Концесионерът на летището в София ще разширява терминалите

Концесионерът на летището в София ще разширява терминалите

© Надежда Чипева, Капитал



Концесионерът на "Летище София" ще трябва или да модернизира терминал 1, или да построи терминал 3. Това казва в интервю за "24 часа" министърът на транспорта Ивайло Московски.


Летището е отесняло като възможности на терминалите, но не и пистата, която може да приема 10 млн. пътници годишно при трафик от 5 млн. сега, уточнява министърът.


Той изразява надежда през 2018 г. да бъде сключен договорът за концесия на летището, за който безплатен консултант е Европейската инвестиционна банка. Московски потвърждава, че настоява за задължително авансово плащане в размер на 224 млн. лв., колкото е разрешената от Брюксел държавна помощ. Набирането на оферти ще продължи 6 месеца.


Новите влакове




Министърът описва нова схема за финансиране на дълговете на БДЖ след като заради действия на служебния кабинет концесионирането не летището се отлага и на приходите оттам държавата в този момент не може да разчита. Според Московски Министерството на финансите би могло да разреши безлихвен заем, БДЖ да се разплати с облигационерите (сумата е 150 млн. лв.), а след като концесията на летището стане факт, държавата да си върне парите.


Търгът за нови влакове ще бъде пуснат през октомври и ще е на обща стойност 350 млн. лв., казва Московски. "Всяка година държавата дава по 35 млн. лв. за ремонт и модернизация на подвижния състав. Идеята е да ги съберем за 10 г. напред, ако финансовият министър ги увеличи, ще е по-добре, и да обявим процедура за нови влакове", пояснява министърът и уточнява, че те ще бъдат изплащани в продължение на 10 г.


Наземната железница ще се свърже с метрото


Московски разказва, че в София има идея жп влаковете да се срещат с метрото на входовете на града, вместо всички пътници да се стичат към Централната гара. "Да има рингови гари, които да дават възможност хората от влака да се прекачват на метрото", казва той и дава пример със зоната Божурище, до която ще се стига с влак, но с прекачване непосредствено от спирката на метрото "Обеля".

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на modus operandi
    modus operandi
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Терминалите наистина са зле и не отговарят на нуждите, това поне си е вярно.

  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    Тук си спомняме, как жителите на кв. "Гевгелийски" провалиха строежа на ЖП спирка на влаковете от Перник в Западен парк, въпреки че от там до метрото е 5 минути пеша. Българите са расисти не само спрямо други нации и религии, но и по градски и селски признак. Оттам насетне, какви гари и летища да очакваме от хора, които искат да си живеят в собственото село и да не се срещат с друг, освен с останалите селски?

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  3. 3 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5095 Неутрално

    Подписваме договори, които частично се изпълняват. Държавата не си търси неустойките за да не и избяга инвеститора.

  4. 4 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 394 Неутрално

    Всяко наливане на средства в продънената каца наречена БДЖ е загубена кауза. То и сега возенето с влак е някаква клизма, представям си до 10 година какво ще е. И нито дума за отваряне на пазара на частни пътнически превози по ЖП направления...

  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11438 Неутрално

    Идеите са добри. Да видим изпълнението и контрола...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    Брей, много лоши тез българи, брей! Авторът на коментар #2 чужденец ли е случайно?

    Според мен подобно разширение на терминалите е напълно уместно. След като натоварването се увеличава, логично е управата на летището да отговори на това.

  7. 7 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 344 Неутрално

    Основен минус е, че метрото в София се реализира по старите идеи от едно ти време..
    В много от смислените градове на запад, метрото и влаковете споделят общи трасета под земята. Но нека приемем, че вече е късно да се ридае за това..
    Задължително е да се направят възможно най-много топли връзки където се прехвърляш от едното на другото просто с закупуването на билет или чекирането на карта.. Колкото по-удобно стане, толкова по-добре ще бъде за всички.
    Това обаче включва и въвеждането на редовни регионални влакове от сорта : София - Калотина, София - Перник ( може и до Кюстендил/Благоевград ) , София - Мездра и т.т. на всеки 30-40 минути.. Така когато има постоянство хората могат реално да се възползват от тези връзки .. А не като сега на 5 часа 1 и да рискуваш да няма място ..

  8. 8 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 344 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    Да определиш правото на хората живеещи в даден район да отхвърлят някаква подобна идея с думите ,Българите са расисти' е повече от смешно и жалко..
    Именно това, че имат права и са ги употребили е пример за работеща демокрация ...

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5910 Неутрално

    До коментар [#8] от "sv3tli0":

    Сигурно той самият не е българин и затова пише така.
    По темата - концесионерът плати ли си дълговете към СА???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":Да определиш правото на хората живеещи в даден район да отхвърлят някаква подобна идея с думите ,Българите са расисти' е повече от смешно и жалко..Именно това, че имат права и са ги употребили е пример за работеща демокрация ...
    —цитат от коментар 8 на sv3tli0


    Демкокрацията дава пълното право на народите да си устроят свинарник по собствено желание и българите като цяло активно се възползват от този шанс.

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  11. 11 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    Когато се появи идеята за концесиониране на някакво летище идеята бе за летище Варна, впоследствие много бързо се включи и другото морско летище, така и 2-те морски летища бяха преотстъпени за 35 години на групировката ТИМ (Холдинг Варна). Някой може ли да даде информация какви са приходите от 2-те морски летища, след като такса обслужване на 1 пътник май е над 20 евро?
    Сега правителството се опитва да ни убеди, че то страшно (на живот и смърт) се нуждае от някакви си мижави 300-500 млн лв (160-260 млн евро) след като почти на шега взема заеми за по 200 млн евро, които ги "давали" при супер изгодни условия (като подарък), а тук реват, и са готови да подарят последната златна кокошка за мижави пари (а познайте кой ще е бенефициента? Българо-руската ТИМ?)
    разбрахме вече, че ГЕРБ е против всякакви частни инициативи (освен ако не са свързани с Гергов или с ТИМ), но що за идиоти са в НС, и никой да не попита какво му пречи на Рапон да пусне частни влакове?

  12. 12 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    Когато се появи идеята за концесиониране на някакво летище идеята бе за летище Варна, впоследствие много бързо се включи и другото морско летище, така и 2-те морски летища бяха преотстъпени за 35 години на групировката ТИМ (Холдинг Варна). Някой може ли да даде информация какви са приходите от 2-те морски летища, след като такса обслужване на 1 пътник май е над 20 евро?
    Сега правителството се опитва да ни убеди, че то страшно (на живот и смърт) се нуждае от някакви си мижави 300-500 млн лв (160-260 млн евро) след като почти на шега взема заеми за по 200 млн евро, които ги "давали" при супер изгодни условия (като подарък), а тук реват, и са готови да подарят последната златна кокошка за мижави пари (а познайте кой ще е бенефициента? Българо-руската ТИМ?)
    разбрахме вече, че ГЕРБ е против всякакви частни инициативи (освен ако не са свързани с Гергов или с ТИМ), но що за идиоти са в НС, и никой да не попита какво му пречи на Рапон да пусне частни влакове?

  13. 13 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Крайно време е да започне строителство на Т3 откъм Враждебна, на мястото на сегашните военни халета и хангари.

    седеньето го зголемува задникот
  14. 14 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Този е много вреден за транспорта в БГ

  15. 15 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1885 Неутрално

    ТИМ пак ще блажат изглежда. С любезното съдействие на "държавагта". Само не се знае дали ще вземат концесията преди или след като си фалират БГ Ер и започнат "на чисто" с Бул Ер.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    До коментар [#16] от "his43528421":

    На мен пък ми се вижда празно извън коледа/великден.

  18. 18 Профил на rado_sv
    rado_sv
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#15] от "aleks ivan":

    Много тъпа опорна точка са ти спуснали комунистите, поне сменяй плочата от време на време. Първо, Бг Ер е доста далеч от фалит, даже напротив, видно е, че дори едвам смогват да обслужат всички, особено през лятото. Второ, Бул Ер нямат общо с тях. Трето, който и да е концесионер ще е по-добре от мързеливите търтеи в момента. Четвърто - и най-важно - като пишеш едно и също през няколко дена не става вярно, само си личи, че си трол, и то не особено умен. :)

  19. 19 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1009 Любопитно

    Мили те те! Десни от €НП! Само концесии им в акъла! Защо ли? И офшорки!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  20. 20 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Летището е отесняло от всякъде (,а новият Т - 2 изглежда направо нелепо) и ако държавата няма пари за неговото разширение, единственото разумно решение е отдаването му на концесия. Разбира се, след прозрачно и честно състезание да се даде на читава фирма, която да го издигне на нивото на което трябва и може да бъде летище с такова географско местонахождение.

  21. 21 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Тук си спомняме, как жителите на кв. "Гевгелийски" провалиха строежа на ЖП спирка на влаковете от Перник в Западен парк, въпреки че от там до метрото е 5 минути пеша. Българите са расисти не само спрямо други нации и религии, но и по градски и селски признак. Оттам насетне, какви гари и летища да очакваме от хора, които искат да си живеят в собственото село и да не се срещат с друг, освен с останалите селски?
    —цитат от коментар 2 на cinik


    Гевгелийски е твърде в града. Третият метродиаметър ще завършва в Горна баня, а там има и ЖП гара, т.е. трафикът ще се терминира там.

    По-големият проблем е да направят малки автогари по същия метод за да не се налага автобусите да карат през града. Една автогара на ИнтерЕкспо Център или на спирка Дружба за идващите от АМ Тракия. Там могат да завършват и междуградските, които в момента въртят в Слатина. Идващите от северна България в другия край на третия метродиаметър, което означава някъде в Левски-Г. Хем така ще са нужни по-малки гари, хем в края на града ще се намерят по-лесно терени.

  22. 22 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 344 Неутрално

    До коментар [#15] от "aleks ivan":

    В днешно време да се чудиш кое е по-зле.. Намазването от страна на ТИМ/други или мизерият в която тъне летището..

    Снощи се прибрах от Холандия на Т1 и от вън сградата изглеждаще като стар хамбар за бутане.. Виждал съм селско летище в Швеция което няма място за 100 човека, но е в пъти по-симпатично от нашият Терминал 1..

    С достатъчно стриктни гаранции и контрол, да я дават концесията и да се следи за изпълнението на договора.. Трудно ще стане по-зле!

  23. 23 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1885 Весело

    До коментар [#15] от "aleks ivan":Много тъпа опорна точка са ти спуснали комунистите, поне сменяй плочата от време на време. Първо, Бг Ер е доста далеч от фалит, даже напротив, видно е, че дори едвам смогват да обслужат всички...
    —цитат от коментар 18 на rado_sv


    Като са далеч от фалит, тогава защо не си плащат дълговете от над 60млн към софийското летище? Което си е един вид държавна помощ, забранена в ЕС, но за мутренската ни реалност явно всичко е възможно: за сметка на простия данъкоплатец.

    И едвам смогват, защото както става ясно от онази статия в Капитал, се стремят да забавят фалита като закърпят (временно) положението с чартъри. Но неизбежното ще се случи и тогава отново ще пиша под статията "Казах ли ви аз"* ;)


    -------------------
    * По същия начин много хора предупреждаваха за КТБ, ама бяха обвинявани в тролство докато не стана късно.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  24. 24 Профил на modus operandi
    modus operandi
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#22] от "sv3tli0":

    Ами за съжаление има хора които предпочитат да е мизерно и държавно, вместо работещо и на концесия. Останало им е от соца това мислене, обичат си мизерията и толкова. Може да извадиш хората от соца, ама не можеш да извадиш соца от хората

  25. 25 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8649 Неутрално

    Този концесионер стана исторически.

  26. 26 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#7] от "sv3tli0":

    няма как да има общи трасета на метро и влакове, защото ползват съвсем различна сигнализация и автоматика...

  27. 27 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    Терминалите са в отвратително състояние, тоалетните отдавна са "кенефи", при това в Т2, за Т1 не ми се говори, слава Богу ми се налага да го използвам много рядко.
    Неволно подслушан разговор между някакви служители на летището (свободно шляещи се) по времето на служебното правителство "Верно ли са спрели концесията? Голям кеф! Дано никога не стане!"
    Преди няколко години се беше изметнала опората на единия ръкав и си стоя така почти ШЕСТ месеца докато някой я оправи!
    Единият асансьор към паркингите не работи повече от година и половина - ами, нищо, продължава да не работи.....
    Странно как за няколко години броят пътници се удвои - а печалбата на летището - обратно, отиде до нула.
    Само концесия, но от голяма международна фирма с опит и възможности ще оправи работата......

    Знанието е сила, информацията - власт
  28. 28 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2344 Неутрално

    До коментар [#4] от "mapuhcku":

    Няма проблем да има частни оператори, просто няма интерес защото цените на държавния са много ниски а линията е една и дори частния оператор ще бъде бавен.
    Има доста товарни оператори но там бизнес модела им е основан на гъвкавост и скорост заради новия подвижен състав и/или специализираната ниша.

  29. 29 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2344 Неутрално

    До коментар [#26] от "Батков-вън":

    Ех бре, как пък по цял свят може, само в България не става. Всеки немски град има ЕсБан линии или околоградски влакчета. Които в центъра минават по трамвайните релси а извън града по влаковите.

  30. 30 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    "Концесионерът на "Летище София" ще трябва или да модернизира терминал 1, или да построи терминал 3."
    "Московски потвърждава, че настоява за задължително авансово плащане в размер на 224 млн. лв."

    Преведено на разбираем български език това означава, че летището ще бъде продадено за 224 млн. лв. Нали не очаквате да се намери такъв идиот, който да снесе авансово 224 млн. лв., след това да се нагърби да ви разшири летището и накрая за това удоволствие да ви плаща и концесионна такса?

  31. 31 Профил на Николай Рангелов
    Николай Рангелов
    Рейтинг: 32 Неутрално

    Нали не очаквате да се намери такъв идиот, който да снесе авансово 224 млн. лв., след това да се нагърби да ви разшири летището и накрая за това удоволствие да ви плаща и концесионна такса?
    —цитат от коментар 30 на Един препатил


    Тези милиони са точно концесионната такса, платена авансово за 35 години.

  32. 32 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#31] от "Николай Рангелов":

    Четем отново статията:

    "...пистата, която може да приема 10 млн. пътници годишно при трафик от 5 млн. сега, уточнява министърът...."

    224 млн. лв. за 35 години прави по 6,4 млн. лв. на година.
    При 5 млн. пътници годишно това прави по 1,28 лв. на пътник.
    При 10 млн. пътници годишно това прави по 0,64 лв. на пътник.

    Та казвате, че не е продажба?

  33. 33 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#31] от "Николай Рангелов":

    Четем и една друга статия в "Капитал" от 10 май 2017 г.:

    Добро начало на годината

    "Летище София" продължава да бележи добри резултати и през първите три месеца на настоящата година. Дружеството е реализирало печалба 3.6 млн. лв., което е увеличение 95% в сравнение със същия период на преходната година. Това се дължи основно на ръста на приходите с 21.7% до 35.6 млн. лв. Излетелите и кацнали самолета на двата терминала на летището също са се увеличили с 24.4%, а превозените пътници са близо 1.5 млн., което е ръст близо 50%. В същото време разходите са се увеличили с 16% до 31.5 млн. лв.

    http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2017/05/10/2968543_letishte_sofiia_otchita_zaguba_zaradi_ktb_no_e_na/

    Което предполага за тази година около 6 млн. пътници (без разширение) и около 14 млн. лв. печалба.
    Откъдето пък човек започва да се пита дали става дума и за продажба или просто за подарък.

  34. 34 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1439 Весело

    До коментар [#15] от "aleks ivan":Много тъпа опорна точка са ти спуснали комунистите, поне сменяй плочата от време на време. Първо, Бг Ер е доста далеч от фалит, даже напротив, видно е, че дори едвам смогват да обслужат всички, особено през лятото. Второ, Бул Ер нямат общо с тях. Трето, който и да е концесионер ще е по-добре от мързеливите търтеи в момента. Четвърто - и най-важно - като пишеш едно и също през няколко дена не става вярно, само си личи, че си трол, и то не особено умен. :)
    —цитат от коментар 18 на rado_sv


    Е как да нямат общо Бул Ер и Бг Ер - я виж Боингите, с които работи Бул Ер, на кой бяха преди :). Пък и ако си достатъчно навътре ще ти светне защо са го направили.


  35. 35 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1439 Любопитно

    Ще стане много добре след 2 години, като пуснат метрото в Овча Купел - хората от Перник и т.н. слизат и бум веднага на метрото.
    В цяла Европа жп транспорта е много добре развит в довеждането на хора до градовете, които след това се поемат от градския транспорт. Същото може да стане и при нас, стига този транспорт да е такъв, на който може да се разчита. Така и с времето София ще се разтовари, като хората започнат да излизат от него.
    Говоря само за София, защото прогнозите сочат, че другите градове ще са с намаляващо население. Може само по морето да има възход заради руснаците.

  36. 36 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 344 Неутрално

    До коментар [#26] от "Батков-вън":

    Под "общо трасе под земята" би следвало да се разбира "тунел", не конкретна ел мрежа.
    Софийското метро не е проектирано за такива екстри така, че е безмислено да се коментира, както вече споделих.

    На някои места са се ореантирали, бих казъл доста умно, че жп влак и метро влак та дори и в някои случаи трамваи, могат спокойно да споделят общи тунели, в някои случаи и релси..
    И от доста време проектират бъдещите си схеми, така че максимално да комбинират и обвързват градската им система така че да стане максимално удобна за употреба (често и много сложна, цена която за жалост няма как да се подмине).

  37. 37 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#11] от "historama":

    Печалбата на държавното дружество СА беше сведена до 5 млн лева последната година. При тази тенденция следващата година щеше да е на загуба. Летял съм през повече от 50 европейски летища и мога да кажа, че София е най-гнусното от всички. Остарели монитори, празни магазини, миришещи тоалетни, свръх оскъпени мизерни бюфети. За Т2 мога да кажа,че е абсолютно ненатоварен, всеки път когато съм летял или кацал там ми прави неприятно впечатление празните зали и коридори, лоша организация на проверката на багажа, фактът че не работят автоматите за паркинга, бакшишите отпред.

  38. 38 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#33] от "Един препатил":

    Става въпрос за много голямо крадене в момента. От концесионера държавата поне ще вземе пари на куп, които иначе ще събира 30г при споменатата от тебе печалба. Освен това СА е толкова овехтял, занемарен и неподдържан, че да те е гнус да влезеш вътре.

  39. 39 Профил на skyfighter
    skyfighter
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#12] от "historama":
    Пригодите редовно се огласяват от Дневник, но най-добре си свали отчетите и чети от първа ръка, има ги в търговския регистър. Концесията е мисля 60% за Фрапорт и 40% за фирма около ТИМ, но не съм сигурен, че е Холдинг Варна.

  40. 40 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2230 Неутрално

    Летището в София - и двата терминала са малко стил "кучешка колибка" и имат еднозначна нужда от модернизация и сериозно разширение. Дори неголямото летище в Прага изглежда футуристично спрямо това в София. Да не говорим световните летища.

    E PLVRIBVS VNVM
  41. 41 Профил на dobrev
    dobrev
    Рейтинг: 239 Неутрално

    А защо държавата не докаже, че е добър стопанин и да построи нов терминал? Защото не може да се грижи и за тези двата, нали? Защото Терминал 1 е по-зле от селски кенеф. Лично съм виждал чужденка да изпада в криза от мизерията там. А на Терминал 2 е пълен хаос. Сега с концесията ще искат някой друг да им оправи бакиите, да построи нов терминал, да им даде няколко милиарда да си напълнят джобовете и после да изкарат въпросния концесионер най-черния. Изобщо не си заслужава някой да го взима това летище.

  42. 42 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2344 Неутрално

    До коментар [#41] от "dobrev":

    Защото няма как държавата да е добър собственик, доказано е многократно по целия свят. За причините може да се дискутира но решението е открито отдавна и се прилага навсякъде - дръжавата не върти бизнес и се занимава само с общите ни интереси - армия, полиция, правосъдие. Всичко друго е или напълно частно или ако се налага да е държавно е концесионирано и го управлява частник които плаща такса на държавата. И точно затова е далеч по-добре летището да се даде на концесия - частника си плаща, спазва договора и си движи сам оператината дейност.

  43. 43 Профил на Стефан Стоянов
    Стефан Стоянов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    На първи терминал има поне два теча. Ако искат наистина да ги поправят, а не само да отбият номера, да вземат да викнат майсторите от https://xn--h1aaaf4aied6b0a.com/  
    , така че хубаво да се изкъртят повърхностите и после да станат като нови.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK