Кабинетът защитава концесията на интермодалния терминал в Пловдив

Терминалът бе изграден от "Трейс груп холд".

© Трейс Груп Холд

Терминалът бе изграден от "Трейс груп холд".



Прединвестиционното проучване за изграждането на интермодален терминал в Пловдив е започнало по времето, когато премиер е бил Сергей Станишев, а решението за отдаването на готовия вече обект на концесия е взето, преди сегашното правителство да подаде оставка. Това се казва в писмо на транспортното министерство до трима депутати от БСП.


В сряда Драгомир Стойнев, Жельо Бойчев и Георги Свиленски поискаха незабавно да бъде спряна процедурата за отдаване на концесия на терминала. Мотивът им за това е, че вместо държавата да печели от управлението на обекта (който включва бензиностанция, автомивка, складове, коловози и рампи,) го дава на частна фирма срещу 4 хил. лв. на месец. "Образно казано, това е колкото за една будка за вестници на "Витошка", коментира депутатът Драгомир Стойнев.


От министерството сега обясняват, че при правителството на Пламен Орешарски (в което Драгомир Стойнев беше министър на икономиката и енергетиката - бел. ред.) управляващият орган на оперативна програма "Транспорт" във ведомството одобрява формуляра за кандидатстване за финансиране на изграждането на терминала, с бенефициент Национална компания "Железопътна инфраструктура".




Проектът преминава през одобрение в Генерална дирекция "Конкуренция" на Европейската комисия, за да се провери дали не става дума за непозволена държавна помощ. През ноември 2013 г. Главна дирекция "Конкуренция" уведомява, че финансирането е допустимо.


"С този акт на ЕК (ГД "Конкуренция") фактически беше дадена "зелена светлина" за реализация на инвестицията на НКЖИ по изграждане на ИМТ Пловдив и проектът беше стартиран. Ангажимент остана след изграждането на базовата инфраструктура тя да бъде предоставена на концесия. В тази насока са всички финансови анализи, планове и програми при реализацията на проекта", пише в писмото на министерството.


На заседанието на правителството на 10 ноември тази година се взема решение за отдаването на терминала на концесия. "На тази дата кабинетът на министър-председателя Бойко Борисов не е в оставка и твърденията на народните представители са неверни", репликират още от министерството.


Във връзка с коментираните от народните представители суми по концесията, от ведомството на Московски посочват, че избраният концесионер ще трябва еднократно да плати 5 хил. лв. и ДДС, а освен това и годишни концесионни такси - фиксирана и променлива. Първата е според офертата, но не по-малко от 50 хил. лв. без ДДС, а променливата е процент от не по-малко от 10 на сто от общия размер на нетните приходи от всички дейности за съответната година, свързани с ползването на обекта на концесията, и дължимия ДДС върху сумата.


От министерството изразяват и неразбиране по заключението на депутатите, че в крайна сметка "голяма фирма от Пловдив" щяла да получи концесията. Според министерството заложените в процедурата изисквания към участниците не включват ограничително условие на териториален принцип.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 697 Неутрално

    "интермодален терминал"

    Егати думите.
    А то - гара разпределителна.
    Ай, сифон.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  2. 2 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Драгомир Стойнев, Жельо Бойчев и Георги Свиленски ....... го дава на частна фирма срещу 4 хил. лв. на месец.
    ..................................
    не по-малко от 10 на сто от общия размер на нетните приходи
    ----------------------------
    Пак 3 комундета, които нямат представа за какво говорят.
    А за комундетата от форума - Не дрОгаре, нетните приходи НЕ са печалба, това са приходите без ДДС.
    1 милион приходи от продажби да направят (колкото един средно голям хранителен магазин), ще платят 100 000 такса + ДДС.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  3. 3 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    Стига търгът да е прозрачен, концесията е най-добрият вариант.

    Това "държавата да печели" го виждаме по другите дръжавни предприятия. Освен партийни бордовици с по 5000 лева заплата, друг да печели няма.

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Бойко харизва активите на държавицата на аверите на концесия и после викат ми няма пари за пенсии, щото от тях няма далавера.

  5. 5 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Модерни думи за да се изтискат повече пари.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  6. 6 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    [quote#4:"442"]Бойко харизва активите на държавицата на аверите на концесия[/quote]

    Нещо бъркаш с Корнелия Нинова и продажбата на Пловдивския панаир

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  7. 7 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Интермодален терминал няма абсолютно нищо общо с функцията на разпределителна гара. Идеята на такива терминали е прехвърляне на контейнерни товари от един вид превоз на друг. Примерно от Камион на влак или от кораб на влак.

    До коментар [#1] от "simval":

  8. 8 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4988 Неутрално

    Този Интермодален терминал може да се окаже много ключов при увеличаване на товарен жп транспортта с Турция

  9. 9 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 697 Неутрално

    До коментар [#7] от "bpcorp":

    А-а, добре.
    Значи вместо гара разпределителна, било - гара претоварваща.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  10. 10 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Мотивът им за това е, че вместо държавата да печели от управлението на обекта (който включва бензиностанция, автомивка, складове, коловози и рампи,) го дава на частна фирма срещу 4 хил. лв. на месец.
    ----------------------------------
    Може би тези апологети на доброто държавно управление не знаят, че НК ЖИ вече има изграден един такъв терминал, в Драгоман.
    И под вещото управление на НК ЖИ, т.е. държавно, той не е работил и един ден, откакто е построен, вече повече от 5 години.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK