Търгът за концесия на софийското летище се подновява

Ивайло Московски

© Надежда Чипева, Капитал

Ивайло Московски



Министърът на транспорта Ивайло Московски ще възобнови спряната от служебния кабинет процедура за отдаване на летището в София на концесия.


"Там трябваше да бъдат постигнати две основни цели. Летището да бъде управлявано от професионален оператор, и на второ място прихода от авансовото плащане за тази концесия да бъде използван за решаването на проблемите на дълговете в българските железници. Нито един от тези проблеми не е решен, така че няма алтернатива на концесията", заяви Московски в интервю за телевизия "Европа".


Служебният кабинет спря процедурата, въпреки че срокът за подаване на оферти изтичаше извън неговия мандат - в края на този месец. Мотивът за прекратяването беше, че в оценката на офертите е заложена твърде висока тежест на критерия "еднократното концесионно възнаграждение" – 55%, а обещанията за инвестиции, развитие и сигурност са подценени.




"Доста дълго време се манипулираше тезата, че то се подарява или нещо друго се случва с летище София. Само да обясня, и че по закона за концесиите собствеността за целия период остава публично-държавна собственост и не се променя. Единствено само управлението на тази инфраструктура се предоставя на професионални оператори", поясни Московски.


Той съобщи, че е уволнил назначения от служебния кабинет директор на летището Павел Станчев, а на негово място е назначил досегашния шеф на сигурността Владимир Рапонджиев. Причината за смяната е пробивът в информационната система на летището, за който стана известно преди дни. "Рапонджиев повече от 10 години отговаряше за сигурността на летището. Запознат е с абсолютно всички дейности на самото летище. Смятам, че няма проблем да се справи с управлението на това дружество", каза новият министър.


Московски изрази скептицизъм за обещания от предшественика му интерес на китайски инвеститор към БДЖ. Служебният министър Христо Алексиев беше казал, че китайски концерн проявява интерес да рефинансира задълженията на БДЖ и да достави нови влакове. "Не съм видял нито един документ, черно на бяло записано. Това, което се анонсира в публичното пространство, не ми изглежда сериозно. Нали не си представяте, че е възможно без законова процедура, да бъдат доставени", коментира министърът.

Ключови думи към статията:

Коментари (99)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karen_walker
    karen_walker
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Обаче този път да се направи по правилата, и с международен консултант!

  2. 2 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 808 Весело

    След служебния кабинет - потоп. Сега трябва да се оправят така "нужните промени", които надела комуноидната патерица Герджиков.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  3. 3 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2865 Неутрално

    Опит за смяна на елитите. Почти успял. Сега наново борба за кокала .

    SHADOWS of SOFIA
  4. 4 Профил на karen_walker
    karen_walker
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Започваме конкурси със спорни условия, след това ги спираме, след това пак започваме...пълен цирк! Не случайно няма нито един свестен кандидат. Но май това е целта.

  5. 5 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Летището, БДЖ и Пощата трябва да бъдат приватизирани веднага, те са един огромен източник на корупция. В никоя друга страна от ЕС няма държавно контролирано летище, или Поща. Това е абсурдно.

  6. 6 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    Новият оператор не трябва да притежава летище в радиус от 1500 км.

  7. 7 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    Как за толкова години не се намериха министри които не крадат , ясно е че не се интересуват от народът и интересът на държавата. .Да не можеш да намериш директор който не краде е признак на управленска немощ и некадърност .При 200 милиона оборот за миналата година да искаш 650 милиона за 35 години е престъпление.

  8. 8 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1860 Неутрално

    Да можеше и държавицата да се даде да се управлява от професионален оператор, нещо като професионален домоуправител А !!! Щото от мутри и мЕлиционери изостанахме много.

  9. 9 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Така, така ивайло, иначе требе да връщате комисионните. Он, герджика, не знаеше, че са зети авансово. Па те се арчат, къде за първи внук, къде да помагаш на родители за разсад, колци...
    Павката убоо вънка, щом се е пробил(разприказвал). Тоа охранитела, рапона, той е наш човек, той ще оправи нещата, нема а се чуе ни-що.

  10. 10 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 890 Неутрално

    В никоя друга страна от ЕС няма държавно контролирано летище, или Поща
    —цитат от коментар 5 на happystory


    Лъжеш, естествено, че има.

  11. 11 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 572 Гневно

    Ще разграбят и летището тяйната кожа и ще го дадат на бизнесмен от Дубай

  12. 12 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Как за толкова години не се намериха министри които не крадат , ясно е че не се интересуват от народът и интересът на държавата. .Да не можеш да намериш директор който не краде е признак на управленска немощ и некадърност .При 200 милиона оборот за миналата година да искаш 650 милиона за 35 години е престъпление.
    —цитат от коментар 7 на lout66


    Готин, според тебе оборот и печалба едно и също ли е ?
    И кой ти е казал, че се искат 650 млн за 35 години ?
    Басси ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  13. 13 Профил на alex_8712
    alex_8712
    Рейтинг: 453 Гневно

    Едва взели властта и веднага да завъртят поредната скандална сделка...
    На работещо на печалба летище, с постоянно увеличаващи се пътници, му търсят нов ''професионален оператор''. Или не смеят да признаят колко са некадърни, след като след почти десет години на власт не решиха проблемите на БДЖ...
    В нормалните държави се приватизира ако компанията е в затруднено положение или има идея за стратегическо развитие, а не за да се вземат едни милиони, които да потънат в черна дупка...
    Защо не приватизирате и АЕЦ Козлодуй, та да оправите проблемите в БЕХ например?!
    Мутро-милиционерското управление без капка мисъл си личи отдалече...

    #Оставка на #Кой!!

    Поздрав

  14. 14 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#5] от "happystory":

    защо да не е държавно ако работи както трябва, но този препекъл се на слънце измислен министър не може да си намери правилния екип нито в летището, нито в железницата , нито в пощата и затова гледа да се освободи от де що има държавни активи, ако може само хората в министерството си да управлява - това му е целта май...

  15. 15 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1888 Неутрално

    До коментар [#9] от "МАТРЯЛОВ": Опаткали са комисионните.

  16. 16 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    Една от многото простотии на служебния кабинет беше спирането на концесията за летището.

    Няма шики-мики.
  17. 17 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    Вместо да пътувате с влак до Сатовча ше ми летите за 15 евро до Рим ... ся ше видите кон боб яде ли. Ура за ГрОБ ... честито на всички гласували отново за Тиквоний

  18. 18 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 923 Весело

    До коментар [#10] от "Paolo Di Canio":

    Летища в Европа
    Общо летища в Европа: 500; 295 са публична собственост; 126 са смесена собственост; 79 са изцяло частни
    Летища в ЕС-28: 355; 189 са публична собственост; 106 са смесена собственост, 60 са изцяло частни
    Не-ЕС летища: 145; 106 са публична собственост, 20 са смесена собственост, 19 са изцяло частни
    http://newairportinsider.com/wp-content/uploads/2016/04/ACIEUROPEReportTheOwnershipofEuropesAirports2016.pdf

    А на когото му се занимава с приватизацията на пощенските услуги, може да прочете защо "Приватизирането на пощенските услуги е лоша идея и Великобритания разполага с доказателство".
    https://goo.gl/LFQnBz

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  19. 19 Профил на bkstoja
    bkstoja
    Рейтинг: 479 Неутрално

    комунетата ще се пръснат, че не успяха да излъжат още един път измъчния Български народ и загубиха изборите. Кофти брато, боли, но има решение - обратно в СССР. Там ако се изкажеш против другарите ще те бият, "нашите" хора ще управляват държавата, ще ти пускат трохички от държавната софра за да си мълчите - все неща от комунета измислени!

  20. 20 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 275 Неутрално

    явно бъдещия концесионер е дал парите напред ?

  21. 21 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1790 Любопитно

    До коментар [#19] от "bkstoja":

    Според теб Борисов не е комуне а демократ?!!

  22. 22 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 622 Неутрално

    Кажете ,летището има ли задължения , колко му е печалбата , колко ще платят аванс концесионерите , колко процента ще е таксата.Другото е само обиди на "гербери" и "негербери"

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  23. 23 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 622 Неутрално

    и за колко години ще им е договора...

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  24. 24 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#10] от "Paolo Di Canio":

    Кое например? Най-голямото летище в Европа - Летище Хийтроу, е частно и се управлява от частна компания. Аз немога да се начудя как е възможно да мислите че някви чиновници могат да управляват бизнес по добре от частни инвеститори които влагат собствените си пари? То по тази логика що тогава неискате държавата на национализира магазините и моловете? Ако летището е по добре да се управлява от държавата вместо частен инвестито, това значи че и всичко останало би следвало да се управлява по добре от държавата, не е ли така? Що правите изключение само за летището и БДЖ? БДЖ колко още хиляди пъти трябва да банкрутира преди да разберете че НИЩО неможе да се управлява по добре от държавата от колкото от частен инвеститор. Колко още доказателства ви трябва?

  25. 25 Профил на 5ar8
    5ar8
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Така както е тръгнало ще остане само държавата за концесиониране.Какво правят обединените патриоти?

    5ar8
  26. 26 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#18] от "baba_zozolana":

    Летище Хийтроу е частно. Значи мислиш че чиновници могат да управляват бизнес по добре от частни инвеститори, това ли казваш? Да или Не? Един пример можеш ли да дадеш с държавно управляван бизнес който да е по успешен от частно управляван бизнес? един пример само ми даи.

  27. 27 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    Тоз другар е одрал кожата на знам един циганин Веско от бургаските села бачка общак, ама оня е с 2 тона по - кафяв. Иначе е пак толкоз хитър и все реди разни схеми.
    Туй със закъсвацията че нема никъде отдругаде пари да оправиме бедежето е за пред абдалите. Както др Горанов сам се похвали, теглил е 7 г заеми за стиропоря хем за повече пари с текуща лихва 0%. Туй значи че за да си спестиме 0% лихва, ше дадеме на концесия asset , дето после по чудодеен начин ше се окаже, че печалбата е 16%.

  28. 28 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#14] от "it4":

    защото НЕ работи както трябва. Ти не разбираш ли от наи елементарни пазарни стимули? Как може да си мислиш че някви чиновници могат да се грижат за един бизнес с чужди пари по добре от колкото частен инвеститор ще се грижи със собствените си пари? Няма 'правилни хора' в правителството, който и да е сложиш ще бъде в същата среда със същите стимули.

  29. 29 Профил на alex_8712
    alex_8712
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#22] от "Tru Soulja":

    Срок - 35 год.
    Еднократно плащане в началото - 550 млн. лв.
    Годишна концесионна такса - 9 млн. лв.
    Инвестиции за целия период - 306 млн. лв.

    В момента:
    Печалба 2016 год. - 9.6 млн. лв.
    Приходи - 131 млн.лв.
    Обслужени пътници 2016 год. - 5 млн. човека

    Поздрав

  30. 30 Профил на alex_8712
    alex_8712
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#26] от "happystory":

    Дърважни дружества на печалба:
    АЕЦ Козлодуй
    Ел Би Булгарикум
    ЛЕТИЩЕ СОФИЯ

    Поздрав

  31. 31 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    До коментар [#24] от "happystory":

    +++++

  32. 32 Профил на 5ar8
    5ar8
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#24] от "happystory":

    Зависи от целите на частния инвеститор.В случая целта може да е, да се лети с прекачване в Истамбул.

    5ar8
  33. 33 Профил на alex_8712
    alex_8712
    Рейтинг: 453 Любопитно

    По-интересният въпрос е защо въпросният министър не прави нищо във връзка с дълговете на ''България Еър'' към Летище София? Като принципал не трябва ли да вземе отношение след неплатени такси в размер на 60 млн. лв.?! Или се надява новият концесионер да се занимава с проблема, за да не му се налага на него самия да закача собствениците от ТИМ?

    Поздрав

  34. 34 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 923 Весело

    До коментар [#26] от "happystory":

    Много ме забавлявате. Отново се опитвате да ми слагате някакви думи в устата. Не сме в началното училище, за да ни казва някой как трябва да мислим и нямам никакво желание да влизам в ролята на казваща. Цитирала съм релевантен източник за летищата в Европа - всеки, който желае, може да прочете матриала и сам да направи своите изводи.

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  35. 35 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#6] от "dorn":

    С други думи нито един летищен оператор в Европа да няма право да кандидатсва? Хитър си!

  36. 36 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Летището, БДЖ и Пощата трябва да бъдат приватизирани..... В никоя друга страна от ЕС няма държавно контролирано летище, или Поща. Това е абсурдно.
    —цитат от коментар 5 на happystory


    Всъщност частните летища или пощи са по-скоро изключение.

  37. 37 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#13] от "alex_8712":

    А колко е тази печалба? За справка концесионната такса, която внасят Фрапорт чрез летищата Варна и Бургас в бюджета е по-голяма от печалбата на летище София. За миналата година летище София има 400-хиляди повече обслужени пътници от морските летища и два шъти повече обслужени товари. Смятай как се краде значи!

  38. 38 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Москов уби БДЖ още по време на малоумното "управление" на Борисов в периода август 2009 - февруари 2013 година, през което Борисов забатачи страната за десетилетия в трета глуха.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  39. 39 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Другаря Пеев си е направил правителство, ще прави каквото ще.

  40. 40 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1028 Гневно

    Браво! Така трябва! Нарoдът избра грабежа на демократични избори! Нека си го получи! Нека българите, които бачкат немили-недраги по чужбина, да плащат непосилни летищни такси, защото Бойко тряя праи гуша! А КТБ не му стигна! Очаквайте да ни осъдят и ЕРП-тата за милиарди! Гаранитрано от ЕНП, от демокрацията и Запада!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  41. 41 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    До коментар [#26] от "happystory":

    В Китай най големите фирми са държавни. Сигурно и телефончето от което пишеш е сглобено от някоя от тях.

  42. 42 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1014 Любопитно

    Поредна КРАЖБА.

    Опрделена е или за ТУРСКА фирма или за 3-буквена групировка

  43. 43 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1014 Любопитно

    До коментар [#41] от "moreee":

    В Израел също май

  44. 44 Профил на Ganchev U
    Ganchev U
    Рейтинг: 231 Неутрално

    До коментар [#10] от "Paolo Di Canio":Кое например? Най-голямото летище в Европа - Летище Хийтроу, е частно и се управлява от частна компания. Аз немога да се начудя как е възможно да мислите че някви чиновници могат да управляват бизнес по добре от частни инвеститори които влагат собствените си пари? То по тази логика що тогава неискате държавата на национализира магазините и моловете? Ако летището е по добре да се управлява от държавата вместо частен инвестито, това значи че и всичко останало би следвало да се управлява по добре от държавата, не е ли така? Що правите изключение само за летището и БДЖ? БДЖ колко още хиляди пъти трябва да банкрутира преди да разберете че НИЩО неможе да се управлява по добре от държавата от колкото от частен инвеститор. Колко още доказателства ви трябва?
    —цитат от коментар 24 на happystory


    Прегледай интервютата на премиера Борисов от януари 2016г. Трябва да има един отгоеор :"То все влак...". Та оттам е първа точка за лошото положение на БДЖ (заем, изтеглен от БДЖ и усвоен от Метро-то в София). Втора точка е, че частните автотранспортни фирми се "управляват добре" за сметка на държавните железници. Дали ще дочакаме Европейския регламент, който забранява превоза с камиони в ЕС на повече от 300 км!?

    G.
  45. 45 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 622 Неутрално

    До коментар [#22] от "Tru Soulja":Срок - 35 год.Еднократно плащане в началото - 550 млн. лв.Годишна концесионна такса - 9 млн. лв.Инвестиции за целия период - 306 млн. лв. В момента:Печалба 2016 год. - 9.6 млн. лв.Приходи - 131 млн.лв.Обслужени пътници 2016 год. - 5 млн. човекаПоздрав
    —цитат от коментар 29 на alex_8712


    Значи изглежда , че е по-добре да го продадем...

    Поздрав...

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  46. 46 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 622 Неутрално

    За 35 години печалбата от концесията ще е 865 милиона , ако го продадем.Ако не го продадем ...печалбата ще е 336 милиона///

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  48. 48 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#30] от "alex_8712":

    Ел Би Булгарикум? За пръв път го чувам това. Никога през живота си несъм виждал кисело мляко от Ел Би Булгарикум в магазина, нито съм си купувал. Нито познавал някои които да си е купувал. Летище София, я сравни летище софия с хиитроу.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#32] от "5ar8":

    Целта на всеки инвеститор е една и съща - пари. Подобни корупционни схехми могат да станат само с намесата на корумпиран политик, в свободен пазар подобни схеми няма.

  51. 51 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#34] от "baba_zozolana":

    Да, и кое е наи гялото и ползвано летище в Европа? Частните.

  52. 52 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7877 Неутрално

    Почва старата песен на нов глас.

  53. 53 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#36] от "Virgin":

    Така е да, рядко се намира интелигентен и икономически грамотен политик който да правитизира тия провалени институции, и когато го направи, какв осе получава? Ми погледни Англия, летище хиитроу е наи ползваното и голямо летище в Европа и едно от наи големите в света.

  54. 54 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#41] от "moreee":

    В китаи наи големите и богати фирми са частни - huawei, ZTE, Xiaomi, lenovo, alibaba, Tencent, Baidu, SINA.

  55. 55 Профил на tourlache
    tourlache
    Рейтинг: 479 Неутрално

    В неделя, преди почивен понеделник! Голямо бързане пада, припряна работа. Да не тече някакъв срок?
    П.П.
    [quote#7:"lout66", ясно е че не се интересуват от народът и интересът на държавата. ..[/quote]
    Човек, заради такива като теб БАН се пъне да прави реформа в българския език. А, правилото е елементарно - кой-той.

    11.03.2015 год., изказване на Премиера от трибуната на Парламента: "За КТБ ще я спасим, пари са, ще ги наваксаме. Етническият мир... Не ги провокирайте".
  56. 56 Профил на alex_8712
    alex_8712
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#30] от "alex_8712":Ел Би Булгарикум? За пръв път го чувам това. Никога през живота си несъм виждал кисело мляко от Ел Би Булгарикум в магазина, нито съм си купувал. Нито познавал някои които да си е купувал. Летище София, я сравни летище софия с хиитроу.
    —цитат от коментар 48 на happystory


    Това, че не сте го чували, не означава, че го няма. Предприятието е изключително с експортна насоченост - износ на оригинална млечна закваска, предимно за Япония и Ю. Корея.
    Сравнявате Летище София с Хийтроу - това сериозно ли?! Защото държавите имат много общо за сравнение, или пък може би потенциалните инвеститори? Или пък самите летища като капацитет, управление, ресурси и т.н.?

    Поздрав

  57. 57 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    До коментар [#48] от "happystory":

    Че това е най хубавото мляко, сирене и кашкавал в България.
    Има го в някои от големите вериги.

  58. 58 Профил на alex_8712
    alex_8712
    Рейтинг: 453 Неутрално

    За 35 години печалбата от концесията ще е 865 милиона , ако го продадем.Ако не го продадем ...печалбата ще е 336 милиона///
    —цитат от коментар 46 на Tru Soulja


    Как пресметнахте евентуалната печалба от 865 млн. лв? Не забравяйте, че еднократното плащане от 500 млн. лв потъва в черната дупка БДЖ... Печалбата евентуално би била около 315 млн. лв за целия период + евентуално 300 млн. лв инвестиции, и това ако въпросните инвестиции не потънат в дълбоките джобове на правилните фирми...
    И само за инфо - не става дума за продажба, а за концесия; разликата е огромна.

    Поздрав

  59. 59 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    До коментар [#35] от "primerno":

    Защо, всичко на запад от Франкфурт и северно от Берлин е в играта.

  60. 60 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 622 Неутрално

    [quote#58:"alex_8712"][/quote]

    Знам , че между концесия и продажба има разлика , просто така го написахл.А това , че парите ще се налеят в нереформираните железници е прахосване на пари...По-добре да търсят чужд инвеститор...

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  61. 61 Профил на БГА Балкан
    БГА Балкан
    Рейтинг: 626 Неутрално

    "Търгът за концесия на софийското летище се подновява"

    М........ да. Маи че едни пари са взети и сега трябва да се свърши работата. Какво като си прецакал държавата, щом си на далавера.

    И в морето ми е до колене .....................
  62. 62 Профил на Noname
    Noname
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Проблемът е не в това дали управлнеието да е частно, а да не е дадено в ущърб на държавата. Концерн с участие на ТИМ, които дължат десетки милиони за летищни такси на България Еър - означава поредната корупционна сделка и източване. Няма дори да коментирам това как щял да вземе тези пари и да ги инвестира в БДЖ. Просто няма таква държава.

  63. 63 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 460 Неутрално

    До коментар [#24] от "happystory":

    Стига си писал глупости, колко е частно и колко не е може да прочетеш в интернет.
    Ето ти двама от собствениците на летището, които са ДЪРЖАВНИ и са на печалба ...
    Това, че нещо е държавно не означава, че трябва да не печели и да има лошо управление!!!

    https://en.wikipedia.org/wiki/GIC_Private_Limited
    https://en.wikipedia.org/wiki/Qatar_Investment_Authority

  64. 64 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#28] от "happystory":

    Спорно е доколко са лично техни парите на частниците или на хиляди акционери, но явно сте захапал от приватизационната баница, щом така упорито НИ убеждавате в честните частници, безспорно има и такива , но държавното Енерго подарено от джуджето на царя май беше по добре да е държавно отколкото подарено и разпарчосано. Относно цитираните китайски фирми - ами в Китай ако някои държавен служител е ощетил държавата , кожата му ще виси в най-кратко време на показ, просто си имат закони и ги прилагат хората, а не като у нас със по една дузина адвокати и продажни съдии и дела точещи се с десетилетия...

  65. 65 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    Всеки човек, който е попътувал през живота си ще потвърди, че за съжаление летище София и особено терминал едно е кенеф, какъвто трудно се вижда дори в Африка, да не говорим за по- развитата част на света. А вие пак си говорете, колко е добре летището да е държавно.

  66. 66 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1014 Любопитно

    "Търгът за концесия на софийското летище се подновява"М........ да. Маи че едни пари са взети и сега трябва да се свърши работата. Какво като си прецакал държавата, щом си на далавера.
    —цитат от коментар 61 на БГА Балкан


    КОМИСИОННИТЕ са взети от ГЕРБ и затова бързат

  67. 67 Профил на mavricii.plovdiv
    mavricii.plovdiv
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Задължително Летище София трябва да се управлява от частен оператор,миналата седмица имах честта да ползувам услугите му,приличаше на тоалетна,ако аз имам начин да въздействам,ще уволня половината персонал!

  68. 68 Профил на mavricii.plovdiv
    mavricii.plovdiv
    Рейтинг: 434 Неутрално

    .... с просто око се вижда,че летището работи отлично,има огромен потенциал за печалба и сигурен съм печалбата е много добра,но управлението е нулево и кражбите са катастрофални,затова....

  69. 69 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 839 Весело

    До коментар [#18] от "baba_zozolana":Летище Хийтроу е частно. Значи мислиш че чиновници могат да управляват бизнес по добре от частни инвеститори, това ли казваш? Да или Не? Един пример можеш ли да дадеш с държавно управляван бизнес който да е по успешен от частно управляван бизнес? един пример само ми даи.
    —цитат от коментар 26 на happystory

    Нееее ...Ти си сериозно изпран ,видно е от самолет :)
    Ти лично , на Хийтроу стъпвал ли си напоследък? Щото аз ,да ....Обслужването е под всякаква критика ....Инфраструктурата му е в перманентен ремонт ...Еле ,около автогарата на Хийтроу ....Багаж чекинга е на първо място по ...Загубен багаж ...В ЮК ...Да продължавам ли ?
    Откакто приватизираха Хийтроу , обслужването е ПОД ВСЯКАКВА КРИТИКА....И Това не е само мое мнение , забележи :)

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  70. 70 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 839 Весело

    До коментар [#18] от "baba_zozolana":Летище Хийтроу е частно. Значи мислиш че чиновници могат да управляват бизнес по добре от частни инвеститори, това ли казваш? Да или Не? Един пример можеш ли да дадеш с държавно управляван бизнес който да е по успешен от частно управляван бизнес? един пример само ми даи.
    —цитат от коментар 26 на happystory


    Искаш пример ...ОкДавам ти един ...При това , наблизичко :)

    ...АЕЦ ''Козлодуй'' ,например е печеливша ,и то МНОГО!

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  71. 71 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 839 Весело

    До коментар [#18] от "baba_zozolana":Летище Хийтроу е частно. Значи мислиш че чиновници могат да управляват бизнес по добре от частни инвеститори, това ли казваш? Да или Не? Един пример можеш ли да дадеш с държавно управляван бизнес който да е по успешен от частно управляван бизнес? един пример само ми даи.
    —цитат от коментар 26 на happystory


    Искаш пример ...ОкДавам ти един ...При това , наблизичко :)

    ...АЕЦ ''Козлодуй'' ,например е печеливша ,и то МНОГО!

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  72. 72 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#18] от "baba_zozolana":Летище Хийтроу е частно. Значи мислиш че чиновници могат да управляват бизнес по добре от частни инвеститори, това ли казваш? Да или Не? Един пример можеш ли да дадеш с държавно управляван бизнес който да е по успешен от частно управляван бизнес? един пример само ми даи.
    —цитат от коментар 26 на happystory


    Ти, явно не схващаш картинката....
    Престани да мислиш ,като частник , и започни да разсъждаваш като ГРАЖДАНИН!

    Основната задача на държавните и обществените предприятия , НЕ Е ПЕЧАЛБАТА....Те трябва да предлагат услуга! Частникът от друга страна ,мисли само как точно да те одере...През ''дядовия'' му е на него за общественият интерес!
    Летищата ,са част от инфраструктурата на една държава.
    Националната инфраструктура е НАЦИОНАЛНО ДОСТОЯНИЕ, и не трябва да бъде собственост на някакви си вратовръзкаджии!
    Анадъм мо?

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  73. 73 Профил на Thrasimedes
    Thrasimedes
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Всеки, който е минал скоро през Терминал 2, вижда, че летището не се управлява добре и е твърде далеч от европейско летище.

    Концесията е най-доброто решение, стига де се направи по процедура и при силна конкуренция.

  74. 74 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    не се накрадоха не се насмукаха,МУ ТРИ КВО ДА ГИ ПРАИШ

  75. 75 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#56] от "alex_8712":

    Това че не е фалирало или не работи на загуба не значи че е успешно. Както казах не съм го чувал до сега, сигурно никои от тука не го е чувал. Няма държавно предприятие което да е по усшено от частно.

    Да, неможем да се сравняваме с държава където всичко е частно, а тука държавните предприятия още заемат голяма част от цялата икономика, и после ще ми разправят какъв е проблема. Ужас.

  76. 76 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#22] от "Tru Soulja":Печалба 2016 год. - 9.6 млн. лв. Обслужени пътници 2016 год. - 5 млн. човекаПоздрав
    —цитат от коментар 29 на alex_8712

    Матряла нЕма да разбере, но все пак да напиша:
    даже кенефа на автогарата в нашето село прави повече от 2лв на пътник годишно.
    Инересно, амортозацията сметната ли е?

  77. 77 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#63] от "vtl53383951":

    Имам чувството че говоря с някои комунист от Съвестския съюз. Катар, това ли ти е примера за успешна страна? Даи ми ЕДИН пример с държавно предприятие което да е по успешно от частно? Щом мислиш че държавните са по успешни, що не национализираме и всичко останало, нали така ще бъдат по усшени? БДЖ е страшно успешно предприятия, фалира вече 100-ти път, няма нищо, още 100 ще фалира. Пощата е чудна, стращно успешно предприятия, страшно добра услуга и качество, даите и всичко останало да национализираме, молове, магазини, фабрики, всичко.

  78. 78 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#64] от "it4":

    боже господи просто съм брутално шокирн че трябва да защитавам тезата че частно управляван бизнес е по успешен от държавен. Човеко, питам те с прости думи, КАЖИ МИ ЕДИН УСПЕшЕН БИЗНЕС КОИТО ДА Е ДЪРЖАВЕН? 1 ми даи. Маикрософт? Форт? Тоиота? Кауфланд? Един ми даи сасмо. Пак те питам, мислиш че един бизнес се управлява по добре от чиновници с чужди пари, от колкот от инвеститор с частни пари? Да или Не. Прост въпрос ти задавам. Всички тия компании от Китаи са частни, и поради тази причина са успешни, няма да ми намериш 1 държавен блог саит, или магазин или каквото и да е било. Ако знаеше нещо за Китаи щеше да знаеш че всичките им държавни бизнеси вмоомента работят на загуба и се опитват да ги приватизират.

  79. 79 Профил на Antoni Stoev
    Antoni Stoev
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#5] от "happystory":

    В Германия всички големи летища са собственост на държавата и на съответния град. Железниците и железопътната инфраструктура са също държавни. Това се отнася и за пощата. Така е в почти всички държави в западна Европа. Добре е човек първо да се информира преди да плещи глупости.

  80. 80 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    До коментар [#2] от "moriarti":

    Да бе...! Май забрави, че партийния ти началник Борисов е, от едно НДСВ-ейско котило с Герджиков...! Герджиков бил червен? Ами Борисов, какъв е...?!
    Или казваш, че само истински десните, ходят да поднасят цветя, на паметника в Правец?!!

    Бивш tww09306483.
  81. 81 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    Тоя плевенски мангал, защо не е в ареста?! Заедно с екс-началника на ДАИ...!!!

    Бивш tww09306483.
  82. 82 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 483 Неутрално

    [quote#71:"onemanband"][/quote]
    Пич, примера с АЕЦ е много неправилен, по много причини.
    По твоята логика и АЕЦ Белене би била печеливша, но нещо инвеститори балъци йок?

  83. 83 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#70] от "onemanband":

    Човекът ти казва да покажеш един пример, в който държавно дружество е по-добре управлявано от частно такова. Не да покажеш държавно дружество с печалба. В България няма частен АЕЦ!

  84. 84 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#79] от "Antoni Stoev":

    1во, това не е вярно. Токущо направих бърза проверка, Франкфорт летището е собственост на часта компания, същото важи и за летището в Щутгард. Ако проверя и другите градове най-вероятно и те са частни. Пич, толкова ли е трудно да зацепиш проста логика? Не е ядрена химия, елементарна логика по която работи капитализма и пазарната икономика, нарича се - пазарни стимули. Какви стимули имат някви чиновници да управляват един бизнес на пазара, с чужди пари, а не тяххните собствени? Спрямо един инвеститор който влага собствените си пари? Толкова ли е трудно да зацепиш? Защо според теб всички комунистически страни са провалят? Защо навсякаде където държавната намеса е голяма има корупция и бедност? Незнам за пощата в Германия, в Англия я приватизираха, и в Америка също. В Америка има частни пощенски услуги като FedEx, Ups, и други. Качествното на услугата е високо, а цената ниска, защото има пазарна конкуренция. В Япония техният Шинкансен или влак стрела е управляван и създаден от часна фирма, техните магистрали са също часни, в Щатите също много магистрали са частни. Всичко което не е частно е винаги с лошо качествно и ужасно обслужване, и с висока цена. Фундаменталният проблем и причина по която комунизъма никога не е и няма да работи никъде е липсата на стимули. Неможе един чиновник да се грижи за един бизнес с чуждни пари, така както един инвеститор се грижи със собствените си пари. Няма да намериш никъде по света конкурентноспособна часна компания която да се конкурира усшено на пазара с частни компании. Това не е ли достатъчно доказателсво, ако логиката ти обягва? Може да има държавни фирми които не са фалирали, но това не ги прави по успешни от частни, и качеството е също по зле, и цената по висока.

  85. 85 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    До коментар [#84] от "happystory": ТИ ЯВНО НЕ ПРАВИШ РАЗЛИКА МЕЖДУ ЧАСТНИ И МУТРЕНСКИ РЪЦЕ, МУТРЕТАТА КВОТО ДОКОПАХА ТУКА МУ ТАКОВОХА ..............,БГА БАЛКАН ЛИ НЕ ЩЕШ КРЕМИКОВЦИ ЛИ БУЛГАРТАБАК ЛИ БЕТЕКА ЛИ , СПИСЪКА Е ОТРОМЕН ,ЕДНО ПРИДПРИЯТИЕ МИ ДАЙ ДЕТО МУТРИТЕ ГО ПОБАРАХА И НЕ ГО УТРЕПАА , ЕДНО ЕДНИЧКО

  86. 86 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1437 Весело

    Забавно е как "аФтентично десните" форумци квичат неистово против приватизацията на каквото и да било.
    Искат приватизаторите да са някак си други - примерно интелектуалци, либерали, ЛГБТ, може и бежанци.
    Горкичките..........

    Знанието е сила, информацията - власт
  87. 87 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1437 Весело

    Между другото, концесията няма нищо общо с приватизацията, ама карай да върви, важното е плювките да летят........

    Знанието е сила, информацията - власт
  88. 88 Профил на boras
    boras
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#33] от "alex_8712":

    Бях срещнал статия по този случай и пишеше че този дълг е разсрочен и се плащат вноски по него. Мисля че до 2021 г. бе разсрочването но да не говоря наизуст.

  89. 89 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#54] от "happystory":

    China Telecom
    SAIC Motor
    China Shenhua Energy
    China State Construction Engineering
    CNOOC
    China Life Insurance
    Ping An Insurance Group
    Sinopec
    China Mobile
    PetroChina

    + още 10 банки

  90. 90 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    До коментар [#5] от "happystory":В Германия всички големи летища са собственост на държавата и на съответния град. Железниците и железопътната инфраструктура са също държавни. Това се отнася и за пощата. Така е в почти всички държави в западна Европа. Добре е човек първо да се информира преди да плещи глупости.
    —цитат от коментар 79 на Antoni Stoev


    Само дето най-голямото л-ще в страната, Франкфурт, е публично акционерно дружество с великолепно развитие на курса на акциите.
    https://www.comdirect.de/inf/aktien/detail/chart.html?timeSpan=5Y&ID_NOTATION=3188992

    Ето и развитието на финансовите резултати: https://www.comdirect.de/inf/aktien/detail/analyse/jahresbilanz.html?ID_NOTATION=3188992

    Корпорацията има дейност в България, Русия, Гърция (13 л-ща), Перу, Китай и Туция.

  91. 91 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    До коментар [#79] от "Antoni Stoev":

    В допълнение на пост# 90 искам само да надлегна на факта, как община Берлин се мъчи да построи ново л-ще, което вместо първоначални €1,5млрд. ще излезе €10млрд. и ще бъде пуснато с цели десет (10) години закъснение.
    Ако бяха дали задачата на частен оператор като Фрапорт.... ехе летище щеше да има и парички щяха да капят от концесии.

  92. 92 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#54] от "happystory":China TelecomSAIC MotorChina Shenhua EnergyChina State Construction EngineeringCNOOCChina Life InsurancePing An Insurance GroupSinopecChina MobilePetroChina+ още 10 банки
    —цитат от коментар 89 на One Hour


    Пич, ти хубаво си ги изредил нещата, но Чайна е друг вид икономика от нашата, а именно Държавно-планова. Там нещата са по много друг начин.

    И, да не забравим, че за корупция се прилага смъртно наказание. Прилагат го често, без да се свенят.

  93. 93 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Летище ататюрк в Истанбул е също на концесия, 30г.
    Направо са машина за пари. За държавата, защото освен концесията, оборота на самото летище е невероятно голям, ДДС-та, данъци...
    Май копират като бизнес визия и архитектура Схипхол.

    Домодедово Москва е най-развитото летище в Русия, пак частно.
    Какво ли не направиха руските мафиоти да го вземат, все още неуспешно.
    Има много прилики в архитектурата със Схипхол и Ататюрк, но са по-слаби в предлагането на шопинг в зоната за изчакване.

  94. 94 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    До коментар [#93] от "destino":

    Л-ще Анталия пак е на коценсия.... Операторът е Фрапорт (като при Варна и Бургас).
    Тази година обаче Анталия ще даде лоши резултати заради йок-туристите.

    Иначе всички коментиращи досега забравят най-най-важния момент, а именно, че една от главните задачи на оператора е да маркетира л-щето (дестинацията) да кацат повече авиолинии. Например хотелиерите на 13-те гръци осторви бият сега от кеф калпаци в земята, защото разчитат Фрапорт да им доведе повече туристи.

  95. 96 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#85] от "reply":

    Точно така, тези ''мутри'' за които говориш какви са? Това са политици, или бизнесмени които упавляват държавно предпрятия, и от там имат толкова власт, и от там идва корупцията. Ако не бяха държавни нямахха да имат никаква власт, ако фалират, фалират, няма кой да им помогне. Единствената корупция и власт на тия ''мутри'' идва от държавните фирми.

  96. 97 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1888 Неутрално

    До коментар [#48] от "happystory":Ел Би Булгарикум? За пръв път го чувам това.

    Значи си цепеняк! Питай Гугъл.
    Приемник на ДСО Млечна промишленост. Забранено за приватизация. Научни изследвания и производство на български млечни продукти.

  97. 98 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1888 Неутрално

    До коментар [#64] от "it4":Неотдавна четох разказ на руснак в Интернета.
    Пътувал с китаец по работа от Петербург за Москва по новата магистрала. Явно не била за хвалене. Руснакът рекъл,че я строили частници, а китаецът попитал: " Сигурно ги разстреляхте?"
    Е, като дойдат китайците тук, ще оправят и нашите магистрали и летища.

  98. 99 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1888 Неутрално

    До коментар [#72] от "onemanband":
    Частникът от друга страна ,мисли само как точно да те одере...

    Единак! Тия глупости продължават да ги дъвчат, въпреки че 14 частни банки завлякоха парите на България. Да не говорим са съсипаните заводи, продадени за скрап.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK