
© Юлия Лазарова
Карти, карта за градски транспорт
След като бе спряна преди повече от месец, обществената поръчка за новата система за таксуване в градския транспорт в София е обявена отново. Търгът е с непроменени параметри – максимална стойност 88 млн. лева без ДДС, която ще се изплаща на равни месечни вноски за 10 години, като срокът за въвеждане в експлоатация, след подписване на договор, е между 18 и 24 месеца.
Бъдещата системата ще предлага възможност за таксуване на база изминато разстояние или за време, различни начини за плащане, включително и онлайн. Хартиените билети ще бъдат заменени от карти, които ще важат за метрото и всички линии от наземния градски транспорт. Във всички превозни средства ще бъдат поставени видеокамери и датчици, които ще броят качващите се пътници.
Процедурата беше обявена от общинското дружество "Център за градска мобилност" в средата на май, а две седмици по-късно 3 фирми подадоха жалби срещу процедурата в Комисията за защита на конкуренцията, по които регулаторът все още не се е произнесъл. Тогава директорът на дружеството Христиан Петров издаде заповед за временното спиране на търга.
Само след седмица от пресцентъра на "Център за градска мобилност" съобщиха, че процедурата е спряна. От там посочиха, че причината за това не са подадените жалби, а желанието на дружеството да даде повече време на кандидатите, за да подготвят документацията си за участие. Новият срок за участие е 13 септември, като офертите на кандидатите ще бъдат отворени ден след това.
xmm
Рейтинг: 1134 Любопитно....ще се изплаща 10 години.
Е кой ще авансира общината с такава сума?И ще чака след 7-8 години печалбата си?
Или системата ще е "за левче"?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4905 НеутралноПо стар гробарски тертип в сезона на отпуските. Апашите нямат почивен ден,
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Fred
Рейтинг: 1373 НеутралноНапълно излишна пък и абсурдна система. Като го заснема камера циганина и той стреснат ще си купи билетче? Да ама не, направо ще набие контрольорката която ще се опита да го глоби и дори само свали. Да не говоря за парите които са ОГРОМНА сума. Просто поредният начин да се напълнят джобовете на "правилните" хора.
Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.БМЗ
Рейтинг: 1089 НеутралноПилеене на народна пара.
Апокалипсисът апокалиптиченПуснете частен градски транспорт и гледайте как гратисчиите ще се изпарят яко дим. Защото частният превозвач има интерес да няма гратисчии.
Монополът е вреден.
vassilun
Рейтинг: 4693 НеутралноВ Лондон се качваш в автобуса само от предната врата и трябва да покажеш на шофьора картата си. Първият път (преди години) си мислех, че е като в България и не извадих картата си да я покажа. Човекът излезе от кобината и дойде да ми я поиска. Любезно ми обясни да си показвам картата винаги. Не съм против технологията и съм много за да се плаща за разстояние, но така описана системата няма да проработи! Най-добре би било редовните пътници да помагат на контрольорите в разправиите с гратисчиите!
jif44392826
Рейтинг: 233 ГневноВ Барселона, Генуа, Варшава и Милано т.нар. "карти за многократно пътуване" са хартиени.
Истината е, че пластиките много лесно се манипулират, както пишеше в една статия на Дневник отпреди време.
Поименни пластики имат само за месечно ползване и за по-дълги периоди от време.
Получава се малко като да преоткрием колелото.
dokker
Рейтинг: 402 НеутралноИ Виена, и Берлин.
Johannes Cabal
Рейтинг: 515 НеутралноКато махнат хартиеното билетче, с какво ще се таксува еднократно пътуване? Има хора, които един път на високосна се качват на градски транспорт.
SAVE EUROPE!!!