Румънска фирма може да спечели най-голямата обществена поръчка на БДЖ

Мотрисите "Сименс" тръгнаха по българската железопътна мрежа през 2005 г.

© Николай Дойчинов

Мотрисите "Сименс" тръгнаха по българската железопътна мрежа през 2005 г.



На 3 януари БДЖ обяви конкурс за най-голямата обществена поръчка, която досега е пускал холдингът. Тя е на стойност 137 млн. лв. и е съфинансирана с пари от Европейския съюз. Предмет на обществената поръчка е извършване на техническа поддръжка за 5-годишен период на дизеловите мотрисни влакове (ДМВ) серия 10 и електрическите мотрисни влакове (ЕМВ) серии 30 и 31, собственост на "БДЖ-Пътнически Превози ЕООД". Това са мотрисите "Сименс" (Siemеns), които са единствената съвременна придобивка на железниците.


Машинист при първото пътуване на мотрисите беше тогавашният премиер Симеон Сакскобургготски. До него е и министърът на икономиката в кабинета му Николай Василев.

© Николай Дойчинов

Машинист при първото пътуване на мотрисите беше тогавашният премиер Симеон Сакскобургготски. До него е и министърът на икономиката в кабинета му Николай Василев.


Ремонтът на мотрисите е наложителен




В средата на миналата година изпълнителният директор на "БДЖ Холдинг" Владимир Владимиров и управителят на "БДЖ Пътнически превози" Димитър Костадинов заявиха, че държавните железници имат сериозен проблем с поддръжката на купените при правителството "Сакскобургготски" мотриси. Тогава Костадинов обясни, че от 2008 г. те са без поддръжка. Договорът със "Сименс" е бил прекратен, защото ръководството тогава преценило, че държавната железница сама може да се справя с това, което се оказало невъзможно.


"Подготвяме процедура за поддръжка и в най-скоро време ще я пуснем. Тя ще е за 5-годишен период за електрическите и дизеловите мотрисни влакове", каза тогава той.


Владимир Владимиров пък уточнява, че в страната от 2002 г. няма завод за ремонт на локомотиви, така че поддръжката трябва да се извършва в чужбина.


Има ли кой да ремонтира мотрисите в България


Проверка на "Дневник" обаче установи, че в действителност има такъв завод в България и той се намира в Русе. Собственост е на фирма "Експрес Сервиз" ООД, която е изцяло частна.


"Нашата фирма е единственият частен завод извън системата на БДЖ, който ремонтира локомотиви. Ние на практика поддържаме и ремонтираме локомотивите на всички частни жп оператори в България. Имаме си нова и модерна база с необходимото оборудване", разказа за "Дневник" мениджърът на компанията Цветелин Колев.


Ръководителят на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" (ИАЖА) Веселин Василев уточни, че сертификат за ремонт на тези мотриси има и "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД, който е собственик на въпросните влакове. От там са посочили "Сименс България" като подизпълнител на ремонтните дейности. Договорът явно обаче е бил прекратен заради гореспоменатите причини.


Един сертификат, а толкова проблеми


Точно този сертификат обаче накара Цветелин Колев да обвини ИАЖА в специално отношение към компанията му. Причината – в рекордната обществена поръчка на БДЖ има изискване фирмите, които кандидатстват за нея, да притежават сертификат за поддръжка на ДМВ серия 10 и ЕМВ серия 30 и 31. По думите на Колев "Експрес Сервиз" ООД е подала заявка в Агенцията за издаване на такъв сертификат на 6 януари 2016 г. До момента обаче все още нямало отговор на молбата им, въпреки че по закон срокът за това е 4 месеца.


Василев обясни, че "Експрес Сервиз" имат издаден сертификат за поддръжка на железопътни превозни средства, но не точно за този тип мотриси. Той призна, че при тях е получен документ за актуализиране/изменение на издадения сертификат. След като комисия от ИАЖА се е запознала с молбата на компанията констатирала, че представените доказателства не са достатъчни за покриване на критериите на нормативните изисквания и е необходимо фирмата да предостави допълнителни доказателства и предприемане на коригиращи действия.


С това започва размяна на писма какво е свършила компанията и какво още трябва да свърши. И досега ИАЖА връща искането на "Експрес Сервиз" за подмяна на сертификата, тъй като експертите им твърдят, че фирмата все още не е покрила изискванията.


"За покриване на критериите по отношение разширяването на обхвата за поддръжка на ЕМВ серия 30 и серия 31 доказателства не са предоставяни", пише в отговор на въпрос на "Дневник" Веселин Василев.


Предрешен ли е победителят и кой е той


Според Цветелин Колев обаче това се прави с цел фирмата му да не получи въпросния сертификат до 7 февруари, когато е крайният срок за подаване на документи за обществената поръчка. По думите му самата поръчка има такива изисквания, че победителят в нея е ясен още отсега – румънската фирма "Ремарул", базирана в Клуж.


Той уточни, че и швейцарската компания "Щадлер" също се е включила в битката за апетитната обществена поръчка. Тя обаче няма почти никакъв шанс да спечели, тъй като специалистите ѝ се намират много далеч от България.


"Поддръжката на тези мотриси изисква на всеки 2000 км да се сменят дребни неща от типа на филтри. Това означава да идва екип от Швейцария, който да прави това", разказа Колев.


Той уточни, че в документацията за обществената поръчка пише, че по европейски директиви се изисквал точно този сертификат за поддръжка на мотриси, но според него това не е вярно. По думите му освен в България и Румъния, такова изискване няма за други държави в Европейския съюз. В Румъния пък "Ремарул" е единствената фирма, притежаващата този сертификат и точно заради това предполага, че тя ще е победител.

Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Грант мотивиран, правоверен либерал
    Грант мотивиран, правоверен либерал
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Румънката фирма на Пеевски ли е? Щото ако не е, какво има да ни занимавате изобщо?!?

    Дневник - рупор на демократичната цензура. "Правилата" на форума - СПОРЕД ФИНАНСОВИЯ ИНТЕРЕС НА СОБСТВЕНИКА :)
  2. 2 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Навремето влака беше по-икономичен от автобуса, щото беше електрифициран. А сега какво стана?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  3. 3 Профил на due07477623
    due07477623
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Договорът със "Сименс" е бил прекратен, защото ръководството тогава преценило, че държавната железница сама може да се справя с това, което се оказало невъзможно.
    ==================

    Бай Ганьо нали разбира от всичко...

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1459 Гневно

    НЕЩАСТНИЦИ, закрихте всичко Български, сега румънци щели да ни ремонтират техниката, СРАМ СРАМ СРАМ.

  5. 5 Профил на registriran
    registriran
    Рейтинг: 465 Любопитно

    Тази фирма да не е със седалище Дубай?

  6. 6 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 837 Неутрално

    Е гати!
    До 9-ти септември в Бълграия има ЖП работилници справящи се не само с ремонта на машините, ами и с възстановяване на катастрофирали такива. След 9-ти имаше няколко завода, също справящи се не лошо с тая работа. Сега след толкова малоумни реформи в БДЖ, похарчени милиони и сигурно милиарди вече, мошенниците и чантаджиите я докараха до там да няма изправни локомотиви, а малкото останал подвижен състав да няма къде да се ремонтира.
    Ей няма край това крадене и разсипия, на което е подложено всичко в тая страна.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  7. 7 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#3] от "due07477623":

    А бе бай Ганьо не разбира от всичко, ама Сименс искат по 150 евро на час и на специалист за да ти пратят някой за подръжка плюс разходите за път и спане.

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  8. 8 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Петър Мутафчиев (р. 1961)
    Министър на транспорта 17 август 2005 - 27 юли 2009
    Партия: БСП

  9. 9 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#2:"БМЗ"]Навремето влака беше по-икономичен от автобуса, щото беше електрифициран. А сега какво стана? [/quote]

    В България никога не е имало нито пазар на железопътните услуги, нито на електрическия ток. Всякакви цени са възможни.

  10. 10 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1114 Любопитно

    "... победителят в нея е ясен още отсега – румънската фирма "Ремарул", базирана в Клуж."

    "Той уточни, че и швейцарската компания "Щадлер" също се е включила в битката за апетитната обществена поръчка. Тя обаче няма почти никакъв шанс да спечели, тъй като специалистите ѝ се намират много далеч от България."

    Клуж е на 640 км от София. Не е много близо. Със самолет няма значение дали идваш от Румъния или от Швейцария.

    TAKE THE RED PILL!
  11. 11 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 837 Неутрално

    До коментар [#7] от "Зарзават":

    Бе много интересно, Таурита-та на RCA и другите Сименси на DB Шенкер и Булмаркет, пак ли ги дялкат по тая тарифа. И как едните се оправят пък БДЖ все не му се случват работите?

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  12. 12 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 535 Гневно

    молим? 5 години техническа поддръжка на 10 влакчета за 170 милиона??????

    тея шибани комисионери от сименс и производните им ептен за канарчета ни зеха

    харпун
  13. 13 Профил на Дневник  пропагандна газета
    Дневник пропагандна газета
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Жалко. Ако беше българска можеше да се квичи, че е на Пеевски.

  14. 14 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    Няма кой да разрови в ИАЖА, за да се усети каква смрад ще се разнесе от там!

  15. 15 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#4] от "442":

    Като БГ фирмата спечели, пък ще цвилите, че давали поръчката на нашите хора.
    Като спечели фирма от друга държава цвилите, че давали капитала на чужди държави...

    Угодия няма

  16. 16 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    До коментар [#12] от "bitaka":
    Чукча, чети колко са влаковете преди да пишеш!

  17. 17 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 8109 Неутрално

    "Нашата фирма е единственият частен завод извън системата на БДЖ, който ремонтира локомотиви. Ние на практика поддържаме и ремонтираме локомотивите на всички частни жп оператори в България. Имаме си нова и модерна база с необходимото оборудване"

    Имаме фирма за целта, но започват отново игрички за усвояване на едни пари.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  18. 18 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 860 Гневно

    ... 137 млн. мои и наши пари за румънската икономика ?!?!?! И това след 8 години никаква поддръжка ... и изведнъж "сетила се Мара да се по...ра", ама така се разбързала, че е готова да хукне в другото село.
    ... И после да не цъкаме с език, защо румънците са с обиколка пред нас - там има държавници, а тук - жалки комисионери или просто глупаци.

  19. 19 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    А някога сами си ги ремонтирахме и дори вагони си правехме, румънците да благодарят на драгалевския приватизатор

  20. 20 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 535 Любопитно

    До коментар [#16] от "4ort":

    25 дизелови дизелови мотриси "Дезиро" срещу 87 млн. лв., а година по-късно пристигна и нова поръчка от още 25 електрически влака "Сименс" за още 106 млн. евро

    5 години поддръжка на цената на 35 дизелови мотриси. по-добре ли е?

    харпун
  21. 21 Профил на ddemivor
    ddemivor
    Рейтинг: 229 Неутрално

    [quote#1:"Правоверен грант-коментатор"]Румънката фирма на Пеевски ли е? [/quote]
    Ако румънската фирма не е регистрирана в Дубай, а в Румъния, ще трябва да спечели поръчката; след това Пеевски ще я купи.

  22. 22 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Източването на БДЖ продължава.

  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5818 Неутрално

    Царят продаде ЖП завода за едни кирливи 9 000 000 лева !!! ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5818 Неутрално

    До коментар [#19] от "shileto":

    прочети 23

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 426 Любопитно

    Не струваха ли по-малко влаковете като ги купуваха, а сега за ремонта им ще плащаме повече?

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  26. 26 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1937 Неутрално

    “В Румъния пък “Ремарул" е единствената фирма, притежаващата този сертификат и точно заради това предполага, че тя ще е победител."

    Не би било ле да излязат с повече подробности за румънската фирма! Ролята на БДЖ в бъдеще, като преразпределител на бюджетни и евросредства е причина да бъде гледана под лупа!

    I Want To Believe
  27. 27 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    До коментар [#20] от "bitaka":

    Чукча, чети и за парите!!!

  28. 28 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 798 Неутрално

    [quote#12:"bitaka"]тея шибани комисионери от сименс и производните им ептен за канарчета ни зеха [/quote]
    В Гърция преди годините именно Сименс даваха дебели подкупи на държавните служители,за да печелят изгодни търгове и договори. Докато всичко излезе наяве и гръмна скандала.

  29. 29 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#26] от "2.5":

    Румънската фирма си е екстра, с огромни традиции в този сектор. Статията обаче не отговаря на някои въпроси - защо не се издава лиценз на българската фирма. Ами защото отношенията на русенската фирма и БДЖ си имат предистория и това влияе и на решението на Агенцията, макар че тя трябва да е абсолютно независима.
    Другото интересно нещо е, че доскоро от БДЖ искаха да си изградят собствено дружество което да ремонтира подвижния си състав. Имаше дори проект за това, но явно не се е получило. Вероятно защото са разбрали, че ако искат да разчитат на европейско финансиране, то няма как да използват своето дружество за ремонта. Предпочели са да вземат някой лев за ремонта и да го дадат на друг, пред това да създадат свое работещо предприятие, но без да разчитат на европейските пари за Сименсите.

  30. 30 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#27] от "4ort":

    бе глей си работата.дан бачкаш в сименс.не стига че ни натресоха тея умрелите мотриси срещу солидни комисионни разбира се.те сименс основно така печелят държавни поръчки ами и ни нахендрят с безумна цена за поддръжката.цялата работа смърди та се нетрае.аре

    харпун
  31. 31 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1937 Неутрално

    [quote#29:"VR|46"]Предпочели са да вземат някой лев за ремонта и да го дадат на друг, пред това да създадат свое работещо предприятие, но без да разчитат на европейските пари за Сименсите.[/quote]

    Точно това имах предвид!
    С уговорката, че не иде реч за “някой лев”...
    Освен това, ако наше дружество има сертиификат, то напр. може да се конкурира за поръчки в Румъния?!

    I Want To Believe
  32. 32 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    До коментар [#29] от "VR|46":

    Много интересно. Каква предистория?

  33. 33 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#4] от "442":

    Завода в Русе изнася НОВИ ЛОКОМОТИВИ за Швейцария. Далаверата в БДЖ и МТ е потрисаща - отказват на фирма, която може да поддържа всичко!!!

  34. 34 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#32] от "johnniewalker":

    Да кажем, че са обжалвали предишни поръчки на БДЖ след което се е стигало до отмяната им По принцип всичко свързано с тези ремонти е голяма каша.

  35. 35 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 232 Неутрално

    Румънците ни налазиха. Доколкото си спомням румънци сменят светофарите в софия

  36. 36 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Прасчо как е пропуснал този път!!

  37. 37 Профил на galiwer1880
    galiwer1880
    Рейтинг: 378 Неутрално

    До коментар [#6] от "traveler1":

    Един от ремонтните заводи беше в Дряново. след ..44-та година се казваше Вагонно-ремонтен завод ''А. Жданов'' ,после отпадна това име ,а сега май целия завод е отпаднал. Съдба!!

  38. 38 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 837 Неутрално

    [quote#37:"galiwer1880"]Съдба!! [/quote]
    С малко помощ съдбата може да бъде предопределена, или определена. Всичко зависи от желанието на тези дето държат парите и властта в България.
    Лошото е, че обикновено същите тея не държат нито на морала нито на съвестта. Виж личния интерес(интересчийството) над обществения и държавния е друга работа. В тоя ред на мисли се питам, ако държавата беше лична/частна собственост, дали щеше да се стигне до тоя разврат дето е в момента? Надали

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  39. 39 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#8] от "globetrotter":

    То да е само Петър Мутафчиев ще го преглътнем. Всъщност както всички неща в държавата и БДЖ-то заедно с прилежащите му предприятия беше разграбено и сега от него има само жалки останки. Така, че в редичката са, като ги почнеш от Андрей Лукановите правителства - не помня кои са били министри - та до сегашният. Спиралата си върви само надолу, а вече не е и спирала, а свободно падане.
    И бг - мат'ряла търпи ли търпи - овча работа.

    ура и да живей!!!
  40. 40 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    До коментар [#30] от "bitaka":

    Вие, Чукчите смърдите по всички форуми и все плюете срещу България и европейските фирми.

  41. 41 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1481 Любопитно

    До коментар [#33] от "vss77":

    Не е съвсем така. През септември откриха депо за ремонт на локомотиви, а депото за ремонт на мотриси сега ще го строят....
    И нямат лиценз за ремонт на Сименс:

    http://www.monitor.bg/a/view/32935-%D0%92-%D0%A0%D1%83%D1%81%D0%B5-%D0%BE%D1%82%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%85%D0%B0-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE-%D0%B4%D0%B5%D0%BF%D0%BE-%D0%B7%D0%B0-%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%BB%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B8/

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  42. 42 Профил на nrgbg
    nrgbg
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#20] от "bitaka":

    Май не е по-добре, колко е 25+25?

  43. 43 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8160 Неутрално

    "Ремарул" и през 2013 година е извършвала ремонт на локомотив на БДЖ "Товарни превози". Дори не е спазила срока и е платила неустойка.

  44. 44 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 506 Весело

    Ся, положението е следното. Законът казва:

    [quote#0:"ЗОП"]При процедурите за възлагане на обществени поръчки за услуги, когато за изпълнението на съответната услуга, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен, е необходимо специално разрешение или членство в определена организация, възложителят може да изиска от него да докаже наличието на такова разрешение или членство.[/quote]

    Агенция по обществените поръчки е дала едно методическо указание, което гласи, че такива ми ти сертификати трябва да се искат на етап сключване на договор, а не при подаване на оферти.

    Та - който не е доволен може да отнесе въпроса до компетентния орган по обжалванията, а не да ръси лафове из вестниците.

  45. 45 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    Щом са намесени европари, всичко е х3. 1 за нас, 1 за вас и ако не остане достатъчно да се свърши работата - малко за някой да ни покрие! После държавата била виновна? Държавата не краде, хората крадат!

  46. 46 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Мотрисите ос снимката Сименс си ги взеха, но БДЖ още дължи стотици милиони за тях! А БТК я шитнаха по "пазарни"цени за 2 такива влакчета! Като от снимката!
    Искам да кажа-снимката не е актуална!
    Няма лошо румъници да спечелят! Нали сме в ЕС?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  47. 47 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 743 Неутрално

    [quote#10:"Beyond"]Със самолет няма значение дали идваш от Румъния или от Швейцария. [/quote]
    Аха, викаш идва специалиста с чука и оправя всичко.
    А ако все пак трябва да се изпрати мотриса за ремонт там?
    Или пак със самолет?
    Най-добре с кораб, тогава пак няма да има значение дали ще ходи до Клуж или до Берн.

    „Товарете портокалите в бурета. Братя Карамазови”
  48. 48 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 743 Неутрално

    "Поддръжката на тези мотриси изисква на всеки 2000 км да се сменят дребни неща от типа на филтри. Това означава да идва екип от Швейцария, който да прави това", разказа Колев.

    Това ми звучи малко тъпо. какви са тези филтри, още повече на електрическите мотриси които да се сменят на 2000 км?

    „Товарете портокалите в бурета. Братя Карамазови”
  49. 49 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 856 Неутрално

    До коментар [#3] от "due07477623":

    Сименс ги гепиха и вече не раздават тлъсти комисионни. Виж румънците знаят как да подпират масата докато спре да се клати. Те отдавна извадиха големи пари в Кипър и други офшорни зони. Московски, като несменяем слуга на мафията, се интересува единствено от комисионните.

  50. 50 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3998 Неутрално

    Тотална анархия и пълно безхаберие/намирисващо на корупция/ цари е БДЖ-то.

  51. 51 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3998 Неутрално

    До коментар [#3] от "due07477623":

    +++++++++++++++++++++++++++++++
    И като резултат Бай Ганьо за пореден път "опъна плувката"!

  52. 52 Профил на dinkost
    dinkost
    Рейтинг: 450 Любопитно

    Оня, Московски ли е, Мамалигарски ли е, да му бием шута, че и той с неговото министерстване за 2 г. никаква не я свърши...

  53. 53 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    ако са само железниците ок...ама те господа всички сектори са в киреча...здравеопазване ,отбрана,вътрешна сигурност,образование енергетика,земеделие...навсякъде картинката е една и съща...много крадливи чиновници нехаещи за държавния интерес и винаги партията майка и нейните клонинги обират каймака за сметка на всички останали българи...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  54. 54 Профил на rotor
    rotor
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#1] от "Правоверен грант-коментатор":

    Сега стана, че личния автомобил е по-изгоден и от автобуса. Аз отивам с 13 лева от София до Пловдив на газ. Билета в автобуса е 15 лева. Да не говорим колко става разликата, ако сме четерима в колата. :0

    "Успехът не е окончателен, провалът не е фатален! Онова, което е от значение, е куражът да продължиш!" Уинстън Чърчил / " Success is not final, failure is not fatal! It is the courage to continue that counts!" Winston Churchill
  55. 55 Профил на psb
    psb
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#48] от "Daniboy":

    Най вероятно е поне 20 000. И то само за дизелите.

  56. 56 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    [quote#11:"traveler1"]другите Сименси на DB Шенкер и Булмаркет, пак ли ги дялкат по тая тарифа. И как едните се оправят пък БДЖ все не му се случват работите?[/quote]

    видяхме как останаха съмнения към подръжката на жп състава на Булмаркет при инцидента в Храбрино...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  57. 57 Профил на due07477623
    due07477623
    Рейтинг: 446 Неутрално

    [quote#51:"bat_plamen"]+++++++++++++++++++++++++++++++
    И като резултат Бай Ганьо за пореден път "опъна плувката"![/quote]


    Епа не мое да се срамиме пред свето, сами че си ремонтираме мотрисите. Нема значение дали са локомотиви Сименс или ютии Сименс - нийе че му намериме цаката и за без парЕ че си ги опраиме.

    (даже не е и смешно вече... срам ме е)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK