Процедурата за концесията на софийското летище ще се поднови през септември

Процедурата за концесията на софийското летище ще се поднови през септември

© Надежда Чипева, Капитал



Министърът на транспорта Ивайло Московски се надява през септември да бъде възобновена процедурата за отдаване на концесия на летище "София", съобщи БТА.


На конференция в София той съобщи, че България иска да привлече за консултант някоя от международните финансови институции. Вече са проведени разговори с Европейската банка за възстановяване и развитие и Световната банка, а предстоят и Европейската инвестиционна банка, на които ще бъде предложено да представят оферти. Ангажиментът им ще бъде да актуализират всички анализи - финансово-икономически, социални и екологични, и да дадат концепция за самата процедура, посочи той.


Московски ще настоява и при новата процедура да се запази изискването за по-голямо авансово плащане от страна на концесионера. Тези пари са ни необходими за оздравяването на БДЖ, припомни той. Московски каза още, че одобрената държавна помощ за националния превозвач е от 230 млн. лева само за покриване на предишни дългове. В същия размер ще се търси и авансово плащане от концесионера на летището.


Предишната процедура беше прекратена от служебния кабинет "Герджиков" в края на март, въпреки че срокът за подаване на оферти изтичаше през май. Служебният кабинет възразяваше именно срещу условието за еднократно концесионно възнаграждение, на което беше дадена тежест от 55% при оценката на офертата, обясни тогава предшественикът на Московски Христо Алексиев. Според служебния министър силно подценени са били показателите инвестиции – 15%, развитие – 25%, сигурност – 5%.

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5238 Неутрално

    Две години ще станат а не могат да го "подарят" летище София

  2. 2 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    Факт че летището придоби доста "захабен" вид в последните години и за мен основен въпрос освен еднократните пари е как са поставени и как ще се контролират изискванията летището да поддържа вид подобаващ на европейско такова.
    За липсата на кафета и заведения и безобразните цени, не ми се и говори.

  3. 3 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Това ще е по-голяма кражба и от Булгартабак!
    Колко са задълженията на България еър към леитще София? Последно бяха 59 млн лв.
    Колко пътници, колко полети обслужва летището - печалбата може да бъде огромна, но през бюджета е по-трудно отколкото през черните каси, а?
    После го пишем, че е на минус, за да го продадем на безценица, нали?

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  4. 4 Профил на black_recluse
    black_recluse
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#3] от "Канасубиги":

    Пишем го на минус, защото е на минус! Гледай какво става там, виж репортажа на Господарите за "новата" пожарна кола, която е струвала 2 млн. лв., а е с пренабити номера и боклук. Нещата, които се въртят по медиите са само върха на айсберга и даже бих казал най-безобидните. Обаче какво в действителност става с разпределянето на финансите и обществените поръчки съм сигурен, че дори и директора не знае, защото всеки, който може си прибира солидна сума в джоба.

  5. 5 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 859 Неутрално

    До коментар [#4] от "black_recluse":
    Ще започна с това, че летище Белград е на печалба 25 млн евро!!!

    Далавери за дребни пари, които как ще се пресекат, ако се приватизира? Никак, даже пожарната ще струва 5 млн!
    5 млн пътници обслужи летище София за миналата година, тази ще са още повече и тенденцията ще се запазва.
    Таксата за пътник беше намалена двойно незнайно защо, нито един превозвач не са привлекли с намалената такса, която в момента е 11 лв, беше 22. За децата е 5 лв, само от тук има поне 20 млн загуби ГОДИШНО, още 60 млн дължи БГ еър (ТИМ) (2016-та бяха 47, вече са 59), а ти се хващаш за някакви 2 млн.
    Наземното обслужване също го подариха на ТИМ, зареждането с гориво на Лукойл.
    Е от къде да печели това летище като съвсем злоумишлено се опитват да го изкарат на загуба?

    Печалбата за 10 години я свиха от 20 млн лв с 2 млн пътници на 7 млн лв с 5 млн пътници!

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  6. 6 Профил на black_recluse
    black_recluse
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#5] от "Канасубиги":

    Човек, който не прави разлика между "приватизация" и "концесия" няма как да разбере, че именно кокала е заровен в малките суми, защото не будят подозрение. Имаше статия, в която бяха описани почти всички обществени поръчки от последните 5 години. Тази с пожарната просто ми дойде на прима виста, но имаше и поръча за гуми за леки коли на стойност 1 милион лева, имаше и някаква пластмасова ограда от 100 метра за 200-300 000 лева и какви ли още не безумни неща. Тези задължения, за които се хващаш ти пак са резултат от лошото управление на летището. Защо не споменаваш и малоумното намаляване на летищните такси на Т2? Защо не споменаваш състоянието, което всеки път, когато стъпя на летището, е по-зле и по-зле? Всеки път е по-мръсно, по-малко заведение, но пък отворените са с по-високи цени, защото са един вид монополисти. По-мръсно е, но пък чистачките си взимат по 1500 лева заплати. Та на въпроса ти защо летището не може да привлече нови превозвачи, отговорът е много прост, защото авиопревозвачите не искат да се занимават с толкова лошо управление на летището. Защото те нямат гаранция дали утре няма на директорчето да му скимне нещо друго и да изгони някоя авиокомпания от летището, за да си избие комплексите.

  7. 7 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 859 Неутрално

    До коментар [#6] от "black_recluse":

    35 годишна концесия без инвестиционни намерения (10% тежест при офертите) като например нов терминал или нова писта какво е, ако не скрита приватизация? Просто използвам реалната терминология, ама то човек трябва да вникне малко в нещата!

    Аз твърдя, че летището се ограбва, ти твърдиш, че летището се ограбва. А "концесията" ще бъде най-голямата кражба! Какъв диспут има тук, кой да прибира откраднатото ли?

    Защо не споменаваш и малоумното намаляване на летищните такси на Т2?
    —цитат от коментар 6 на black_recluse
    - споменал съм, не знам как не си го прочел, а и таксите на двата терминала са еднакви
    Тези задължения, за които се хващаш ти пак са резултат от лошото управление на летището.
    —цитат от коментар 6 на black_recluse
    - тези задължения са на един, да не кажа на най-вероятния концесионер, съществена подробност

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK