Китайската Great Wall иска да купи Fiat Chrysler

Интересът на китайците изглежда е движен основно от това, че FCA е собственик на брандове като Jeep и Ram.

© Reuters

Интересът на китайците изглежда е движен основно от това, че FCA е собственик на брандове като Jeep и Ram.



Китайската компания Great Wall Motor потвърди, че се интересува от придобиване на контрола над Fiat Chrysler Automobiles (FCA), след като медии съобщиха, че тя има интерес към цялата или части от производителя на няколко от най-известните марки автомобили в света.


"Ройтерс" съобщи, че потвърждението е дошло от пресофиса на Great Wall, докато от листваната на борсата в Милано FCA казват, че досега никой от китайска страна не се е свързвал с тях и продължават да реализират 5-годишния си план за реформи. Агенцията допълва, че сутринта двама души, запознати с хода на събитията, са казали, че от Great Wall Motor с апоискали среща с FCA, за да направят оферта за цялата или част от групата.


Агенцията допълва, че сделка със собственика на брандове като Jeep и Ram изглежда много трудна, включитнелно защото пазарната оценка на FCA е почти 20 млрд. долара, а тази на китайската компания - 16 млрд. долара.




Automotive News написа миналата седмица, че "добре известен китайски производител на коли" е отправил оферта по-рано този месец, но не посочи име. "Целта ни е да станем №1 в света по производство на SUV. Придобиването на глобален бранд като Jeep ще ни позволи да постигнем това по-бързо и по-лесно", казва пред изданието говорител на неназованата компания.


Great Wall е най-големият китайски производител на пикапи и SUV модели, а FCA е седмият по големина автопроизводител в света. Главният изпълнителен директор Серджо Маркиони търси партньор или купувач за компенсиране на растящите разходи, затягането на регулациите за вредни емисии и разработването на технологии за електрически и автономни автомобили, допълва "Ройтерс".


Ако се стигне до сделка, това ще е най-голямата китайска инвестиция в автосектора в чужбина и една от най-големите покупки в историята на експанзията на китайския бизнес. Но пред нея има сериозни регулаторни и финансови предизвикателства.


Новата 5-годишна стратегия на FCA, която ще бъде представена през 2018г., може да включва и продажба на активи, коментира "Ройтерс". Маркионе каза миналия месец, че засега не се предвижда раздяла с брандове като Jeep, Ram, Maserati and Alfa Romeo.


От Jeep планират догодина да продадат в САЩ поне 2 милиона автомобила, докато през миналата година бяха купени 1.4 милиона. Неотдавна анализатори на банка Morgan Stanley изчислиха, че пазарната стойност само на този бранд е 23 милиарда евро (27 млрд. долара), което е почти 150% от пазарната стойност на цялата група FCA.

Ако придобие Jeep или Ram, китайската компания ще може да заобиколи политически деликатния въпрос с настояванията на пазара в САЩ да се продават коли, произведени в страната - нещо, което иначе би отнело понякога десетилетия, за да бъде постигнато.

Ключови думи към статията:

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1988 Любопитно

    Интерсно!
    Не смятам, че китайците ще получат разрешение за придобиване, но е вероятно да закупят сериозен дял.

    Модератора е неадекватен!
  2. 2 Профил на Николай_1
    Николай_1
    Рейтинг: 803 Неутрално

    Някой чувал ли е , тъй като аз не съм чувал , дали китайски леки коли се продават в Америка или в Европа??

  3. 3 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Някой чувал ли е , тъй като аз не съм чувал , дали китайски леки коли се продават в Америка или в Европа??
    —цитат от коментар 2 на Николай_1


    Китайски автомобили не се продават в САЩ. Продаваха се в Европа преди българската Литекс/ Great Wall да обяви банкрут. Ето и линк за българските китайски автомобили:

    http://greatwall.bg/

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Баховци какво ще сглобяват ???

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  6. 6 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    Доколкото разбирам, китайците се интересуват от жипките, затова вероятно ще купят брандонете да Крайслер.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  7. 7 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Няма да излезе нищо.тия изскат само сусуве да правят..фиат и крайслер да изрежат автомобилите?!?!

    Долу рушистите и фашистите
  8. 8 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Някой чувал ли е , тъй като аз не съм чувал , дали китайски леки коли се продават в Америка или в Европа??
    —цитат от коментар 2 на Николай_1


    Пичове, Волво отдавна е собственост на китайци и се справя много добре. Колкото за FCA най-вероятно GW се интересува от 2 неща:
    1. Новите западни технологии
    2. Американския пазар, на който тези брандове имат сериозен дял

    Евроатлантида
  9. 9 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4165 Любопитно

    Сега остава да видим дали фамилията Аниели ,която контролира ФИАТ от десетилетия ще се съгласи на да продава?!

  10. 10 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4165 Неутрално

    До коментар [#1] от "ivan_":

    Звучи логично,но няма как да не се "набие на очи",че китайците искат да придобиват ключови активи по света в различни отрасли и всичко това се стимулира от правителството в Пекин!

  11. 11 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 900 Весело

    И в ловешко ще започнат да сглобяват Jeep-ки? Ех, мечтиии :)

    Мома, връщай 12 и 12А!
  12. 12 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 769 Неутрално

    преди българската Литекс/ Great Wall да обяви банкрут
    —цитат от коментар 3 на theduloclan
    Всъщност банкрута на българската Литекс/ Great Wall е един вид преструктуриране с цел отписване на задължения, каквото само в България и някои страни от третия свят може да се случи. Реално все още работят и продават, но под друго име.

  13. 13 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#8] от "sa6":

    Новите технологии изобщо не ги грает китайците - вече са достатъчно напред за да създават технологии, а каквото не могат, без поблем си го крадат с протекцията на държавата.
    Пазарите единствено ги интересуват - едно е да продаваш Грейт Уол, за 40000 лв., друго е Джип, с 10% по-висока себестойност, за 80000 лв.

  14. 14 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3210 Неутрално

    Съмнявам се, че ще се стигне до сделка. В такива случаи нашите предци са казвали: "Голям залък хапни, голяма дума не казвай!".

  15. 15 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 268 Любопитно
  16. 16 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2139 Неутрално

    “Ако придобие Jeep или Ram, китайската компания ще може да заобиколи политически деликатния въпрос с настояванията на пазара в САЩ да се продават коли, произведени в страната - нещо, което иначе би отнело понякога десетилетия, за да бъде постигнато.”

    Китайците хич не са вчерашни!
    :-)

    I Want To Believe
  17. 17 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1232 Весело

    джипките са си дръвца и газгъзлари по природа и се крепят само на древни легенди и гол патриотизъм... тъйче китайците нема кво толко да им съсипат :)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  18. 18 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Грейт Уол имала по-малка пазарна капитализация, ръйш ли.....
    Ама правителството на Китай има пари в излишък, и вече е решило вместо в американски облигации, да ги влага в нещо реално......
    Дали фамилията Анели щяла да продава?
    Ми парите не миришат.
    Патриотизма не е това, което беше - глобализЪмъ го изяфе.
    "Ще ти направя предложение, което не можеш фа откажеш".

    Баси, тия ще купят Европа, а после и САЩ за гарнитура. Африка вече я купиха.

    Как е Биг Брадър на китайски?

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  19. 19 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 605 Неутрално

    джипките са си дръвца и газгъзлари по природа и се крепят само на древни легенди и гол патриотизъм... тъйче китайците нема кво толко да им съсипат :)
    До коментар [#17] от "tucker case":

    Е, това се знае. Важно е името и пазарите - получат ли ги - ако решат, че американците заслужават, ще им подобрят и качеството....

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  20. 20 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2678 Неутрално

    Малко са се изхвърлили за сега,но част от бизнеса може и да купят.То нали затова е бизнес,да се купува и да се продава.

  21. 21 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Китаеца дръпна много последните 10-15 години.

    Отвори му се апетит ...

  22. 22 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#10] от "bat_plamen":

    Единственото нещо в което Китай е на равна нога с другите е финансите, в смисъл разполагат с огромни финасови фондове, които изполват политически.

    Не вярвам да бъде позволено подобно придобиване!

    Модератора е неадекватен!
  23. 23 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Някой чувал ли е , тъй като аз не съм чувал , дали китайски леки коли се продават в Америка или в Европа??
    —цитат от коментар 2 на Николай_1


    Идва момента в които Китаеца ще каже например на ФОлсваген или ГМ - "вие продавате по 1 милион коли в Китай, искаме и ние да продаваме по ... айде да не 1 милион, но поне 200-300 хиляди, в Германия или САЩ"
    Ако Германците или САЩ не се съгласят на това предложение за реципрочност - то китаиската агенция за безопасност ще "намери " проблеми в колите и ГМ и ФОлсваген които се продават на китаиския пазар, и с "голямо съжаление" ще издаде рапзоредба да се спре от продажда няколко модела например, които са 20-30% от продажбите не тези западни компании в Китаи.

  24. 24 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1593 Неутрално

    До коментар [#23] от "WWW":

    С тази разлика, че колите на VW и GM за китайския пазар си се произвеждат в Китай. Моделите, които се продават там са различни, дизайнът им е правен в Китай, и на всичко отгоре се произвеждат от джойнтвенчъри с китайски компании. Демек не са баш германски или хамерикански.
    Същото искат да направят сега китайците обратно.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  25. 25 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#13] от "cristo_n":

    Не са достатъчно напред за да създават технологии.
    Ако беше истина щяха да създават технологии.

    Модератора е неадекватен!
  26. 26 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#23] от "WWW":

    Не няма да могат да кажат така, защото има продължение ито не е приятно за китайците.

    Модератора е неадекватен!
  27. 27 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    Не вярвам да стане, но си мисля, че Фиат- Крайслер ще се раздели с Jeep и вероятно RAM поради:

    "Неотдавна анализатори на банка Morgan Stanley изчислиха, че пазарната стойност само на този бранд е 23 милиарда евро (27 млрд. долара), което е почти 150% от пазарната стойност на цялата група FCA."

    Ако си спомняте, Фиат преди няколко години се раздели с Ферари по същата причина.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  28. 28 Профил на azs41314323
    azs41314323
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Баси докъде се докараха великите западни корпорации. Комунягите от Китай ги изкупуват като топъл хляб.

  29. 29 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    До коментар [#27] от "Realist":

    Всъщност Ferrari си е на Fiat. Серджо Маркионе е в бокса на Ферари на състезанията във Формула1. На хартия Ferrari е независима компания, но всеки акционер на Фиат има право на 1 акция на Ферари на всеки 10 свои акции във Фиат, плюс продажба на акции на Ню Йоркската борса. Fiat Chrysler Automobiles имат амбицията да станат 4-тия по големина производител на автомобили в света. Това без Jeep и Ram няма как да стане. Днес пък четох, че FCA ще си сътрудничат с BMW и Intel за създаване на автономен автомобил. Слухове всякакви.

    Gunter glieben glauchen globen
  30. 30 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4427 Любопитно

    До коментар [#18] от "г-н Саранди Говедаров":

    Ще назначат ли китайците партиен секретар на Jeep? Какво ви казват от Позитано?

    Gunter glieben glauchen globen
  31. 31 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    До коментар [#29] от "Alarmstufe: Rot":

    Да, така е!

    Иначе Крайслер е партньор на Гугъл в автономните автомобили. Гугъл има специално поделение за тях, наречено Waymo. Waymo тества своята програма с хибридни ванове от Крайслер Пасифика.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  32. 32 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Идва момента в които Китаеца ще каже например на ФОлсваген или ГМ - "вие продавате по 1 милион коли в Китай, искаме и ние да продаваме по ... айде да не 1 милион, но поне 200-300 хиляди, в Германия или САЩ"
    —цитат от коментар 23 на WWW
    Нека да дойде този момент. И тогава Фолксваген и БМВ ще кажат на китайците "ама ние сме отворили заводи при вас и даваме заплати на работниците по вашите стандарти - хайде сега и вие отворете заводи в Германия и давайте заплати по германските стандарти и тогава продавайте колкото можете", и ще ги видим тогава китайците... То е много лесно няколко стотин милиони полу-поробени китайци да работят без пари, после да се превзема света с евтина продукция и да се трупат огромни парични излишъци.

  33. 33 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    "Проявили интерес", ама италианците още не ги били питали.
    То и аз навремето проявявах интерес към Клаудия Шифър, а тя не знаеше......

    Знанието е сила, информацията - власт
  34. 34 Профил на krum_at
    krum_at
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#7] от "marks_nazi": Забравяш, че Крайслер произвежда също легендарните "Джип" и пикапите "РАМ".



  35. 35 Профил на krum_at
    krum_at
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#18] от "г-н Саранди Говедаров":
    Говедаров, има логика в това твое твърдение. Грейт Уол обаче е изцяло частна компания, листвана на борсите в Хонг Конг и Шангхай . Към края на 2014 г. активите му са на стойност малко под 7 милиарда Евро.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK