Разрешителните на таксиметровите шофьори ще се удължават без изпит

Разрешителните на таксиметровите шофьори ще се удължават без изпит

© Анелия Николова



Правителството прие промени в Закона за автомобилните превози, с които се облекчават условията и реда за продължаване валидността на удостоверенията на таксиметровите водачи.


Предвижда се удължаването на срока на валидност да се извършва без полагане на изпит, при условие че заявлението за преиздаване е подадено в 14-дневен срок преди изтичане на валидността на удостоверението.


Тези промени ще улеснят над 70 хил. водачи на таксиметрови автомобили и ще облекчат условията за извършване на таксиметрови превози.

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4092 Неутрално

    А кой ще взима разрешителните за ползване на помпа за сметките от таксиджийте?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 929 Неутрално

    ИМА ЕДНА ФИРМА ДЕТО ИМА В МОМЕНТА ПАРАЛЕЛНО ЗАСИЧАНЕ НА ЦЕНИТЕ ЧРЕЗ ДЖИПИЕС ПРОСЛЕДЯВАНЕ , ИМА РЕШЕНИЕ ДА СЕ СПРАТ ЗЛОУПОТРЕБИТЕ СТИГА ДА ИСКАШ , ИМЕНА НЯМА ДА СПОМЕНАВАМ НЕ Е КОРЕКТНО НО РЕШЕНИЕ ИМА

  3. 3 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Аз пък се съмнявам, че голяма част от тези шофьори са ходили изобщо някога на изпит!

  4. 4 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Те каквито са високообразовани 70% от бакшишите ще се учудя ако въобще могат да четат...

  5. 5 Профил на Antoaneta Ardashes
    Antoaneta Ardashes
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Да им се изисква цялостен медицински преглед и задължително от психиатър и очен лекар.

    mihala
  6. 6 Профил на Подлизурко
    Подлизурко
    Рейтинг: 639 Разстроено

    Ама разбира се, те горките са тооолкоз претоварени,
    Даже може да се промени закона, за таксиджийте да не се изисква свидетелство за правоуправление, а също така да бъдат освободени от данъци и ГТП.
    тогава и "Тези промени ще улеснят над 70 хил. водачи на таксиметрови автомобили и ще облекчат условията за извършване на таксиметрови превози.:"

    😜 ЦИК са с Нетрадиционна сексуална ориентация, ам кви В пука? Безплатна проба- в неделя №12 😜
  7. 7 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 755 Неутрално

    Ама разбира се, те горките са тооолкоз претоварени, Даже може да се промени закона, за таксиджийте да не се изисква свидетелство за правоуправление, а също така да бъдат освободени от данъци и ГТП.тогава и "Тези промени ще улеснят над 70 хил. водачи на таксиметрови автомобили и ще облекчат условията за извършване на таксиметрови превози.:"
    —цитат от коментар 6 на Подлизурко


    Вземи прочети нещо ,после коментирай.Всеки държи изпит в две части за придобиване на компетентност,отделно ГТП за такси е два пъти годишно в пункт и ежемесечно съкратен преглед спирачки окачване светлини при заверка на пътната книга за месеца като има и преглед от лекар поне кръвно ,на три години се минава и на психотест ,по принцип и застраховките за такси са по-скъпи.И още нещо всеки неработен ден за такси е приход 0лв таксиджиите не са на заплата и няма платен годишен отпуск.
    Само за едно са прави коментиралите по-горе с постоянното дигане на данъци,осигуровки,и изисквания в бранша и от друга страна непроменяни цени от 4-5г
    все по-малко ще остават нормалните и изрядните шофьори и ще останат накрая бай мангал и компания.

  8. 8 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Защо трябва да има разрешителни? Тия лицензи и разрешителни идват от профсъюзите които искат да ограничат конкуренцията колкото може повече. Всички форми на лицензи и разрешителни трябва да се премахнат, тия профсъюзи са отвратителни паразити които искат да премахнат конкуренцията си. Всеки трябва да е свободен да се занимава с каквото си иска. Ако аз искам да съм Таксиметров шофьор, не би трябвало да ми трябва лиценз или разрешително от някой, трябва да съм свободен да си боядисам колата и да работя като такъв.

  9. 9 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 755 Неутрално

    А кой ще взима разрешителните за ползване на помпа за сметките от таксиджийте?
    —цитат от коментар 1 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Не оправдавам ползването на "помпи" ,но ще направя лека сметка.
    Трима човека отиват някъде в София разстояние 5-6км ,почти половин София.тоест сменяват поне 2 превоза от ГТ .Цена на билетче 1,6лв -3*2*1,6 равна на 9,6лв.
    Такси първа такса 0,7лв ,цена на км 0,77 престой 0,22лв/мин
    0,7+6*0,77+10мин*0,22 равно 7,52 лв тоест по-ефтино от градски транспорт и то без да чакаш по спирки и те закарва пред адреса не ходиш пеша.

  10. 10 Профил на Подлизурко
    Подлизурко
    Рейтинг: 639 Гневно

    [quote#7:"Крез"][/quote]

    Бре, бре, бре, чак ми се насълзиха очите ... сам говориш за намаляване на изискванията, а завършваш, че само мангали щели да останат?!? Голяма логика вкара.
    И аз като имам фирма, да не би да не плащам данъци, да не би някой да ми плаща когато не работя, да не би да не вадя една торба документи?!?
    Като не им изнася да са бакшиши, да идат преподаватели в университета.
    Да не говорим, как за един и същ маршрут, по едно и също време на денонощието (вечер) возенето на такси ми излиза и 8 лв и 4 лв. и 6 лв ( и как тоя с 8-те лева винаги 'сега почва смяната' и няма дребни да върне от 10 лв)

    😜 ЦИК са с Нетрадиционна сексуална ориентация, ам кви В пука? Безплатна проба- в неделя №12 😜
  11. 11 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#9:"Крез"][/quote]

    Хммм нека да видим собственик на фирма. Данъци, осигуровки, дневни/месечни/годишни отчети (чакане по цял работен ден/няколко на опашка в Агенция по вписванията 1 път годишно); отделно това произволни проверки на НАП след което пак трябва да се ходи и да се чака по цял работен ден че и няколко в НАП (защото на служителите дето правят проверка не им се занимава да се отчитат); такси за поддрържка на фискални устройства + профилактика (недай си боже покрай кадърните хорица в НАП дистанционната връзка да се прецака - пак седене 5-6 часа в НАП на рапорт все едно си в РПУ и те разпитват за масово убийство + глоба); след това идват лицензи на компютрите/ софтуера който се ползва - лицензиран ли е, до кога е лицензиран, на чие име е (което отново отнема почти цял работен ден); проверки на инвентара на фирмата - коли, фактури за гориво, оборотни и т.н.; да не почвам за счетоводството когато работиш с някой от чужбинал; проверки от НЗОК за работните условия, недай си боже да дойдат докато оправят климатика защото зимата е замръзнал и хоп ето ти глоба, нищо че 20 човека казват на инспектора че климатика има шанс замръзне при -15 навън.

    Та въпроса ми е кое му е многото на изброения процес от теб? 2 изпита? Месечна проверка за нередности по кола която се движи по 10+ часа на ден? Мерене на кръвно при GP-то? Застраховка "Злополука на пътниците в средствата за обществен транспорт" това ли е? От Generali допълнителното което се заплаща е около 9 лева за място, което е 36 лева повече. Ако отидеш при брокер сигурно и по-евтина ще ти намери. Та кое е проблема на бакшиша? Че това че ми криви и се мъчи да измине 5 километра като разстоянието е 1? Че като завали дъжд из ведро и вятъра ще ми отвее чадъра ми се прави на интересен и ми казва че ще ми вземе 5 лева за 500 метра? Че се е натъпкал с чесън и си пафка цигарката в колата? Че 60% в случая колата прилича на нещо в което си излял 3 кофи кал и си пуснал едно прасе да се търкаля там? Малко са им тия изисквания.

  12. 12 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 755 Неутрално

    [quote#7:"Крез"]
    —цитат от коментар 10 на Подлизурко
    Бре, бре, бре, чак ми се насълзиха очите ... сам говориш за намаляване на изискванията, а завършваш, че само мангали щели да останат?!? Голяма логика вкара.И аз като имам фирма, да не би да не плащам данъци, да не би някой да ми плаща когато не работя, да не би да не вадя една торба документи?!?Като не им изнася да са бакшиши, да идат преподаватели в университета.Да не говорим, как за един и същ маршрут, по едно и също време на денонощието (вечер) возенето на такси ми излиза и 8 лв и 4 лв. и 6 лв ( и как тоя с 8-те лева винаги 'сега почва смяната' и няма дребни да върне от 10 лв)[/quote]

    И сигурно като собственик на фирма се задоволяваш с няма и 1000 лв чиста печалба от която си взимаш заплата и заделяш ,защото толкова му остава на таксиджия месечно след разходите.

  13. 13 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 755 Неутрално

    [quote#9:"Крез"]
    —цитат от коментар 11 на Denis Stoyanov
    Хммм нека да видим собственик на фирма. Данъци, осигуровки, дневни/месечни/годишни отчети (чакане по цял работен ден/няколко на опашка в Агенция по вписванията 1 път годишно); отделно това произволни проверки на НАП след което пак трябва да се ходи и да се чака по цял работен ден че и няколко в НАП (защото на служителите дето правят проверка не им се занимава да се отчитат); такси за поддрържка на фискални устройства + профилактика (недай си боже покрай кадърните хорица в НАП дистанционната връзка да се прецака - пак седене 5-6 часа в НАП на рапорт все едно си в РПУ и те разпитват за масово убийство + глоба); след това идват лицензи на компютрите/ софтуера който се ползва - лицензиран ли е, до кога е лицензиран, на чие име е (което отново отнема почти цял работен ден); проверки на инвентара на фирмата - коли, фактури за гориво, оборотни и т.н.; да не почвам за счетоводството когато работиш с някой от чужбинал; проверки от НЗОК за работните условия, недай си боже да дойдат докато оправят климатика защото зимата е замръзнал и хоп ето ти глоба, нищо че 20 човека казват на инспектора че климатика има шанс замръзне при -15 навън. Та въпроса ми е кое му е многото на изброения процес от теб? 2 изпита? Месечна проверка за нередности по кола която се движи по 10+ часа на ден? Мерене на кръвно при GP-то? Застраховка "Злополука на пътниците в средствата за обществен транспорт" това ли е? От Generali допълнителното което се заплаща е около 9 лева за място, което е 36 лева повече. Ако отидеш при брокер сигурно и по-евтина ще ти намери. Та кое е проблема на бакшиша? Че това че ми криви и се мъчи да измине 5 километра като разстоянието е 1? Че като завали дъжд из ведро и вятъра ще ми отвее чадъра ми се прави на интересен и ми казва че ще ми вземе 5 лева за 500 метра? Че се е натъпкал с чесън и си пафка цигарката в колата? Че 60% в случая колата прилича на нещо в което си излял 3 кофи кал и си пуснал едно прасе да се търкаля там? Малко са им тия изисквания.[/quote]

    За всичко изброено съм съгласен /имах 20години фирма в софия с 30 човека персонал и до 2милиона Е год обороти/. Само едно не можеш да ме убедиш ,че след всичките тези разправии са ти оставали чисто под 1000лв/мес /от които си си взимал заплатата/
    Тоест си изкарвал по-малко от евентуалните си работници.Защото едно е да тичаш и си късаш нервите за десетина хиляди месечно а друго е за под 1000.

  14. 14 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 755 Неутрално

    До коментар [#11] от "Denis Stoyanov":

    И да добавя такситата също имат фискален апарат ,плаща се за поддръжка,веднъж годишно се проверява от метрологията,вади се отчет за смяната и дневен отчет ,води се касова книга която се заверява веднъж месечно.Отделно от нова година за да караш такси трябва да си или ЕТ или самонаето лице.Щото такси фирмите категорично отказват да си на трудов договор а си искат франчайза.Или казваш ЕТ не е фирма,няма счетоводство няма фактури отчети и тн.Е по-малко са от ООД и АД но все пак това е микро бизнес.Не слагай всички под общ знаменател както ими таксита и таксита така има и фирми и фирми.Или да плюеме всички строители /знаеш ли колко завлечени хора има платили апартамент и строителя ги завлякъл и си бил камшика без да построи сградата?и то завлечени с стотици хил лева а не с 3лв .
    Ами търговските вериги дето пренабиват срокове и дето едно пише на етикета а на касата друго излиза?А фирмаджиите тарикати дето не издават фискален бон за всяка покупка? При таксито не можеш изтри начуканото от апарата няма такава функция и всеки превоз завършва с фискален бон.Хайде да не продължавам ,че съм бил и от двете страни и са ми ясни до болка.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK