Андрей Ковачев: Решението на кабинета за трасето на "Струма" през Кресна ще го превърне в месомелачка

Андрей Ковачев: Решението на кабинета за трасето на "Струма" през Кресна ще го превърне в месомелачка

© Надежда Чипева, Капитал



Избраният от правителството вариант за изграждането на автомагистрала "Струма" през Кресненското дефиле, ще доведе до това, което се случи със защитената зона "Калиакра" - санкции от страна на Европейската комисия. Това коментира в сутрешния блок на БНТ екологът Андрей Ковачев. Този вариант предвижда в посока Гърция трасето да минава по съществуващия път през дефилето, а в обратната посока да е изнесен над дефилето.


В понеделник, 11 септември жителите на Кресна и Симитли ще могат да участват в обществено обсъждане на Оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС) на пет варианта на трасето. Докладът може да бъде видян на страницата на Агенция "Пътна инфраструктура".


Избраният от правителството вариант, който всички защитават, е абсолютно погрешен и ще доведе до загуба на европейски пари и ще получим санкции, обяви той. Според него такова решение противоречи на европейските изисквания, защото унищожава природата. Освен това щяло да превърне трасето в "истинска месомелачка".




Екологът посочи, че основната причина за тежките инциденти в момента в дефилето са заради неправилно изпреварване, за което нито пътната агенция, нито полицията са взели някакви мерки - като например да се сложат камери и да има екип на полицията в самото дефиле. Ковачев допълни и че вариантът за трасе, който предлага правителството застрашава както хората, отишли на рафтинг в района, защото те ще трябва излизайки от реката да се окажат в скоростната лента на магистрала, така и местните, които се придвижват с бавно подвижен транспорт.


Мирослав Мазнев от Камарата на строителите в България упрекна еколога, че предлага вариант, който най-малко щади природата в района и че говори по слухове.


Той отново защити тезата на камарата, която се застъпва за варианта на правителството и припомни аргументите за избора му, изтъквани неколкократно от страна на кабинета - че може да започне най-бързо и няма да се загубят европейски средства заради забавяне и че е технически най-състоятелен този вариант. Освен това според доклада за ОВОС такова щадяло най-много природата в района.


В подкрепа на правителствения вариант се изказаха и представителят на "Зелен транспорт" Веселин Грозданов и Владимир Тодоров – председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи. Кметът на Кресна Николай Георгиев посочи, че през седмицата общинският съвет също е подкрепил варианта на правителството като най-бърз, най-щадящ природата и най-евтин.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Екологът Андрей Ковачев
    ---------------------
    Тоя "еколог" от ония "еколози" ли е, дето 2008 година взеха 9 (девет) милиона лева, за да вкарат гробища и летища в Натура 2000 и помежду другото да си купят 1000 дка земя около Приморско?

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  2. 2 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Бърза проверка - от същите тия лапачи е :
    -------------------------------------------------------------
    От 2004 г. работи за изграждането на мрежата НАТУРА 2000
    http://izbori.zelenite.bg/candidates_2014/andrey_kovachev

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  3. 3 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 604 Неутрално

    До коментар [#1] от "qwertqwert":

    не бе объркали са те.
    това било пеевски ама
    си пейстнал грешно имената.

  4. 4 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    Най-важно е рафтърите да излизат от реката не на пътя, а на зелена полянка, за да я наторят биологично без стрес.
    Шофьорите не са важни, защото от тях има много, а рафтърите са малко и за тях трябват специални грижи......

    Знанието е сила, информацията - власт
  5. 5 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 756 Гневно

    Господин Ковачев, време е да започнете да предлагате решения. Винаги съм бил с убеждения близки до защита на природата, но вие отивате в пълна крайност. Заради вашите крайни убеждения в момента умират хора.

    "Екологът посочи, че основната причина за тежките инциденти в момента в дефилето са заради неправилно изпреварване, за което нито пътната агенция, нито полицията са взели някакви мерки - като например да се сложат камери и да има екип на полицията в самото дефиле."

    Невярно. В момента пътят през Кресна е изключително натоварен и опасен: това е и основната причина за катастрофите... Не могат да се поставят джърсита по осовата линия, тъй като това ще ограничи достъпа на спасителни екипи.

    "Ковачев допълни и че вариантът за трасе, който предлага правителството застрашава както хората, отишли на рафтинг в района, защото те ще трябва излизайки от реката да се окажат в скоростната лента на магистрала, така и местните, които се придвижват с бавно подвижен транспорт."

    Невярно. Проектът предвижда места за почивка, където ще може да се слиза/качва до зоните за рафтинг.

    Наблюдавам едно пълно залиняване и мързел от страна на НПО-тата с лесно финансиране отвън. По принцип няма нищо лошо да се защитават хубавите ценности за защита на природата, но гарантираното финансиране всеки месец и заплата довежда до мнения като горното. Пълни крайности без връзка с реалността и без да се предлагат решения.


  6. 6 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Да се внушава:" Кабинета иска да смели на кайма бедного многострадалного българского народ"! Завъртете бясно тролчета!!

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  7. 7 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    Двама българи може и да постигнат някога консенсус, но станат ли трима - абсурд. Това е причината за тъжното състояние на държавицата ни.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9913 Неутрално

    Не смята, че Ковачев е прав в случая. Трябва да се рърси устойчиво решение за всички засегнати. Не трябва да се прави като Хърватия, които направиха учасно скъпа (и голяма) магистрална мрежа и сега тя е най-скъпата за ползване в Европа, а не достигат пари за поддръжката и.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    На тия трябва да им се съберат всички видове превозни средства и да кемат само пеша. Как пък на тях все не им се уйдиса. Така не можело щото не знам си на кви твари ще се нарушал рахата инак не можело щото, аре стига де.

  10. 10 Профил на Antoaneta PETROVA Ardashes
    Antoaneta PETROVA Ardashes
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Няма ли да се намалят автомобилите, а продължава тази политика на замазване с асфалт и ремонти.Непрекъснати ремонти с необезпечени средства. Правете повече пропасти, та да започнат да летят дронове.Вече летиме към пропастта,та по-добре да литнем с други превозни средства.Стига с тази политика на съграждане-разграждане на дадения ни даром живот.От една крайност залитаме в друга,защото не мислим .

    mihala
  11. 11 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1373 Неутрално

    Еколога да си гледа Екологията, полицейските работи са за Полицията

  12. 12 Профил на Antoaneta PETROVA Ardashes
    Antoaneta PETROVA Ardashes
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#10] от "Antoaneta Ardashes":

    Искам да поясня на уважаемите тролчета,че тяхните минуси поддържат лошите практики на антихриста.Това,че искахте промяна също не е от Бог, а гордостта и алчността надделяха. Завистта,че са облечени в черно, не им дава възможност да прогледнат,с което не дават възможност на другите да живеят в една нормална страна.Да се борите с вятърни мелници няма да ви донесе нищо,а само разруха и болести.
    С това си изпълнявам гражданския дълг да си кажа мнението.

    mihala
  13. 13 Профил на Antoaneta PETROVA Ardashes
    Antoaneta PETROVA Ardashes
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#10] от "Antoaneta Ardashes":Искам да поясня на уважаемите тролчета,че тяхните минуси поддържат лошите практики на антихриста.Това,че искахте промяна също не е от Бог, а гордостта и алчността надделяха. Завистта,че са облечени в черно, не им дава възможност да прогледнат,с което не дават възможност на другите да живеят в една нормална страна.Да се борите с вятърни мелници няма да ви донесе нищо,а само разруха и болести.С това си изпълнявам гражданския дълг да си кажа мнението.
    —цитат от коментар 12 на Antoaneta Ardashes


    За пояснение на носещите отрицателни емоции,че не съм платена,въпреки недостигащата пенсия.С уважение към управляващите.

    mihala
  14. 14 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2288 Неутрално

    "......тежките инциденти в момента в дефилето са заради неправилно изпреварване, ......." Може би аз не разбирам, но когато пътят стане еднопосочен, няма ли неправилните изпреварвания да не са толкова опасни, защото срещу тях няма да се движи кола? Имам чувството, че някои "зелени" наистина не са узрели за такива дискусии.
    А г-жа Antoaneta Ardashes изобщо не ми се коментира.

  15. 15 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 508 Разстроено

    "... като най-бърз, най-щадящ природата и най-евтин."

    Това ми напомня на вица: "Ние работим бързо, качествено и евтино. Вие изберете кои две!"
    Няма такъв случай, който да покрива едновременно и трите изисквания.

  16. 16 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 992 Неутрално

    Е гати сагата.
    Пускайте тунелите, викайте чужди фирми с опит да ги правят и поддържат и да спрем да се занимаваме с глупости!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  17. 17 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1390 Неутрално

    Този Ковачев не беше ли лидер на една политическа партия, която не успява да получи и 0.5% подкрепа на избори?

  18. 18 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 282 Неутрално

    Ботевото патриотично стихче с нов прочит.

    Еколог е - душа дава
    за птици, за природа;
    но не свойта душа, братя,
    а душата на народа!

    И секиму добро струва,
    само, знайте, за парата,
    като човек - що да прави?
    продава си и душата.

  19. 19 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Основната причина за катасгрофите е следната - още през 2008 имаше ясно решение да се строи тунел извън дефилето и строителството да започне от дефилето за да се избегне тапата на която сме свидетели в момента!
    На тази основа цялата магистрала получи екоразрешително, а ЕК даде парите!
    Поредица от хравителства обаче не си изпълниха ангажимента, а оплюскаха на баницата мекото с лесните участъци!

    ...иначе сега еколозите са виновни, нали?

  20. 20 Профил на Stoyan Ivanov
    Stoyan Ivanov
    Рейтинг: 264 Весело

    Значи така... "Компетентният" Андрей Ковачев казал "ще стане месомелачка". И това, разбира се, задължително трябва да бъде изведено в заглавие, а две трети от материала да се посвети на безценното му мнение. Мнението на разни други некомпетентници от рода на Камарата на строителите, "Зелен транспорт", Асоциацията на пострадалите при катастрофи и още поне десетина некомпетентни организации може да се завре в края, за да има "отразяване на всички гледни точки".
    Браво, "Дневник"!
    И да - знаем, че Ковачев и компания вече са подготвили стотина доноса до всякакви инстанции в ЕС. Искрено се надявам, че никой роднина на пострадалите в катастрофи в дефилето няма да превърти. В никакъв случай не бива да проверява дали наистина зелените са като дините - много зелени отвън и много червени отвътре.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK