Износът на бира е основно към държави с големи български общности

Потребителите се преориентират към металните и стъклените опаковки за сметка на по-евтините пластмасови.

© Анелия Николова

Потребителите се преориентират към металните и стъклените опаковки за сметка на по-евтините пластмасови.



През 2016 г. в България са произведени рекордните за последните 10 г. 5.2 млн. хектолитра бира, а износът за ЕС и трети пазари нараства с 8%. Това съобщи Съюзът на пивоварите по повод професионалния празник, който се чества на Илинден.


По данни на организацията, обединяваща шестте най-големи производители в страната с дял на продукцията от 98%, износът на бира е насочен предимно към държави с големи български диаспори.


През миналата година приходите към бюджета от производството и продажбите на бира надхвърлят 350 млн. лв., от които преките от акциз и ДДС са близо 140 млн. лв., сочат данните на големите производители.


За първите шест месеца на 2017 г. основните тенденции от миналата година се запазват - предпочитанията на потребителите се преориентират от най-евтините пластмасови опаковки към стъклените бутилки и кеновете. Нараства и интересът към пивото с под 2% алкохол и безалкохолните бири. Членовете на съюза са пуснали на пазара 6 нови марки пиво.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK