Автоиндустрията в Германия се договори как да спаси дизела

Автоиндустрията в Германия се договори как да спаси дизела

© Reuters



"Срещата на върха" между германски политици и ръководителите на компаниите произдовители на автомобили продължи в Берлин часове наред без новина за споразумение как да се избегне криза в сектор, фундаментален за германската икономика. След като тя бе разделена на работни групи, продължи търсенето на решение, което "да спаси дизела".


Привечер се стигна до споразумение, подробностите за което тепърва ще излизат. Дитер Цетче, ръководителят на Daimler, обяви, че компанията му ще намали емисии от азотен оксид на 3 милиона коли Mercedes-Benz в Европа, от които 1 милион са само в Германия. Сдружението на автоиндустрията (VDA) предварително обеща да съкрати вредните емисии като модернизира програмното осигуряване на 5.3 милиона дизелови автомобила.


Новият софтуер за управление на двигателя трябва да направи по-ефективни филтриращите системи и да намали емисиите от азотен оксид с 25-30%. Но министърът на околната среда Барбара Хендрикс коментира, че тези планове могат да са само първа крачка, защото е необходимо по-цялостна техническа променя на колите.




Както тя, така и колегата ѝ от транспортното министерство Александер Добринд, заявиха, че федералното правителство ще стори всичко възможно да не се налага забрана за дизелови коли в германските градове. Добринд добави, че автоиндустрията ще предостави финансирани от нея стимули собствениците на дизелови коли на възраст над 10 години да ги сменят с нови модели с по-ниски вредни емисии.


Автоиндустрията в Германия се договори как да спаси дизела

© Reuters


Според агенция ДПА обсъжданите мерки са:


- създаване на специален фонд от 500 млн. евро, отпуснати от компаниите и правителството, за справяне с проблема с емисиите

- нова програма за субсидии за развитие на други форми на градски транспорт като велосипеден, релсов и обществен превоз с повече електроавтобуси и коли.


- подмяната на софтуер излиза около 100 евро на кола, но ако трябва да се сменят и елементи от колата, цената бързо достига 1500 евро.


Дял на дизеловите коли сред новорегистрираните пътнически автомобили на Запад.

Дял на дизеловите коли сред новорегистрираните пътнически автомобили на Запад.


Част от участниците в срещата: Матиас Висман, президент на Сдружението германската автоиндустрия, Харалд Крюгер - ръководител на BMW, колегата му Дитер Цетче от Daimler AG и Матиас Мюлер, главен изпълнителен директор на Volkswagen.

© Reuters

Част от участниците в срещата: Матиас Висман, президент на Сдружението германската автоиндустрия, Харалд Крюгер - ръководител на BMW, колегата му Дитер Цетче от Daimler AG и Матиас Мюлер, главен изпълнителен директор на Volkswagen.


Кой участва


На Националния дизелов форум присъстваха ръководителите на Volkswagen, Audi, Porsche, BMW, Daimler, на германските операции на Ford и на Opel. С тях разговаряха премиерите на провинции, където има големи автозаводи - Баден-Вюртемберг, Бавария, Хесен, Долна Саксония и Северен Рейн-Вестфалия.


Правителството иска проблемът да не се превръща в част от предизборната кампания по-малко от два месеца преди парламентарните избори. Консерваторите на канцлера Ангела Меркел все по-често са критикувани за прекалено близки отношения с мощните автоконцерни, както и за начина, по който подхождат към кризата с вредните емисии на колите. Събирането цели да върне доверието към автопроизводителите в момент, когато медии като сп."Шпигел" твърдят, че германските гиганти участват в картел от 90-те години насам.


Министрите обаче не искат да печелят врагове в лицето на 15 милиона собственици на дизелови коли, както и на автоиндустрията - най-големият износител е работодател за около 800 000 души. "Все още се нуждаем от силна автоиндустрия. Искаме производителите ни да продължат да успяват по света и да правят най-добрите коли. Трябва да спасим дизела, но и е нужно ново усилие за навлизане в епохата на електромобилите", каза Аримн Ласхет премиер на Северен Рейн - Вестфалия. В провинцията му са около една трета от доставчиците на германски коли, както и европейската централа на Ford.


Автоиндустрията в Германия се договори как да спаси дизела

© Reuters


Доверието се топи


Реакцията идва броени дни, след като социологическата агенция Emnid публикува в популярния седмичник Bild am Sonntag проучване, според което германците започват да губят доверие в автокомпаниите си. В сряда Die Welt публикува друго проучване ,според което 73% от германците искат политиците им да се държат по-твърдя спрямо автоиндустрията по проблема със замърсяването на въздуха особено в градовете. През юли продажбите на дизелови коли са намалели в Германия с почти 13% на годишна база и делът им в най-големия автомобилен пазар в европа е намалял от 46% в края на 2016г. на 40.5% в средата на 2017г.


Расте и недоволството на природозащитниците, които прокарват през съда предложенията си за забрана на замърсяващи коли в градовете. В сряда Greenpeace успяха да пуснат протестен транспарант от покрива на Транспортното министерство и се наложи в последния момент срещата да бъде преместене във вътрешното министерство.


Автоиндустрията в Германия се договори как да спаси дизела

© Reuters


Недоволни градове


В момента почти всеки трети пътнически автомобил в Германия е дизелов и от VDA и провинциалните правителства искат федералната власт в Берлин да отпусне финансови стимули, за да се разделят комерсиалните превозвачи от старите дизелови модели. Натискът расте и след решение на съд в Щутгарт, който преди седмица позволи от рамките на града в определени дни да бъдат отстранени дизелови коли, които не покриват стандартите за емисии.


Подобна крачка може да предприемат и други градове. "Политическият натиск е толкова голям, че германската автоиндустрия може да изгуби много повече от няколко дизелови коли", каза Герд Ландсберг, ръководител на Асоциацията на градовете и общините. Транспортният министър Александер Добринд каза преди срещата, че очаква "приемлива оферта от автоиндустрията" за намаляване на замърсяването в градовете, "но е очевидно, че цената за модернизирането трябва да се поеме от производителите - клиентите не може да бъдат товарени с нови разходи".

Автоиндустрията в Германия се договори как да спаси дизела

© Reuters


Индустрия под обсада


Германските автопроизводители, които опитват да се измъкнат от скандала за манипулиране на данните за вредни емисии, избухнал през есента на 2015г., се изправени пред нови разследвания и обществен натиск.


В същото време автоиндустрията е ключова за машиностроенето и износа. През миналата година в сектора е имало 1327 компании с 20 и повече служители, сочи федералната статистическа служба Destatis.


През 2016г. производителите на коли и части за тях са направили продажби за 407 милиарда евро, от които 63% са реализирани зад граница, допълват от Destatis.


В сектора работят около 828 000 души, което е 14% от заетите в германската промишленост.

Ключови думи към статията:

Коментари (195)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3772 Неутрално


    Автоиндустрията в Германия се договори как "да спаси дизела"

    ПОРЕДНОТО картелно споразумение !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Thrasimedes
    Thrasimedes
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Късно е вече да се спасява дизела.
    Трябва да помислят как най-бързо и успешно да се преориентират към електромобили.

  3. 3 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Мога само да кажа, успех на Тесла Мотор Со.

  4. 4 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    Няма какво да се спаси тука. Двигателите стават все по- сложни за да могат да се справят с повишените екологични изисквания. Дизеловият двигател вече заприлича на химическа фабрика с всичките си системи за почистване и промяна на изходните газове.

    Сложността води до оскъпяване в момент в който цените на батеритте падат, 10 пъти за 7 години, и още поне 4-5 в следващите 5 години. В един момент производството на електрическата кола ще е по- евтино от производството на подобна бензинова или дизелова. И тогава ДВГ ще поеме пътя на газовите лампи.....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  5. 5 Профил на anlon
    anlon
    Рейтинг: 263 Неутрално

    Автоиндустрията в Германия се договори как "да спаси дизела"ПОРЕДНОТО картелно споразумение !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА

    ===================================================================
    Това в съветска Русия няма как да стане. Въпрос на принципи.
    Както всички знаем, дизелът е изобретен от руски крепостен селянин още преди 180 години, но ретроградният царизъм е забутал изобретението в някаква дупка. Германците са го откраднали и сега се кичат със славата.

  6. 6 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4048 Неутрално

    В крайна сметка с повечко отстъпки и някакъв разумен времеви период нещата ще се уредят.

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3772 Неутрално

    До коментар [#5] от "anlon":

    дизелгейт помниш ли ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 540 Неутрално

    германския картел се договаря как да оцелява през следващите 25 години.. Да живее Тесла !

    Марс е изконна Американска територия!
  9. 9 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1502 Неутрално

    Умницииииии! Ще ви прегази Тесла докато се занимавате с глупости!!!

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  10. 10 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    Панаира свърши, тези сергия ще отварят. Да спират дизела и да се захващат с развойна дейност, че Тесла ще ги размаже!!!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  11. 11 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3120 Неутрално

    Social Justice Warriors

    Като нарочат нещо и протести и промиване на мозъци до дупка.

    Накрая ще искат да живеем в пещери и да се пасем трева сакън да не нараним чувствата на някое говедо.

  12. 12 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1502 Неутрално

    Ето го Крюгер (шефът на БМВ от снимката по-горе) как си разцепи китарата в Модел Х на Тесла, бягайки от журналист, който го разпозна на изложението в Женева. Даже, на въпрос на журналиста "каго ще видим нещо подобно от БМВ" отговори, че било прототип :) :)
    https://youtu.be/142KcOlhF1w?t=58s

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  13. 13 Профил на menio
    menio
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Работя в Audi и то в отдела от където преди години е тръгнала цялата измама. Решенията ги има и са взети. Новите разработки на дизелови двигатели са вече спрени. Бензинови двигатели се развиват софтуерно до края на 2017. Картел? Еми, има. Незнайно защо, никой не споменава Bosch? Bosch държи 90% от електрониката на всички коли. Били те VW, BMW, Toyota или Ford. Както и Continental. Не, Continental не произвеждат само гуми! При положение, че 3.0 TDI влиза в А4, Q7, Cayenne, след 2 години по Skoda и Passat, не знам що медиите гърмят с "Porsche Cayenne манипулиран, ала, бала". Така нареченият Motorsteuerung Steuergerät от кои е произведен? Bosch! Ще ви трябват разклонители скоро до паркоместата, ама айде да не става много врява ;)

  14. 14 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3120 Неутрално

    Добре ве стига сте ревали. Купувайте си Тесли - някой пречили ви.

    Ама първо са скъпи, второ возят ограничени километри.

  15. 15 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3120 Неутрално

    Забравих трето - след 8 години колкото е живота на батериите ще трябва да се охарчите още толкоз за нови батерии.

  16. 16 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Страшни простотии ще измислят зелените. Дай да оставим хората гладни и без работа само заради собствени амбиции. Как ще се произвежда електричеството за електокарите? Световното производство на електричество ще трябва поне да се умножи по 10 . А производството на батерии по-малък замърсител на природата ли е? И къде ще се изхвърлят? Като намалеят продажбите на горива ще намалеят и бюджетните приходи от акциз. Откъде пари за учителски и лекарски заплати тогава? За военни разходи въобще не говорим

  17. 17 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    Забравих трето - след 8 години колкото е живота на батериите ще трябва да се охарчите още толкоз за нови батерии.
    —цитат от коментар 15 на realguru


    Стига сте писали глупости! Първият Тесла роадстер с батерия, генерация 1 излезе 2005 и в САЩ го карат още. Сега Тесла е на батерия, генерация 3. Шеви Волт и Нисан Лийф излезнаха 2010. Има само една аварирала и сменена безплатно батерия на Шеви Волт от почти 300 000 продадени Шеви Волт 1 и 2 генерация и Опел Ампера. Калкулираната вероятност за авария е 2 на 1 000 000.

    Вече има Тесли по на 800 000 мили и с 89% от оригиналната батерия. Скоро четох за Шеви Волт, 2010-та минал 350 000 мили и без промяна в батерията.

    Хайде, стига с партенките!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  18. 18 Профил на the_thraex
    the_thraex
    Рейтинг: 611 Неутрално

    Страшни простотии ще измислят зелените. Дай да оставим хората гладни и без работа само заради собствени амбиции. Как ще се произвежда електричеството за електокарите? Световното производство на електричество ще трябва поне да се умножи по 10 . А производството на батерии по-малък замърсител на природата ли е? И къде ще се изхвърлят? Като намалеят продажбите на горива ще намалеят и бюджетните приходи от акциз. Откъде пари за учителски и лекарски заплати тогава? За военни разходи въобще не говорим
    —цитат от коментар 16 на le_bigmac


    +1

  19. 19 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10772 Неутрално

    Обратно изкупуване на 10 годишна кола срещу нов екологичен модел ? :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  20. 20 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Хайде, стига с партенките!
    —цитат от коментар 17 на Realist


    Не обръщай внимание на троловете!

    Със швабската автотровителна индустрия ще си заминат и много родни джамбазита, майсторчета и магазинчета за авточасти. Въпросните индивиди ще навдигат вой до небето докато Илон Мъск им го начуква отзад :-Д

  21. 21 Профил на Преслав Недев
    Преслав Недев
    Рейтинг: 982 Весело

    Пичове, вие само леките колички ли гледате? Да си поговорим за електрокамиончета? Как мислите, новия влекач на Тесла става ли? Чувам, че щял да конкурира американската дъщерна фирма на Волво - Mack :))))
    Захвърлянето на дизела е прекалено "оптимистично" желание. Бизнеса работи с него. Гъзарите са с бензин. А у нас най-големите гъзари са еко ориентирани и на бентлитата си слагат газови уредби. Все пак трябва да мислим за екологията ;)

  22. 22 Профил на paul_proteus
    paul_proteus
    Рейтинг: 525 Весело

    Social Justice Warriors Като нарочат нещо и протести и промиване на мозъци до дупка.Накрая ще искат да живеем в пещери и да се пасем трева сакън да не нараним чувствата на някое говедо.
    —цитат от коментар 11 на realguru



    А чувствата на тревата? Къде останаха те?

    "Nothing succeeds as planned" - J. Heller in "Good As Gold"
  23. 23 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 673 Неутрално

    Дизелът може и да не е много екологичен, но към момента е най-евтиното решение. След 10-на години електрическите автомобили ще са близки като параметри по възможности и цени и тогава дизелът ще залезе. Но дотогава пазарът ще го има и компаниите трябва да мислят как да останат на него! Това, което предлагат съвместно с федералните власти е иновации, модернизации и яко корпоративна социална отговорност! Не виждам какво се дивите и възмущавате! След 10 години германците пак ще са на пазара и ще правят електромобили, но дотогава ще поддържат дизела и няма да губят пазарен дял, нито да затварят заводи! Това е целта и изглежда ще я постигнат!!!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  24. 24 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    Не обръщай внимание на троловете!
    —цитат от коментар 20 на tvr18355030


    Аз самият имам Шевролет Волт, 2012-та моделна година. Вече е на близо 90 000 мили и не е мръднал. Гаранцията от производителя за тази кола е:

    1. Батерията- 10 години или 150 000 мили (240 000 километра).
    2. Мощната елетктроника и електрическият двигател- 15 години или 200 000 мили (322000 километра).
    3. Бензиновият двигател и всичко останало- 6 години, 60 000 мили (100 000) километра.

    Това е стандартна гаранция за щата Калифорния. Тази гаранция може да каже много какъв е планираният живот на отделните компоненти. Батерията, електрониката, електрическият двигател имат много по- дълъг планиран живот от компонентите свързани с бензиновият двигател.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  25. 25 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3264 Неутрално

    Как ще се спаси дизела? С удар с мокър парцал по врата на всякакви мечтатели. Автомобилите масово са навлезли от 100 години. От толкова са и ел.мобилите и са стигнали до крушата. Работата е ясна. Проблемът на Германия е, че е гъсто населена и практически с безброй коли. Вследствие на което са тежки здравословни проблеми. Ама вместо да се мъчат с елмобита, що не минат масово на газ. Чичко Тръмп ще им достави евтин втечнен газ от Аляска.

  26. 26 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3120 Неутрално

    До коментар [#24] от "Realist":

    И ко правиш като угасне батерията?

    Снимаш се до колата щото нищо не става вече.

  27. 27 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3120 Неутрално

    И като са толкоз убави що не се харчат електричките. В Дания като орязаха данъчните преференции - що продажбите се сринаха наполовина?

  28. 28 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Любопитно

    До коментар [#24] от "Realist":И ко правиш като угасне батерията?Снимаш се до колата щото нищо не става вече.
    —цитат от коментар 26 на realguru


    Кога ще угасне бе, гений?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  29. 29 Профил на tsb00482740
    tsb00482740
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Тесла отдавна работи по въпроса за спасяването на дизела. В момента Тесла е на път да прати дизеловите двигатели в музея, където ще бъдат на сигурно място и завинаги спасени. Имам предвид автомобилните дизели. Иначе за корабни и влакови двигатели и тежки камиони, танкове, както и за дизел-генератори, дизела ще си остане добра алтернатива.

  30. 30 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3120 Неутрално

    До коментар [#28] от "Realist":

    До колкото разбирам половината гаранция е минала вече. След още толкоз кво правиш. Що си мислиш че батерията има вечен живот?

  31. 31 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Весело

    До коментар [#28] от "Realist":До колкото разбирам половината гаранция е минала вече. След още толкоз кво правиш. Що си мислиш че батерията има вечен живот?
    —цитат от коментар 30 на realguru


    Една част не се разваля когато и изтече гаранцията. Батерията на моята кола и тогава ще е добре.

    Колата ми е вече на 6 години. След още толкова ще е на 12. Точно тогава, когато коламат ми стане на 12 години ще ми изтече гаранцията на батерията. И тогава ще е изминала 3.5 пъти повече от гаранцията давана от производителя за бензиновите компоненти на двигателя.

    Кола на 12 години е стара и си плаче за смяна. Иначе, бих я карал докато се скапе батерията или остарея достатъчно и ми вземат книжката. Което дойде първо!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  32. 32 Профил на Преслав Недев
    Преслав Недев
    Рейтинг: 982 Любопитно

    До коментар [#31] от "Realist":

    Я кажи, в Щатите кое е по-гъзарско да караш - Тесла или някое много вредно неекологично аналогово 40 годишно Камаро, без грам електроника?
    Или, дето се казва, "въпрос на ценности и корпоративна социална отговорност" :)))

  33. 33 Профил на patriotyt
    patriotyt
    Рейтинг: 409 Неутрално

    И те като Тръмп, той как да спасява въглищата, те дизела...хаха

  34. 34 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Весело

    Пичове, вие само леките колички ли гледате? Да си поговорим за електрокамиончета? Как мислите, новия влекач на Тесла става ли? Чувам, че щял да конкурира американската дъщерна фирма на Волво - Mack....
    —цитат от коментар 21 на Федоp Венедиктович Езеpский


    Ти гледай какво ще стане този септемвтри когато Мъск разкрие влекача на Тесла. Електричеството е между 5 и 10 пъти по- евтино от бензина и нафтата. Ако Тесла предложи влекачите без батерия (батерия на лийз) и със смяна на станции на определени места гледай как бизнеса ще се промени за няколко години. Транспортните фирми работят на много ниски маржини и за тях горивото е основно перо в разходите. Говорим за $100 милиарда пазар на нови камиони за година само за САЩ. Неслучайно при тази новина всички производители на камиони и двигатели за тях поевтиняха на борсата.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  35. 35 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Весело

    Я кажи, в Щатите кое е по-гъзарско да караш - Тесла или някое много вредно неекологично аналогово 40 годишно Камаро,
    —цитат от коментар 32 на Федоp Венедиктович Езеpский


    Те, това е гъзарско:

    https://www.youtube.com/watch?v=oSnoYEzZnUg&list=PL6P_poQgbbEifmytzaxu8aUfaY6Zn1PSo&index=2

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  36. 36 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#31] от "Realist":Я кажи, в Щатите кое е по-гъзарско да караш - Тесла или някое много вредно неекологично аналогово 40 годишно Камаро, без грам електроника? Или, дето се казва, "въпрос на ценности и корпоративна социална отговорност" :)))
    —цитат от коментар 32 на Федоp Венедиктович Езеpский


    В Калифорния - Теслата, в квадратните щати - Камарото.

  37. 37 Профил на Преслав Недев
    Преслав Недев
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#34] от "Realist":

    Хубаво ще направи. Там е удар да се вкара електричество. Все пак сам разбираш, че е по-добре да си вложиш парите в актив, отколкото в разход.
    За момента електрокарите са разход. За такси не стават. Ето, ти горе ги даде гаранционните километри. Осигури ли се такъв годишен пробег, тогава ще е революцията.

  38. 38 Профил на Преслав Недев
    Преслав Недев
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#34] от "Realist":

    За тежък автомобилен или верижен транспорт, честно мечтая. Ел.двигателя с такава и по-голяма мощност не е проблем, но захранването....

  39. 39 Профил на осмоъ
    осмоъ
    Рейтинг: 451 Неутрално
  40. 40 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 963 Неутрално

    " Добринд добави, че автоиндустрията ще предостави финансирани от нея стимули собствениците на дизелови коли на възраст над 10 години да ги сменят с нови модели с по-ниски вредни емисии." - Разбирай сега в Горубляне с колко дараци ще се напълни след некоя година... Нов внос, перфектна на 12 години, 10 бона! :)

  41. 41 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    Автоиндустрията в Германия се договори как да спаси дизела
    ------------------------
    Ъхъм, със същия успех в началто на 20 век са спасявали производството на файтони и камшици.....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  42. 42 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Весело

    До коментар [#37] от "Федоp Венедиктович Езеpский":

    Не знам какво разбирете под разход, но в САЩ едни от най- здравите автомобили са бензиново електричните. В Ню Йорк, Чикаго и Сан Франциско още има хибридни таксита по на 10 години и по на половин милион мили. Тойота Приус, Тойота Камри Хайбрид, Форд Ескейп Хайбрид, Форд Фюжън хайбрид, Нисал Алтима Хайбрид.

    Форд Ескейп Хайбрид е най- старият със среден пробег 160 000 мили за първата година и половина и в Ню Йорк И Сан Франциско още ги карат за таксита. Половин милион мили среден пробег.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  43. 43 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#13] от "menio":

    Де бе, не ги отваряй за щепселите. Т'ва дето го думаш си е баш така. Колеги от Бе Ем Ве то също разправят да се ориентираме към контката. Наздраве :)

  44. 44 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Весело

    До коментар [#34] от "Realist":За тежък автомобилен или верижен транспорт, честно мечтая. Ел.двигателя с такава и по-голяма мощност не е проблем, но захранването....
    —цитат от коментар 38 на Федоp Венедиктович Езеpский


    Вече има работеща разработка за такъв влекач в САЩ, нарича се Никола (Тесла):

    https://nikolamotor.com/

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  45. 45 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#2] от "Thrasimedes":

    И електромобили ще правят. А и много неща могат да се случат до 2040, когато френците щели уж да забранят дизелите.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  46. 46 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1746 Весело

    До коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":

    До коментар [#5] от "anlon":дизелгейт помниш ли ?
    —цитат от коментар 7 на КМЕТ В СЯНКА



    Звучи ми познато. Това не беше ли когато EPA откри нелегален софтуер за намаляване на NOx емисиите само в тестови условия в дизеловите автомобили на Волга/ГАЗ, Чайка и Моксвич в САЩ? Първо хванаха “flathead” двигателите, после и 5.5 литровите.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  47. 47 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2327 Неутрално

    Госпожа Фандъкова да напише успокоително писмо, че ще приеме всички дизелови бежанци в София, ще дава субсидии за стар дизел (вместо сегашния данък 30 лева) и ще им осигури безплатно паркиране в синята зона, по тротоарите и по градинките.

  48. 48 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 229 Весело

    Всеки си гледа неговото...дизел та дизел..уж германците били честни и добри?!?!?та да тровят хората ,ама и да печелят компаниите!!същата работа са и америкнците с ГМО царевицата на Монсанто..руснаците пък само воини и провокации им дай !!!

    Долу рушистите и фашистите
  49. 49 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    До коментар [#2] от "Thrasimedes":

    Стига се кланяхте на фалшиви богове.

    Към момента производството, употребата и последващата утилизация на една автомобилна литеево-йонна батерия е много по-вредено за природата от експлоатацията на един дизел за примерно 500.000 км.

    Поинтересувайте се какви химикали има в тези батерии, как се добиват, и т.н.

  50. 50 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 1108 Разстроено

    Идиоти.
    Целият свят е вперил поглед в Тесла и електромобилите, те дизелите щели да спасяват....
    И задниците си няма да спасят вече.

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  51. 51 Профил на Преслав Недев
    Преслав Недев
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#42] от "Realist":

    Най-грубо разход е всяка стока за потребление. Просто тя представлява похарчени пари и съпътстващи разходи за подръжка. "Актив" е синоним на инвестиция - както го казват стандартите - "отдава на части стойността си в продукцията". Но това са приказки за маса.
    За хибридите съм съгласен. Щом и в София вървят, където спрямо запада цените на такситата са изпилени, явно си избиват парите. Но не съм в час с подробностите. Поначало бягам от клиенти от транспорта и здравеопазването, че с много нерви плащат.

    Обаче се отклоняване от статията и Моди ще се задейства ;) за следващите 20 години не мисля, че ще се промени нещо кой знае какво. Въпросът е в друго - дали бензиновото лоби не натиска дизеловото?

  52. 52 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Весело

    Към момента производството, употребата и последващата утилизация на една автомобилна литеево-йонна батерия е много по-вредено за природата от експлоатацията на един дизел за примерно 500.000 км.Поинтересувайте се какви химикали има в тези батерии, как се добиват, и т.н.
    —цитат от коментар 49 на abdulhazred


    Това пък е поредната глупост. Вярно, за проста бензинова кола трябва малко по- малко усилие (енергия) за да се произведе (за дизелова и луксозна кола не съм убеден). Но според изследването на Блумбърг разликата се избива за малко над 10 000 километра (около година и половина каране). При положение, че автомобилните батерии имат да кажем 20 години живот като промишлени акумулатори на енергия след като свършат живота си в автомобилното приложение (примерно 10-15 години). И след това 100% рециклиране. Вие май не сте гледали робота на Епъл който разглобява Айфоните на части готови за рециклиране, 100% рециклиране.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  53. 53 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#12] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":

    Ако германската авто-индустрия беше закъсала толкова, веднага просто щяха да набутат батериите на Панасоник и да вдигнат колата на магистрален режим за да се намали риска от пожар - както при Тесла.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  54. 54 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1945 Весело

    Спокойно, хора! След няколко години, като се види, че Парижкото споразумение не върши работа, ще забранят личните автомобили и това е. Другият вариант е да се затрием като цивилизация от глупост - вярно, че излязохме много прости като вид, ама се надявам, че няма да излезем толкова прости ... )

  55. 55 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#50] от "Торбалан":

    Хаха, графиката видя ли? Ти ли си "целия сват"?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  56. 56 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    Да не забравяме и друго: "спасяването на дизела" е и борба за оцеляване на ДВГ. Бюджетите на затъналите в социализъм държави в Европа се пълнят здраво от акцизи върху горивата...
    Намаляването на коли с ДВГ би намалило значително попълненията в бюджетите, а това ще окаже непосилен натиск върху щедрите и разпасани социални програми...
    Очаквам да измислят всевъзможни такси и акцизи върху ползването на електромобили... поредното безумие.

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  57. 57 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#52] от "Realist":

    При положение, че автомобилните батерии имат да кажем 20 години живот като промишлени акумулатори на енергия след като свършат живота си в автомобилното приложение (примерно 10-15 години). И след това 100% рециклиране
    —цитат от коментар 52 на Realist


    Недай си Боже тези електромобили да стигнат до България, че родното "рециклиране" приклчюва с оставянето на въпросния отпадък на обозначеното място, и до там. И докато дизелите на 15-20 години, и новите дизели със свалени филтри могат да се усетят, на това с (не)рециклирането никой няма да обръща внимание докато не стане някоя национална екологична катастрофа.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  59. 59 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#54] от "rainbou1":

    Или пък да почнем със забрана на въглищата. Е, по-малко ток ще има, ама нали уж ще спасяват дизелите, ще има на какво да се кара.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 61 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Весело

    Недай си Боже тези електромобили да стигнат до България, че родното "рециклиране" приклчюва с оставянето на въпросния отпадък на обозначеното място, и до там...
    —цитат от коментар 57 на deutschwagen


    Какво вредно има в литиевите батерии, че съм го пропуснал? Разтворът е литиева сол и вода, сол като натриевата която използваме за си солим яденето. Катодът и анодът са въглерод (въглища) и никел (или кобалт).

    За разлика от литиевата батерия, примерно оловната съдържа сярна киселина за разтвор и видове олово за катода и анода. И пак, дори в България, като в целият свят, оловните батерии се рециклират много близо до 100%. какво пречи същото да стане и с литиевите батерии?

    Литиевите батерии не са вредни за околната среда, компонентите им не са като тези вложени в оловните акумулатори на всяка бензинова кола или никел- метал- хидринните батерии използвани в предишното поколение електрически хибриди.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  62. 62 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Забравих трето - след 8 години колкото е живота на батериите ще трябва да се охарчите още толкоз за нови батерии.
    —цитат от коментар 15 на realguru


    Пич, кой кара нова кола 8г?

  63. 63 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#61] от "Realist":

    Добре тогава. Значи пожарите по сметищата ще станат по-невредни.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  64. 64 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    Realist-a виж, колко иска Тойота за смяна батерии на Приус и пак ще говорим.
    А мантрата, че батериите им падат цените ми харесва особено.

  65. 65 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Весело

    До коментар [#61] от "Realist":Добре тогава. Значи пожарите по сметищата ще станат по-невредни.
    —цитат от коментар 63 на deutschwagen


    Значи, кобалта и никела са много ценни елементи за да бъдат захвърлени на сметището. Колкото, до въглерода, това е пречистен въглерод, въглищата са непречистен въглерод.

    Литиевата сол е естествен продукт, извлича се в минното дело и се изхвърля сега като боклук. В Невада например литиевата сол е отпадъчен продукт от работата на геотермалните електрически централи. В морската вода 5% от солта е литиева.

    В литиевата батерия няма редкоземни елементи, Тесла от години влага ел- двигател без редкоземни елементи в колите си. ГМ от второ поколение Волт и Болт използва да кажем 70% по- малко редкоземни елементи. Това примерно, от електрониката редкоземните еленти се рециклират защото някой от тях са в пъти по- скъпи от златото.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  66. 66 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#61] от "Realist":

    Предполагам сами по себе си размерите и количеството ще са проблем. То иначе от доста време им Ли-йон батерии.


    http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214993714000037


    https://eandt.theiet.org/content/articles/2016/10/lithium-ion-batteries-found-to-produce-toxic-gases/

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  67. 67 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Весело

    Realist-a виж, колко иска Тойота за смяна батерии на Приус и пак ще говорим.А мантрата, че батериите им падат цените ми харесва особено.
    —цитат от коментар 64 на deymus


    Колко батерии на Приус са сменени? Аз бих ви казал, че малкото сменени основно ползват стари Приуси от моргите.

    Смяната на батерията на Лийф, първо поколение е $5000.

    Плюс това, кой говори за смяна на цяла батерия? Няма такова нещо, сменят се отделни клетки.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  68. 68 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#65] от "Realist":

    Ами именно, това намалява стимула за рециклиране на тези батерии.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  69. 69 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 567 Неутрално

    След 10-на години електрическите автомобили ще са близки като параметри по възможности и цени и тогава дизелът ще залезе.
    —цитат от коментар 23 на Amot


    За какви 10 години говорите. И в момента Тесла Модел 3 напълно съвпада и по характеристики и по цена със БМВ 3-та серия и Ауди А4. Със малката разлика, че е значително по-евтина за експлоатация.


  70. 70 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    До коментар [#67] от "Realist":

    По памет, сменяха се комплект батерии.
    Същото е и с батериите на дистанционното, не сменяш само едната.

  71. 71 Профил на xqv31309910
    xqv31309910
    Рейтинг: 887 Неутрално

    Абе я да питам красивите и интелигентните, знаещи и можещи, следното:

    * Колко гори един 63АМГ, или пък М5.0, или W12 TDI, или каквито и да са там топ-двигателите на топ-моделите с най-много к.с. и вредни емисии? И какъв пробег имат тези автомобили за 1 година, чиято цена надхвърля цената на два-три ТИР-а?

    * Колко гори един ТИР? И колко изминава този ТИР за 1 година, в сравнение с посочените по-горе мепесета?

    * Колко гори един кораб, който ще докара новите жипуви Х6 от УСА до ЕЮ? И колко курса ще направи този беемвевоз за година?

    * Колко въглища ще изгорят ТЕЦ-овете, за да произведат електроенергия за железните рудници и стоманолеярните, за да снабдят автомобилните заводи, заводите, произвеждащи камиони, корабостроителниците?

    ---

    Като цяло политиците искат да изгърмят най-малкия бушон - този на дизелните леки автомобили! Я си представете какво количество гориво консумира, и какви вредни емисии изпуска най-големият дизелов корабен електродвигател, който е с мощност 102 000 к.с. .................

    100% антикомунист, ненавиждам ГЕРБ и ще си остана парламентарно непредставен. 100% ЗА БЕЛЕНЕ. Инженер-енегретик.
  72. 72 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Идиоти.Целият свят е вперил поглед в Тесла и електромобилите, те дизелите щели да спасяват....И задниците си няма да спасят вече.
    —цитат от коментар 50 на Торбалан


    Впери ги и ти. Пречи ли ти някой? Отиваш в Горубляне и си вземаш електромобил за 3000 лв. и готово. Нидей рива!

  73. 73 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 567 Неутрално

    До коментар [#28] от "Realist":До колкото разбирам половината гаранция е минала вече. След още толкоз кво правиш. Що си мислиш че батерията има вечен живот?
    —цитат от коментар 30 на realguru


    Я виж това:
    https://youtu.be/Gb_i4ihsJ1w

  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  75. 75 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Как се намаляват дизеловите емисии чрез ъпдейт на "програмното осигуряване" (демек софтуера)? Единствените начини са или измама (в което германският автомобилен картел има голям опит) или чрез изкуствено ограничаване на параметрите на двигателя. И двете не вършат работа, честно казано.

    Според мен трябва тези пари, дето германското правителство иска да даде, за се стимулира покупката на нови екологични автомобили, да се дадат за разработки в електромобилите - подобрение на батериите, както и други (например да се открият материали или конструкционни решения, които да направят купетата по-леки без да намалят сигурността).

  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 77 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 1108 Весело

    До коментар [#53] от "deutschwagen":

    Брей, какво прозрение! 😂😂😂

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  78. 78 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#74] от "Торбалан":

    Лаик, ти немските автопроизводители не ги мисли. Кажи, видя ли най-после графиката в статията? Всъщност прочете ли я изобщо, или първично коментираш само заглавието?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  79. 79 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 1108 Любопитно

    До коментар [#78] от "deutschwagen":

    Искаш ли да ти нарисувам как ще се развие графиката през следващите години или ще ти стигне оскъдното въображение да си я представиш?

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  80. 80 Профил на vxa15365434
    vxa15365434
    Рейтинг: 998 Весело

    Брей, темата Тръмп се оказа затъмнена от борбата на електрокарите с дизела

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  81. 81 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    " Добринд добави, че автоиндустрията ще предостави финансирани от нея стимули собствениците на дизелови коли на възраст над 10 години да ги сменят с нови модели..."

    Чудесни новини за търговците от автокъщите в Горубляне и Дупница!

    I Want To Believe
  82. 82 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1788 Неутрално

    До коментар [#2] от "Thrasimedes":

    или да се махнат от Германия -по евтино и по сигурно Утре не се знае какво ще се реши за ел колите най вероятно ще излъчват елмагнитни вълни който пряко увреждат мозъка особено на тия от гриинриис Интересно как пък са успели да влязат в министерство,по скоро кой им е съдействал

    гошо
  83. 83 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 1108 Любопитно

    До коментар [#78] от "deutschwagen":

    Нека се опитам да ти помогна...
    https://www.statista.com/statistics/267819/nokias-net-sales-since-1999/
    Виж продажбите на Nokia през годините. През 2007г една феноменална американска компания започна революция в мобилните телефони... появи се iPhone на пазара ;)
    После всички знаем как се развиха нещата....

    С какво дизела с пушека си ще спечели битката с електромобилите и софтуера, с който идват...

    Да ти чуя аргументите?

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  84. 84 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    Social Justice Warriors Като нарочат нещо и протести и промиване на мозъци до дупка.Накрая ще искат да живеем в пещери и да се пасем трева сакън да не нараним чувствата на някое говедо.
    —цитат от коментар 11 на realguru



    А чувствата на тревата? Къде останаха те?
    —цитат от коментар 22 на paul_proteus


    Тревата няма нервна система, та от нея може да се яде, според мен.

  85. 85 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1788 Любопитно

    До коментар [#56] от "Торбалан":

    това за акциза и на мен ми е много любопитно и подозрително Изглежда любителите на ел колите си правят сметката без кръчмаря

    гошо
  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  87. 87 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9002 Неутрално

    " автоиндустрията ще предостави финансирани от нея стимули собствениците на дизелови коли на възраст над 10 години да ги сменят с нови модели с по-ниски вредни емисии."
    И после ние ще отидем да ги докараме тука.

  88. 88 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 1108 Весело

    До коментар [#86] от "deutschwagen":

    Доста безсилен се оказваш 😂😂😂
    Аргументи в полза на дизела имаш ли или се предаде?

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  89. 89 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    " Добринд добави, че автоиндустрията ще предостави финансирани от нея стимули собствениците на дизелови коли на възраст над 10 години да ги сменят с нови модели с по-ниски вредни емисии." - Разбирай сега в Горубляне с колко дараци ще се напълни след некоя година... Нов внос, перфектна на 12 години, 10 бона! :)
    —цитат от коментар 40 на buiko


    На 12 години десет бона друг път, 4-5 най-много, ако верно е в перфектно състояние, особено ако стане да не могат да пипат километража.

  90. 90 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3264 Неутрално

    "Кога ще угасне бе, гений?"
    [quote#28:"Realist"][/quote]

    Като падне акумулатора. Тук един се хвалеше, че с едно зареждане можел да стигне от София до Ст Загора. И като стигне какво? В цялато СтЗагорска област по магистралата няма нито една бензиностанция, камо ли газстанция. А ако има ще чакаш часове. Абе откажи се!

  91. 91 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2475 Неутрално

    Половинчато решение с цел да се запази нещо което си отива.
    Това винаги е било разликата между Германия и САЩ. В САЩ видят ли нещо ново всички скачат на него - инвеститори, фирми, учени купувачи.
    В Германия е точно обратното - старото се пази и лъска до блясък.
    Дизела винаги ще има приложения и ще се използва но защо в малки Европейски колички? Защо в тесни Европейски градове където хората така или иначе ще се издушат от теснотия. Тези пари трябваше да ги вложат в зарядни устройства по паркингите и в развитието на нови батерии.
    Разбирам че в Европа хората масово нямат гаражи където да си зареждате колите нощем. Но паркинги има. Има също Суперчардж станции изобретени от Тесла и патента е даден безплатно на света да го ползва. На тези станции зареждащия ток е 400 VDC прав ток и зарежда голяма батерия до 80% за 15 -20 мин. Докато пазаруваш в супера колата ти може да се зареди на паркинга, нали. Там трябваше да отидат тези пари.

    California Über Alles
  92. 92 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#28] от "Realist":

    Като ти свърши бензина в резервоара на тоя травестит дето го караш хем ДВГ хем електро мотор, е? И кое му е Екологичното, като при зареждане бензиновия ти мотор харчи 7 литра на 100?

    Дела трябват, а не думи.
  93. 93 Профил на p_s
    p_s
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#67] от "Realist":

    Колега, как не се отказа, не знам..
    Аз вече като видя статии с подобна тематика не чета коментарите защото Ганьо едно си знае и бае.. Просто българския форумен дървен филисоф не знае граници..

    А междувременно аз съм в същата тази България, и електромобилът ми тихичко мина 110 хил км и 4 години :) .. без ремонти
    .. междувременно прехвалената Ес класа в семейството - над 40 бона по ремонти.. то не бяха кардани, картери, скоростни кутии, климатици, въздушни възглавници.. каквото се сетиш..
    Иде ми да напиша роман, но няма смисъл.. 50 човека ще прочетат, 15 може да се сменят мнението, и при следващата пдобна статия ще има още 1000 акъли от баш майстори..

  94. 94 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 1108 Любопитно

    До коментар [#91] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Според мен не е просто технологично късогледство, ами е свързано с факта, че горивата се ползват за да се пълни държавния бюджет, товарейки ги с акцизи (затова е огромната разлика в цените на горивата в САЩ и Европа).
    Не ми е ясно как европейските дуржави с безобразния си социализъм ще се откажат от ДВГ и акцизите върху горивата...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  95. 95 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 970 Неутрално

    До коментар [#93] от "p_s":

    Евала за електричката :)
    Каква е тая С класа, че толкова пари сте набили там!? Пф

  96. 96 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#83] от "Торбалан":

    Немските автопроизводители не са нищо подобни на Нокиа. И колкото и да си харесвам двата Айфона, Епъл нито са измислили смартфона, нито са водещи по продажби в сегмента (и телефон, и оп. система).

    Не знам от къде идва тази мания при теб да се обвързват дизелите с немските производители. Наистина е забавно как още не разбираш какво се опитвам да ти онбясна. Нека пробвам по-директно:

    http://im.ft-static.com/content/images/2fcf4a6e-6155-11e5-a28b-50226830d644.img


    Едва ли ще се сетиш сам, за това ти го казвам - гледай цифрите отдясно. Сега пак погледни графиката в статията. Белким вденеш, ама надали!

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  97. 97 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    До коментар [#93] от "p_s":Евала за електричката :)Каква е тая С класа, че толкова пари сте набили там!? Пф
    —цитат от коментар 95 на t0d0


    Електричката му е Опел Ампера, с година- две по- млада от моят Волт.

    До коментар [#93] от "p_s":

    "и при следващата пдобна статия ще има още 1000 акъли от баш майстори.."

    ++++++++++++

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  98. 98
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  99. 99 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#67] от "Realist":

    Няма смяна на клетка, лично с приятели разглобихме батерия на Смарт и трябва да ти кажа че труда да се смени само клетка ще излезе колкото да се смени цялата батерия, а следващата клетка ще даде фира след не повече от месец.

    Дела трябват, а не думи.
  100. 100 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#91] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Не мисля, че става въпрос за "лъскане" на старото, а по-скоро за балансирана стратегия, вместо да се скача само на новото. Едва ли дизелите ще останат в малките европейски колички - по-скоро ще са за големите. И най-вече става въпрос за избягване на пълна забрана на дизелите поне за следващите 10 години и замяна на старите дизели с нови. Изобщо не става въпрос да се залага на дизелови двигатели.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK