"Пежо Ситроен" купува "Опел" за 2.2 млрд. евро (допълнена)

"Пежо Ситроен" купува "Опел" за 2.2 млрд. евро (допълнена)

© Reuters



Френската PSA Group, производител на колите "Пежо" и "Ситроен", е постигнала сделка с американската "Дженерал Моторс" (GM) за придобиване на бранда "Опел" и британската му версия "Воксъл" (Vauxhall), съобщи "Ройтерс".


"Файненшъл таймс" съобщава, че сделката е за 2.2 млрд. евро и тя ще направи групата втория по големина производител на автомобили в Европа.


"Убедени сме, че Opel/Vauxhall ще има значителен успех с наша подкрепа", коментира Карлуш Тавареш, изпълнителен директор на PSA. "Тъй като вече сме създавали успешни продукти за европейския пазар, знаем че Opel/Vauxhall е правилният партньор".




За "Опел" работят около 45 хил. души в Европа, включително 19 хил. в Германия и 4500 във Великобритания. Медии съобщиха преди месец за преговорите и след това се появиха притеснения на политици и профсъюзи, че компанията, в която френската държава контролира 14%, може да съкрати мнозина служители.


Ако има официално съобщение в понеделник, то ще съвпадне с началото на автоизложението в Женева и ще сложи край на спекулациите около представянето на новите модели от компании, които вероятно са на крачка от обединяване на бизнеса си.


С продажбата на заводите си "Дженеръл Моторс" ще напуснат европейския пазар. PSA ще стане вторият по големина в Европа производител на автомобили след "Фолскваген" и с 16% дял от пазара ще надмине "Рено-Нисан".


GM отчете за миналата година загуба от 257 милиона долара от европейските си операции. Това бе 16-та поредна година на загуби за компанията в Европа, като от началото на века досега те достигат общо 15 милиарда долара.


Според "Блумбърг" стойността на сделката е 2 млрд. долара чрез придобиването на "Опел". Половината от тях щяла да получи "Дженерал Моторс", а другата ще представлява поемането на дълговете на "Опел".


Пазарите очакват подробности как ще продължи продаването на автомобилите с тази марка по света и какви ангажименти са поети за пенсионни плащания и обезщетение на съкратени.

Коментари (169)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Още като чух, че се подготвя тази сделка, започнах да си мисля, дали да не купя един нов опел и да го прибера в гаража за да стане ценна екзотика след години. Обаче се разкандърдисах, щото пораженията по него след десетина години ще са такива, че няма да е ценен.

  2. 2 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    Съжалявам не за Опела , а за брат му Деу-Шевролета....Здрава и евтина кола.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    Така и не поиска никоя германска фирма да закупи - Опел.

  4. 4 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Нямаш грижи: http://carcapsule.com/
    Айде, ше ми благодариш после ...

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  5. 5 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1287 Любопитно

    Загубите за "Дженерал Моторс" от началото на века (за 17 год.) досега достигат общо 15 милиарда долара. За да търпиш това, или си голям будала-мазохист, или има нещо за криене зад тази загуба. Опел Блиц изкара ВСВ на германците, а сега най-голямата "германска" машина се подхвърля от американци на французи като горещ картоф или нежелано дете! Според мен, германците наблягат успеха на високия ценови сегмент на автомобилите, а в средния ценови сегмент смятат, че им е достатъчен "Фолксваген".В този клас трайно се настаняват японците, така че от тук насетне забравете за амтомобилите с марка "Опел"!!!!!

  6. 6 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 561 Весело

    Опел винаги е бил кошник....

  7. 7 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2745 Неутрално

    До коментар [#5] от "Дедо Либен":

    По подобие на бълг. Лукойл, опелските загуби на GM са от чисто счетоводен характер за трансфер на печалба извън Европа.

  8. 8 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Аз повече автомобил Опел няма да купя, пък те компанията купували...
    3 месеца не мога да си сменя крушката на късите и май ще трябва в сервиз да ходя за една крушка... Сменя се през калника, където понеже няма никаква видимост, трябва да се свали гумата и понеже са сложили и някакви винтчета вместо класическата скобичка, та май даже ще трябва да се вдигне колатата на крик...
    Пълна простотия!!!

  9. 9 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 582 Неутрално

    [quote#1:"442"]щото пораженията по него след десетина години ще са такива[/quote]Ако го държиш в гараж няма да имаш поражения, просто не го карай!

  10. 10 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#3] от "chicago514":

    Напротив VW са искали да ги купят, дори Меркел е дала зелена светлина, но цената е била прекалено висока.

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  11. 11 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4533 Любопитно

    Дано PSA успее да спаси марката Опел.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  12. 12 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    "Опел" ще имат блестящо бъдеще.

    А на мрънкалниците тук - много ви здраве, господа! Тази марка прави изключително удобни и стабилни семейни автомобили и все повече ще се търсят. Тези рокади в собствеността по никакъв начин няма да се отразят в лоялността и симпатиите на клиентите към марката. Всъщност може да има известни колебания, но като цяло "Опел" са стабиляги и не виждам да имат каквито и да е било сериозни проблеми. Щом немската армия е изкарала ВСВ с тях, значи не са случайна марка и неслучайно ги има толкова дълго на пазара.

  13. 13 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1236 Любопитно

    Току що го обявиха!

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  14. 14 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 582 Неутрално

    [quote#12:"Читател"]Щом немската армия е изкарала ВСВ с тях, значи не са случайна марка и неслучайно ги има толкова дълго на пазара.[/quote]Щом живееш още във времето на ВСВ, значи ми е ясно колко си наясно с автомобилите

  15. 15 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#8] от "cristo_n":

    А защо ти ЛИЧНО трябва да я смениш -има се сервизи за това.
    Кварталния майстор надали би ти взел повече от 5-10лева за цялата работа!

  16. 16 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    До коментар [#14] от "cristo_n":

    В семейството имаме точно два автомобила от тази прекрасна марка и ни служат отлично. От твоите свръхкомпетентни мнения нямам нужда. Виждам реалността и то с години. В самото начало имахме и "Трабант" - също отлична машинка, но и на нея й мина времето. Що работа свършихме с нея, не е истина. Просто е желязна, макар да е от картон.

    Жив и здрав!

  17. 17 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 236 Неутрално

    [quote#14:"cristo_n"]Щом живееш още във времето на ВСВ, значи ми е ясно колко си наясно с автомобилите[/quote]
    А ти наясно ли си че след фолксваген са втората най-срещана марка у нас -сугурно защото са трошливи!

  18. 18 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    До коментар [#15] от "Levski Levov":

    Щото от спецове не можеш да се разминеш. Апропо, въпреки мрънкалниците тук, във форума, статистиката е най-красноречива колко и къде се купува "Опел" и колко дълго се ползва. Човек като се огледа по улиците и по пътищата на страната, му става ясна картината, напук на всякакви капацитети у форумо.

  19. 19 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    До коментар [#17] от "Levski Levov":

    Факт. Безспорен факт и то никак не е случаен, а напълно закономерен. Ама нека спецовете да се плюнчат на воля. От много спецове и милионери под прикритие виждаме всички на какво дередже са държавата и обществото ни.

  20. 20 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    До коментар [#12] от "Читател":

    ВСВ беше преди почти 80 години. 😆

    Апокалипсисът апокалиптичен
  21. 21 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4533 Любопитно

    До коментар [#12] от "Читател":

    Тъй като виждам, че си фен на Опел ти предлагам тази интересна статия, която вярвам ще те заинтригува:

    http://www.dw.com/bg/%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%BB-%D0%BE%D1%82-%D1%88%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D0%BE-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0/a-37575711

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  22. 22 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    До коментар [#21] от "Иво":

    Благодаря ти. Ще я погледна.

  23. 23 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3543 Неутрално

    До коментар [#8] от "cristo_n":

    Аха... И аз се дразнех на моята Астра, че трябва да се бърка през капачето в калника, че да сменя крушка. Естествено, по-лесно става, като се вдигне на подменик.
    Ама, като видях какво чудо е да се сменят крушките на Мазда 3, Опел се оказа, като детска играчка. После гледах и на една новичка Шкода, каква борба пада... Повярвай, обслужването на Опел-а е песен в сравнение с доста други коли...!

    Бивш tww09306483.
  24. 24 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2932 Неутрално

    Интересно - когато Опел произвеждаха ръждиви курници, не бяха на загуба. Когато най-после почнаха да произвеждат читави колици (от около 5-7 години) - взеха да изпитват яки финансови проблеми...

  25. 25 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 582 Неутрално

    [quote#16:"Читател"]имахме и "Трабант" - също отлична машинка[/quote]Сега вече те разбирам - критериите ти за "машина" и при това "отлична", са много далеч от моите. И съм сигурен, че за всеки човек, за който Трабант е "отлична машина" и Опел ще е отлична машина

  26. 26 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#15] от "Levski Levov":

    Е явно така ще стане. Ама не е ли тъпо да не можеш сам да си смениш ЕДНА КРУШКА??? Не е ли безумие това??? Крушка и на път може да изгори - и ако имаш дълъг път нощем, трябва да караш с часове с един фар докато на другия ден намериш сервиз да си смениш крушката, така ли???

  27. 27 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 582 Неутрално

    [quote#17:"Levski Levov"]А ти наясно ли си че след фолксваген са втората най-срещана марка у нас -сугурно защото са трошливи![/quote]Наясно съм, но причината е друга - ЕВТИНИ СА! И хората се подлъгват по цената.

  28. 28 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    [quote#7:"Ф.Нинов"]опелските загуби на GM са от чисто счетоводен характер[/quote]

    Бе не ще да са много читави, щото покупката е за 1,3 милярда евро. Баце тея пари едвам му стигат за стиропор.

  29. 29 Профил на jakodim
    jakodim
    Рейтинг: 229 Весело

    Към макисмата, че не трябва да се купува автомобил с емблема на "Мачка, пи*ка и елхичка" ще трябва да се добави и искричка

  30. 30 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 409 Любопитно

    До коментар [#29] от "jakodim":

    Мачката и елхичката ясно, ама третото кое е?

    Every cradle is a grave.
  31. 31 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 409 Весело

    До коментар [#29] от "jakodim":

    Сетих се, рено

    Every cradle is a grave.
  32. 32 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 765 Неутрално

    Жалко за Опел. Жабарите ще го направят клонинг на Пежо и Ситроен.

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  33. 33 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 463 Неутрално

    До коментар [#29] от "jakodim":
    Тази "максима", особено стриктно се спазва в циганските махали и панелните гета, където друго освен черни (страшни ), издухани, над 20 годишни, на по 500 хиляди км., немски барутници с изтърбушени катализатори и филтри НЯМА!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  34. 34 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2745 Неутрално

    До коментар [#28] от "dosetliv":

    Опел се занимаваше яко с развойна дейност за GM.

    Даже лани пуснаха в Рюселсхайм нов център за €230 млн. на 36 хил. кв.м. с 800 служители.
    Франсета купуват Опел главно заради развойната дейност.

    http://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/neues-entwicklungszentrum-in-ruesselsheim-opels-traumfabrik/14682314.html

  35. 35 Профил на Rauchmann
    Rauchmann
    Рейтинг: 537 Неутрално

    [quote#24:"niakoi_si"]Интересно - когато Опел произвеждаха ръждиви курници, не бяха на загуба. Когато най-после почнаха да произвеждат читави колици (от около 5-7 години) - взеха да изпитват яки финансови проблеми... [/quote]
    Проблемите дойдоха от това, че Опел не можеше да изнася където поиска, а трябва да се съобразява с политиката на концерна.

    http://rodenivbg.com
  36. 36 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 236 Неутрално

    [quote#27:"cristo_n"]Наясно съм, но причината е друга - ЕВТИНИ СА! И хората се подлъгват по цената. [/quote]
    Де да беше приятелю САМО цената... А обслужването, намирането на части на вторичния пазар къде го забрави???
    Да не мислиш че тоя близо половин милион регистрирани коли у нас с марката Опел са все от хора които не разбират и не си ясно правят сметките кое им излиза най-добре като качество/цена по поддръжка...

  37. 37 Профил на jakodim
    jakodim
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#33] от "soul":

    Малии, Вие гажданьЕте само чисто нови френски возила карате...

  38. 38 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2745 Неутрално

    До коментар [#28] от "dosetliv":

    €1.3млрд е супер цена за автомобилостроител, правещ €11млрд. годишен оборот.


    Fiat Chrysler Automobiles N.V. например имат годишни продажби от €111млрд. и са с €16млрд борсова капитализация.

  39. 39 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1287 Весело

    До коментар [#37] от "jakodim":

    Не случайно сърбите казват: "Я кола со мачка/котка (Пежо), с борче (Ситроен) или пичка (Рено) не карам!!!!

  40. 40 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 236 Неутрално

    [quote#35:"Rauchmann"]Проблемите дойдоха от това, че Опел не можеше да изнася където поиска, а трябва да се съобразява с политиката на концерна. [/quote]
    Бих добавил и че залагаха от GM само на КУЦИ КОНЕ -Англия -Брекзит(който се задава), и Русия с намаляваща покупателна стойност от години, а беше време когато се бяха устремили към второто място в Европа!!!
    Колкото и да ги плюят ПСЕВДОРАЗБИРАЧИТЕ, все имат неща които предлагат повече от други, дори премиум марки.
    АМПЕРАТА при електроавтомобилите предлага към настоящия момент най-големия пробег/спрямо цена на закупуване -далеч пред останалите!
    Много от техните автомобили се предлагат с алтернативни агрегати, като освен бензин/дизел имат и метан/газ варианти -последното което е един много ГОЛЯМ плюс за нашия пазар!
    Предлагат(последните 2 години), услуга OnStar -която е уникална разработка на GM, която никой друг не предлага в сегмента!

  41. 41 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6731 Неутрално

    Предпочитам продукцията на "Фолксваген" - здрави и качествени автомобили

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  42. 42 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2932 Неутрално

    До коментар [#27] от "cristo_n":

    Е евтини, евтини, колко да са евтини? Оня ден заглеждаш ценовата листа на Инсигния... цифра си е. Горе долу средно скъпи са, евтини са фордовете.

  43. 43 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 463 Неутрално

    До коментар [#37] от "jakodim":
    Всеки интелигентен човек си купува кола, която може да си позволи с всички произтичащи от това разходи- поддръжка, застраховки, овехтяване и т. н..Цървулът винаги иска да си надскочи ръста и да впечатлява Ората, нищо че "престижната" му кочина си стои с гумите с които я е купил с години, без застраховка, с най "тънкажна" поддръжка.Но знам че имате право на свой свят, само не налагайте голташки мнения на другите.

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  44. 44 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2491 Неутрално

    “Пазарите очакват подробности как ще продължи продаването на автомобилите с тази марка по света и какви ангажименти са поети за пенсионни плащания и обезщетение на съкратени.”

    Ще трябва да убеждават клиентите в преимуществата на Опел пред Шевролет... Интересно колко ще струва на новите собственици да запазят марката Воксхол - достатъчно за да не я закрият?!

    I Want To Believe
  45. 45 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 704 Весело

    До коментар [#8] от "cristo_n":

    Е за това се продават на франсетата. Те са царе на подобни идиотщини... А и в Европа, плюли-неплюли, но масово се продават нови дизели от поне 10г. насам. Там Опел са много зле. Какви ли не експерименти с доставчици на дизелови двигатели не направиха, но така и не успяха да се наложат... За мен предстои обединение на три европейски марки, които никога няма да влезнат в моят гараж!

  46. 46 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Ужас!Шок!Трагедия!Една от 2те най-любими марки на средностатистическия български селяндур-Гоуф и Вектра отива в историята.Нека пуснем и сълзица за тези тъй смислени модели-Тиграта и Калибрата...На кой ни оставяш Опеле-кой сега ша ръси ръжда по пътищата!?

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  47. 47 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Аз като по-прост слушам комшията,който е автотехник-"вземи си дизелов Мерц,колкот по-дърт-толкоз по-добре.Секи път кат минеш милион се замисляй да правиш основен ремонт".За последната ми придобивка кво да кажа-за 3год. навъртях 252хил.км.Късах пистов ремък на Тимишоара посред нощ една зима-ролка и ремък с труда ми легнаха 150лв. в румънски сервиз.Тва е-сменям масло и прочие консумативи и карам...

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  48. 48 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    През последните години Опел правят доста добри автомобили...

    Модератора е неадекватен!
  49. 49 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3374 Неутрално

    Аз също мисля, че ''Opel'' няма да загине.Има милиони верни почитатели и огромна история !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  50. 50 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    До коментар [#8] от "cristo_n":

    Това си е вярно!

    Но е един от малкото минуси...

    Модератора е неадекватен!
  51. 51 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 914 Неутрално

    [quote#15:"Levski Levov"]А защо ти ЛИЧНО трябва да я смениш -има се сервизи за това[/quote]
    Нормално е човека да е ядосан, това все пак е някаква смотана крушка. Ако ти изгори нещо по осветлението в къщи, електротехник ли викаш?

  52. 52 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    Майтапче-и за Рено Лагуна има клипчета даже-сваляш гумата сваляш кората и през калника сменяш крушка на фара.Простотия до шия.

  53. 53 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    До коментар [#27] от "cristo_n":

    Не съм съгласен с Вас тук.

    Опел през последните 10 години правят качествени автомобили.

    Не зная как са ценово, защото това е относително/субективно сравнение.

    Модератора е неадекватен!
  54. 54 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 281 Неутрално

    [quote#41:"neut"]Предпочитам продукцията на "Фолксваген" - здрави и качествени автомобили[/quote]

    Но не и евтини.. тук опел бие обикновено.

  55. 55 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 914 Весело

    [quote#12:"Читател"]Щом немската армия е изкарала ВСВ с тях, значи не са случайна марка и неслучайно ги има толкова дълго на пазара.[/quote]
    Да, ама немците загубиха ВСВ, значи, трябва да си купуваш само американски марки, все пак с техни автомобили съюзниците изкараха войната...

  56. 56 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    Опел бяха прочути с ръждата си и даже виц имаше-били бързи да не ги стига ръждата.Точно сега от 5-6 години вдигнаха качеството доста и ще ги лапнат борчетата.Нищо-заводите няма да ги затворят ,най-много да пуснат всичките им коли с еднакви двигатели.

  57. 57 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 539 Неутрално

    [quote#53:"ivan_"]Опел през последните 10 години правят качествени автомобили.[/quote]
    Вече не им пада дъното на 10тата година.Но това не ги прави качествени.Точно обратното-определено са по-кекави от едновремешните Вектри от началото на 90те.Ония поне бяха здрави,а страдаха само от ламарини.На сегашните им се чупи кво ли не...Един работник при мене има две нови,с на брат му-общо 3.Вечно нещо не им работи,вечно нещо им чопли и като цена на частите накрая кат иде да купи им излиза поддръжката по-скъпа от мерцедесовата.

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  58. 58 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Абе много малка сума ми се види това 2.2 млрд. евро ?!?
    Ми че то за толкова и ние можеше да си купим Опел, а не да плащаме за руски самовар, дето даже няма да стигне до Белене никога. Какво ще ги каним тука да инвестират и да откриват заводи - директно ги купуваме. Като не искат с добро - вадим пачките и са наши.

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  59. 59 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    [quote#34:"Ф.Нинов"]лани пуснаха в Рюселсхайм нов център за €230 млн. [/quote]

    Туй развоен център е хубаво, ама е само част от картинката. Парите са 1,3 за железата + 0,9 за банката. Обаче си вървят и с други задължения, като например пенсионният фонд за "дясна" пенция бил 8 - 10 милярда на червено.
    Плюс туй се гледа и дългове и дълготрайни материални активи. Щото ако дълговете са малко, може да спреш губеща дейност и ДМА да ги продаваш / даваш под наем. В обратния случай може печалбата от дейността / приходи от ДМА да не стигат за обслужване на борчовете.

  60. 60 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 236 Неутрално

    [quote#45:"m_style"]Там Опел са много зле. Какви ли не експерименти с доставчици на дизелови двигатели не направиха, но така и не успяха да се наложат...[/quote]
    Всъщност колко са зле? Ползваха италянски дизели, от 2013 си имат собствена разработка така наречените "Шептящи ДИЗЕЛИ"
    https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Medium_Diesel_engine

  61. 61 Профил на adsumgm
    adsumgm
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#8] от "cristo_n":

    направено е да не останат без работа сервизите.доста нови коли са така

    Жени и вино! Вино и жени!
  62. 62 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    До коментар [#23] от "tww09306483":

    Смяната на крушка на Шкода Октавия си изисква сериозни монтьорски умения.
    Не знам как е при Опел, но иначе това са ми забележките към шкодите, друго няма.

    Panta rhei....
  63. 63 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 450 Неутрално

    ГМ съсипаха Опел. Вместо да подкрепят марката, която е силна в Европа, те се опитваха да набутват своята марка Шевролет, която не е силна тук. Колите са еднакви, само с ралзични брандове. На всеки по-добър мениджър беше ясно, че това е грешка. Минаха години, ГМ го осъзнаха и изтеглиха Шевролет от европейският пазар, но беше късно. Пораженията за марката Опел са видими и ще минат доста години, преди марката да заеме отново предишните си силни позиции. Не виждам как Пежо ще се справят с Опел, при положение, че са в същия ценови сегмент и на практика са конкуренти. Няма никаква логика. Явно искат силна марка за германския пазар, където трудно се продават френски коли. Друго обяснение няма.

  64. 64 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 236 Неутрално

    [quote#51:"Yotce"]Нормално е човека да е ядосан, това все пак е някаква смотана крушка. Ако ти изгори нещо по осветлението в къщи, електротехник ли викаш? [/quote]
    Май не си си направил труда да прочетеш коментарите долу ,че Опел са цвете за мирисане пред останалите в сегмента.
    В конкретния случай -както го е описал въздуховода пречи, защото от въздушния филтър минава покрай мястото за смяна на консуматива!
    Решението е описано в ръководството... ама няма кой да прочете... -въртиш волана на ляво -гумата особождава мястото отдулу на кламика-махаш пластмасата и завърташ налаво основата за да излезе крушката от леглото, после наобратно същата процедура.
    2-ро решение -щом ти е тясно и не ти се седи до гумата, сваляш с клещи скобата от въздуховода към въздушния филтър и си особождаваш мястото. После обратно по същата процедура.

  65. 65 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 616 Весело

    Леле мале, май по-добре беше Опел да купи тези некадърници !

  66. 66 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 539 Неутрално

    [quote#62:"Molossian"]Смяната на крушка на Шкода Октавия си изисква сериозни монтьорски умения. [/quote]
    Задни,предни,странични и квит още се сетиш светлини на Мерца ги сменям до 2-3минути норматив.В една кутия си нося при инструментите увити с пукащо фолио от всеки вид крушка по няколко броя.На път,посред нощ и т.н.-не ми се налага залягане,черджета по земята да станеш целия кат прасе дето се е въргаляло в калта,сваляне на гуми,колянов вал и резервоар и прочие дивотии зарад една кирлива крушка да смениш...

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  67. 67 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 236 Неутрално

    [quote#54:"sw51"]Но не и евтини.. тук опел бие обикновено. [/quote]
    Не само ги бие ама им съдира кожата!!!
    Виж един семеен туаран -колко му започва базовата версия по каталог, и виж на зафирата... има няма 5-6 000 евро -една несъществена сума за европееца )).

  68. 68 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3940 Любопитно

    секи 4ти км

    Ся кво...

    Без "Пежо", без "Ситроен" И без "Опел"?

    ""Пежо Ситроен" купува "Опел""

  69. 69 Профил на ern16512825
    ern16512825
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Като махнат корейските шевролети нещо не мога да измисля какво може да си купи човек което хем да е евтино хем да е здраво ...

  70. 70 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Типично за БГ хора не виждали нов автомобил се изказват разбиращо за качествата на нов Опел... мъка

    www.soundcloud.com/x2805
  71. 71 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 539 Неутрално

    [quote#64:"Levski Levov"]въртиш волана на ляво -гумата особождава мястото отдулу на...[/quote]
    Само дето ми е поне 70евро глобата за каране с нередовни светлини в Австрия.И кат видя че има проблем трябва да действам на секундата-без значение по кои диви краища съм,дали е ден или нощ.И трябва да си разпечатя за целта 400страници пълно упътване за автомобила и да си го нося в жабката освен.Подобни процедури трябва да са направени максимално ИНТУИТИВНО.Виждаш и веднага ти идва на акъл.Не да разгърнеш 400страници да ровиш.Смяната на гума,крушка и т.н. НЕ е сервизна дейност,а потребителска.

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  72. 72 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2745 Неутрално

    До коментар [#59] от "dosetliv":

    В пост#38 съм направил сравнение м/у цената за Опел и борсовата капитализация на Fiat Chrysler Automobiles N.V.

  73. 73 Профил на Този е от онези
    Този е от онези
    Рейтинг: 272 Любопитно

    А бе, кой си купува Опел в днешно време, освен ако е служебен или втора употреба под 1 000 лева?!
    Ако се върнем 30 години назад, по онова време Вектрите, Корсите и Астрите избиха рибата, ама сегашният им дизайн е от онова време.
    Не успяха на време да пенсионират главния дизайнер (от онова време), завалията сигурно му остават няколко месеца до пенсия и затова Опел се смъкнаха надолу и генерират загуби. Инсигния леко измива срама, надявам се и ръждата.
    Затова на СТАРИ ЛАВРИ, НЕ СЕ ЛЕЖИ, а се бачка яко и се гледа напред 5-10 години!

  74. 74 Профил на Този е от онези
    Този е от онези
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#58] от "Щ":

    Малко ти се струва, защото кой знае с какви дългове са се набалбукали Опел.

  75. 75 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#53] от "ivan_":

    Е мойта е точно такава - "до 10 годишна"! Едно време ламарините им бяха буклук, а се сега само ламарините и интериора им са хубави! По-горе писах - за смяна на крушка на късите светлини трябва да ходя в сервиз, понеже трябва човек да се има канал или подемник, или да лежи 1 час под колата под калника за да я смени! И това дело на инженери ли е? Ц!

  76. 76 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3543 Неутрално

    До коментар [#71] от "tqh42306221":

    Да бе..., имаш ли проблем по колата, из Европа те плющят здраво. Без значение, какъв е проблема по колата и дали се отстранява в сервиз или можеш сам да си го оправиш.
    Както писах и по-горе, Опел са по-лесни за обслужване от доста други марки. Тенденцията е, за всяко нещо да ходиш в сервиз. Изключение са някои по-стари модели, които са все още в движение и може да правиш някои неща и сам. След още няколко години и това ще е спомен...

    Бивш tww09306483.
  77. 77 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#8] от "cristo_n":

    Всички нови коли от среден и по-висок клас са направени така.

    За най-малкото нещо трябва да се ходи до сервиз да ти изпразват джобовете.

  78. 78 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4165 Неутрално

    [quote#70:"dj x2805"]Типично за БГ хора не виждали нов автомобил се изказват разбиращо за качествата на нов Опел... мъка[/quote]

    Кажи-речи същите индивиди се изказват и за красотата на участничките в Мис Вселена, Мис Свят и т.н.:

    - Абе, кви са тия кощрамби бе, какви са тия грозилища, ебаси скумриите, такава да ме моли, няма да я докосна!

    След което подвикват на дебелите си мустакати другарки в живота, които обикалят по долнище на анцуг наоколо:

    - Ама, тая салата много на едро си я нарезала, колко пъти требе да те учим!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  79. 79 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#12] от "Читател":

    Инсигниа е много добра кола, доближава се до топ марките и в много отношения е по-добра от Пасат.

  80. 80 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 236 Неутрално

    [quote#75:"cristo_n"]По-горе писах - за смяна на крушка на късите светлини трябва да ходя в сервиз,[/quote]
    Не е задължително! Описал съм ти ги по-горе двата варианта за сваляне на крушката! Ти решаваш кой да избереш!
    След като не можеш -кварталния ще я смени за 5 лева -толкова струва особождаването на въздуховода към въздушния филтър и връщането на скобата след това!
    Аз не мога да ви разбера -щом като за ЕДНА крушка оревахте света че не може да я смените(а има 2 варианта), 5-те лева при гаражния са ви скъпи... тогава защо въобще си купувате коли че и ги карате???

  81. 81 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    До коментар [#75] от "cristo_n":

    За крушката Ви написах, че съм съгласен с Вас!
    Но също така Ви написах, че това е един от малкото минуси.

    Нали се сещате, че това всъщност не е проблем (крушката).

    Какво друго можете да посочите като недостатък в подкрепа на мнението си?

    Защото през мен са минали 15-тина Опела и всеки от тях навъртя по над 200 000 км за 4-5 години и никой нямаше сериозен проблем.
    Сменяха се консумативи и това е.
    На един му се развали моторчето на чистачката на задното съкло на 210 000км.
    На един му се стана нещо на "биалетката" за включване на скорост на 230 000км (смяна за 15минути и 70лв. във фирмения сервиз).
    На един му се наложи да се "залепят" задните тампони.

    И това е...

    Модератора е неадекватен!
  82. 82 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    До коментар [#72] от "Ф.Нинов":

    Борсова капитализация показва само т. нар "shareholder value" и има съвсем бегла връзка с предприятието като такова. Показва колко доход се надеваш да земеш за платени Х пари, съотнесено към дохода, който се надеваш да земеш , ако ги дадеш за друго.

  83. 83 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2745 Неутрално

    До коментар [#82] от "dosetliv":

    Борсовата капитализация е цената (общ брой акции * единична цена на акция в момента), на която пазарът оценява определена фирма в момента и съответно е доста добър ориентир като я съпоставиш с брутните продажби (оборот) = прайс ту сейлс <- това е първото нещо, което се гледа: с колко кинти купуваш какъв оборот.
    След това се гледа каква печалба си купил, какъв ръст на печалбата, какви задължения.....

    Фолксваген има в момента борсова капитализация от €30млрд. при брутни продажби от €220млрд.
    На фона на голямата картина в автомобилостроенето цената за Опел не е никак малка.

  84. 84 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 539 Неутрално

    [quote#76:"tww09306483"]Тенденцията е, за всяко нещо да ходиш в сервиз.[/quote]
    Тенденцията е такава,но живеем в свободен пазар.Не като едно време да има само Лада и Московец.Съответно човек може да си избере модели на които основните неща за които закъса на пътя да може да си ги върши сам.Щот може да е нощно време или сервиз наблизо да няма.

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  85. 85 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Имам няколко спринтера,още като ги взема хвърлям вътре под седалката една торбичка болтове и дифтунги за помпа-дюзата плюс скоба,райбер,маркуче и кукичка за смяната и(като се омаже с нафта и запече е ден и половина занимавка смяната,но съм го правил на голо поле).Плюс една малка бобинка която често дефектира и обтяжна ролка с ремък и схема за монтажа им.Не щото не мога да ида на сервиз или щот ми се свиди,а щото знам в БГ какви хора работят по сервизите...

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  86. 86 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    Проблемът на Опел дойде И ОТ това, че американците закриха конструкторските отдели в Германия и пащаха американски модели за изпълнение. Астрата в началния си вариант беше типов проект на ГМ - в САЩ се казваше Сатурн, в другите страни по-иначе, но бе една и съща конструкция. След кризата германският Опел възстанови конструкторските си отдели и тръгна нагоре. Имаха някаква връзка със Швеция, може би Волво. Жалко за хубавата германска марка! дано се върне в германски ръце. Френският министър на търговията заяви, че Пежо имат нужда от Опел заради германското качество.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  87. 87 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    До коментар [#23] от "tww09306483":

    И аз имах астра 6 години, евтина поддръжка и 50% направи си сам са ремонтите.
    Но като стана дума за крушките, сега съм с форд - дърпаш фара назад, слагаш крушката, връщаш фара на място. Елементарно! Много обичам критикуваните от тузарите-разбирачи марки. Заради тях им пада цената и можеш да си вземеш добра кола за по-малко пари.

  88. 88 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1283 Любопитно

    [quote#12:"Читател"]Щом немската армия е изкарала ВСВ с тях, значи[/quote]не струват.Иначе,защо загубва същата????

  89. 89 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#81] от "ivan_":

    Знаете ли, че на бензиновите Опели от новото поколение не се прави центровка на клапани? Не се прави НА ПРАКТИКА!
    Теоретично, това трябва да се прави със замяна на едни "чашки" отгоре на клапаните, с които се регулира луфта на клапаните, обаче... За разлика от други двигатели, при които това става или самостоятелно с хидравлични повдигачи, или с болт и контра гайка (както на Ладите), или с "пулове", които се сменят с пинсетка, то при бензиновите опели от 2004 година насам за да се заменят тези "чашки" и да се направи центровка на клапаните, което неизбежно се налага на 50-60 хил. км., трябва да се разкачи целия газоразпределителен механизъм!!! Това принципно трябва да го правят в сервизите на Опел при всяка смяна на ангренажния ремък, обаче не са си го описали в техническата документация и съответно не го правят и клапаните неизбежно затягат и горят!!! И от там, на 150-200 хил.км. бензиновите опели клас ЕВРО 4 и ЕВРО 5 (за най-новите не знам) са за ремонт на глава, което е безумие! За сравнение, таксиджиите на техните метанови корейски автомобили правят по 400-500 хил.км преди да стигнат до ремонт на глава!
    А ако се обадите в Опел (в България) и ги питате за наличности от тези "чашки", за да се направи центровка на клапани, те знаете ли какво ви казват? Казват, че не ги поддържат на склад и са само по поръчка!!! И знаети ли защо? Защото предпочитат да правят ремонт на глави, когато неизбежно се сдухат, вместо да правят центровка на клапани! За това казвам, че НА ПРАТКИТА не можете да направите центровака на клапаните.
    Одтелно, че една такава "чашка" струва по 30-40 лв., а за един цилиндър ви трябват 4 броя! Същите "чашки" GM ги продава в Щатите за по 4-5 долара броя! Смятай...

  90. 90 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3917 Неутрално

    До коментар [#8] от "cristo_n":

    Това със смяната на изгорелите крушки е проблем не само при Опел. Даже мисля, че излезна специална директива на ЕС по въпроса, защото производителите започнаха да се оливат.

    Gunter glieben glauchen globen
  91. 91 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3917 Неутрално

    [quote#20:"БМЗ"]ВСВ беше преди почти 80 години[/quote]
    Обаче вие още набивате крак на красная площадь всяка година.

    Gunter glieben glauchen globen
  92. 92 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2745 Неутрално

    До коментар [#82] от "dosetliv":

    По темата има много интересен казус, а именно Fiat купи Chrysler за US$4,9млрд. with an additional US$5.5 billion pension liability.

    Лани (2016 год.) Chrysler донесе на Fiat цели $1,9млрд. чиста годишна печалба. <- Е тва цепи мрака!

  93. 93 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    До коментар [#86] от "vxa15365434":

    СААБ, ползваха общи платформи...

    Модератора е неадекватен!
  94. 94 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 704 Весело

    До коментар [#60] от "Levski Levov":

    Тая "википедия" обяснява всичко. Продължавай само от дам да се информираш!

  95. 95 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 582 Гневно

    До коментар [#81] от "ivan_":

    Отделно, че на кола на 130 хил.км, (е... карана е предимно градско, но все пак това са 130 хилади само) трябваше да правя ремонт на скоростна кутия...

  96. 96 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3917 Неутрално

    [quote#39:"Дедо Либен"]Не случайно сърбите казват[/quote]
    Те сърбите ако са критерий за нещо...

    Gunter glieben glauchen globen
  97. 97 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1184 Весело

    Сега вече ръждата ще е още на чертежа на колата преди още да е стъпила на поточната линия.

  98. 98 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1481 Любопитно

    [quote#12:"Читател"]Тези рокади в собствеността по никакъв начин няма да се отразят в лоялността и симпатиите на клиентите към марката.[/quote]

    Като се има предвид, че слабото място на опелите са дизеловите двигатели, а Пежо/Ситроен имат може би най-добрите дизели с малки и средни кубатури, Опел само ще спечелят от сделката.
    А и както по-горе е писал колегата Франк, загубите им са чисти счетоводни врътки на Дженерал мотърс.

    Знанието е сила, информацията - власт
  99. 99 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1283 Разстроено

    До коментар [#90] от "Blood Red Skies":На всички по-стари леки коли стъклата на фаровете ,както и червените пластмаси на мигачи и стопове се държат на външни болтчета,които и бавно развиващо се дете с проблеми в координацията на ръцете може,да развие и завие .

  100. 100 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    До коментар [#89] от "cristo_n":

    Не зная за бензиновите двигатели.
    Дизеловите са безпроблемни...

    Не съм технически грамотен, но не ми изглежда логично да центроваш клапани след смяна на ремък...

    На вашият автомобил "сдухала" ли му се е главата?

    И пак не виждам никакъв проблем с автомобилът.

    Кое му е лошото?

    Давате ми пример за търговска политика на компания, а не за технически качества на автомобил.

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK