
© Георги Кожухаров
В спортна зала "Септември" в Симитли в 9 часа и залата на Община Кресна в едноименния град в 14 часа днес ще се проведе общественото обсъждане на Доклада за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) на петте варианта за трасето.на лот 3.2 на автомагистрала "Струма", съобщиха от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура".
Докладът може да бъде видян на страницата на Агенция "Пътна инфраструктура". Трасето на тази част от магистралата предизвика най-много дискусии, защото касае преминаването на аутобана през Кресненското дефиле.
Предпочитаният към момента от Агенция "Пътна инфраструктура" вариант предвижда използването на сега съществуващия път през дефилето в посока Гърция, а към София да се построи нов път по билото на планината източно от Кресна. При него ще се построят четири площадки за отдих и търговия на магистрала "Струма" около Симитли и Кресна, така че местният бизнес да продължи да се развива, каза пред БНТ вчера шефът на агенцията Дончо Атанасов.
Вторият вариант е 15-километров тунел, който през годините беше отхвърлен заради сеизмичност, радиоактивност и висока цена.
Третият вариант е магистрала изцяло извън дефилето, източно от Кресна. А четвъртият и петият предвиждат да има две платна в дефилето, обобщава БНТ. Първият проект защитава в най-голяма степен националния интерес и намира баланс между цена, екология и строителство, твърди Дончо Атанасов.
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 3080 Неутрално''Предпочитаният към момента от Агенция "Пътна инфраструктура" вариант предвижда използването на сега съществуващия път през дефилето в посока Гърция, а към София да се построи нов път по билото на планината източно от Кресна''
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Този вариант винаги ми е харесвал като идеа.
deymus
Рейтинг: 859 НеутралноДо коментар [#1] от "'ΕΡΕΒΟΣ":
И на мен ми се струва най-реален, за времето и възможностите, с които разполагаме.
nze35531649
Рейтинг: 8 НеутралноНали имаше и друг вариант с неколко по-къси тунела през дефилето, той къде изчезна? Ако ще качват едното платно горе, по-добре да качат и двете, поне като замърсяват природата да е на едно место. А в дефилето така или иначе ще се наложи да дупчат тунели за високоскоростна ЖП-линия.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 6196 НеутралноКато пътуваш за Гърция, ханчетата се падат отдясно. От лявата страна е планината. Как ще се спира, не ми е ясно...
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевЙЕИ
Рейтинг: 561 НеутралноЕкологично най-злее е прекарването на магистралата на изток (през планината).
Тонове в повече гориво ще се изгаря за изкачването и и съответно това ще бъде в доста дългосрочен план. Като се има напредвид че и трафикът ще се увеличава, излиза че нехаресвания от еколозите вариант с множество малки тунели прз дефилето в дългосрочен план ще се окаже най-екологичен
naskom44
Рейтинг: 587 Неутралнокакто я карат с тези безкрайни обсъжадния и дискусии май в близките 10-20 години магистрала няма да има
arnautsky
Рейтинг: 911 ЛюбопитноПремиера ще отиде ли в Симитли..да удари едно...рамо?
Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.пустиняк
Рейтинг: 573 НеутралноДано наистина да има обсъждане а не цигани с плакати: " Взехте ни хляба", като в Калиакра.
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!valtoro
Рейтинг: 999 НеутралноНе знам вече колко години управници, еколози и всякакви други се
дърлят, докато задръстванията растат и хора гинат по пътя !!!
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 6196 НеутралноДо коментар [#9] от "valtoro":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевАсфалтът не се яде!!!
tsvetko_51
Рейтинг: 1846 НеутралноДо коментар [#6] от "naskom44":
То не трябват и десетки години, защото финансирането има по-кратки срокове и ако се разминем с него, може въобще да се разминем с магистарлата.
Едно нещо не разбирам, да има или не магистрала е национален и транснацинален въпрос, а ще се решава в едни при това малки общини - нещо не се връзва.
Освен това, интересите са много различни и на моменти противоположни и затова, според мен проблема трябва да се реши от специалисти, желателно с международно участие, поне от страна на даващите средствата, а не от нямащите никаква отговорност местни жители или т.н. еколози, които ги бива да обикалят ТВ-тата с една две дежурни теми и дълбоко изчезващи, когато темите не се харчат в поредните новини.
Judjuk
Рейтинг: 3574 НеутралноБез да ме питат, да кажа.
И двете ленти на магистралата да минават през планината. Пътят в дефилето да остане резервен. Защото ако по този път започнат ремонти, ако там влязат багери, булдозери и тежки машини, ще настъпи пълна какафония. И много жертви, които ще се пишат грях на взелите това решение. След като едното платно тъй или иначе минава през планинота, няма да се оскъпи прекомерно, ако и другото минава от там. При това не е задължително да вървят по едно трасе. Щом намерят място за едното платно, ще намерят и за другото. А като вкарат веднъж там техниката, като направят организация и временното строителство, още по-добре ще бъде да се строят и двете платна. А пътя в дефилето да е за спортисти и туристи.
zhivko6461
Рейтинг: 1781 НеутралноПри пътуване по магистрала обектите, предназначени за посещение от пътуващите са разположени отдясно. И спирането, респ. посещаването на съответния обект не създава сериозни затруднения. Освен в случаите, когато по някакви причини движещото се МПС отмине отбивката.
shule
Рейтинг: 294 НеутралноМинистърът обясни подробно тази сутрин, че при този проект кметовете са определили 4 терена за почивка, хапване и т.н. Освен това 5 връзки за да могат живеещите в района да могат бързо и спокойно да стигат до имотите си. Обсъждането с жителите на района е нормално. Хората там прекрасно разбират, че построяването на магистралата ще помогне за бизнеса в района, ще вдигне стандарта. Ще съкрати пътят до Благоевград, Сандански, София, Солун. Това няма как да е в минус за района, а точно обратното. Виж какво прави г-н А. Ковачев на това обсъждане не е ясно. Всъщност ясно е, да бълва небивалици и лъжи както обикновено. Ако хората повярват на брътвежите на този измекяр има наистина реална опасност държавата да изпусне сроковете, всички ние да платим цялата построената до сега магистрала и НИКОГА да не се посторои целия участък.
simval
Рейтинг: 925 НеутралноЕ сега вече тия ще си изподерат очите.
Аз не зареждам в Лукойл.hammurabi
Рейтинг: 352 Неутрално"Вторият вариант е 15-километров тунел, който през годините беше отхвърлен заради сеизмичност, радиоактивност и висока цена".
1. Сеизмичност - все ми е тая дали ще падна от 50-метров виадукт, или ще ме затрупа в тунела. Дори в тунела ми се струва, че имам по-голям шанс.
2. Радиоактивност - тя не е като кюлчета злато, с които да те замерват по главата. Прилича ми на оня виц отпреди години, когато Шкумбата питаше накъде трябва да се държи оръжието след ядрен взрив, и отговорът беше - напред, защото при 600 градуса по Целзий желязото ще почне да ни капе по краката.
3. Висока цена - още сега мога да се обзаложа, че който и вариант да изберат, накрая ще се окаже много близо до най-скъпия.
hammurabi
Рейтинг: 352 НеутралноДо коментар [#14] от "shule":
Сроковете обвързват чиновниците и тези, които си гледат в краката или ти бъркат в джоба. Екологичните проблеми са огледален образ на въпроса искаме ли децата ни да са здрави. Тази сутрин министърът по Нова беше крайно неубедителен - бързо говорещ, фъфлещ и дори не можеше да хване иронията, с която водещия го хлъзгаше. Нито един от аргументите му за предлагания от него вариант не звучеше добре. И накрая пак еколозите ще са ни виновни. Иначе всичко опира до пари, ама не кой да ги даде, а кой да ги присвои.
neut
Рейтинг: 5380 НеутралноПървият вариант е най-удобен и от финансова гледна точка с един недостатък - магистрала през населено място
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restnaskom44
Рейтинг: 587 НеутралноДо коментар [#18] от "neut":
ами румънски модел Русе - Букурещ уж магистрала , а минава през десетки села с ограничения до 60 км/ч Букурещ -Плоещи с кръгови движения на всяко кръстовище вместо детелина . Има от кого да се учим