"Кока-Кола" поема продажбата на кафето "Лаваца" в България

"Кока-Кола" поема продажбата на кафето "Лаваца" в България

© Анелия Николова



От началото на октомври българското дружество на Coca-Cola е поело вноса на кафе с марката "Лаваца" (Lavazza). През последните 25 г. (от 1993 г.) собственикът на дистрибуторската компания "Софсток" Мирослав Печев беше вносител на напитката.


За пазара на кафе в страната промяната е ключова, защото по данни на "Капитал" продажбите на продуктите на Lavazza за миналата година са били за 50 млн. лв., което поставя бранда на трето място след "Нестле" с оборот в сегмента за 92 млн. лв. и "Якобс Дау Егбертс БГ" с 53 млн. лв, съобщава "Капитал Daily" в днешния си брой.


От "Софсток" коментират, че промяната идва след като компанията, произвеждаща "Лаваца", решава тази марка да бъде не във високия, а в средния сегмент, за да генерира по-големи обороти, и може би за тази цел са направили партньорство с "Кока-Кола" за дистрибуцията.




Партньорства за дистрибуция има сключени и между Lavazza и "Кока-Кола ХБК" в Гърция, Швейцария и Унгария.


От "Кока-Кола ХБК" - България, уточняват пред изданието, че се предвижда разширяването на присъствието на марката на българския пазар на кафе.


Това не е първият продукт извън собствените, които "Кока-Кола ХБК" - България, дистрибутира в страната. От декември 2010 г. тя пое разпространението на енергийната напитка Monster, а от март 2013 - продуктите на Brown Forman - Jack Daniels, Finlandia Woodford Reserve, Early Times, Pepe Lopez. От април 2016 дружеството е дистрибутор и на портфолиото на шотландския производител на скоч Edrington Group: Macallan, Highland Park, Famous Grouse, Cutty Sark, Brugal, Snow Leopard.


"Софсток" ще продължи да бъде част от бизнеса с кафе в страната", казва Мирослав Печев. По думите му компанията става официален дистрибутор на четири марки кафе: Kimbo, Housrbrandt, Mogi, Bristot. Първите три ще се разпространяват в заведения, а последната – в обектите за търговия на дребно.

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    "През последните 25 г. собственикът на дистрибуторската компания "Софсток" Мирослав Печев беше вносител на напитката."
    =================================================
    Вносител е на "продукта кафе", а не на напитката.

  2. 2 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 527 Неутрално

    От "Софсток" коментират, че промяната идва след като компанията, произвеждаща "Лаваца" решава тази марка да бъде не във високия, а в средния сегмент, за да генерира по-големи обороти

    Затова ли така сговнясаха вкуса на черната лаваца?

    Every cradle is a grave.
  3. 3 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 468 Весело

    Е, поне имат 2 общи черти: съдържат кофеин ;^)

  4. 4 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3419 Весело

    До коментар [#1] от "atmanpg":

    .....Вносител е на "продукта кафе", а не на напитката.
    —цитат от коментар 1 на atmanpg


    Как да Ви кажа - зависи от гледната точка. Когато сте виждали кафето само в чаша от машината в редакцията е нормално да мислите за него единствено като за напитка.

  5. 5 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Като качество отдавна е в ниския клас, та има още какво да се желае при позиционирането.

  6. 6 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Да чукнем на дърво, Давидоф все още става за пиене.

    I had a dream, Joe
  7. 7 Профил на Shteryu Atanaso
    Shteryu Atanaso
    Рейтинг: 577 Неутрално

    Дали Мирослав Печев (Софсток) през цялото време не е бил подставено лице на "Кока Кола"?
    ...
    А за "Кока Кола" си е ясно, че са превърнати в глобален монополист, не само чрез добър мениджмънт, но също така чрез усилията на ЦРУ и с пари от Федералния Резерв

    Бог създаде земята, за да бъдат хората добри. ... Бог създаде въздуха, за да мислят хората право. ... Беинса Дуно
  8. 8 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 300 Неутрално

    Абе кофти работа.
    Толкова години да продаваш продукта и то добре и после да то го вземат щото са Кока-Кола...ама така е, големите диктуват пазара

  9. 9 Профил на Deemer
    Deemer
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Така кръстената новина е стара, може би поне на 6 месеца.
    Относно позиционирането, че Лаваца си е в средния сегмент по принцип. Дори в Италия го считат за нисък. Това че в България се считаше за висок сегмент, няма общо с истинското ниво на продукта.

    Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.
  10. 10 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Това че в България се считаше за висок сегмент, няма общо с истинското ниво на продукта.
    —цитат от коментар 9 на Deemer


    +

  11. 11 Профил на Панайот Панайотов
    Панайот Панайотов
    Рейтинг: 1182 Весело

    Нормално, кафе & кОличка.

    Fun is just point of view.
  12. 12 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1666 Неутрално

    Преди години Лаваца бяха хванали Софсток, че продават някакво кафе за Лаваца. Според мен се забавиха с това решение.

  13. 13 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 540 Неутрално

    До коментар [#7] от "Shteryu Atanaso":
    До коментар [#8] от "ywk50370410":

    Хеленик Ботлинг Къмпани има "Кока Кола" в името си, но няма нищо общо с Кока Кола Къмпани. Това е гръцка бутилираща и дистрибутираща компания, партньор на Кока Кола в региона.

    Умен и красив жълтопаветник.
  14. 14 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3621 Неутрално

    Много нелоялни тези италианци! Някой им разработва пазара 20 години и накрая кинтите отиват в гърци!

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  15. 15 Профил на swinging_pigs
    swinging_pigs
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Лавацата е кафе познато навсякъде,но благодарение на страшна реклама...нещо като Кока Кола..
    Ако Софсток са толкова добри в дистрибуцията....и са били лоялни..няма да има проблем да наложат Кимбо...

  16. 16 Профил на Shteryu Atanaso
    Shteryu Atanaso
    Рейтинг: 577 Неутрално

    До коментар [#13] от "WALL-E":

    Вие, предполагам, сте добре образован и интелигентен човек!
    Кажете ми, Моля, може ли всеки дребен производител на безалкохолни напитки да произвежда Кока Кола, както например всеки може да произвежда кисело мляко, айрян или боза?
    Може би, ще се изсмеете и ще кажете, разбира се че не може, защото Кока кола имат оригинална и успешна тайна рецепта, върху която са работили години и не са длъжни да подаряват своя интелектуален труд на всеки!
    Да, не може една компания да "партнира" на Кока Кола, ако не изпълнява дословно политиката й!
    А търговската политика на Кока Кола е крайно ниско етична и ниско морална спрямо крайния потребител (това мисля, че и децата го знаят добре)!!!
    И лично аз не желая да "партнирам" на Кока кола, и да тровя обикновени хора, дори и да ми дават милиони

    Бог създаде земята, за да бъдат хората добри. ... Бог създаде въздуха, за да мислят хората право. ... Беинса Дуно
  17. 17 Профил на lisungerche
    lisungerche
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Лошичко за Софсток май...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK