Ryanair предложи да купи Alitalia

Ryanair предложи да купи Alitalia

© Associated Press



Нискотарифната авиокомпания "Раянеър" (Ryanair) съобщи в понеделник, че е отправила "необвързваща оферта" за закупуване на губещия италиански превозвач "Алиталия" (Alitalia). В петък италианските медии съобщиха, че "Алиталия" е получила около 10 подобни предложения.


През май авиокомпанията поиска от съда да бъде поставена под специално управление за втори път от 2008г. насам. Сега тя ще трябва да бъде преструктурирана, продадена или закрита, обяснява Би Би Си.


"Ние сме сериозни в интереса си към "Алиталия". Но също така сме сериозни в това, че интересът ни към авиокомпанията ще продължи, ако тя бъде сериозно преструктурирана, така че да може да работи на печалба", заяви Майкъл О'Лиъри, главен изпълнителен директор на "Раянеър". Той добави, че за сделка ще трябва да има "отсъствие на италианска правителствена намеса".




Рим отхвърля твърденията, че "Алиталия" може да бъде отново национализирана, след като през 1997г. поиска защита от кредиторите си, беше приватизирана и рестартирана.


През май правителството на Матео Ренци обеща за осигури мостови кредит, за да продължат самолетите ѝ да летят още около половин година.


Необвързващи оферти трябва да се отправят до края на седмицата. Интересуващите се от обвръзващи оферти трябва да ги отправят до октомври.


Ако няма такова предложение, служебното ръководство ще трябва да реши дали да не ликвидира "Алиталия", в която 49% са собственост на базираната в Обединените арабски емирства авиокомпания Etihad.

Ключови думи към статията:

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5892 Неутрално

    Ето товае новина!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  2. 2 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5132 Неутрално

    Аlitalia ще фалира! И то не заради лошо управление, а заради синдикатите! Никой няма да я купи!

  3. 3 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5132 Неутрално

    Аlitalia ще фалира! И то не заради лошо управление, а заради синдикатите! Никой няма да я купи!

  4. 4 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 602 Весело

    Твърдо "ЗА"!
    АлИталия за нищо не стават вече...

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  5. 5 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    Нискоразходната ....

    :) Гугъл преводака не прощава.

  6. 6 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7246 Неутрално

    Апетитът идва с яденето

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  7. 7 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2571 Неутрално

    Паоло Джентилони, не преструктурирай, не продавай - ликвидирай! За да не те обвиняват един ден като Иван Костов за БГА "Балкан". Я виж как никой на обвинява Сергей Станишев, че ликвидира "Балканкар". Нито някой си спомня, че Петър Димитров от неговото правителство постави в ликвидация възстановяващия се "Кремиковци".
    Спасителите винаги ги разпъват.
    Ликвидаторите никой не ги помни.
    "Със спасение не се мъчете.
    Ликвидатори бъдете"
    (по Бранислав Нушич)

  8. 8 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3610 Неутрално

    И кой ще бъде националният превозвач на Италия? Нискотарифната Райън Еър? Мъка, мъка!

    Мърфи е оптимист!
  9. 9 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 289 Неутрално

    То в Италия отдавна 90% от вътрешните линии се покриват от "Раянеър" така, че няма някаква стряскаща новина. По-скоро логична.

  10. 10 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3619 Неутрално

    Задължително ли е да има национален превозвач?

    Доброто е заразно
  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5132 Неутрално

    До коментар [#8] от "султана глаушева":

    "Национален превозвач" е понятие без никакво съдържание! Не зная друга компания да се нарича така освен България Еър. Нито на самолет на Луфханза, нито на такъв на Бритиш съм виждал надпис "National carrier"! Интересно кой е "национален превозвач" в САЩ?

  12. 12 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 661 Весело

    възстановяващия се "Кремиковци".
    —цитат от коментар 7 на Един препатил


    Няма нужда повече да се чете.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  13. 13 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3610 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":
    Тогава не си преживял фалита на Swissair. Швейцарците бяха шокирани. Интервюираха хора по улицата. Казваха "и бушмените си имат авиолиния, а ние останахме без нея". Е, появи се Swiss и се успокоиха. Ти остави дефинициите. За швейцарците е Swiss, за австрийците е AUA, за шведите е SAS, за нас е Bulgaria air, за италианците е AlItalia. Ще погледна тяхната преса какво пише, но това ще е удар за бай Джовани точно така, както беше удар и за бай Рето! И както би било за бай Иван, ако Райън еър купи нашата. А Щатите са зад морета и океани и със съвсем друга субкултура!

    Мърфи е оптимист!
  14. 14 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 729 Неутрално

    Това е поредна голяма стъпка към голямата реформа в самолетния бизнес/превоз. Въпрос на време е целия модел да се промени тотално посока ниско тарифни.

  15. 15 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#8] от "султана глаушева":"Национален превозвач" е понятие без никакво съдържание!
    —цитат от коментар 11 на vassilun


    Напритив, национален превозвач има много точно значение! С много държави извън ЕС въздушният транспорт не е либерализиран и по тези линии може да лети по един “национален превозвач“ от двете страни. До Русия например може да се лети само по междуправителствено споразумение и не случайно само България ер и Аерофлот летят с редовни лининии между България и Русия. Уиз ер и Ryanair и да искат не могат да пуснат полет от София до Москва. Луфтханза, Бритиш и т.н, са националните превозвачи за съответните държави. Унгария понеже и фалира националния превозвач е назначила Уиз ер за национален превозвач.

  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5132 Неутрално

    До коментар [#13] от "султана глаушева":

    И кой е "национален превозвач" в САЩ, Канада, Унгария, Дания? Austrian e на Lufthansa (мисля, че и Swiss). Iberia е на British, също и Air Lingus (Ирландия).

  17. 17 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2571 Неутрално

    До коментар [#12] от "Чоко и Боко":

    "възстановяващия се "Кремиковци".
    —цитат от коментар 7 на Един препатил

    Няма нужда повече да се чете."

    А трябва!

    http://www.svobodata.com/page.php?pid=11049

  18. 18 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9037 Неутрално

    Хората не страдат от мания за величие, че с цената на всичко да спасяват нещо, което не може да се спаси. Няма да останат непревозени.

  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5132 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ал Бънди":

    Вярно е, че въздушният транспорт с Русия не е либелизиран, но кое отношение с Русия е? Norvegian летят от Лондон до JFK с междинно кацане в Рейкявик.

  20. 20 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#13] от "султана глаушева":И кой е "национален превозвач" в САЩ, Канада, Унгария, Дания? Austrian e на Lufthansa (мисля, че и Swiss). Iberia е на British, също и Air Lingus (Ирландия).
    —цитат от коментар 16 на vassilun


    По правилата на ЕС национален превозвач на всяка една държава може да е която и да е авикомпания в ЕС с 51% участие на инвеститори от ЕС. Вече не може и конкретна авиокомпания да се назначава по принцип за национален превозвач, а за всяка нова линия трябва да има търг. Когато фалира унгарския национален превозвач теоритично всички авиокомпании в ЕС можеха да учатват в търга за отделните линии, като всяка линия можеше да се спечели от отделна компания. Разбира се унгарците леко наклониха търга към Уиз ер и той спечели всички линии от Унгария.

  21. 21 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5132 Неутрално

    До коментар [#14] от "aussie":

    Тъжно е, но съм съгласен с коментара Ви! Вместо да се търси начин да се лети по-бързо (Маями - Мюнхен е около 9 часа, а за Лондон - Сингапур направо не ми се мисли, преди години летях и Рим - LA за 14 часа), то се търси намаляване на разходите и се строят мастодонти като А380. Когато преди 7 години летях за пръв път с А380 от JFK до CDG наивно си мислех, че е по-бърз от В747, а се оказа само, че вози повече пътници, води до повече приходи за авиопревозвачите.

  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5132 Неутрално
  23. 23 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    До коментар [#16] от "vassilun":

    Голяма каша ти е в главата.
    Дания, Швеция и Норвегия имат общ нац. превозвач - САС.
    Аустриан НЕ е на Луфтханза, Суис обаче е.
    Иберия не е на Бритиш, а двете са слята компания, Бритиш НЕ са ПРИДОБИВАЛИ испанската компания чрез покупка или нещо подобно.

  24. 24 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    До коментар [#16] от "vassilun":

    Юнайтед Еърлайнс

  25. 25 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 402 Весело

    Костов е виновен!!

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  26. 26 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    И кой ще бъде националният превозвач на Италия? Нискотарифната Райън Еър? Мъка, мъка!
    —цитат от коментар 8 на султана глаушева


    Национален авиационен превозвач, държавно автомобилно предприятие, национална телекомуникационна компания, национална телевизия, национално радио - все понятия, които бяха (и все още в много страни са) употребявани от политиците за задоволяване на своите суета и цели, но за държавна сметка. Понятия, които глобализацията, развитието на технологиите и бизнес моделите прави излишни, но които все още съществуват там, където народа може, иска или е задължаван от политиците да плаща.

  27. 27 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2731 Неутрално

    До коментар [#16] от "vassilun":Голяма каша ти е в главата. Дания, Швеция и Норвегия имат общ нац. превозвач - САС.Аустриан НЕ е на Луфтханза, Суис обаче е.Иберия не е на Бритиш, а двете са слята компания, Бритиш НЕ са ПРИДОБИВАЛИ испанската компания чрез покупка или нещо подобно.
    —цитат от коментар 23 на areta


    Austrian Airlines е пълна собственост на Луфтханза.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  28. 28 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2731 Неутрално

    Това е поредна голяма стъпка към голямата реформа в самолетния бизнес/превоз. Въпрос на време е целия модел да се промени тотално посока ниско тарифни.
    —цитат от коментар 14 на aussie


    Не, мерси.
    Нискотарифните компании си имат пътниците. Аз не съм един от тях, по ред съображения.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  29. 29 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2731 Неутрално

    Нискоразходната ....:) Гугъл преводака не прощава.
    —цитат от коментар 5 на foxa5


    Всъщност низкоразходна е далеч по-коректен превод на концепцията low cost, която в България е преведена като нискотарифна, тоест има някакво внушение, че става въпрос за евтини билети. Всъщност low cost концепцията е точно намаляване на разходите чрез директни point-to-point полети, без връзки, използване на един единствен тип самолети, премахване на обслужването на борда, използване на по-евтини летища и т.н. По този начин част от спестените разходи се предават на пътниците под формата на по-евтини билети. Поне на теория. Първата компания, наложила успешно нискоразходния модел, е американската Southwest.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  30. 30 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    До коментар [#16] от "vassilun":Дания, Швеция и Норвегия имат общ нац. превозвач - САС.Аустриан НЕ е на Луфтханза, Суис обаче е.Иберия не е на Бритиш, а двете са слята компания, Бритиш НЕ са ПРИДОБИВАЛИ испанската компания чрез покупка или нещо подобно.
    —цитат от коментар 23 на areta


    За SAS е вярно че е национален превозвач на трите скандинавски страни, макар че нискотарифната Norwegian Air Shuttle вече е по-голяма авиокомпания. Austrian Airlines е дъщерна фирма на Lufthansa Group, както и Swiss International Air Lines, Brussels Airlines, и нискотарифната Eurowings / Germanwings. Вярно е, че след сливането си Iberia и British Airways образуваха International Airlines Group (IAG). Бившите акционери на British Airways получиха 55% процента от IAG. Преди сливането British Airways притежаваше 13,5% от акциите на Iberia, а останалите акционери на Iberia получиха 45% от акциите на IAG след сливането. Наречете го както искате.

  31. 31 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 2143 Неутрално

    До коментар [#16] от "vassilun":Юнайтед Еърлайнс
    —цитат от коментар 24 на mirohero


    Аз със същия успех ще кажа Американ еьрлайнс

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  32. 32 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1416 Весело

    Ликвидираи и някои нов да влезе тия са толкова утрепани че за нищо не стават

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  33. 33 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1416 Весело

    Ликвидираи и някои нов да влезе тия са толкова утрепани че за нищо не стават

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  34. 34 Профил на k stefanov
    k stefanov
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ал Бънди":

    Бритиш Еъруейз отдавна не е национален превозвач, а частна компания, базирана в Мадрид.

    k.stefanov
  35. 35 Профил на iah27527880
    iah27527880
    Рейтинг: Неутрално

    Твърдо "ЗА"!АлИталия за нищо не стават вече...
    —цитат от коментар 4 на Вонин


    Твърдо За монополите ли си? Не разбирам как човек може да се радва при сливане на корпорации и намаляване на конкуренцията. Ама важното е да се скача по фенски из форумите. За бил ...

  36. 36 Профил на iah27527880
    iah27527880
    Рейтинг: Неутрално

    Точно заради Райънер Алиталия е в това състояние. Убиха я, сега искат да я изкупят на безценица. Така работи капитализмът. После следва монопол ...

  37. 37 Профил на iah27527880
    iah27527880
    Рейтинг: Неутрално

    Това е поредна голяма стъпка към голямата реформа в самолетния бизнес/превоз. Въпрос на време е целия модел да се промени тотално посока ниско тарифни.
    —цитат от коментар 14 на aussie


    Това е сбъркан модел, породен от алчност и неуважение към човешкото достойнство. Трябва да се забранят полетите по никое време, тесните седалки, превозването на пътниците с автобуси или пеша до самолета като добитък в 21 век, безумно високите наказателни такси за глупости и пр. Пък после да си правят каквито искат модели. Има некаква граница която не требва да се прекрачва.

  38. 38 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":

    А в България да не би да си виждал такъв надпис? Това е прозвище, останало от време оно, като беше Балкан и когато думи като "национална гражданска авиация"имаха смисъл за пътуващите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK