"Алиталия" върви към продажба или ликвидация

"Алиталия" върви към продажба или ликвидация

© Max Rossi, Reuters



Италианският национален превозвач "Алиталия" (Alitalia) е отправил официално искане да започне административна процедура, която в крайна сметка може да доведе до продажбата или ликвидацията му. Това съобщава "Файненшъл таймс".


Решението е взето след проведеното днес общо събрание на компанията. Бордът на директорите отчита, че тази стъпка трябва да се предприеме заради сериозната икономическа и финансова ситуация и невъзможността да се намери алтернативно решение.


Сега правителството трябва да издаде декрет, с който да се сформира комитет от няколко души с широки правомощия, които да поемат компанията занапред - да съкращават служители и ако трябва да предоговарят подписани споразумения.




Според "Блумбърг" този специален комитет ще разполага със 180 дни, за да излезе с план, с възможност срокът да се удължи с 90 дни. Процедурата, която е конструирана специално за големи неплатежоспособни компании, цели да защити активите и служителите чрез реорганизация.


Общо 12 500 души работят за компанията.


През 2014 г. базираната в Обединените арабски емирства авиокомпания "Етихад" (Etihad) купи 49% от превозвача като стъпка към глобалното й разрастване. Но оттогава тя е притисната силно от нейните високи цени и жестоката конкуренция предимно от нискобюджетните авиокомпании в Европа.


"Алиталия" прие агресивен план за преструктуриране през март, съгласуван със синдикатите, но бе отхвърлен от близо 12 хил. служители през март. Това на практика означаваше, че нейните основни инвеститори, сред които са и банките UniCredit и Intesa Sanpaolo, няма да продължат да я финансират. Беше предвидено в компанията да се налеят 2 млрд. евро.


Досега италианското правителство беше решило да национализира превозвача на фона на обществено проучване, което показва, че според италианците е по-добре компанията да фалира. В същото време все още в плановете на кабинета влиза осигуряването на мостово финансиране за 500 млн. евро, за да се позволи оперирането й през следващите шест месеца или малко повече, докато се намери купувач или пък се вземе решение за ликвидацията.


Условията на такъв държавен заем вече са били обсъждани в рамките на европейските антимонополни структури, за да се провери дали такава подкрепа не противоречи на забраната за държавна подкрепа.


"Блумбърг" припомня, че в последния публикуван годишен отчет на превозвача - за 2015 г., е записана загуба от 199 млн. евро. Компанията е загубила 3 млрд. евро откакто се съвзе от фалита през 2009 г..

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK