От какво да се пазим, ако резервираме почивката си онлайн

Ценовите разлики между резервацията и крайното плащане съществуват и са най-често срещани при пътуванията със самолет.

© Надежда Чипева, Капитал

Ценовите разлики между резервацията и крайното плащане съществуват и са най-често срещани при пътуванията със самолет.



Много европейски потребители не се оплакват, ако крайната цена за полет, хотел или кола под наем не съответства на посочената първоначално, защото не знаят къде да го направят. Това установи мрежата от Европейски потребителски центрове (ЕПЦ) ECC-Net.


Докладът "Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?" се основава на анализ на 539 потребителски жалби, 237 симулирани резервации и 513 отговора в онлайн проучване сред потребители. Резултатите показват, че ценовите разлики между резервацията и крайното плащане съществуват и са най-често срещани при пътуванията със самолет. В повечето от тези случаи причина за оскъпяването са такси за управление, такси за кредитни карти или за чекиране.


През 2015 г. 19% от хората, които са се обърнали към мрежата от ЕПЦ, са го направили по теми, свързани с
почивки и ваканции.




Евроекспертите извеждат 10 съвета към потребителите и още няколко - към търговците, за да избегнат взаимните недоразумения и разочарования.


Десет съвета към потребителите


- Цената трябва да включва всички такси.
- Проверете дали са включени допълнителните услуги.
- Отделете време и внимавайте, докато правите резервацията.
- Уверете се дали не е включена опцията за "гъвкави дати".
- Проверете дали в цената е включена застраховка.
- Предварително отбелязаните с отметка полета са забранени в ЕС.
- Може да се добавят такси за плащане с кредитната карта.
- Направете принтскрийн на резервацията
- Двойна проверка.
- Четете имейла си.


Съвети към търговците


- Станете модел за подражание – приложете най-добрите практики.
- Използвайте прозрачна и изчерпателна политика на ценообразуване.
- Осигурете бързо и полезно обслужване на клиентите си.
- Въведете надежден знак за доверие.
- Осигурете си доволни клиенти, които ще споделят своя положителен опит
онлайн с други потребители.

Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    "Десет съвета към потребителите"
    ...
    Пък на реклмата по радиото резервират билета само за 5 секунди?

    В такова забързано ежедневие почти никой не обръща внимание на подобни работи.
    Таксичка тук, таксичка там, такси за щяло и нещяло, накрая се събират десетина такива и хоп - в джобчето на ония с краката върху масата ала законната кражба от хората (капитализъм)

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  2. 2 Профил на Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
    Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
    Рейтинг: 1851 Неутрално

    Нямам никакви проблеми с резервациите. Всичко е точено и направено извън България.

    И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
  3. 3 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Четете имейла си.
    ---------------------------
    Отновно маса пари и енергия потрошени за решаването на несъществуващ проблем.
    Щото тия камилчета "измамени" при резерацията на полет не искат/не могат да четат върху какво кликат и това "изследване" по никкаъв начин няма да им помогне.
    Ще продължат да се набутват и ще продължат да се чувстват онеправдани жертви на гадните корпорации........

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  4. 4 Профил на Чинчила
    Чинчила
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Да, вярно е, че има много камилчета, които са скарани с четенето на общите условия, но трябва също да признаем, че за българският закон за туризма онлайн търговията е непозната земя. Карат хората зорлем да се разкарват до офиси, защото, видите ли, трябвало да има копие от договора...Вместо с един клик на чел/разбрал/приел общите условия да се приключи въпроса...
    А иначе законите в Европа и дори в България са пределно ясни за обявяването на крайна цена с вкл. всички такси

  5. 5 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    "ценовите разлики между резервацията и крайното плащане съществуват и са най-често срещани при пътуванията със самолет"
    И как точно те лъжат в цената ако си платиш всичко предварително?

  6. 6 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    Глупости. Само неграмотни могат да бъдат излъгани. Преди да кликнеш на 'плати' с кредитната карта винаги пише цената, която се плаща. Никога не съм имал случай да ми дръпнат от картата повече от написаното при плащането. Друг е въпросът, че се опитват да те примамят с допълнителни услуги, застраховки, рент-а-кар, хотел и прочие, но който не гледа какво натиска, да плаща.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK