
© Юлия Лазарова
Снимката е архивна
Общинският съвет на София днес удължи договорите компанията "Карат-С" за обслужването на 15 автобусни линии от градския транспорт. Частният превозвач ще продължи да обслужва линиите 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 123, 204, 306, 69,70, 4, 114 за срок до 2 години и на цена "до 3 лева". Настоящите договори на "Карат-С" със Столичната община ще изтекат поетапно до есента на 2018 г., като цената на километър е 3.56 лева. Според вносителите на приетото днес предложение "разговори с представители на "Карат-С" не са водени", като според тях компанията би трябвало да знае, че ще продължи да обслужва линиите на по-ниска цена.
От 56 общински съветници 38 гласуваха "за", 10 бяха против, а 8 се въздържаха. Срещу продължаването на споразуменията с "Карат-С", подписани през 2008 г., когато кмет бе Бойко Борисов, гласуваха съветниците: Борис Цветков, Иван Таков, Марин Стоянов, Николай Николов,Милка Христова, Владимир Данев, Калоян Паргов ( всички от БСП), Станил Станилов, Карлос Контрера (Атака) и Войслав Тодоров (независим). Освен 30-те съветниците от ГЕРБ, продължаването на договорите бе подкрепено от Стефан Марков,Прошко Прошков, Борислав Бориславов, Иветка Петрова, Антон Койчев( и петимата от Реформаторски блок), Венцислав Мицов, Светослав Витков (Глас Народен).
По време на продължилата повече от час дискусия независимият общински съветник Войслав Тодоров определи продължаването на договорите като "една голяма далавера". Кметът на София Йорданка Фандъкова и зам.-кметът по транспорт Евгени Крусев не присъстваха на заседанието. Преди месец Крусев бе вносител на предложение за продължаването на договорите на "Карат-С" за 11 автобусни линии (всички те бяха продължени днес), което обаче не бе прието от общинските съветници.
Вносители на доклада са независимият общински съветник Симеон Славчев и Ваня Тагарева от ГЕРБ. Предложението им е договорите да бъдат продължени за срок от до 2 години, при цена за километър до 3 лева. Мотивите им са, че ако "Карат-С" не продължи да обслужва линиите, ще се наложи те да бъдат поети от общинското дружество "Столичен автотранспорт". То обаче разполага единствено с 30-годишни автобуси, което би влошило сериозно качеството на услугата.
Пред "Дневник" вносителите казаха, че не са разговаряли със собственика на компанията и не знаят дали той е информиран за удължаването на договорите и за намаляването на цената. В същото време Тагарева уточни че той би следвало да е запознат, защото е заинтересована страна.
"Карат-С" ще получава по 15 млн. лв. на година, изчисли Славчев.
По време на вчерашното обсъждане в комисията по транспорт към Столичния общински съвет Калоян Паргов (БСП) припомни, че собственикът на "Карат-С" Миролюб Столарски фигурира като дарител на 5000 лева на партия ГЕРБ.