DHL добави България в европейската си мрежа за доставка на колетни пратки

Кадър от подписването на договора между "Ди Ейч Ел" и представители на четирите страни, които влизат в европейската ѝ мрежа за колетни пратки.

© Рапидо

Кадър от подписването на договора между "Ди Ейч Ел" и представители на четирите страни, които влизат в европейската ѝ мрежа за колетни пратки.



Световната логистична компания Дй Ейч Ел (DHL) обяви на официалната си интернет страница, че ще разшири европейската си мрежа за доставка на колетни пратки с още 4 държави. Сред тях е и България, като страната ни ще се присъедини към нея през ноември заедно с Хърватия. В началото на този месец пък Ирландия и Румъния също бяха добавени в списъка.


С тези четири страни мрежата на Ди Ейч Ел се разширява до 26 държави на Стария континент. Целта на компанията е до края на 2018 г. да установи присъствие във всички ключови европейски пазари за електронна търговия.


От Ди Ейч Ел уточняват, че партньорът им в България, който ще доставя пратките на компанията, ще е куриерската фирма "Рапидо". В Хърватия пък е избрана местната национална поща.




По данни на управителя на "Рапидо" Радослав Крумов от ноември клиентите на компанията ще имат достъп до над 20 европейски страни и до мрежа от над 50 хил. офиса.


Всяка година в рамките на Европа се доставят около 6 млрд. търговски електронни пратки, като Германия, Франция и Великобритания са най-обширните пазари за електронна търговия. По данни на Евростат 55% от интернет потребителите в Европа вече пазаруват онлайн, но само 32% от тях правят това и извън страната си.


Именно заради това от Ди Ейч Ел разширяват дейността си на Стария континент. Така времето за доставка и връщане ще бъде съкратено, тъй като ще се работи и през уикенда, а самият процес на доставка ще бъде стандартизиран. Всички партньори на световната логистична компания ще трябва да уведомяват получателите за очакваното време за доставка на техните поръчки и възможността да поискат алтернативна дата и място на доставка. Ще бъде въведено и потребителски насочено решение за връщане на пратките от клиентите.

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Dreamep
    Dreamep
    Рейтинг: 326 Неутрално

    Не е съвсем ясно каква е промяната, но допускам, че става дума за приемане на нормални пратки както за вътрешния така и за външния пазар.

    Наскоро установих, че нито DHL, нито UPS предлагат стандартна услуга за пратки в чужбина. Единствената опция е Express, а тя е близо 100лв за под 2кг. Само DPD предлагаха малко по-обикновена услуга. А пощите не приемат никакви пратки с батерии.

  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12731 Неутрално

    DHL е дъщерната фирма на Дойче пост. Дали и условията (включително цените) в България за тези пратки ще станат близки до тези в Германия?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 499 Неутрално

    DHL е дъщерната фирма на Дойче пост. Дали и условията (включително цените) в България за тези пратки ще станат близки до тези в Германия?
    —цитат от коментар 2 на penetrating


    Ами...как да ти кажа, щом се обвързват с Рапидо, а не с БГ Пощи, как смяташ?

  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    Това ще доведе до развитие на електронната търговия. Ще може да си поръчваш от немски сайтове например с доста по-евтина доставка.

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    от няколко години си поръчвам от европейски магазини с безплатна доставка чрез ДиЕйчЕл, а съм пращал колети през тях преди повече от 15г (цените бяха просто безумни, ама това е друга тема).

    не разбирам какво се е променило, но при всички случаи предпочитам доставката да минава през един доставчик.

  6. 6 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Както е споменато по-горе ДХЛ е дъщерна на Дойче пост. В Германия никой не прави разлика между ДХЛ и Дойче пост. ДХЛ въртят пакетният бизнес, докато пощальоните са при пощите. И досега от Германия идваха пакетни пратки с ДХЛ, но може би от България не е било възможно да се изпращат нормални пакетни пратки с тях. Иначе Спиди работят с ДПД, Еконт мисля с Хермес (за Германия) Това предполагаше досега да се избира Спиди, понеже ДПД са по-надеждни, а Хермес плащат много зле на шофьорите си в Германия и често пратките не се доставят до домовете, а шофьорите за да си пестят време пишат, че лицето не е било на адреса на бележка директно в пощата и оставят пакетите в пакетните центрове (разни магазинчета или бензиностанции).

  7. 7 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    Еконт мисля с Хермес (за Германия)
    —цитат от коментар 6 на alabalko


    Еконт не работят с Хермес от повече от година. Кратко беше партньорството им.

    The best way to predict the future is to invent it.
  8. 8 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 511 Неутрално

    [quote#7:"EU defender"][/quote]

    не съм и поглеждал след това, щом са били недалновидни да почнат с Хермес.
    Като цяло странно е, че Български пощи не искат да им се показва съдържанието на колетите пък Спиди искат. Нещо нечувано например в Германия поради тайната на пощенската услуга.

  9. 9 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Преди 2-3 години колет от Германия до България с ДХЛ преминаваше на летище софия към БП. Получава нов тракинг номер и пощата го доставя. Естествено, не до адреса, това би било пркалено удобство, а до пощата, да отиде човек да си го вземе. Като едно време с колетите дето се взимаха от гарата...

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  10. 10 Профил на who cares
    who cares
    Рейтинг: 452 Гневно

    ... с развитието на електронната търговия, от все по-голямо значение ще са куриерските фирми и тяхната репутация. За момента в България няма сериозен куриер, с едно две изключения. Надявам се, че DHL ще премахна идиотската и крайно некоректна практика да не ходят на адресите и буквално да лъжат, че лицето отсъствало. Ако исках да им ходя в мизерните дупки "офиси", нямаше да си плащам за доставка до адрес, с ясното съзнание, че са измекяри.

  11. 11 Профил на vadrigar
    vadrigar
    Рейтинг: 476 Неутрално

    ... с развитието на електронната търговия, от все по-голямо значение ще са куриерските фирми и тяхната репутация. За момента в България няма сериозен куриер, с едно две изключения. Надявам се, че DHL ще премахна идиотската и крайно некоректна практика да не ходят на адресите и буквално да лъжат, че лицето отсъствало. Ако исках да им ходя в мизерните дупки "офиси", нямаше да си плащам за доставка до адрес, с ясното съзнание, че са измекяри.
    —цитат от коментар 10 на who cares


    Аз пък никога не съм имал проблем с DHL. Поръчал съм доста неща онлайн и с DHL идват за един ден до входа ми. Освен това в сайта им можеш да отлагаш поръчката ако няма да можеш да си вкъщи.

  12. 12 Профил на Aleksandar Z
    Aleksandar Z
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Някой може ли да ми даде информация кой е партньора на Хермес(Германия) в България към момента?

  13. 13 Профил на gqa51563121
    gqa51563121
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Никога DHL !!!!! Никога
    Преди няколко години освободих една пратка с хиляди усилия и скъсани нерви. Сега ми се наложи втори път защото нямаше друга филма освен DHL Китай .Втори ден се занимавам с простотията DHL. Само да си получиш документите ,че имаш пратка ти искат 24 лв. незнайно защо, след което от митницата ти казват- не можем да ви освободим пратката само DHL могат да ви представляват. Така им е много изгодно . След което следва да си извадиш нотариално заверено пълномощно и куп измислени документи и отново да им платиш за услугата. Само да кажа, че стоката ми струва 100 долара. Доставката и таксите тук са двойно повече……….. Това е пълен абсурд.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK