Идеята за мита върху вноса в САЩ раздели компаниите на две коалиции

Коалицията обхваща над 25 американски компании и е наричана American Made Coalition. В нея влизат още Dow Chemical Co, Eli Lilly and Co, Pfizer Inc и Oracle Corp.

© Randall Hill, Reuters

Коалицията обхваща над 25 американски компании и е наричана American Made Coalition. В нея влизат още Dow Chemical Co, Eli Lilly and Co, Pfizer Inc и Oracle Corp.



Няколко големи компании от САЩ, сред които "Дженеръл електрик" (General Electric Co) и "Боинг" (Boeing Co), създадоха коалиция в подкрепа на плана на Републиканците в Камарата на представителите, който предвижда да се наложат мита върху вносните стоки. Мотивът за предложението е, че това ще подкрепи пазара на труда в страната и произвежданите на място стоки, съобщава "Ройтерс".


Коалицията обхваща над 25 американски компании и е наричана American Made Coalition. В нея влизат още Dow Chemical Co, Eli Lilly and Co, Pfizer Inc и Oracle Corp.


Агенцията посочва, че нараства все повече подкрепата за този план на републиканците, който включва още намаляване на данъка върху приходите до 20% при равнище от 35% в момента, приходите от износ да не бъдат облагани и въвеждане на20% данък върху вноса.




Президентът Доналд Тръмп изпрати противоречиви сигнали по отношение на митата върху вноса и при това положение Камарата на представителите в Сената може да се изправи пред трудности заради това, че някои републиканци изказват опасения, че всичко това може да вдигне цените за бизнеса и потребителите.


От друга страна, компаниите, които са силно зависими от вноса като търговската верига "Таргет" (Target Corp) веригата за електроника "Бест бай" (Best Buy Co Inc) коментират, че митата ще заличат ползата им от по-ниския корпоративен данък, който плащат.


"Американските работници и бизнесът не се конкурират днес с чуждестранните си конкуренти заради остарялата и нечестна данъчна система", коментира Джон Гендзел, говорител на коалицията. Настоящата данъчна политика нечестно подкрепя вноса, допълва той.


Дейвид Люис, вицепрезидент на фармацевтичния гигант Lilly, обяви в свое становище, че подкрепя плана също.


Много от компаниите в коалицията успешно формираха още през 2015 г. своя група, за да опазят съществуването на Export-Import Bank - подкрепяна от правителството програма за кредитиране, която подкрепя чужди компании да купуват произведени в САЩ стоки. На практика планът защитава американските износители.


Междувременно, лидерите на Асоциацията на индустриалните производители, която обхваща над 120 търговски организации и компании, създаде отделна коалиция в сряда, която се противопоставя на данъчния план на републиканците.


"Планът е опасен, непроверен и може да постави в риски работните места в търговията на дребно както и да принуди потребителите да плащат с 20% повече за стоки, които са насъщни за всяко домакинство", казва Санди Кенеди, президент на групата.


Търговците на дребно, рафинериите и чуждестранните производители на автомобили, сред които и "Тойота", търсят подкрепа в Конгреса на САЩ заради опасенията си, че високите данъци върху вноса ще влошат продажбите и печалбата им и ще ги поставят в неравностойно положение спрямо конкурентите им, които произвеждат американски продукти.


От "Бест бай" са разпространили флаер сред депутатите, в който се цитира прогноза, според която 20% данък върху вноса ще изтрие буквално 1 млрд. долара от годишния приход на фирмата и ще го превърне в 2 млрд. долара загуба.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (190)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12185 Неутрално

    Тръмп е великолепен в разделянето на хората. Да видим как ще ги обедини (ако планира това все пак)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Общо взето, ясни коалиции: на тези, които внасят, срещу тези, които не внасят

    Накрая пак потребителите ще го поемат

  3. 3 Профил на DJTrump
    DJTrump
    Рейтинг: 260 Неутрално

    Светът ще даде заден ход на всеобщата глобализация, поне за известно време. И мисля, че на този етап това е положително.
    Другото е в полза на най-големите финансови магнати и други подобни милиардери. Сори Сорос, сори Цук. Нищо лично, просто бизнес. Американски при това.

  4. 4 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 424 Неутрално

    "търсят подкрепа в Конгреса на САЩ заради опасенията си, че високите данъци върху вноса ще влошат продажбите и печалбата им и ще ги поставят в неравностойно положение спрямо конкурентите им, които произвеждат американски продукти."
    До сега те бяха с привилегии. Реват, че ще им ги отнемат и печалбите им щели да се срутят. Нали това е целта. Ако искат да продават там, да произвеждат там и няма да плащат мито. Иначе са само едни пиявици за обществото, нищо повече. Печалбите им щели да паднат, особено нагли.

  5. 5 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 894 Неутрално

    Ако въведе мита - започва търговска война.
    Ако някой си мисли, че няма да има ответни реакции от Пекин до Берлин......
    Малко им се чудя на акъла на Боинг и Оракъл какво правят в тая коалиция маде ин америка......... след като оснвните им клиенти са извън щатите....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  6. 6 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    Палачинката се обърна! Върху ... на либертианците!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  7. 7 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3586 Неутрално

    " 20% данък върху вноса ще изтрие буквално 1 млрд. долара от годишния приход на фирмата и ще го превърне в 2 млрд. долара загуба. "
    А в тази сметка къде са работните места, които ще се създадат в САЩ? В сегашната схема печелят международните корпораци и най-вече акционерите им.
    Хубаво е да се смятат загубите или печалбите от какъв брой хора ще се калкулират, защото може би загубите ще са за 100хил. човека, а ползите за 20 млн., например. Колкото и социалистическо да звучи е така. Създаде се една класа, изцяло зависима от държавни помощи и компенсации, без осигуровки и здравни застраховки, цяла армия. За сметка на това в Китай се отвориха милиони работни места.

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  8. 8 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#3] от "DJTrump":


    [quote#3:"DJTrump"]Светът ще даде заден ход на всеобщата глобализация, поне за известно време. [/quote]
    Нямаше начин това да не се случи. Не може вечно да призвеждаш евтино в Китай и да продаваш скъпо в САЩ и Европа. В един момент американците и европейците обедняват и няма как да им продаваш каквото и да било. Този момент наближава. Спасяше се до сега само с оргромните заеми, които Обама вземаше. Те буквално отидоха в джобовете на Китай и големите корпорации, за телевизори, хладилници и много дрънкулки.

  9. 9 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 790 Неутрално

    тая статия май е писана от човека скаран с видовете данъци и понятия като "приход"

    twitter.com/voxybg
  10. 10 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8229 Неутрално

    Нали те си го избраха Тръмп. На кого се сърдят сега.

  11. 11 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    [quote#5:"qwertqwert"]Малко им се чудя на акъла на Боинг и Оракъл какво правят в тая коалиция маде ин америка......... след като оснвните им клиенти са извън щатите.... [/quote]

    Защо се чудиш ! Отиди в Америка и виж колко компании използват Ейрбъс. Много Ейрбъси летят там. Сега с едно мито от 25-35% Боинг владее целия американски пазар.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  12. 12 Профил на DJTrump
    DJTrump
    Рейтинг: 260 Неутрално

    #8
    Това го казвах още през 2004 на един американец тук и той не вярваше.
    Казах му точно така - да, вие произвеждате евтино в Китай и печелите повече отколкото досега, но цената е безработица в Европа и САЩ. Палачинката ще се обърне и тогава всичко ще трябва да се връща. Е почти всичко.

  13. 13 Профил на agile
    agile
    Рейтинг: 266 Неутрално

    "Президентът Доналд Тръмп изпрати противоречиви сигнали по отношение на митата върху вноса..."

    Ти да видиш! Аз пък си мислих, че Тръмп от самото начало изпраща много еднопосочни сигнали - който изнася произвоството извън Америка, вноса му в САЩ се облага с мито 20%. Който запази производството си в Америка, получава намаление на корпоративния данък от 35% на 20%.

  14. 14 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#7] от "hope":


    [quote#7:"hope"]В сегашната схема печелят международните корпораци и най-вече акционерите им. [/quote]
    За дребните акционери не съм сигурен, че намазват кой знае какво. По-скоро за дребните акционери има някакви трохи, а управителите си разпределят сами на себе си огромни заплатки и бонуси.

  15. 15 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    За американците ще стане по-скъпо при всички положения, особено за по-ниско квалифицирания труд. ЧЕСТИТО.

  16. 16 Профил на Mad Rascal
    Mad Rascal
    Рейтинг: Любопитно

    "Планът е опасен, непроверен и може да постави в риски работните места в търговията на дребно както и да принуди потребителите да плащат с 20% повече за стоки, които са насъщни за всяко домакинство".

    Какво толкова важно за домакинството не се или не може да бъде произвеждано в САЩ!?

  17. 17 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 805 Неутрално

    На целия тоя фон, се чудя как още не им е дошла идеята за парична реформа, нулираща всички доларови активи извън САЩ?

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  18. 18 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3985 Неутрално

    Корпорации срещу индивидуалните потребители звучи разбираемо като формулировка, но все пак е нужен доста по-сериозен анализ. Търси се една нормална инфлация от 2% годишно за да започнат да растат и заплатите, стагнирани от девет години. Естествено е на това да отговаря и съответен ръст на цените и качествени промени в структурата и заплащането на работната сила. При сегашното нско ниво на безработица, но със значителна по обем ниско квалифицирана и ниско платена заетост в обслужващия сектор особен избор няма.

  19. 19 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1265 Весело

    Отдавна подозирах, че Тръмп и съподвижниците му се поддържат от компаниите, които произвеждат стоки в САЩ. Клинтън се ползва от подкрепата на компаниите, които произвеждат евтинко в Китай, Камбоджа, малайсия и Филипините. Обама им даде едно рамо с транс-тихоокенското съглашение. А сега този Тръмп ... тъпче всичко!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  20. 20 Профил на foreverman77
    foreverman77
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Най-интересни са ми ИТ компаниите, които са се включили в коалицията.
    Още по-интересно ще ми бъде как могат да сметнат себестойност на ИТ продукт, в компании с аутсорснат бизнес. И по-точно, коя точно функционалност е разработена извън САЩ, за да и се наложи мито и коя не?! При ответни мерки от останалия свят, ще се засегнат и ИТ компаниите, включая и тези в България. На америкснските компании, вече няма да им е толкова евтино да изнасят дейността си и евентуално ако решат да я връщат в САЩ ще се получат доста интересни неща. Оскъпяване на продуктите и т.н. и т.н.
    Времето ще покаже.

  21. 21 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#1] от "penetrating": Тръмп е великолепен в разделянето на хората. Да видим как ще ги обедини.
    ===================================

    Обединяването е малко трудно, когато става дума за мита. Защото едни корпорации ще губят от това, а други ще печелят. Но то не е и необходимо. Англия в продължение на век е била Първа велика сила, макар и да не била най-голяма или с най голяма армия, просто като разделила великите сили на две почти равни части и така побеждавала тази група, към която Англия се присъедини.

  22. 22 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Сложна тема.
    Ако бях американец, щях да гласувам за Тръмп.

    Като еропеец бих се замислил...някой по - горе твърди, че това ще върне производствата и в Европа - ДАНО!

    Но, представяте ли си какво би се случило в Китай, ако безработицата скочи 2-3 пъти? Бая народ са.

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  23. 23 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 375 Неутрално

    Според икономическата наука, безработица от порядъка на 5 % е необходима за да има здравословна конкуренция както между компаниите, така и между служителите. В крайна сметка и работната ръка има оборот, в рамките на който винаги ще има група, която в момента не работи.

    А сега форумните умници да ми обяснят, при равнище на безработицата в САЩ 4.9 % (юни 2016-а), за чий са им тези толкова възпявани "нови работни места". Кой ще ги заеме? Освобождаващите се от затворите бандюги? Наркоманите? Неграмотните? Ако въведат мита върху вноса, на практика ще загубят работни места - като за начало в търговските вериги, чийто бизнес ще пострада най-напред.

    Че Тръмп е популист, популист е. Но за пръв път виждам популист, който да е толкова прост, че да не отчита елементарните достижения на логиката.

  24. 24 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1129 Любопитно

    [quote#0:"матряла"]намаляване на данъка върху приходите до 20% при равнище от 35% в момента[/quote]

    Туй ше да е някакъв нов данък. Кога успяха да го въведат, че и вече ше го намалят? Големи бързаци.

  25. 25 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#5] от "qwertqwert": Ако въведе мита - започва търговска война.
    ===================================

    Не е задължително. Само недообмислената политика на повишаващите защитните мита държави може да предизвика такава война. А и ако почне такава война по-мощната икономика обикновено я печели, макар че това може и да доведе до известен отрицателен ефект.

  26. 26 Профил на zoroaster
    zoroaster
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#16] от "Mad Rascal":

    Може, ама ще е по скъпо. Налагането на мита и ограничаването на нелагалната имиграция ще означава по-високи цени на стоките и услугите, недостиг на работна ръка съответно по-високи заплати и съответно още по-високи цени. Дали това ще бъде компенсирано от разкриване на повече работни места и съответно прозиводство на повече стоки и услуги ще видим. при условие, че безработицата в САЩ и сега е ниска, не знам ако изгонят нелегалните откъде ще намерят работна сила. Още повече че нелаглните са заети основно с неквалифициран труд, който американците не искат да вършат. Резервите в разботна сила са неквалифицираните и необразовани бели американци, които са с големи претенции към работата и неквалифицираното и необразовано афраамериканско население, което не е известно с трудолюбието си. Дали тези хора могат и искат да поемат работата на нелагалните е въпрос с еднозначен и ясен отговор.
    Все пак аз си мисля, че няма да можем да видим края на този експеримент, защото няма да има мита от 20 % за европа и китай и няма да бъдат изгонени нелегалните. За Мексико и Япония обаче може и да има мита и да бъде оограничен бъдещия прием на емигранти.

  27. 27 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2149 Неутрално

    [quote#7:"hope"]Създаде се една класа, изцяло зависима от държавни помощи и компенсации, без осигуровки и здравни застраховки, цяла армия. За сметка на това в Китай се отвориха милиони работни места. [/quote]
    Много верна констатация. Истината е, че трябва на всяка цена да се създават работни места, иначе цели поколения ще се научат да не работят и да живеят на минимума, без амбиции и без перспективи. Освен ползата и вредата за бизнеса трябва да се гледа и дългосрочно, в психологически план как ще се отрази безделието на огромни групи от хора. С други думи, аз съм за идеята на Тръмп да съживи американската индустрия, каквото и да струва това на корпорациите.

  28. 28 Профил на Черен хумор на кило
    Черен хумор на кило
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    Икономическата теория на Тръмп започва да се оформя като неомеркантилизъм, чиито два основни елементи са: 1) защита на местните производители чрез ограничаване на вноса, 2) търсене на търговски сделки, но при условие, че облагодетелстват едностранно страната. Неомеркантилизмът не се интересува от свободна или справедлива търговия, а състоянието понякога е описвано като "хищническа" търговия, търговия по принуда. В идеалния случай, една нация изнася високотехнологични произведени продукти, в замяна на суровини или екзотични продукти, които не е в състояние да произвежда. Парадигмата е илюстрирана перфектно с търговията на Великобритания през 17 и 18 век: Великобритания изнася произведени стоки до карибските колонии, които се обменят срещу захар и суровини, които Великобритания не може да произведе. Това изкуствено увеличава промишленото производство на Великобритания и търсенето на работна ръка, като в същото време гарантира, че Карибите остават зависими от британския внос. Като неомеркантилизъм може да се посочи икономическата политика на САЩ в края на 19 и началото на 20 век, когато протекционизмът на държавата й помага да изпревари Великобритания по икономически показатели. Това се случва през 1880-те (малко по-късно това прави и Германия). Това не може да сработи сега поради поне 4 причини.

    1. Меркантилизмът често води до игра с нулев резултат, както е обяснено още от Дейвид Хюм - нито една от страните не получава това, което иска (или още по-опасно - води до разрешаването на споровете с военни средства - по-късно например избухването на Първата световна война, която е за разпределение на търговските пазари, които са затворени за други страни). Хюм показва предимствата на свободната търговия пред меркантилизма с един прост пример. Нека, по неговия пример да си представим, че САЩ е по-ефективен производител на самолети от Европа, но Европа произвежда коняк по-ефективно. По този начин, ако Европа специализира в коняк, а САЩ в самолети, двете държави ще са по-добре, ако търгуват стоките помежду си, отколкото да си налагат рестрикции. Това е пример за взаимните ползи от търговията (независимо дали се дължат на сравнително или абсолютно предимство). В съвременната икономическа теория, търговията не е игра с нулев резултат на жестока конкуренция, защото и двете страни могат да се възползват, вместо да се гледат враждебно през границата с пръст в устата. Дори и Европа да опита да произвежда самолети, то тя ще го прави по-неефективно от САЩ и в крайна сметка пак ще е по-добре да си купува направо готови самолети от САЩ. Както и обратното за коняка или каквото Европа прави или произвежда по-добре. А няма страна в света, която да има и да си произвежда всичко (дори и Русия въпреки манифестите, че са си самодостатъчни), така че на даден етап винаги идва момент, в който й се налага да търгува. А Тръмп гледа на международната търговия по начина, по който гледа на всичко останало: като борба за надмощие, в което може да се печели само за чужда сметка.

    2. Меркантилизмът, а явно и Тръмп, погрешно смята, че богатството на света е фиксирана стойност, която подлежи на разпределение, а не се създава и увеличава от човешкия труд. Самият пример на САЩ по-горе е показателен: дори и неомеркантилната политика на страната в края на 19 и началото на 20 век се нуждае от постоянен прираст на работна ръка - има една емблематична страница на Ню Йорк хералд от 1906 г. с надпис "12 на минута" - това е количеството нови имигранти на минута, които се вливат като работна сила тогава в американското производство. Което пък сега е в противоречие с политиката на Тръмп по въпроса за имигрантите, а друга работна ръка на хоризонта не се вижда - едва ли американец в завода за гуми във Флинт изведнъж ще си удвои и утрои продуктивността сам.

    3. Икономиките на страните в днешно време са много по-обвързани, отколкото в края на 19 век. Някои са дори толкова обвързани, че е невъзможно разграничаването и разделянето им, или поне не и без големи и катастрофални катаклизми. Примерът с Великобритания и осигурените й пазари в колониите (или осигурения пазар, плановите икономики и бартерните сделки на боклуци в СИВ) вече е невъзможен.

    4. Ако Тръмп възприема баланса в търговията с една страна само като +/-, то налагането на мито не означава автоматично, че нещата ще се променят. Да, мексиканските стоки ще се пренасочат към други пазари, поради по-високото мито и Мексико няма да изнася толкова стоки в САЩ, но и САЩ е логично да се преориентират към внос от други страни - което пък ще промени към минус баланса там. А при вариант мексиканските стоки останали на американския пазар с +20% мито - то ще бъде плащано от американските потребители, които искат мексиканска стока - което пак не е добре. Или при вариант ответно мито, което води до точка 1.

    Така че първоначалните опити в икономическата политика на Тръмп продължават да повдигат повече въпроси, отколкото да дават отговори.

  29. 29 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#7] от "hope": Хубаво е да се смятат загубите или печалбите от какъв брой хора ще се калкулират, защото може би загубите ще са за 100хил. човека, а ползите за 20 млн., например.
    ===================================

    Точно така. Загубите са за наднационалните компании, а печалбите са за държавата, за вътрешните производители и за работещите потребители.

  30. 30 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4153 Неутрално

    До коментар [#4] от "primaxm":

    Как един вносител е пиявица на обществото?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  31. 31 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Пичове, аз разбирам, че разполагате с ограничени изразни средства и небогат речник, това си е нормално- в крайна сметка сте "чугуни", ама айде стига с тая палачинка вече. Така и не се научих да си правя, а жена ми не иска. Това си е чиста психоатака от ваша страна, макар и предполагам непреднамерена.

  32. 32 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    До коментар [#28] от "Черен хумор на кило":

    "... търсене на търговски сделки, но при условие, че облагодетелстват едностранно страната..."

    Иначе казано, zero-sum game.

    Той и компаниите си е управлявал по този начин, не случайно е фалирал 4 пъти.

    Дето викала оная селянка: Аз ли не разбирам от гледане на деца ма?! ЧЕТИРИ са ми умрели!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  33. 33 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#10] от "Роси": Нали те си го избраха Тръмп. На кого се сърдят сега.
    ===================================

    Нищо подобно! Те избираха Хилари, но не можаха да я изберат. А него го избра народът, а не елитът, нито лумпените.

  34. 34 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1486 Любопитно

    [quote#2:"Бай Благой"]Общо взето, ясни коалиции: на тези, които внасят, срещу тези, които не внасят[/quote]

    Едната коалиция е на ТЪРГОВЦИ, които внасят, другата - на ПРОИЗВОДИТЕЛИ, които издържат работни места и изнасят.
    Кои са по-полезни за държавата и обществото - преценете сами.........

    Знанието е сила, информацията - власт
  35. 35 Профил на zoroaster
    zoroaster
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#25] от "glog":

    Не винаги. В началото на 20 в. Австро-Унгария вдига митата на вноса на свинско от Сърбия, в резултат на което цените в империята се покачват а Сърбия намира нови пазари и не пострадва.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Pig_War_(1906%E2%80%9308)

  36. 36 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 894 Неутрално

    До коментар [#25] от "glog":

    по-мощната икономика обикновено я печели
    -------------
    Вярно е.
    За търговска война САЩ/Китай примерно ще спечели САЩ най-вероятно.
    Но търговска война САЩ срещу Китай, ЕС , Латинска Америка не е така.
    ЕС изнася около 370 милиарда и внася за около 250 милиарда към /от САЩ.
    Загубите ще бъдат паритетни.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  37. 37 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#15] от "442": За американците ще стане по-скъпо при всички положения, особено за по-ниско квалифицирания труд.
    ===================================

    Да, ще се повишат цените. Но реалните доходи на работещите при правилно прилагане на схемата трябва да се увеличат повече, отколкото е повишаването на цените.

  38. 38 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 894 Неутрално

    До коментар [#34] от "pag":
    Не е толкова просто.
    Търговците поддържат не по-малко работни места.
    Данък върху корпорации изнасящи производства е едно, протекционистични мит а е друго.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  39. 39 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8229 Неутрално

    До коментар [#25] от "glog":
    Аз пък мисля, че точно народът не го избра, след като има 3 млн. гласа по-малко.

  40. 40 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#19] от "vxa15365434": Отдавна подозирах, че Тръмп и съподвижниците му се поддържат от компаниите, които произвеждат стоки в САЩ.
    ===================================

    Точно така. Той е срещу глобализацията, която се проявява на наднационално ниво в областта на политиката и на икономиката, но действа отрицателно върху реалните доходи и върху качеството на живота на хората на наемния труд и на дребния бизнес в държавата, и на финансовото състояние на самата държава, която по тази причина трупа непоносимо големи, на практика невъзвратими заеми. И всичките му досегашни действия са насочени все в тази насока, но са предимно в областта на икономиката и на финансите. А сега, както той вече заяви, Тръмп се обръща и към проблемите от международната политика.

  41. 41 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#30] от "DDR":
    [quote#30:"DDR"]Как един вносител е пиявица на обществото?[/quote]
    Основна част от парите изтичат в чужбина. Остава комисионната, на която ако е голям играч не се плащат данъци, а печалбата й изтича в офшорни сметки. Общо взето освен с търговските разходи, вносителя не допринася с нищо друго за икономиката. В същото време, един такъв голям вносител, може да съсипе местните призводтва, които нямат привилегията да крият данъци или да ги плащат в някой данъчен рай.
    Няма нито една разумна причина пазар като европейският, които е 550 милиона човека да внася всичко от Китай и Азия, а да не си го произвежда тук в Европа.

  42. 42 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#23] от "gmranger": Според икономическата наука, безработица от порядъка на 5 % е необходима за да има здравословна конкуренция както между компаниите, така и между служителите.
    ====================================

    Всъщност безработицата е необходима само за да могат капиталистите да поддържат ненормално ниски работните заплати. И да засилват социалната несигурност на хората на наемния труд, която потиска техните възможности да се борят ефективно за нормално големи заплати. И ги прави послушни, мирни и покорни.

  43. 43 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4153 Неутрално

    До коментар [#34] от "pag":

    И търговците и производителите създават работни места.Имам чувството, че много хора под търговец си представят Еди дебел чичко, дето го бие чекмеджето в корема и слага огромни надценки на стоките а под производител си представят отруден инженер, който с пот на челото строи заводи и дава работа на хиляди хора.
    Както търговецът, така и производителят ги движи един и същ импулс-да създадат продукт (да, търговеца също създава продукт) и да спечелят.И двамата създават достатъчно на брой преки или косвени работни места. И двамата един без друг не могат.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  44. 44 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 412 Неутрално

    [quote#5:"qwertqwert"]Малко им се чудя на акъла на Боинг и Оракъл какво правят в тая коалиция маде ин америка......... след като оснвните им клиенти са извън щатите.... [/quote]

    Те клиентите им са извън щатите, но заводите им са в щатите

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  45. 45 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4153 Неутрално

    До коментар [#41] от "primaxm":

    Съжалявам да го кажа, но от коментара Ви личи да имате опит с търговия и внос на стоки,

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  46. 46 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4212 Любопитно

    До коментар [#1] от "penetrating":

    Има огромен опит в това... разделя и владее. Така действа в своята компания, така действаше в своето ТВ шоу предаване, сега така ще действа и като президент на САЩ.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  47. 47 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#45] от "DDR":


    [quote#45:"DDR"]Съжалявам да го кажа, но от коментара Ви личи да имате опит с търговия и внос на стоки,[/quote]
    Съжалявам да го кажа, но не чух контрааргументи. Нали вие разбирате. Чакам да чуя, защо вносителя на китайски боклуци е полезен за обществото.

  48. 48 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#30] от "DDR": Как един вносител е пиявица на обществото?
    ===================================

    Питай собствениците на корпорациите, които подкрепят тази идея на Тръмп. Предполагам, че ти не знаеш повече от тях по тези проблеми. А те могат да ти го обяснят, тъй като не е особено сложно, макар че е малко обемисто.

  49. 49 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#23:"gmranger"]А сега форумните умници да ми обяснят, при равнище на безработицата в САЩ 4.9 % (юни 2016-а), за чий са им тези толкова възпявани "нови работни места". Кой ще ги заеме? [/quote]
    Тази безработица е толкова скалъпена статистика, колкото и тази за инфлацията например. За инфлацията от години е 1-2% в повечето развити държави, но виж по джоба си има ли нещо, което да не е поскъпнало и то с много - така е и в България, и в чужбина като съм ходил.
    От статистиката за безработицата се изваждат тези, които са се отписали от бюрата по труда, защото са се отказали да търсят. Също така като заети се водят тези, които преди са работили в завод например, а сега някой китаец или робот им е взел работата, а те са се хванали като касиери в Уолмарт, за да продават това, което преди това са произвеждали. Или като кафеджии в Старбъкс, или бъргър-флипъри в Макдоналдс. Защото все пак нали децата хранят - все нещо трябва да работят. Други пък работят само почасово, а не на пълно време.
    Тези, и много други фактори, правят статистиката за безработицата нереална.

  50. 50 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1191 Весело

    Не само Тръмп, ами никой не може да се противопостави на пазара... Не можеш просто с укази да накараш хората да не печелят! Ще намерят начин да заобиколят всеки указ, или просто да накарат президента да си ходи в къщи!
    САЩ не са Тръмп LTD...

  51. 51 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#39] от "Роси": Аз пък мисля, че точно народът не го избра, след като има 3 млн. гласа по-малко.
    ===================================

    Ами Роси, изборите в САЩ стават по сащенските, а не по българските закони. А до сега ти и такива като теб постоянно ни натяквахте, че по-демократична демокрация от тази на САЩ не е имало, нама, и никога няма да има, защото това е невъзможно. Тя е върхът. Така че Тръмп е избран по най-демократичния възможен начин, и не виждам, на какво основание сте недоволни.

    Но ако не е така, защо не отпратиш писмено искане до институциите на САЩ да анулират изборите и да проведат нови? И да им кажеш, къде и в какво тяхната най-демократична демокрация е абсолютно недемократична?

  52. 52 Профил на lynyrdS
    lynyrdS
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Най-лошота на теориите на Тръмп е че никога няма да се приложат на практика...
    .. дайте да го видим този протекционизъм и митата също. срещу кого ..срещу Китай Мексико ЕС Канада Япония едновременно..
    .. или ще си избира.. те другите пасат трева..

  53. 53 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 894 Неутрално

    До коментар [#47] от "primaxm":

    Чакам да чуя, защо вносителя на китайски боклуци е полезен за обществото.
    ---------------------------------
    А вносителя на банани полезен ли е на обществото?
    А вносителят на желязна руда полезен ли е на обществото?
    А вносителят на компютри полезен ли е на обществото?
    Защо жена ти иска фурната и в кухнята да е Бош, а не Дипломат?
    Защо едно време ти искаше телевизора да ти е Сони, а не "Велико Търново"?
    Защо в момента всеки би избрал 10 годишен Гоуф вместо чисто нова Лада?

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  54. 54 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    Ако нещата ставаха само с едното вносно мито, тогава някогашният СССР трябваше да е световен лдер в потребителските стоки.... или сегашната КНДР.

  55. 55 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#53] от "qwertqwert":
    Това, което сте написали е доста безсмислено. Никой не е казал, че тези неща няма да ги има в една протекционистична икономика, особено ако е голяма какъвто е ЕС. Даже напротив, Ще сте сигурни, че продуктите наистина са германски, австрийски, шведски и т. н. Някой стоки, които не могат да бъдат прозиведение в ЕС, като бананите пак ще бъдат внасяни. Това не е особен проблем. Вие като чуете протекции и мита и си мислите, че държавата ще се върне в коминузма, с планово стопанство и забранен внос. хахах Чак Лади ви се привиждат. Идеята е, вносът да е по-скъп от местното производство. Ако то има пазар, ще има и конкуренция и приходи, и развитие /разработки/. Ако няма пазар, а има дъмпинг /да "китайските" производители се дотират от държавата/, всичко ще се измисля в Китай /вече и инженеринга взе да се мести там/ и ще се призвежда в Китай, а ние ще лапаме мухите. Няма да можем да си позволим нито Бош, нито Голф.

  56. 56 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#54] от "Ф.Нинов":


    [quote#54:"Ф.Нинов"]Ако нещата ставаха само с едното вносно мито, тогава някогашният СССР трябваше да е световен лдер в потребителските стоки.... или сегашната КНДР. [/quote]
    Явно не правите разлика между планова икономика и свободна пазарна икономика.

  57. 57 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    До коментар [#8] от "primaxm":

    Моля? Кой ти каза, че американците обеднявали? И кой ти каза, че цената на един продукт е равна само на цената на труда в Китай? Евтините китайски работници ли разработват, да речем, Айфона? И верно ли си мислиш, че ако вече не се прави в Китай (или подобна страна), цената ще остане същата?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  58. 58 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1486 Весело

    [quote#38:"qwertqwert"]Търговците поддържат не по-малко работни места.[/quote]

    Абсолютно вярно, с едно малко уточнение - въпросните работни места се намират в Китай......

    Знанието е сила, информацията - власт
  59. 59 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#56] от "primaxm":

    Колко свободна?
    В рамките на една държава? Един щат? Един град?

  60. 60 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#57] от "deutschwagen":


    [quote#57:"deutschwagen"]Моля? Кой ти каза, че американците обеднявали? [/quote]
    Средната класа е основата на съвременното западно общество, но и в Америка, и във Федералната република нейният дял в структурата на населението се съкращава. Учените отдавна наблюдават това явление, но сега експертите от DIW сравниха особеностите на имущественото разслояване в САЩ и ФРГ.

    [quote#57:"deutschwagen"]Евтините китайски работници ли разработват, да речем, Айфона?[/quote]
    Много фирми започнаха да местят и развойната си дейност в Азия.

    [quote#57:"deutschwagen"]И верно ли си мислиш, че ако вече не се прави в Китай (или подобна страна), цената ще остане същата? [/quote]
    Да, цените ще останат близки до сегашните, защото пазара го изисква, а фирмите имат голям резерв в печалбата, т. е. могат да направят много повече разходи и пак да са на печалба.

  61. 61 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#59] от "Ф.Нинов":


    [quote#59:"Ф.Нинов"]Колко свободна?
    В рамките на една държава? Един щат? Един град? [/quote]
    САЩ са достъчно голям пазар. ЕС също сумарно е достъчно голям пазар. Британската общност също. Другите не ме интересуват особено.

  62. 62 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    До коментар [#56] от "primaxm":

    Мисля, че вие по-скоро не правита тази разлика. Между другото, за разлика от това, което тъпите републикански гласоподататели си мислят, светът не ги одира. Тези тарифи няма да са "честна мярка", а началото на търговска война. Ще видим какво ще стане като и другите страни наложат сходни тарифи за внос от САЩ и започнат да купуват конкурентни стоки без тарифи.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  63. 63 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 894 Неутрално

    До коментар [#55] от "primaxm":

    Идеята е, вносът да е по-скъп от местното производство.
    -------------------------------
    Идеята е глупава и по-лошото неработеща.
    Очевадно не разбираш от икономика - казвам го като факт, не като обида.
    Китай през 19 век е върхът на протекционизма - Не просто налага мита, а направо отказва да купува каквито и да било европейски (британски) стоки, като за китайските стоки приема плащане само и единствено в сребро. Това води до технологичното изоставане на тази някога първа нация , опиумните войни и т.н.



    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  64. 64 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    До коментар [#60] от "primaxm":

    Промени в разсловяването може да има, но не може да се говори за обедняване, след като реалния доход расте.


    [quote#60:"primaxm"]Много фирми започнаха да местят и развойната си дейност в Азия[/quote]

    Кои са тези фирми? Да не говорим, че в повечето случаи в Китай просто събират продукта, от компоненти правени в други страни.


    [quote#60:"primaxm"]Да, цените ще останат близки до сегашните, защото пазара го изисква, а фирмите имат голям резерв в печалбата, т. е. могат да направят много повече
    разходи и пак да са на печалба.[/quote]


    Кой ти го каза това? Съвсем нямат такъв резерв и цените няма как да останат същите. Трябва и да се инвестира в развитие. Тези пари не идват от въздуха.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  65. 65 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#63] от "qwertqwert":

    Благодаря, но дали разбирам от икономика или не, не решавате Вие, а дипломата ми, която си е съвсем ясна по въпроса.
    Пак давате като пример икономика, която е свръх протекцинистка и на практика планова. А опиумните войни са предизвикани от европейците, след като те не са останали много доволни, защото основният им пазар за опиум е решил, че не ги иска.
    Преди 4-5 години четох една статия. В нея щатски икономист беше казал за САЩ: До 80-те вземахме заеми за да строим заводи, сега вземаме заеми да купуваме вносни китайски стоки. Щом смятате, че това е особено умно, си е ваш проблем, но системата по този начин прсто нямаше начин да издържи дълго. Само с печатане на хартийки, бъркане в носа и лапане на мухи не се прави икономика, колкото и да им се иска да ви убедят разни корпорации и наетите от икономисти. Да те правят огромна далавера, спор няма.

  66. 66 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#62] от "deutschwagen":

    [quote#62:"deutschwagen"]Ще видим какво ще стане като и другите страни наложат сходни тарифи за внос от САЩ и започнат да купуват конкурентни стоки без тарифи. [/quote]
    И какво ще стане? САЩ имат 40-50 милиарда търговски дефицит на месец. Какво ще стане? Някой ще реве много, но това няма да са САЩ.

  67. 67 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3169 Весело

    До коментар [#62] от "deutschwagen":

    Ама това не влиза в калкулацията на Н.В. Ред Нека. Той е на принципа моето си е мое, чуждото е общо. Иска хем да ползва облагите от свободна търговия за американски стоки, хем да налага протекционизъм срещу чуждите. Да видим до къде ще я докарат, китайците безропотно ще оставят американците да ги цакат, ъхъм.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  68. 68 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    [quote#7:"hope"]А в тази сметка къде са работните места, които ще се създадат в САЩ?[/quote]

    А работните места, които ще се загубят, заради оскъпения внос?

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  69. 69 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 721 Неутрално

    Дългосрочно - протекционизма ще навреди на САЩ.
    Но краткосрочно - ще помогне.
    Справедливо ли е?
    Не, разбира се. Но на САЩ не им пука. Те са в силна позиция. Когато решат, че не им е изгодно - ще се отворят. И партньорите ще се редят на опашка.
    Сега САЩ внасят повече, отколкото изнасят. Значи са на далавера - сумарно.
    Добро-лошо - пострадалите да се оплачат на арменския поп.

    Българската мутра не е най-умния бизнесмен в туризма. Но има най-оборотните хотели, най-оборотните заведения, най-добрите локации. Факт.

    Американската мутра знае, че никой няма да посмее да гъкне, затова ще пренареди световната търговия, както на него му изнася.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  70. 70 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    [quote#23:"gmranger"]А сега форумните умници да ми обяснят, при равнище на безработицата в САЩ 4.9 % (юни 2016-а)[/quote]

    4.9% върху България (6 милиона граждани) = 0.3 милиона
    4.9% върху САЩ (320 милиона граждани) = 16 милиона или три целокупни Българии

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  71. 71 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    "Президентът Доналд Тръмп изпрати противоречиви сигнали по отношение на митата върху вноса ..."-край на цитата

    Какви противоречиви сигнали е изпращал, та нали той е инициаторът на протекционистичната политика?

  72. 72 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    Таргет" и "Бест бай" са продавачи. С тях изобщо не можем да се съобразяваме. Важни са единствено производителите. Ако не са едни продавачи, други ще са.

  73. 73 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    "...лидерите на Асоциацията на индустриалните производители, която обхваща над 120 търговски организации ..."-край на цитата

    Нормално е търговците да не са доволни, защото вносът от Китай, от Мексико и другаде ги устройва.Но търговците не са важни за икономиката. Ако едни търговци фалират, други ще заемат местата им в търговията. Нещо повече- част от сегашните търговци са излишни, това са паразитни звена.

  74. 74 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    До коментар [#63] от "qwertqwert":
    До коментар [#65] от "primaxm":

    Господа, спорът е излишен. Мерките на Тръмп не са икономически, макар че той ограничава търговията. неговите цели са социологически - да върне работните места в САЩ и да върне производството обратно в САЩ, да ограничи незаконната имиграция. Икономика и социология са две различни неща.
    Комунистите индустриализираха България, но направиха милиони селяни пролетарии и безимотници.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  75. 75 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    "От "Бест бай" са разпространили флаер сред депутатите, в който се цитира прогноза, според която 20% данък върху вноса ще изтрие буквално 1 млрд. долара от годишния приход на фирмата и ще го превърне в 2 млрд. долара загуба. "-край нацитата

    Да, ще минем през такъв болезнен период за "Бест Бай", но трябва да го изтърпим. Това е и целта- хората да купуват по-малко вности стоки и да се насочат към местните, да се стимулира местното производство. Всички желаем да има на пазара качествени американски стоки. Моловете са празни, няма хора. На хората им омръзна да гледат навсякъде в магазините едни и същи китайски боклуци. Техника, машини, инструменти, бяла техника произведени в Америка още се ползват от много десетилетия и са по-добри от сегашните новите китайски. Американското качество е несъизмеримо с китайското.

  76. 76 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    Онази вечер се разхождахме в кварталния МОЛ. Изключение е да видиш клиент вътре в някой от магазините, дори да разглежда. За мен това е знак, че хората искат промяна. Китайската стока така им е втръснала, че не им се поглежда.

  77. 77 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    До коментар [#66] от "primaxm":

    Този търговски дефицит го парадират хора, които не разбират от икономика, и си мислят, че нещата свършват тук. Знаеш ли колко изнася САЩ? $1.45 Трилиона за 2014. Вторият най-голям износител в света.
    Сега, ако разбираше как работи икономиката, би трябвало да се сетиш какво става ако, например, с продажбите на Боинг извън САЩ. Митото от 20% ги прави по-конкурентни само в САЩ, но навън реципрочно мито от 20% ги прави по-малко конкурентни спрямо конкурента им, което означава, че износът ще бъде ощетен, а не стимулиран.
    Можеш да видиш как ще се развива този пазар според самата компания:

    http://www.boeing.com/resources/boeingdotcom/commercial/about-our-market/assets/downloads/Boeing_Current_Market_Outlook_2015.pdf


    Между другото, GM вече продават повече автомобили в Китай, от колкото в САЩ. Ама факти, какво да правиш. Освен да ги забраниш, защото не слушат тръмпиститие.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  78. 78 Профил на Viper_c
    Viper_c
    Рейтинг: 386 Неутрално

    [quote#11:"vxa15365434"]
    Малко им се чудя на акъла на Боинг и Оракъл какво правят в тая коалиция маде ин америка......... след като оснвните им клиенти са извън щатите.... - цитат на коментар #5 от “qwertqwert”

    Защо се чудиш ! Отиди в Америка и виж колко компании използват Ейрбъс. Много Ейрбъси летят там. Сега с едно мито от 25-35% Боинг владее целия американски пазар.[/quote]

    Колега, последно кога си бил на някое голямо европейско летище?
    Ако е било в близките няколко години, трябва да си видял че доминира надписа RyanAir. Просто е море от техни самолети. А Ryan летят само и единствено с Boeing 737.
    Няма да им хареса и на хАмериканците, когато ЕС им шибне реципрочните мита....

    Комунист и на некролог да го видиш - пак му удари шамар!
  79. 79 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    [quote#69:"г-н Саранди Говедаров"]Дългосрочно - протекционизма ще навреди на САЩ.
    Но краткосрочно - ще помогне.[/quote]

    Това е една глобалистка глупост за дългосрочното навредяване. Глобалистите просто няма какво да кажат за очевидното, че протекционизмът помага и се втурват да плашат с далечното бъдеще, което никой не може да го предвиди.
    Всъщност по дългосрочното бъдеще можем да съдим по миналото. От три десетилетия отваряне и глобализъм, нещата са непрекъснато вървят на все по-зле. Далечното бъдеще вече е достигнато и то е много лошо за САЩ.

  80. 80 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1864 Весело

    До коментар [#76] от "gozambo":

    Човек, сериозно ли си вярваш? Ходил някакъв тръмпист с изкривено съзнание в мола и на базата на каквото си мисли, че видял, прави констатации.

    http://www.marketingcharts.com/wp-content/uploads/2016/02/NRF-US-Retail-Sales-Growth-2006-2016-Feb2016.png

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  81. 81 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    До коментар [#67] от "vesolr":

    На края точно тези тъпи реднеци ще платят най-голяма цена. И пак ще обвиняват всички други, но не и себе си.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  82. 82 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    [quote#77:"deutschwagen"]с продажбите на Боинг извън САЩ. Митото от 20% ги прави по-конкурентни само в САЩ, но навън реципрочно мито от 20% ги прави по-малко конкурентни спрямо конкурента им[/quote]

    Кой точно е конкурентът на Боинг. Ейрбъс! Ейрбъс в момента предателски сглобява няколко А340 в Китай. Но изключително много Ейрбъси летят в САЩ. Но дали ще има мито за самолети не се знае. Китай не произвежда Боинг, значи мито не е наложително.

    "Между другото, GM вече продават повече автомобили в Китай, от колкото в САЩ."

    И в Европа продават. Опел е поделение на ГМ. Но се пита къде ги произвеждат? Опел се прави в Германия. Малко е вероятно ГМ за Китай да се правят в Детройт

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  83. 83 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#77] от "deutschwagen":

    Никой няма да наложи мита на самолетите. Моля стига с глупостите. Има отрасли, в които държавите извън САЩ няма как да имат производство и ще купуват щат не щат. С какво ще заменят Бойнг? С Еърбус? Ами скоро и нашите политици ще бъдат изметени и в ЕС ще има големи мита. Няма начин просто.
    А ГМ, като иска да продава в Китай, то той призвежда в Китай.
    "GM откри нов завод в Китай, производството достига 500 хил. автомобила" Пука им дреме, че Китай ще сложи вносно мито.

  84. 84 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    До коментар [#83] от "primaxm":

    Кой няма да наложи мита на самолетите бе, капацитет? Я пак прочети кой участва в тази "коалиция" и ела пак?
    Това за големите мита в ЕС можеш само да мечтаеш. Само за Великобритания важи.
    А очевидно на GM им пука, след като са инвестирали за този завод в Китай. Или за твоите разбирания тези неща падат от небето?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  85. 85 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    [quote#78:"Viper_c"]Няма да им хареса и на хАмериканците, когато ЕС им шибне реципрочните мита.... [/quote]

    Ти не си разбрал основното на Тръмп - митата са за страни с неравностойна икономика - Китай, Мексико. На ЕС САЩ предложиха търговско споразумение и ЕС го отхвърли. Да преговарят отново. ЕС не е конкурент на САЩ по отношение на производството - в европа заплатите са високи и няма опасност американски концерни да бягат в Европа, както правят в Мексико. Освен това Германия изнася за 150 милиарда в САЩ, а внася за 70 милиарда - те. изнася 50 милиарда повече. При едно мито Германия отнася пешкира, а не САЩ.
    Първо проучи - след това пиши!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  86. 86 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    Сякаш стоките от Китай и Турция не се облагат с мито на българската граница, каква само контрабанда кипи, какви подкупи се плащат да не се обмитява някой ТИР с китайска или турска стока.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  87. 87 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#84] от "deutschwagen":

    ГМ са инвестирали в завод в Китай защото там имат голям пазар и така пестят транспортни разходи, както и разходи за труд. Не защото ще дойде Тръм и ще наложи мита за Китай и Китай ще наложи мита на САЩ. Както казхаме, от въвеждане на мита ГМ няма да загубят особено много.
    А Бойнг са в подкрепа на протекционизма, защото им харесва идеята за намаляване на корпоратичният данък и както казах, няма да изгубят от това външните си пазари, защото клиентите им няма да има от къде да купуват. Само междудругото, бойнг не може да произведе нито един самолет, ако не може да внася части от Китай. Така че, те явно са си направили сметката кое им е по-изгодно. По-нисък корпоративен данък или по-високи мита /разходи за труд, ако върнат прозиводството на части в САЩ/.
    А митата в ЕС също ще скочат, защото ако САЩ започнат протекционизъм, ЕС също ще се наложи да го направи. Също и Меркелица и Оландчо и останалите пионки скоро ще бъдат изметени и ще дойдат други хора с други идеи. Не само се надявам. Убеден съм, че това ще се случи.

  88. 88 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12185 Неутрално

    До коментар [#21] от "glog":

    Аз не говоря за мита и компании. Аз говоря за резултати. Този президент не може да балансира интересите на различни групи. Досега не се е обърнал към всички американци. Говори само за и на тези, които са гласували за него. Това е за първи път в американската история.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  89. 89 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    До коментар [#82] от "vxa15365434":

    [quote#82:"vxa15365434"]Ейрбъс в момента предателски сглобява няколко А340 в Китай.[/quote]

    Едва ли сглобяват А340, защото този самолет не се прави от 2012-та. Имат завод за А320 само за местния пазар, но това съвсем не покрива доставките.


    [quote#82:"vxa15365434"]Но изключително много Ейрбъси летят в САЩ. Но дали ще има мито за самолети не се знае. Китай не произвежда Боинг, значи мито не е наложително[/quote]


    Ако няма да има мита за самолети, защо Боинг е в тази коалиция? Пише го в статията. Май с колегата не четете, а направо скачате на коментарите. И как я виждаш тази работа - 20% мито на всички вносни стоки, ама без самолети, без това-онова.....Китай не произвежда Боинг, но ако САЩ наложат 20% мито на китайските стоки, Китай ще направи същото за американските стоки. Което значи, че Боинг ще загубят конкурентноспособност спрямо Еърбъс, следователно ще загубят пазарен дял. Следователно, идеята за мита е тъпа.



    [quote#82:"vxa15365434"]И в Европа продават. Опел е поделение на ГМ. Но се пита къде ги произвеждат? Опел се прави в Германия. Малко е вероятно ГМ за Китай да се правят в Детройт[/quote]


    Имат китайкси, имат и американски модели:

    https://www.wsj.com/articles/u-s-car-exports-top-2-million-1423174695

    http://www.autonews.com/article/20161121/GLOBAL03/161129990/gm-to-export-chevy-silverado-colorado-to-china

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  90. 90 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12185 Неутрално

    До коментар [#46] от "Иво":

    Провалена тактика. Може да е била силна преди столетие, сега в сферата на тотална информация е невъзможна

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  91. 91 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    Това е идея е на републиканците, не на Тръмп и аз лично я поддържам. 20% данък върхи вноса, 15%-20% такси върху компаниите и износ без такси. На Тръмп идеята е 35% данък върху стоките на две държави- Мексико и Китай.

    Доларът ще поскъпне и цените в Уолмарт и Таргет ще са същите заради поскъпналият долар.

    Ще има повече производство в САЩ. Разликата в разходите за производство между САЩ и Китай (САЩ-Мексико) в момента е около 10%.

    Производителите на петрол ще изнасят повече, а рафинериите ще предпочитат американският петрол пред вносният. Петролът също ще поевтинее заради поскъпналият долар и силният американски добив.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  92. 92 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    До коментар [#87] от "primaxm":

    Тук се бърка, че мито например 35% ще бъде наложено на всяка страна и на всички стоки. Върху самолети на Боинг вносно мито от 20% е безсмисленно, защото Боинг не произвежда извън САЩ. Но на компютри Делл мито може да се наложи, за да върне Делл производството в САЩ. Същото важи за колите, за да построят БМВ, Даймлер, Тойота и Хонда заводи в САЩ. Тръмп не се досеща, че те могат да се окажат по-хубави от возилата на Форд и ГМ

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  93. 93 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    До коментар [#89] от "deutschwagen":
    Когато наложат митото, ще го обсъждаме. Боинг се страхува от Ейрбъс, защото в САЩ охотно се купуват този тип. Но е открит въпросът за мита между САЩ и ЕС. Нека да не спекулираме.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  94. 94 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    До коментар [#87] от "primaxm":

    [quote#87:"primaxm"]А Бойнг са в подкрепа на протекционизма, защото им харесва идеята за намаляване на корпоратичният данък и както казах, няма да изгубят от това външните си пазари, защото клиентите им няма да има от къде да купуват[/quote]

    Напротив, клиентите имат от къде да купуват.



    [quote#87:"primaxm"]А митата в ЕС също ще скочат, защото ако САЩ започнат протекционизъм, ЕС също ще се наложи да го направи[/quote]


    Ако го направи, то ще бъде само за американски стоки като отговор на американските мита. САЩ си вземат техния си пазар, Европа техния. Познай при кой ще отиде световния пазар (който е най-големия) - при този с митата или при този със свободната търговия?



    [quote#87:"primaxm"]Също и Меркелица и Оландчо и останалите пионки скоро ще бъдат изметени и ще дойдат други хора с други идеи. Не само се надявам. Убеден съм, че това ще се случи.[/quote]

    Какво значи "изметени" Оланд дори не се е кандидатирал. Личат ти изкривените идеологически убеждения. А ако получиш това, което искаш, най-много ще го отнесат такива като теб

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  95. 95 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Весело

    [quote#69:"г-н Саранди Говедаров"]Дългосрочно - протекционизма ще навреди на САЩ.[/quote]

    [quote#79:"gozambo"]Това е една глобалистка глупост за дългосрочното навредяване. [/quote]

    За пръв път да съм съгласен със Говедаров. Мунчо (Гозамбо) протекциаонизма наистина ще навреди на качеството и цената на американските стоки. И аз поддържам 20% такса не за друго, а защото всичко останали държави имат такива такски. Дали ще е VAT (ДДС) или сложните китайски такси, все тая.

    Ако всички нямаха подобни такси, нямаше да я поддържам.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  96. 96 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4153 Неутрално

    [quote#91:"Realist"]Разликата в разходите за производство между САЩ и Китай (САЩ-Мексико) в момента е около 10%. [/quote]
    Ако добре съм рабрал, след като разликата в разходите са само 10%, то ако излиза, че в Китай и Мексико взимат доста здрави заплати . При това положение, за да са конкурентноспособни на международният пазар след завръщането на производството в САЩ, американските компании трябва да започнат да произвеждат по-евтино от Мексико и Китай, което може да стане само ако плащат на американските си работници китайски и мексикански възнаграждения, или ако автоматизират и роботизират целият процес, което пък не води до разкриване на работни места за реднекове.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  97. 97 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Весело

    [quote#96:"DDR"]Ако добре съм рабрал, след като разликата в разходите са само 10%, то ако излиза, че в Китай и Мексико взимат доста здрави заплати[/quote]

    Мнеее, американският работник е много по- производителен и от китайци, и от мексиканци. Американският работник е по- производителен дори от японският. Не отчитате производителността на труда.

    Някои производства наистина трудно ще се върнат- примерно производството на чорапи и всякаква галантерия, но други ще се се върнат....

    Считайте, че предложената такса горе- долу изравнява входните такси наложени на вносителите в Китай.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  98. 98 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    За автомобилите. Китай има закон 2/3 от автомобила да е произведен в Китай, тогава не се облага с такса. Поради това, американските автомобилни производители обикновено внасят двигатели от САЩ и останалото правят в Китай.

    Мисля, автомобилите на Тесла в Китай се облагат със солен данък защото са произведени основно извън Китай.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  99. 99 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#89] от "deutschwagen":
    До коментар [#92] от "vxa15365434":
    Не сте схванали какво казвам.. Казвам, че дори САЩ да наложат мито за самолетите, то другите държави /особено по-малките/ няма да наложат за Бойнг /за внос в техните държави/, защото няма от кой друг да купуват самолети! Особено ако и ЕС се включи в играта /т. е. ситуацуята с Еъбъс е същата, като с Бойнг/, което няма начин да не се случи.

  100. 100 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3169 Весело

    До коментар [#76] от "gozambo":

    Гозамбо, вече не ти стигат алтернативните новини ами почна и сам да създаваш на принципа "един човек каза".
    Абе кой го интересува какво ставало в сряда вечер в някакъв си мол в Албакърки, примерно?
    Я иди в събота в Перимитър мол в Атланта и глей кво става...

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK