
© Асен Тонев
Пристанището във Варна.
Китайската компания CHEС (China Harbour Engineering Company), чиято дейност е свързана с мащабно строителство предимно в областта на инфраструктурата, проявява инвестиционен интерес към черноморските пристанища във Варна и Бургас. Това се разбра след провелата се среща в Пекин между делегация на ГЕРБ и генералния директор на фирмата Лин Ичонг, съобщиха от пресцентъра на политическата сила.
На нея присъстваха и кметовете на няколко общини, разположени по Черноморието. Те заявиха, че за този регион на България е много важно да бъде изградена магистрала между Варна и Бургас. Това щяло да се отрази на икономиката и туризма.
"За развитието на икономиката е от значение да се увеличи и капацитетът на пристанищата в големите областни центрове", допълни народният представител и председател на парламентарната група за приятелство с Китай Димитър Бойчев.
Ръководителят на маркетинговия отдел на CHEC Уанг Юнжонг уточни, че вече е бил във Варна, за да разгледа пристанището. По думите му китайската компания се интересува от възможността за създаване на промишлена зона за износ на зърнени продукти.
Строителният гигант е изградил много пристанища, сред които и най-голямото в свата – това в Шанхай. От компанията увериха, че при строителните работи на свои обекти приоритетно наемат местна работна ръка и влагат много усилия за внедряването на екологични технологии.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4842 НеутралноДано статуквото и суджуците не ги прогонят.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!iur21527716
Рейтинг: 225 НеутралноАми дайте магистралата на китайците на кинцесия ще я построят за нула време и на разумна цена.
hamiltonf
Рейтинг: 3852 НеутралноДо коментар [#2] от "iur21527716":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния."Дайте", ама нали първо те трябва да "дадат"...
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2267 НеутралноКолониално пристанище за евтино зърно по-подобие на Констанца и Одеса!
Libertarianism is just anarchy for rich peoplekarabastun
Рейтинг: 8707 ЛюбопитноКитайската компания питала ли е сенатор Макейн - какво мисли по въпроса за промишлена зона за износ на зърнени продукти на пристанището във Варна ?
[email protected]elpii
Рейтинг: 225 НеутралноЧестно казано не вярвам да успеят да убедят продажните ни власти.
Конкуренцията тук е убийствена.
При нормална държава и нормално управлемние - предложението е просто супер примамливо.
vassilun
Рейтинг: 4522 Неутрално"От компанията увериха, че при строителните работи на свои обекти приоритетно наемат местна работна ръка и влагат много усилия за внедряването на екологични технологии."
От това, което виждам тук в Африка мога да кажа, че цитатът горе е ЛЬЖА! Китайските компании наемат местни, но се държат с тях като с роби! А за екология направо забравете!
hamiltonf
Рейтинг: 3852 Неутрално"Бизнес-делегация" на Герб?! А не трябваше ли да са там шефовете на двете пристанища, министъра на транспорта?!
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Роси
Рейтинг: 8059 НеутралноАако не дадат комисионни на когото трябва, да забравят.
taratanki
Рейтинг: 982 НеутралноПромишлена зона за износ на зърнени продукти... това пристанище ли значи? И искат само да го построят ли, като някой друг плати инвестицията, което май е най-вероятно или самите те да инвестират в подобна зона.
Изобщо прави впечатление нашествието на китайски строителни фирми, които искат да строят какво ли не? Без да знаят, че в България нямат никакъв шанс.
historama
Рейтинг: 3965 НеутралноЗащо китайски, а не европейски?
WC1
Рейтинг: 497 Неутрално"промишлена зона за износ на зърнени продукти"
ATXЩо за промишлена зона ще е това?
historama
Рейтинг: 3965 НеутралноИ докога софийското правителство ще се прави собственик на всичко в страната? Нямат ли си малко по-важни неща за правене: реформи в правосъдната система, здравеопазването, образованието?
442
Рейтинг: 1288 НеутралноЩе субсидираме зърното та да го изнесат за Китай !!! а у нас следва на банкнотата от 10 лева да се изпише - 1 хляб.
The.Teacher
Рейтинг: 605 НеутралноТова е икономика от колониален тип, вместо да изнасяме продукти, произведени у нас с наши суровини, ние изнасяме суровини, субсидирани от самите нас. Убийствена тъпотия. Да не говорим, че зърното се гледа на най плодородните почви, същото се отнася и за гроздето.
Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.taratanki
Рейтинг: 982 НеутралноДо коментар [#15] от "The.Teacher":
Интерсно какво трябва да гледаме на най-плодородните почви?
г-н Саранди Говедаров
Рейтинг: 745 НеутралноСуровинен придатък.
Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!Както оникновено.
Завинаги.
Ей, ама това наистина е много яко - да гледаме жито, да субсидираме реколтата с еврофондове и национални доплащания - и да я изнасяме на безценица за братски Китай.
traveler1
Рейтинг: 873 НеутралноКитаец да те експлоатира, теб, природата или каквото и да е, винаги е на принципа - изстискване до последно, след което остатъка се хвърля в кошчето - просто такъв им е манталитета.
От тая гледна точка много трябва да се внимава с всички прехвалени китайски инвеститори, щото като си дадеш дирника под наем, нямаш право да се оплакваш след това, че са го скъсали от употреба. ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
ЙЕИ
Рейтинг: 536 НеутралноТя промишлената зона си я има и сега източно от пристанище Леспорт и под гара Тополи.
Само дето е собственост вече на ТИМ, макар че някои разлаяха кучетата че тази зона е изключителна държавна собставност и може да бъде само концесиониране, а не придобивана със специфични сделки ;-)
Пешката
Рейтинг: 1230 НеутралноПристанището на Пирея отдавна е китайско, не се чува някой да протестира, а пък знаем как протестират класическите елИни като им е неудобно нещо. Не е лошо да се правят партньорства със стратегически инвеститори, трябва да наваксаме изоставането от Констанца, и като се направят АМ Хемус и Русе - Варна и АМ Черно МОре, картинката ще е съвсем друга - от нашите пристанища ще може да се преминава на запад през целите балкани.
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.