Първият товарен влак от Лондон до Китай потегля днес

Първият товарен влак от Лондон до Китай потегля днес

© Reuters



Първият товарен влак от Великобритания до Китай потегля днес от покрайнините на Лондон с надежда да се превърне в символ на нови търговски възможности за британската икономика, след като тя напусне единния пазар на Европейския съюз.


Първата композиция от Китай пристигна през януари. Сега се очаква прекосяването в обратната посока на 12 000 километра да отнеме 3 седмици, което е два пъти по-бърз начин за доставяне на стоки в сравнение с морския транспорт, обяснява "Ройтерс".


Според агенцията товарите включват витамини, лекарства, бебешки продукти и други стоки.




Влакът потегля от сточното депо в Станфорд-ли-Хоуп в Есекс към източен Лондон, след което ще продължи през тунела под Ламанша и ще премине през Франция, Белгия, Германия, Полша, Беларус, Русия и Казахстан, преди да влезе на китайска територия.


Оператор на проекта е Yiwu Timex Industrial Investment, която превърна британската столица в 15-ият европейски град с товарна връзка с Китай от 2013 г. насам. "Това е само първият влак с експортни продукти и с него поставяме началото на редовна директна връзка между Великобритания и Китай", коментира Сюбин Фен, президент на компанията.

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 615 Неутрално

    Е пак зависими ит ЕС и Русия за транспортният коридор.

  2. 2 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4882 Неутрално

    До коментар [#1] от "gl_avatar":

    Има и коридор до Казахстан през София и Истанбул, така че само ЕС е без алтернатива.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  3. 3 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 221 Неутрално

    абе що не вържат и един пътнически вагон... малко да удължат транссибирската линия :)

  4. 4 Профил на Няма Фандък за лиляви и червени комунисти
    Няма Фандък за лиляви и червени комунисти
    Рейтинг: 1878 Неутрално

    По-бързо, но и по-скъпо, мисля...

  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4990 Неутрално

    Отсечката през Русия е много "пожароопасна". Да не се окаже че пристига празен влак в Китай.

  6. 6 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4882 Весело

    До коментар [#4] от "Jumbo Jet":

    Е то не може, хем душата в рая (двукратно превъртане на парите от оборота), хем инструмента до края (по-тънки транспортни разходи).

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  7. 7 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 361 Неутрално

    Пристигна пълен влак с китайски стоки-болуци, връща се пълен с пари.....................или празен-празен

  8. 8 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Ефективност по-малка от камилски керван.

    Едни доставят стоки с дронове, други живеят все още в епохата на индустриалната революция.

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  9. 9 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    Ефективност по-малка от камилски керван.Едни доставят стоки с дронове, други живеят все още в епохата на индустриалната революция.
    —цитат от коментар 8 на Минас Бахдасарян


    Нали! Колко контейнера може да носи един дрон?

  10. 10 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 580 Неутрално




    [quote#9:"von_seeckt"][/quote]

    Е, то е същото като да сравнявам влакова композиция с контейнеровоз. Не допускаш, че една влакова композиция може да пренесе 13 000 контейнера.

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  11. 11 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6394 Неутрално

    До коментар [#8] от "Минас Бахдасарян":

    Има проект за високоскоростен влак Пекин-Лондон с основен инвеститор Китай и частично Русия, последната само за част от отсечката през нейна територия. Търси се още поне един инвеститор за маршрута през ЕС.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  12. 12 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    Ефективност по-малка от камилски керван.Едни доставят стоки с дронове, други живеят все още в епохата на индустриалната революция.
    —цитат от коментар 8 на Минас Бахдасарян


    Ми ако измислиш как с дрон да пренесеш 200 тона стока на 10 000 километра ...

  13. 13 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#11] от "neut":

    Благодаря за инфото. Казвам го без грам куртоазия.

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  14. 14 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#12] от "redguy":

    Ако всички разсъждаваха като вас щяхме все още да сме в пещерите.

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  15. 15 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Ефективност по-малка от камилски керван.Едни доставят стоки с дронове, други живеят все още в епохата на индустриалната революция.
    —цитат от коментар 8 на Минас Бахдасарян

    А може влакът от Китай да е превозвал точно ... дронове. Които се произвежтат от продукти на индустриалната революция.

  16. 16 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    До коментар [#14] от "Минас Бахдасарян":

    Викаш, тук сме най-доброто място за тест на масовия едрогабаритен транспорт с дронове. Таман нямаме релсов товарен превоз, направо да рипаме на дроновете :)
    Гледам най - напредналите страни си изпозакриха железниците. Е само дето от Инголщат до Белград вагоните стигат за 45 часа, от там до Сточна гара ...10 дена.
    Невероятно но факт.

    Panta rhei....
  17. 17 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    [quote#9:"von_seeckt"]
    —цитат от коментар 10 на Минас Бахдасарян
    Е, то е същото като да сравнявам влакова композиция с контейнеровоз. Не допускаш, че една влакова композиция може да пренесе 13 000 контейнера.[/quote]

    Не е и нужно. Важното е да ги принесе по бързо и,,,най важното по сигурно. Мордите пътища се контролират от Америка, пътят през Евразия, не.

  18. 18 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 989 Неутрално

    Това показва какъв неизползан потенциал имат традиционните индустрии. Западна Европа се свързва с Китай за масов превоз на товари по суша повече от 100 г. след построяването на Транссибирската магистрала!

  19. 19 Профил на zakkwild
    zakkwild
    Рейтинг: 243 Любопитно

    Как се оправят с различния руски релсов стандарт?

  20. 20 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    До коментар [#18] от "razor":

    Много ясно! Великобритания е владяла моретата, на нея железници не са и трябвали. Немците са пробвали да построят железница до Багдат и им скрояват една бърза война.

  21. 21 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 989 Весело

    Китайският влак носи името "Източен вятър", взето от изказването на Мао Дзе Дун "Източният вятър ще надделее над западния вятър".

  22. 22 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    До коментар [#21] от "razor":

    Засега локомотивът, горе на снимката, е немски.

  23. 23 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4729 Неутрално

    Драматичните събития ще се задълбочат при дружествата, опериращи контейнеровози...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  24. 24 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 989 Неутрално

    Как се оправят с различния руски релсов стандарт?
    —цитат от коментар 19 на zakkwild


    На границата (в случая вероятно полско-белоруската), вагоните минават през специално устройство на нещо като естакада и им променят дължината на осите.

  25. 25 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2442 Неутрално

    Важното е влаковете да не пренасят стоки, съдържащи етилов, метилов и всякакъв друг алкохол. Защото минавайки през великата руска земя............

  26. 26 Профил на zakkwild
    zakkwild
    Рейтинг: 243 Неутрално

    Благодаря. Иначе гледам , че някой ми е цъкнал минус, вероятно без да е осмислил въпроса ми.До коментар [#24] от "razor":

  27. 27 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2482 Неутрално

    Гледайки снимката излиа, че в турнира участва и отборът на Локомотив Франкфурт ;-)

  28. 28 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    До коментар [#4] от "Jumbo Jet":

    " По-бързо, но и по-скъпо, мисля.."

    Къде 2 пъти по- бързо и 5 пъти по- скъпо.

  29. 29 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 523 Неутрално

    До коментар [#8] от "Минас Бахдасарян":

    Едни доставят стоки с дронове, други живеят все още в епохата на индустриалната революция.

    индустриалните революции са няколко.... Коя имаш предвид? Даже в най-най-най развитите постиндустриални икономики Ж.П. транспорта прекрасно функционира и еволюира в крак с времето. Ще ни светнеш ли нещо за нови дронове, способни еднократно да дигат и доставят стока/ товари от рода на 10тки хиляди тонове, които без проблем се превозват по релсите?

  30. 30 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 896 Неутрално

    Готина си е снимката, но някак не е патриотична. Дневник толкова ли нямат снимки на локомотиви Шкода?
    По статията, интересното е, че няма да ползват Транссибирската магистрала, а ще минават през Казахстан. То вярно, че има такова нещо като ЕАЕС, но не са толкова напреднали. Т.е. Ще се минава през една повече граница от необходимото

  31. 31 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    "Влакът потегля от сточното депо в Станфорд-ли-Хоуп в Есекс към източен Лондон, след което ще продължи през тунела под Ламанша и ще премине през Франция, Белгия, Германия, Полша, Беларус, Русия и Казахстан, преди да влезе на китайска територия."

    Пак перемога..
    Упссс.. Зрада.
    До 2013-та Украйна активно участваше в разработката на маршрута Китай - Западна Европа. Там кооперацията с Русия бе неизбежна.
    После взеха да лашкат вагоните по море. В този проект стояхме и ние. С фериботните си кораби.
    Само дето се оказа, че по море е скъпо и бавно. Тази потъна.
    Ние - също.
    А дали няма да се сетим за ж.п. инфраструктурата си, че носи леб?
    Упссс..
    Трябва да раним автобусните превозвачи. :)

    Ecrasez l’infâme
  32. 32 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 594 Весело

    До коментар [#2] от "Незнайко в Слънчевия град":
    Така заобикалят "нашите мургави " сънародници да не докопат стоката :-)

  33. 33 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 349 Весело

    Путинленд предпоследната най-дълга и най- опасна част от пътуването , съвременният път на коприната , където не пустинята е проблем , а жителите на Путинленд , облечени с намазани с грес ватенки , брадати , меришешти на лосион за вана , яхнали жигули и москвичи , с куки и въжета скачат от вагон на вагон и с алчни пръсти търсят сред кашоните с памперси и клечки за уши , спирт и русенско варено . Такъв е пътят на Лондонския експрес пренасящ трохичка от запада към жадния за качество Китай

  34. 34 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1412 Разстроено

    До коментар [#33] от "Bojidar Vasilev":

    Замислих се за БДЖ и инфраструктурата ни...
    И за пълчищата индобългари дебнещи по трасето.
    Всичко дето си го написал с ирония за Раша е 100% валидно за гордата страна членка на ЕС. Където средната скорост на влаковата композиция е 45 км в час. За да не напусне някое джелезо пътя.

    Ecrasez l’infâme
  35. 35 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 349 Неутрално

    До коментар [#34] от "Graf":

    БДЖ е призрачна структура . Никой не знае кой влак кога тръгва и дали въобще ще пристигне , друг е въпроса кога .

  36. 36 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2775 Любопитно

    ...И за пълчищата индобългари..
    —цитат от коментар 34 на Graf

    Малко настрана от темата, но не е ли време за популяризиране и постепенно налагане на етнонима "индобългари" вместо цигани или уж политкоректното роми?
    Ромите са само част от циганите у нас, като има много от коренното, неарийско население на Индия(тези, по-мургавите).

  37. 37 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 330 Неутрално

    До коментар [#4] от "Jumbo Jet":

    Не съвсем, самото време за пътуване също си има цена и ако я включиш на равно с цената за транспорта, крайният победител би трябвало да е ЖП транспорта.

  38. 38 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    До коментар [#34] от "Graf":

    БДЖ няма нищо общо с това, само пишете компетентни глуппости

  39. 39 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Истината ще е Hyperloo! За 7-8 часа ще доставя хора и товари от Европа до Китай на цена значително по ниска от съвременни методи за превоз.
    Поръчваш в началото на работния ден нещо от китай и до края на работния ден вече е пристигнало!

  40. 40 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#9] от "von_seeckt":

    Ако дрон-а е дирижабъл, може да носи и 100 тона :) (кажи речи 1 контейнер)

    Далаверата е, че няма нужда от наземна инфраструктура и предлага висока автоматизация - може да проверите проекта на Амазон :)

  41. 41 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#4] от "Jumbo Jet":Не съвсем, самото време за пътуване също си има цена и ако я включиш на равно с цената за транспорта, крайният победител би трябвало да е ЖП транспорта.
    —цитат от коментар 37 на sv3tli0


    Всичко зависи от продукта! Някои продукти могат да пътуват без проблем и месеци в морето, за други е важно да пристигнат за седмици, а за трети а важно да ги доставиш до часове. Холандия например изнася за цял свят цветя, но главно със самолети.

  42. 42 Профил на d'artagnan
    d'artagnan
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Абе, тия мноо са изостанали. Ние имахме товарен влак за Канада още през 95-та година, който тръгваше от 8-ми коловоз на 5 и 15!

    "We have now sunk to a depth at which restatement of the obvious is the first duty of intelligent men." George Orwell
  43. 43 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2482 Неутрално

    До коментар [#12] от "redguy":

    Дирижабълът Хинденбург построен през 1936 г. е пренасял 90 тона полезен товар на 15 хил. км с едно зареждане и със средна скорост от 150 км/ч.

  44. 44 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 939 Неутрално

    Е сега британците ще ги затрупат китайски ментета !!!

  45. 45 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2482 Неутрално

    500 тона ще бъде полезният товар на бъдещия дирижабъл ML 86X на фирмата Worldwide Aeros Corp, основана от украинеца Игор Пастернак, който от 1981 год е ръководел конструкторско бюро към Лвовския ТУ, създадвайки през 1986 год. частна компания в тогавашния СССР, заминававайки за САЩ през 1992 год.

  46. 46 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    До коментар [#45] от "Ф.Нинов":
    И кога тва? От написаното от теб излиза че съответния пащарнак вече 31 год. не може да го товароносира тоя дирижабъл. И като се замислиш, че технологично още Хитлер го е направил доста успешно, не остава друго освен да е икономически неизгодно, щом никой не се е сетил ( освен пащарнака де) да го направи

  47. 47 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 730 Неутрално
  48. 48 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2482 Неутрално

    До коментар [#46] от "uq":

    Е, ясно е, че дирижаблите скоро няма да станат масови транспортни средства, а ще си останат екзотика за труднодостъпни локации или за доставката на голямо парче товар.
    Просто исках да покажа, че технически е възможно да се пренасят големи товари по въздух.

  49. 49 Профил на metik
    metik
    Рейтинг: 221 Неутрално

    А от България до Китай кога?

  50. 50 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Аз лично не виждам логиката в този проект. Времето за доставка от 3 седмици не е много повече спрямо директните морски линии от Китай, а цената със сигурност ще е в пъти по-висока. Изобщо - много шум за нищо, че да се радват лаиците.

  51. 51 Профил на Didoslav
    Didoslav
    Рейтинг: 8 Неутрално

    В началото още е казано, че това е символично възстановяване или изграждане на нови партньорски връзки за Великобритания с останалия свят (или само Англия, зависи дали останалите държави, част от Обединеното кралство, ще напуснат Съюза).

    В момент като този, британците имат нужда да покажат пред света, че могат да "оцелеят" и без ЕС. Самият факт, че партньор е Китай, идва в момент, когато китайците недвусмислено и твърдо са заявили позиция да станат водеща икономика и нов световен лидер, измествайки САЩ. Речта на китайския президент на икономическия форум в Давос ясно показва именно това. А какъв по-удобен момент за нов и силен партньор в лицето на Великобритания. И двете страни печелят.

    Според мен, колкото с практическа насоченост, този проект е и със символичен подтекст. "Пътят на коприната", "One belt, one road" (текущата инициатива на китайския президент за възстановяване на физическите търговски връзки между Европа и Азия, т.е. Китай) има за цел да постави основните на бъдещата доминация на Китай, или най-малкото да затвърди позициите им на силен и предпочитан търговски партньор.

    И накрая - за истински важните товари ще се намери начин да пристигнат и по-рано. Под истински важните, имам предвид тези, които са важни за бизнеса и големите корпорации. Те нямат нужда да си рекламират начина на транспорт и колко "мобилни" могат да им бъдат суровините. Тъй че аз ще заложа към момента на символиката в тази нова железница.

  52. 52 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10480 Неутрално

    И през Средна Азия , Турция и Балканите с България ще има алтернативно трасе

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK