Първият китайски пътнически самолет премина успешен тест

Първият китайски пътнически самолет премина успешен тест

© China Stringer Network, Reuters



Пътническият самолет C919, построен от китайската държавна компания "Комак" (Comac), чието производство цели да наруши двуполюсното господство "Еърбъс" (Airbus) - "Боинг" (Boeing), днес успешно се приземи на летище "Пундун" в Шанхай и така приключи първия си изпитателен полет, след като близо час и половина бе във въздуха на височина 3 хил. метра, предадоха световните агенции.


След излитането днес по-рано екипажът на самолета и технически специалисти са направили редица тестове, за да проверят как функционират ключовите системи на машината.


С919 днес бе управляван от командира на екипажа Цай Цзюн, бивш пилот на Източнокитайските авиолини (China Eastern Airlines), който днес работи за "Комак".




Самолетът, който е продукт на съвременни технологии, показва амбициите в сектора на Пекин, отбелязва АФП.


Самолетът може да превозва до 168 пътници на разстояние 5550 километра. "Комак" се надява да се конкурира по регионалните полети с двете международни звезди във въздушния транспорт за полети на средни разстояние - "B 737" на "Боинг" и А320 на европейския "Еърбъс".


Комунистическият режим в Китай възприе този самолет като залог за престижа си. Машината бе показана за пръв път пред публика през ноември 2015 година. Пекин не щадеше пари за създаването на самолета, допълва АФП.


Да нямаме самолет made in China е равносилно да се оставим да бъдем подвластни на другите, каза през 2014 година президентът Си Цзинпин, припомня "Франс прес".

Ключови думи към статията:

Коментари (107)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3434 Любопитно

    Браво на Китай!Определено се цели високо...като се има пред вид че изпреварва поне с година първият полет на руският "убиец" на ербъси МС-21!на китайският самолет авиониката му е американска,двигателите -френско -американски,хидравличната система -немска...иначе добро начало!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  2. 2 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2535 Неутрално

    Резултатът от този проект ще бъде знаков за западната демокрация. Ако се окаже, че Китай е в състояние да се конкурира със запада, това би било катастрофално за бъдещите поколения в Европа и САЩ.
    Важно е как ще се оценява успеха на такъв проект. Ако той бъде силно субсидиран, значи западът е запазил предимствата си. Ако Китай постигне успех без субсидии това би било индикатор за маргинализиране на западната цивилизация.

    подпис
  3. 3 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Търсих навсякъде информация да открия колко % е китайски, особено моторите.
    Но нищо явно е строго секретно.

  4. 4 Профил на DJTrump
    DJTrump
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Нека да полетят 10-ина години и тогава можем да говорим.
    Да полетят казвам, не да кацат преждевременно...

  5. 5 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2296 Неутрално

    Търсих навсякъде информация да открия колко % е китайски, особено моторите.Но нищо явно е строго секретно.
    —цитат от коментар 3 на МАТРЯЛОВ


    До коментар [#3] от "МАТРЯЛОВ":

    The Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) has chosen the LEAP engine for its new COMAC C919 aircraft

    https://en.wikipedia.org/wiki/CFM_International_LEAP

    The CFM International LEAP is a high-bypass turbofan engine.
    It is produced by CFM International, a 50-50 joint venture company between GE Aviation of the United States and Safran Aircraft Engines (formerly known as Snecma) of France.
    It is a modernized replacement for the successful CFM International CFM56, intended to compete with the Pratt & Whitney PW1000G in the single-aisle jetliner market.

  6. 7 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3434 Любопитно

    Моторите са френско-американски Leap(GE +Saprran)!Същите са като на Боинг-737 макс!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  7. 8 Профил на hunt
    hunt
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Няма да се кача на такъв.
    То и Сухой СуперДжет щеше да убива конкуренцията ама нещо изчезна от света.

  8. 9 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2535 Неутрално

    До коментар [#3] от "МАТРЯЛОВ":
    "търсих навсякъде информация да открия колко % е китайски"
    Всеки ползва кооперация. Но не всеки може със закупени блокове да направи успешен продукт. Не всеки може да организира своите доставчици. Не всеки може да синхронизира своята програма с тази на доставчиците.
    Създаването на сложно крайно изделие е истинска магия и отговорност. Глобалният свят не дава на никого никакъв шанс да се отпусне.

    подпис
  9. 10 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3434 Весело

    До коментар [#8] от "hunt":

    В мечтите на някой отговорни другари...Боинг и Ербъс имат договорени повече от 8000 самолета от новото поколение Neo i Max!Расия тепърва ще трябва да изпита своя модел,да започне сериино производство и чак тогава да се опитва да продаде!На вечее фрагментиран и сигурен пазар!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  10. 11 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2215 Неутрално

    Браво на китайците!
    Казаха, че досега имат заявки за близо 500 машини от вътрешния пазар.
    Едва ли водещите производители са се зарадвали особено на тази новина!

    I Want To Believe
  11. 12 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 589 Весело

    "Двуполюсният" модел отдавна вече е триполюсен - Боинг, Еърбъс и Ембраер!

  12. 13 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Много далече е да се начрече този самолет китайски. Реално си е международен проект с използване на части от най-добрите производители в света. Боинг и Ербус са много повече американски или европейски.

  13. 14 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5315 Неутрално

    Малко пасажери събира, а и няма дадени технически характеристики. В новинарските емисии казаха че лети до 4 000 км., а тук 5500

  14. 15 Профил на mike_t
    mike_t
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Трудно е да се наложат на международния пазар, но техният е огромен. Неслучайно АЕРОБУС има завод за монтаж на А320 в Китай. Както в Русия (Сухой супер джет) ще задължат авиопревозвачите си да го купуват. В самата Русия следпродажбеното обслужване е отвратително и техните "гордости" са с огромен престой на земята.

  15. 16 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 461 Неутрално

    "Двуполюсният" модел отдавна вече е триполюсен - Боинг, Еърбъс и Ембраер!
    —цитат от коментар 12 на uporit

    Не е точно така, Embraer са в друга лига където конкурентът се казва Bombardier.

  16. 17 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 638 Весело

    Както и да го правят все си е А 320, китайска работа. В автомобилите с години се мъчат да направят нещо прилично...със самолетите пак нещо не върви ...

  17. 18 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2296 Неутрално

    До коментар [#12] от "uporit":

    Ембраер прави самолети само за средни разстояния до 4500 км.
    Embraer E-Jet family:
    - Embraer 170
    - Embraer 175
    - Embraer 190
    - Embraer 195

    В този сегмент е и канадският Bombardier Aerospace с Bombardier Canadair Regional Jet (CRJ) и новия CSeries.
    Освен това отскоро японската Mitsubishi Aircraft Corporation също е в играта със собствени самолети MRJ90 + MRJ90.

  18. 19 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 738 Неутрално

    [quote#16:"Panda"][/quote]
    Еърбъс и Боинг играят също в лигата на регоналните джетове където са Ембраер и Бомбардие. С този самолет китайците ще отчупят солидно парче от пазарната баница на региоджетовете.


  19. 20 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    Интересно какво ще се получи. Този сегмент започна да става конкурентен. Японците също се намесиха.
    Лек шамар за путя. Родния му МС още е на земята. А се разработва от доста по-отдавна.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  20. 21 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    Понеже много се коментира какъв е самолета и какви части ползвал. Няма производител който да прави всичко. Нито боинг, нито еърбъс правят двигатели. Не правят и много от авиониката. Ама от това самолетите не стават по-малко техни.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  21. 22 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    До коментар [#19] от "Гарван":

    По-леко с прогнозите. Единственото известно е, че ако минат тестовете местните авиокомпании ще си купуват. Налагането на нов производител е сложна работа. Иска и много пари за следпродажбено поддържане. И много опит и в тази дейност. А в тази област китайците са на ниво нула.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  22. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 24 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4479 Весело

    Браво на китайците! Не са много страните, които произвеждат собствени пътнчески самолети. Сега Китай се присъедини към тях. И кой знае.... след като Китай отдавна стана страна производител номер едно на автомобили (включително електрически), пътнически влакове, кораби и т.н. ще дойде някой ден след години, когато ще станат номер едно при производството на пътнически самолети. Дано, сполучат и имат успех.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  24. 25 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Интересно какво ще се получи. Този сегмент започна да става конкурентен. Японците също се намесиха. Лек шамар за путя. Родния му МС още е на земята. А се разработва от доста по-отдавна.
    —цитат от коментар 20 на Цецо

    Японците все още не са конкурент и надали ще бъдат. Пазарът им е силно ограничен. Засега имат поръчка за около 200 бройки, чието производство ще започне следващата година. Руснаците са регионален играч и не могат да влияят съществено на този пазар. След пускането в производство на китаеца може би тотално ще замразят проекта МС21.

  25. 26 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#21] от "Цецо":

    няма производител, но има страни които правят всичко. САЩ са една такава страна, ако ще и да използват понякога японски или европейски части. Но имат възможности и ноу-хау да правят всичко сами, и са го правили много пъти. Китай засега нямат тези възможности при самолетите. При влаковете бяха така преди 20 години, когато японски, френски и немски фирми печелеха добри пари в китай от продажба на влакове и трансфер на ноу-хау. Сега нищо почти не продават в китай, а китайците са им конкуренти на редица пазари. Ще се опитат и при самолетите да повторят, първо с чужди технологии, после постепенно ще ги заменят с китайски. На пракитка доставчиците сами помагат на китай да им вземе баницата, ако не цялата то поне голяма част. Но ако нищо не правят, ще изпуснат келепира сега.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  26. 27 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#3] от "МАТРЯЛОВ":

    за момента все още само се сглабя в китай, ще им трябват още 20-30 години да почнат да си правят сами двигатели и т.н.

  27. 28 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2933 Весело

    "Браво на китайците! Не са много страните, които произвеждат собствени пътнчески самолети. Сега Китай се присъедини към тях. И кой знае.... след като Китай отдавна стана страна производител номер едно на автомобили (включително електрически), пътнически влакове, кораби и т.н. ще дойде някой ден след години, когато ще станат номер едно при производството на пътнически самолети. Дано, сполучат и имат успех"
    Проблемът е друг :) Прави го класически комунистиèска страна. Обществото има енергия и се развива много добре. Там е голямата опасност. Те самолети, танкове , космически неща, влакове ...правят добре много отдавана.
    Това означава и въпроси от рода , а къде отиваме ???



  28. 29 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 763 Неутрално

    До коментар [#28] от "dejmos":

    Коя е голямата опасност?

  29. 30 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 738 Неутрално

    До коментар [#19] от "Гарван":По-леко с прогнозите. Единственото известно е, че ако минат тестовете местните авиокомпании ще си купуват. Налагането на нов производител е сложна работа. Иска и много пари за следпродажбено поддържане. И много опит и в тази дейност. А в тази област китайците са на ниво нула.
    —цитат от коментар 22 на Цецо

    Получаването на типов сертификат ще е много лесно, понеже ситемите и агрегатите на самолета са от отвърдени производители. Подобен случай е Сухой Суперджет. Вътрешният им пазар е сигурен и лесно ще намерят други копувачи от Азия. Иран и Пакистан също са им поренциални клиенти.

  30. 31 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Браво на китайците за успеха с първия полет, но все пак докато го сертифицират има много вода да изтече. Справка трудностите при почти пълния провал ARJ21, където им трябваха близо 8 години от първия полет на прототипа до доставката на първия клиент. C919 е в класа на А320 и Боинг 737 и бъдещия руски МС21. В специализираните медии се говори, че прототипа е над 5 тона по тежък от проектната маса, но може би със следващите ще го оправят. За сега освен на местния пазар едва ли ще има шанс за успех, но да видим. Преди 10 години китайците бяха назад и при високоскоростните влакове, а днес имаме гигант като CRRC, който има приходи в тази сфера, колкото Бомбардира, Сименс, Алстом и Хитачи взети заедно.

  31. 32 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#2] от "Иван К":

    Няма да се тревожиш все още!
    Китай към момента единствено се показва на пистата.
    Западната цивилизация е няколко обиколки напред и ако не спре няма шанс в близките 100 години Китай да я настигне.

    Модератора е неадекватен!
  32. 33 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#3] от "МАТРЯЛОВ":

    Моторите няма как да са китайски, тази територия е запазена за едва няколко производителя в целия свят.

    Модератора е неадекватен!
  33. 34 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4479 Любопитно

    До коментар [#28] от "dejmos":

    Има тук един форумен синофоб, който твърдеше, че Китай бил технологично джудже. Аз му казах, че ако те са джудже, то какво сме ние тогава. Може би бактерия.

    Шегата настрана, малко е нелепо, когато даден човек от по-изостанала технологично държава се подиграва на страна, която е напреднала доста повече от неговата собствена. Но, явно за хейтърите това не е така. Те не могат да се радват на чуждите успехи. Те могат само да хейтват... подобни хора може само да бъдат съжалявани.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  34. 35 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    До коментар [#30] от "Гарван":

    Първо трябва да мине тестовете без аварии. Което за никоя нова машина не е гарантирано. Политически гарантирани продажби ще има. Но от това пари не се правят. Истинския престиж идва когато се наложиш на пазара. Което никак не е лесно. Както руснаците сами се убедиха.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  35. 36 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    До коментар [#34] от "Иво":

    Страшно са напред китайците. Изпревариха света... И как разбра, че са технологично по-напред от нас?

    Covid live matter. Stop the genocide.
  36. 37 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Понеже много се коментира какъв е самолета и какви части ползвал. Няма производител който да прави всичко. Нито боинг, нито еърбъс правят двигатели. Не правят и много от авиониката. Ама от това самолетите не стават по-малко техни.
    —цитат от коментар 21 на Цецо


    Така е, но болшинството от компонените за Боинг и Ербъс се правят в САЩ или Европа, докато китайците ги внасят!

  37. 38 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3434 Любопитно

    Никой от големите 3 НЕ продава лицензии за производство на реактивни мотори!А големите са P&W ;Rolls Roys ;GE и консорциума LEAP!Руските реактивни двигатели за граждански цели са под 2% от изпозваните в света!?

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  38. 39 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Преди 10 години китайците бяха назад и при високоскоростните влакове, а днес имаме гигант като CRRC, който има приходи в тази сфера, колкото Бомбардира, Сименс, Алстом и Хитачи взети заедно.
    —цитат от коментар 31 на achtung


    Високоскоростните влакове от бизнес гледна точка са пълен провал. Влак движещ се с над 160 км в ч. реално никъде в света не се е изплатил и всички осъществени прокти само гълтат парите на данъкоплатците.
    Пробив в тази сфера може да направи единствено технологията hyperloop, ако се окажат правилни сметките, а технологията работеща.

  39. 40 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4479 Весело

    До коментар [#36] от "Цецо":

    Олеле, ти сериозно ли ме питаш това Цецо!? Или се шегуваш нещо!? :-Д

    Ами, достатъчно е да посетиш някой ден Китай и сам ще се убедиш, коя страна е по-напред технологично...

    От транспортна инфраструктура, до комуникации, банково дело, университети, образование и какво ли още не. :-Д

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  40. 41 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2296 Неутрално

    До коментар [#16] от "Panda":

    Bombardier Aerospace обаче в момента е пред фалит (акцията бере душа на 2 канадски долара, от някогашни над 20), защото не могат да пуснат новия CSeries, който досега им изгори доста милиарди.

    Корпорацията Bombardier Inc. извади огромен късмет, че Bombardier Transportation имат втори крак в съвсем друга област на ж.п. транспорт, успяващ сега да смекчи минуса, създаден от CSeries, който в интерес на истината ще бъде прекрасен (и най-важното. тих) самолет. Жителите на Франфурт/Майн ще посрещнат този самолет с хляб и сол (франкфуртер вурст* & ябълково вино).

    * Покрай ПСВ американците са прекръстили "Франкфуртер" на известния днес "ХотДог".

  41. 42 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4479 Весело

    До коментар [#36] от "Цецо":

    Забравих да добавя... биотехнологии, машиностроене, технологични компании и още много много сфери.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  42. 43 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3434 Неутрално

    До коментар [#41] от "Ф.Нинов":

    не само пуснаха новият CS-100 ;CS-300 ами и издадоха първите машини на Балтик ер и Суис ер.Заводът започна ритмично да работи.

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  43. 44 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3434 Любопитно

    До коментар [#39] от "Ал Бънди":

    Затова ли японците използват такива влакове вече 40 години?А само за миналата година тези в Еврпа са превозили почти 4 милиона пасажери!За растояния до 500 киломра най-ефективни се оказват именно високоскоростните влакове!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  44. 45 Профил на чорли
    чорли
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#41] от "Ф.Нинов":

    * Покрай ПСВ американците са прекръстили "Франкфуртер" на известния днес "ХотДог".
    —цитат от коментар 41 на Ф.Нинов


    Глупости, наричат ги хот дог заради дакелите... доста преди ПСВ германски имигранти са ги популяризирали в Америка, наричайки ги "dachshund sausage"...

    Another story that riles serious hot dog historians is how term "hot dog" came about. Some say the word was coined in 1901 at the New York Polo Grounds on a cold April day. Vendors were hawking hot dogs from portable hot water tanks shouting "They're red hot! Get your dachshund sausages while they're red hot!" A New York Journal sports cartoonist, Tad Dorgan, observed the scene and hastily drew a cartoon of barking dachshund sausages nestled warmly in rolls. Not sure how to spell "dachshund" he simply wrote "hot dog!" The cartoon is said to have been a sensation, thus coining the term "hot dog."

  45. 46 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    До коментар [#40] от "Иво":

    Предвид разстоянието няма да се вдигна до там и пари да ми дават. Нещо покрай рекламата пропусна смога и ред други. Та засега не ни минават по производителност на труда. А, че се развиват е факт. както е факт, че има още много хляб да ядат. На етапа на копиране са, а това не е етаа на развита технологична държава.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  46. 47 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2296 Неутрално

    До коментар [#43] от "Messerschmitt":

    Преблемът на CSeries с дължи на факта, че Bombardier Aerospace е в такова лошо финансово състояние, че авиокомпаниите се страхуват да го купуват, защото нямат доверие, че корпорацията Bombardier Inc ще оцелее (чисто финансово).

    В момента се разиграват следните сценарии:
    - някой купува Bombardier Aerospace и Bombardier Inc оцелява със серящата мангизи Bombardier Transportation
    - някой купува Bombardier Transportation (китайците бяха предлижили осем милиарда долара) и с кеша Bombardier Inc се опитва да оздрави Bombardier Aerospace
    - частична разпродажба на дялове

  47. 48 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 788 Неутрално

    До коментар [#34] от "Иво":Страшно са напред китайците. Изпревариха света... И как разбра, че са технологично по-напред от нас?
    —цитат от коментар 36 на Цецо


    Ние купуваме от тях, а не те от нас...

  48. 49 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    До коментар [#48] от "theduloclan":

    Най-вече високотехнологични стоки.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  49. 50 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#39] от "Ал Бънди":Затова ли японците използват такива влакове вече 40 години?А само за миналата година тези в Еврпа са превозили почти 4 милиона пасажери!За растояния до 500 киломра най-ефективни се оказват именно високоскоростните влакове!
    —цитат от коментар 44 на Messerschmitt


    Колко пътници са превозили няма значение! Един от най-големите корпоративни фалити в света е точно на фирмата оперираща японските високоскоростни влакове. Държавата наля сума по голяма от БВП на половин Африка за да може да спаси японските железници!
    Не е случайно, че високоскоростни влакове има само в държави, където ги подкрепят с много пари на данъкоплатците. В света няма нито един високоскоростем влак който да е финансиран изцяло като частен проект и да е успял.

  50. 51 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4479 Любопитно

    До коментар [#46] от "Цецо":

    Окей Цецо, както искаш. Не ходи там, щом ти се струва далече и не ти е интересно, аз лично си прекарах чудесно в Китай и останах с почти само положителни впечатления. Жив и здрав планувам някой ден да ходя пак да се видя с моите приятели там.. те все ме канят. Всеки си има мнение, аз моето вече го споделих. Страната се развива и то доста добре и успешно. Това е неуспорим факт, примери вече дадох за това, мога и да добавя още, но мисля, че не е нужно. :)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  51. 52 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2296 Неутрално

    До коментар [#45] от "чорли":

    Anti-German sentiment was no less present in America during World War I than it was during World War II. Because many people wanted language to become less German and more American, in 1918 you would have been feeding liberty sausages to your liberty pups rather than giving your dachshund a frankfurter. Liberty sausage might not have caught on as term, but the other invented name did—the hot dog.
    http://knowledgenuts.com/2014/07/02/hot-dog-and-many-other-names-came-from-anti-german-sentiment/

    Оnce the United States entered the war, German Americans, as well as their culture, fell under growing suspicion. German-sounding foods were renamed: sauerkraut became “liberty cabbage”; frankfurters became “hot dogs.”
    http://www.encyclopedia.chicagohistory.org/pages/1383.html

  52. 53 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4479 Любопитно

    До коментар [#48] от "theduloclan":

    И те купуват също някои неща от нас (главно хранителни продукти), но търговското салдо е в полза на Китай. Впрочем с почти всички страни по света, които търгуват с Китай е така... даже и със САЩ. Нормално, имайки предвид, че китайците са търговска сила номер едно в света (най-голям износител на стоки и продукти в света, и втори най-голям вносител на стоки и продукти в света, на първо място във вноса са САЩ.)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  53. 54 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4479 Весело

    До коментар [#48] от "theduloclan":

    Тука е маи мястото да споделя, че като посетих един супермаркет в Нандзин видях, че там се продава българска марка сокове. Бях приятно изненадан.... няма да казвам марката да не правя реклама. :)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  54. 55 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Това е ТОЧНО копие на ЕРБУС 319. Започват да го разработват едновременно с направата на завода за Ербус 319 в Китай. Доколкото схващам, Ербус са продали на китайците доста от технологиите за правене на тоя самолет и май не възразяват срещу копирането му. Така че, днес в Китай се правят едновременно Ербус 319 и техния 919. Ще трябват още 20-30 години за да създадат техен самолет (изцяло китайски проект на фюзелажа, крилете и пр. - цялата платформа), при което са нужни още поне 5-10 години за сертификация и пр. Когато се използва готова платформа, тия процедури са доста по-кратки. Направата на собствен проект двигател с високо бай-пас съотношение и междуремонтен ресурс като на западните мотори - тая работа е почти безнадеждна, това отнема около 20 години в Jet Propulsion Laboratory в Щатите при все гигантския им опит. Тия приказки за независимост на Китай от Запада са за вътрешна консумация, както и за широка пропаганда по света - абсолютно невъзможна е такава независимост. Разликата в технологичните нива между САЩ, Прат енд Уитни, Локхийд, Ролс-Ройс, Сафран и др. от една страна и останалия не-западен свят от друга е от порядъка на 40-50 години. И тази разлика засега само нараства! Особено що се отнася до научната и технологична разлика между Щатите и останалия свят. Хората стигнаха до нещо като 30 000 часа междуремонтен ресурс за моторите на комерсиалните самолети и невъобразими показатели за надеждност и икономичност. Всичко това е на основа МАТЕРИАЛИ, до които достъпът е абсолютно стриктно контролиран - там е голямата наука, в новите материали, а тия неща се правят предимно в Щатите. Успехът за Китай е голям, понеже, дори само да интегрират западни модули и системи, процесът е изключително сложен и труден, с голяма логистика и знание. Създавайки този самолет, те са напасвали стотици компоненти - квалификация, специализиран персонал, производствени и развойни звена, високо-специализиран ръководен персонал, връзки с доставчиците и пр. След 20-30 години тези структури ще могат да поемат по-сложни и може би повече доморасли дейности, но монополът на Боинг - Ербус и донякъде Ембраер, Бомбардие няма как да се наруши.

  55. 56 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Нормално, имайки предвид, че китайците са търговска сила номер едно в света
    —цитат от коментар 53 на Иво


    Най-големият експотьор в света е ЕС
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_exports

  56. 57 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2883 Неутрално

    До коментар [#48] от "theduloclan":Тука е маи мястото да споделя, че като посетих един супермаркет в Нандзин видях, че там се продава българска марка сокове. Бях приятно изненадан.... няма да казвам марката да не правя реклама. :)
    —цитат от коментар 54 на Иво



    До коментар [#54] от "Иво":

    Кажи де? Залагам на марката "БББ".

  57. 58 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2933 Неутрално

    До коментар [#29] от "von_seeckt":

    Според мен опасност няма:) След толкова години демократично облъчване , разбрахме че избори няма. Едва ли това засяга само България. Има известни "промени" на един с друг олигарх. Такъв е двигателя на "пазарното общество". То се движи от енергията за печалба, пак поради тези причини се концентрира /слива с банки ....и прочие. Китай също показват една власт ( узаконена пред обществото в конституцията). Допуснала е пазарните "неща в обществото" , но те не определят политиката. Нямам мнение , констатирам факта дали другата система не е по честна с хората. Изглежда като фантастика, но държавната железница на Китай прави най -добрите железници в света.Те се движат с такава скорост ,че обезсмислят самолети и магистрали. Държавната комунистическа железница на Китай..... иска да купи държавната капиталистиèска железница на България ! Китай реализира икономиèски ръст от 10 % и нагоре . Просто задавам въпроси ??

  58. 59 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#40] от "Иво":

    Иво,
    Китай е доста голяма страна!
    Това което виждаш в два три крайбрежни района не е Китай.
    Направи сравнение със София и северозападна България.
    За Китай не зная дали все още няма райони без електричество на газени лампи, а за някой основни продукти има държавни цени за да контролират количествата и пазара.

    Модератора е неадекватен!
  59. 60 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#42] от "Иво":

    Има едно правило:
    "Скороста на движението на група е равна на скороста на движението на най-бавния участващ в групата".
    Китай може да има страхотни разработки в медицината примерно, но докато не може да осигури здравеопазване на приблизително еднакво ниво за всичките си граждани и административни райони е изостанал по отнозение на здравната си система.
    И така за всяко едно нещо.
    Поради тази причина Китай, Иво е РАЗВИВАЩА СЕ страна и е обиколки зад развитите страни.

    Модератора е неадекватен!
  60. 61 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    То и Сухой СуперДжет щеше да убива конкуренцията ама нещо изчезна от света.
    —цитат от коментар 8 на hunt

    Е, не е баш така ,да ти кажа :) Руският МС-21 300 летя оня ден ...Писаха го даже и в нашите вестници .Пазара е вече осигурен , межсду другото :)
    Поръчани са вече 148 самолета ,от които 50 са за ''Аерофлот''
    https://www.youtube.com/watch?v=7zscOwkvrgY

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  61. 62 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Любопитно

    До коментар [#48] от "theduloclan":

    Огледай се какво купуваме от тях и какво те купуват от нас и ще схванеш за какво си пишем...

    Модератора е неадекватен!
  62. 63 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Любопитно

    До коментар [#50] от "Ал Бънди":

    То и за атомните централи важи същото.
    Дали не е от типа на бизнеса, първоначалната инвестиция и времето за възвръщане на инвестирания капитал?
    Това важи за почти всичката инфраструктура!

    Модератора е неадекватен!
  63. 64 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Любопитно

    До коментар [#51] от "Иво":

    Иво,
    Китай и Русия са двете най-проблемни за света държави.
    И двете имат огромни и неразрешими вътрешни проблеми, които са с мащаба на тиктакаща неутронна бомба.
    За Китай само им погледни демографията и общия брой население и си дай сметка каквъв неразрешим проблем е това.
    Единственото решение според мен е да отворят границата с Индия и да поканят няколкостотин милиона индийци.
    Сега ти се сети какво означава това за Китай и неговите амбиции за водеща роля във света.

    Модератора е неадекватен!
  64. 65 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 534 Неутрално

    [quote#61:"onemanband"][/quote]

    МС-21 не е летял още!

  65. 66 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Няма да се кача на такъв.То и Сухой СуперДжет щеше да убива конкуренцията ама нещо изчезна от света.
    —цитат от коментар 8 на hunt


    Суперджета си литка по цял ден, като вече има над 130 произведени и е постоянен представител на американските летища в Хюстън, Далас и тн ;)

  66. 67 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#58] от "dejmos":

    Задаваш алабализми!
    Китай не е пазарна икономика!
    Относно ръста когато си Китай той е в реда на нещата!
    Това е като да сравняваш растежа на бебе и на 65 годишен човек. Ясно е че бебето ще расте с учудващи за 65 г. човек темпове.

    Модератора е неадекватен!
  67. 68 Профил на Put in, put out
    Put in, put out
    Рейтинг: 352 Весело

    До коментар [#8] от "hunt":

    Няма да се кача на такъв.То и Сухой СуперДжет щеше да убива конкуренцията ама нещо изчезна от света.
    —цитат от коментар 8 на hunt


    "Убива конкуренцията" в прекия смисъл. Качва шефовете на конкуренцията на самолета...и ги убива.

  68. 69 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3434 Любопитно

    До коментар [#66] от "achtung":

    Чак постоянен!!!Мексиканската Интерджет има 22 такива! И това е най-големият им външен ползвател.Една ирландска компания е взела 4!Другото са руски компании и арменският превозвач.За 8 години производство имат 106 произведени!По 12-13 на година!?За миналата година Боинг е предал на свои клиенти 750 граждански самолета......Коментарът е просто излишен!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  69. 70 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#69] от "Messerschmitt":

    Те даже с Ембраер и Бомбардиер не могат да се сравняват по обем, ти ги засили с Боинг :)

  70. 71 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2535 Неутрално

    До коментар [#55] от "transvaal":
    "Хората стигнаха до нещо като 30 000 часа междуремонтен ресурс за моторите на комерсиалните самолети"

    За мен нарастването на междуремонтния ресурс за последните 30 години дори на автомобилните двигатели е удивителен. Прецизността на техниката вече е плашеща.

    подпис
  71. 72 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4479 Весело

    До коментар [#56] от "Ал Бънди":

    ЕС не е държава, а съюз от държави. Аз писах за държава. Така, че няма грешка. ;)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  72. 73 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4479 Весело

    До коментар [#57] от "deaf":

    Ще ти кажа на ЛС. :)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  73. 74 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 461 Неутрално

    До коментар [#34] от "Иво":Страшно са напред китайците. Изпревариха света... И как разбра, че са технологично по-напред от нас?
    —цитат от коментар 36 на Цецо

    Ние правим ли космически кораби?
    Самолети?
    Смартфони?
    За нас гордост в развитието на високите технологии се оказа производството на ... стени за катерене.

  74. 75 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4479 Любопитно

    До коментар [#59] от "ivan_":

    Ванка, ходих в 4 различни града (един беше в централен Китай), посетих и едно село на север от Пекин. Е, градовете им са по-развити и модерни от нашите (или по-точно по-модерни от София, защото това е най-модерния и богат град в София). А, селото което видях беше сравнително добро, много по-добро от повечето западнали села в България. Това е положението, дали се харесва на някои хора или не е друг въпрос. :)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  75. 76 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4479 Любопитно

    До коментар [#60] от "ivan_":

    Здравеопазването им в градовете също е много добро, но е по-скъпо от нашето. Виж, сега. Ясно, че Китай все още е развиваща се страна, но то и Кения е развиваща се страна, България също е развиваща се страна. И все пак между тези три държави има много разлики и една от тях безспорно е по-напред от останалите две. Мисля, че е излишно да казвам редът им на развитие.... ;)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  76. 77 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#75] от "Иво":

    Нали се сещаш, че и България не е развита държава, а развиваща се!

    Модератора е неадекватен!
  77. 78 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4479 Любопитно

    До коментар [#64] от "ivan_":

    Ванка, не знам от къде измисли това. Със сигурност Китай има проблеми и огромни предизвикателства, това самите им управляващи го признават.. НО, да кажеш, че Китай и Русия били най-проблемните страни в света е повече от абсурдно и нелепо. Има страни с много по-големи проблеми пред тях. Ако, искаш примери мога да ти дам за такива проблемни държави. Само кажи и продължавам напред... :)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  78. 79 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#76] от "Иво":

    Да така е!

    Модератора е неадекватен!
  79. 80 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4479 Любопитно

    До коментар [#74] от "Panda":

    Ще добавя още сателити и супер компютри:

    https://www.extremetech.com/computing/243025-china-already-dominant-supercomputers-shoots-exascale-prototype-2017

    http://english.csat.spacechina.com/

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  80. 81 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4479 Весело

    До коментар [#77] от "ivan_":

    Прочети коментара ми, аз написах същото. ;-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  81. 82 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Ние правим ли космически кораби?
    Самолети?
    Смартфони?
    За нас гордост в развитието на високите технологии се оказа производството на ... стени за катерене.
    —цитат от коментар 74 на Panda


    Ние, като член на ЕС правим всички тези неща. Не във всички провинции на Китай или ЕС обаче правят самолети :D

  82. 83 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#78] от "Иво":

    Русия е огромна, с голям ядрен арсенал и със огромно вътрешно неравенство и направо топящо се и болно/алкохолизирано население. Едновременно с това притежева несметни природни боготсва.
    Евентуален разпад на Русия е събитие което може да има катострофален ефект за планетата. За съжаление подобен разпад е с много висока степен на възможност.

    Китай поради безумната си политика на едно дете съчетана с психологията за мъжа като важната част на семейството за няколко десетилетия така пробърна демографията си, че това няма оправяне за няколко десетилетия поне. За съжаление 30-40 годишен период от време е невъзможен за "купуване". Този проблем е на практика неразрешим. Единственият вариант е ударно "внасяне" на хора и аз съм убеден, че Китай много внимателно наблюдава Германия и всичко което става там ве момента. За съжаление на Китай в Германия ситуацията е 2/80 милиона, а в Китай ще трябва да бъде нещо от рода на 200-300 милиона към 1,4 млрд. което си е съвсем друго и не ми се мисли как се "управлява" подобна ситуация. Не съм убеден, че и някой може реално да каже какво се случва в подобна ситуация.

    Модератора е неадекватен!
  83. 84 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4479 Любопитно

    До коментар [#82] от "Ал Бънди":

    В някои държави членки на ЕС ги правят тези неща, в други членки като нас например в България - не ги правим за съжаление. Нека правим разлика все пак. :)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  84. 85 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4479 Любопитно

    До коментар [#83] от "ivan_":

    Виж Ванка, първо тази политика за едно дете не се е спазвала строго. Второ, вече отпадна слава Богу. Трето, други страни са в много по-плачевно и неприятно демографско положение в сравнение с Китай... нашата родина например, но и Германия (ти я спомена), също и Сингапур и Япония. Там те имат по-сериозен демографски проблем от Китай.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  85. 86 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 956 Неутрално

    Китайците вече стъпиха и на този пазар !!!

  86. 87 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4279 Неутрално

    До коментар [#76] от "Иво":

    Китай предпочита и брани статуса си на страна от категорията "развиващи се" заради екологичното си състояние и свързаните с подобряването му инвестиции. С този стаут отбиват доста атаки.
    Дискусии по този повод и в ООН, и в рамките на Г-20 (как може страна да е в Г-20 и да се води "развиваща се"; а пропо, аргумент в твоя полза в спора дали са по-напреднали от България).

  87. 88 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#85] от "Иво":

    Само, че пропускаш "дребния" детайл, че планентата е 7,5 млрд. от които китайците са 1,5 млрд.
    Проблема на Германия с демографията е сериозен и то много, но е проблем на Германия.
    Проблема на Китай с демографията обаче е проблем и на света.
    По същия начин е и за Русия. Проблемите на Русия касаят оръжия, ресурси и територия които са от световна величина. И представляват проблем и за света.

    Ти защо толкова се "прехласваш" по Китай?
    Нямат нищо, което реално да ги прави важни за планетата, а имат проблеми които могат да са в ущърб за всички ни!

    Модератора е неадекватен!
  88. 89 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#50] от "Ал Бънди":То и за атомните централи важи същото.Дали не е от типа на бизнеса, първоначалната инвестиция и времето за възвръщане на инвестирания капитал?Това важи за почти всичката инфраструктура!
    —цитат от коментар 63 на ivan_


    Не съм съгласен. В САЩ всички основни жп линии са изградени от частни компании, които са реализирали много сериозни печалби. Не на една магистрала по света е изградена и се поддържа от частни фирми концесионери. Част от АЕЦ също са собственост на частни компании.

    Високоскоростни влакове обаче няма в богати държави, като Германия, Швейцария, Великобритания, САЩ, Канада, Австралия и т.н. Това не е случайно. Сметката при тези влакове просто не се връзва и реализирането в повечето случаи е въпрос на престиж, а не на рационалност!

  89. 90 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#28] от "dejmos":

    Няма нищо "класическо" комунистическо в китай, има една партия, и частни фирми които набират капитал от борсите и се конкурират на вътрешни и външни пазари. Това което китай го направи преди 30 години ние няма какво да мислим как да го направим, там откъдето тръгнаха те не можем да отидем и да искаме. Огромен пазар и население, отворен за огромни печалби от чужди инвеститори, които обаче трябва да си сътрудничат с местни фирми и така да прехвърлят ноу-хау. Тоя потенциал за огромни печалби у нас го няма, има за скромни, и то само ако са споделени с правилните хора.

    Иначе там където има яко планиране и намеса на партията си ги има типичните за комунизъма проблеми, има и някои типични за западния капитализъм. Но е много по-различно от типична комунистическа страна като северна корея, или Венецуела където все по-усилено минават на късен развит социалиъзм - инфлация, контрол на цените, недостиг на основни стоки, глад и мизерия.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  90. 91 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2883 Неутрално

    До коментар [#83] от "ivan_":

    Ако,(когато!),Руската федерация се разпадне,самата Русия ще стане още по-богата. Да му мислят някои други губернии. Не виждам това да е проблем за света?!

    Що се отнася до Китай,не мога да се сетя за пример от историята на страна,която да е пропаднала поради ЧИСТО демографски причини?! Римската империя е имала период,когато огромни маси от хора са се заселили в няколко големи града,(урбанизация),а селата са останали пустеещи. Но този проблем не е бил баш демографски.

  91. 92 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Любопитно

    До коментар [#89] от "Ал Бънди":

    "В САЩ всички основни жп линии са изградени от частни компании, които са реализирали много сериозни печалби."
    Хайде проверете кога, как и защо става това!

    "Не на една магистрала по света е изградена и се поддържа от частни фирми концесионери."
    Разяснете си понятието концесия, за да разберете какво пишете и след това ми обяснете къде е противоречието с написаното от мен, че инфрасруктурата като цяло се изгражда или с държавни фондове или с държавни гаранции.

    "Част от АЕЦ също са собственост на частни компании."
    Които компании имат държавно гарантирани условия за да осъществят инвестицията в подобен бизнес. Прави се точно защото подобен бизнес без участието на обществени фондове и/или гаранции е рисков и неизгоден за бизнеса, което не е равносилно на липса на рентабилност.

    "Високоскоростни влакове обаче няма в богати държави, като Германия, Швейцария, Великобритания, САЩ, Канада, Австралия и т.н. Това не е случайно."
    Че не е случайно не е!
    За Германия си проверете информацията защото не отговаря на истината освен ако за вас скорост на влак от 250 до 450 км/ч не е ниска.
    За Великобритания е подобното както и за Германия, въобще писането наизуст и с грешни факти не помога за защита на дадена теза:)
    За Швейцария имате ли идея от терена на тази държава и по-важното от размера и?
    Сещате ли се защо там няма високоскоростни влакове?
    То и Монако е богато и развито ама и там няма високоскоростни влакове. :)

    За САЩ, Канада и Австралия имате обратната ситуация на Швейцария - прекалено големи държави с малко на брой население. Това също така се съчетава с определени правни аспекти относно изграждането на подобни линии. Независимо от това в САЩ в отделни щати и маршрути има високоскоростни влакове (пак ако за вас 300 км/ч не е висока скорост за влак може би няма високоскоростни).

    "Сметката при тези влакове просто не се връзва и реализирането в повечето случаи е въпрос на престиж, а не на рационалност!"
    Не зная какво значи престиж и рационалност, билетите за тези влакове са на цената на самолетните и всъщност в повечето случаи са най-бързия и удобен транспорт.

    Модератора е неадекватен!
  92. 93 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#91] от "deaf":

    "Ако,(когато!),Руската федерация се разпадне,самата Русия ще стане още по-богата. Да му мислят някои други губернии. Не виждам това да е проблем за света?! "
    И защо Русия да стане по-богата? Наясно ли сте че природните богатства са в другите републики от федерацията.
    Проблем за света е защото 100 милиона изгладнели човека са си проблем, а също така над хиляд ядрени заряда плюс цял каталог с други опасни оръжия с липсващ контрол върху тях си е доста проблемно поне според мен. Не на последно по значение място последния път, когато човечеството е усвоявало свободни територии с богатства са се случили доста касапници.

    "Що се отнася до Китай,не мога да се сетя за пример от историята на страна,която да е пропаднала поради ЧИСТО демографски причини?!"
    Дефенирайте пропаднала за да коментираме коректно.
    Какво ще стане според вас след време когато имате 1млрд. китайци над 65 годишна възраст, които няма да има кой да издържа? Това съчетано с една държава претендираща за независимости световна сила?
    Според мен това си е точно световен проблем, а дали държавата ще е пропаднала не зная!

    Модератора е неадекватен!
  93. 94 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2883 Неутрално

    До коментар [#93] от "ivan_":

    Има изследване и анализ на ЦРУ,който показва,че при разпадане на Русия ще се паднат големи природни богатства и индустриални мощности. Между другото,и на "братската" автономно република Коми.

    Проблема с пенсионерите е 100% спекулативен! Като този с циганите у нас. Мятат се едни апокалиптични прогнози,едни демографски проценти,но забележете,не се прави една проста сметка на ПАРИТЕ,които изкарва един народ,защото тогава ще се види,че няма кой знае какъв проблем да се изхранват пенсионерите! Уточнявам,че аз съм далеч от годините за пенсия.

  94. 95 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#94] от "deaf":

    Какво значи ще се паднат?
    Това някаква лотария ли ще бъде?
    Или поради някакви се незнайни причини дървесината на сибир няма да бъде на сибирската република, а на руската република?
    Предпочитам да заложа на ясните географски дадености отколкото на "доклад на ЦРУ". Вие като директор на ЦРУ може да имате достъп до тези доклади, а и да им вярвате повече, но аз вярвам повече на географията.

    Е, щом "парите дето изкарва един народ" са по-важния фактор, аз какво да коментирам тогава?:)
    Имате ли идея, че това, което сте написали нищо не означава?
    Хората не произвеждат/изкарват пари.
    Друга е ситуацията, но ме съмнява, че го разбирате!

    Модератора е неадекватен!
  95. 96 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    Много ми е интересно кой ще ползва самолета.
    Последните издихания на руската авиационна промишленост като ту-204 ги ползват само в Русия и в бивши братски комунистически страни като Куба, най-вероятно продадени с доста дискаунт или подарени...
    Китайците едва ли ще са толкова щедри...

  96. 97 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Ние, като член на ЕС правим всички тези неща. Не във всички провинции на Китай или ЕС обаче правят самолети :D
    —цитат от коментар 82 на Ал Бънди

    Това не го разбрах.
    Като членове на ЕС сме били правели самолети, но не във всички провинции правели самолети.
    Кои самолети правим?


  97. 98 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 996 Неутрално

    мдам...
    Пътническите самолети са на практика стоки с двойна употреба - при нужда стават и за предислоциране на армия. Миналата седмица китайците показаха самолет амфибия, две години преди официалния план. Сега показват и регионален пътнически. Явно нещата се забързват...

  98. 99 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Високоскоростни влакове обаче няма в богати държави, като Германия, Швейцария, Великобритания, САЩ, Канада, Австралия и т.н.
    —цитат от коментар 89 на Ал Бънди


    Не е вярно.
    В Германия си имат ICE 3 (и другите ICE-та)
    Дори в малката Швейцария предстои въвеждането на EC250 на Stadler.
    В САЩ наблягат на авиацията, но и там има Acela Express.
    Дори в неуспешната Великобритания има високоскоростният сервиз на Virgin Trains и Southeastern и работят по проекта HS2.

  99. 100 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#41] от "Ф.Нинов":не само пуснаха новият CS-100 ;CS-300 ами и издадоха първите машини на Балтик ер и Суис ер.Заводът започна ритмично да работи.
    —цитат от коментар 43 на Messerschmitt


    Това не променя фактът че за да избегнат фалита Bombardier бяха дефакто национализирани.
    Иначе самолетчетата от C Series изглежда са добри. Планирам полет до Швейцария догодина за да ги изпробвам (наесен ги пускат и до София).
    Все пак не трябва да забравяме че един отличен самолет не е гаранция за финансов успех.
    Пример - Fokker-100/Fokker-70.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK