Между 800 млн. лв. и 1.3 млрд. лв. ще струва пълното технологично обновление на БДЖ

Между 800 млн. лв. и 1.3 млрд. лв. ще струва пълното технологично обновление на БДЖ

© Анелия Николова



За цялостното технологично обновление на БДЖ са необходими между 800 млн. и 1.3 млрд. лв., сочи прогнозата на компанията, изготвен от експерти на УНСС, Техническия университет, Висшето транспортно училище, от самата компания и Министерството на транспорта. Това съобщи, цитиран от "Фокус", изпълнителният директор на холдинг БДЖ Владимир Владимиров.


Експертният доклад съдържа информация за това какви да са параметрите на влаковия парк, какъв пътникопоток може да спечели БДЖ, след като подобри конкурентоспособността си и какъв комфорт трябва да предложи.


Днес на пресконференция компанията представи проект за поръчка на нови мотрисни влакове. Тя е необходима, за да може да обслужва изцяло модернизираното трасе от сръбската граница през София и Пловдив до Свиленград, което ще е напълно готово през 2023 г., съобщи зам.-министърът на транспорта Велик Занчев.




По думите на Владимиров условно инвестицията в технологичното обновление на железницата ще бъде разделена на два етапа. На първия ще бъдат купени 41 мотрисни влака, а през втория – 44. Минималната сума, необходима на "Пътнически превози" за първият етап е 380 млн. лв., каза шефът на холдинга.


Той прогнозира, че процедурата ще приключи преди края на мандата на правителството и първите нови влакове ще тръгнат до 2021 г. "По-нататък е необходимо да се вземат решения на правителствено ниво, за да бъдат осигурени средства и за втория етап", каза изпълнителният директор.


Владимиров увери, че БДЖ уверено се справя с изчистването на дълговете си и към днешна дата е отделила над 600 млн. лв. за обслужването им.

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4923 Неутрално

    Значи харизаното на Русия за реакторите, платени без договор, би било напълно достатъчно за модернизация но БДЖ! А харизаното на мафията (от КТБ), би било напълно достатъчно за модернизиране на армията! Изводът е, че България не е никак бедна, но жбирите ще продължават докато не се намерят виновни! Цацаров???

  2. 2 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#1] от "vassilun":

    Цацата ще ти хваща корумпирани? че то все едно Гошо Слепия да стане Снайпер.

  3. 3 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1898 Неутрално

    Ако се изтупат сметките на всички замесени в аферата КТБ, ще има и за железниците, ще има и за здравеопазване и образование. Да, ама не.

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    С доста тежък заем пак ще обуят ЖП-то. С тези възможности на матряла е невъзможно да се изплатят тези пари от билети и карти. Останалото го знаем.

  5. 5 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6969 Неутрално

    Крайно време беше освен за магистрали, управляващите да се погрижат и за жп транспорта

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Гневно

    КРАЖБИТЕ ПРОДЪЛЖАВАТ. КОЛКО ПАРИ СЕ НАЛЯХА ДО МОМЕНТА В ТАЗИ КАЦА БЕЗ ДЪНО!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    При тези цени на билетите колкото и да се налее ще е в каца без дъно. Все едно да искаме модерни киносалони и старите цени от 30-50 стотинки за билет. Нямам идея как може да се оправи, при тези доходи на населението.

  8. 8 Профил на Milen Ivanov
    Milen Ivanov
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#7] от "stoiank":

    Абе то идея има и то германска, ама дали смеят. Екологични такси на автобусите и да излиза по на далавера жп-то. А В холандия, където материалът е доказано по-хитър, съвсем умишлено субсидират железниците. Така че е въпрос на приоритети. За съжаление обаче единственият приоритет на сегашната пяна е гушенето. :(

  9. 9 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    1.3 милиарда евро(не лева)може само да е началото на технологичното обновление.

  10. 10 Профил на koalarevolution
    koalarevolution
    Рейтинг: 512 Неутрално
  11. 11 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Крайно време е да започнат нещо да правят, а не само да говорят кое колко.

  12. 12 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    Нали китайците щяха да решат проблема? Или big brother перна през пръстите?

    Мърфи е оптимист!
  13. 13 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Сигурно пол'вината са за консултации, логистика, нови технологии, наблюдения и др. виртуални достижение. ...
    Без клиенти БДЖ е за ... скрап.

    ОСТАВКА СУДЖУЦИ

  14. 14 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 925 Разстроено

    силно се надявам да не е като с полските трамваи (20+годишни) нооо......но..

  15. 15 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 881 Неутрално

    ШИШИ ИМА ДА ВРЪЩА МНОГО ПАРА, СА ЧЕ МУ ГИ ИЗПИШАТ И ЧЕ СЕ ОПРАВАТ НЕЩАТА , ПОСЛЕ ВИЕ КАТО ДОБРИ И СЪВЕСТНИ ГРАЖДАНИ ШЕ МУ ГИ ВЪРНЕТЕ БОРЧОВЕТЕ , СЪБУДЕТЕ СЕ БЕ

  16. 16 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Какво пречи да изтупаме още 1 млрд, че да могат мургавите братя да продължават да се возят гратис, ама да им е по-комфортно?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  17. 17 Профил на germina
    germina
    Рейтинг: 276 Неутрално

    Голяма лапаница става в това БДЖ ми се струва! Едни пари така потъват там, че никой не ги разбира даже.

  18. 18 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    До коментар [#14] от "b0b069":

    Полските трамваи са чисто нови да ти кажа (ама полски). 20 годишните са швейцарски, ама нищо чудно след 20 год да са по-годни от полските

  19. 19 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    Ама са има ли някакъв бизнес план за това БДЖ като го лъснем и модернизираме какво ще го правим, или пак ще наливаме едни пари на едни хора. Щото за да има некаква файда, трява първо да видим къде ще пътуват тези влакове, кого ще возят и как ще го накараме да си плаща по 30 евро за 50 км, както е в Европата.
    От София до Драгоман са 50км. В Сърбия трасето като е същата кочина, ползата - никава- София-Белград ще падне от 12 на 10 часа. А кой толкова ще пътува от Драгоман за Свиленград ми е също доста интересно.
    Хората по Европата вземат 100 км за 40 мин, а ние с нашето НКЖИ и совалки да купят на БДЖ...

  20. 20 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 362 Неутрално

    До коментар [#1] от "vassilun":

    Не спекулирай, има договор, има изработено оборудване и има решение на международен арбитражен съд, с което сме осъдени да платим. Друг е въпросът трябва ли ни това оборудване и нови мощности. Но сме си ги поръчали и те са изработени.
    Но в БДЖ и 1 млрд да се инвестират, няма да има осезаема полза ако не се променят някои неща - стратегия, разумно разписание, по-малко кражби, повече професионализъм, както у мениджмънта, така и редовите железничари. А, и закриване на синдикатите в БДЖ.

  21. 21 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 362 Неутрално

    До коментар [#14] от "b0b069":

    Нещо си се объркал. Полските трамваи са чисто нови. Над 20 годишни са швейцарските трамваи, но те ни излязоха почти без пари, а са в по-добро състояние от 90 % от трамваите в София. Съмнявам се да ги опазим обаче дълго време.

  22. 22 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8950 Неутрално

    Пари има, но много се краде и пилее в тази държава.

  23. 23 Профил на galindimov
    galindimov
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Колкото по-скоро толкова по-добре. И направете варианта за 1.3 млрд., че да има някакъв ефект.
    Въпреки че доста широки граници дават, 500 млн. разлика между двата варианта си е 60% от цялата сума.

  24. 24 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Едно КТБ - та, колко' т четири БДЖ-та!

  25. 25 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3435 Неутрално

    Значи харизаното на Русия за реакторите, платени без договор, би било напълно достатъчно за модернизация но БДЖ! А харизаното на мафията (от КТБ), би било напълно достатъчно за модернизиране на армията! Изводът е, че България не е никак бедна, но жбирите ще продължават докато не се намерят виновни! Цацаров???
    —цитат от коментар 1 на vassilun


    Затова е цинично , когато политиците започват да се оправдават , че нямало пари. България е много богата държава когато при тези огромни кражби и разхищения все пак няма масов глад и запазва някакъв приличен стандарт.

  26. 26 Профил на Viktor Tzolov
    Viktor Tzolov
    Рейтинг: 254 Неутрално

    До коментар [#19] от "uq":

    Нетуно-Рим,50км.билет бирг,тоест отиване и връщане,плюс ползване на всякакъв градски транспорт 9'50евро.

  27. 27 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Този филм сме го гледали. Проверете колко пъти (в близките 30 години) им се оправят дълговете с нашите пари.
    Вижте изискването на ЕК или ЕБ към БДЖ - за брой работници, равен на този в сродна на РБ европейска страна.
    И знаете ли защо не се отварят прозорците на бастиона на БДЖ в София? Отговор - ще изпопадат от там администраторите?

    И нещо извън темата - някой виждал ли е снимка на дупката (прореза) на разцепената цистерна в Хитрино?

  28. 28 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4494 Любопитно

    Много интересно откъде държавата ще намери тази огромна за Бг стандартите сума?!

  29. 29 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3990 Неутрално

    обновление на БДЖ са необходими между 800 млн. и 1.3 млрд. лв., сочи прогнозата на компанията
    ___________
    За да има положителен ефект трябва да се заделят и едни $2-3млн. за наемане и обучение на експетртен персонал . Трябва и пълно отстраняване на всички калинки,кърлежи и др. от управлението и поддръжката на компанията!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  30. 30 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3990 Неутрално

    Много интересно откъде държавата ще намери тази огромна за Бг стандартите сума?!
    —цитат от коментар 28 на bat_plamen

    Когато сме на кръстопът питаме МВФ а те ще кажат- вземате още $1,5млрд. заем а ние ще ви препоръчаме за по-добро стопанисване да си продадете БДЖ за $100млн. на либерален купувач а може и да питате Костов как става за $1 до $200 000.

    Libertarianism is just anarchy for rich people




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK