Само нов мост можел да реши проблема с трафика на "Дунав мост" край Русе

Само нов мост можел да реши проблема с трафика на "Дунав мост" край Русе

© Надежда Чипева, Капитал



Трафикът през Дунав мост се е увеличил двойно за една година, каза днес директорът на митницата в Русе Венцислав Халаджова, а според областния управител на града Галин Григоров, решението за премахване на задръстванията на съоръжението е да се изгради паралелен мост, който да се свърже с бъдещата магистрала Русе-Велико Търново. Двамата бяха гости в сутрешния блок на БНТ.


Директорът на митницата в Русе заяви, че обработката на документите отнема 2-3 минути. Областният управител на Русе не скри, че задръстванията са почти ежедневние, въпреки въведените мерки за по-лесни заплащания и по-бързата обработка на документите. Директор на митницата в Русе допълни, че се наблюдава тенденция на постоянно увеличение на трафика.


"Преди да влезем в ЕС, когато имаше пълен митнически контрол, тежкият трафик беше около 500 камиона на денонощие. През последните години трафикът на тежки камиони достига 2000 - четири пъти увеличение, подчерта Халаджов.


За цялата минала година на "Дунав мост" са били обработени около 700 хил. автомобила, а до момента те са 1.37 млн. "Увеличението се дължи основно на лекия трафик заради силния туристически сезон. Тежкият трафик е запазен като обем", обясни Венцислав Халаджов.

Ключови думи към статията:

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3474 Неутрално

    Лично аз, малко се съмнявам...! И втори мост да направят, нашенските мързеливи гранични полицаи и митничари, пак нещо ще им пречи...!
    Според мен, проблема е в липсата на организация и още по-голямата липса на прилежаща инфраструктура, като паркинги и места за подход и обработка на документи!
    За пословичната мръсотия и липсата на тоалетни по нашите ГКПП-та, даже и не ми се говори, че е срамно...!

    Бивш tww09306483.
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    всичкото бавене е заради незаконните такси, които вземат и двете страни.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10682 Неутрално

    Ами да го построят тогава :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на Tzariqt e Gol
    Tzariqt e Gol
    Рейтинг: 224 Неутрално

    Само с Герб и Борисов напред.

  5. 5 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3171 Неутрално

    Мостът много често го спират или му ограничават движението заради ремонтни работи. Това също трябва да се има в предвид, когато се отчитат задръствания.

  6. 6 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Глупости - просто трябва да увеличат пунктовете за обработка на документи на камионите. Пак някоя строителна далавера се замисля с този мост

  7. 7 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 719 Неутрално

    Абсолютно вярно! Нов "Дунав мост" , нови магистрали в цяла Северна България, тунел под Шипка. Бъдещето на България са новите пътища към Християнска Европа, а не към Турция и Анадола.

  8. 8 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2196 Неутрално

    Видин - Калафат уж беше направен да облекчи - Русе - Гюргево.

  9. 9 Профил на гражданин
    гражданин
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#7] от "bobhunter":

    Тунелът под Шипка е безсмислен - няколкостотин милиона, които ще ускорят с десет минути движението. По- добре да се направи магистралата до Варна и скоростен път Велико Търново - Маказа, магистрала София - Калотина, южната дъга на София и скоростен път/магистрала Черно море.
    Същото и за втория мост. Сигурен съм, че е задръстен капацитета не на моста, а на гишетата за обработване на документите. Не би трябвало да се събира такса за минаване на леки автомобили, а за тежките това трябва да е със винетката по някакъв начин. Повече гишета за обработка преди и след моста и минаване на моста с пълна скорост и трафика ще се увеличи още няколко пъти без да има задръствания.

  10. 10 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    Сигурно две е повече от едно, но организацията на границата и работата на различните служби може да бъде в пъти по-добра.
    Вместо мост, може да се направи (разшири) мястото и пунктовете за обработка на документите на тежките товари, ако има нужда и обработката на леките автомобили - все пак говорим за поток между две членки на ЕС.
    А те се изхитряват да прават задръствания по всичките ни граници, а не само на моста.
    А по отношение на чистота, тоялетни и прочее, причината е само в ориенталското мислене и липса на елементарен ред и някаква култура, както от страна на граничните власти, така и от голяма част от контингента преминаващи.

  11. 11 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3474 Неутрално

    Като знаем нашите, какви са бързаци...! Тоя мост, остава някъде в светлото бъдеще... И се чудя дали, преди или след втория мост над канала във Варна, ще се строи...?! :)
    Не е ясно, защо не се разпределя трафика равномерно, с още мостове около Силистра и Никопол, примерно?
    Сещам се и за друго...! Вече шеста или седма година стана, как румънците ни чакат да направим няколко километра път и КПП, за още един граничен пункт, който да свърже Крушари с Баняса...! Няма и няма...! Само празни приказки и обещания...!
    Милиционерщината си ги тресе нашите, ама здраво!

    Бивш tww09306483.
  12. 12 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 957 Неутрално

    А за какво направиха Дунав мост2, само със строителство
    не става трябва и акъл !!!

  13. 13 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    Или нов или този да бъде двойно разширен.

    The best way to predict the future is to invent it.
  14. 14 Профил на galleen
    galleen
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#9] от "гражданин":

    Ти май не си минавал през Шипка

    El pueblo unido, jamás será vencido.
  15. 15 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 343 Неутрално

    В интерес на истината няма нужда от втори мост. Мостът при Видин е с 4 ленти, но колоните от камиони са по 7 километра. Проблемът не е в капацитета на моста като транспортно съоръжение или в неговата пропускателна способност, а в крайна и пословична туткавост на граничните власти. Ако ще и 10 моста да направят, ако е отворено едно гише с един тумбак в него, нищо няма да постигнем... А те се бавят нарочно, за да може да си платите за по-бърза обработка на документите... Всеки, които си е купул автомобил от автокъща е чул от продавача следната фраза - дайте едни пари (100 лв), имаме човек в КАТ да мине колата, вие само ще си вземете талоните после, да не чакате по опашки...

  16. 16 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Абсолютно вярно! Нов "Дунав мост" , нови магистрали в цяла Северна България, тунел под Шипка. Бъдещето на България са новите пътища към Християнска Европа, а не към Турция и Анадола.
    —цитат от коментар 7 на bobhunter


    Ахахахаха, християнска Европа ли ве

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  17. 17 Профил на pbs
    pbs
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Трябва нов мост не само при Русе, но и при Силистра... както и магистрала Хемус, магистрала Варна-Бургас, Русе-Търново и тунел под Шипка... и това трябва да се случи всичкото до 5-6 години да е завършено.

  18. 18 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    Лично аз, малко се съмнявам...! И втори мост да направят, нашенските мързеливи гранични полицаи и митничари, пак нещо ще им пречи...!Според мен, проблема е в липсата на организация и още по-голямата липса на прилежаща инфраструктура, като паркинги и места за подход и обработка на документи!За пословичната мръсотия и липсата на тоалетни по нашите ГКПП-та, даже и не ми се говори, че е срамно...!
    —цитат от коментар 1 на tww09306483


    Абсолютно точно и вярно! Задръстват се редовно всичките ни големи ГКПП-та. Не само тези, които са с мост. Отделно с Румъния, лесно може да се направи двустранна спогодба и да се минава, като шенгенска граница в ЕС, без проверки, проверяващи и милиционерщина.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  19. 19 Профил на one_1980
    one_1980
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Е добре де, един ден предполагам няма да е много далеч като сме в Шенген с Румъния този втори мост при Русе няма ли да се обезмисли

  20. 20 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3474 Неутрално

    До коментар [#4] от "Иван Иванов":

    Да, да...! Знаем...! Преди Борисов и ГЕРБ, бяхме на ръба на пропастта...! Решителна крачка напред трябва, нали...?! :)

    Бивш tww09306483.
  21. 21 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1506 Неутрално

    Пълни глупости, никакъв нов мост не им трябва, просто трябва по-бързо да се пускат автомобилите и камионите като се реиновират напълно и румънския и българския КПП и да сложат повече пунктове за обработка на документи. Самото преминаване на моста не е никакъв проблем и не то създава задръстванията. Що за безумие е да искаш да строиш толкова скъп мост на място където вече има мост. Да не говорим с какъв "път" те посреща Румъния точно след преминаването на мост, но това е друг въпрос.

  22. 22 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#8] от "chicago514":

    Видин - Калафат уж беше направен да облекчи - Русе - Гюргево.
    ----------------------------------------------------
    "За цялата минала година на "Дунав мост" са били обработени около 700 хил. автомобила, а до момента те са 1.37 млн."

    А до момента през Видин-Калафат са минали 490 000
    http://www.vidincalafatbridge.bg/bg/page/117
    40+% ако не е облекчение .....
    Просто трафика си расте.
    Очевадно е защо са цирковете с обжалването на тол системата и защо Баце газ пикае заради това.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  23. 23 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    Бъдещият мост да се свърже с бъдещата магистрала!!! Направете ги до София,че да е сигурна работата!

    ГЛАВАНАЦИТЕ РОДИНАТА ОНОЖДАТ
  24. 24 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Не виждам с какво мостът е проблем, но виждам как лошата инфраструктура и организация около него са проблем (в частност недостатъчния брой гишета и лошата организация в тях).

  25. 25 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Трябват няколко НОВИ моста - и при Свищов и при Силистра и ри Оряхово
    Трябват и нови магистрали - Не само Хемус, ами и Русе-Шумен, Русе-В.Търново. Малко да се оправи и пътя Бяла-Плевен.
    Ако се направи и път между дунавските градове ще е просто супер.
    Има задръстване на единия мост айде на другия, в зависимост от това в каква посока пътуваш. А ако направят и мостове на Тулча - Измаил, няма камионите за Одеса да обикалят половината Румъния

  26. 26 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#21] от "Modestmouse":

    Явно моста си го виждал само на снимка, а за пътищата в Румъния само са ти разправя ли. Моста е супер тесен, а пътя от Гюргево до Букурещ е четири лентов, за разлика от Русе - Велико Търново, там проблеми със задръствания от тирове няма.

    Прост народ - слаба държава!
  27. 27 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Парадокса е друг . Дунав мост дава около 240 мил евро всяка година от такси . Не броят другите "пари" . С тези пари могат да се изградят мостове в Силистра и Никопол, за да изтеглят Северна България малко от тоталния демографски колапс. Очевидно алчните мутри на ГЕРБ нямат такива намерения. Тогава Северна България ....да възстанови вид регионален суверенитет със старата столица Търново , да изключи Софийски санджак от Княжество България и източна Румелия ....като вредна териториална единица за развитието на България. Когато си премахне "алчната администрация", безсмислените министерства и много други крадливи структури ....да кандидатства пред Княжеството и Източна Румелия ..., може пак да се смилим и да я приемем в България !

  28. 28 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    Източно от сега действащия терминал в Русе има един пустеещ с 4-5 гишета. Не знам защо не го пуснат. Значително ще облекчи поне в посока Румъния -България.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  29. 29 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Проблема не е в моста, а в липсата на паркинги за изчакващите автомобили! Има моментни натоварвания, както навсякъде по гранични пунктове, при засилен трафик. Редовните проблеми са при смяната на екипите, както и при завръщането на туристите, но нима това не става и при Кулата или пък Капитан Андреево. С изнасяне на изчакващият трафик извън градският път ще се решат всички проблеми, но това е прекалено евтино.

  30. 30 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Проблема не е в моста, а в липсата на паркинги за изчакващите автомобили! Има моментни натоварвания, както навсякъде по гранични пунктове, при засилен трафик. Редовните проблеми са при смяната на екипите, както и при завръщането на туристите, но нима това не става и при Кулата или пък Капитан Андреево. С изнасяне на изчакващият трафик извън градският път ще се решат всички проблеми, но това е прекалено евтино.

  31. 31 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Видин - Калафат уж беше направен да облекчи - Русе - Гюргево.
    —цитат от коментар 8 на chicago514


    Истина, ама като няма свестен път от и до моста, как по-точно да облекчи трафика?
    Той трафика, макар и ПО моста е ПРЕЗ моста.....

  32. 32 Профил на 'бон' Йотов
    'бон' Йотов
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Би било супер да влезем в 21 век и таксите за моста да се плащат по интернет по номер на автомобила и само проверка на документи да минаваш....

    Истината има значение!
  33. 33 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    До коментар [#21] от "Modestmouse":

    Ушанка, бас хващам че не си минавал по този мост. Ние правим всеки ден износ по този мост за Румъния и сме се принудили да транспортираме палетите с бус през моста. Разтоварваме прицепа в Русе и оттам от Гюргево с бусове, защото не можем да чакаме часове. Мостът е само по една лента в посока. Почти всички товари за/от Букурещ минават по него.

    The best way to predict the future is to invent it.
  34. 34 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    До коментар [#21] от "Modestmouse":

    Ушанка, бас хващам че не си минавал по този мост. Ние правим всеки ден износ по този мост за Румъния и сме се принудили да транспортираме палетите с бус през моста. Разтоварваме прицепа в Русе и оттам от Гюргево с бусове, защото не можем да чакаме часове. Мостът е само по една лента в посока. Почти всички товари за/от Букурещ минават по него.

    The best way to predict the future is to invent it.
  35. 35 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#4] от "Иван Иванов":

    "Само с Герб и Борисов напред."

    Води ни Партийо, води ни,
    под товйте светли знамена!

    Гражданино Иванов, познайте от три пъти за коя партия става въпрос, кой и кога е писал горните редове!
    Робът без господар не може да живее - това май е вечна истина.

  36. 36 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    "Преди да влезем в ЕС, когато имаше пълен митнически контрол..."

    Интересно е дали има перспектива митническият контрол да отпадне съвсем, както е например по някои граници в Западна Европа.

  37. 37 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#36] от "ijj":

    Не.Даже леко се реабилитира.От няколко месеца гърците на Петко войвода и Кулата сложиха митнически служители. Понеже по нашите географски ширини свободата я тълкуваме като слободия.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  38. 38 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 448 Неутрално

    До коментар [#19] от "one_1980":

    Мостът при Русе е строен през 50-те години на миналия век! Сигурно не си минавал през него за да пишеш такива глупости! Втори мост или поне двойно разширение на този (ако е възможно) с тротоар за пешеходци би решил проблема!

  39. 39 Профил на Рол
    Рол
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Само две гишета обработват автомобилния трафик. Не виждам защо когато има повече коли не пускат трети пункт. Трасета има, кабини има.

  40. 40 Профил на krasibo
    krasibo
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Проблема се решава с влизането на България и Румъния в Шенген и да се направи система за електронно/автоматично плащане на таксата. Ако трябва да се прави нов мост, по добре е да се построи моста при Оряхово и Бекет.

  41. 41 Профил на krasibo
    krasibo
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Проблема се решава с влизането на България и Румъния в Шенген и да се направи система за електронно/автоматично плащане на таксата. Ако трябва да се прави нов мост, по добре е да се построи моста при Оряхово и Бекет.

  42. 42 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 870 Неутрално

    До коментар [#38] от "himler":

    Мисля че при времето на В.Червенков . Да се разруши веднага ,защото е паметник и символ на комунизма ...

  43. 43 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 870 Неутрално

    До коментар [#34] от "EU defender":

    Нищо не знаеш :)) Ако си толкова назор . Бегем в Силистра и там влизаш във вътрешен транспорт на Румъния ( БАК) при Кълъраш. Спестяваш и някое друго евро, защото в Румъния не рекрутират. Още едно пояснение за СОРОСИТЕ . Ферибота е на община Кълъраш и реализира едни от най -големите печалби за общинския бюджет ! Общо циркулират 5 ферибота на 15 минути и се качваш , около 30 минути пътуване и така!! Между впроèм има ферибот Русе -Кълъраш ...на Московски и не действа !

  44. 44 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8452 Неутрално

    Това от години го повтарят, но той моста сам няма да се построи. Освен това не се ползва достатъчно моста при Видин. Ако там бяха построили инфраструктурата щяха да разтоварят Дунав мост.

  45. 45 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1506 Неутрално

    До коментар [#26] от "Гадьо":

    През моста съм минавал и говоря за краткия участък преди да се излезе от Гюргево, супер мизерен път и цигания от двете му страни. И какво като моста е тесен, целта му е не да се юрят коли и камиони с бясна скорост в четири ленити във всяка посока ами просто да се премине реката. Задръстванията не идват от моста ами от обработването на документите преди и след моста.

  46. 46 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1506 Неутрално

    До коментар [#33] от "EU defender":

    Когато човек е прост, по-добре да не го демонстрира, не мислиш ли

  47. 47 Профил на гражданин
    гражданин
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#14] от "galleen":

    Минавам през Шипка няколко пъти в годината, гледал съм и къде ще минава тунела и мога да ти кажа със сигурност, че няма да повиши значително скоростта на преминаване на планината.
    А ще струва няколкостотин милиона, които по- добре да се вкарат в нещо по- смислено!

  48. 48 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Очевидно мостът при Русе е по-натоварен от моста при Видин. Това, че доста хора не искат да се изжражда инфраструктура в Северна България също е ясно, защото иначе тунелът под Шипка отдавна щеше да е готов, а докато строяхме Тракия на юг щяхме да правим бързи влакове от другата страната на Стара планина. Колкото до капацитета ако проверката на един камион отнема 5 мин. Това са 12 на час на гише или 288 на денонощие, което означава, че трябва да имаме поне по 5 гишета на посока и също толкова от румънска страна само за камионите и то при положение, че трафикът е равномерно разпределен по часове.

  49. 49 Профил на niksun
    niksun
    Рейтинг: 243 Неутрално

    Учудващо е колко много хора коментират, а не знаят за какво иде реч. Хора, които никога не са минавали по този мост, а може би и не са стъпвали в Северна България... Проблемът наистина е от години, задръстванията са 8-10 км., хората изтърват полети от букурещкото летище, защото не могат да преминат моста, отделно от това с тези опашки какви туристически потоци може да се очакват между двете страни. Направо е цинично да се твърди, че там няма нужда от втори мост, както и магистрала Русе - ВТ. Но друго си е да идеш на Слънчака и Какао за да се направиш на животно през уикенда и да се прибереш в града държава София по магистрала Тракия. И не случайно, настоящия мост е изграден точно там. Това е част от коридора Хелзинки - Александруполис/Истанбул... А отделно и транспортен коридор 7 минава през Русе, което допълнително утежнява транспортната инфраструктура. Има и още хиляди аргументи за нуждата от втори мост точно там. Да хубаво е, да има и още мостове при Никопол, Свищов, Силистра и Оряхово, но замисляли ли сте се каква довеждаща инфраструктура има до тези мостове - никаква и от двете страни на реката... И трябва ли да чакаме това 63 годишно съоръжение да се срути, за да започнем тепърва да строим ново?!?!?!

  50. 50 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    До коментар [#46] от "Modestmouse":

    Да, демонстрираш го непрекъснато.

    The best way to predict the future is to invent it.
  51. 51 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1506 Неутрално

    До коментар [#50] от "EU defender":

    Интересно ми е как по-точно го демонстрирам аз, или ще се затрудниш с отговора.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK