Световната банка завиши прогнозите си за икономическия ръст на България

Световната банка завиши прогнозите си за икономическия ръст на България

© Георги Кожухаров



Световната банка завиши прогнозите си от миналата година за икономическия ръст на България. Това се вижда от януарския глобален анализ на институцията. Според него за 2016 г. икономиката на България ще завърши с ръст от 3.5%, като прогнозата на банката от юни беше за 2.2%.


Завишена е прогнозата и за това с колко ще нарасне брутният вътрешен продукт на страната през 2017 г. Сега очакването е за 3.2% ръст, което е с 0.5 пр.п. завишение на прогнозата.


Премиерът в оставка Бойко Борисов споделя информацията в профила си във фейсбук, като прилага линк и към анализа на институцията.




"В своя регулярен доклад Global Economic Prospects Световната банка e причислила България към няколко групи от държави, като очакваният икономически ръст на страната ни за изминалата и настоящата година да е по-голям от прогнозирания среден такъв за тези групи", пише премиерът.


Според анализа на банката България е поставена в регион Европа и Централна Азия, за който като цяло се очаква изтеклата 2016 г. да завърши с 1.2% икономически ръст, а през 2017 г. да е 2.4%, което е влошаване на прогнозата с 0.1%.


Икономиката глобално се очаква да отбележи ръст от 2.7% през 2017 г., за който основно се очаква да допринесат икономиките на развиващите се държави.


За САЩ прогнозата е за ръст през тази година от 2.2%, като това очакване не включва ефекта от управлението на новоизбрания президент Доналд Тръмп.


Бразилия и русия се очаква да излязат от рецесията, а ръстът на китайската икономика да се забави до 6.5% при очаквани 6.7% за 2016 г.

Коментари (74)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    Сигурно е заради управлението на Орешарски.

    The best way to predict the future is to invent it.
  2. 2 Профил на kalingeorgiev
    kalingeorgiev
    Рейтинг: 334 Весело

    Няма страшно, сега като дойде лявата майка хранилница на власт, заедно с оня с обръчите и ще видите, че СБ никакви специалисти не са.

    Загниваща РУСИЯ: https://youtu.be/LslDx7X3gLE
  3. 3 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":

    Не бе заради Божо Лукарски е.

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  4. 4 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    България отдана не расте.Старее и се смалява с минимум 60 000 годишно. Териториялно засега е същата но прогназата е за смаляване.
    А икономически............................?Има ли значение като се има впредвид горното.И ако някой икономически расте в България то не са българските граждани,Пример :Банките растът и печалбите също но това трябва ли да ме радва?Акции в банка нямам ,а и май и с ВСИЧКИ българи е така.ТЕЦ ако растът пак трябва да съм на щрек щото тока и той ще расте.
    Май всичко дето расте в България ние го плащаме.Марулите и те 2 лв.Снега и безхаберието също растат.

  5. 5 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Всичкото трол - Строй се на баламатума!!! Да се внушава:" ГЕРБ и РБ са зло което не трябва да допускаме повече да управлява"!! Надявам се на една по широка коалиция срещу тези, както 13-та година срещу ГЕРБ. Да България - Най учтиво ша ва замоля да припявате на Аамбубата!!

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  6. 6 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#1:"EU defender"]Сигурно е заради управлението на Орешарски. [/quote]

    Сигурно е, че ръстът не се дължи на добро управление

  7. 7 Профил на twe38546258
    twe38546258
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Обикновено по- бедните държави имат по- голям ръст от по-богатите, та България като най- бедна в ЕС би трябвало да расте най- бързо в съюза, но това не става. Дали растеме 2,5 или с 3,5% то дистанцията ни от Западния свят си остава практически същата. Китай, Индия и маса държави от Африка и Азия имат ръст от по 7-8% годишно....

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  8. 8 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 497 Неутрално

    [quote#2:"kalingeorgiev"]сега като дойде лявата майка хранилница на власт, заедно с оня с обръчите и ще видите, че СБ никакви специалисти не са.[/quote]
    За половин година ще им направят прогнозата на пух и прах. Няма 6-5 при тях - бързо пипат

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  9. 9 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    Сега сериозно ,не че по-горе съм се шегувал:
    Растежа на БВП няма нищо общо с просперитета на една нация.
    Знаейки горното следва да се запитаме защо политиците лягат и стават с мисъл и говор за растеж на БВП?

  10. 10 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1751 Неутрално

    До коментар [#6] от "V.Iliev":

    Въпреки "доброто" управление!

  11. 11 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    [quote#5:"oporna_to4ka"]ГЕРБ и РБ са зло което не трябва да допускаме повече да управлява[/quote]
    Та на кого да се внушава?Баламурници дето им вярват не останаха.

  12. 12 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 908 Неутрално

    Това завишаване може би е благодарение на Радан,Нинова или Х.Иванов.Но в никакъв случай на управлението на правителството на ГЕРБ и РБ.

    sdg
  13. 13 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#7] от "richardwolff":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Бедните държави растът най бързо,защото трябва да догонват богатите.
    На нас ни трябва минимум 4 % годишен ръст за да почнем да ги догонваме.
    Но само с ритане на топка,няма да станат нещата.

  14. 14 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Махнете инвестициите направени с парите от Еврофондовете, които скоро ще приключат и ще получите истинсият ръст на икономиката, който е повече от скромен.

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  15. 15 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Хубаво е,че има растеж на БВП,въпросът е,че това не се отразява на благополучието на хората.Парите отидоха за покриването на борчовете от КТБ,за АЕЦ-Белене и за саниране на панелки.Само последното се отрази добре на няколко хиляди българи.Останалите 7 милиона не го усетиха с нищо.

  16. 16 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 908 Неутрално

    [quote#15:"mushashi"] за саниране на панелки[/quote]

    Хайде направи си простата равносметка,това саниране,освен че подобрява качеството на живеене,колко работа дава на хората,и колко заплати.Не е само на работниците на обектите ,а и на магазините и заводите произвеждащи материалите за това.
    Само че нали сме най мрънкащия народ.Докато не започнат да ви раздават на калпак пачки,че сте благоволили да живеете в България,няма да има угодия.А ако някой го направи,ще казвате че малко ви дават.

    sdg
  17. 17 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 896 Весело

    Еми винаги така става! Бате и реформаторите подадоха #ОСТАВКА и веднага прогнозите за ръст на икономиката стават оптимистични. Животът го е доказал - всеки път, когато десните дойдат на власт и кризата удря със страшна сила!
    По-старите помнят. Ето например, когато Жан подаде оставка доларът беше 600 лв. Когато Софиянски и Президента Стоянов взеха властта, долара стана за две седмици 3000 лв, които "геройски" ги смъкна наполовина. Когато Костов взе властта доларът беше 1500 лв (1.50 днешни пари). Когато Костов си тръгна сърдит го остави на Царя и Станишев - 2.20 лв, че хората се мъчиха и го смъкнаха на 1.50 (лев и пеесе).
    После дойде Бате Борисов и мосю Дянков и доларут скочи на 1.80! Не са ли за затвора?

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  19. 19 Профил на twe38546258
    twe38546258
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#13] от "kapitalcho":

    Да, но от друга страна голям проблем е каква част от населението се облагодетелсва от този раст. При капитализма благата не се разпределят равномерно, та дори и при 10% ръст на година троловете в Дневник може да си работят на минималната заплата от 230 Евро цяло десетилетие и да продължават да възхваляват системата, носеща реални облаги само на няколко процента от населението.

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  20. 20 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#16] от "Svetlio":
    Колко работа дава? Кажи ти.Освен това се прави по завишени цени.Освен това панелките са частни имоти и се ползват само от собствениците им, а се плаща с парите на всички данъкоплатци.Тия 2 милиарда можеха да се вложат в ремонт на пътища. Или пътищата са в перфектно състояние? На мен ми омръзна да правя ремонти по ходовата част на автомобила.Заради "перфектните"пътища.

  21. 21 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 442 Любопитно

    [quote#13:"kapitalcho"]Бедните държави растат най бързо,защото ТРЯБВА да догонват богатите. [/quote]

    Това цитат от доктората Ви по икономика ли е?

  22. 22 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 410 Весело

    [quote#0:"Дневниик"]"В своя регулярен доклад Global Economic Prospects Световната банка e причислила България към няколко групи от държави, като очакваният икономически ръст на страната ни за изминалата и настоящата година да е по-голям от прогнозирания среден такъв за тези групи", пише премиерът.[/quote]

    Е той въпросният премиер, да се счупи от напъване, такова изречение не може да състави.

    ...
  23. 23 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    [quote#14:"Зарзават"]Махнете инвестициите направени с парите от Еврофондовете, които скоро ще приключат и ще получите истинсият ръст на икономиката, който е повече от скромен.
    [/quote]
    А не!Ще трябва да махнеш и растежа дължащ се на кредити,а също и растеж дължащ се на продажба на активи на мижави цени.Примерно продаваш нива за 50лв и си купуваш домати от същата нива за 100лв.

  24. 24 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1703 Неутрално

    [quote#4:"jelev_jelqzko"]България отдана не расте.Старее и се смалява с минимум 60 000 годишно. Териториялно засега е същата но прогназата е за смаляване.
    А икономически............................?Има ли значение като се има впредвид горното.[/quote]Има значение, защото ако тук бяхме останали 9 милиона, щяхме да се трепем в гражданска война, като сирийците и африканците. Може ли някои примери за страни с висок демографски прираст, които да са сред най-богатите в света? Защо китайците тръгнаха да си намаляват прираста още преди 40 години и до какво доведе това през последните 20? Не казвам, че намаляващото население е нещо хубаво, но не е непременно нещо лошо.

  25. 25 Профил на twe38546258
    twe38546258
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#24] от "volarok":


    [quote#24:"volarok"] Може ли някои примери за страни с висок демографски прираст, които да са сред най-богатите в света?[/quo
    САЩ, Обединеното Кралство, Франция, Индия..., са държави с прираст на населението от имигранти или висока раждаемост.

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  26. 26 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#24] от "volarok":
    САЩ.Увеличават с по 3 милиона на година.Иначе съм съгласен, че намаляващото население не е чак толкова лошо.Наскоро на един познат му вдигнаха заплатата от завода, където работи.И то не ,защото са вдигнали производителността на труда/според мантрите на ИПИ/, а защото малко са качествените работници и ако не им вдигнат заплатите, ще отидат другаде.

  27. 27 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3206 Неутрално

    До коментар [#16] от "Svetlio":
    "Само че нали сме най-мрънкащият народ"
    +++++++++++++++++++++++++++++++

    Дори и под тази новина е основно мрън!

    Еретик
  28. 28 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3206 Неутрално

    До коментар [#20] от "mushashi":

    "Тия 2 милиарда можеха да се вложат в ремонт на пътища"

    А нали знаем лозунга - асфалт не се яде? Пак някой ще реве.

    Не отричам, че санирането е огромна далавера. Това обаче беше единственият начин да се оправи външният вид на сградите, които изглеждат по-зле от мравуняци. Просто няма как да бъдат убедени всички да дадат пари и да стане от горе до долу. Нормално е след санирането да се вдигнат данъчните оценки и парите бавно да почнат да се прибират, а в обявите за продажба да се появи думата "саниран".

    Еретик
  29. 29 Профил на twe38546258
    twe38546258
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#27] от "Костадин Иванов":


    [quote#27:"Костадин Иванов"]"Само че нали сме най-мрънкащият народ" [/quote]
    Най- мрънкащият народ сред който съм живял са англичаните- на тях Европата им е виновна за всичките им беди. Близо половоната от тях мечтаят да емигрират в Канада или някъде другаде.

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  30. 30 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#28] от "Костадин Иванов":

    Като гледам увеличаващият се трафик малко са хората, които не ползват пътища.Абсолютна гавра е да се дадат 2 милиарда за ремонт на частни домове при положение, че пътищата са в отвратително състояние, болниците са като от филми на ужасите, други обществени сгради като училища, полицейски управления не са ремонтирани десетки години.Няма ли нужда от смяна на ВИК, канализация и други подобни?
    Освен, че е далавера санирането е и купуване на избиратели.Имам познат, живущ в саниран блок.Казва, че другите обитатели благославяли премиера и му били вече големи почитатели.

  31. 31 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#20] от "mushashi":

    Ами като дойдат твоите на власт,нека ти построят пътища.А чакай забравих,и тях пак при Бойко се строят,другите краднаха мангизи чрез Батко и братко.

    sdg
  32. 32 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#30] от "mushashi":

    Какво се очаква,да дойде някой да оправи бакиите на всички предни за няколко години ли?
    Значи всички предни си крадели обществени мангизи,и са си чоплили в носовете по цял ден.Дойде един който хвана работата от единия край,но се намират хора да питат защо не е свършил всичката работа.
    Ама вие нямате спирка с наглостта.

    sdg
  33. 33 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 730 Неутрално

    [quote#6:"V.Iliev"]Сигурно е, че ръстът не се дължи на добро управление [/quote]
    С по-малко централно управление, може дори да се изненадаме какъв може да бъде

  34. 34 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#31] от "Svetlio":
    Викаш при ГРОБ изобщо не се краде и няма далавери.И какви бакии е оправил Тиквун-с еврофондовете е лесно да се строи.Пример Гърция, където яко се краде, ама благодарение на еврофондовете държавата им светна в инфраструктурно отношение.

  35. 35 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 1090 Весело

    [quote#6:"V.Iliev"]Сигурно е, че ръстът не се дължи на добро управление[/quote]
    Сигурно е, че не се дължи на тролове отдавна не допринасящи нищо за растежа, защото са в недееспособна възраст.
    Не ни пречете поне да работим, тогава и за вас ще има повече.

  36. 36 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    [quote#7:"richardwolff"]. Китай, Индия и маса държави от Африка и Азия имат ръст от по 7-8% годишно.... [/quote]
    Тези държави имат висок ръст, защото имат в изобилие работна ръка, а у нас не е така. Застаряващото население няма как да създава продукт, броят на работоспособното население намалява. Кадрите решават всичко, е казал един умен човек и реалността го потвърждава, независимо от констатациите на Световната банка.

  37. 37 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#19] от "richardwolff":

    Сравни песниите и заплатите преди 10 години и кажи пак кой се облагодетелства от това .
    Преди се работеше масово за 200-300 лева-сега е доста по различно,особено в големите градове.
    Ръста на БВП се вижда от всички..........просто е прекалено малък и бавен и затова нещата стават бавно и мудно.

  38. 38 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#34] от "mushashi":

    Нищо не викам,само пиша.
    А иначе е добре да ми посочиш държава в която не се краде.Тука също не са ангели,но кражбите не са това което бяха преди ГЕРБ.Покажи ми нещо стойностно направено от предните,които на моменти имаха много пари в излишък.Какво построиха и оставиха след себе си?

    sdg
  39. 39 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#37] от "kapitalcho":

    А не е ли по-добре да сравним пенсиите и заплатите с другите държави? Например с Румъния, където МРЗ е еквивалентна на 600 лв, а до края на годината ще е еквивалентна на 800 лв.В сравнение със 460 лв за България.

  40. 40 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#38] от "Svetlio":
    От 10 години в ЕС ГРОБ са били на власт 7 години.А оттогава започнаха да идват и големите пари от ЕС.Естествено, че ще са построили най-много.
    Явно си заслепен партийно и не можеш да разбереш, че аз не ги упреквам, че България не е блестяща в инфраструктурно отношение. То е ясно, че ясно, че трябват стотици милиарди.Упреквам ги, че дават 2 милиарда от бюджета за ремонт на частни домове при положение, че могат да ги вложат в ремонт на болници, училища, ремонт на пътища, ВИК, канализация и така нататък.

  41. 41 Профил на twe38546258
    twe38546258
    Рейтинг: 879 Неутрално




    До коментар [#37] от "kapitalcho":


    [quote#37:"kapitalcho"]Сравни песниите и заплатите преди 10 години и кажи пак кой се облагодетелства от това . [/quote]
    Преди 10 години работех в България за около 800 лева, но парите не ми стигаха и смених държавата. Майка ми, която е висшистка и е работила цял живот взима пенсия от 200 и не знам колко си лева. За да направя такова сравнение трябва да държа сметка и за инфлацията през това време, а не ми се занимава. Наблюденията ми са че потокът на българи към Западна Европа не престава и мнозина въпреки, че живеят в голяма бедност тук, не искат и да чуят за връщане в Милата ни Родина- земен рай (както я описват думите на Националния ни химн!).

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  42. 42 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1703 Неутрално

    [quote#25:"richardwolff"]САЩ, Обединеното Кралство, Франция[/quote] [quote#26:"mushashi"]САЩ.Увеличават с по 3 милиона на година.[/quote]Това не са страните с най-висок демографски прираст, при това прирастът им е механичен. Там се стичат хора, които търсят работа (или социални помощи - в Европа). У нас не сме в тази хипотеза, т.к. едва сега икономиката се съживява, а социални помощи тук не се раздават, т.е. няма предпоставки за повишена раждаемост.
    Мисълта ми беше, че никъде в развитите страни икономическият ръст не е дължи на висока раждаемост. Хората ще стават все по-излишни с навлизането на роботите. "Излишните" хора дърпат обществото и икономиката надолу. Индия не е богата страна - БВП на човек от населението й е няколко пъти по-малък от българския. Така е навсякъде в страните с демографски взрив.

  43. 43 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 442 Гневно

    [quote#16:"Svetlio"]това саниране,освен че подобрява качеството на живеене,колко работа дава на хората,и колко заплати[/quote]

    Цените за саниране са 70-80% над пазарните. Какви заплати, какви 5 лева!? Полезно е, но не за строителните работници. Собствениците на апартаменти печелят повишена цена на имота и подобрен комфорт, но истинските печеливши са възлагащите обществените поръчки.
    Отделна Мара е, че с публичен ресурс се изразходва в частна полза...

  44. 44 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#41] от "richardwolff":

    Не бягай от отговора и не се изкъквай по тъча.
    Сравни заплатите и пенсиите преди 10 години със сега и кажи че никой не усеща това увеличаване на БВП-то.
    П.С
    Напълно ясно ми е че в България е бедност и мизерия(най вече в провинцията,като в по големите градове почват лека по лека да се оформя средна класа т.е 2-3 бона заплата),но за да се изкъкнем от там,ни трябва страхотен икономиески ръст-5-6 % поне,а не с вайкане и мрънкане.
    Но този ръст няма да дойде от само себе си,а трябва да се погрижим за него.Писал съм 10-ки пъти(ако не стотици),какво трябва да се направи...............но матряла за съжаление не иска реформи много,много и си иска сегашното статуктво.

  45. 45 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3206 Неутрално

    До коментар [#29] от "richardwolff":
    "Най- мрънкащият народ сред който съм живял са англичаните- на тях Европата им е виновна за всичките им беди"

    Друго са ми казвали за тях, но моите наблюдения не са преки. Дано си прав!

    Еретик
  46. 46 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3206 Неутрално

    До коментар [#30] от "mushashi":

    "Като гледам увеличаващият се трафик малко са хората, които не ползват пътища"
    Без да имам работа с пътуване, заради хобито си - туризъм, навъртам по 25 000 годишно. За мен пътищата също са важни, но възраженията ще са от друга група - бабите искат градинки, пак ще е предизборно, пак далавера... Невъзможно е да се угоди. Има много вицове на тая тема.

    Еретик
  47. 47 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 774 Неутрално

    [quote#46:"Костадин Иванов"]Невъзможно е да се угоди. Има много вицове на тая тема.[/quote]
    Уникална логика-щом не можем да вложим пари навсякъде,да не влагаме никъде и да дадем парите за ремонт на частни жилища.И на вас ви казвам-ясно ми е,че трябват стотици милиарди за ремонт на пътища,болници,училища,ВИК и така нататък.Но с тези 2 милиарда все нещо можеше да се направи.А не да се дават пари от бюджета за ремонт на частни жилища.Това е проблема-толкова ли не може да го разберете.

  48. 48 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#42] от "volarok":
    Написах, че съм съгласен, че намаляващото население не е толкова лошо нещо.Заплатите ще растат заради демографската криза.Един познат наскоро му вдигнаха заплатата с 30 процента. А преди като искаше увеличение все му казваха:"Като не ти отърва още 10 човека чакат за твоето място".Ама сега вече не чакат и ако искат да го задържат се принудиха да му вдигнат заплащането.

  49. 49 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8679 Неутрално

    Борисов какво се хвали. Това да не би да се дължи на него.

  50. 50 Профил на twe38546258
    twe38546258
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#44] от "kapitalcho":

    Нямам пряко наблюдение какво става в България последното десетилетие. Минималната заплата дадена от статистиката нарастна, но все още е по- ниска от тази в Хондурас, например!Предполагам че за това нарастване роля е изиграл натиск от ЕС, за да се намали мигрантския поток от българи. Би трябвало да има някакво подобрение...

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  51. 51 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#50] от "richardwolff":


    [quote#50:"richardwolff"]Минималната заплата дадена от статистиката нарастна, но все още е по- ниска от тази в Хондурас, например![/quote]
    Тя може и да е по ниска и от на Папуа Нова Гвинения,но не това е въпросът.
    Въпросът е дали това увеличаване на БВП-то се усеща от населнието или не.
    Най лесната справка-средната заплата преди 10 години-това дава отговора на въпроса
    [quote#50:"richardwolff"]Предполагам че за това нарастване роля е изиграл натиск от ЕС, за да се намали мигрантския поток от българи.[/quote]
    То така да ставаше.
    Значи утре ако ЕС упражни натиск,ще имаме по 5 бона заплата така ли ?

  52. 52 Профил на twe38546258
    twe38546258
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Ми дай статистика на заплатите, дай инфлацията през годините, както и с колко е нарстнал БВП през годините и направи сметката.
    Минималната работна заплата зависи и от ЕС пряко или коствено, защото сме част от него. Ако правителството иска гражданите му да живеят добре, то със закон определя минималното заплащане, което трябва да получават и вдига пенсиите паралелно. Расте ли минималната- расте и средната заплата. Народът богатее.

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  53. 53 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#40] от "mushashi":

    Да си чувал че болниците са търговски фирми,че училищата вече са санирани(от предния мандат на ГЕРБ),ВИК канализациите се правят през еврофондове,които в управлението на ГЕРБ,се направиха в много градове,и е задължение на кметовете да ги правят,а не на правителството.Освен това България не е единствената държава която субсидира санирането на блокове,това се случва в повечето страни от бившия източен блок.
    А в доста големи градове,някой от блоковете са с повече жители от средно статистическо село в България.Така че не ме убеждавай че това не е социална дейност,и не си заслужава да се прави.
    Един път,някой пита,защо не се прави нищо за хората,следващия пита,защо точно това се прави за хората.
    Еми няма как да угоди държавата на всички.

    sdg
  54. 54 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 774 Неутрално

    [quote#53:"Svetlio"]Да си чувал че болниците са търговски фирми,че училищата вече са санирани(от предния мандат на ГЕРБ[/quote]
    И като са търговски дружества не се ли финансират от държавният бюджет?А не всички училища са санирани,защото живея срещу училище и не виждам да е санирано.
    [quote#53:"Svetlio"]Освен това България не е единствената държава която субсидира санирането на блокове,това се случва в повечето страни от бившия източен блок. [/quote]
    Саниране имаше основно в бившата ГДР.Ама там се наляха стотици милиарди от ФРГ след обединението.И не знам дали е било безплатно на 100 процента.
    [quote#53:"Svetlio"]Един път,някой пита,защо не се прави нищо за хората,следващия пита,защо точно това се прави за хората. [/quote]
    Ако ги бяха дали за пътища,по които никога няма да карам или за болници,в които никога няма да лежа,бъде сигурен,че нищо нямаше да кажа.Щото щяха да ги ползват други данъкоплатци.Преди две години лежах в Пирогов и ИСУЛ-две от елитните болници.Мизерията беше ужасна.За тях пари няма.А за санираните блокове,които ги ползват само собствениците им,се намериха пари.

  55. 55 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 774 Неутрално

    [quote#51:"kapitalcho"]То така да ставаше.
    Значи утре ако ЕС упражни натиск,ще имаме по 5 бона заплата така ли ?[/quote]
    И защо да не става?Румъния как до края на годината планира еквивалент на 800 лв минимална заплата.

  56. 56 Профил на twe38546258
    twe38546258
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#36] от "proza":


    [quote#36:"proza"]Тези държави имат висок ръст, защото имат в изобилие работна ръка, а у нас не е така. Застаряващото население няма как да създава продукт, броят на работоспособното население намалява.[/quote]
    Не мога да се съглася с теб, при положение че само записаните официално като безработни в бюрото по труда са повече от 7% от населението, а има поне два пъти повече, които не са се регистрирали.

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  57. 57 Профил на twe38546258
    twe38546258
    Рейтинг: 879 Неутрално

    [quote#42:"volarok"] Индия не е богата страна - БВП на човек от населението й е няколко пъти по-малък от българския.[/quote]

    До коментар [#42] от "volarok":

    БВП на глажа от населението е малък, но Индия е 1 300 000 000, докато България е 7 000 000. //www.cia.gov/library/publications/resources/the-world-factbook/rankorder/2001rank.html

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  58. 58 Профил на twe38546258
    twe38546258
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Пратих ти БВП при покупвателна способност на населението. Ако се даде Само БВП ще излезе че Индия е по бедна, но по мои спомени пак беше между първите 20 държави, което я прави световна сила.

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  59. 59 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#52] от "richardwolff":


    [quote#52:"richardwolff"]Ако правителството иска гражданите му да живеят добре, то със закон определя минималното заплащане, което трябва да получават и вдига пенсиите паралелно.[/quote]
    Дай да направим минималната заплата 2000 евро.
    Утре се приема дикрета и хоп-ето парите-нали така ?
    До коментар [#55] от "mushashi":


    [quote#55:"mushashi"]И защо да не става?Румъния как до края на годината планира еквивалент на 800 лв минимална заплата.[/quote]
    Нямам време да ти разкажа подробно.
    Но в Румъния,стандарта на живот не е чак толкова висок колкото си мислиш(да по високи доходи от бг,но не чак толкова).
    Ето набързо-cost of living(най популярния сайт)
    https://www.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=Bulgaria&city1=Sofia&country2=Romania&city2=Bucharest
    Виж заплатите между София и Букурещ,като цените на имотите и наемите(това ти дава реална представа за доходите)
    П.С
    Ти защо си мислиш че заплатите се дигат с дикрет/заповед ?

  60. 60 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 774 Неутрално

    [quote#59:"kapitalcho"]П.С
    Ти защо си мислиш че заплатите се дигат с дикрет/заповед ?[/quote]
    А ти защо смяташ ръководителите на най-развитите държави за тъпаци?Щото навсякъде имат минимални работни заплати,а там където нямат общонационални имат такива по браншове.

  61. 61 Профил на twe38546258
    twe38546258
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#59] от "kapitalcho":

    2000 евро минимална не са реални, но 400-500 евро са.

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  62. 62 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1703 Неутрално

    [quote#57:"richardwolff"]Индия е 1 300 000 000, докато България е 7 000 000. [/quote]Е и? Индия става ли по-богата то това? Социално маргинализираните индивиди дърпат развитието надолу, както казах.

  63. 63 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 774 Неутрално

    [quote#59:"kapitalcho"]Виж заплатите между София и Букурещ,като цените на имотите и наемите(това ти дава реална представа за доходите) [/quote]
    Тая класация е много относителна.То и в София от ресторант до ресторант има разлика в цените,в магазините също,както и в наемите.Да не говорим пък за сезонни стоки като плодове и зеленчуци.

  64. 64 Профил на twe38546258
    twe38546258
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#59] от "kapitalcho":

    Минималната заплата се определя със закон. Има и санкции за този който не го спазва. Вдигне ли се минималната "по инерция" се вдигат повечето заплати.

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  65. 65 Профил на twe38546258
    twe38546258
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#62] от "volarok":

    Искаш да кажеш средният индиец дали става по-богат от това? Не, но братята Митал-да. Индия е ТРЕТАТА икономическа сила след Китай и САЩ по БВП (ППП).

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  66. 66 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 908 Неутрално

    Така е реши правителството,така прави.Не наливат в пътища,защото едни хора разправяха че АСФАЛТ НЕ ЯДАТ.
    Няма как да наливат и в болниците които са търговски дружества.
    Това е задължение на болниците,За това може да кажеш едно ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ НА др.Костов.Негова е заслугата болниците ни да са търговски дружества.За това частните болници просперират,а МБАЛ-ите не.
    И не само в Германия са санирани частните жилища.Чехия,Полша и т.н,също се санират от държавата.

    sdg
  67. 67 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#60] от "mushashi":

    Чисто технически и в България има минимлана заплата.
    И да има държави без минимална заплата в ЕС(там има минимално заплащане на час)
    Иначе чакам коментар за Румъния
    Ето ти друг източник http://www.tradingeconomics.com/romania/wages
    Средна заплата около 1200-1300 лева
    Да,по високо от нас,но не толкова колкото мнозинството си мислят


    До коментар [#61] от "richardwolff":


    [quote#61:"richardwolff"]2000 евро минимална не са реални, но 400-500 евро са.[/quote]
    Не били реални
    Кое е това нещо което определя кое е реално и кое не ?

    До коментар [#63] от "mushashi":


    [quote#63:"mushashi"]Тая класация е много относителна.То и в София от ресторант до ресторант има разлика в цените,в магазините също,както и в наемите.[/quote]
    Гледай това което ни интересува:
    -заплати
    -цена на квадратен метър(индикатор за доходи)
    -наеми(индикатор за доходи)

    [quote#64:"richardwolff"]Минималната заплата се определя със закон. Има и санкции за този който не го спазва. Вдигне ли се минималната "по инерция" се вдигат повечето заплати.[/quote]
    Е да де-дай да я направим 2000 евро,че може и повече ако искаш.

  68. 68 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 774 Неутрално

    [quote#67:"kapitalcho"]Гледай това което ни интересува:
    -заплати
    -цена на квадратен метър(индикатор за доходи)
    -наеми(индикатор за доходи) [/quote]
    Ами не винаги цените на жилища и наеми са индикатор за доходи.Спомни си колко бяха цените на жилищата преди кризата от 2008г.След това спаднаха двойно,а заплатите се увеличиха.
    [quote#67:"kapitalcho"]Средна заплата около 1200-1300 лева [/quote]
    С 50 процента по-висока от българската.А БВП на човек от населението е 20-25 процента по-висок.
    [quote#67:"kapitalcho"]Не били реални
    Кое е това нещо което определя кое е реално и кое не ? [/quote]
    Реално трябва да се определя от БВП на човек от населението.България има около 7000 долара БВП на човек от населението.Ако се смята съотношението с другите държави реално би трябвало да е около 700-800 лева.

  69. 69 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 774 Неутрално

    [quote#66:"Svetlio"]Не наливат в пътища,защото едни хора разправяха че АСФАЛТ НЕ ЯДАТ. [/quote]
    Значи не правят това,което е целесъобразно,а се влияят от това какво са казали един хора?Ами браво.
    [quote#66:"Svetlio"]Няма как да наливат и в болниците които са търговски дружества.
    Това е задължение на болниците,[/quote]
    А откъде се финансират болниците и кой покрива дълговете им?Искаш да кажеш,че болницата в Девин се самофинансира?
    [quote#66:"Svetlio"]За това може да кажеш едно ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ НА др.Костов.[/quote]
    Ами от Костов не е власт от 16 години.А ГЕРБ имат мнозинство в парламента 7 години.Щом законът е лош тяхно задължение е било да го поправят.
    [quote#66:"Svetlio"]Чехия,Полша и т.н,също се санират от държавата.[/quote]
    А дали се санират напълно безплатно?Или и собствениците също участват с някакъв дял?

  70. 70 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#69] от "mushashi":

    Напълно безсмислен спор водим.
    Искате някой да оправи държавата,но забравяте че предварително едни други я съсипаха.Сърдете се на тях.

    sdg
  71. 71 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 774 Неутрално

    [quote#70:"Svetlio"]Напълно безсмислен спор водим.
    Искате някой да оправи държавата,но забравяте че предварително едни други я съсипаха.Сърдете се на тях.[/quote]
    Кой е най-дълго управлявалият премиер след 1989г?Вече 7 години управлява и пак някой друг му е виновен.Като не може да управлява да се беше махнал по-рано.
    И спора не е безмислен,защото аз критикувам основно това че даде 2 милиарда от бюджета,за да финансира ремонт на частни жилища.Когато има други по-належащи нужди.

  72. 72 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11786 Неутрално

    Не е взето под внимание, че идват избори (или точно това е взето под внимание)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  73. 73 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#68] от "mushashi":


    [quote#68:"mushashi"]Ами не винаги цените на жилища и наеми са индикатор за доходи.Спомни си колко бяха цените на жилищата преди кризата от 2008г.След това спаднаха двойно,а заплатите се увеличиха[/quote]
    Индикатор са-да може и да има балон,но пак е един от източниците които ти показва как се развиват нещата.
    За по сигурно гледаш наемите-те са пряко свързани с доходите

    [quote#68:"mushashi"]Реално трябва да се определя от БВП на човек от населението.България има около 7000 долара БВП на човек от населението.Ако се смята съотношението с другите държави реално би трябвало да е около 700-800 лева.[/quote]
    Сега за БВП-то на човек на населението ли се хвана ?
    Ок-хайде да видим и него
    http://statisticstimes.com/economy/countries-by-projected-gdp-capita.php
    Прясна информация от 2016
    България 7091 долара
    Румъния 9439 долара
    Ръмъния има 30 % по висок БВП на човек от нас(33 % ако бъдем максимално точни
    Как е с доходите(Ноември 2016)-за източници използваме БГ и РУ статистика
    Средните доходи в България са около 1000 лева
    http://www.nsi.bg/bg/content/3928/%D0%BD%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%BE-%D0%BD%D0%B8%D0%B2%D0%BE
    954 лева ако бъдем максимално точни,477 euro
    Средните доходити в Румъния са 3005 леи,658 euro
    http://www.insse.ro/cms/sites/default/files/com_presa/com_pdf/cs11e16.pdf
    Или имат с 37 % по висока средна заплата
    Т.е 33 % по висок БВП на глава на населението и 37 % по висока средна заплата(като сложиш на ръка че вече в БГ е 1000 лева,отива към по малка разлика).
    Сега очаквам да ми кажеш че Бг и Румънската статистика лъжат

  74. 74 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 774 Неутрално

    [quote#73:"kapitalcho"]Т.е 33 % по висок БВП на глава на населението и 37 % по висока средна заплата(като сложиш на ръка че вече в БГ е 1000 лева,отива към по малка разлика). [/quote]
    Е как ги изчисли към 1000 лв?
    [quote#73:"kapitalcho"]Сега очаквам да ми кажеш че Бг и Румънската статистика лъжат [/quote]
    Статистиката не лъже,ама има големи съмнения относно реалният брой на живущите в България.Според данни от самото НСИ с поне 300 хиляди души е завишен броят на хората,живущи в България.Така че БВП на човек от населението на практика е по-висок,защото живеят по-малко хора тук.
    И все става въпрос колко да е МРЗ,а не средната.
    Ето данни за Албания-178 долара МРЗ и 4200 долара БВП на човек от населението.България 7100 долара БВП на човек от населението и 239 долара МРЗ.Т.е имаме с 60 процента по-висок БВП на човек от населението и с 20 процента по-висока МРЗ.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK