Има как българските превозвачи да се компенсират за тол-системата, смята транспортният министър

Има как българските превозвачи да се компенсират за тол-системата, смята транспортният министър

© Георги Кожухаров



Има начин българските превозвачи да получат компенсации след въвеждането на тол-системата за товарните автомобили, заяви в сутрешния блок на Би Ти Ви транспортният министър Ивайло Московски. По думите му тол-системата следва да се фокусира върху транзитно преминаващите камиони, защото те съставлявали 50% от товарния трафик.


"Има механизми, които могат частично да компенсират натовареността към локалния бизнес. Не би могло да се направи по официален начин, че за местни фирми не важи, т.е., като е дискриминационно", уточни Московски, без да посочи конкретните механизми. Добави, че се надява на нормален диалог между превозваческия бранш и правителството около въвеждането на тол-системата.


Министърът посочи, че при сега действащата винетна система камион може да премине през България с еднодневна винетка на цена от 10 евро, а в съседни държави и в страни от Западна Европа цените са между 8 и 10 пъти по-високи. Той цитира доклад на Световната банка, според който приходите за българската държава от въвеждането на тол-такси биха били не по-малко от 1 млрд. на година.




"Важно е да се знае, че ако процедурата продължи да бъде в тези процеси на постоянно обжалване, държавата има вариант и най-вероятно ще го приложи", каза още Московски. В събота премиерът Бойко Борисов заяви, че тол-системата ще бъде изградена с държавни средства, ако продължат обжалванията на обществените поръчки за избор на изпълнител. Вчера бяха отворени офертите в поредния търг за изпълнител на тол-системата. Кандидатите са шест.


Московски съобщи още, че се очаква да започне нова процедура за отдаването на летище София на концесия, след като служебното правителство на Огнян Герджиков спря обявения от втория кабинет "Борисов" търг. Очакват се преговори с Европейската инвестиционна банка, която да извършва наблюдение на процедурата. Той отхвърли обвиненията, че концесията ще доведе до оскъпяване на летищните такси и отлив на трафик, и даде пример със западни държави, където летищата са дадени на концесия.


"Няма нужда да правим концесията мръсна дума. Това е един от добрите механизми в държавата да влязат средства от частни капитали", изтъкна той.


"Цялата транспортна инфраструктура до момента, която е концесионирана от министерството, общите приходи за държавата от концесионни такси са над 220 млн. кева. За 2016 г. концесионните такси са в размер на близо 30 млн. лв., а само за първите 7 месеца на годината надхвърлят 32 млн.", посочи Московски. По думите му по сключените договори за концесия се изпълняват инвестиции в размер на над 1 млрд. лева.


Към момента БДЖ е с 393 млн. лева задължения, съобщи още Московски, като посочи, че компанията е била заварена с дългове за над 850 млн. лв. Той изтъкна, че има договорки с кредиторите за разсрочване на задълженията. Той припомни, че предстоят процедури за нови влакове, като добави, че сега има локомотиви на по над 40 години.

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12081 Неутрално

    Ще им намалят данъците :)
    Но въпросите са:
    тол системата само 50% от потока ли трябва да покрива?
    превозвачите в България ще си купуват ли винетки?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2269 Неутрално

    "Не би могло да се направи по официален начин, че за местни фирми не важи, т.като е дискриминационно"

    Т.е. ще се прави полу-легално. За едни ще има суджук, за други няма да има. Е, защо после се сърдите, когато ви се каже, че ГЕРБ е организирана престъпна група?

  3. 3 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2269 Неутрално

    "Министърът посочи, че при сега действащата винетна система камион може да премине през България с еднодневна винетка на цена от 10 евро, а в съседни държави и в страни от Западна Европа, цените са между 8 и 10 пъти по-високи."

    Добре, де - защо тогава се прави тол-система, търгове, 200 млн. харчове, концесии? А не се вдигне цената на еднодневната винетка за камиони? И като ви се казва, че ГЕРБ е организирана престъпна група какво невярно има?

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1343 Неутрално
  5. 5 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#3] от "Един препатил":
    А как ще се откраднат едни пари?
    Държавата губи огромни приходи, само и само да се обоснове един огромен разход.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  6. 6 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4205 Неутрално

    ДНЕВНИК, защо не намерите един що0годе нормален човек да прокоментира тази нова идея на Борисов за грабеж?
    200 млн за 10-12 будки с бариерки по АМ Тракия и Марица, и най-много 4 в Северна България на АМ Хемус - всичко това за 200 млн!? Докога тази шайка разбойници ще ни ограбват, и ще ни гледат нахално право в очите?

  7. 7 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4205 Неутрално

    ДНЕВНИК, защо не намерите един що0годе нормален човек да прокоментира тази нова идея на Борисов за грабеж?
    200 млн за 10-12 будки с бариерки по АМ Тракия и Марица, и най-много 4 в Северна България на АМ Хемус - всичко това за 200 млн!? Докога тази шайка разбойници ще ни ограбват, и ще ни гледат нахално право в очите?

  8. 8 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 552 Неутрално

    "Не би могло да се направи по официален начин, че за местни фирми не важи, т.като е дискриминационно"Т.е. ще се прави полу-легално. За едни ще има суджук, за други няма да има. Е, защо после се сърдите, когато ви се каже, че ГЕРБ е организирана престъпна група?
    —цитат от коментар 2 на Един препатил


    В цяла Европа местните правителства се опитват полулегално да си защитават местния бизнес. Регулацията в някои държави шофьорите на камиони задължително да почиват в хотел например е насочене срещу конкуренцията от Източна Европа. Европейската комисия обаче от време на време успява да парира подобни протекционистични мерки.

  9. 9 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 304 Неутрално

    ДНЕВНИК, защо не намерите един що0годе нормален човек да прокоментира тази нова идея на Борисов за грабеж?200 млн за 10-12 будки с бариерки по АМ Тракия и Марица, и най-много 4 в Северна България на АМ Хемус - всичко това за 200 млн!? Докога тази шайка разбойници ще ни ограбват, и ще ни гледат нахално право в очите?
    —цитат от коментар 7 на historama


    Просто нямаш представа за какво се говори, и нямаш представа какво да напишеш.

  10. 10 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 294 Неутрално
  11. 11 Профил на chimay
    chimay
    Рейтинг: 469 Разстроено

    Моля????

    Да компенсират частния бизнес за регулаторно решение на Държавата? Я, у лево, че и с моите пари. Някои хора не разбраха, явно, че комунизма свърши!!!

    Или вдигат цените на превозите, или пускат кепенците и отиват да си търсят друга работа. Това е. То бива калинки, в Герб бива, но тези вече искат курбан да стават.

    За БДЖ, няма да говоря; само ще попитам къде са 1300 локомотива, 28 000 товарни и 9 000 пътнически вагона (това е без подвижния състав на Транспротни и ЖП воиски) по ведомост от 1989 година.

    Преход? Демокрация? Див социализъм и експроприация е вашето, ниедни!

  12. 12 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Този е вреден за транспорта

  13. 13 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Министърът посочи, че при сега действащата винетна система камион може да премине през България с еднодневна винетка на цена от 10 евро, а в съседни държави и в страни от Западна Европа цените са между 8 и 10 пъти по-високи.
    " Не би могло да се направи по официален начин, че за местни фирми не важи, т.е., като е дискриминационно", уточни Московски, без да посочи конкретните механизми."
    Със сигурност няма нито един сериозен "местен" превозвач, който всеки ден си купува еднодневна винетка. Направете еднодневната винетка 5 пъти по скъпа/за да не се пренасочи международния трафик/ и на данъкоплатците ще бъдат спестени стотици милиони. Не, че ще го усетят по някакъв начин - в образованието или здравеопазването например.

    "Няма нужда да правим концесията мръсна дума. Това е един от добрите механизми в държавата да влязат средства от частни капитали", изтъкна той.


    Вицепремиерът Симеонов:
    "Не е нормално да даваш концесия за 20 години. Ние просто ги правим назначени печеливши",
    Браво! Най - накрая някой от действащите управляващи да каже, че царят е гол. Случайно или не, Симеонов е разбрал нещо, което се вижда от самолет и се отнася за всички т. нар. концесии/не само за плажовете/, в българският им вариант, много подобен на африканските такива. Доброволно абдикиране на държавата/с манипулативната неолиберална мантра, че "държавата е лош стопанин, превърнала се във философия на управление в БГ/, от печеливши дейности/бизнеси/, от които при една добра организация, структура, контрол и мотивация на служителите и мениджърите, бюджета може да се пълни безпроблемно. Тогава пари ще има за всичко. Пример "приватизаторът" в България/не е концесионер, което е още по - лошо/, ЧЕЗ - държавна компания, която с печалбите си финансира НОИ на Чехия и пенсиите там. "Лош стопанин" е държавата България. Съзнателно или от некадърност. Или и от двете едновременно. "Добри стопани" са държави, като Германия, Италия, Франция, Швеция, Финландия, Италия, Чехия/все държави- членки на ЕС/, Норвегия ............. Да се готви националното летище "София", обект от критичната инфраструктура/при това много печеливш/, от изключително важно значение за националната сигурност на страната.
    Идеята на МТ при Борисов 2, бе с парите от концесията на летището да се финансира БДЖ, каето е непозволена държавна помощ, за която трябва разрешение от ЕК. Каквото все още няма.

  14. 14 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3825 Неутрално

    Глупости на търкалета...! Нищо няма да направят по тоя въпрос просто, защото не могат. А не могат, защото ще ги цапардосат откъм ЕС, заради поставянето в неравностойно положение на наши и чужди субекти.
    Вдигат шум и баламосват нашите, колкото да ги залъжат, за да няма протести. После, стъргане по общия ред и ще обясняват, колко много искали да помогнат, ама не станало заради ЕС...!

    Бивш tww09306483.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK