Три са кандидатите за концесията на летището в Пловдив

Три са кандидатите за концесията на летището в Пловдив

© Надежда Чипева, Капитал



Три оферти са получени от компании, които искат да вземат летище Пловдив на концесия, съобщиха от Министерството на транспорта.


Днес бяха отворени офертите на кандидатите. Те са на ДЗЗД "Силк роуд Пловдив еърпорт", "Консорциум Летище Пловдив" и Обединение (Консорциум) между китайската "Хайнан" и "Пловдив еърпорт инвест".


"Консорциум Летище Пловдив" е създаден от ПИМК - най-големия автомобилен превозвач в страната, и "Тракия икономическа зона", което е смесено дружество между строителната "Сиенит" и собственика на КЦМ и от години развива частни индустриални зони в региона, писа преди дни "Капитал Daily".

    Концесията ще спомогне за подобряване на съществуващата летищна инфраструктура, достигане на заложените международни стандарти и категории, генериране на трафик и развитие на търговските дейности в региона, обясняват от министерството. Не се посочват подробности от офертите.




    Министърът на транспорта Ивайло Московски обяви сутринта в ефира на БНТ, че издръжката на летището струва на ведомството 1.5 млн. лв. годишно, при това без планове да се удължи пистата и да има карго терминал.


    Решението за откриването на процедурата бе взето в самия край на годината от правителството в оставка на Борисов. Срокът на концесията е 35 години.


    Изискванията на министерството са да се инвестира в летището минимум 35.2 млн. евро без ДДС за срока на концесията, 16.7 млн. евро от които в първите 5 години. Изграждането на карго терминал не е задължителен елемент, но се точкува по-високо, ако такъв е предвиден в плана на инвеститора. По отношение на концесионното възнаграждение беше предвидено фиксираното да е не по-малко от 100 хил. лв. без ДДС на година, а променливата част да е не по-малка от 5% от общия размер на нетните приходи от всички дейности.


    От участниците се очаква да са оперирали международно летище с пътникопоток, не по-малък от 450 хил. души общо за 5 години.

    Коментари (10)
    1. Подредба: Сортирай
    1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
      Willy Messerschmitt
      Рейтинг: 3789 Любопитно

      Наистина е добре летище Пловдив да стане частно.За да генерира печалба и нормална заетост.

      До истината се достига с познание!
    2. 2 Профил на pag
      pag
      Рейтинг: 1490 Неутрално

      Крайно време беше!
      Това летище има голям потенциал, а досега произвежда само загуби. Три-четири полета на ден са истинска подигравка, а може да бъде врата към зимните ски курорти в Родопите, карго хъб и какво ли още не.
      Още по-голяма излагация е старозагорското летище, занемарено и превърнато в склад за селскостопански машини (трактори и подобни, не самолети)

      Знанието е сила, информацията - власт
    3. 3 Профил на 1107a
      1107a
      Рейтинг: 751 Неутрално

      А не се ли казва "Трима кандидати", а не "Три кандидати"?

    4. 4 Профил на pet_fire
      pet_fire
      Рейтинг: 3708 Неутрално

      Ще го дадат за жълти стотинки и след години ще съжаляват. По добре е може би със стратегически инвеститор и съвместно дружество.

    5. 5 Профил на starlighter
      starlighter
      Рейтинг: 284 Неутрално

      Местните джамбази ще са

    6. 6 Профил на ramm_stein
      ramm_stein
      Рейтинг: 402 Неутрално

      До коментар [#4] от "pet_fire":

      Давай ги тия инвестиции от твоя джоб, а не от моя!

    7. 7 Профил на hamiltonf
      hamiltonf
      Рейтинг: 4022 Неутрално

      Китайците най-вероятно ще успеят...

    8. 8 Профил на Ganchevu
      Ganchevu
      Рейтинг: 236 Неутрално

      Ще го дадат за жълти стотинки и след години ще съжаляват. По добре е може би със стратегически инвеститор и съвместно дружество.
      —цитат от коментар 4 на pet_fire


      Гледахме го този филм - в "Стария град", в "Пловдивски панаир" и др. - пълно загробване.

      Gan
    9. 9 Профил на Ал Бънди
      Ал Бънди
      Рейтинг: 478 Неутрално

      Ще го дадат за жълти стотинки и след години ще съжаляват. По добре е може би със стратегически инвеститор и съвместно дружество.
      —цитат от коментар 4 на pet_fire


      Правиш ли разлика между концесия и продажба? Летището ще си остане държавно, но концесионера ще го оперира и вместо държавата да реализира всяка година по 1,5 милиона лева загуба, ще получава 100 000 плюс 5% от приходите на летището, а концесионера ще се бори да излезе на печалба!

    10. 10 Профил на primerno
      primerno
      Рейтинг: 381 Неутрално

      До коментар [#2] от "pag":

      Не далече от Стара Загора има две действащи летища обслужващи карго полети: Бургас и Г. Оряховица





    За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
    С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK