Министър Димов гарантира достатъчно време за обсъждане на трасето на "Струма" през Кресненското дефиле

Министър Димов гарантира достатъчно време за обсъждане на трасето на "Струма" през Кресненското дефиле

© Министерство на околната среда и водите



Напредъкът по проекта за изграждане на участъка на автомагистрала "Струма" през Кресненското дефиле е обсъден на съвместни срещи на министъра на околната среда и водите Нено Димов и министрите на регионалното развитие Николай Нанков и на туризма Николина Ангелкова с европейските комисари по регионална политика Корина Крецу и по околна среда, морско дело и рибарство Кермену Вела в Брюксел. Това съобщиха от екоминистерството.


На срещите министър Димов уверил еврокомисарите, че при реализирането на проекта страната ще спази изцяло българското законодателство, което е напълно хармонизирано с европейското. Той подчертал, че ще бъде обърнато особено внимание на прозрачността на процедурите по ОВОС и оценката на степента на въздействие върху защитените зони.


В МОСВ вече е постъпила цялата документация по ОВОС и по оценката на степента на въздействие върху защитените зони. "Ние даваме възможност на всички НПО, включително на природозащитните, да участват активно в обсъждането, за да се осигури най-добрата защита на биоразнообразието в Кресненското дефиле", обявил Димов.




Той увери, че МОСВ ще даде достатъчен срок за провеждане на общественото обсъждане, за да може до средата на октомври т. г. да има решение по ОВОС и да се прецени кой от петте предложени варианта на проекта е най-добрият от екологична гледна точка. "Държа да подчертая, че разглежданите варианти защитават както природата в Кресненското дефиле, така и човешкия живот, който е ключов приоритет", казал министърът.


Ако изпълнението на строителството не се изпълни навреме, има опасност България да загуби осигуреното за трасето европейско финансиране. Това беше и аргументът на предишния кабинет "Борисов" да използва за магистралата част от трасето през Кресненското дефиле. Еколози обаче подчертаха, че пътят през дефилето нанася от години щети на животните в района.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на htu01524831
    htu01524831
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Некой да им каже на тия умници, че заедно с магистралата е задължително да се обсъди и проектира и високоскоростна ЖП линия София-Кулата, която следва да се изгради паралелно с магистрала Струма. Ако сега не се направи, после е невъзможно и транспортните потоци ще ни заобикалят, както стана с газовите. Китай ще си транспортира стоките от Гърция за Европа през Македония.

  2. 2 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4032 Неутрално

    Сега като наизлизат едно "еколози" та като почне едно броене на гущерчета и таралежчета..А хора продължават да загиват. Но за НПО-тата няма значение.

  3. 3 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Лицемери - процедурата по овос е вече опорочена и това бе направено нарочно от няколко поредни правителства!
    Целта е да се угоди на строителните олигарси!

  4. 4 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 731 Неутрално

    До коментар [#2] от "yanne":

    Гущерчетата и таралежчетата се наричат природа. А хората загиват не заради гущерчетата и таралежчетата, а заради безумното каране в този участък.

    Със сигурност е добре да се направи магистрала, но не и да се рарушава природата. Аргументът, дайде да не мислим, защото ще спрат парите е доста елементарен

  5. 5 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    Ех, от мен да мине, ще пуснем и природозащитните НПО да обсъдят проекта, казал министъра:
    "Ние даваме възможност на всички НПО, включително на природозащитните, да участват активно в обсъждането, за да се осигури най-добрата защита на биоразнообразието в Кресненското дефиле", обявил Димов.

  6. 6 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3628 Неутрално

    До коментар [#1] от "htu01524831":

    ''Китай ще си транспортира стоките от Гърция за Европа през Македония''.

    И не само Китай ! Германия вече обсъжда сериозно водния канал от Солун до р.Дунав ! Китайците казаха, че са готови да финансират целия проект.Германия и другите северни страни износители не желаят да зависи повече техния износ от Босфора и ердоганова Турция.Не случайно Гърция даде на немците за ползване пристанището в Солун !

    http://www.utrinski.mk/WBStorage/Articles/F4DE98D69AF9544EB12A9F1C1EF3CFEE.jpg

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  7. 7 Профил на htu01524831
    htu01524831
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#6] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Нормално е да ни заобикалят, дори и през страни които не са членки на ЕС, като сме послушни йессърчета. Мечката (Меркел) играе според тоягата. За нищо не ни броят. Руска газ през България не може, през Турция може, през Северен поток 2 също може, азерска газ през Гърция пак може. Правилата важат само за нас, за другите все се намират изключения.

  8. 8 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3706 Неутрално

    "Ако изпълнението на строителството не се изпълни навреме, има опасност България да загуби осигуреното за трасето европейско финансиране. "

    То ясно че трасе за боаза няма и скоро няма да има и парите ще се загубят, т. е. ЕС ще си ги спести, обаче защо по другите участъци не се работи?

  9. 9 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    До коментар [#1] от "htu01524831":''Китай ще си транспортира стоките от Гърция за Европа през Македония''.И не само Китай ! Германия вече обсъжда сериозно водния канал от Солун до р.Дунав ! Китайците казаха, че са готови да финансират целия проект.Германия и другите северни страни износители не желаят да зависи повече техния износ от Босфора и ердоганова Турция.Не случайно Гърция даде на немците за ползване пристанището в Солун !http://www.utrinski.mk/WBStorage/Articles/F4DE98D69AF9544EB12A9F1C1EF3CFEE.jpg
    —цитат от коментар 6 на 'ΕΡΕΒΟΣ


    Колега, каналът е вече действащ. Ето ги и корабите по Вардаро:
    http://www.segabg.com/pic/12245/821589.jpg

  10. 10 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2346 Неутрално

    Въпросът на въпросите - как да направим така, че чужди фирми да не строят трудния за построяване участък. Не че имаме нещо против чужденците, ама от тях комисионната трябва да се вземе, а българските фирми я дължат още преди да спечелят конкурса (за да го спечелят).

  11. 11 Профил на odyssey6195
    odyssey6195
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#7] от "htu01524831":

    не мислите че до голяма степен вината е и в страната на България, с липсвата на ясна стратегия и позиция? от колко години се говори за магистрала Солун - Лом? вместо магистрала имаме 25 митницари (повече са) които рекетирали всеки Тир които минавал от Кулата. Съгласен съм с вас че големите (меркел етц) си гледат само интереса, но и ние трябва да правим всичко възможно за да спецелим позиция в световната карта.

    Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί, το κύκλου μήκος ίνα ορίση διαμέτρω, παρήγαγεν αριθμόν απέραντον, καί όν, φεύ, ουδέποτε όλον θνητοί θα εύρωσι.
  12. 12 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#5] от "Делян (delian) Делчев":
    Проектът се обсъжда от 2008 не само от НПО, но също и от ЕК и Бернската конвенция по биоразнообразието. През 2009 бе взето решение за дълъг тунел извън дефилето ! След това през 2011 и 2012 почти същите министри които са и сега в няколко писма уверяват ЕК че дефилето ще бъде дълъг тунел и ЕК отпуска сумата за магистралата!
    Та, след като българските власти излъгаха всички партньори, сега нарушават и взетото решение (овос 2009) което позволява строителството на целия обект изобщо!
    И всички тези трикове за да узовлетворят мераците на строителната олигархия която няма ноу хау за дълъг тунел и не иска да дели печалбата кото наеме машини зо тунел...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK