"Уиз ер" ще се оплаче в Брюксел от дискриминация при летищните такси в София

"Уиз ер" ще се оплаче в Брюксел от дискриминация при летищните такси в София

© Цветелина Николаева, Капитал



Българската гражданска въздухоплавателна администрация не е приела за основателна жалбата на нискобюджетната авиокомпания "Уиз ер" (Wizz Air) срещу изравняването на летищните такси за двата терминала на летището в София. Това се разбира от съобщение на превозвача.


Wizz Air е уверена, че е представила неоспорими аргументи, както и количествени икономически анализи, които подчертават нейната позиция, и ще оспори решението както пред националните съдилища, така и пред институциите, отговарящи за конкуренцията и държавните помощи в Европейския съюз, посочват от превозвача.


Те вече обявиха, че при такова решение на българската въздухоплавателна администрация ще сезират Брюксел.




"Wizz Air е разочарована от решението на Българската гражданска въздухоплавателна администрация, която подкрепя дискриминационната схема за прилагане на летищните такси на летище София. Авиокомпанията твърди, че новата схема е нарушение както по отношение на процедурата, така и на закона, което води до нарушаване на конкурентната среда на летище София и до създаване на незаконно конкурентно предимство и потенциална държавна помощ в полза на всички превозвачи, използващи Терминал 2", смятат от компанията.


От началото на годината летищните такси, плащани от превозвачите на летището, бяха изравнени. Тогава ирландският превозвач "Райън ер" премести полетите си на новия, по-модерен терминал, но "Уиз ер" реши да остане на стария. Причината за това е, че нямаше възможност да премести всичките си полети от Терминал 2 и се опасяваше да не обърква клиентите си.


С увеличаването на нискобюджетните полети от София и двата терминала вече имат недостиг на капацитет в допълнение на това, че условията, които предлагат, са различни, а таксите - еднакви.

Ключови думи към статията:

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    И правилно. Терминал 1 е абсолютен кенеф и да се искат въобще такси за него е престъпление.

  2. 2 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Прави са хората, Т1 си е дупка.

  3. 3 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    И правилно. Терминал 1 е абсолютен кенеф и да се искат въобще такси за него е престъпление.
    —цитат от коментар 1 на niakoi_si


    Абе и Уиз Еър са си гадини. Другите превозвачи ти връчват бордната карта, като се чекираш. Уиз Еър искат да си си я разпечатал предварително и ако не си, струва "скромната" сума от 35 евро.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  4. 4 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Абе те, че се хващат за най-малкото Уиз Еър като багаж или неразпечатана бордна карта и т.н. е ясно. Ама, че и тук винаги се приемат едни разпоредби ей така, без въобще да се мисли за последствията.

  5. 5 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 898 Неутрално

    До коментар [#3] от "Георги":

    На Уиз еър може директно да се сканира от телефона. Миналата година ми се наложи, че нещо си я бях изгубил.

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel. Има ли тролове под статията, има и политически келепир !
  6. 6 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    На Уиз също им е било предложено да идат на Т2. Те са отказали.

    The best way to predict the future is to invent it.
  7. 7 Профил на Петър
    Петър
    Рейтинг: 371 Неутрално

    До коментар [#3] от "Георги":

    А би ли казал нещо за Райънер , при тях е твърдо 40 евро и най-рано 4 дни преди полета можеш да се чекираш

    nemam nervi
  8. 8 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 304 Неутрално

    До коментар [#3] от "Георги":

    Хайде сравни цените между Уиз/Райън и "другите", та тогава коментирай, прилично принтираната бордна карта с разпечатаната..

    Има си някакви условия, които трябва да приемеш за да ползваш нечия услуга.
    Не виждам какво се оплакваш от най-безмисленото нещо, при положение че получаваш в пъти по-евтина услуга.

  9. 9 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Тоз смешен плач за летищни такси няма нищо общо с удобството и комфорта на пътниците. Автобусите на Ивкони са по-комфортни от пасажерските салони на Уиз и Изи.

  10. 10 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 361 Неутрално

    До коментар [#9] от "le_bigmac":

    Пътувай с Ивкони до Милано, Париж и Лондон. Хем ще ти е по-удобно, хем ще е по-скъпо в пъти. Е, ще пътуваш две денонощия...

  11. 11 Профил на Storm Rider
    Storm Rider
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Терминал 1 трябва да се затвори, защото изглежда по-зле от селска автогара. Срамота е!!

  12. 12 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Тоз смешен плач за летищни такси няма нищо общо с удобството и комфорта на пътниците. Автобусите на Ивкони са по-комфортни от пасажерските салони на Уиз и Изи.
    —цитат от коментар 9 на le_bigmac


    WTF?! Не може да има никакво сравнение. и да са 200 пъти по-удобни, като пътувам 1 ден тази разлика изчезва

  13. 13 Профил на tko42434569
    tko42434569
    Рейтинг: 247 Неутрално

    До коментар [#3] от "Георги":

    Къде точно е предимството в това да чакаш на още една опашка за чекиране на летището, вместо да свършиш всичко онлайн (освен ако нямаш багаж за чекиране)? Да не говорим, че вече и с електронна бордна карта, качена на телефона можеш да се чекираш.

  14. 14 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1051 Неутрално


    До коментар [#3] от "Георги":А би ли казал нещо за Райънер , при тях е твърдо 40 евро и най-рано 4 дни преди полета можеш да се чекираш
    —цитат от коментар 7 на Петър

    Не съм пътувал до момента с Райнеър и не мога да кажа все още нищо за тях.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  15. 15 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Е какво дискриминация, след като таксите са еднакви?! Третират превозвачите от Т1 точно като тези от Т2, т.е. еднакво. Не виждам и защо таксите на Т1 да са по-ниски, след като разхода там по обслужване на пътниците е по-висок - използват се автобуси за превоз до самолета, което очевидно е по-скъпо от качването през ръкав. Ако не им допадат условията на Т1 да се местят на Т2. А тая глупост дето са я написали в статията - и двата терминала вече имат недостиг на капацитет е абсурд. Какъв недостиг може да има, след като летището перманентно е празно. Имам предвид съпоставимо с другите летища, които имат в заглавието "международно".

  16. 16 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#6] от "EU defender":

    Предложили са им да се прехвърлят само част от полетите, тъй като Т2 няма капацитет за всички.

  17. 17 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#15] от "kamachka":

    Нищо не си разбрала от целия казус. До края на 2016 таксите на Т2 бяха двойно по-високи от колкото на Т1, след това Раян натиснаха управата на летището, че Т1 е тесен за Уиз и за Раян и ония клекнаха като преместиха всички полети на Раян без да дадът това право на Уиз.
    Още повече никоя нисктотарифна авиокомания, каквито са Уиз и Рая, не ползват ръкав.

  18. 18 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#1] от "niakoi_si":

    Така е. Т1 е кенеф, но Уиз са абсолютни мошеници.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  19. 19 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4196 Любопитно

    Терминал 1 е толкова архаичен,че не може да бъде!Терминал 1 трябва да плаща пари за това ,че има авиокомпании които го използват!

  20. 20 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 215 Неутрално

    Използването на ръкав е по-удобно и следователно по-скъпо. Предполагам затова БГ-еър редовно ме карат с автобусче, въпреки че свободни ръкави бол.
    Трябва да се направи нов Т1 с ръкави, защото е смешно с толкова малко самолети да има нужда от автобуси.

  21. 21 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 846 Неутрално

    До коментар [#17] от "primerno":

    Че убау, аз не разбирам къде има в таксата дискриминация. В статията пише, че Уиз са отказали да се преместят на Т2, щото да не объркват клиентите си. Верно че клиентите им са от по-долните слоеве и е възможно да ги обърка абсолютно всичко, но не вярвам това да ги е мотивирало. Очевидно не са искали да плащат по-високите такси на Т2, а след като вече са изравнени са се прекарали. Това че са се прекарали не означава дискриминация. Реално всичко което се предлага на Т2 го има и на Т1. А за тези дето твърдят че Т1 е дупка - има летища с много по-голям поток от 2-та терминала на летище София, които при това са в САЩ, Франция /говорим за отвъдморски територии, ама пак е Франция/ и те действително са дупка. Нашият Т1 е направо цвете.

  22. 22 Профил на zuramode
    zuramode
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Ето, да се предложи моментално на новото правителство да направят нов терминал или да обновят стария. Тава еврофинансиране, тава обществени поръчки... Ееех, колко хляб има неизяден! ;)

  23. 23 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#21] от "kamachka":

    Ами реално не е и това, не са се прекарали, просто искат да си седат на Т1 и да плащат по-малко от тези на Т2 за да могат да ги бият с цени. Така няма как да са по-евтини от тия на Т2 и понеже нямат с какво друго да печелят реват на умряло.
    Мисля че е по-добре да се оплачат в Ереван не в Брюксел :) Taм повече арменски попове има

  24. 24 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#20] от "xax":

    но е по-бавно, а за нискотарифните престоят на земята е загуба. самолетите спират след по-малко рулиране, празните автобуси ги чакат, за да свалят пътниците, през това време излитащите са натоварени в другите и се разминават, самолетът е във въздуха отново след по-малко от час

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  25. 25 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    Реално са прави. Няма логика таксите да са еднакви, при коренна разлика в самата услуга. Всъщност е нелоялна конкуренция в полза на ползващите Т2 и косвено загуби за всички нас от намалени постъпления. Лошото е, че ние сме свикнали, но няма да се учудя Брюксел да ни подпука за нерегламентирана държавна помощ. Още повече, че и България Еър постоянно дължи десетки милиони.

  26. 26 Профил на hrx24524395
    hrx24524395
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Абселютна дискриминация. Само заради това, че обслужват повече линии и не могат да се съберат в Т2, са принудени да останат в Т1, а конкурентът им Райънер се настани удобно в Т2 и ще плаща същите такси. Угаждат на Райън за да не подава жалби срещу летището за уж държавна помощ към България Еър като не си търси дължимите такси. Сега интересно с какво ще компенсират пък Уизз.

  27. 27 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#1] от "niakoi_si":

    Като искат да печелят пари ще си плащат,а това че е кенеф няма значение!

  28. 28 Профил на hrx24524395
    hrx24524395
    Рейтинг: 8 Неутрално

    България има нужда от ново летище, по-големо, в друга част на София, а сегашното да се бутне и да не се ползва повече. Лоши климатични условия, прекалено близко разстояние до София, малки терминали. София като централна точка на Балканския полуостров може да служи като транспортен хъб в региона. Ако се обвърже и с високоскоростна железница до съседните столици естествено.

  29. 29 Профил на gallnare
    gallnare
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    Мародерите от Уиз не събират ли достатъчно ангария от данък малък багаж?!

  30. 30 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1329 Весело

    Май съфорумците не помнят като хората - миналата година Райън като навлязаха, се развикаха, че България Еър има много дългове към летище София, които едвам обслужва, и заплашиха, че ще се оплачат, тъй като това реално е един вид нерегламентирана държавна помощ. И за да ги накарат да мълчат, ТИМ ги пуснаха на Терминал 2 и изравниха таксите. Да сте чули Райън да са ревали за дълговете на БГ Еър оттогава?

  31. 31 Профил на poet.ot.parka
    poet.ot.parka
    Рейтинг: 219 Неутрално

    "Предложили са им да се прехвърлят само част от полетите, тъй като Т2 няма капацитет за всички."

    Не разбирам, Т2 е почти празен, само сутрин между 7-10 е натоварен, но пак има поне 10 свободни ръкава. Пистата отговаря на високи стандарти и самолети могат да кацат/излитат на всеки 30 секунди. Това са 100 полета за час- толкова има сумарно за цял ден.

    При какъв капацитет работи сега Т2 като повечето ръкави са свободни?

  32. 32 Профил на poet.ot.parka
    poet.ot.parka
    Рейтинг: 219 Неутрално

    Вярно има опашка на скенерите- три броя (???), но това е въпрос на организация. Бил съм на летища много по-малки от Т2 които обслужват безпроблемно два пъти повече полети. Просто е много слабо управлението на летище София- пълно е с калинки.

  33. 33 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1680 Разстроено

    Абе и Уиз Еър са си гадини. Другите превозвачи ти връчват бордната карта, като се чекираш. Уиз Еър искат да си си я разпечатал предварително и ако не си, струва "скромната" сума от 35 евро.
    —цитат от коментар 3 на Георги


    Преди 2-3 месеца за пръв път се возих с "Райън ер". Те пък взимат 45 евро за чекиране на летището. Ще ми е за урок... (Така ми каза служителката им).

  34. 34 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#29] от "gallnare":

    Много ясно че събират,я им виж таксичките спрямо Райъна.

  35. 35 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#33] от "plamen_b":

    Пълни глупости,взимат само на най-големите балами,на райън може да ти сканират през телефона чекина,не е нужно да го разпечатваш,ама са решили да ти вземат пари.

  36. 36 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#30] от "rainbou1":

    Защото си гледат бизнес интереса,за това,а нашата държава нз чии интерес гледа,Бойко ходи и се кланя я на запад,я на ония двама мавзолей на изток.

  37. 37 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 374 Весело

    Жалбата сигурно ще бъде аргументирана така : "Плащаме същата цена за терминал, който смърди със 80% повече от другия."

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  38. 38 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12185 Неутрално

    Уизеър ще се надява да се разграничат терминали 1 и 2, което е смислено и би трябвало и да е икономически обосновано.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK