"Алиталия" върви към продажба или ликвидация

"Алиталия" върви към продажба или ликвидация

© Max Rossi, Reuters



Италианският национален превозвач "Алиталия" (Alitalia) е отправил официално искане да започне административна процедура, която в крайна сметка може да доведе до продажбата или ликвидацията му. Това съобщава "Файненшъл таймс".


Решението е взето след проведеното днес общо събрание на компанията. Бордът на директорите отчита, че тази стъпка трябва да се предприеме заради сериозната икономическа и финансова ситуация и невъзможността да се намери алтернативно решение.


Сега правителството трябва да издаде декрет, с който да се сформира комитет от няколко души с широки правомощия, които да поемат компанията занапред - да съкращават служители и ако трябва да предоговарят подписани споразумения.




Според "Блумбърг" този специален комитет ще разполага със 180 дни, за да излезе с план, с възможност срокът да се удължи с 90 дни. Процедурата, която е конструирана специално за големи неплатежоспособни компании, цели да защити активите и служителите чрез реорганизация.


Общо 12 500 души работят за компанията.


През 2014 г. базираната в Обединените арабски емирства авиокомпания "Етихад" (Etihad) купи 49% от превозвача като стъпка към глобалното й разрастване. Но оттогава тя е притисната силно от нейните високи цени и жестоката конкуренция предимно от нискобюджетните авиокомпании в Европа.


"Алиталия" прие агресивен план за преструктуриране през март, съгласуван със синдикатите, но бе отхвърлен от близо 12 хил. служители през март. Това на практика означаваше, че нейните основни инвеститори, сред които са и банките UniCredit и Intesa Sanpaolo, няма да продължат да я финансират. Беше предвидено в компанията да се налеят 2 млрд. евро.


Досега италианското правителство беше решило да национализира превозвача на фона на обществено проучване, което показва, че според италианците е по-добре компанията да фалира. В същото време все още в плановете на кабинета влиза осигуряването на мостово финансиране за 500 млн. евро, за да се позволи оперирането й през следващите шест месеца или малко повече, докато се намери купувач или пък се вземе решение за ликвидацията.


Условията на такъв държавен заем вече са били обсъждани в рамките на европейските антимонополни структури, за да се провери дали такава подкрепа не противоречи на забраната за държавна подкрепа.


"Блумбърг" припомня, че в последния публикуван годишен отчет на превозвача - за 2015 г., е записана загуба от 199 млн. евро. Компанията е загубила 3 млрд. евро откакто се съвзе от фалита през 2009 г..

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1176 Весело

    Костов е виновен!

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  2. 2 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Алиталия: 12,428 служители (към 2015г.); 22.1 милиона пътници.

    Ryanair: 11,458 служители (към 2016г.); 117 милиона пътници.

  3. 3 Профил на cognitive
    cognitive
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Най-скапаната европейска авиокомпания. Няма да липсва.

  4. 4 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 253 Неутрално

    Сефте... Това е бетер наш'то БДЖ

  5. 5 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 735 Неутрално

    Още има разни дебили които плачат за БГА Балкан. Добре, че фалира тогава, че щеше да източи още милиарди докато свърши агонията. Не, че точно на Гад(ът) Зееви трябваше да бъде продадена ама явно не е имало друг кандидат или продаващите са били дебили и те (или подкупни).

  6. 6 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1488 Неутрално

    Един познат отиде там да работи, ама след няколко месеца каза, че не може да им издържи на мързела, и се разкара :)

  7. 7 Профил на today
    today
    Рейтинг: 833 Неутрално

    Сега някой ще я купи на безценица, ще започне да я управлява както трябва, и нещата ще се оправят.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  8. 8 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 513 Неутрално

    Сега някой ще я купи на безценица, ще започне да я управлява както трябва, и нещата ще се оправят.
    —цитат от коментар 7 на today


    Компания която гори годишно 600 милиона евро и безплатно да ми я дадат не я искам. На арабските собственици и италианските банки им изгоряха няколко милиарда евро, но служителите искат още и не позволяват сълращения.
    Няма друга оправия за подобни компании освен фалит.

  9. 9 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4420 Неутрално

    Крайно време беше за това!

  10. 10 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 965 Весело

    До коментар [#5] от "johnniewalker":


    Не, че точно на Гад(ът) Зееви трябваше да бъде продадена ама явно не е имало друг кандидат или продаващите са били дебили и те (или подкупни).
    —цитат от коментар 5 на johnniewalker


    И двете предположения са верни.

  11. 11 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    Няколко финансови наивници наливат вода в продънена каца. Да се чуди човек как тези водещи банки и интелигентни арабски бизнесмени са се вързали да наливат години наред пари в този финансов кошмар. И правителството дори иска да национализира потъващия кораб, за да го поддържа с пари от данъкоплатците. Ние българите също субсидираме фалиралата компания с печалбата, която носим на Уникредит. Лично ухиленото арменче ни ги събира то джоба.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  12. 12 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    Да викан нашия бай Иван да им помогне за изгодна продажба

  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4915 Неутрално

    До коментар [#7] от "today":

    АлИталия фалира не за пръв път! Няма оправия! След този фалит очаквам тези 12000 служители, които не приеха съкращение на персонала, да останат доволни! Идеята на мениджмънта бе да се съкратят първоначално под 10%, за да се види ефекта. Е, сега ще бъдат съкратени 100%! За това твърдя, че синдикатите са вредни за техните членове!

  14. 14 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8870 Неутрално

    И без Костов фалираха и ще ги продадат за стотинки.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK