Брюксел проверява за картел германски производители на автомобили

Брюксел проверява за картел германски производители на автомобили

© В© Laszlo Balogh / Reuters, Reuters



Европейската комисия съобщи, че проверява сигналите за съществуването на картел между големите германски автомобилостроители, предаде Франс прес.


"Европейската комисия и германското бюро за борба с картелите получиха сведения" за евентуален картел между германските автомобилостроители "Фолксваген" (Volkswagen), "Ауди" (Audi), "Порше" (Porsche), Бе Ем Ве (BMW) и "Даймлер" (Daimler), "които се проучват от Комисията", съобщи ЕК.


"На този етап ще е прибързано да се правят повече предположения. Европейската комисия и националните власти по въпросите на конкуренцията са в тясно сътрудничество по този тип дела", добави говорител на ЕК.
След проверката Европейската комисия ще прецени дали да започне разследване, което може да трае години, преди да бъде наложена финансова санкция.




Вчера германският седмичник "Шпигел" обяви, че "Фолксваген", "Ауди", "Порше", Бе Ем Ве и "Даймлер" са образували картел още през 90-те години и са съгласували например ограничаването на вредни емисии при дизеловите автомобили.


"Шпигел" се позовава на документ, който Фолксваген е подал пред антимонополните власти през юли 2016 г. В него се посочва, че има подозрение за действия, нарушаващи антимонополното законодателство. Според седмичника "Даймлер" също е направил подобно доброволно самопризнание.


Политиката на ЕК насърчава фирмите сами да й предават вътрешни доказателства за наличието на картел. Първата фирма член на картел, която доброволно се разкрие, избягва глобата.


На 19 юли 2016 г. Европейската комисия наложи глоба от 2.93 милиарда евро на четири европейски компании за производство на камиони по обвинение, че те в продължение на 14 години се договаряли помежду си на какви цени да продават камионите си.

Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Това не може да е вярно.Германците никога няма да правят картел,нито пък да манипулират данните за отделяне на вредни емисии или разход на гориво на автомобилите.Това го правят само лошите поляци и унгарци.

  2. 2 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1941 Весело

    Между другото отново "дилемата на затворника" в действие. По принцип картелите са много трудни за доказване, дори невъзможни, та за това има тази точка в законодателството, че първият издал заверата не бива наказван. Между другото много се изненадвам, че германци са се вързали да правят картел с други германци, като знаят колко струват. Преди години така Луфтханза предаде четата за картел при авиокомпаниите. Танте Меркел ще ги спаси де - все пак тя коли и беси в ЕС-то и тя решава (по Гьоринг) кой е картел и кой не е.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  3. 3 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3315 Неутрално

    ".....евентуален картел между германските автомобилостроители "Фолксваген" (Volkswagen), "Ауди" (Audi), "Порше" (Porsche), Бе Ем Ве (BMW) и "Даймлер" (Daimler)...."

    Звучи малко неправдоподобно. Потребителите на тези марки не са едни и същи - всяка си има своите. За какво тогава им е картел?

  4. 4 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1255 Любопитно

    Немските производители проспаха комън рейл дизелите и още от края на 90- те години мощно лъжат за емисиите и разхода на гориво.
    Сега излиза наяве, че са го правили координирано, в сговор. Красота!
    Обаче нещо не ми се вярва немското правителство хептен нищичко да не е разбрало цели 20 гдини, ама никак.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  5. 5 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1255 Любопитно

    Немските производители проспаха комън рейл дизелите и още от края на 90- те години мощно лъжат за емисиите и разхода на гориво.
    Сега излиза наяве, че са го правили координирано, в сговор. Красота!
    Обаче нещо не ми се вярва немското правителство хептен нищичко да не е разбрало цели 20 гдини, ама никак.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  6. 6 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    На запад е така. Просперитетът им е изграден върху измами. Първо дизелгейт, сега и това. Няма да е изненада, ако го докажат.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  7. 7 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2007 Весело

    Май американците "дръпнаха нишката", и чорапа взе да се разплита от самосебе си. В случая, няма значение, кой какъв е и защо такъв е! Важно е да е лоялен към компанията, а не към картела. А и се доказа че, германски автопроизводители лъжат клиентите си! Коментарът, по-нататък е ... без коментар! На прее...караните, честито, по стар български обичай! ;)

  8. 8 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 481 Неутрално

    И накрая ще заключат , че "Нееее , няма такова нещо , не и германците , те са мотора на Европа и са супер легални и честни!"...

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  9. 9 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    Минусите на свободния пазар - картели, олигополи и монополи. Навсякъде ги има, но в Германия почти всяка година разкриват по един голям картел. Явно само при нас няма никакви.

  10. 10 Профил на миро родозов
    миро родозов
    Рейтинг: 355 Неутрално

    Оле верно ли капитализма имал и грозно лице не мога да повярвам аз си мислех че е само почивки по острови и поршета.... Не мой да е истина, тва е пропаганда на КНДР

  11. 11 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Преведена-недопреведена статия. Прочетете я в някой англоезичен сайт.

    Става въпрос за обвинения, че още от 90-те години служители от петте производителя са имали срещи на затворени врати, където са се обсъждали координирани стратегии за избор на поддоставчици и за технически аспекти по конструкциите на колите, което да им намали разходите и колите да са по-евтини. Конкретната причина за гръмване на скандала е това, че са се разбрали размера на резервоара за колите с AdBlue да бъде 8 литра за всички коли, което е недостатъчен литраж ако колата се обслужва на 15000 километра.

  12. 12 Профил на qml36527734
    qml36527734
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да проверят и германските хранителни вериги.

  13. 13 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3738 Неутрално

    ВИИ Маркс имени Ленина

    Немате си на представа колко е благо и приятно,
    че си намерихме съмишлещ мишленик.

    Чайна, Индия, Корея...... истокът от там ни гледа.

    До коментар [#6] от "Taiga":

    На запад е така. Просперитетът им е изграден върху измами.

  14. 14 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4699 Неутрално

    До коментар [#6] от "Taiga":

    Вярно е! На запад е така - само измами и картели! На изток такива неща няма! Има честни и богати виолончелисти и малко глад (в КНДР)!

  15. 15 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3738 Неутрално

    ВИИ Маркс имени Ленина

    Компартийният монопол има эдинствено плюсове.

    До коментар [#9] от "zxp53317185":

    Минусите на свободния пазар - картели, олигополи и монополи.

  16. 16 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Олеле.. европейската комисия още малко ще направи разследване и дали 2 плюс 2 е 4..:-) Как пък така с десетилетия не се сетиха че има договорка в тоя "честен, справедлив, прекрасен"..Ес..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  17. 17 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Никога не съм разбирал защо картелите се считат за проблем. Да, намалят конкуренцията, но какво от това? Те са частни лица и могат да договорят помежду си каквото си пожелаят. Авиокомпаниите като са в някакви организации, алианси и прочие, да не би да не си фиксират цени и тн.? И там има картели.

  18. 18 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Сто процента е така. Лично съм говорил с австриец, лека му пръст, който ми е разказвал за картела при строителните фирми в Австрия. Между другото така както го бяха измислили си беше направо чудно.

  19. 19 Профил на Yossarian
    Yossarian
    Рейтинг: 328 Весело

    До коментар [#6] от "Taiga":

    А на изток още се опитват да създадат автомобилен двигател, ама пусто, вече над 50 години не става и не става! А да, чакай... те руснаците имат поне два безаналогови ама са секретни, нали? :))))

  20. 20 Профил на Yossarian
    Yossarian
    Рейтинг: 328 Весело

    До коментар [#9] от "zxp53317185":


    Минусите на свободния пазар - картели, олигополи и монополи.
    —цитат от коментар 9 на zxp53317185


    Може ли сега да споделиш какви са плюсовете на несвободния пазар?

  21. 21 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    скоро ,като им тръгнат електричките ,този проблем ще им отпадне ,няма как да лъжат

  22. 22 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2007 Весело

    До коментар [#17] от "blaf":"Никога не съм разбирал защо картелите се считат за проблем. Да, намалят конкуренцията, но какво от това?"

    Това сериозно ли е?! Не ти пука, че цените са договорени в картела? Че, ти "смъкват кожата" ствоето съучастие, без упойка?! Браво! Явно си представител на новата "раса", за повишен "млеконадой"! Ама що ли питам!!!

  23. 23 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1421 Неутрално

    На запад е така. Просперитетът им е изграден върху измами. Първо дизелгейт, сега и това. Няма да е изненада, ако го докажат.
    —цитат от коментар 6 на Taiga


    А в матушката ти дори няма просперитет, но пък всичко е измами! Блазе ти!!!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  24. 24 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#22] от "batzdravo":

    В този конкретен случай потребителят печели защото получава по-евтина кола в резултат на оптимизираните разходи за поддоставчици. Да не говорим за положителните ефекти върху цялата европейска икономика, в сектор с ожесточена японска конкуренция.

  25. 25 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8548 Неутрално

    Навсякъде проверяват, само тука не проверяват. Тука картел в нищо няма.

  26. 26 Профил на tintiri
    tintiri
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Ауди и Порше са част от Фолкваген груп.За първи път чувам за картел между ражлични подпазделения на една и съща компания

  27. 27 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#2] от "Тюфлекчия":

    анте Меркел ще ги спаси де - все пак тя коли и беси в ЕС-то и тя решава (по Гьоринг) кой е картел и кой не е.
    —цитат от коментар 2 на Тюфлекчия



    Доста тъпо и банално изказване. Защо тогава фенците още нищо не са направили, след като имат най-рмъсните дизели, веднага след Фиат-Крайслер?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  28. 28 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#22] от "batzdravo":

    Разбирам ентусиазма, но се запознай с това, което е известно до момента:

    https://www.reuters.com/article/us-germany-emissions-cartel-idUSKBN1A61G9

    Не става ясно точно какво се смята, че е било договорено, но става въпрос за стандарти и компоненти от доставчици, които автопроизводителите изпозлват. Изобщо не става въпрос за цените на крайния продукт, които се плащат от клиентите. Ама фактите са без значение за някои.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  29. 29 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    До коментар [#20] от "Yossarian":

    Става въпрос за регулации и държавна намеса, вие го обърнахте на спор комунизъм - капитализъм. Мисълта ми беше
    че в държава като Германия държавата се опитва да се бори с изкривявания на пазара, а в България се твърди че пазарът щял да се саморегулира.

  30. 30 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#5] от "pag":

    Немските производители проспаха комън рейл дизелите и още от края на 90- те години мощно лъжат за емисиите и разхода на гориво.Сега излиза наяве, че са го правили координирано, в сговор. Красота!Обаче нещо не ми се вярва немското правителство хептен нищичко да не е разбрало цели 20 гдини, ама никак.....
    —цитат от коментар 5 на pag


    Как пък успя само лъжи да накльопаш в този жалък коментар? Нито са проспали комън рейла, нито са лъгали координирано. Направи си услуга и се запознай за какво става въпрос. Между другото, най-много разминавания при разхода има при френските автомобили. Най-много разминавания при емисиите за дизелите са при френските и италианските.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  31. 31 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Весело

    До коментар [#3] от "Един препатил":

    Не само има картел между ФВ, Ауди и Порше, ами и направо си крадат от дизайна и компонентите. Мръсници!

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  32. 32 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    До коментар [#17] от "blaf":

    Във всеки учебник по макро икономика е обяснено това. Накратко води до изкривяване на пазара, и в последствие до загуба на благосъстояние.

  33. 33 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Епъл трябвало да доплаща 13 милиарда $ за данъци в ЕС. Понеже са плащали най-много процент от обората,а и са падали като данъчна тежест на 0,0005%. Епъл използва данъчни трикове, да не плаща много данъци. По принцип са легални, но не и според Еврокомисията.

    Източник: http://www.n-tv.de/wirtschaft/So-tricksten-Apple-und-Irland-die-EU-aus-article18530711.html

    Es muß Geld fließen!
  34. 34 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Весело

    До коментар [#8] от "Karla Hanneman":

    Заповядай:)

    https://www.washingtonpost.com/business/economy/japan-cartels-raise-costs-on-us-auto-parts/2013/09/26/1343b674-26e1-11e3-b3e9-d97fb087acd6_story.html?utm_term=.d31aea5011c9

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  36. 36 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3103 Неутрално

    Никога не съм разбирал защо картелите се считат за проблем. Да, намалят конкуренцията, но какво от това? Те са частни лица и могат да договорят помежду си каквото си пожелаят. Авиокомпаниите като са в някакви организации, алианси и прочие, да не би да не си фиксират цени и тн.? И там има картели.
    —цитат от коментар 17 на blaf


    Не си разбрал защо картелите се считат за проблем, защото си неграмотен. Има литература по въпроса колкото искаш. Няма запознат с матершията, който да е на твоето мнение. Но то е така, едни печелят заради неграмотността на другите.

  37. 37 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3103 Неутрално

    До коментар [#22] от "batzdravo":Разбирам ентусиазма, но се запознай с това, което е известно до момента:https://www.reuters.com/article/us-germany-emissions-cartel-idUSKBN1A61G9 Не става ясно точно какво се смята, че е било договорено, но става въпрос за стандарти и компоненти от доставчици, които автопроизводителите изпозлват. Изобщо не става въпрос за цените на крайния продукт, които се плащат от клиентите. Ама фактите са без значение за някои.
    —цитат от коментар 28 на deutschwagen


    Картелът си е картел- убийство на конкуренцията. А конкуренцията е движещата сила на прогреса. Веднъж като започнат да се договарят, се договарят за всичко. Може да се договарят за нивото на работните заплати и със сигурност се договарят. Може да се договарят за изкупуване на лицензи, с цел да се елиминира израстването на нови фирми на пазара. Може да се договарят за замразяване на изобретения, могат да се договарят за всичко. Практиката и логиката са такива- започнат ли веднъж да се договарят, няма граници пред договорките им. Може да се договарят за всичко.

  38. 38 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3103 Неутрално

    Въпросът е такъв- на какво се дължи германското икономическо чудо? Ясно е, че германците са добри техници, доказали са се. Но това не е достатъчно за достигане на позициите, които има в момента германската икономика. Очевидно германците използват политическата си власт над Европа като лидери на ЕС и експлоатират цяла Европа.

  39. 39 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10215 Неутрално

    Картелът е действал според разследващите повече от 20 години :)
    Мисля, че целта е била - да останат големите, мощни коли на пазара. Иначе няма тръпката на собственика да има незамърсяващо, скопено автомобилче-играчка

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  40. 40 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2788 Неутрално

    До коментар [#3] от "Един препатил":

    Картел може да не се създава с цел пазар/продажби.
    Може например да е с цел разходи/доставчици...

    Модератора е неадекватен!
  41. 41 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2788 Неутрално

    До коментар [#17] от "blaf":

    Погледни от тези аспекти:
    Имам 100 млрд. и искам да направя автомобилна компания, само че не мога защото има картел, който натиска всичките доставчици да ми откажат доставки.
    Имам няколко компании които имат общи приходи 50 млрд. за година и печалба примерно 5 млрд. за година. Обединени в картел те са по-мощни от повечето от независимите държави по света...

    Модератора е неадекватен!
  42. 42 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2788 Неутрално

    До коментар [#26] от "tintiri":

    Явно не сте запознати с регулациите на мултинационалните компании и със законодателството за защита на конкуренцията!
    Законодателството регулира даже и дейността между отделите на една и съща компания, в определени случаи.

    Модератора е неадекватен!
  43. 43 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1017 Любопитно

    Там, в цвилизована, дисциплинирана и подредена Германия има картели! А тук? При положеине че хранителните вериги, застрахователие и банките у нас са от същото място! За всеки нормално милсещи и непредубеден е ясно, че такива неща съществуват, и че системата е почти безсилна срещу картелните споразумения. Щом властите в ЕК дават амнистия за първия проговорил от картела!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  44. 44 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#10] от "миро родозов":

    Оле верно ли капитализма имал и грозно лице не мога да повярвам аз си мислех че е само почивки по острови и поршета.... Не мой да е истина, тва е пропаганда на КНДР
    —цитат от коментар 10 на миро родозов

    Нещо си се объркал - монополите и олигополите се издигат в култ в социалистическите стопанства с планова икономика. Там дори за олио например имаш назначен 1 или 2 доставчика за един район. На практика през соца фирмите работеха като картели, защото нямаха право да се конкурират, а се определяше къде и какво да продава всеки и на какви цени.
    Борба срещу картелите има само в пазарните икономики.

  45. 45 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 707 Весело

    Тръмп ще глобава следващите са мерцедес ,а после идва ред на бмв.Сащ винаги ще са с една класа над европа

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  46. 46 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#17] от "blaf":

    Никога не съм разбирал защо картелите се считат за проблем. Да, намалят конкуренцията, но какво от това?
    —цитат от коментар 17 на blaf

    Елементарно - в пазарните икономики най-важен е свободния пазар. Дори като теоритичен модел все още се използва термина за съвършена конкуренция.

  47. 47 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2007 Любопитно

    До коментар [#24] от "blowfish":"В този конкретен случай потребителят печели защото получава по-евтина кола в резултат на оптимизираните разходи за поддоставчици. "

    Би трябвало, но дали е така, наистина?!

  48. 48 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2007 Неутрално

    До коментар [#28] от "deutschwagen":До коментар [#28] от "deutschwagen":"Не става ясно точно какво се смята, че е било договорено..."

    Казваш, не знам за какво става въпрос, но не е така!
    В случая, казваш, не става въпрос за крайна цена, а за цена на компоненти. А те как се отразяват на крайната цена?!
    Без ентусиазъм питам!😎

  49. 49 Профил на frankie...says
    frankie...says
    Рейтинг: 302 Неутрално

    Те сега средния западняк като разбере за картелите и мигом ще хукне да бяга от запад на изток! Гаранция! Някой няма ли да постне цените за руски визи? Така за улеснение :) :) :)

  50. 50 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3315 Неутрално

    До коментар [#40] от "ivan_":

    Абсолютно съгласен. Колегата "blowfish" много добре го е обяснил в коментар [#11]. Очевидно, че става дума за картел с цел разходи/доставчици, което не е изрично обяснено в статията. Аз имах пред вид, че при тези марки е малко вероятен именно картел с цел пазар/продажби.

  51. 51 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2788 Неутрално

    До коментар [#50] от "Един препатил":

    Като крайно изделие не би било логично, но например при определяне на условия за продажби на двигатели към трети страни също има голяма логика да се картелират и това ще бъде картел с цел продажба/пазари.

    Модератора е неадекватен!
  52. 52 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#48] от "batzdravo":

    Като контролираш разходите, това как се отразява на крайната цена?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  53. 53 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#38] от "gozambo":

    "Германското икономическо чудо" първоначално се отнася за следвоенния период. Значи според теб оная ивица на картата наречена ГФР е експлоатирала цяла Европа след като губи войната?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  54. 54 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2788 Любопитно

    До коментар [#52] от "deutschwagen":

    Човека пръв те пита същото, знаеш ли отговора и връзката с темата?

    Модератора е неадекватен!
  55. 55 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#54] от "ivan_":

    Вече отговорих с риторичен въпрос.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  56. 56 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2788 Любопитно

    До коментар [#55] от "deutschwagen":

    И какъв е отговорът, че може да бъде доста различен, казуси всякакви като става дума за картелиране.

    Модератора е неадекватен!
  57. 57 Профил на Binko Georgiev Binev
    Binko Georgiev Binev
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#53] от "deutschwagen":

    не, просто америкосите ги хранят като бебета в устата

  58. 58 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#56] от "ivan_":

    Като не ти харесва моя прелиминарен отговор, чакай този на ЕК. Те ще кажат дали е "смъквана кожата" на клиентите, което е и въпросът му. Отделно ще кажат и дали изобщо някакви цени са договаряни. Мен много ме съмнява.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  59. 59 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#57] от "Binko Georgiev Binev":

    Те "хранят" цялото "непрогресивно" човечество в Европа, включително гърчолята. Германия съвсем не получава най-много

    http://marshallplan.freeterritorytrieste.com/myPictures/MARSHALLPLANMAP1.jpg

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  60. 60 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2788 Неутрално

    До коментар [#58] от "deutschwagen":

    Аз не виждам подобно питане от страна на човека!
    Отделно в статията пише за какво се разследват компаниите - "са съгласували например ограничаването на вредни емисии при дизеловите автомобили."
    И понеже си нямаш идея от подобни неща, да ти кажа, че ако се образува разследване за нещо се разследва само това, разследващият орган няма право да пита и проучва абсолютно нищо друго. Също ако се разледва от 1999 до 2013 година например разследващия орган няма право да иска/проверява каквато и да е информация за 1998 или 2014г. например.

    Модератора е неадекватен!
  61. 61 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#60] от "ivan_":

    Значи трябва да се концентрираш повече в дискусиите (няма да ти е за първи път), или да си смениш цайсите:)


    Това сериозно ли е?! Не ти пука, че цените са договорени в картела? Че, ти "смъкват кожата" ствоето съучастие, без упойка?! Браво! Явно си представител на новата "раса", за повишен "млеконадой"! Ама що ли питам!!!
    —цитат от коментар 22 на batzdravo



    По определение, картел означава да се договориш за крайната цена с конкурентите, вместо тази цена да се решава от пазарните механизми. В случая няма такава информация. Договорили са се как да ограничават разходите, как да стандартизират някои компоненти.....все едно различните автомобилопроизводител понякога не изпозлват едни и същи компоненти.
    Ако са се договаряли колко да ограничават емисиите при дизелите и да са взели решение всички дружно да отбягват спазването на регулациите, това няма да е картел, а collusion. Но единствената информация за сега е само, че са се договорили колко големи резервоари за урея да се изпозлват. При теста който откри свръх емисиите на ФВ през 2015 е имало и дизели на БМВ, които не са замърсявали над нормата.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  62. 62 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2788 Неутрално

    До коментар [#61] от "deutschwagen":

    Виж сега, започваш да ставаш много забавен, поспри се!

    Нямаш си понятие от материята, не се напъвай да я коментираш!

    Само като започнеш с това "По определение" и може спокойно да не пишеш повече, ясно е, че си напълно незапознат с материята.

    Въпросът с антимонополното и закононодателството за защита на конкуренцията е изключително подробно (даже свръх подробно) развит в цели групи закони, които най-общо се делят на национални, европейски, и такива за мултинационални компании.
    Та въпросният казус, засяга и трите, защото компаниите са регистрирани в Германия и попадат поради това в обхвата на немския закон за защита на конкуренцията, централите им са в ЕС и поради това попадат в регулациите за защита на конкуренцията на ЕС и понеже всички замесени са и мултинационални компании, попадад в обхвата на изключително строгите и рестриктивни регулации за защита на конкуренцията за мултинационални компании.

    Даже конструирането на екипа и агенцията, която ще води разследването само по себе си е отделен казус изискваш специално решение, та поспри се с твоето "По определение"...

    В подобни компании абсолютно задължително, всеки служител от едно ниво нагоре (среден мениджмънт) редовно (най-често) два пъти годишно преминава специални обучения и сертификации за недопускане на подобни практики, което ти очевидно нито знаеш нито си чул, което и показва че не си и не си бил подобен служител поради и което пишеш тези и другите неща за мултинационалните компании, които "по определение" нямат нищо общо с реалността.:)

    Модератора е неадекватен!
  63. 63 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#62] от "ivan_":

    Малиии, вече съвсем го раздаваш по тролски. Какво стана с въпроса на колегата? Нещо май пак се ослусшваме:)

    Но пък пак си написал една тириада от нерелевантни и/или тривиални факти.


    Illegal contacts and agreements
    These agreements are known as cartels. They are forbidden because they restrict competition. They can take many forms, and need not be officially approved by the companies involved. The most common examples of these practices are:

    Price fixing
    Market sharing
    Agreement on customer allocation
    Agreement on production limitation
    Distribution agreements between suppliers and re-sellers where, for example, the price charged to customers is imposed by the supplier.


    To be on the safe side:

    Do not fix prices or other trading conditions
    Do not limit production
    Do not share markets
    Do not exchange strategic information about your company.
    Some agreements are not prohibited - if they can be justified as benefiting consumers and the economy as a whole. One example is agreements on research & development and technology transfer. These cases are covered by the Block Exemption Regulations .

    Abuse of a dominant position
    If your company has a large market share, it holds a dominant position and must take particular care not to:

    charge unreasonably high prices which would exploit customers
    charge unrealistically low prices which may drive competitors out of the market
    discriminate between customers
    force certain trading conditions on your business partners.


    http://europa.eu/youreurope/business/sell-abroad/free-competition/index_en.htm

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  64. 64 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2788 Весело

    До коментар [#63] от "deutschwagen":

    Уау!
    Имаш достъп до сайт от типа "Еди какво си за глупаци" и даже успяваш да прочетеш нещо от там.
    Браво, поздравления!

    Модератора е неадекватен!
  65. 65 Профил на semko
    semko
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#22] от "batzdravo":В този конкретен случай потребителят печели защото получава по-евтина кола в резултат на оптимизираните разходи за поддоставчици. Да не говорим за положителните ефекти върху цялата европейска икономика, в сектор с ожесточена японска конкуренция.
    —цитат от коментар 24 на blowfish


    аве блолфиш, на тебе дреме ли ти за германската икономика. Техния пенсионер взима 2000 евра нашия- 150 евра. виж колко са немските коли в САЩ-по евтини отколкото в ЕВропа. Немците го на.укват на цяла Европа.

  66. 66 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#64] от "ivan_":

    Еми за глупаци, естествено. Когато дискутираш с глупаци трябва да обясняваш като за глупаци:)

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  67. 67 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#65] от "semko":

    Да, и френските коли са по-евтини в САЩ! О, чакай малко, те дори не могат да продават там....

    Всички надежди сега са в Алфа. Джулия топ трим за 80к долара, ама хубава. Поне на мен ми изглежда обещаваща.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  68. 68 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2788 Весело

    До коментар [#66] от "deutschwagen":

    Ти някакъв инженер ли, преподавател ли беше?
    Правилно ли си спомням?

    Та да си продължа примера с "Еди какво си за глупаци".
    Имаш тази поредеци, която ти четеш и която (ако вземем МС Уиндоус за пример) ти казва на разбираем език, как да стартираш системата и да я ползваш за някакви основни неща, имаш и поредица с по-голям обем и "по-технически" език , която те подготвя да работиш с въпросната програма като потребител на едно високо ниво, имаш и специализирана литература, която като прочетеш и научиш прочетеното се явяваш на изпит при оторизиран партньор на Майкрософт и получаваш съответния сертификат.

    Та дерзай с първата част и когато я осмислиш до вариант да можеш да формулираш повече от едно изречение по темата, вземи им напиши на "Европейската комисия и националните власти по въпросите на конкуренцията", че те нещата са "като описните от теб в коментар 63" и да не се занимават с глупости и да губят време за "Европейската комисия ще прецени дали да започне разследване, което може да трае години", така де то това е простичка работа и е ясно, че "По определение, картел означава да се договориш за крайната цена с конкурентите, вместо тази цена да се решава от пазарните механизми. В случая няма такава информация" както си го написал в твоя коментар 61.

    П.С. Я се пробвай да разбереш и осмислиш следното:
    "European Union regulators slapped Google with a record €2.4 billion ($2.7 billion) antitrust fine"
    "The European Commission found that the U.S. tech giant denied "consumers a genuine choice" by using its search engine to unfairly steer them to its own shopping platform."
    "It could have fined Google as much as 10% of its annual sales, or roughly $9 billion.
    The $2.7 billion fine represents just over 2.5% of Google's revenue last year and Alphabet, Google's owner, had $92.4 billion in cash as of end of March."

    И ако го осмислиш вземи им драсни и на "Гугъл" да не се тревожат и да обжалват защото според теб не са нарушили нищо понеже пак според теб ситуацията е ясно описан в коментр 61 пък там няма нищо което даже да се доближава до случия с Гугъл (ако въобще го разбираш това всъщност:))...

    Модератора е неадекватен!
  69. 69 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#68] от "ivan_":

    Малиии, къде отиде пак. Първо 2-3 параграфа инкохерентни глупости, след което да обявиш така публично, че не правиш разликата межди anti-trust и картел.

    Между другото, как е повлияла върху цената плащана от потребителя практиката на Гугъл, за която са я глобили (това без да ги защитавам, просто питам, защото това беше оригиналния въпрос на колегата, ама ти не помниш толкова дълго).

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  70. 70 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2788 Весело

    До коментар [#69] от "deutschwagen":

    Даа,
    пиша ли, пиша, а отсреща функционално неграмотен се опитва да прочете!
    Е поне е видно последното, затова и предвидливо съм предположил в коментара си, че е възможно:
    "(ако въобще го разбираш това всъщност:)"

    Я, сега ти "много разбиращият" ги нещата вземи и обясни каква е разликата между antitrust (това е правилното изписване, една дума без тире) и между картел? :)

    Относно последният въпрос в коментара:
    "The effect of Google's illegal practices
    Google's illegal practices have had a significant impact on competition between Google's own comparison shopping service and rival services. They allowed Google's comparison shopping service to make significant gains in traffic at the expense of its rivals and to the detriment of European consumers.
    Given Google's dominance in general internet search, its search engine is an important source of traffic. As a result of Google's illegal practices, traffic to Google's comparison shopping service increased significantly, whilst rivals have suffered very substantial losses of traffic on a lasting basis.
    Since the beginning of each abuse, Google's comparison shopping service has increased its traffic 45-fold in the United Kingdom, 35-fold in Germany, 19-fold in France, 29-fold in the Netherlands, 17-fold in Spain and 14-fold in Italy.
    Following the demotions applied by Google, traffic to rival comparison shopping services on the other hand dropped significantly. For example, the Commission found specific evidence of sudden drops of traffic to certain rival websites of 85% in the United Kingdom, up to 92% in Germany and 80% in France. These sudden drops could also not be explained by other factors. Some competitors have adapted and managed to recover some traffic but never in full.
    In combination with the Commission's other findings, this shows that Google's practices have stifled competition on the merits in comparison shopping markets, depriving European consumers of genuine choice and innovation."

    Модератора е неадекватен!
  71. 71 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#70] от "ivan_":

    Пишиш, ама пишиш главну глупусти:)

    Да, antitrust е по-срещано, но може и anti-trust, дори anti trust


    Отговор не получих за важния въпрос. А този въпрос беше за крайната цена. Не видях да има описан ефект що се касае до нея. Между друогото, има много по-интересен случай от преди години когато Майкрософт ги съдиха защото продаваха Уиндоус в пакет с Интернет Експлорър, макар и уж безплатно. Още един пример за anti - - - trust, нямащ нищо общо с картел:)

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  72. 72 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2788 Весело

    До коментар [#71] от "deutschwagen":

    Е, не е като да не полагаш усилия да докажеш функционалната си неграмотност:)
    В интерес на истината, ти наясно ли си какво означава функционално неграмотен?
    Ако не си, вземи прочети в интернет, за да знаеш.

    "Отговор не получих за важния въпрос"

    Отговор получи и той е следния (поствам го за втори път, дано го разбереш):
    "The effect of Google's illegal practices
    Google's illegal practices have had a significant impact on competition between Google's own comparison shopping service and rival services. They allowed Google's comparison shopping service to make significant gains in traffic at the expense of its rivals and to the detriment of European consumers.
    Given Google's dominance in general internet search, its search engine is an important source of traffic. As a result of Google's illegal practices, traffic to Google's comparison shopping service increased significantly, whilst rivals have suffered very substantial losses of traffic on a lasting basis.
    Since the beginning of each abuse, Google's comparison shopping service has increased its traffic 45-fold in the United Kingdom, 35-fold in Germany, 19-fold in France, 29-fold in the Netherlands, 17-fold in Spain and 14-fold in Italy.
    Following the demotions applied by Google, traffic to rival comparison shopping services on the other hand dropped significantly. For example, the Commission found specific evidence of sudden drops of traffic to certain rival websites of 85% in the United Kingdom, up to 92% in Germany and 80% in France. These sudden drops could also not be explained by other factors. Some competitors have adapted and managed to recover some traffic but never in full.
    In combination with the Commission's other findings, this shows that Google's practices have stifled competition on the merits in comparison shopping markets, depriving European consumers of genuine choice and innovation"

    А това, че не си наясно с материята до степен даже коректен въпрос да не можеш да формулираш вече ти го писах в коментар 68.

    П.С. относно "Още един пример за anti - - - trust, нямащ нищо общо с картел"
    Да ти обясня, защото явно не знаеш, а че не разбираш е още по ясно.
    В коментар 70 те помолих да обясниш "каква е разликата между antitrust (това е правилното изписване, една дума без тире) и между картел? :)" ти реши да го правиш с примера за "Майкрософт ги съдиха защото продаваха Уиндоус в пакет с Интернет Експлорър"

    Относно примерът ти за Майкрософт абсолютно неподходящ, защото
    независимо, че е американска компания по никакъв начин не може да попадне под тръстовото законодателство, защото няма такава структура.
    А че няма общо с картелно съглашение примера съм напълно съгласен.

    Модератора е неадекватен!
  73. 73 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#72] от "ivan_":

    Това не е никакъв отговор, а поредната ти доза празни приказки и копи-пейст на неща, за които не ти достига умствен капацитет да разбереш и сложиш в контекст.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  74. 74 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#72] от "ivan_":

    Относно примерът ти за Майкрософт абсолютно неподходящ, защотонезависимо, че е американска компания по никакъв начин не може да попадне под тръстовото законодателство, защото няма такава структура
    —цитат от коментар 72 на ivan_



    Абе лаааааииииик, изобщо знаеш ли какво означава "антоитръстово законодателство"???????????


    "Microsoft Corp., 87 F. Supp. 2d 30 (D.D.C. 2000) ("Conclusions of Law"). The District Court then found that the same facts that established liability under 1 and 2 of the Sherman Act mandated findings of liability under analogous state law antitrust provisions. Id. To remedy the Sherman Act violations, the District Court issued a Final Judgment requiring Microsoft to submit a proposed plan of divestiture, with the company to be split into an operating systems business and an applications business. United States v. Microsoft Corp., 97 F. Supp. 2d 59, 64-65 (D.D.C. 2000) ("Final Judgment"). The District Court's remedial order also contains a number of interim restrictions on Microsoft's conduct. Id. at 66-69.

    Microsoft's appeal contests both the legal conclusions and the resulting remedial order. There are three principal aspects of this appeal. First, Microsoft challenges the District Court's legal conclusions as to all three alleged antitrust violations and also a number of the procedural and factual foundations on which they rest.

    . The States also brought pendent claims charging Microsoft with violations of various State antitrust laws"


    Ей ти цлеия документ да си го четеш:

    http://law.justia.com/cases/federal/appellate-courts/F3/253/34/576095/


    Друг в въпроса, че Майкрософт реши да подпише извън-съдебно споразумение след само 3 години процеси и след като съдът обяви, че Майкрософт ще трябва да бъде разделена - класическо анти-тръстово решение, още от началото на 20-те век. Ама нямла тръстова структура.........

    Не може, просто не може да си толкова неадекватен.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  75. 75 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2788 Неутрално

    До коментар [#74] от "deutschwagen":

    Силно смеейки се, да те питам адекватния, чувал ли си за нещо натречено време.
    Минало, настояще, бъдеще ...?

    Я раздуй сега Майкрософт днес или утре ще ги раздробяват за да им се оправи структурата и да отговори на тръстовото законодателство на САЩ?

    Модератора е неадекватен!
  76. 76 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#75] от "ivan_":

    Ами кажи ти за времената, умнико. Аз ясно казах, че става дума за легален процес от преди години. И не ги раздробиха, защото Майкрософт прие условията на съда и плати солидна глоба. Ако бяха отказали и се беше стигнало до съд, който евентуално да ги намери за виновни, щяха да ги раздробят.

    Нещо много "меко" ми се измъкваш. Няма ги вече силните фрази и обвинения във "функционална неграмотност":):):)

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  77. 77 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2788 Неутрално

    До коментар [#76] от "deutschwagen":

    е, колко си функциоанлно грамотен след като ти пиша днес и сега, че майкрософт не попададт в обхвата на тръстово законодателство защото нямат подобна структура, а ти ми пишеш как преди години еди какво си било?

    Още веднъж да ти го напиша, Майкрософт с примера който използва с тях не са удачен пример защото не попадат под обхвата на тръстовото законодателство защото нямат такава структура.

    Хайде сга с претенцията за функционална грамотност напиши ми пак за делото от от преди не змая колко десетки години...

    П.С.
    Ако си функционално грамотен, пък не вдяваш за времето като фактор не зная как да те определя:)

    П.П.С. Разсъжденията ти могат да ти осигурят работа в правителсството на Полша. Там има едни подобни на теб дето тръгнаха да си търсят репарации от Германия за ВСВ:)

    Модератора е неадекватен!
  78. 78 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2788 Неутрално

    До коментар [#76] от "deutschwagen":

    е, колко си функциоанлно грамотен след като ти пиша днес и сега, че майкрософт не попададт в обхвата на тръстово законодателство защото нямат подобна структура, а ти ми пишеш как преди години еди какво си било?

    Още веднъж да ти го напиша, Майкрософт с примера който използва с тях не са удачен пример защото не попадат под обхвата на тръстовото законодателство защото нямат такава структура.

    Хайде сга с претенцията за функционална грамотност напиши ми пак за делото от от преди не змая колко десетки години...

    П.С.
    Ако си функционално грамотен, пък не вдяваш за времето като фактор не зная как да те определя:)

    П.П.С. Разсъжденията ти могат да ти осигурят работа в правителсството на Полша. Там има едни подобни на теб дето тръгнаха да си търсят репарации от Германия за ВСВ:)

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK