При четири отхвърлени оферти в конкуренцията за тол системата остават двама участници

Отворянето на пликовете с цените ще е утре - 4 октомври

© Николай Дойчинов

Отворянето на пликовете с цените ще е утре - 4 октомври



Утре, 4 октомври, ще бъдат отворени ценовите оферти на участниците в обществената поръчка за проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на таксите за ползване на републиканската пътна мрежа, съобщи агенция "Пътна инфраструктура".


Тръжната комисия е оценила техническите оферти и на тази база е предложила отстраняването на четири кандидата - обединение "БГ ПЪТ", "Толлнет" Чехия, "Сиела Норма" и обединение "Телетол".


Техническата оферта на КАПШ ТРАФИК СОЛЮШЪНС е получила по 10 точки за показателя "функционалност и експлоатационни качества на системата", за "реализация на хардуерна система", за плана за изпълнение и управление на риска и за качеството при изпълнение на поръчката. Общата техническа оценка на компанията е 100 точки.




Консорциумът "ТОЛ БЪЛГАРИЯ" е получил по 5 точки за "функционалност и експлоатационни качества на системата", за "реализация на хардуерна система" и за "план за изпълнение и управление на риска". Оценка за качество при изпълнение на поръчката на консорциума е 10 т.а а техническата оценка – 66.67 т.


Австрийската Kapsch е представена като консорциума "Капш трафик солюшънс", който включва българското, полското, италианското и испанското подразделение на компанията, пише "Капитал Daily". Дружеството специализира в технологии, решения и услуги за пазара на интелигентни транспортни системи. Kapsch са внедрили тол-системи в Австрия, Полша, Чехия и Австралия. Компанията е основана през 1892 г. и за нея работят над 6800 души. Българският й клон е открит през 2005 г.


В консорциум "Тол България" влизат изцяло български участници: "Телелинк" като водещ партньор в консорциум с българските "Сирма груп" и "Сиенсис". "Телелинк" е основана от Спас Русев и Любомир Минчев, като след това вторият откупи дела на Русев.


Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 19 месеца. Индикативната й стойност е 200 млн. лева без ДДС. Изграждането на тол системата ще бъде за сметка на избрания изпълнител. Планът е той да си върне парите от събраните приходи. Наскоро министърът на регионалното развитие Николай Нанков прогнозира, че ако няма обжалвания до края на месеца договорът може да бъде сключен. Именно обжалвания на всички етапи спираха досега напредъка по проекта след като поръчката беше обявена през пролетта на 2016 г.


Тол системата ще важи само за тежкотоварните автомобили и ще се плаща на база изминато разстояние, а за леките автомобили ще бъде въведена електронна винетка.

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на Tulup_123
    Tulup_123
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Да се внушава:" Кабинета , и най вече премиера, очакват кой ще даде най много под масата"!! Тънка игра с кофтия тролчета изроди мои!!
    —цитат от коментар 1 на oporna_to4ka


    Много неграмотно!

  3. 3 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 467 Неутрално

    До коментар [#2] от "Vidin_123":

    Много съм гаден налЕ?

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  4. 4 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 684 Неутрално

    И въпросът е: Как да оставим само „правилния“ в “състезанието“? ;)
    .... гарантирано ... от ... !!!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  5. 5 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 467 Неутрално

    До коментар [#4] от "Georgi Yordanov":

    Помниш ли веднъж Серж и той направи конкурс, и познай кой го спечели!? Батко, Братко и Пеев

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  6. 6 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    Са..Телелинк и CNSys са силна (и в политически и в технологичен смисъл) комбинация.
    От друга страна, авсърийците са оценени по-високо, от трета, аз не помня австрийци да са направили нещо хубаво в България ( някои още помним системаата на БДЖ дето също беше с много референции и опит) от трета страна имат 6800 човека, от четвърта и Аремис имаха а помним какво стана.. абе bottom line май съм за Телелинк и Снсис, по-вероятно ми се струва те да изградят тол система. Че ще се окрадне е ясно

  7. 7 Профил на Дневник  пропагандна газета
    Дневник пропагандна газета
    Рейтинг: 338 Неутрално

    И сега да плачем ли, че са отстранени 4 фирми участвали на олимпийския принцип? Останал е най-читавия кандидат, австрийска фирма правила тол системи в куп държави. Тук няма да предизвикате недоволство.

  8. 8 Профил на Дневник  пропагандна газета
    Дневник пропагандна газета
    Рейтинг: 338 Неутрално

    "Австрийската Kapsch е представена като консорциума "Капш трафик солюшънс", който включва българското, полското, италианското и испанското подразделение на компанията, пише "Капитал Daily". Дружеството специализира в технологии, решения и услуги за пазара на интелигентни транспортни системи. Kapsch са внедрили тол-системи в Австрия, Полша, Чехия и Австралия. Компанията е основана през 1892 г. и за нея работят над 6800 души. Българският й клон е открит през 2005 г."

  9. 9 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 467 Неутрално

    До коментар [#8] от "Jumbo Jet":

    А защо не е Руска фирма?! Защо!? Да не би да са калпави?!?

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  10. 10 Профил на ТРОЛетарин
    ТРОЛетарин
    Рейтинг: 8 Неутрално

    В момента на пускане на системата, транзитния трафик просто ще заобиколи България. Има фвриботи до Констанца, фериботи до Италия, сърбите и македонците правят магистрала до Солун. Пък не дай си... приемат Сърбия в EU умира и моста на Видин, в комплект с русенския.
    И цялата тежест за плащането остава на регионалния транспорт.
    Има историческа практика с Унгария Аястрия, Германия. Все държави със скъпи тол такси, и камионите правят обиколки за да плащат по-малко. Влизат колкото може за по къс маршрут.

    Коментирам платено.
  11. 11 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    До коментар [#8] от "Jumbo Jet":

    И? Както писах по-долу нагледали сме се на проекти, провалени от такива.

  12. 12 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 467 Неутрално

    До коментар [#10] от "ТРОЛетарин":

    Викаш: Тол системата ще стимулира доставките с дронове?

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  13. 13 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5904 Неутрално

    Няма лошо българсктие участнции да спечелят поръчката. Все пак България дава парите.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  14. 14 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 552 Любопитно

    До коментар [#10] от "ТРОЛетарин":

    Пич, камионите в Румъния и Сърбия да не пътуват безплатно???

  15. 15 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2491 Неутрално

    В момента на пускане на системата, транзитния трафик просто ще заобиколи България.
    —цитат от коментар 10 на ТРОЛетарин


    Това ще е перфектно ако стане. :)


  16. 16 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#5] от "oporna_to4ka":

    Да, помня! Помня и догановите “експертизи“ по знайни и незнайни проекти, ... помня! И само не си мисли, че нападам или упреквам настоящите “управляващи“ за ЛОШИ практики - не, нямам избирателност в това отношение - всички в “управлението /ята ни са от едно котило и изненади няма, промени - няма! Има лични интересчета!
    Проблема е, че за хората - нищо не остава . .. и резултатите са видни - емиграция - тотална!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  17. 17 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 289 Весело

    Изглежда, че Спас Русев е номиниран да изпапа 200 млн. лв. Все пак такива пари не се дават на #КОЙ да е.

  18. 18 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Любопитно

    До коментар [#17] от "snower":

    Спас Русев ще е подкрепен от 2-та Клана - Борисов и Пеевски

  19. 19 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 649 Неутрално

    До коментар [#10] от "ТРОЛетарин":

    Що не помисли малко, преди да пишеш?
    Знаеш ли каква е цената на ферибота до Констанца?
    А таксите в Румъния и Гърция?
    Пътят през България е най-кратък и е срамота да не им се вземат парите на турчулята.

  20. 20 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    До коментар [#17] от "snower":

    Тва което вие не моа да разберете е, че НЯКОЙ тия пари ще ги изпапа. Въпроса е, дали да ги изпапа българин или австиец, и дали все пак ще направи нещо работещо или не.
    Аз предпочитам да е бъларин ( все пак част от тях ще останат в страната) и освен това за тотално провален проект на Телелинк, СНСис или Сирма не съм чул. Имало е проблеми, но общо взето накрая е доставян работещ продукт, а австрийски мизерии има доста дори напълно провалени.

  21. 21 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Весело

    До коментар [#20] от "uq":

    Т.е. патриотично е да се спечелят от Боко Т и Шиши??
    Това сериозно ли?

  22. 22 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    До коментар [#10] от "ТРОЛетарин":

    Троле, в Сърбия магистралата е платена. Знаеш ли колко % от трафика минава от Унгария през Сърбия до България и колко през Румъния?
    Само е така, за статистиката питам. Некой твой познат като пътува за западна Европа, питай го дали минава през Сърбия или през Румъния ( при Видин има мост)

  23. 23 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3835 Неутрално

    И въпросът е: Как да оставим само „правилния“ в “състезанието“? ;).... гарантирано ... от ... !!!
    —цитат от коментар 4 на Georgi Yordanov


    Точно!
    Сигурно и зад двете останали компании да стои Пеевски!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  24. 24 Профил на pxg11513626
    pxg11513626
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#17] от "snower":Тва което вие не моа да разберете е, че НЯКОЙ тия пари ще ги изпапа. Въпроса е, дали да ги изпапа българин или австиец, и дали все пак ще направи нещо работещо или не. Аз предпочитам да е бъларин ( все пак част от тях ще останат в страната) и освен това за тотално провален проект на Телелинк, СНСис или Сирма не съм чул. Имало е проблеми, но общо взето накрая е доставян работещ продукт, а австрийски мизерии има доста дори напълно провалени.
    —цитат от коментар 20 на uq

    Според мен въпросът не трябва да е кой ще ги излапа, а кой ще свърши качествено работата.

  25. 25 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    До коментар [#21] от "stenli1":

    Ае стига с тоя Боко и Шиши бе, лейки! Вие не разбирате ли, че тяхното не се губи! На тях ще си им цака който и да спечели. Да не мислиш, че австрийците няма да цакат? В тая игра ние където отиваме, те от там се връщат. Няма тука нищо патриотично, има 3 БЪЛГАРСКИ фирми в които работят сигурно около 1000 човека БЪЛГАРИ и за тях ще има заплати и пари за коледа и осигуровки в хазната и т.н. за тези фирми ще има възможност да натрупат референции и финансов ресурс за да погледнат и навън, да вземат проект в Македония примерно .. за това става дума. И не на последно място, пак това са три БЪЛГАРСКИ фирми с доста проекти зад гърба и нямат провалени.
    Аз не знам колко трее си глупав за да не го виждаш това! Дай да харижем 200 милиона на австрийците, ако че ще издънят проекта, само и само да не ги дадем на българи.
    Аман от глупаци

  26. 26 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3835 Любопитно

    До коментар [#17] от "snower":Спас Русев ще е подкрепен от 2-та Клана - Борисов и Пеевски
    —цитат от коментар 18 на stenli1


    Това не е ли един клан?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  27. 27 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    До коментар [#24] от "pxg11513626":

    Именно де, лапането няма да се размине. За мен вероятността българския консорциум да свърши работата е по-голяма от австийците ( че няма да е качествено е ясно и в двата случая)

  28. 28 Профил на ТРОЛетарин
    ТРОЛетарин
    Рейтинг: 8 Весело

    Хаха, в Румъния имаш винвтка 11евро, и нищо друго. А трафика от Турция до Унгария през Сърбия не може на малкия пръст да стъпи на трафика през Румъния 1000камиона на денонощие в посока през Дунав мост2 и още толкова през Русе. 100 през Оряхово и по още толкова през Никопол, Свищов, и Сулистра.
    Ферибота до констанца ще е актуален от центррална Турция...Самсун, Трабзон и т.н За Италия има други фериботи директно от Турция. Не да не съм пътувал и да знам как ме карат да влизам на Орадея в Унгария( Унгария транзит през Надлаг е над 100евро), за Германия през Чехия, щото транзит през Австрия е скъпо.

    Коментирам платено.
  29. 29 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    До коментар [#26] от "Храбър":

    Така е, един е

  30. 30 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 751 Неутрално

    Има историческа практика с Унгария Аястрия, Германия. Все държави със скъпи тол такси, и камионите правят обиколки за да плащат по-малко. Влизат колкото може за по къс маршрут.
    —цитат от коментар 10 на ТРОЛетарин


    Мухахаха ... особено Германия я заобикалят отвсякъде! :) Затова не можеш да се разминеш от камиони по магистралите. Жив камион няма. А за да заобиколят България тировете ще врътнат още 500 км през Гърция. :)

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  31. 31 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Любопитно

    До коментар [#25] от "uq":

    Лейка е баба ти
    Виж, чии фирми управлява Спас Русев
    На Боко и на Шиши не само не се губи, ами и за други нищо не остава. От тях НЕ само, че НЯМА НИКАКВА полза, ами и носят вреди.
    Ако тези глупости, които пишеш продължават да се случават, те ще продължават да са все толкова силни.
    За да продължаван да са силни и да безчинснват, те имот нужда постоянно от ФИНАНСОВИ ресурси
    Ти много ДЪРЖИШ да им ОСИГУРЯВАШ този ресурс

    Аман от лейки

  32. 32 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8274 Неутрално

    " Дружеството специализира в технологии, решения и услуги за пазара на интелигентни транспортни системи. Kapsch са внедрили тол-системи в Австрия, Полша, Чехия и Австралия."
    Ами ето го победителя. "Тол България" какъв опит имат, сега ли ще се учат.

  33. 33 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    До коментар [#31] от "stenli1":

    А ти виж, че Спас Русев НЕ УПРАВЛЯВА Телелинк. После виж какви фирми са Телелинк, Сирма и СНСис и кажи вършат ли си работата и има ли някакъв скандал с нещо неизпълнено около тях и после ми обяснявай.
    Аман от всезнайковци дето всичко им е Боко и Шиши. Я кажи великите Сименс каква я сготвиха с документите за самоличност? Ама не беше Боко и Шиши, беха Немци да се свеъти името им Я кажо СнТ каква я сготвиха с БДЖ? Боко и Шиши тогава още пикаеха на ламарина.
    Я кажи Американско-индийската Аремис с хиляди души ( мъртви) персонал каква я свърши в здравната каша?
    Да споменавам ли Бул?
    Разбирачи те. В ИТ да не кажа... от българска фирма няма издънен проект, от чужда - няма успешен. Факт

  34. 34 Профил на ТРОЛетарин
    ТРОЛетарин
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#30] от "Български патриот":

    Май транспорта ти е ясен колкото писнето по форумите. Казал съм, че се обикаля за да има по-малко километри в Германия, а не самата Германия. Обикалят се Австрия(и се кара през Чехия) и Унгария(и се кара през Румъния), Сърбия( се обикаля през България и Румъния), Гърция(през Словебия и Хърватска) в зависимост от дестинацията. България и Румъния са ефтини за каране, ама ако поскъпнат, ще се обикалят през морето, ако са мниго скъпи ще се кара през Сърбия и Македония от/за Гърция през Констанца за Турция, И
    фериботи директно от/за Украйна и Рисия.
    Поне си голям разбирач, заради войната в Украйна камионите от/през България заобикаляха през Полша за Русия.
    В Момента се заобикаля Албания защото в цигания, въпреки, че най-прякото е България-Македония-Албания(Дурас).

    Коментирам платено.
  35. 35 Профил на ТРОЛетарин
    ТРОЛетарин
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Обикаля се за Италия през Сърбия-Харватска-Словения.

    Коментирам платено.
  36. 36 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    До коментар [#35] от "ТРОЛетарин":

    Хептен се омота нещо.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK