Българите постепенно заменят големите бутилки с бира с малки

Българите постепенно заменят големите бутилки с бира с малки

© Асен Тонев



Българските потребители плавно заменят консумацията на бира от големите пластмасови опаковки с по-малки, при които усещането за качество е по-добро. Въпреки това РЕТ опаковките държат все още 56% от пазара през изтеклата година. Това е с 2 процентни пункта спад спрямо година по-рано.


Като дял следва консумираната бира в бутилки - 23%, тези в кен - 15% и наливната бира - 6%.


Така изглежда пазарът по данни на "Загорка" и на Съюза на пивоварите в България, представен от Никос Зоис, изпълнителен директор на пивовара.




През миналата година на българския пазар са били продадени общо 5.2 млн. хектолитра бира или 73 л на човек при средна цена от 1.77 лв. за литър, което е с 2 ст. по-евтино от година по-рано.


Най-големият канал на търговия си остават малките магазини за храни, през които се реализира 50% от бирата в България, следвани от търговските вериги - 28%, на ресторантите, баровете и другите заведения се падат 22%.


Производителят на бира и сайдер "Загорка" е продал през миналата година на българския пазар с 0.5% повече бира спрямо година по-рано и отчита пазарен дял в обем от 28.5%. Но за нас не е важно числото на пазарния дял, защото то зависи и какъв източник на информация се ползва и съответно така се променя, а тенденцията, обясни Зоис.

Никос Зоис, изпълнителен директор на "Загорка", коментира, че консумацията на бира в България непрекъснато расте и е с 40 л повече на човек спрямо Гърция, въпреки многобройните туристи там.

© Велко Ангелов

Никос Зоис, изпълнителен директор на "Загорка", коментира, че консумацията на бира в България непрекъснато расте и е с 40 л повече на човек спрямо Гърция, въпреки многобройните туристи там.


През изтеклата година компанията е внесла в бюджета 24.1 млн. лв. акциз (ръст с 1.74% за година) и данък печалба 2.9 млн. лв. - със 7% повече спрямо 2015 г. Инвестициите за последната година са 11.5 млн. лв. Те са вложени в изграждането на пречиствателна станция за отпадни води за производството в Стара Загора, обновяване на кеновата линия и въвеждането на "зелени" хладилници за търговците на продуктите на компанията.


На глобално ниво собственикът на компанията - "Хайнекен", отчита 3% ръст в реализираните обеми до общо 12.3 млн. хектолитра алкохолни, нискоалкохолни и безалкохолни напитки. Оперативната печалба на концерна за година се покачва с 9.9%.


През тази година на българския пазар "Загорка" пуска пивото си "Ретро" в три различни кена както и "Столично Amber Pils". Бирата "Варка 7", която по информация на компанията е бирата, правена за собствена употреба, вече ще е достъпна и за потребителите. "Ариана радлер" пък ще се предлага без алкохол в два нови вкуса - лимон и малина. Сайдерът "Крадецът на ябълки" вече ще се продава и с вишнев вкус.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK