Министерството на икономиката ще помогне финансово на "Авионамс"

Емил Караниколов

© Надежда Чипева, Капитал

Емил Караниколов



Заводът за ремонт на авиационна техника "Авионамс" АД, който държавата придоби след краха на КТБ, ще получи финансова помощ от Министерството на икономиката, за да изпълни договор за ремонт на 36 вертолета, сключен с Агенцията на НАТО за снабдяване и поддръжка (NSPA).


Това се казва в съобщение на ведомството за посещението на министър Емил Караниколов в дружеството, във владение на което държавата встъпи миналия месец. Държавната консолидационна компания спечели организиран от частен съдебен изпълнител търг и плати 29 млн. лв. за дружеството, контролирано преди това от Цветан Василев.


На срещата е било подчертано, че ще бъдат положени допълнителни усилия за задълбочаване на сътрудничеството с NSPA и са очертани възможности за предстоящ ремонт на нови вертолети. Дружеството е съхранило всички мощности, необходими за ремонтно-възстановителни дейности на авиационна техника руско производство, която в момента се експлоатира от българските военно-въздушни сили, е констатацията на министерството.




"Авионамс" разполага със сертификати, издадени от конструктора, които му предоставят възможност за бъдещо разширяване на дейността, се казва в съобщението. Предприятието единствено извън Русия извършва ремонт на вертолети с гражданско и военно предназначение от типа МИ 8, МИ 17 и техните модификации и на самолети от фамилията МиГ и Су. Бившият "Терем – Георги Бенковски" е един от най-големите заводи за капитален ремонт и обслужване на летателна техника в Европа.


Ръководството на "Авионамс" е представило на принципала финансовите отчети, приходите и предстоящите плащания.

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 537 Любопитно

    Монистерсвото на икономиката банка ли е?

  2. 2 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    До коментар [#1] от "ivanko77":
    "Монистерсвото на икономиката банка ли е?"

    Не е банка, но ще помогне чрез Авионамс Путин да усвои от нашите данъци 1.568 милиарда лева, стр. 10 от документа долу:
    http://www.parliament.bg/bills/43/602-03-4.pdf
    Вместо да купим нови изтребители за 1.5 милиарда лева, Борисов реши да поддържаме още 10 години дъртите съветски МИГ-ове и така да бъдем зависими още 10 години от Русия и да дадем 1.658 милиарда на Путин.

  3. 3 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8520 Неутрално

    Айде стана държавно и пак почнаха да му наливат пари. И на кого са тези 36 руски вертолета, дето ще ги ремонтират.

  4. 4 Профил на Iordan Kolev
    Iordan Kolev
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#2] от "pnt31522089":

    Погледни сам в документа, който си цитирал:
    става дума за 16 МиГ-29!
    За същите пари ще вземем само 8 западни (нови или консервирани). И не се знае колко ще струва обучението на пилотите и техниците, закупуване и поддръжка на метериално-ремонтната база... Най-вероятно ще стане както с Кугърите и Спартаните!

  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10597 Неутрално

    Кражбата започна още преди да е заработило...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    До коментар [#2] от "pnt31522089":Погледни сам в документа, който си цитирал:става дума за 16 МиГ-29!За същите пари ще вземем само 8 западни (нови или консервирани). И не се знае колко ще струва обучението на пилотите и техниците, закупуване и поддръжка на метериално-ремонтната база... Най-вероятно ще стане както с Кугърите и Спартаните!
    —цитат от коментар 4 на Iordan Kolev


    От това, което излезе в медиите офертата е била 8 Грипена за 1 милиард лева, значи 16 Грипена (колкото са МИГ-овете) трябва да са 2 милиарда лева. Но като се има предвид, че Грипените "харчат" 2-3 пъти по-малко от МИГ-овете на летателен час, значи пак е много по-евтино да се купят нови самолети. Защото трябва да се има и предвид, че МИГ-овете умират след 10 години, а новите ще се ползват 30-40 години.
    Материлно-техническата база не знам защо я споменаваш, като се има предвид, че за Грипените няма да се прави никакви инвестиции в инфраструктура. Пилотите пък се обучават и за МИГ-овете, преминаването им към Грипен ще отнеме няколко месеца.
    Колко да струва, дори да се плаща отделно и да не влиза в сделката за новите самолети? Милиарди?

  7. 7 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1418 Весело

    До коментар [#2] от "pnt31522089":

    Абе "по-малкото зло", дето ни пазеше от Путин да не дойде да ни превземе.

  8. 8 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#4] от "Iordan Kolev":

    Никакви МиГ-29 не могат да бъдат ремонтирани в Авионамс, никога не сме лицензи, никога сме имали специалисти, никога не сме имали необходимото оборудване. Само някой луд може да тръгне да усвоява ремонт на няколко 29-ки при условие, че дори руснаци ги бракуват. В случая става отново кражба на пари в полза на русийката и слугинажа.

  9. 9 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 537 Весело

    До коментар [#2] от "pnt31522089":

    " за да изпълни договор за ремонт на 36 вертолета, сключен с Агенцията на НАТО за снабдяване и поддръжка (NSPA)."

    Каква Русия, какви самолети?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK