Транспортният министър иска план за съживяване на БДЖ

Транспортният министър иска план за съживяване на БДЖ

© Анелия Николова



Служебният министър на транспорта Христо Алексиев е изискал от БДЖ да разработи дългосрочен и краткосрочен план за решаване на проблемите на превозвача, съобщи министърът на пресконференция, на която присъства и заместник-министърът Георги Тодоров.


Поискал съм от БДЖ краткосрочен план за действие за осигуряване на графика за движение на пътниците през 2017 г., посочи Алексиев, цитиран от БТА. По думите му положението в БДЖ е "много критично", а мениджмънтът на железницата не е предприел никакви мерки за решаване на проблемите. Министърът очерта като проблем, че "БДЖ Пътнически превози" не е в състояние да изпълни графика си за движение на влаковете за 2017 г. заради липса на мотриси и локомотиви.


Никакви мерки не са предприети, за да може проблемът да бъде решен. Няма нито една процедура за ремонт на мотриси, за наем на локомотиви и мотриси, каза Алексиев. Той съобщи, че е получил справка за 2016 г., според която за транспортиране на пътници чрез автобуси са платени около 1 млн. лв., защото БДЖ не са успели да си осигурят локомотиви.




Това недалновидно мислене означава, че няма ясна концепция как да се реши проблемът, посочи министърът. Той каза, че предстои да се направи преглед на целия локомотивен състав и да се обявят процедури за наем на локомотиви. "Чакам да ми бъдат дадени разчети", посочи министърът. Има варианти за рефинансиране на заема на БДЖ, допълни той .


За концесията на летище "София" министърът каза, че "не трябва да лежим на тази кълка". Според Алексиев са необходими бързи действия, предстоят и срещи с кредиторите и със синдикатите.


Алексиев отбеляза, че през първата си седмица в министерството се е запознал с повечето проблеми в сектора, но като най-важна задача откроява организирането на честни и демократични избори. За ОП "Транспорт" Алексиев каза, че основна задача е приключването на старата оперативна програма. До март трябва да бъдат внесени всички доклади по програмата, за да няма загуба на финансиране. Във връзка с новата оперативна програма министърът даде срок до края на март да бъде завършена Интегрираната транспортна стратегия.


По отношение на проектите в новата оперативна програма основният проблем е магистрала "Струма", каза министърът. По думите му трябва да се действа за придвижване на проекта, защото това би довело до риск от загуба на средства в огромен размер. Важни по новата оперативна програма са и жп проекти, които трябва да бъдат реализирани в конкретни срокове.


До края на март трябва да тръгнат търговете за големите инфраструктурни проекти. Става въпрос за три търга - за участъка от Елин Пелин до Костенец, разделен на три лота; отсечката Костенец - Септември; участъка от София до Волуяк, част отсечката София - границата със Сърбия. Тези три проекта са на обща стойност 700 млн. лева. Министърът обяви, че ще направи всичко възможно търговете да бъдат обявени в срок, тъй като ненавременното стартиране на проектите води до риск от загуба на евросредства.

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2526 Неутрално

    Един милиард на масата и сядате да правите план.Идеи без финансиране=0.

  2. 2 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 334 Весело

    А кой ще плаща!?

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  3. 3 Профил на Колаборационист
    Колаборационист
    Рейтинг: 917 Любопитно

    Искам колелооооооо ....
    Българското Държавно Животно САМО на пазара ...

    Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !
  4. 4 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 516 Неутрално

    И този се взема прекалено сериозно, като здравния СЛУЖЕБЕН министър Илко Семерджиев. Има 2-3 месеца живот това правителство, а здраво затънаха в популизъм и корпоративно лобиране.... Някои се оплакваха от ДПС едно време, но сега става по-зле.

  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5219 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":

    Плана който ще направят ще е как да откраднат по-голяма част от тези пари.

  6. 6 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    Всичко да минава на пазарни основи!

    В Русия съм! В Русия съм!
  7. 7 Профил на seth
    seth
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Интересни са тези министри. Вместо да гледат за гладкото и прозрачно протичане на изборите и да отхвърлят някакви текущи ангажименти, те всички се заемат да правят дългосрочни стратегии все едно ще векуват на тия постове.
    За да правиш неща с дългосрочно влияние, трябва някой да те е избрал на този пост и този някой не е Радев, а редовно избран парламент.

  8. 8 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 804 Неутрално

    "положението в БДЖ е "много критично", а мениджмънтът на железницата не е предприел никакви мерки за решаване на проблемите"

    Комунизма още не си е отишъл от някой места в държавата...

  9. 9 Профил на zcu00469861
    zcu00469861
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Абе ти служебни министри, не им е ли работа да се занимават с текущите проблеми на държавата, а не да планират неща, за които се изисква доста повече информация.

  10. 10 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2520 Неутрално

    Тия май се взеха на сериозно. Петилетката за три месеца.

  11. 11 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 654 Неутрално

    Тези от Служебното правителство докога ще се изживяват като титуляри и визионери?
    Задачата им е да поддържат огъня до редовно правителство и въобще да не пипат нищо (като блондинката-космонавт!).

    Досадно е вече: нова порция некадърници, събрани по другите кьошета на кръстовищата ще ми се правят на велики!
    Цялата държава е налазена от калинки.
    Но такъв електорат това заслужава.

  12. 12 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Ами да си го направи де - нали е министър, т.е. най-способният от всички по темата за транспорта...

  13. 13 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6971 Неутрално

    Мнооого амбициозно - няма време!

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  14. 14 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 589 Весело

    Най-бързото оздравяване на БДЖ е фалирането и.

    Изкупуване на безценица на наличния състав от нова компания без задължения и с намален персонал. И обслужване само на икономически изгодни маршрути.
    Щото да лангъркаш цяла мотриса за 3 пътници, нещоооо ....

  15. 15 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 945 Неутрално

    На първо място билетите трябва да скочат поне двукратно. Никъде, където има добра железница, тя не е най-евтиния транспорт.

  16. 16 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 867 Неутрално

    др. минитър състоянието на БДЖ го знае всеки!

  17. 17 Профил на Михаил Маринов
    Михаил Маринов
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Толкова правителства не успяха да съживят родното БДЖ, че точно служебното ще го оправи за 2, 3 месеца. Направо повярвах...

    marinov1018
  18. 18 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8681 Неутрално

    То само с план не става, трябват и пари, много пари.

  19. 19 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1123 Любопитно

    Ох, леле, малеее, то докато умните се наумуват, ще останат само мангали за возене в българските първобитни железници... Да вземат да фалират най-накрая, че тая мъка край няма...

  20. 20 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    Май наближава времето Герджиков да си събере министрите и да си изяснят какво имат да вършат.Или по добре началника им Радев.Че то от цялата им дейност започва да се разбира,че работят не това,което трябва,а за нечии интереси.И къде са атаките?Там където има много пари.
    А вярно ли е,че има чистка в АЕЦ -а,Булгаргаз и НЕК?Защо? А Дневник няма ли информация?

  21. 21 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4351 Неутрално

    Как ще стане това след като БДЖ ще излезе от тази тежка финансова ситуация след като има около 450 милиона дългове,а необходимите инвестиции са в пъти повече?!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK