КЗК към "Прас прес": Няма нарушение, разпространителят представи доказателства

Хората се тълпяха на софийския пл. "Славейков", за да получат брой от изданието, което не можеха да открият на сергиите.

© Велко Ангелов

Хората се тълпяха на софийския пл. "Славейков", за да получат брой от изданието, което не можеха да открият на сергиите.



Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) смята, че няма нарушение на конкуренцията в казуса с разпространението на първия брой от сатиричния вестник "Прас-прес". Тя се позовава на доказателства, представени от разпространителската компания "Национална дистрибуция", която върна на издателите 3663 непродадени бройки от 10-хилядния тираж въпреки огромния интерес на читателите и високото търсене.


Видно от предоставените от "Национална дистрибуция" АД доказателства, дружеството е изпълнило задълженията си по продажба и разпространение на изданието в търговската мрежа, пише КЗК до издателите на "Прас-прес" и им благодари за сигнала. "Дневник" разполага с отговора на КЗК. Тя обяснява, че единственото, което е направила в хода на предварителното проучване на сигнала на карикатуристите от "Прас -прес", е да изиска писмени обяснения от дружеството, срещу което е сигналът.


Първият брой на "Прас-прес" излезе на 1 март, но според издателите му вестникът не е бил разпространяван по сергиите, а 10-хилядният тираж на вестника е скрит. Екипът раздаваше броеве, с които разполагаше, на ръка. Според издателите компанията - дистрибутор е нарушила чл. 21 ал. 5 от Закона, според която "необоснования отказ да се достави стока или да се предостави услуга на реален или потенциален клиент, за да се възпрепятства осъществяваната от него стопанска дейност е нарушение".




Разпространителят е обяснил пред КЗК, че договорът с "Прас прес" е предвиждал 30-дневен срок за отчитане на разпространението, а това означава, че издателите са избързали с жалбата си, подадена на 21 март. Компанията обяснява, че подизпълнителите й разполагат с между 5 и 10 хил. отделни пункта за продажби, затова било възможно в някои пунктове вестникът действително да не е предлаган, а в други да е имало по една-две бройки.


Карикатуристът Христо Комарницки коментира във "Фейсбук": "От получения отговор разбрах , че т.н. Комисията за защита на конкуренцията е просто говорител на господстващата Мафия. Комисията попитала фирмата-монополист, вярно ли е това, от фирмата отговарят:"Не!Не е вярно!". И толкоз."

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK