БДЖ отчете успешни 6 години, иска да купи 15 мотриси за 210 млн. лв.

БДЖ отчете успешни 6 години, иска да купи 15 мотриси за 210 млн. лв.

© Юлия Лазарова



БДЖ публикува на интернет страницата си доклад за работата на железниците от 2010 до 2016 г. В него се посочват извършените реформи за този период, като правят впечатление много добрите финансови показатели за последните 6 години. Това се дължало на разработените два подробни бизнес плана, първият от които за 2010-2014 г., а вторият - за 2015-2022 г.


От БДЖ посочват, че в края на 2009 г. задълженията са 849 млн. лв., което представлява 77% от активите. В началото на тази година пасивите са намалели почти двойно, като вече са 445 млн. лв.


Реформата сред персонала също е отбелязана. В началото на посочения период е отчетен излишък от 6600 работници, като 5993 от тях вече са освободени. Така служителите на БДЖ са вече малко под 10 хил. души.




За тези 6 години са продадени 85 имота, които са едва 11% от излишните. 170 локомотива, 2139 товарни и 351 пътнически вагона също са били изкарани от системата, като за всичко това държавните железници са взели 41 млн. лв.


От доклада става ясно, че през 2011 г., по време на инвентаризация, е установена липсата на 1133 товарни вагона, но няма информация дали се води разследване как са изчезнали.


От БДЖ посочват и какво трябва да се случи оттук нататък, за да се повиши качеството на предлаганата от тях услуга. На първо място е поставена евентуалната концесия на летище София, от която държавата трябва да осигури на железниците 380 млн. лв. за покриване на оставащия дълг. Пак от тази концесия зависи и дали ще бъдат купени 15 нови мотрисни влака за 210 млн. лв.


"Единствено тези действия и освобождаването от останалите излишни активи (до 76 млн. лв. за 10 години) могат да осигурят собствен паричен ресурс на БДЖ", пише в доклада.


Ако държавните железници разполагат със свои пари, са готови да отделят 268 млн. лв. до 2022 г. за ремонт и модернизация на влаковете. За период от 5 години ще се инвестират около 5-10 млн. лв. за внедряването на нови информационни технологии.


"Ако половин България може да разчита днес на ежедневен транспорт с БДЖ, за да отиде на работа и да се върне у дома навреме, проблемът с пренаселването на големите градове ще бъде решен. БДЖ трябва да бъде спасена, не само да се намали концентрацията на населението, а да се развият регионите, да се усили местният бизнес и така малките и средните предприятия от производствените, селскостопанските сектори и тези на услугите да намерят нови места за просперитет", завършва докладът на БДЖ.

Коментари (54)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1314 Весело

    Явно и модел са си избрали щом сметките са толкова точни.

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  2. 2 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Малка справка за шефа на БДЖ-то:

    Владимир Владимиров е завършил СУ, специалност "Педагогика на пионерската и комсомолска дейност".
    "Педагогика на пионерската и комсомолска дейност" е създадена през 1985г във Факултета по Педагогика на СУ и съществува до 1990г, когато е преименувана на "Социална педагогика". В същата специалност през 1989 е приета и проваленият еврокомисар Румяна Желева.
    Бившият ръководител на столичния червен комсомол бе назначен за топ мениджър в БДЖ от ГЕРБ през 2009г. Заемаше поста по време на първия мандат, сега пак го върнаха. В паузата Владимиров доказа напук на критиците си, че е ценен кадър - той беше назначен в директорския борд на фирма, управляваща верига от заложни къщи със заплата от 7000 лева.

    Коментара е излишен.

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  3. 3 Профил на outside
    outside
    Рейтинг: 751 Любопитно

    А?
    Успешни?

    Аз ли не съм у ред?

  4. 4 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    "липсата на 1133 товарни вагона" .... душички мамини!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  5. 5 Профил на Grdimi
    Grdimi
    Рейтинг: 233 Неутрално

    За сравнение аз вчера се возих в Талис, БДЖ е в средновековието.

    n/a
  6. 6 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Да изкарат наяве нещото наречено "финансов анализ", пък тогава да купуват.
    То е ясно, че новите влакчета вдигнаха пътникопотока по техните линии, но дали ще е икономическо обосновано - това е друга работа.

  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    Хлъц? Тъй де, петък е. Наздраве!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3399 Любопитно

    Тези луди ли са?1133 вагона изчезнали, щетите от Хитрино, вчера имаше блокирани линии от пътници, във вагоните сняг и лед....и всичко им е наред.Цъфти и връзва!

  9. 9 Профил на alexis
    alexis
    Рейтинг: 233 Неутрално

    "установена липсата на 1133 товарни вагона"....този абзац направо кърти! От изнесените данни се вижда само пълна разруха и разграбване . Ще чакаме от продажби на активи и от концесията на летището да се вземат пари и право в черната дупка да се налеят и така до пълно пресушаване !

  10. 10 Профил на chudomor
    chudomor
    Рейтинг: 450 Весело

    Значи е време да допълнят логото си - под крилцата...патерички.

    От идиоти отговор не чакам
  11. 11 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8966 Неутрално

    Като гледах в какви влакове се возят хората, с преспи сняг във вагоните, се чудя как токова успешни са за БДЖ последните години.

  12. 11 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1221 Неутрално

    Този доклад е най-дългият виц, който съм чувал. Но не е смешен...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  13. 13 Профил на Nina Kercheva
    Nina Kercheva
    Рейтинг: 527 Неутрално

    На фона на стотиците оплаквания за нечовешките условия на пътуване през зимата / няма да споменаваме уникалната мръсотия/ , за закъснения от по 200 минути ,се отчитат отлични резултати .....и ако пак съберете някой лев отгоре няма ли най-после да закупите нови локомотиви , така че да не треперим като пътуваме дали ще се запалим или ще излезем извън релси ????

  14. 14 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 464 Гневно

    Не е ли време за нова операция "Наглите"???

  15. 15 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4690 Любопитно

    Доста подвеждащо заглавие. В действителност положението с БДЖ всяка година става по-зле и трагично от предходната. Най-неприятни са закъсненията... понякога стигащи до 5-6 часа на курс. В Япония например за цялата ЖП мрежа общите закъснения за една година маи беше 10-20 минути.

    Друг проблем е старата ЖП техника и мизерните условия вътре.

    И накрая и бавната скорост на движение, което се обуславя от проблема във втора точка.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  16. 16 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    Вчера разгневени пътници, на които им дойде до гуша от ужасния студ и вечните закъснения се разбунтуваха и спираха влакове, днес шефа обявява перфектно състояние на железниците. Паралелна действителност може би.

  17. 17 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4690 Любопитно

    До коментар [#5] от "Grdimi":

    Всъщност от целия ЕС положението с ЖП транспорта е най-зле в България.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  18. 18 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2726 Весело

    "От доклада става ясно, че през 2011 г. по време на инвентаризация е установена липсата на 1133 товарни вагона, но няма информация дали се води разследване как те са изчезнали.”

    Дреболия на фона на грандиозните успехи!

    I Want To Believe
  19. 19 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    За пътниците, ползващи БДЖ, със сигурност не са били толкова успешни

  20. 20 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 887 Неутрално

    До коментар [#8] от "hodounski":

    Какво общо има БДЖ с Хитрино?

  21. 21 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1276 Любопитно

    Бе аз грубо се опитах да сметна нещо: 1133 вагона по средно 10 мерта дължина всеки от тях... към 11 км влакова композиция се получава, пък тя можела просто ей така и да изчезне... Факири на кражбите сме, думи нямам... Че и "успехи" отчитаме... На какво? Явно на далаверите... За краденото гориво в тонове сигурно няма да ми стигнат цифрите на дисплея на калкулатора...

  22. 22 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7252 Неутрално

    Типично по български: затъваме в блатото, а отчитаме успехи.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  23. 23 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 627 Разстроено

    ,,170 локомотива, 2139 товарни и 351 пътнически вагона също са били изкарани от системата, като за всичко това държавните железници са взели 41 млн. лв."................................................И поради тази причина се извозват с автобуси пътниците поради липса на локомотиви.

  24. 24 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3477 Неутрално

    15 нови мотрисни влака за 210 млн. лв.

    15 мотриси стигат ли за обръщане на тренда?

    Трябва ли непременно да има БДЖ? Какво пречи националното разписание да се обслужва от частни компании след търг за най-ниска цена?

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  25. 25 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5036 Любопитно

    "За тези 6 години са продадени 85 имота, които са едва 11% от излишните."

    А останалите 90% излишни имоти защо не се продават? Всичко излишно - на търг!

  26. 26 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Я сус бе разбойници.
    Приватизация и лебиреализация на сектора-още 2-3 компании там и как всичко ще си дойде на мястото.
    Не им стига ежегодната субсидия че сега мерки правили и колко още трябва да им дадем за да бъдат усвоени от другарите.

  27. 27 Профил на fallada
    fallada
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Продажбата за скрап на товарни вагони , беше чиста и доходна далавера. Доблестната българска прокуратура мъдро мълчи. Знае се кои свършиха работата, ама са наши момчета.

  28. 28 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 717 Неутрално

    Това е чуждия инвестоторски апетит , няма кой да се потруди да представи реалноста.

  29. 29 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    Като станат билетчетата колкото във Франция или Великобритания тогава комфорта и точността ще са като там.

    В Русия съм! В Русия съм!
  30. 30 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5036 Любопитно

    "От доклада става ясно, че през 2011 г., по време на инвентаризация, е установена липсата на 1133 товарни вагона, но няма информация дали се води разследване как са изчезнали."

    Защо няма разследване? Цацаратурата?

  31. 31 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    пак някви сделкии за ститици милиони! Успехите според медиапул са стакмистически! А БДЖ продава локомотиви за по 12 000 парчето! Които с подмяна на ел инсталацията могат да работят още дълго време! Нормално! Демокрация! Всичко държавно трябва да се унищожи! А ако остава, да има далавере в покупките!
    Оставете БДЖ на ДОизживяване, нека частници полека да го заменят! И не наливайте пари там!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  32. 32 Профил на ivankristov
    ivankristov
    Рейтинг: 21 Неутрално

    изпълнителния директор на бдж владимиров бивш комсомолски секретар на жан виденов с образование на дружинна ръководителка заедно със синчето на плевенски комунистически функционер и бивш служител на мултигруп по недоразумение министър на транспорта от 2009г. целенасочено води бдж към фалит

    Прочети още : https://www.actualno.com/business/bdj-se-pohvali-s-dobri-rezultati-i-sravni-blokiraneto-na-vlak-s-atentat-news_587295.html
    © Actualno.com

  33. 33 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 703 Неутрално

    Гледай ги как се чудят да врътнат летището и да вземат едни много яки комисионни,за да спасили БДЖ,но пък иначе липсата на 1 000 вагона които ако ги бяха продали биха спасили и те някаква част,това НЯМА никакво значение за българския ПОЛИТИК,БАШИБУЗУК!

  34. 34 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5095 Неутрално

    От доклада се разбира, че са наместили числата в балансите.
    Фактическото състояние на влаковете и точността на разписанието, явно не подлежат на докладване, че то не е за разправяне...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  35. 35 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3840 Неутрално

    Ако се краде по-малко от БДЖ може да станат и печеливши!
    Ама не е това целта,важното е да се пътува бързо,сигурно и евтино а не да се прави оборот на частните автобуси каквато е и целта на държавната политика от 20г.А ако достатъчно удобно и изгодно много хора ще оставят колите у ще пътуват с влак както правят в европейските страни!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  36. 36 Профил на Raegan
    Raegan
    Рейтинг: 313 Гневно

    За какво по дяволите трябва да има БДЖ!? През живота си не съм се качвал на влак!

  37. 37 Профил на ДСиБ
    ДСиБ
    Рейтинг: 777 Неутрално

    [quote#2:"Зарзават"]Владимир Владимиров е завършил СУ, специалност "Педагогика на пионерската и комсомолска дейност". [/quote]
    То ние си имахме премиер завършил политическа икономия в ВИИ „Карл Маркс“, ти за един шеф на БДЖ се учудваш, че завършил специалност с партийна насоченост.

  38. 38 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 475 Любопитно

    А частни линии защо няма?

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  39. 39 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Колкото и да плюем по БДЖ, колкото и да недоволстваме, без тях не можем.
    Вчера хората спрели влака, да бяха потърсили друг превоз. Не са доволни от услугите на БДЖ, нека ползват автобус! Никой никого не качва насила във влак.

  40. 40 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4690 Любопитно

    До коментар [#36] от "Raegan":

    Всяка европейска държава има тяхно си родно БДЖ. Ако, ние го махнем ще бъдем първата европейска държава без железопътен транспорт.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  41. 41 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3477 Неутрално

    [quote#40:"Иво"]Всяка европейска държава има тяхно си родно БДЖ. Ако, ние го махнем ще бъдем първата европейска държава без железопътен транспорт.[/quote]

    Грешиш. Частни компании могат да вършат същата работа. Ако нямат търговски интерес да поддържат една линия, може държавата да доплаща на тях, колкото сега доплаща на БДЖ.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  42. 42 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4690 Любопитно

    До коментар [#41] от "cinik":

    По принцип си прав, то и сега има частни железопътни компании, които си бачкат и използват ЖП мрежата. Но, мисълта ми беше друга на мене.... има ли страна в ЕС в която да няма държавна ЖП компания!? Аз лично не се сещам за такава. Знам, че във Франция, Германия, Испания, Гърция и още няколко държави има държавни и частни ЖП компании. Но, държава в която няма държавна ЖП компания в ЕС не знам. Който има повече инфо по тази тема нека сподели.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  43. 43 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5095 Неутрално

    До коментар [#42] от "Иво":
    В родината на БеДеЖетата, добрата стара Англия никога не е имало едно централно държавно БеДеЖе. И сега няма. Частни влакове има в много европейски държави, където националните железници са търговски дружества с мажоритарен собственик държавата, но не са държавни институции, чиито работници да са със статут на държавни служители.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  44. 44 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2133 Любопитно

    [quote#40:"Иво"]Всяка европейска държава има тяхно си родно БДЖ. Ако, ние го махнем ще бъдем първата европейска държава без железопътен транспорт. [/quote]
    Това, че подковават вола, не значи че и на жабата ще И трябва подкова... Дайте да видим какво всъщност дотираме и има ли по-евтин начин да се свърши същата работа и тогава да се мисли кое как. За справка, БДЖ служи на българските политици за крупни далавери още от царско време. Да и като давате примери, давайте и икономическите причини. В швейцарско снега и тунелите пасват на влака, ама у нас нито планини, нито тунели нито разчистване, да не говорим за "точност като швейцарски часовник". Виждаме си пътническите влакове (закъснения, пожари, празни вагони и гратисчии), виждаме си инфраструктурата (поредно замръзване на стрелките в София, неизправни стрелки в Хитрино), София-Пловдив с часове по-бавно от кола през лятото... Та хайде първо да видим за какво ще плащаме, че после да се види кой какво решава.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  45. 45 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 464 Неутрално

    [quote#43:"Незнайко в Слънчевия град"]В родината на БеДеЖетата, добрата стара Англия никога не е имало едно централно държавно БеДеЖе.[/quote]
    Имаше - British Rail.
    Приватизираха го преди 20 години, а сега пак се обсъжда евентуална ренационализация на ЖП транспорта.
    В Англия където имаме либерализация реално са и най-високите цени.
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/7d/ac/1d/7dac1db8ce7bde018b7ff3ce643deae9.png

  46. 46 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3477 Неутрално

    До коментар [#42] от "Иво":

    Да. В Естония няма държавна ЖП компания.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  47. 47 Профил на Raegan
    Raegan
    Рейтинг: 313 Любопитно

    [quote#40:"Иво"]Ако, ние го махнем ще бъдем първата европейска държава без железопътен транспорт.[/quote]

    Е и ?

  48. 48 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2133 Весело

    [quote#39:"el__paco"]Вчера хората спрели влака, да бяха потърсили друг превоз. Не са доволни от услугите на БДЖ, нека ползват автобус![/quote]
    Ако наливахме годишните дотациите за вагони в снегорини, нямаше да имаме проблеми с десет-двайсетината снежни дни годишно...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  49. 49 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#42] от "Иво":

    На пръв поглед Кипър.
    Предполагам и Малта
    За балтийските държави не съм сигурен.

  50. 50 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 464 Неутрално

    [quote#46:"cinik"]Да. В Естония няма държавна ЖП компания. [/quote]
    А Elron и ЕVR са държавни, като втората 10 години след приватизацията бе национализирана отново.

  51. 51 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4319 Неутрално

    Все пак 445 милиона лева задължения е много високо ниво.Иначе идеята за обновяване на машините и вагоните е много добра,защото човек като се качи във влак на БДЖ-то взема да си мисли,че е някъде в Африка или Латинска Америка.

  52. 52 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4319 Гневно

    "...................
    От доклада става ясно, че през 2011 г., по време на инвентаризация, е установена липсата на 1133 товарни вагона, но няма информация дали се води разследване как са изчезнали......................"

    Поредната мега-далавера е това,ако тези липси отговарят на истината.............!!!!

  53. 53 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#29] от "Веселин Дечев":

    нищо против , стига заплащането на труда да е както във Великобритания

  54. 54 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 4034 Неутрално

    До коментар [#3] от "outside":
    +++
    А-а-а,не,напълно сте си в ред,но и те са"успешни".Това е абсолютно сигурно.Но се отнася за "мениджърите"на тази фирма.Която е като черна дупка.....
    Луд изяжда и два зелника,стига да има,кой да му ги даде.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK