Общинският съвет на София удължи договорите с "Карат-С"

Снимката е архивна

© Юлия Лазарова

Снимката е архивна



Общинският съвет на София днес удължи договорите компанията "Карат-С" за обслужването на 15 автобусни линии от градския транспорт. Частният превозвач ще продължи да обслужва линиите 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 123, 204, 306, 69,70, 4, 114 за срок до 2 години и на цена "до 3 лева". Настоящите договори на "Карат-С" със Столичната община ще изтекат поетапно до есента на 2018 г., като цената на километър е 3.56 лева. Според вносителите на приетото днес предложение "разговори с представители на "Карат-С" не са водени", като според тях компанията би трябвало да знае, че ще продължи да обслужва линиите на по-ниска цена.


От 56 общински съветници 38 гласуваха "за", 10 бяха против, а 8 се въздържаха. Срещу продължаването на споразуменията с "Карат-С", подписани през 2008 г., когато кмет бе Бойко Борисов, гласуваха съветниците: Борис Цветков, Иван Таков, Марин Стоянов, Николай Николов,Милка Христова, Владимир Данев, Калоян Паргов ( всички от БСП), Станил Станилов, Карлос Контрера (Атака) и Войслав Тодоров (независим). Освен 30-те съветниците от ГЕРБ, продължаването на договорите бе подкрепено от Стефан Марков,Прошко Прошков, Борислав Бориславов, Иветка Петрова, Антон Койчев( и петимата от Реформаторски блок), Венцислав Мицов, Светослав Витков (Глас Народен).


По време на продължилата повече от час дискусия независимият общински съветник Войслав Тодоров определи продължаването на договорите като "една голяма далавера". Кметът на София Йорданка Фандъкова и зам.-кметът по транспорт Евгени Крусев не присъстваха на заседанието. Преди месец Крусев бе вносител на предложение за продължаването на договорите на "Карат-С" за 11 автобусни линии (всички те бяха продължени днес), което обаче не бе прието от общинските съветници.




Вносители на доклада са независимият общински съветник Симеон Славчев и Ваня Тагарева от ГЕРБ. Предложението им е договорите да бъдат продължени за срок от до 2 години, при цена за километър до 3 лева. Мотивите им са, че ако "Карат-С" не продължи да обслужва линиите, ще се наложи те да бъдат поети от общинското дружество "Столичен автотранспорт". То обаче разполага единствено с 30-годишни автобуси, което би влошило сериозно качеството на услугата.


Пред "Дневник" вносителите казаха, че не са разговаряли със собственика на компанията и не знаят дали той е информиран за удължаването на договорите и за намаляването на цената. В същото време Тагарева уточни че той би следвало да е запознат, защото е заинтересована страна.


"Карат-С" ще получава по 15 млн. лв. на година, изчисли Славчев.


По време на вчерашното обсъждане в комисията по транспорт към Столичния общински съвет Калоян Паргов (БСП) припомни, че собственикът на "Карат-С" Миролюб Столарски фигурира като дарител на 5000 лева на партия ГЕРБ.

Ключови думи към статията:

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5088 Неутрално

    Рано или късно възмездие ще има !!! Нека го помнят!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    Няма какво особено да се коментира, както и няма и кой знае какви изненади в действията на общинарите.
    От досегашните договори отлично се знае кога изтичат техните срокове и няма никакъв проблем да се организират търгове и година по-рано, така че новите спечелили да са готови и смявната да стане незабелязано.
    Вместо това, се удължават срокове на старите договори, при това се променят параметри (уж за добре) и нещата се правят по такъв начин, че дори да са идеални, а те едва ли са, човек веднага да си помисли, че има далавера.

  3. 3 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    Паргов(БСП) припомни, че...дарил 5000 на ГЕРБ
    .....»» Какво? Обвинява общината в конфликт на интереси?

  4. 4 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 812 Гневно

    гаврата, наречена 204 продължава! Честито на всички ни смрадливата и тясна сауна цяло лято!!!

    Евроатлантида
  5. 5 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Аз лично съм доволен. Само ако може да монтират климатици в колите по линия 204, макар че същото би следвало да се случи и за всички останали линии, и да пускат повече съчленени автобуси, тъй като пътникопотокът почти целодневно е огромен, а с малките автобуси се получава като в дядовата ръкавичка - посред зима донякъде е търпимо, но в летните жеги е едно от най-неприятните преживявания на Земята.

  6. 6 Профил на alieng
    alieng
    Рейтинг: 444 Неутрално

    те гласуват, ама той не знае. ами ако не е съгласен?

  7. 7 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Използвам понякога една линия, която доскоро беше на Карат, после си я върнаха от СКГТ. За съжаление я няма сред линиите от тези договори. Откакто СКГТ се върна, обслужването падна, въведоха големи автобуси,които са по-тромави, махнаха някои автобуси от разписанието(между които и този в часа, който аз ползвах и ми беше най-удобен), доста често закъсняват или тръгват с минута или две по-рано от първа спирка. Всичко това при Карат го нямаше, така че считам тази новина за положителна. Наистина трябва само да се помисли за 204, тя е една от най-натоварените линии в София, абсурд е да има малки автобуси по нея.

    Virtus est medium vitiis.
  8. 8 Профил на Dalag Rij
    Dalag Rij
    Рейтинг: 271 Неутрално

    да се разбира, това е положението и няма как да се промени защото нас ни мързи и ни е trans penis за транспорта и хората, плюс това ще има и парички за море (къде по-лесно е да гушнеш, отколкото да се хванеш да си свършиш работата, която ти стои в длъжностната характеристика). В същото време "лидерите" ни на всяко ниво все намират как да ги няма при взимането/гласуването на всяко по-трудно / противоречиво / непопулистко решение, от което те намазват най-много в крайна сметка .... та да перефразирам една лятна реклама ..... "Г.....ЕРБ са го измислили". Честито на всички и "догодина" пак да си ги изберете.

  9. 9 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 477 Неутрално

    При цена на един автобус около 300 хил лв., излиза, че с парите, които ще се платят, могат да се купят 100 нови, разбира се ще има и разходи за обслужването им, но със сигурност ще са много под 3 лв./км., по груба сметка под 70 ст./км(сметката е много груба 200 млн. разход за над 32 млн. км от автотранспорт).

  10. 10 Профил на Борис Цветков
    Борис Цветков
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Гарантирано от Бойко Борисов, Йорданка Фандъкова и ГЕРБ:
    Управляващите от ГЕРБ и малки десни партии продължиха подаръците за бизнеса на КАРАТ С на Миролюб Столарски за още 2 години.
    Фирмата вози столичани по договор със СО подписан от Бойко Борисов преди 9 години на цена значително над цената на останалите превозвачи. В голяма част от този период беше с 1 лв. на километър по-висока. Така от СО се източиха милиони левове, с които бяха ощетени столичани и общинските транспортни дружества.
    Сега фирмата, с купените от приходите от всички столичани и вече нейни автобуси, ще печели още две години БЕЗ НИКАКВИ РАЗХОДИ за лизинг на вече изплатените с парите на столичани автобуси от надвзетите суми. Собственикът на Фирмата бе редовен участник в предизборни кампании на ГЕРБ, връчваше ключове от свои автобуси на Б.Борисов и беше съветник и сътрудник на депутати и комисии на ГЕРБ в парламента.
    Но една не по-малка беда беше, че отдадените на частни фирми голям брой линии не дадоха възможност за АДЕКВАТНИ ПРОМЕНИ в транспортната схема - т.е. промяна на маршрути, спирки, линии удобни и искани за гражданите. С последните две решение - отдаването за 8 години на 12 линии на МТК ГРОУП и с днешното решение за още две години допълнително ще чуваме отговори - НЯМА КАК ДА ПУСНЕМ ОЩЕ ЕДИН АВТОБУС ПО ЛИНИЯТА, защото по договор с частната фирма го няма.

  11. 11 Профил на krum_at
    krum_at
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това нямаше да се случи, ако не беше прекратена процедурата за обществена поръчка за доставка на 30 нови дизелови автобуси Евро 6, обявена от "Столичен автотранспорт" ЕАД. Постигнатата цена беше изключително изгодна ( средно по 280 000 лева на автобус, заедно с всичкото специализирано оборудване към тях). Жалко.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK