Изследването на храните показа сериозни разлики в цените при някои от тях (коригирана)

Изследването на храните показа сериозни разлики в цените при някои от тях (коригирана)

© Юлия Лазарова



Статията е коригирана в 22.11 часа. Поправката засяга стойността на 16-те от храните, за които в първоначалния вариант пишеше, че в Австрия и Германия са по-скъпи, отколкото в България.


Министърът на земеделието Румен Порожанов съобщи пред журналисти в Министерския съвет, че според ценовия анализ в рамките на проверката на над 30 храни, купени от вериги в Австрия, Германия и България, 16 от тях са със значително по-високи цени у нас.


Най-високи са цените на два вида детски пюрета, при които за едното цената е била с 90 на сто по-висока, а при другото - със 107 на сто. При пюретата проверката е констатирала и различно съдържание, съобщи БТА.




По-високи цени - между 20 и 70 на сто, са наблюдавани и при млечните продукти - определени сирена, и при шоколадови изделия.


Порожанов посочи, че е информирал по темата днес министрите.


Преди месец започна проверка дали съставът на едни и същи продукти, продавани в България, и в старите страни - членки на ЕС, са еднакви. Проверява се и съотношението в цените заради допускането, че съставът на продаваните на местния пазар стоки е различен, за да се постигне по-ниска цена.


Министърът коментира, че разликите в цените не са незначителни, за да могат да бъдат обяснени с разходи по логистика, транспорт. Той посочи, че в четвъртък ще покани на среща представители на Комисията за защита на потребителите и трите ресорни федерации за обсъждане на темата с по-високите цени.


Темата за двойния стандарт при храните ще бъде представена на следващото заседание на Съвета на министрите на 17-18 юли, като информацията ще бъде внесена от словашкия министър на земеделието и ще бъде подкрепена от страните от Вишеградската четворка и другите четири държави, които участват в изследването.


Министърът уточни, че в информацията е отразено безпокойството, констатирано и в другите държави членки, за различното съдържание на съставки в едни и същи храни. Ще бъде поискано от комисаря за защита на потребителите създаване на режим за еднакво предлагане на качеството и съставките на храните на единния европейски пазар.


Основният извод от другите три вида анализи по думите на министъра е, че около 20 процента от храните имат различни или определени различни съставки в някои от тях.


Порожанов съобщи, че при сравнителния анализ на съдържанието върху опаковката на храните в рамките на проверката е констатирано, че има седем продукта, в които има различно съдържание на съставките в тях.


Органолептичният анализ е показал, че при три от продуктите е имало определена разлика. Физикохимичният анализ, чиято цел е била да се установи дали изписаното като съдържание в съответните пропорции на опаковката, отговаря на анализите, е показал, че има отклонения, които обаче са в рамките на допустимите съгласно регламент за качеството на храните от 2011 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (136)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 628 Неутрално

    За цените си има обективен критерий - ако пазара позволява стоката да се продава скъпо, продаваш я така. Важи за всяка индустрия.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  2. 2 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1082 Любопитно

    Нали търсенето определя цената? Как така, търсенето в десет пъти по-бедна държава, определя два пъти по-високи цени?

    TAKE THE RED PILL!
  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5691 Любопитно

    И какво ще се предприеме от Министерския съвет - актуализиране на цените ли ?

    karabastun1@abv.bg
  4. 4 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2140 Весело

    Аз от статията разбирам, че цените във България са по-ниски.
    "30 храни, купени от вериги в Австрия, Германия и България, е показал че 16 от тях са със значително по-високи цени от тези у нас."

    Модератора е неадекватен!
  5. 5 Профил на Иво Прокопиев
    Иво Прокопиев
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Оня ден гледам,течен перилен препарат "Persil"-24 лева.Същият в Германия-4 евро!?Нашият ще да е с мноо по-добро качество!?Но министъра гледа, като дядо Йоцо!

    Когато заменяш Христос с Бог Дебело черво,подписваш собственото си самоунищожение!
  6. 6 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2140 Весело

    До коментар [#2] от "Beyond":

    Ами просто е!
    В 7 милиона България продаваш У броя от нещо, а в 7 милиона Австрия продаваш 100 х У броя от същото (сто пъти повече), къде ще е по-евтино според теб това нещо?

    Модератора е неадекватен!
  7. 7 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1600 Любопитно

    Всичко се знае - кой, какво и как продава, ма к'во от т'ва - керванът си върви...

  8. 8 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1701 Разстроено

    И от целия потрес това ли успяхте да извадите като най-важна информация, Дневник? Че цените на детското пюре в Германия са двойни? No shit! :O На фона на заплатите в Германия това ли е най-същественото от проверката? Що не вземете в такъв случай да сметнете какъв процент от средната заплата е едно бурканче пюре в Германия и колко - в България?
    И сте закопали информацията, че има разминаване в качеството на аналогични стоки, не в полза на предлаганото в България?
    С всеки изминал ден ставате все по-зле и по-зле. Това вашето не е никаква журналистика, а папагалщина!

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  9. 9 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1082 Весело

    Аз от статията разбирам, че цените във България са по-ниски."30 храни, купени от вериги в Австрия, Германия и България, е показал че 16 от тях са със значително по-високи цени от тези у нас."
    —цитат от коментар 4 на ivan_


    Вярно! :) Що не каза по рано, да не пишем такива коментари?

    TAKE THE RED PILL!
  10. 10 Профил на Иво Прокопиев
    Иво Прокопиев
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#2] от "Beyond":Ами просто е!В 7 милиона България продаваш У броя от нещо, а в 7 милиона Австрия продаваш 100 х У броя от същото (сто пъти повече), къде ще е по-евтино според теб това нещо?
    —цитат от коментар 6 на ivan_


    Според твоята"гениална" сметка, австрийците пазаруват 100 пъти повече от българите!?

    Когато заменяш Христос с Бог Дебело черво,подписваш собственото си самоунищожение!
  11. 11 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Не западните производители определят цените у нас.
    Правят го вносителите и магазините.

  12. 12 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#2] от "Beyond":
    Липса на конкуренция , колко български вериги за хранителни стоки познаваш .
    Аз съм чул само за една ,и тя работи само в София , за нашите бизнесмени това не е перспективен бизнес , друго си е поръчките от държавата там печалбата скача до хиляди проценти.

  13. 13 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5691 Любопитно

    До коментар [#6] от "ivan_":

    К'во ли пък ще е това ценно нещо!
    Миналата седмица от Прага си купих ''Старопрамен'' за 9 крони бутилката - 1 лев е 13 крони !
    Я да ми кажеш сега - ЗАЩО ?

    karabastun1@abv.bg
  14. 14 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2140 Неутрално

    До коментар [#10] от "Лозан Чапаев":

    Именно!
    Въпросното нещо се продава/консумира 100 пъти повече в Австрия и затова цената му там е по-ниска въпреки, че доходите във България са по-ниски от тези в Австрия.

    Съвсем правилно сте разбрали!

    Модератора е неадекватен!
  15. 15 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Вярно, намерили са няколко стоки. Но истината е другата - храната в България - чисто ценово, без да гледаме заплатите - е по-евтина.
    Доста, почти двойна за основните храни. И това го знаят всички, които са влизали в чужди магазини.
    Кръчмите - също. Да не говорим за услугите.

    Всъщност - нали търсихме разлика в качеството - защо го обърнахме на цени?

  16. 16 Профил на Иво Прокопиев
    Иво Прокопиев
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#10] от "Лозан Чапаев":Именно!Въпросното нещо се продава/консумира 100 пъти повече в Австрия и затова цената му там е по-ниска въпреки, че доходите във България са по-ниски от тези в Австрия.Съвсем правилно сте разбрали!
    —цитат от коментар 14 на ivan_


    Аз съвсем правилно те разбрах,само дето съвсем не ти вярвам.Защото живея по тези земи.

    Когато заменяш Христос с Бог Дебело черво,подписваш собственото си самоунищожение!
  17. 17 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2140 Любопитно

    До коментар [#13] от "karabastun":

    Защото в Прага пият 100 бутилки старопрамен на всяка една изпита в София, не разбирате ли примера?

    В България се продават по-малко количества и се печели от по-висока цена, в западните държави се продават по-големи количества и се печели от по-големия оборот през по-ниска цена.

    Модератора е неадекватен!
  18. 18 Профил на Nothing matters
    Nothing matters
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#5] от "Лозан Чапаев":

    Това просто не е вярно. Освен ако не сравняваш мъничка бутилка с туба...
    Иначе течен Персил за 65 пранета в България е 30лв., а във Франкфурт си го купувам за 15.99 евро.

  19. 19 Профил на znaya
    znaya
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    До коментар [#2] от "Beyond":

    На нашия пазар това минава за луксозни, гурме продукти, съответно високата цена е част от имиджа и престижа им - възможно е при спад на цените им, ако минат в категория с по-голяма конкуренция, да намалеят продажбите. На Запад това са шир-потреба първо много по-потребявани, второ в този диапазон намаляването на цената влие положително на продажбите.
    Погледнете Лидл в България и в Германия - у нас предлагат широка гама прясно месо, нещо, което учудва всеки, който е познава магазините им на Запад, защото просто тук покриват много по-широк пазарен сегмент.

  20. 20 Профил на Иво Прокопиев
    Иво Прокопиев
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#5] от "Лозан Чапаев":Това просто не е вярно. Освен ако не сравняваш мъничка бутилка с туба...Иначе течен Персил за 65 пранета в България е 30лв., а във Франкфурт си го купувам за 15.99 евро.
    —цитат от коментар 18 на Nothing matters


    Едно и също количество!

    Когато заменяш Христос с Бог Дебело черво,подписваш собственото си самоунищожение!
  21. 21 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1907 Неутрално

    Значи германският пазар е изкл. капризен.

    Клиентите преди да купят нещо правят какви ли не проучвания, гледат сравнения и класации, като всичкото това още преди ерата на интернета.... от 1960-те години
    Има какви ли не тестове: Stiftung Warentest с легендарното си списание TEST, Биотест, Екотест, Финанцтест.

    Дори и аз фърлям по едно очо отвреме на време.

    Последният път гледах класацията от теста на всички видове пресни млека.
    Има огромна разлика -> едните ги изкарват читави, а другите кофти.

    Ако получиш лоша оценка на тези тестове - направо може да затвориш кепенците.
    Питайте някогашната еротична актриса Уши Глас с нейното антиейджинг кремче.

    После си има комюнити, което се опитва да разконспирира маркови продукти, произведени специално за веригите като нонейм продукт.

  22. 22 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5691 Любопитно

    До коментар [#17] от "ivan_":

    А ЗАЩО абсентът, който се продава в същата тази Прага е 70 градуса и струва 320 крони /25 лева/ - а в България хем е 55 градуса - хем е 50 лева!?
    Това пак от количеството ли е вързано - че отиват чехите към алкохолизъм по тази логика в сравнение с нас?

    karabastun1@abv.bg
  23. 23 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2284 Неутрално

    Другаде е заровено кучето. Нещата опират до марж. Ако един български продукт не дава добра надценка, той бива заменян с вносен, носещ по-голяма. Ако вносният не може да предложи по-добра, се "манипулира" състава/рецептата. В началото, при стъпването на пазара имаше много по-труби манипулации. Брашно с опаковка тип 500, вътре беше тип 700 (Добруджа), или тип 1150 (типово), според цената, която искаха от производителя. Сега не знам дали е така. Мога да давам много подобни примери от стъпването и завладяването на пазара. Например, с яйца и маслини (заигравка с размера). Кой ще седне да брои маслини (размерът на маслините е бройката в килограм), или да тегли яйце.

    "Гениален изрод е Петьо Еврото дадеш му една бутилка уиски, изпие я и може да спретне каквото поискаш обвинение, на когото кажеш..." Делян П.
  24. 24 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2140 Любопитно

    До коментар [#16] от "Лозан Чапаев":

    Ами един колега написа нещо за бира и да вземем бирата за пример:

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_beer_consumption_per_capita

    България - 70 литра на човек на година
    Австрия - 105 литра на човек на година

    Австрия близо 900 (10на 6та литра), България 500 (10 на 6та) за 2014г.
    Къде да е по-евтина бирата в супера, там където продаваш с 50% повече или там където продаваш по-малко.

    Модератора е неадекватен!
  25. 25 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    Нали търсенето определя цената? Как така, търсенето в десет пъти по-бедна държава, определя два пъти по-високи цени?
    —цитат от коментар 2 на Beyond
    И това къде го прочете,бе.Откъде си ги измисляте тези тъпотии.Ясно е написано- в рамките на проверката на над 30 храни, купени от вериги в Австрия, Германия и България, 16 от тях са със значително по-високи цени от тези у нас." Проверява се и съотношението в цените заради допускането, че съставът на продаваните на местния пазар стоки е различен, за да се постигне по-ниска цена."Нито дума няма,че у нас цените са по високи.

  26. 26 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 652 Неутрално

    До коментар [#2] от "Beyond":

    Тоя въпрос е за икономиста над теб.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  27. 27 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2140 Неутрално

    До коментар [#22] от "karabastun":

    Де да зная, нещо с акцизите може би!

    П.С. Говоря принципно и не се сравнява Източна Европа, а България и Западна Европа.
    И дайте да се сравняват някакви реални неща от супермаркета, които се ползват ежедневно, не зная даже това дето го давате за пример какво е предполагам вид много специфичен силен алкохол.

    Модератора е неадекватен!
  28. 28 Профил на Иво Прокопиев
    Иво Прокопиев
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#16] от "Лозан Чапаев":Ами един колега написа нещо за бира и да вземем бирата за пример:https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_beer_consumption_per_capita България - 70 литра на човек на годинаАвстрия - 105 литра на човек на годинаАвстрия близо 900 (10на 6та литра), България 500 (10 на 6та) за 2014г.Къде да е по-евтина бирата в супера, там където продаваш с 50% повече или там където продаваш по-малко.
    —цитат от коментар 24 на ivan_


    Знам как се определят цените.Но в България си е, чиста спекулация и търгашлък!И не забравяй, че покупателната способност на населението, също има огромна тежест при определянето на цената.

    Когато заменяш Христос с Бог Дебело черво,подписваш собственото си самоунищожение!
  29. 29 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1907 Неутрално


    Значи в допълнение на пост #21 искам да ви обадя за кървата и ожесточена битка м/у производителя на шоколади Ritter Sport и Stiftung Warentest, заради резултата от тестовете и класацията на шоколадите и най-вече, че на теста са изкарали техния с бадеми вреден, което предизвика голяма патардия на всички нива.

  30. 30 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2485 Неутрално

    Кхъ, кхъ ... Май будалкат мат'ряла, мисля ...

    Цените ... цените може да са различни както заради пазара, така и заради монопол и подобни хубосии, чрез които изцоцват тъмнозеленичките аборигени от китната ни Мамковина. Но по въпроса в дълбочина, както чета - ни гък. Само се "фърга бомбата".
    Защо?
    Ами ... аз си мисля, за да се отклони вниманието от въпроса за разликата в качеството. И въобще въпроса за буклуците, с които заливат местното мат'рял. Както и за горката ни всидна жертва, блаженопочившия ни БДС. Та затова, мисля, бъзгат мат'ряла с "разкрития" като тези ...

  31. 31 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2140 Неутрално

    До коментар [#15] от "taratanki":

    Не зная,
    след преместването си в Испания месечно в абсолютна сума давам по-малко пари отколкот във България и се храним малко повече, защото децата растат и ядат повече:)
    И качеството на храната е по-добро.

    Говоря за храната приготвена в къщи, в ресторант цените са по-високи в Испания спрямо България.

    Модератора е неадекватен!
  32. 32 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    ако стоката е произведена в Германия, е нормално тук да е по скъпа , особено ако е евтина и обемиста ...

  33. 33 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 954 Весело

    До коментар [#6] от "ivan_":Миналата седмица от Прага си купих ''Старопрамен'' за 9 крони бутилката - 1 лев е 13 крони !Я да ми кажеш сега - ЗАЩО ?
    —цитат от коментар 13 на karabastun


    Миналата седмица сте се минал! Старопрамен е от лошите чеишки бири! Трябваше да вземете "Козел" или "Урквел".

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  34. 34 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2140 Неутрално

    До коментар [#28] от "Лозан Чапаев":

    Покупателната способност по-скоро се взема под внимание за решенията за навлизане или излизане от даден пазар, какво те интересува покупателната способност, когато си определяш цените?

    Ако на мен ми струва 10 единици за брой да продавам нещо си, а покупателната способност е за 9 единици продажна цена просто няма да го продавам на този пазар! Няма да го пусна на загуба, защото покупателната способност била ниска.

    Модератора е неадекватен!
  35. 35 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    До коментар [#4] от "ivan_":

    Ами и аз това разбрах. Изтеглих и анализа. Абсолютно несериозна работа. Сериозният анализ трябва да започва със заданието, после да изреди технологиите на изследване и основно да се състои от таблици с резулатати по продукти и изследвани параметри. Онова уърдовско файлче съдържа нахвърлян синопсис, а не данни. Или може би те са засекретени?

  36. 36 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3633 Неутрално

    До коментар [#5] от "Лозан Чапаев":

    Ти да не си злоупотребил с Персил?

  37. 37 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2140 Неутрално

    До коментар [#35] от "Мондиана":

    +++

    Модератора е неадекватен!
  38. 38 Профил на Иво Прокопиев
    Иво Прокопиев
    Рейтинг: 264 Весело

    До коментар [#5] от "Лозан Чапаев":Ти да не си злоупотребил с Персил?
    —цитат от коментар 36 на historama


    Бояришник!

    Когато заменяш Христос с Бог Дебело черво,подписваш собственото си самоунищожение!
  39. 39 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5691 Неутрално

    До коментар [#27] от "ivan_":

    Ми ясно, че е акцизна врътка, ама нали в статията ставаше въпрос, че Министерският съвет щял да се занимава с резултатите от изследването и аз в първия си коментар питах - и какво ще направи!
    Като не намериха съществени и недопустими отклонения в състава на храните, решили да се хванат за цените.
    И установили драстични разлики, които са отдавна известни на всички, само че не нарушават никаква правила, регулации и норми...
    Тоест ПАК - ПРАЗНА МАРА ТЪПАН БИЛА!!!

    karabastun1@abv.bg
  40. 40 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2071 Весело

    До коментар [#3] от "karabastun":

    Постановление на Министерския съвет:
    "За все по-многостранно задоволяване на потребностите на трудящите се и привеждане на цените в съответствие..."

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  41. 41 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2140 Неутрално

    До коментар [#39] от "karabastun":

    Да, така изложено съм напълно съгласен!

    Модератора е неадекватен!
  42. 42 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2071 Весело

    До коментар [#32] от "Петър Иванов":

    А ако например виното "Черга" е произведено в България и тук е на цена 16 лв., а в Германия 4 евро?
    А произведените в България лекарства, които тук са на двойна цена в сравнение с цената на същите лекарства, продаващи се в Турция?

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  43. 43 Профил на Milva
    Milva
    Рейтинг: 908 Неутрално

    Ха.
    А моите наблюдения именно от Германия и Австрия са, че в различните им магазини има колосални разлики в цените. Един ананас и шоколад излизат три пъти по-евтино например в Алди в сравнение с квартален супермаркет от типа на нашия МуМаркет.

    Никъде в статията не видях обяснение дали се касае за сравнение на цените в софийски Кауфланд и във виенски такъв. Или става дума за цени от посетени супермаркети в съответната страна.

    I don't want to believe. I want to know.
  44. 44 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3633 Неутрално

    До коментар [#17] от "ivan_":А ЗАЩО абсентът, който се продава в същата тази Прага е 70 градуса и струва 320 крони /25 лева/ - а в България хем е 55 градуса - хем е 50 лева!?Това пак от количеството ли е вързано - че отиват чехите към алкохолизъм по тази логика в сравнение с нас?
    —цитат от коментар 22 на karabastun


    Чешкият абсент на Милан Метелка е 60 градуса, в Кауфранд е 26лв, купих го на промоция 13 лв (преди 2 години). На Р. Желинек абсентът е 70 градуса 33 лв нета, а оригиналния, провансалския е 55 градуса, 0,7 л, 32 лв.
    Не е абсентът, който ще ни разори, ами глупаците дето плещят каквото им хрумне.
    Яд ме е, че водата Евиан я продават към 2 лв, а във Франция само0,40 цента - ако я имаше на тази цена към друга марка не бих и посегнал.
    Да не говорим за бензина в Люксембург и нашия. А още по-малко да не говорим за нивото на Рапон, и люксембургските управляващи - с почти еднакви харчове, но 50 пъти по-малко крадливи.

  45. 45 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1907 Неутрално

    До коментар [#42] от "mitko11":

    ФРГ е брутален пазар за (червени) вина, на който абсолютно всички играчи искат сероизно да присъстват: било то французи, италианци, испанци, гърци, калифорнийци, чилийци, аржентинци, южно-африканци, австралийци, грузинци, българи и дори унгарци.

    За мен е чудо на чудесата как толкоз много вино въобще може да бъде изпито.

    При белите вина Германия от векове си има собствено производство.
    Римската империя е била даже забранила отглеждането на бяло грозде в герм. провинции за да не конкурират италинските, но после като се е получил недостиг - са го стимулирали.

    На Майорка например 1/3 от вината са местни майоркински, 1/3 са испански и 1/3 са всички останали.

  46. 46 Профил на crimsonbg
    crimsonbg
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Thomas Sowell - Being Poor is Expensive
    https://www.youtube.com/watch?v=ZdfTzbhrQVs
    Черният господин обяснява пространно защо в бедните квартали в САЩ цените на стоките са по-високи, сравнено с богатите квартали. В икономиката няма равенство и демокрация...

  47. 47 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2111 Неутрално

    В първия абзац пише, че цените са по-високи там в сравнение от нас:
    "според ценовия анализ в рамките на проверката на над 30 храни, купени от вериги в Австрия, Германия и България, 16 от тях са със значително по-високи цени от тези у нас."
    което е логично.

    В продължението темата за цените не се изяснява, а се повтаря съобщениетпо за разликите, които въобще не са драматични, както се представяше преди.
    Или има грешка в текста или в случая няма никаква драма.

  48. 48 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#10] от "Лозан Чапаев":

    Ами многоо сте прав, пазаруват в пъти повече от българите! Хубаво или не това е истината!

  49. 49 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2111 Неутрално

    До коментар [#42] от "mitko11":

    Това е политика на съответния производител/износител.
    Особено за лекарствата това се коментира и изясни доста отдавна и просто нашия роден "Софарма' със собственици наши сънародници си цижат касата и нас като потребители, а реалните производствени разходи им позволяват да изнасят на много по-ниски цени навън.

  50. 50 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 279 Неутрално

    За да поддържат по-ниски цени в бедна България:
    - влагат по-евтини продукти: напр. фруктозо-глюкозен сироп вместо захар;
    - сменят рецептите: по-малко шоколад, по-малко мляко, маргарин вместо масло. Немското сирене си мирише на мляко, партидата за България - не.
    Идентичната опаковка ни заблуждава, че ядем същото, което и немеца или французина.

  51. 51 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Цените на детските пюрета в България са по-високи. Ще дам пример. Пюретата на Хип в Германия вървят в дрогериите за 95ц, говорим не за плодовите, които са по 55ц за 125гр. Същите пюрета в България са над 2лв. Пюретата на Алнатура, които са от динамично биоземеделие по Деметер, са на ценитеа на Хип, в България се продават в Била и са по-скъпи. Просто оборотите са други.
    Отделно, в Германия двете големи вериги дрогерии dm и Rossmann имат собствени марки пюрета, които са с био сертификат и на цена са като на пюретата на Ганчев и Слънчо в България, които не са с био сертификат. Например едно 125гр био плодово пюре на Росман е 35ц, такава е и цената в dm. 55ц са пюретата еквивалент на Хип, които са на 95ц.
    Разлика в съдържанието и вкуса на продуктите може да има просто, защото хората са от различни култури. Например германците не обичат толкова сладки шоколади и при тях се влага по-малко захар. Балканците обичат сладко и продуките за балканския полуостров имат друга рецептура. Друг е въпросът за качеството на продуктите.
    Но например в Германия в dm и Rossmann не открих детски пюрета, вкл. на Хип, които да съдържат свинско, докато Хип продават в България пюрета със свинско месо, а и със заешко, което пак липсва в Германия.
    Само да спомена за перилните препарати. Точно в Германия при тестване се оказва, че големите опаковки на сухите препарати са пълни с пълнители - 40% от съдържанието е химия, която държи "препарата" във форма, за да не се разваля. Понеже при един пакет за 100 пранета са очаква да бъде изразходен в рамките на поне 6 месеца, пък може и 1 година, качеството трябва да се поддържа. Затова се препоръчва да се купуват по-малки опаковки, които хем са по-леки, хем имат по-малко пълнители. Течните препарати имат друг проблем, за да не се развалят имат консерванти и досега при тестове няма толкова добър течен препарат, които да се доближава до най-добрия гранулиран.
    Последно, глупаво е да се сравняват цените на храните между България и Австрия. Цените в Австрия са по-високи от тези в Германия. В Германия храната се субсидира от държавата. Храните от първа необходимост са с ДДС в размер на 7%, а не 19% каквато е нормалната ставка.

  52. 52 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1907 Неутрално

    До коментар [#51] от "alabalko":

    В агро-магазин на Майорка видях по €4 герм. киесело мляко по Деметер, което във ФРГ струва €1,20.

    Побутнах спътницата си с коментара: "Глей, тук направо си взимат от живите!"

  53. 53 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2111 Неутрално

    До коментар [#30] от "xm...":

    Добре де, как тълкувате увода на статията:
    ""според ценовия анализ в рамките на проверката на над 30 храни, купени от вериги в Австрия, Германия и България, 16 от тях са със значително по-високи цени от тези у нас."

    Къде според вас са по-високи цените там или тук и кпое е логично.
    Не се разбира останалите 14 с какви цени са по-високи, равни или по-ниски от нашите, но за първите 16 ако не е грешка в текста...значи у нас са по-евтини.
    Освен всичко друго, аз нееднократно и не за много къси периоди посещавам Австрия и нещо нямам спомени за безумно евтини или по-евтини стоки от нашите, все едно от кой вид са те - от месо, сладки неща, напитки. Чат-пат някои вина са равни или дори малко по-евтини, бирата е горе-долу на същата цена, но масово нещата са по скъпи, а някои директно двойно, колкото у нас в лева, толкова там в евро.
    Ако говорим за покупателна възможност и относителния дял на разходи за храна, това е друг въпрос, но в абсолютна стойност, такова животно като евтини неща в Била, Шпар и прочее, общо взето няма.

  54. 54 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1229 Неутрално

    "има седем продукта, в които има различно съдържание на съставките в тях."

    Нима чак толкова дебилски закон създадоха, че това не е наказуемо

  55. 55 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    Така, от 30 продукта 16 са по-скъпи в Западна Европа..... т.е. от 30 продукта 14 са по-скъпи тук.....дайте да ги видим кои са...

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  56. 56 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Така, от 30 продукта 16 са по-скъпи в Западна Европа..... т.е. от 30 продукта 14 са по-скъпи тук.....дайте да ги видим кои са...
    —цитат от коментар 55 на the_flea


    Във всички електронни издания и новини по телевизия и радио коментират, че на 16 продукта цените са по-високи в България в сравнение с тези в Западна Европа.
    Сал един Дневник пише обратното. Мдъъ!

  57. 57 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    За разликата в качеството трябва да се наложат зверски глоби на търговците! За разликата в цените не съм съгласен! Никой не бие никого да купува на тая цена! Щом нещо се продава на висока цена, значи има клиенти/балъци/, които са готови да я платят! Всяка регулация в тази насока е изкривяване на пазара!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  58. 58 Профил на Jikevjikev Jikev
    Jikevjikev Jikev
    Рейтинг: 264 Неутрално

    В момента тече обсъждане за Общата селскостопанска Политика в ЕС и от Европа очакват визия или становище на България. Става дума за следващите 7 (седем) години от 2020 на там... Очаква се от МЗХ и по точно от министъра!
    Наш Порожанов, от месец ходи по магазините и проверява! Не виждат истинските проблеми или бягат от отговорност.
    Божичко какви некадърници ни управляват...

  59. 59 Профил на pamplemousse
    pamplemousse
    Рейтинг: 294 Неутрално

    И аз да дам един пресен пример за търгашите в БГ

    https://www.baby1superstore.com/2017-goodbaby-by-cybex-lyatna-kolichka-pockit-monument-black - цената е същата във всички бг сайтове

    същото нещо - http://www.uberkids.co.uk/prams-travel-solutions/strollers/good-baby-pockit-stroller - подобна е цената в Германия, САЩ и Франция.

    Дори с доставката от Англия ми излезе със 100 лв. по-евтино от тук.
    ПП За бедните англичани доставката е безплатна..

  60. 60 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 494 Неутрално

    До коментар [#5] от "Лозан Чапаев":

    4 евро ама друг път https://www.metro.de/cat/de/products/searchProducts ;jsessionid=5AD106A0042E4F9B4CDA583E57C5F2DC.mcc1shopp20?query=persil&token=99bcb2f6-df67-4d3f-b925-bc68a40dd1bf
    метро в Германия е 12,49

    ATX
  61. 61 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8019 Неутрално

    В детския шоколад имало 21% какао в Германия и 20 % в България и съответно 24 % и 21 % мляко.Преди проверката се говореше за драстично разминаване в качеството. А то се оказа,че било в цените.

  62. 62 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Погледнете цените в сайтовене в Западна Европа и тогава вярвайте на "експертите" и политиците. Миналата седмица Дневник публикува информация, че цените на храните и напитките в България за 48% от средните в ЕС НА КОЕ ДА ВЯРВАМЕ?

    ATX
  63. 63 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    До коментар [#13] от "karabastun":

    Много ми е странно, как в България старопрамена минава за супер чешка бира. Има толкова много чудесни чешки бири (които не са по 9 крони в Билла, Алберт, Теско, Пени или Кооп + 3 крони за бутилката) - Крушовице, Златопрамен, Холба, Бернард, Гамбринус, Козел, Свияни, Лобковиц, Самсон, Крконош, Мньештян и мнооого други.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  64. 64 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 494 Неутрално

    До коментар [#13] от "karabastun":

    можеше да си донесеш малко

    ATX
  65. 65 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Много ме възмути констатацията, която направих преди време, че белите кокосови бонбони Фереро в Швейцария са с около 1 лев на кутия по-евтини отколкото у нас. Явно местният дистрибутор яко пълни гуша за наша сметка...

  66. 66 Профил на jo
    jo
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Цените - някой по-горе беше казал, че цените зависят от вносителя и крайния търговец!
    Качеството - мисля, че тук ни цакат! Примерно в ЛИДЛ 90% от вносните стоки са със срок на годност до 10-15 дни от датата на пускането им в продажба! Намирал съм и стоки с изтекъл срок на годност. Викам някой от персонала, прави се на крайно учуден, казва, че ще информира мениджъра и ...

  67. 67 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    Всъщност акцента на проверката изобщо не беше върху разликата в цените, а върху разликата в качеството. Дневник разбира се мълчи по въпроса, но сутринта по БТВ директора на БАБХ оповести резултатите и те бяха меко казано впечатляващи. Общо взето разлика няма само в месните продукти. Останалото всичко е боклук.

  68. 68 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    Миналата седмица Дневник публикува информация, че цените на храните и напитките в България за 48% от средните в ЕС НА КОЕ ДА ВЯРВАМЕ?
    —цитат от коментар 62 на WC1


    Почти всички стоки, които са внесени в България или могат да бъдат изнесени за външни пазари, са по-скъпи. Евтини са всякакви родни продукти, които по редица причини не могат да отидат на запад от Калотино.

  69. 69 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 489 Неутрално

    ДДС на храни в Германия : 7%
    ДДС на храни в България : 20%
    Открийте разликите в цените :)

  70. 70 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Ако шоколад от дадена марка е произведен в Германия, например, то неговото качество е едно и също за всички страни, в които се продава. Ако същата марка шоколад е произведена в Гърция или Полша, то качеството му вече е значително понижено. Ако пък е произведен в България не става за нищо. Сещайте се се за кой/кои шоколад/шоколади става въпрос!

  71. 71 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Мит е също така качественото родно производство. Качествено е само когато е за износ, поради строгите регулации и завишени изисквания. А тук маститите бизнесмени ни пробутват боклуци на завишени цени.

  72. 72 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    Между другото в редица страни на Западна Европа ДДС-то е по-ниско. За сметка на това в България някои стоки са обявени за лукс, като например кафето и са безобразно скъпи и с много ниско качество.

  73. 73 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Между другото в редица страни на Западна Европа ДДС-то е по-ниско. За сметка на това в България някои стоки са обявени за лукс, като например кафето и са безобразно скъпи и с много ниско качество.
    —цитат от коментар 72 на gianni


    между другото, в Германия кафето се води стока лукс и се облага с акциз за луксозна стока. Законът за обявяванто на кафето като стока лукс сигурно е на повече от 100 години. Някои неща в Германия трудно се променят. Това е една от причините в Люксембург цената на кафето да е по-ниска и немците живеещи вблизост да пътуват до Люксембург за да си напазаруват кафе. Има ограничения, мисля на ниво ЕС, за пренасяне на кафе (мляно и на зърна) между страните членки. Поне германците гонят пренасяне на повече от 10кг/човек. Така германците бяха хванали един поляк, който натъпкал транспортера с кафе от Люксембург и поел към Полша и му бамнали да плати акциз.

  74. 74 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3798 Гневно

    Нямам думи!Най-скандалното обаче е разликата в цените на детските храни

  75. 75 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 371 Неутрално

    Не стига ,че са с долно качество,ами ни ги пробутвали и на високи цени ... братчетата западняци.
    Хем ядем ла%на ,хем си плащаме като шейхове за тях.....а уж руснаците трябваше да ядат скъпо и ла@няно,защото сме им сложили ембарго...

  76. 76 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    До коментар [#73] от "alabalko":

    В Германия акцизът е 2,19E на кг, а у нас беше 1,20 лв, ама отпадна. Цените обаче забравиха да паднат.

  77. 77 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    ...а уж руснаците трябваше да ядат скъпо и ла@няно,защото сме им сложили ембарго...
    —цитат от коментар 75 на log_on


    Дрогарьо, ЕС никога не е налагала ембарго на хранителните продукти за матушката ти. Наложи им ги Путя, който очевидно не си купува храна от магазина.

  78. 78 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    Основното обвинение тук е за заблуждаващо брандиране на големите корпорации.

    Когато Кока Кола продават едноименният си продукт с подсладител захар в западна Европа, евтиното подобие дето продават тук да го кръстят нещо друго, примерно Шити Кола или Фрути Кола (заради глюкозо-фруктозния сироп), за да не ни лъжат, че пием същото нещо, пък да си му сложат каквато искат цена.

    А тези които толкова се озланят на свободния пазар (търсене/предлагане) да имат в предвид че международният пазар съвсем не е толкова свободен. Производителите примерно имат специално право да сегментират световния пазар и защита от търговците тази сегментация да не се нарушава. Т. е. търговците на дребно (включително големите вериги) нямат право да продават стока предназначена за Турция примерно на Българския пазар. Можеш да си внесеш за лична консумация, но не и с търговска цел. Ако някой търговец го прави със големи количества компанията производител може лесно да го осъди. Затова производителите трябва да имат отговорности.

    Т.е. ако нямаше подобни ограничения и търговеца X може свободно за закупи Y тона кола от Австрия и да ги продава в България тогава можехме да говорим за свободен пазар.

  79. 79 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1404 Неутрално
  80. 80 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 371 Неутрално

    [quote#77:"gianni"][/quote]

    Ами наложил го е защото е разбрал какви ла@на пробутват за суха пара неброена.

    Ето гледай нашия ''братски'' хал.. със западните другаре.

  81. 81 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 544 Неутрално

    И Унгарците или чехите твърдяха подобна глупост, продаваните от немските магазини стоки били различни спрямо същите в Германия.
    Някои цени са по-ниски в Лидл в България, някои в Лидл в Германия. Особено при краткотрайните стоки, като месата

    Знаете ли, че Лидл Хасково е първият офис на Лидл в България. Бях на интервю с генералният шеф за България, беше работил преди това в Лидл в Фрайбург, знам го, пазарувал съм често от там. Него не съм го виждал, а би трябвало. Но не и ми се набива на очи управител на филиал, ако носи нормални дрехи.

    Цените в Лидл като при мен. Защо се преместих навремето от Дрезден във Фрайбург? Защото хранителните стоки навсякъде струват едно и също ...Наема естествено различно, 320€ за добро жилище в Йоханщадт в Дрезден, 360€ за периферията на Фрайбург, квадратура 43 кв.м плюс тераса

    Es muß Geld fließen!
  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  83. 83 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2111 Неутрално

    До коментар [#8] от "Хриси":
    Фокусирането върху цените, изведено в заглавие, показва че в медията в главите им кънти залпа на Аврора.
    Виж проблема с качеството за един и същ бранд е по-сериозен.
    И тук Порожанов и там който е правил анализите трябва просто да обявят - тая и тая фирма лъжат с качеството понеже анализите показват това и това.
    Нищо повече на трябва да правят.
    Хората с пари ще си направят извода.


  84. 84 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    До коментар [#80] от "log_on":

    Тъй де, храните забранява Путя защото внася качествени плодове от Сирия, морски дарове от Белорус и сам си прави сирене от палма с тебешир. Виж Мерцедес и БМВ, които държат на качеството, не ги пипа.

  85. 85 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5691 Весело

    До коментар [#63] от "DDR":

    Бях във Великопоповице в кръчмата до пивоварната фабрика ''Козел'' и много ми хареса!

    karabastun1@abv.bg
  86. 86 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Между другото, доста от напитките с марка на Лидл, които магазините продават в България и не са с изкуствени подсладители са със захар, а не с глюкозо-фруктозен сироп.
    Колата в тенекийки също е със захар. Но и Кока Кола в кутийки в България е със захар, защото се произвежда в Гърция и е внос.

  87. 87 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6562 Неутрално

    Бг държава-членка на ЕС втора ръка

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  88. 88 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    До коментар [#85] от "karabastun":

    А свинско колено или гулаш с кнедлики пробвайте ли?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  89. 89 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#43] от "Milva":
    Казаха, че при сравненията са купували аналогичния продукт от същата верига в Германия и Австрия.

  90. 90 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1936 Неутрално

    До коментар [#14] от "ivan_":

    Сопри се де. Не сфана ли, че ти куца логиката?

  91. 91 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#78] от "everlast666":

    Когато Кока Кола продават едноименният си продукт с подсладител захар в западна Европа, евтиното подобие дето продават тук да го кръстят нещо друго, примерно Шити Кола или Фрути Кола (заради глюкозо-фруктозния сироп), за да не ни лъжат, че пием същото нещо
    —цитат от коментар 78 на everlast666

    При положение че в предприятието майка в САЩ от началото на 80-те години правят колата с глюкозо-фруктозен сироп, по-скоро трябва да кръстят по друг начин колата в Западна Европа.

    Производителите примерно имат специално право да сегментират световния пазар и защита от търговците тази сегментация да не се нарушава. Т. е. търговците на дребно (включително големите вериги) нямат право да продават стока предназначена за Турция примерно на Българския пазар.
    —цитат от коментар 78 на everlast666

    Няма такова нещо (освен ако нямаш някакви споразумения с дистрибутора в България)

  92. 92 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#75] от "log_on":
    Нищо не си разбрал от статията. Сравняваните цени са били осезаемо по-ниски В България, като при някои продукти разликата е стигала 90%

  93. 93 Профил на ВЕФ 206
    ВЕФ 206
    Рейтинг: 213 Весело

    Абе някой може ли да припомни кой тъпунгер я започна тая простотия, че накрая да ни баламосват с 1.5%-3% разлика в маслеността и два пъти по-евтино тук, отколкото там, ама за детските пюрета? Че ние това го знаем още от 1994 година. И, такова, извинявам се за "тъпунгера", ако е от най-високото място, пу-пу... пепелми на... туй.

  94. 94 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#57] от "lz2":
    [quote#57:"lz2"]За разликата в качеството трябва да се наложат зверски глоби на търговците!
    Защо? Там, където има разлика в качеството, продуктът е произведен на различни места - за нас в завод в България или в Източна Европа. Какво е виновен например търговецът, че кока-кола у нас се произвежда с фруктозо-глюкозен сироп? Търговците трябва да сравняват продуктите и при разлика да не продават тези, които са произведени в България или в Източна Европа ли?
    А за цените май не си разбрал правилно - цените на сравняваните продукти у нас са били значително по-ниски (с до 90% при някои артикули) от цените в същата верига в Германия и Австрия.

  95. 95 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#93] от "ВЕФ 206":
    [quote#93:"ВЕФ 206"]Абе някой може ли да припомни кой тъпунгер я започна тая простотия, че накрая да ни баламосват с 1.5%-3% разлика в маслеността и два пъти по-евтино тук, отколкото там, ама за детските пюрета? Че ние това го знаем още от 1994 година.
    По интересното е, че абсолютно същото проучване го правихме и през 2010 и тогава установихме същите неща. Всъщност лаборатотните изследвания се оказаха напълно безсмислени - всички продукти отговарят на описаното съдържание (в рамките на допустимите отклонения), така че проучването можеше да стане за няколко часа като просто потърсят (или поискат) информация за цени е етикети от няколко вериги в България и Германия

  96. 96 Профил на bhd42525640
    bhd42525640
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Самото проучване е изначално опорочено с ограничената си бройка храни, подложени на тестване. 30 храни от две западни държави е нищо. Или правете нещата като хората или изобщо не правете нищо. Ама нали требва да се яхне вълната и да се отчита уж дейност в полза на потребителите. Жив популизъм.
    Перилни препарати, горива, има още мн. за тестване. От храните тествайте най-вече производители с голем дял на нашия пазар, произвеждащи в отделни фабрики за Източна Европа и отделни за Западна. Там ще лъсне истината.

  97. 97 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1520 Неутрално

    До коментар [#15] от "taratanki":

    Много добър коментар !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  98. 98 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2848 Гневно

    Дебели глоби за немските производители....тяхната............
    И са "Хип", не е тайна. И швейцарските "Гербер".
    Маса пари давам за детето, а то какво излиза.
    Добре, че накарах Гърлето да го храним със сезонни пюрета. Става. И ги харесва повече от ония.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  99. 99 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2848 Гневно

    До коментар [#92] от "kumcho___valcho":

    Точно нААбарот.
    В България са по-скъпи с до 107%.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  100. 100 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2848 Гневно

    До коментар [#95] от "kumcho___valcho":

    КАЧЕСТВОТО не е същото.
    Факта, че не е вредно е друга работа, както и дали не е вредно.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK