"Уиз ер" остави на летището пътници с билети

"Уиз ер" остави на летището пътници с билети

© Цветелина Николаева, Капитал



Нискотарифната авиокомпания "Уиз ер" (Wizz air) е оставила днес 23-ма души от полета за Лондон в София за по-късен час, съобщи читател на "Дневник".


Според подалия сигнала 23-ма души са били оставени на летището за следващ полет без обяснения и по случаен избор, включително семейство с три деца било разделено.


В отговор на запитване от "Дневник" от авиокомпанията отговориха, че законодателство допуска продажбата на повече билети, отколкото са местата в самолета като обикновено се търсят доброволци сред пътниците, които получават компенсации. Друг вариант е да бъдат оставени последните чекирали се, като за тях също се предвиждат компенсации.




"Международно установените стандарти в авиосектора и приложимото законодателство за защита на потребителите, позволява известно надвишаване на броя резервирани места (overbooking) на най-популярните маршрути, за да предостави възможност на повече пътници да пътуват и да избегне наличието на празни места, ако пътник не се появи".


Случаи, в които всички пътници се появяват за своя полет, са прецедент, според авиопервозвача. При подобна ситуация доброволци сред пътниците получават допълнителни ползи срещу съгласието си да пътуват по-късно, информират оттам. Друг вариант е пътниците, които са се чекирали последни, да се регистрират за следващ полет като получават и компенсации съгласно законодателството за правата на пътниците.


"Уиз ер" искрено се извинява на всички засегнати пътници и полага всички възможни усилия да им осигури не само приятен престой на летището, но и да съдейства за удовлетворяването на всички техни нужди, се казва в официалния отговор на компанията.


Днес от София "Уиз ер" има 17 полета, между които два са до Лондон, се вижда от разписанието на летището.

Ключови думи към статията:

Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2591 Неутрално

    Имат ли право да разделят семейство с деца? Според мен това не е законно. Не заради законите за авиопревозите, а за закрила на децата и т.н.
    Някой знае ли?

    Доброто е заразно
  2. 2 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    Не съм достатъчно богат, за да се возя с low cost авиокомпании.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  3. 3 Профил на germina
    germina
    Рейтинг: 620 Неутрално

    Нищо неочаквано не се е случило. Все по-често ще четем за такива неща.

  4. 4 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#2] от "SCROTUS":

    Overbooking-а е стандартна практика при почти всички авиокомпании, особено традиционните.

    Бих посъветвал пътниците да се възползват от правата си под европейското законодателство.

  5. 5 Профил на Babimu
    Babimu
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Заради гадната Европа, тези 23-ма пътници имат право на обезщетение от 400 евро. Правилото ще се прилага и когато Лондон не е в ЕС, тъйкато София е. Казвам го, за да си знаете правата!

  6. 6 Профил на philipo
    philipo
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Не съм достатъчно богат, за да се возя с low cost авиокомпании.
    —цитат от коментар 2 на SCROTUS


    Не съм толкова тъп да пълня гушата на БГеър ака ТИМ с билет до Лондон за 300лв. , вместо да летя с Wizz или Ryan за 40лв.

  7. 7 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Бе "стандартно", ама зависи от компенсациите.
    Ако са им предложили кафе и сандвич - айде няма нужда.

    Минималната ставка за час работа в Англия, за всеки час закъснение - бива....като се има предвид, че полета е кеатък и е лоу-кост.

    Иначе - за по-малко от 300 долара, плюс хотел и храна, не се навивам за дългите полети .

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5053 Неутрално

    Overbooking трябва да бъде забранен! Авиокомпанията си е взела парите и за неявилите се пътници. Ако някой без билет реши да се пробва на авиостоп, то да отиде да чака на летището и след края на нормалния боардинг, ако има места, да плати и да пътува!

  9. 9 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Еми всичко е вярно авиокомпаниите имат право да овърбокват колкото си искат. Друг е въпросът че хората дето не са ги обслужили имат право на сеиозни компенсации ако си знаят правата.

  10. 10 Профил на Гуси Гуси
    Гуси Гуси
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#2] от "SCROTUS": Точно тази практика е измислена десетки години преди да се появи първата ниско-бюджетна авиокомпания...шанса Луфтханза да те остави на летището е в пъти по-голям

  11. 11 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#8] от "vassilun":

    Here's why overbooking flights is actually a good thing

    http://www.businessinsider.com/overbooking-flights-is-good-for-consumers-2017-4

  12. 12 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1474 Неутрално

    Delta и American Airlines са шампиони в това. Те даже свалят пътници от борда, а ако някой се запъне го свалят насила.

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  13. 13 Профил на slavy_
    slavy_
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Тази игра с "overbooking"-а наскоро изяде главата на United Airlines!
    Гризнаха дръвцето - срив на репутацията и жестоки подигравки!

    Та WizzAir да не тръгнат и те по същия път с алчността си!

    P.S. Да не забравяме, че неявилият се пътник си е заплатил за мястото и никой не му връща пари, щото не е пътувал ...

  14. 14 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5053 Неутрално

    До коментар [#12] от "venci4":

    Насила сваленият бе от полет на United!

  15. 15 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    за три минути мое се разбере, че самолета за тоя полет е Airbus A320-232, който има 144 места... 23 отгоре прави 16% овърбук, което е бая, ма не е нещо нечувано... въпроса дали как и с колко авиокомпанията шеги компенсира... практиката е обезщетение за макс. 500 кинта плюс закарване до мястото на оргиналния билет... който знае как успява да изкрънка даже бая повече от това... ама ако не си там на каунтара да се пазариш, компанията мое да мине и със стандартно обезщетение под формата на сандвич и питие или нещо подобно и да каже, че вече си обезщетен... та ако тея мераклии уизз са смотолевили съобщението и са се напраили на умрели лисици, нищо чудно и точно така да стане... ако иска справедливост, пътникът требе да се пазари с компанията, не да праща туитове по гъзетите... :)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5053 Неутрално

    До коментар [#13] от "slavy_":

    Не само никой не му връща пари, но и ако имаш билет София-Лондон-София например и по някаква причина не ползваш София-Лондон, то губиш и Лондон-София, ако изрично и предварително не заявиш, че ще пътуваш!

  17. 17 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1474 Неутрално

    До коментар [#14] от "vassilun":

    Да. Един от няколкото случая. Имаше поне още 2-3 подобни.

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  18. 18 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5053 Неутрално

    До коментар [#11] от "J.J.":

    И от линка разбрах нещо, в което никота не съм се съмнявал - целта на авиокомпаниите е да продадат всяко място колкото се може по-скъпо! Това май е цел и на всеки зарзаватчия!

  19. 19 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 603 Неутрално

    Май можеш да си запазиш място за 2 евро и да не те изгонят.

  20. 20 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3353 Неутрално

    "Международно установените стандарти в авиосектора и приложимото законодателство за защита на потребителите, позволява известно надвишаване на броя резервирани места (overbooking) на най-популярните маршрути, за да предостави възможност на повече пътници да пътуват и да избегне наличието на празни места, ако пътник не се появи".

    Няма какво да се коментира. Ясно и кратко. Проблемът не е в "Уиз ер", а в законодателството. Разбирам смисъла авиокомпаниите да си играят на "тука има тука нема". Но ако не ме качат - избор на полет до 3 дни, лимузина и шофьор, пет-звезден хотел, ол инклузив и две стюардеси за компания. Ако ще е хазарт - да е!

  21. 21 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    "Нискотарифната авиокомпания "Уиз ер" (Wizz air) е оставила днес 23-ма души от полета за Лондон в София за по-късен час"

    Може овърбукингът за малко на брой пътници (2-3 човека) да е често срещаша се практика, но 23-ма човека са много. Вероятно е станала някаква грешка, може би в платформата за продажба на билети.

  22. 22 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    До коментар [#19] от "Петърчо":

    ти реално си си запазил място с купуването на билета - няма да те возят прав :)

  23. 23 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    До коментар [#16] от "vassilun":

    ''ако имаш билет София-Лондон-София например и по някаква причина не ползваш София-Лондон, то губиш и Лондон-София, ако изрично и предварително не заявиш, че ще пътуваш!''

    това са глупости, няма такова нещо

  24. 24 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    иначе е ужасна практика това - реално самолетът има 200 места, те продават 220, не разбирам как е законно

  25. 25 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#18] от "vassilun":

    Пазарна иконимика :D

    Има два основни плюса за потребителите при overbooking:
    1) По-ниски цени като цяло, защото компаниите знаят, че определен процент пътници (почти) никога няма да дойдат, което сваля цените за всички (конкуренция).
    2) Още по-голям е плюса за потребителите, които купуват билети в последния момент и успяват да пътуват, понеже иначе не биха успели, въпреки че с голяма вероятност може да се предположи, че ще има свободно място.

    Разбира се, в ситуации като горната има много минуси за малък брой потребители. Точно затова европейските регулации налагат високи обезщетения за пострадалите пътници. :)

  26. 26 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#25] от "J.J.":

    Абе страшен плюс ако имаш да хващаш следващ полет или имаш среща. При това не разбирам като овъбукват защо не връщат арите на тези дето не идват?

  27. 27 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#2] от "SCROTUS":

    Щото Бритиш не са ме оставяли отвън със жена и дете на самолета..... За 3 измислени минути и 40 минути преди полет......

  28. 28 Профил на joan12
    joan12
    Рейтинг: 468 Неутрално

    До коментар [#25] от "J.J.":

    Търсил ли си си правата някога, че да знаеш. Законово права имаме. Пробвай да вземеш нещо от авикомпания.

  29. 29 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#28] от "joan12":

    Запознайте се с правата си тук:

    http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_bg.htm

    Хубавото е, че са директно произтичащи от европейски регламент, така че няма много възможност за грешно тълкуване от страна на превозвача. Стига да знаете какви са ви правата и да си ги отстоявате плащат бързо.

    Ако ли не (като някои ТИМ-ийски компании като България Ер) то тогава се пише жалба до КЗП с копие до Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация". Тогава ще отговорят ;)

  30. 30 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1135 Любопитно

    До коментар [#28] от "joan12":

    ''Търсил ли си си правата някога, че да знаеш. Законово права имаме. Пробвай да вземеш нещо от авикомпания.''

    да, аз съм взимал от Райън и Изиджет, доколкото чувам обаче ТИМ не обичали да плащат

  31. 31 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Няма нищо лошо в тази практика ако обаче е на доброволни начала. Примерно нека си овърбукват но ако трябва да свалят някого да си го направят така че да няма ощетени. Примерно ако дадат на пътниците двойно колкото им струва билета ще има доста желаещи да почакат няколко часа. Аам те искат хем да продават двойно хем да минат с по един сандвич и минерална вода :)

  32. 32 Профил на lager
    lager
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Ако можете избягвайте пътуването с тази компания, абсолютни измамници са. Вече ползвам само ирландците и съм в пъти по-доволен!

  33. 33 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Overbooking трябва да бъде забранен! Авиокомпанията си е взела парите и за неявилите се пътници. Ако някой без билет реши да се пробва на авиостоп, то да отиде да чака на летището и след края на нормалния боардинг, ако има места, да плати и да пътува!
    —цитат от коментар 8 на vassilun


    Дано да беше така, но Overbooking не може да бъде контролирано поради ред причини, най-вече човешкия фактор. Когато има много трафик и системите правят грешки, се стига и до такива екстреми. Така се случва и при хотелите.

  34. 34 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Overbooking трябва да бъде забранен! Авиокомпанията си е взела парите и за неявилите се пътници. Ако някой без билет реши да се пробва на авиостоп, то да отиде да чака на летището и след края на нормалния боардинг, ако има места, да плати и да пътува!
    —цитат от коментар 8 на vassilun


    Дано да беше така, но Overbooking не може да бъде контролирано поради ред причини, най-вече човешкия фактор. Когато има много трафик и системите правят грешки, се стига и до такива екстреми. Така се случва и при хотелите.

  35. 35 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Overbooking трябва да бъде забранен! Авиокомпанията си е взела парите и за неявилите се пътници. Ако някой без билет реши да се пробва на авиостоп, то да отиде да чака на летището и след края на нормалния боардинг, ако има места, да плати и да пътува!
    —цитат от коментар 8 на vassilun


    Дано да беше така, но Overbooking не може да бъде контролирано поради ред причини, най-вече човешкия фактор. Когато има много трафик и системите правят грешки, се стига и до такива екстреми. Така се случва и при хотелите.

  36. 36 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 673 Неутрално

    за три минути мое се разбере, че самолета за тоя полет е Airbus A320-232, който има 144 места... 23 отгоре прави 16% овърбук, което е бая, ма не е нещо нечувано... въпроса дали как и с колко авиокомпанията шеги компенсира... практиката е обезщетение за макс. 500 кинта плюс закарване до мястото на оргиналния билет... който знае как успява да изкрънка даже бая повече от това... ама ако не си там на каунтара да се пазариш, компанията мое да мине и със стандартно обезщетение под формата на сандвич и питие или нещо подобно и да каже, че вече си обезщетен... та ако тея мераклии уизз са смотолевили съобщението и са се напраили на умрели лисици, нищо чудно и точно така да стане... ако иска справедливост, пътникът требе да се пазари с компанията, не да праща туитове по гъзетите... :)
    —цитат от коментар 15 на tucker case


    "23 отгоре прави 16% овърбук, което е бая, ма не е нещо нечувано... "
    Не е точно така. Сигурно има и поне 15 неявили се, което прави числото почти 30 %.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  37. 37 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#31] от "sqrt":

    "Примерно ако дадат на пътниците двойно колкото им струва билета ще има доста желаещи да почакат няколко часа. Аам те искат хем да продават двойно хем да минат с по един сандвич и минерална вода :) "

    Двойно?
    Шегувате ли се?
    За 50-тина лева да висите 24 часа на летище, което може да не е във вашата страна/град?
    Компенсацията е около 400 Е и така както гледам пътниците пак не са били съгласни.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  38. 38 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Това се случва сравнително често. При Wizz дори е по-рядко от останалите. Изключителното в случая е, че става въпрос за десетки пътници, не за 1-2 както обикновено. Любопитно ми е каква е причината.

  39. 39 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Не съм достатъчно богат, за да се возя с low cost авиокомпании.
    —цитат от коментар 2 на SCROTUS



    До коментар [#2] от "SCROTUS":

    Всъщност явно изобщо не си богат, освен това не си и особено умен. Хубаво е преди да изпльоскаш някакъв коментар да си по- добре запознат с материята. Продажбата на билети над капацитета на самолета е обичайна практика за големите превозвачи, така че в това отношение Уиз нито са новатори, нито са направили някаква невиждана издънка.

  40. 40 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#37] от "Daniboy":

    И къде е този билет от 25 лева ве? Я го дай!

  41. 41 Профил на True Detective
    True Detective
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#16] от "vassilun":''ако имаш билет София-Лондон-София например и по някаква причина не ползваш София-Лондон, то губиш и Лондон-София, ако изрично и предварително не заявиш, че ще пътуваш!''това са глупости, няма такова нещо
    —цитат от коментар 23 на carmello


    Не са не са. Прав е човекът.
    Веднъж и на мен ми се случи с аустриан...Върнаха ме от чекина. Едн дебел служител на гишето на аустриан ми дръпна една лекция, точно как трябвало да се свржа с компанията да кажа че първия полет няма да го ползвам. Провери дали има места, слава богу имаше. Леко смъмряне и напомняне, че аустриан се грижи за пътниците , дори и нередовните и ме пусна да се качвам. Ако нямаше места обаче , щях да си увсна за нов билет.

  42. 42 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 416 Весело

    До коментар [#30] от "carmello":

    Плащат, но е по-лесно да си с адвокат. Има един в България, който взима 20% комисионна, можете да го намерите във фейсбуук, много други в Европа, които събират 25-35%. На нас ни платиха в последния ден на двумесечния срок, в който трябваше да отговорят, на другия ден адвокатът преведе парите. Давността е две години, за доказателства стигат бордни карти.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  43. 43 Профил на Гру
    Гру
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Защо репортерките вече все по-рядко си пишат имената?! Това може да се случи единствено, когато има много пътници и авиокомпанията възнамерява да планира втори полет на същата дата с незначителна промяна във времето на излитане. Пасажерите получават съобщение седмици преди това с подкана да се съгласят с променените условия, а ако предпочетат, имат възможност да си получат парите обратно.
    Дори авиокомпании като Бритиш вече практикуват диференциране на някои услуги и не включват в цената на полета храната. Всъщност пътуването с Wizzair и Ryanair е доста комфортно. Има специални места, които са с голямо разстояние отпред за краката. Разбира се е необходимо да се доплати. За всяка една екстра се доплаща допълнително. Неотдавна взех точно такива места за мен и родителите ми и пътувахме съвсем комфортно. Поръчахме си хубаво вино, фъстъци, храна и въобще всичко, каквото душа ни искала. Колкото до самолетния парк, факт е, че Wizzair и Ryanair купуват нови самолети направо по 100 и повече бройки, тъй че аеропланите им са наистина в очарователно добро състояние и са последни модификации съответно на Airbus и Boeing. Светът се развива и ако едно време беше лукс да се пътува, сега е лукс да си седите в София и да ми мрънкате.

    Be always at War with your vices, at peace with your neighbors, and let each New Year find you, a better person.
  44. 44 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10842 Неутрално

    Не виждам Уизеър да пести пати при 20%, дори повече овърбукинг защото едва ли цените на продадените билети на тези 23 души са били сравнени и с компенсациите, които трябва да им платят при повече от 6 часа закъснение. А е и сигурно, че са се чекирали онлайн поне 3 часа преди полета

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  45. 45 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1598 Гневно

    "...за да избегне наличието на празни места, ако пътник не се появи".

    Пътник, да, но 23-ма пътници?! Ужасно нахалство!

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  46. 46 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    До коментар [#36] от "Daniboy":

    казват, че обикновено рейта за овърбукване е 5-10% и го смятат отделно за секи полет с алгоритми, дето земат в предвид локация, сезон, събития, конкурентни полети и прочее...
    да речем, че е станало чудо нечувано и сичките 100% билети са се появили... и ако сичките 23-ма са мераклии и имат право да земат по 400 юро... уизз хич нема да спести усилия да не им ги даде... щот ако както разправят, компаниите правят средно 5 кинта печалба от един пътник за един полет, 144 по 5 е ного-ного по-малко от 23 по 400... :)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  47. 47 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1512 Любопитно

    Това с овърбукинга е като вица за безработния - може безработицата да е 3%, ама ако ти си безработен е 100%.
    Вярно, че плащат обезщетение, ама пак си е разправия и занимавка, отделно от това питайте тези с 3-те деца дето са ги разделили дали биха се подложили на стреса заради тия пари...

  48. 48 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    Скоро пътувах по същия маршрут с Уиз ер , имаше 9 (девет ) празни седалки. Може сега да са решили да компенсират.

  49. 49 Профил на mordorbg
    mordorbg
    Рейтинг: 233 Гневно

    Показателно за това колко зле са тия паразити от Уиз еър е този сайт:

    http://www.wizzairsucks.com/

    Преживях такъв техен пиниз да се "избегне наличието на празни места, ако пътник не се появи", летейки на 23-ти декември 2015 от Лондон. Нещастниците ни оставиха 5 човека на летището, като до последния момент продаваха билети за нашия полет (през деня бяха продали билет на едно момиче за £600).

    Жалкото е, че с настоящето законодателство си позволяват такива неща и то по възможно най-безскрупулния начин.

  50. 51 Профил на daskaldragan
    daskaldragan
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Уиз имат два типа самолета, А320 и А321 (разлика 50тина места). По натоварените дестинации летят с А321. Ако е имало някакъв проблем с него, може да са пуснали А320 и заради това да не са взели всички. Случвало ми се е с друга компания. Раян и Уиз по принцип не овърбукват, често летя с тях и никога не са рекламирали на хората да се отказват от местата си.

  51. 52 Профил на poet.ot.parka
    poet.ot.parka
    Рейтинг: 233 Неутрално

    "Overbooking трябва да бъде забранен! "

    Всъщност не. Overbooking-а помага за по-ефикасното извозване на пътниците и намаляване на разходите с гориво. В редките случай когато има повече пътници (като този), те получават сериозно обезщетение. Проблемът е когато това обезщетение липсва или е недостатъчно (балканско мутренски манталитет).

    Ако ти дадат 800 евро на ръка след като си купил билет за 300 за да те качат на следващия полет повечето пътници са ок. Въпрос на организация и регламент.

  52. 53 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 1228 Неутрално

    То хубаво, ама тея избиха рибата. 23 души, като имаме предвид, че поне 10 от купилите билет са се отказали да пътуват. Явно са продали два пъти капацитета на самолета. Това трябва да е следващия въпрос, с който да се занимае ЕК. От къде на къде ще печелят двойно за едно място - хем задържат парите на отказалите се, хем продават мястото на друг пътник.

  53. 54 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Заради гадната Европа, тези 23-ма пътници имат право на обезщетение от 400 евро. Правилото ще се прилага и когато Лондон не е в ЕС, тъйкато София е. Казвам го, за да си знаете правата!
    —цитат от коментар 5 на Aleh


    Бе те си ги знаят отлчно, доколкото забелязам, никой от ощетените пътници не се е оплакал от Уизер. А мрънкане срещу ЕС слушам постоянно.

  54. 55 Профил на трафоПОСТ
    трафоПОСТ
    Рейтинг: 599 Неутрално

    Само да кажа, че през 2007 ми се случи същото с Луфтханза. Полетът обаче беше изпълняван от Еър Доломити от Венеция за Германия, но така или иначе билета си беше на Луфтханза. Жабарите без никакво притеснение бяха продали 20-25 места повече. Тогава, наистина питаха, кой иска да изкара 100 евро и да пътува след 5 часа. Едвам се оправих. На летището в Атина пък какво съм преживял с компанията Олимпик Еър. Отивам 3 часа по-рано. Празно, но решавам да се чекирам. Казват ми, самолета излетя. Как така??? Ами, напълни се и излетя. Елате утре с другия полет.

    „Ако целенасочено се опитате да се провалите и успеете, какво сте постигнали – успех или провал?“ Иво Иванов
  55. 56 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    То хубаво, ама тея избиха рибата. 23 души, като имаме предвид, че поне 10 от купилите билет са се отказали да пътуват. Явно са продали два пъти капацитета на самолета. Това трябва да е следващия въпрос, с който да се занимае ЕК. От къде на къде ще печелят двойно за едно място - хем задържат парите на отказалите се, хем продават мястото на друг пътник.
    —цитат от коментар 53 на zlo38528262


    Ако прочетеш внимателно и се замислиш, не е трудно да се сетиш какво е станало. Имат два полета за Лондон този ден. Втория е бил доста празен до последно и компанията съзнателно не е спряла да продава билети и за първия, макар знаейки че е много овърбукван, за да намали загубите от втория си полупразен полет.
    Ясно е, че втория полет е имал много празни места, щом без проблеми са качили на него още 23 пътници! За компенсациите - който знае как и колко да си поиска - ще получи.

  56. 57 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 416 Неутрално

    До коментар [#15] от "tucker case":

    по принцип Уиз летят с А320 и А321, съответно със 180 и 230 места в тяхната конфигурация. Има А318 и А319, които са с по-малко места, но не мисля, че те ги ползват. Според flightradar24 сутрешният полет е бил с А321, с 230 места, а обедният с А320.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  57. 58 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#2] от "SCROTUS":

    Ахаха, не бил достатъчно богат за да се вози с low cost. Да, имаш право, така че фащай автобуса, будала.
    В момента, Уиз се различава от останалите само по липсата на спаружен сандвич и бозаво кафе

  58. 59 Профил на modus operandi
    modus operandi
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#30] от "carmello":

    Всички плащат. Дали искат или не е смешно да се говори, те и Уиза не искат да плащат, ама го правят. Щото са длъжни, не си мисли че го правят от любов към пътника. Редовно нискотарифните си овърбукват полетите. Този път са се престарали жестоко и са прецакали достатъчно хора, че да се чуе. Всичко се прави от една пуста алчност и ако им мине номера. Тия 23-ма души трябва да си търсят правата.

  59. 60 Профил на 300g
    300g
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#1] от "dogwoman":

    "Имат ли право да разделят семейство с деца? Според мен това не е законно. Не заради законите за авиопревозите, а за закрила на децата и т.н.
    Някой знае ли?"

    Некоректно е описана ситуацията. Защото и аз имам три деца. Законно ли е да ни разделят, ако пътуваме всички заедно?
    Е, най - малкото от трите е на 31 години... Закрилата на децата играе ли тук? Пък и важна среща с уговорена дата и час имаше само един от нас, трабваше ли да я пропусне заради "заедност"?
    Понякога дявола е в детайлите....

    Големи мислители раждаше навремето селската кръчма. Сега големи мисли ражда интернет.
  60. 61 Профил на kakaginka
    kakaginka
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Имам близък приятел, който е пилот в нискотарифна авиокомпания. От него знам, че командирът на полет има право да качи на борда колкото пътници пожелае, в случай на прогноза за неблагоприятни метеорологични условия. И никой не е в състояние да влияе на преценката му. Затова са и компенсациите. Друг е въпраса как ощетените пътници ги получават :-)

  61. 62 Профил на миро родозов
    миро родозов
    Рейтинг: 350 Неутрално

    > Нискотарифната уизеър
    > Последният ми билет с тях беше 371 лв в едната посока
    Бая ше ви търпя още, единственото хубаво нещо е, че полета им е директен. Само че е 1. само понеделник и петък. 2. невинаги е евтин. 3. Както се вижда - може даже да не ме допуснат на самолета.
    Та в такъв случай що ли не почна да проверявам луфханза за по-удобни и ценово не много различни услуги ? Кога ли райън и изиджет ще се светнат да ви подложат крак ? Дано да е скоро :) Свободен пазар, не ?

  62. 63 Профил на intergalactic
    intergalactic
    Рейтинг: 544 Неутрално

    WizzAir са се престарали с овърбукинга. Истината обаче е, че от тези 23-ма, я 10-тина си потърсят правата, я не.
    Което прави овърбукването още по-примамливо за авиокомпаниите.

    Коментарите ми са мои собствени и не отразяват непременно възгледите на Фондация Америка за България.
  63. 64 Профил на Гавраилов
    Гавраилов
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Случват се такива неща, имат легалното право да правят такива трикове. Ако обаче всички пътници оставени на летището си знаят правата и отстояват, много скоро компании като Уиз и Райън ще се спрат с тези "овербуукинг". Сметнете само: 23 пътници по 400 евро компенсация колко правят. Запомнете: колкото повече си знаете и отстоявате правата, толкова повече компаниите ще започнат да се съобразяват с пътниците.

  64. 65 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    До коментар [#2] от "SCROTUS":Overbooking-а е стандартна практика при почти всички авиокомпании, особено традиционните. Бих посъветвал пътниците да се възползват от правата си под европейското законодателство.
    —цитат от коментар 4 на J.J.


    Факт.
    Но нискоразходните авиокомпании първо нямат голям набор от резервни самолети, второ нямат interline споразумение с друга авиокомпания, трето имат по-голям хиатус между полетите.

    Пример: Уизер лети между София и Франкфурт-Хан три пъти в седмицата. Луфтханза лети между София и Франкфурт деа пъти на ден. Ако Уизер има технически проблем или е овърбуквала, пътникът ще чака следващият полет след два дни. Ако има същия проблем с Луфтханза, пътникът обикновено е ребукнат или на следващия директен полет след 3 часа, или на друг полет през Мюнхен или Виена. Да не говорим, че Франкфурт-Хан няма нищо общо с Франкфурт. Все едно да кръстим летището в Пловдив София-Майн(а).

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  65. 66 Профил на Amazeballs
    Amazeballs
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#15] от "tucker case":

    Само малка корекция; А-321 е в случая, т.е. 230 места; т.е. 10% свалени.

  66. 67 Профил на zarito
    zarito
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#13] от "slavy_":

    Гризнаха дръжки :) на следващия месец си биха рекорда по превозени пътници :) тук няма конкуренция при авиокомпаниите и ако ще прав да те карат да стоиш нямаш избор и си ползваш Юнайтед до гроб.

  67. 68 Профил на zarito
    zarito
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#23] от "carmello":

    Абсолютно си е прав човекът. Не ползваш ли първата посока, другата гори.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK