Строителният министър очаква да има Дунав мост-3 в обозримо бъдеще

Строителният министър очаква да има Дунав мост-3 в обозримо бъдеще

© Цветелина Белутова, Капитал



Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков смята, че трети мост над Дунав ще има в обозримо бъдеще. Това коментира той в сутрешния блок на Нова телевизия.


"Дунав мост" 3 ще стане в обозримо бъдеще. На 3 октомври имаме съвместно заседание на двете правителства и тогава ще обсъдим детайлите на бъдещия проект. Трети мост е необходим", каза Нанков.


"Говорим за нов мост, за изцяло ново съоръжение. Било с изграждане с бюджетни средства от българска и румънска страна, било на база на концесия, ако бъде намерен инвеститор", обясни той.




Министърът посочи, че според ангажиментите, които правителството има към обществото и сроковете, с които работи, през 2025 година автомагистрала "Хемус" трябва да бъде изцяло завършена с още 250 км от София до Варна. "Започнахме 9-те км от Ябланица до Тетевен, в момента проектираме, за да сме готови до края на годината, за още 50 км до разклона Ловеч- Плевен", уточни Николай Нанков.


"От Варна имаме нови 16 км, за които мина обществената поръчка. Имаме готов проект и е избран изпълнител. В момента изборът на изпълнител се обжалва, но в рамките на няколко месеца ще стартираме и с тези 16 км в посока Шумен и Търговище", обясни регионалният министър.


"Обозримо в рамките на мандата 75-100 км новоизградена "Хемус" са реални", заяви Николай Нанков.


"Останалите участъци в известна степен ще бъдат в проектна готовност. Ще бъдат проектирани или ще се строят", каза още той.

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Съвсем мъничко след Хемус и тунела под Шипка... Всички които са на възраст под 30 години има вероятност да го видят..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  2. 2 Профил на Deinio
    Deinio
    Рейтинг: 404 Неутрално

    Тати ша ми купи колело, ама друг път.
    Министърът е no comment

  3. 3 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4767 Неутрално

    Срамота е от Видин до Силистра да има само още един мост, който се задъхва от трафик. Силистра, Никопол, Свищов, Лом - навсякъде трябва да има мостове или тунели под реката.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  4. 4 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 721 Неутрално

    До коментар [#3] от "Незнайко в Слънчевия град":

    То е хубаво да има мостове, но и пътища до тях също трябва. В момента до Видин се стига по път стандарт от 70те. Русе същата работа, има мост, но ако искаш да пресечеш България от сеевр на юг няма как да стане.

  5. 5 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 474 Неутрално

    И кой ще е този инвеститор на третия мост?!?
    Стана ми любопитно та направих една бакалска сметка - ако съоръжението струва милиард лева и пропуска по 50 ТИРа на час и печели по 30лв от всеки ще им трябват едните 76 години да си изплатят "инвестицията"

  6. 6 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#4] от "ilinko":

    Пак българския път до Видин е добре - в Румъния следващите 110км - 70 са каране по главната улица на поредното им село, чийто табели се опират една в друга

  7. 7 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 343 Неутрално

    Нали общаваха 7+7 до 2020 година. Плевнелиев тогава ни обещаваше 7 автомагистрали и 7 скоростни пътя.

  8. 8 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#7] от "ivant88":

    Нали общаваха 7+7 до 2020 година. Плевнелиев тогава ни обещаваше 7 автомагистрали и 7 скоростни пътя.
    —цитат от коментар 7 на ivant88


    Печатна грешка - не било 2020 а 2200...

  9. 9 Профил на birnic
    birnic
    Рейтинг: 498 Неутрално

    За Дунав мост 2 се заговори през 1992 г. Някакви от ЮАР щяха да го строят. Построиха го чак през 2013 г. и то с европски мъни. Та значи, перспективата за Дунав мост 3 е към 2050 г., а без европските пари - към 20050 г.

  10. 10 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    До коментар [#5] от "lustmord":

    Недей да правиш сметка ,видно е грешна. Петдесет тира на час няма как да минат, дори и в двете посоки. Обаче цената е 78 лева. Ама що изключваш от сметката леките коли ,4 лв,бусовете 12 лева , камиони до 7.5 тона предполагам около 30 лева и т.н

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  11. 11 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#10] от "kasko":

    Е нали казах бакалска сметка - не детайлен бизнес план. Нека условно да са 50 камиона за простота вместо микс от 30 камиона, 20 буса и 40 коли - приходите ще са сходни. Колкото и да са приближени тия сметки ще трябва са съм ги объркал 10 пъти за да го изплати тоя мост за едните 7-8 години - кажи речи срока, в който средния инвеститор си чака парите обратно.

  12. 12 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8541 Неутрално

    Още едно герберско недоразумение. Много ми прилича на ДАНАИЛ КИРИЛОВ.

  13. 13 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 518 Неутрално

    А ние очакваме Дунав Мост 10
    при Оряхово, при Загражден, при Никопол, при Свищов, при Тутракан и при Силистра

    Защото страната ни трябва да се отвори на СЕВЕР. За да може българските стоки да достигат бързо до централна и западна Европа.

    Един двулентов мост стрва 100 млн евро.
    Всяка година по 1 да строят и за 10 години ще се оправим

  14. 14 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    До коментар [#11] от "lustmord":

    Преди има няма година минах от Оряхово за Бекет с ферибота.Масрафа сигурно мина 50 лева, не помня с точност колко платих за колата.Помня допълнително по евро и петдесет на човек и в Румъния още седем евро такса порт.Плюс три часа цялата работа с чакането. На връщане през Русе има-няма всичко за 30 минути за 4 лева. И десет лева да направят моста няма какво да се мисли. Винаги ще е на печалба.....Пък и не е нужно да се оскъпява с повече ленти и жп.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  15. 15 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1820 Неутрално

    И да не е в обозримо,в бъдеще ще е.

  16. 16 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#14] от "kasko":

    Тези на Оряхово наистина се оливат с цените и услугата - там има смисъл да ходиш ако си с камион и да минеш за 3 часа вместо за 12 часа като при Видин.
    Този ферибот ако го дадат на концесия на немци или японци дето да спазват график и да те превозват за 30 мин всичкото ще му се вдигне трафика сигурно 10 пъти.

  17. 17 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    До коментар [#16] от "lustmord":

    Няма как.На Видин (отпреди моста) ,Оряхово и Силистра фериботите са все румънски. За другите не знам.То и затова румънците много не се натискат за мостове.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  18. 18 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6471 Неутрално

    "Обозрим" - хлъзгав епитет

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK