Кабинетът в оставка защити своя вариант за "Струма" и със социологическо проучване

Кабинетът в оставка защити своя вариант за "Струма" и със социологическо проучване

© Министерство на регионалното развитие



Кабинетът в оставка използва социологическо проучване, за да подкрепи тезата си откъде е най-добре да минава автомагистрала "Струма" в района на Кресненското дефиле.


Проучването (изготвено от "Екзакта рисърч груп"), проведено сред 1000 българи от различни райони на страната и 500 от региона, показало, че вариантът, който от месеци се опитват да наложат управляващите е най-добрият вариант. Това означава, че сегашното трасе ще бъде запазено в посока Кулата, а в обратната посока ще бъде изнесено от дефилето.


Данните се представени и обществено обсъдени в Благоевград, съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.




За участъка е осигурено финансиране по оперативна програма "Транспорт" 2014 - 2020 година. Това е и един от аргументите на управляващите трасето да се одобри от обществеността възможно най-бързо, за да може да започне подготовката за строителството и това финансиране да не бъде загубено.


В същото време еколози неколкократно настояват целият трафик да се изнесе от дефилето заради пораженията, които нанася на дивите животни - много от тях са прегазвани, а други са изчезнали изобщо от района.


Според проучването завършването на проекта е от изключително значение за подобряване на комфорта на пътуване, пътната безопасност и създаването на нови работни места и поминък за общините, през които преминава магистралата, посочват от министерството. Според ведомството хората са единодушни, че проектът ще допринесе за намаляване на тежките пътни инциденти и задръстванията, а възможността за движение с по-висока скорост ще има положителни резултати за всички пътуващи. Като съществен проблем хората поставяли въпроса за възможността да се използваме от безвъзмездното европейско финансиране, както и дали следващо правителство би продължило строителството. Самото проучване не е приложено в съобщението до медиите.


По време на обсъждането строителният министър в оставка Лиляна Павлова изразила оптимизъм, че строителството ще започне и завърши навреме.


Тя коментира, че проучването е прецизно, кореспондиращо с притесненията на местните жители, които ще се вземат предвид при изпълнението на проекта. "Ясно разбрахме, че на местно и национално ниво имаме фаворит и това е вариантът, към който сме се насочили и ние – разделено преминаване, с ново трасе на изток през Кресна и Симитли. Това проучване ни помага да придобием увереност, за да приключим последната фаза – да изберем най-добрия вариант по технически, екологични и финансови показатели, заявява Павлова.


Доизграждането на автомагистрала "Струма" трябва да бъде национална, аполитична кауза, която през 2017 година има всички предпоставки да започне проектна своята реализация, обявява още министърът.


"Защото, ако през 2018 г. не започне строителството на магистралата, тогава ще имаме риска да загубим европейско финансиране и това са опасенията на хората – че ако нямаме европейско финансиране, проектът няма да се случи, а те могат да станат реалност", подчерта министърът в оставка Павлова.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5943 Неутрално

    да кажат експертите. (европейските)

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7049 Неутрално

    Бързайте, има още пари за усвояване!

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  3. 3 Профил на bkstoja
    bkstoja
    Рейтинг: 602 Неутрално

    а згазените еколози взели ли са ги предвид? матросов марули да яде.

  4. 4 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 950 Любопитно

    Склонен съм да се доверя на експертите и Л.Павлова.

    Но как да повярвам, че местните джигити ще мръднат в посока Кулата и после няма да се върнат в насрещното с мръсна газ.

    Navigare Necesse Est
  5. 5 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    Други еколози пък настояват трафика да минава именно през дефилето. Какво значение има какво иска всеки отделен българин-еколог!?

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10842 Неутрално

    Странно продължение на референдума
    Нещо от типа: да решим с референдум или допитване колко е 2+2. Току виж не е 4

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 450 Неутрално

    За момента единствения одобрен от ЕС (тия дето дават парите) вариант е тоя с дългия тунел. Родната строителна мафия бърза да започне строителство на "лесния" за тях вариант и да постави ЕС пред свършен факт. Обаче европейците не са тъпи и най-вероятно няма да приемат такава цигания. И накрая ще се наложи да връщаме парите за цялата струма (така е по договор) и да плащаме глоби за съсипаната природа в кресненското дефиле.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK