Нов директор поема управлението на "Форд"

Нов директор поема управлението на "Форд"

© Rebecca Cook, Reuters



Американският автомобилостроителен концерн "Форд" (Ford), потвърди днес, че досегашният главен изпълнителен директор и президент Марк Фийлдс напуска и ще бъде сменен от Джим Хакет, предаде Франс прес.


Фийлдс пое управлението на "Форд" точно преди три години и започна активно да изпълнява стратегия за разработване на коли без шофьори. Само че след години на нарастване американският пазар на коли в момента преживява трусове и печалбите на "Форд" спаднаха с близо 40 на сто през 2016 година, подкопавайки доверието на инвеститорите, отбелязва АФП.


"Форд", който има 114-годишна история, уточни, че 56-годишният Фийлдс е работил в компанията 28 години. Неговият приемник Джим Хакет влиза в борда на "Форд" през 2013 година, допълни Асошиейтед прес.




Миналата седмица "Форд" обяви, че съкращава 1400 работни места в Северна Америка и Азия, за да направи икономии и да увеличи рентабилността си.


Компанията в момента дава работа на 202 хил. души при пълна и частична заетост.


Акциите на "Форд" са изгубили над една трета от стойността си, откакто Фийлдс стана главен изпълнителен директор на компанията през 2014 година. Производителят на електрически коли "Тесла" (Tesla Inc.) неотдавна изпревари "Форд" по пазарна капитализация, въпреки че продава много по-малко автомобили.

Ключови думи към статията:

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#1] от "гошо":

    Малко е кофти снимката. На други е по-симпатичен. Но всъщност бъдещата му роля във Форд няма да е от приятните и явно се подготвя за "бултериерстване'.

  3. 3 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    Каквото и да правят директорите на американските автомобилни компании, не могат да спрат агресивната конкуренция на японските автомобили. Протекционизъм му е майката, ама не знам докъде може да доведе.

  4. 4 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2802 Неутрално

    До коментар [#3] от "proza":

    Честно казано, Форд не се представят никак зле!
    Като компания единствени в САЩ изкараха кризата 2008 без цент държавна помощ!
    Автомобилите им може да са гадни, но бизнесът им никак не е лош!

    Модератора е неадекватен!
  5. 5 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2802 Неутрално

    До коментар [#3] от "proza":

    Честно казано, Форд не се представят никак зле!
    Като компания единствени в САЩ изкараха кризата 2008 без цент държавна помощ!
    Автомобилите им може да са гадни, но бизнесът им никак не е лош!

    Модератора е неадекватен!
  6. 6 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2802 Неутрално

    До коментар [#3] от "proza":

    Честно казано, Форд не се представят никак зле!
    Като компания единствени в САЩ изкараха кризата 2008 без цент държавна помощ!
    Автомобилите им може да са гадни, но бизнесът им никак не е лош!

    Модератора е неадекватен!
  7. 7 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3900 Неутрално

    Джим Хакет е издигнат поради ръководната си роля в департамента по самоуправляващите се коли/електромобили който ръководеше от година, (откакто дойде във Форд от компанията за метални мебели).
    Бил Форд направи следното изказване, явно критика на Фийлдс:
    "We need to be quicker in our decision making ... have clarity in our messaging and communication, and also need a leader who's transformed a company before,"
    Хм, Джим Хакет даже известо време е бил временно директор на фурболния отбор на Университета на Мичиган и го е трансформирал към успех...

  8. 8 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    До коментар [#2] от "gedk":

    според това което е написано ,хич няма да му е лесно ,прав си

    гошо
  9. 9 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3035 Неутрално

    Все пак Форд по времето на Алан Милали беше по- добре от Форд по времето на Марк Фиелдс. Лично аз смятам, че традиционните автомобилни компании трябва коренно да се променят и да заприличат на технологичните компании от Силициевата долина.

    По времето на Милали, който бе и дулгогодишен изпълнителен директор на Боинг това се случи във Форд, но не и сега.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  10. 10 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    Каквото и да правят директорите на американските автомобилни компании, не могат да спрат агресивната конкуренция на японските автомобили. Протекционизъм му е майката, ама не знам докъде може да доведе.
    —цитат от коментар 3 на proza


    На японците тепърва им предстои да ядат дървото от и германците, и от китайците, че и корейците им дишат във врата!

    I Want To Believe
  11. 11 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2802 Неутрално

    До коментар [#9] от "Realist":

    Какво имаш в предвид?
    Хората трябва да доставят физически милиони автомобили ежегодно, не става като технологичните, много приказки и шоу пък на края всеки чака невероятния бъдещ продукт:)
    Хората доставят много добър продукт тук и сега, да биха могли да предсавят невероятен продукт във бъдеще но....

    Модератора е неадекватен!
  12. 12 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3035 Неутрално

    До коментар [#11] от "ivan_":

    Така е, съгласен с голяма част от наописаното теб. Имам в предвид, че автомобилните компании много ще се променят в следващоте години. Предстои голяма революция подобна на тази в смартфоните. Революция в която Нокия, Моторола, Блякбери, основни производители отидоха в историята. Автомобилната индустрия много ще се промени.

    Иначе, самият аз имам хибриден Форд от който много съм доволен. Вече 7 години.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  13. 13 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2802 Неутрално

    До коментар [#12] от "Realist":

    Да, света се променя, бизнеса се променя, но има примери и за доста динозаври, които са сред нас в отлична форма.
    Най - вероятно автомобилните ще се променят, някой от тях може да не успеят и да изчезнат, но също така технологичните ще трябва да се научат на тази досадна ежедневна неготина дейност по доставката на сериозни количества продуктикти в срок.

    Модератора е неадекватен!
  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10407 Неутрално

    Форд има доста конкуренти, с които да се бори за пазарен дял...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  15. 15 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3035 Неутрално

    До коментар [#13] от "ivan_":

    Погледнете какво земетресение стана днес във Форд. Изпълнителният директор бе сменен не с кой да е, а с директора отговарящ за роботизираните автомобили. И на всичкото отгоре, човек с много малък стаж в автомобилната индустрия.

    Погледнете как Мери Бара променя Дженерал Моторс, другият голям американски автомобилен концерн.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  16. 16 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2802 Неутрално

    До коментар [#15] от "Realist":

    Съгласен съм, просто съм на мнение, че истината е по-средата. И двете страни имат какво да научат, и двете страни имат какво да променят.

    Модератора е неадекватен!
  17. 17 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 593 Неутрално

    До коментар [#16] от "ivan_":
    До коментар [#15] от "Realist":

    Предстои софтуерен бум в автомобилите. Автономното шофиране е революция.
    Работи се невероятно усилено в тази посока. От механична гледна точка подобренията не са толкова големи и значими, колкото електроника и особено софтуер.
    Темпът на развитие е доста голям и съм съгласен с Реалист, че предстоят големи промени.

  18. 18 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2802 Неутрално

    До коментар [#17] от "t0d0":

    Мой доставчик, световна водеща компания в химичната индустрия още преди 15 години ми направи презентации, на автономни транспортни системи, не автомобили, а всичко автобуси, таксита, автономен град. Единия вариант предвиждаше автомобила в мегаполиса да се качва в стая на жилището.
    Какво ще става с автомобилите е ясно отдавна, това което коментираме тука е какво ще стане с автомобилните компании...

    Модератора е неадекватен!
  19. 19 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2802 Неутрално

    До коментар [#17] от "t0d0":

    Мой доставчик, световна водеща компания в химичната индустрия още преди 15 години ми направи презентации, на автономни транспортни системи, не автомобили, а всичко автобуси, таксита, автономен град. Единия вариант предвиждаше автомобила в мегаполиса да се качва в стая на жилището.
    Какво ще става с автомобилите е ясно отдавна, това което коментираме тука е какво ще стане с автомобилните компании...

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK