дойде влак.Като стигна до гарата в града, където отивам пак ще трябва да използвам поне един автобус,а може и два.На връщане същата ситуация - сменям 4 рейса и си съобразявам времето с разписанието на влака.И това ако искам да отида до град с ж.п гара.Ако искам до някое село или курорт ще има да вися и по автогарите.Изобщо и не споменавам комфорта на пътуване и хигиената във влаковете.Вместо това с автомобил съм за половин час до мястото,където искам да отида.И като сметна разходите и за градски транспорт пътуването с влак ще ми излезе поне два пъти по - скъпо.

  63. 63 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#50] от "ISTORIK":

    А кой ще гласува за ДПС?

  64. 64 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 320 Неутрално

    По моето скромно мнение, пътническите превози имат известен потенциал за развитие в крайградските зони на големите градове (най-вече София и Пловдив), където да помагат на хората да стигнат до работа, училище и т.н. в централните части на града - ежедневна употреба.
    Ще изисква инвестиции, за да се развие - удвояване на линии, модернизация на сигнализацията, ремонт на гари и по-културното им свързване с останалите видове транспорт, изграждане на буферни паркинги край гарите, купуване на голям брой (малки) мотриси, които да се движат на кратки интервали - обаче би имало дългосрочна възвръщаемост, тъй като тоя модел на живот няма да се промени в следващите десетилетия.
    Да се бориш за вниманието на някого, който веднъж в месеца или в годината ще пътува по междуградска дестинация - и то основно ако му се е счупил таралясника - това е тегава работа ...

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  65. 65 Профил на ISTORIK
    ISTORIK
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    До коментар [#63] от "t_tzanev":

    А за ДПС да си гласува Доган!

    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!
  66. 66 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Пътуването с влак е удоволствие. Няма стрес, можеш спокойно да се разходиш или да поиграеш карти с други като теб. Но държавата е доказала, че хич не я бива в борбата за клиенти или в разумните инвестиции. Защо след като си имаме производители на локомотиви и вагони, не се поръчат малки и леки привозни средства, които да консумират много малко енергия. Да се движат на всеки 2-3 часа, да предлагат комфорт, филми, интернет, пакетирани и горещи напитки. Да имат часове на тръгване и пристигане съобразени с други прикачвания или екскурзии.

  67. 67 Профил на Nina Stefanova
    Nina Stefanova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#2] от "Cara Mia":

    И повечето автообуси са същите-на по 30тина години...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK