Андрей Ковачев: Решението на кабинета за трасето на "Струма" през Кресна ще го превърне в месомелачка

Андрей Ковачев: Решението на кабинета за трасето на "Струма" през Кресна ще го превърне в месомелачка

© Надежда Чипева, Капитал



Избраният от правителството вариант за изграждането на автомагистрала "Струма" през Кресненското дефиле, ще доведе до това, което се случи със защитената зона "Калиакра" - санкции от страна на Европейската комисия. Това коментира в сутрешния блок на БНТ екологът Андрей Ковачев. Този вариант предвижда в посока Гърция трасето да минава по съществуващия път през дефилето, а в обратната посока да е изнесен над дефилето.


В понеделник, 11 септември жителите на Кресна и Симитли ще могат да участват в обществено обсъждане на Оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС) на пет варианта на трасето. Докладът може да бъде видян на страницата на Агенция "Пътна инфраструктура".


Избраният от правителството вариант, който всички защитават, е абсолютно погрешен и ще доведе до загуба на европейски пари и ще получим санкции, обяви той. Според него такова решение противоречи на европейските изисквания, защото унищожава природата. Освен това щяло да превърне трасето в "истинска месомелачка".




Екологът посочи, че основната причина за тежките инциденти в момента в дефилето са заради неправилно изпреварване, за което нито пътната агенция, нито полицията са взели някакви мерки - като например да се сложат камери и да има екип на полицията в самото дефиле. Ковачев допълни и че вариантът за трасе, който предлага правителството застрашава както хората, отишли на рафтинг в района, защото те ще трябва излизайки от реката да се окажат в скоростната лента на магистрала, така и местните, които се придвижват с бавно подвижен транспорт.


Мирослав Мазнев от Камарата на строителите в България упрекна еколога, че предлага вариант, който най-малко щади природата в района и че говори по слухове.


Той отново защити тезата на камарата, която се застъпва за варианта на правителството и припомни аргументите за избора му, изтъквани неколкократно от страна на кабинета - че може да започне най-бързо и няма да се загубят европейски средства заради забавяне и че е технически най-състоятелен този вариант. Освен това според доклада за ОВОС такова щадяло най-много природата в района.


В подкрепа на правителствения вариант се изказаха и представителят на "Зелен транспорт" Веселин Грозданов и Владимир Тодоров – председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи. Кметът на Кресна Николай Георгиев посочи, че през седмицата общинският съвет също е подкрепил варианта на правителството като най-бърз, най-щадящ природата и най-евтин.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK