Съдът забрани нелоялна практика на телеком при предплатените услуги

Съдът забрани нелоялна практика на телеком при предплатените услуги

© Красимир Юскеселиев



Върховният административен съд (ВАС) е потвърдил заповед на Комисията за защита на потребителите (КЗП) за забрана на нелоялна търговска практика от страна на "Мобилтел" при продажбата на предплатени карти за мобилни услуги. Това съобщиха от КЗП.


Наложена е санкция в размер на 10 хил. лв. с наказателно постановление, което търговецът обжалва.


Според съда телекомът умишлено е премълчавал условието, според което при закупуване на предплатени пакети клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност. Тази информация е фигурирала само на интернет страницата на мобилния оператор. Липсвала е обаче в офисите му и върху опаковката на картите Prima, където би била полезна на потребителя непосредствено преди вземането му на решение за покупка.


В търговския обект е било налично единствено неактуално ръководство, според което картата се дели на два периода – активен, в който абонатът може да получава и да генерира обаждания и кратки текстови съобщения (12 месеца от датата на активиране) и допълнителен - пасивен, в който е възможно само приемането на обаждания и съобщения (последния 13-и месец). Според тези стари условия при презареждане с 10.00 лв. клиентът удължава с една година активния период на предплатената си карта и с един допълнителен месец пасивния. В резултат от прилагането на цитираната практика потребителят остава с впечатлението, че ще може да ползва сумата по своята сметка през целия период на валидност на картата, посочва КЗП.

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на OOPS
    OOPS
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Те и Виваком са така. Не казват, че ако не презаредиш в определен период, губиш и това което си заредил по-рано.

  2. 2 Профил на syneidesys
    syneidesys
    Рейтинг: 247 Гневно

    Абсолютно същото прави и Теленор.Явно има картел.Къде спи комисията за защита на конкуренцията .

  3. 3 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    "Ментел",...,"Свиваком",...."Телеграбул", са мръсници,ама хората започват да се осъзнават...

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  4. 4 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2819 Неутрално

    [quote#2:"syneidesys"]Къде спи комисията за защита на конкуренцията .[/quote]Важното е,че спи.

  5. 5 Профил на Вагабонт
    Вагабонт
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#3] от "sto67nes":


    [quote#3:"sto67nes"]"Ментел",...,"Свиваком",...."Телеграбул", са мръсници,ама хората започват да се осъзнават...[/quote]
    И като се осъзнаят-какво става? ОПГ "телекоми" продължават да цакат вече осъзнатите си клиенти, и туй то!!!

    Поне два от телекомите имат и друго прецакване на аабонатите си. Купуваш си допълнителен пакет с 300-400 МБ на максимална скорост, ако към края на отчетния период си свършил МБ на максимална скорост. Не е скъпо-3-4 лв/300-400 МБ.Обаче тези допълнителни МБ може да ги ползваш САМО до края на отчетния период.

  6. 6 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 2207 Неутрално

    Перманентно КЗП си отчита нещо, от което няма кой знае каква полза за потребителите, но така си оправдават заплатите. Политика на фирмата, пардон - на държавата.

    Коментиране на анализираното, вече...
  7. 7 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5829 Гневно

    Крадци на предплатени суми, измамници и разбойници!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  8. 8 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2635 Неутрално

    Тия "коми" са едни от най-големите мошеници, но далеч не са единствените! И Топлофикация, и енергоразпределителните дружества, и ВИК са от техния сорт!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  9. 9 Профил на глобално хасково
    глобално хасково
    Рейтинг: 274 Любопитно

    интересна концепция, наистина. " ... сумата ви е валидна до ... " пари със срок на годност ... три месеца !? !? телекомите имат странни разбирания отностно продължителността на валидността на парите. ако и другите компании започнат да прилагат същата практика не ми се мисли! отиваш в магазина за бира и ... парите ви вече не са валидни!?

    за какво е по-жадно мнозинството: свобода или шише ракия?
  10. 10 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 747 Неутрално

    До коментар [#2] от "syneidesys":

    Играе карти с някои хора,не спи!

  11. 11 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    [quote#2:"syneidesys"]Къде спи комисията за защита на конкуренцията . [/quote]
    ТЯ НЕ СПИ!!! РАБОТИ! ДА НЕ БИ ДА СЕ НАРУШИ ХАТЪРА НА КАРТЕЛИТЕ!!

  12. 12 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 902 Неутрално

    10х. лв. смешно, та те на ден изкарват милиони
    на наш гръб !!!

  13. 13 Профил на Спеакер
    Спеакер
    Рейтинг: 844 Неутрално

    Новата спортна телевизия е същата измама. Ако изрично не се откажеш в офис или по телефона от 01.04. плащаш по 2 лв./ на месец.

  14. 14 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    Не разбрах - ще ни върнат ли парите в лимити на предплатените услуги???

  15. 15 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 596 Гневно

    Голяма санкция, голямо нещо - 10 хилки за компания като Мтел???
    Смешници.

    Морски
  16. 16 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1612 Неутрално

    [quote#14:"Вели"]Не разбрах - ще ни върнат ли парите в лимити на предплатените услуги???[/quote]
    Наистина ли не си разбрал?

  17. 17 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1612 Неутрално

    [quote#9:"je suis u haskovo"]... отиваш в магазина за бира и ... парите ви вече не са валидни!?[/quote]
    И там ли си на предплатен пакет/каса? Някои са на следплатен. А някои от тези някои дори заявяват на продавачите "бирите ви вече не са валидни". Със съответните рискове.

  18. 18 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 221 Неутрално

    10 хил лева глоба)).хахаххха на смешният съд.....абе 10 телефона. ГЛоБа

    Долу рушистите и фашистите
  19. 19 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Парите в картата не трябва да имат срок на валидност. Те са си собственост на ползвателя на картата, как така някой ще им "придърпва" сумата след определен срок?! Тази практика трябва да се премахне.

  20. 20 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 328 Весело

    До коментар [#9] от "je suis u haskovo":

    Шефът привежда заплатите по банков път. В края на месеца иска справка от банката:
    - Моите хора изтеглиха ли си целите заплати?
    Банката отговаря:
    - Иван не е изтеглил 15лв, Пешо е заделил 20лв.
    Шефа нарежда:
    - Да са ги изтеглили. Срокът за харчене свърши, връщайте ги обратно по моята сметка!
    Който ял- ял, който пил- пил, останалото потъва в кюпа.

  21. 21 Профил на ckn29372393
    ckn29372393
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#2:"syneidesys"]Абсолютно същото прави и Теленор.[/quote]
    Теленор са още по-зле. При тях зареждането трябва да става на всеки 2 месеца иначе прибират кредита. Освен това пазят номера само 6 месеца.

  22. 22 Профил на kony
    kony
    Рейтинг: 221 Гневно

    Тази практика на доставчиците на предплатени услуги е възмутителна, но решението на КЗП не решава проблема, а глобата е направо жалка. Сега телекомите ще си напечатат тези условия на касите и в договорите - трябва да е незаконно да прибират неизползваните пари на хората. Юридически врътки -пасивен и активен период - узаконена кражба е това!

  23. 23 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1821 Неутрално

    "Наложена е санкция в размер на 10 хил. лв. с наказателно постановление, което търговецът обжалва. "

    Адвокатите се борят за някакви 10 хилки?!
    Не е за вярване!

    I Want To Believe
  24. 24 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1612 Неутрално

    [quote#20:"el__paco"]Шефът привежда заплатите по банков път. В края на месеца иска справка от банката:
    - Моите хора изтеглиха ли си целите заплати?
    .....
    Шефа нарежда:
    - Да са ги изтеглили. Срокът за харчене свърши, връщайте ги обратно по моята сметка! [/quote]
    Шефовете, чийто обобщен образ имаш предвид не са толкова груби и некоректни. Те предварително нареждат на счетоводството да зареди сметките с по-малки от договорените суми.

  25. 25 Профил на Mel Vi
    Mel Vi
    Рейтинг: 320 Неутрално

    [quote#23:"2.5"]"Наложена е санкция в размер на 10 хил. лв. с наказателно постановление, което търговецът обжалва. " [/quote]
    Че и обжалват, наглеците!
    Така ли един читав оператор не се появи на хоризонта, че да се сбогуваме с тия кожодери!

  26. 26 Профил на galiwer1880
    galiwer1880
    Рейтинг: 421 Весело

    До коментар [#2] от "syneidesys":

    Тази комисия има да решава глобални въпроси,че с този ''незначителен''въпрос ли да се занимава.

  27. 27 Профил на galiwer1880
    galiwer1880
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#23] от "2.5":

    С това ,че обжалват се опитват да изкарат случая като нещо маловажно,и ,че те не са виновни, че комисията и съда са сгрешили.

  28. 28 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3565 Неутрално

    Глобата от 10000 лв. е подигравка с всички нас, а тези наглеци я обжалват.
    Всички телекоми имат не една, а много нелоялни практики. А на тази комисия и плащаме за да ни защитава !!!!

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  29. 29 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1212 Любопитно

    Еми времето на голямото крадене при телекомите мина и сега се чудят как да си докарат отново заплатите отпреди 10-ина години, когато просто беше ужас. Ма се надявам, че няма да им се получи...

  30. 30 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1891 Неутрално

    Освен това и касиерите им се научиха да крадат. Три месеца не получавах известия. После едно за трите месеца. Плащам. Чиновникът вади на компютъра данните ми. Затрупва ме с предложения за пакети, скорости, безплатни минути. Плащам. Поток от приказки. Тръгвам си. След 20-тина минути не мога да намеря разписката за платената услуга. Може да съм я загубил. Връщам се. Колегата му казва:" Не е проблем. Ще ви издадем дубликат" Вади дублиращата лента. Не намира разписката,че е платено. Значи тарикатът не е въвел плащането в компютъра! И ако остана с мнението,че съм платил, следващия месец ще получа съобщение,че дължа същите пари, плюс новия месец. Ако се оплача, отговорът ще бъде: " Дайте разписка,че сте платили"
    Искайте си ВИНАГИ разписка,че сте платили, господа! ПЛАЩАТЕ НА КРАДЦИ!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK