Китайска компания иска да изгради промишлена зона за износ на зърнени продукти на пристанището във Варна

Пристанището във Варна.

© Асен Тонев

Пристанището във Варна.



Китайската компания CHEС (China Harbour Engineering Company), чиято дейност е свързана с мащабно строителство предимно в областта на инфраструктурата, проявява инвестиционен интерес към черноморските пристанища във Варна и Бургас. Това се разбра след провелата се среща в Пекин между делегация на ГЕРБ и генералния директор на фирмата Лин Ичонг, съобщиха от пресцентъра на политическата сила.


На нея присъстваха и кметовете на няколко общини, разположени по Черноморието. Те заявиха, че за този регион на България е много важно да бъде изградена магистрала между Варна и Бургас. Това щяло да се отрази на икономиката и туризма.


"За развитието на икономиката е от значение да се увеличи и капацитетът на пристанищата в големите областни центрове", допълни народният представител и председател на парламентарната група за приятелство с Китай Димитър Бойчев.




Ръководителят на маркетинговия отдел на CHEC Уанг Юнжонг уточни, че вече е бил във Варна, за да разгледа пристанището. По думите му китайската компания се интересува от възможността за създаване на промишлена зона за износ на зърнени продукти.


Строителният гигант е изградил много пристанища, сред които и най-голямото в свата – това в Шанхай. От компанията увериха, че при строителните работи на свои обекти приоритетно наемат местна работна ръка и влагат много усилия за внедряването на екологични технологии.

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4842 Неутрално

    Дано статуквото и суджуците не ги прогонят.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на iur21527716
    iur21527716
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Ами дайте магистралата на китайците на кинцесия ще я построят за нула време и на разумна цена.

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3852 Неутрално

    До коментар [#2] от "iur21527716":

    "Дайте", ама нали първо те трябва да "дадат"...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    Колониално пристанище за евтино зърно по-подобие на Констанца и Одеса!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8707 Любопитно

    Китайската компания питала ли е сенатор Макейн - какво мисли по въпроса за промишлена зона за износ на зърнени продукти на пристанището във Варна ?

    [email protected]
  6. 6 Профил на elpii
    elpii
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Честно казано не вярвам да успеят да убедят продажните ни власти.
    Конкуренцията тук е убийствена.
    При нормална държава и нормално управлемние - предложението е просто супер примамливо.

  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4522 Неутрално

    "От компанията увериха, че при строителните работи на свои обекти приоритетно наемат местна работна ръка и влагат много усилия за внедряването на екологични технологии."

    От това, което виждам тук в Африка мога да кажа, че цитатът горе е ЛЬЖА! Китайските компании наемат местни, но се държат с тях като с роби! А за екология направо забравете!

  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3852 Неутрално

    "Бизнес-делегация" на Герб?! А не трябваше ли да са там шефовете на двете пристанища, министъра на транспорта?!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  9. 9 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8059 Неутрално

    Аако не дадат комисионни на когото трябва, да забравят.

  10. 10 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Промишлена зона за износ на зърнени продукти... това пристанище ли значи? И искат само да го построят ли, като някой друг плати инвестицията, което май е най-вероятно или самите те да инвестират в подобна зона.
    Изобщо прави впечатление нашествието на китайски строителни фирми, които искат да строят какво ли не? Без да знаят, че в България нямат никакъв шанс.

  11. 11 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3965 Неутрално

    Защо китайски, а не европейски?

  12. 12 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 497 Неутрално

    "промишлена зона за износ на зърнени продукти"
    Що за промишлена зона ще е това?

    ATX
  13. 13 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3965 Неутрално

    И докога софийското правителство ще се прави собственик на всичко в страната? Нямат ли си малко по-важни неща за правене: реформи в правосъдната система, здравеопазването, образованието?

  14. 14 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    Ще субсидираме зърното та да го изнесат за Китай !!! а у нас следва на банкнотата от 10 лева да се изпише - 1 хляб.

  15. 15 Профил на The.Teacher
    The.Teacher
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Това е икономика от колониален тип, вместо да изнасяме продукти, произведени у нас с наши суровини, ние изнасяме суровини, субсидирани от самите нас. Убийствена тъпотия. Да не говорим, че зърното се гледа на най плодородните почви, същото се отнася и за гроздето.

    Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.
  16. 16 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#15] от "The.Teacher":

    Интерсно какво трябва да гледаме на най-плодородните почви?

  17. 17 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 745 Неутрално

    Суровинен придатък.

    Както оникновено.
    Завинаги.

    Ей, ама това наистина е много яко - да гледаме жито, да субсидираме реколтата с еврофондове и национални доплащания - и да я изнасяме на безценица за братски Китай.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  18. 18 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 873 Неутрално

    "От компанията увериха, че при строителните работи на свои обекти приоритетно наемат местна работна ръка и влагат много усилия за внедряването на екологични технологии."От това, което виждам тук в Африка мога да кажа, че цитатът горе е ЛЬЖА! Китайските компании наемат местни, но се държат с тях като с роби! А за екология направо забравете!
    —цитат от коментар 7 на vassilun


    Китаец да те експлоатира, теб, природата или каквото и да е, винаги е на принципа - изстискване до последно, след което остатъка се хвърля в кошчето - просто такъв им е манталитета.
    От тая гледна точка много трябва да се внимава с всички прехвалени китайски инвеститори, щото като си дадеш дирника под наем, нямаш право да се оплакваш след това, че са го скъсали от употреба.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  19. 19 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Тя промишлената зона си я има и сега източно от пристанище Леспорт и под гара Тополи.
    Само дето е собственост вече на ТИМ, макар че някои разлаяха кучетата че тази зона е изключителна държавна собставност и може да бъде само концесиониране, а не придобивана със специфични сделки ;-)

  20. 20 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    Пристанището на Пирея отдавна е китайско, не се чува някой да протестира, а пък знаем как протестират класическите елИни като им е неудобно нещо. Не е лошо да се правят партньорства със стратегически инвеститори, трябва да наваксаме изоставането от Констанца, и като се направят АМ Хемус и Русе - Варна и АМ Черно МОре, картинката ще е съвсем друга - от нашите пристанища ще може да се преминава на запад през целите балкани.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK