Как растат доходите на домакинствата и цените на жилищата в ЕС (графика)

Как растат доходите на домакинствата и цените на жилищата в ЕС (графика)

© Цветелина Белутова, Капитал



Как се променяха цените на жилищата и доходите в страните от днешния ЕС по години - това проследява графиката на "Дневник", базирана на данните на "Евростат".


Наблюденията на брокери на недвижими имоти сочат, че днес жилищата в България са значително по-достъпни за работещите хора спрямо 2008 г. - последната година на имотен бум преди да започне международната икономическа криза. Причината е в по-бързото нарастване на доходите спрямо цените на имотите, съпроводено с много ниски лихви.


"Дневник" провери как са се развивали процесите и в останалите страни от ЕС.




Данните са за периода 2001 - 2016 г. (Липсата на колонка с данни за дохода през 2016 г. се дължи на факта, че "Евростат" още не ги публикувал).


В горната графика е индексът на поскъпване на цените на имотите по години, а в долната - индексът на нарастване на разполагаемия доход на домакинствата за съответната страна.


Всяка от частите на графиката позволява от падащото меню да се избере конкретна държава.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (84)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 2302 Неутрално

    Купувайте, че не останаха!

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  2. 2 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2835 Весело

    Има ли, "анализатори", които могат разбираемо да обяснят, тези графики?!🎃😎

  3. 3 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 873 Неутрално

    Графиките са абсолютно неясни.. Коя за какво е .. В 6 ти клас се учи, че като се чертае графика - се слагат Заглавие под графиката , и параметрите по двете оци - НАПИСАНИ !!

  4. 4 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2462 Неутрално

    Според текста се разбира, че първата графика е цени на имотите. Втората съответтноо - ръст на доходите. И двете са в проценти.
    Тоова, за което не съм съвсем сигурен е точността на данните, ноо това е прооблем на всяка статистика, която обработва големи обеми данни. Например, данните за заплатите в Чехия показва намаляване на стойноста им в проценти за периода 2010 - 2013, но не съм чул такова нещо. А за здравеопазването, където работя, мога да потвърдя само, че се забави нарастването на заплатите в крони, но никоой не ги е намалявал. Правителството пристъпи към изкуствена девалвация на кронатта в началото на ноември 2013 и я поддържаше до края на март тази година - спечелихме няколко десетки милиарда евро от това. Т.е. намаляванетто на заплатите не може да се отчете и от спадането на валутния курс. Не знам как са го получили тоова намаляване.

    E PLVRIBVS VNVM
  5. 5 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3704 Неутрално

    Балонът продължава да се надува. Впрочем, според Робърт Кийосаки имотът не спада към активите, защото последните по дефиниция са такива, които вкарват пари в джобовете ни, а пасивите са тези, които изкарват пари оттам. Право на всеки човек е да реши дали и кога да си купи или построи дом, но тази имотна истерия от последните години ми се струва, че няма да завърши добре, особено у нас, където броят на населението устойчиво и трайно намалява (като тази тенденция ще се запази и в следващите десетилетия, а навярно и за още по-дълго), а броят на имотите расте, както и цените им. Дори в Гърция, която по редица причини е по-предпочитана дестинация за живот на мнозина от цял свят, и където живеят няколко милиона повече, отколкото у нас, няма такова стихийно и безконтролно застрояване.

  6. 6 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3704 Неутрално

    И още нещо - номинално доходите у нас за болшинството от хората остават ниски, така че тези стъкмистики никаква работа не вършат.

  7. 7 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 930 Неутрално

    До коментар [#6] от "Читател":

    интересното за нас е колко минимални заплати струва едно тристайно жилище в момента в София в средно хубав квартал.

    останалото са алабализми.

  8. 8 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 930 Неутрално

    До коментар [#6] от "Читател":

    интересното за нас е колко минимални заплати струва едно тристайно жилище в момента в София в средно хубав квартал.

    останалото са алабализми.

  9. 9 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 865 Неутрално

    За цените на имотите не знам, ама цените на наемите в София са почти двойно за 4 години. А за толкова време заплатата ми не е скочила двойно, може би към 1.5.
    Принципно ако нещо, което е 800 евро на квадрат скочи със 100% до 1600 евро на квадрат, а доходите средно от 500 лева скочат с 150 процента до 1250, доходите растат повече като процент, ама пак се наяждаш на хой и не може да си позволиш имот.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  10. 10 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3658 Неутрално

    До коментар [#4] от "PavelCZ":

    Точно това се е случило. Намалели са заплатите в еврово изражение. Номерът с обезценката на националната валута даде положителен ефект само в Полша, където изобщо не влязоха в криза. От страните в ЦИЕ, най-яко пострадаха Румъния,Унгария, Словакия и Чехия в тази последователност. Ние можеше също изобщо да не влезем в криза ако Борисов и Дянков не бяха решили, че непременно трябва да го направим.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  11. 11 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3704 Неутрално

    До коментар [#7] от "log_on":

    Така е. Такива съпоставки са по-удачни и според мен.

  12. 12 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3658 Неутрално

    До коментар [#7] от "log_on":

    Че кой в София живее на минимална заплата?! На минимална заплата може да се прдживее в някое от околните села ако има 1 дк двор и обор.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  13. 13 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    До коментар [#5] от "Читател":

    "Впрочем, според Робърт Кийосаки имотът не спада към активите, защото последните по дефиниция са такива, които вкарват пари в джобовете ни, а пасивите са тези, които изкарват пари оттам. "

    Ако е за живеене не спада, ако е за инвестиция баш си спада. Неговите инвестиции са си баш това.
    Същото е с автомобила, ако е за лично ползване е разход, ако си изкарваш прехраната с него или го даваш под наем е инвестиция.
    Между другото, дори имота за живеене може да се приеме за инвестиция, когато разходите за ипотека са по-малки от реципрочните разходи за наем, разликата си е чист доход, чрез спестяване на разходи, а и след изплащане на ипотеката остава актив с прилична стойност, т.е. имаме още един актив, получен от инвестицията, не особено ликвиден, но може да се превърне в доход и той. Ако пък инфлацията граничи или е по-голяма от лихвата, си е направо трета форма на инвестиция (официалната инфлация, която е в зависимост от основния лихвен процент, често е нарочно занижена и под реалната инфлация на покупателната способност на паричните знаци).
    Та така, една идея по-сложно е.

  14. 14 Профил на Мусо Гоносуке
    Мусо Гоносуке
    Рейтинг: 479 Неутрално

    За пореден път Дневник избиха рибата с инфографика.
    Хора, това ви е работата бе, поинтересувайте се малко за основните правила при визуализация на данни и не се излагайте.

    Какви са грешките при тази инфографика:
    1. (както е посочено по-горе) Не е ясно коя графика за какво е.
    2. Не е уточнено в каква валута са изходните данни,
    3. Използването на различен цвят за всяка година е абсолютно излишно в случая. По-удачно е един цвят за всеки показател. Евентуално може да се използва различен нюанс за отрицателните стойности
    4. Истинският смисъл от двете графики е да се гледат заедно, което на моя 19 инчов монитор въобще не може да се направи. Не ми се мисли на телефон или таблет как се виждат
    5. Смяната на страна в едната графика не се отразява на другата. Така някой може да гледа едната графика за Белгия, а другата за Австрия
    6. Доста субективно е, но все пак може би в случая по-удачна е линейна графика, а не стълбове
    7. Не е задължително, но е удобство и улеснение за читателите (вашите клиенти един вид) да дадете и линк към данните които сте използвали, за да може всеки, който се интересува да си провери детайлите.

  15. 15 Профил на Мусо Гоносуке
    Мусо Гоносуке
    Рейтинг: 479 Неутрално

    И едно допълнение - между 2012 и 2014 година стои 22013

  16. 16 Профил на cases
    cases
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#5] от "Читател":"Впрочем, според Робърт Кийосаки имотът не спада към активите, защото последните по дефиниция са такива, които вкарват пари в джобовете ни, а пасивите са тези, които изкарват пари оттам. "Ако е за живеене не спада, ако е за инвестиция баш си спада. Неговите инвестиции са си баш това.Същото е с автомобила, ако е за лично ползване е разход, ако си изкарваш прехраната с него или го даваш под наем е инвестиция.Между другото, дори имота за живеене може да се приеме за инвестиция, когато разходите за ипотека са по-малки от реципрочните разходи за наем, разликата си е чист доход, чрез спестяване на разходи, а и след изплащане на ипотеката остава актив с прилична стойност, т.е. имаме още един актив, получен от инвестицията, не особено ликвиден, но може да се превърне в доход и той. Ако пък инфлацията граничи или е по-голяма от лихвата, си е направо трета форма на инвестиция (официалната инфлация, която е в зависимост от основния лихвен процент, често е нарочно занижена и под реалната инфлация на покупателната способност на паричните знаци).Та така, една идея по-сложно е.
    —цитат от коментар 13 на anarhochristian


    Чел - недочел си и ти ... и сам си противоречиш ... Според него ако не получаваш рента от имота си е жив пасив. Също така напълно отхвърля живеенето в собствено жилище.

  17. 17 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 240 Неутрално

    Хора за какви инвестиции спорите, тук говорим за семейства работили години, за да съберат 60-100 хиляди в даден валута и да си купят имот, който може би ще се използва я за живеене, я за наем, я за продажба след години. Другата им опция е злато. Важното е да си вкарал парите в нещо, за да не ги изяде някоя криза или ктб.

  18. 18 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 930 Неутрално

    До коментар [#12] от "tribiri":

    На минимална заплата живее повече от 2/3 от бг народа.
    Нали правят някакви изчисления колко хора могат да купят предлаганото строителство в една държава. В случая ни касае България.Какво общо имаме с Белгия или която и да е друга евродържава в това отношение.

  19. 19 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4072 Неутрално

    До коментар [#18] от "log_on":

    "На минимална заплата живее повече от 2/3 от бг народа..."

    Това е абсолютна лъжа, която дори не заслужава коментар.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  20. 20 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 930 Неутрално

    До коментар [#19] от "Norman Granz":

    Мдам. Личи си кой не излизал от комфорта на реститут и/или от касите на някое добре подплатено НПО,в краен случай добре реализирал се ИТ шеф.
    Сигурно живеете и в центъра на София.

  21. 21 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4312 Неутрално

    До коментар [#20] от "log_on":

    Личи си кой е интернет-хибридчик на руски хонорар и лъже на ангро с надеждата, че някой ще му се върже на лъжите.

    Gunter glieben glauchen globen
  22. 22 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3658 Неутрално

    До коментар [#14] от "Мусо Гоносуке":

    Специално за т.7 са казали, че данните са от евростат. Това би следвало да е достатъчно за грамотен ползвател на мрежата.

    Всъщност като погледне човек данните там, вижда че има само една държава -Ирландия, където балонът се е спихнал повече отколкото при нас. Ако 2015=100, то при тях 2007=162.8 а 2012=76.04. Т.е. цените са се сринали над 2 пъти.
    При нас 2008=147.97, 2013=95.9

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  23. 23 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 273 Неутрално

    Всеки който е обиколил големите градове на БГ в последната година е видял безумно много ново строителство Къде са хората които ще живеят там къде са им доходите с които ще купуват
    Това което със сигурност прави новият имотен бум е реализиране на строителни материали (както и всички индустрии които предлагат обзавеждане) и влошаване стандарта на живот в сградите които са около новите строежи

  24. 24 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 930 Неутрално

    До коментар [#21] от "Alarmstufe: Rot":

    Вместода сиправите свободни съчинения,не може ли просто /ако естественови се удава/ да изчислите колко минимални заплати струва тристаен нов апартамент в средно добър квартал в София ,пък който трябва ще си направи изводитеи сметките.

    п.с. Виждам,че вие сте си ''купили'' жилището в София защото сте неотразим ''гений''.

  25. 25 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 596 Неутрално

    ... активите, защото последните по дефиниция са такива, които вкарват пари в джобовете ни, а пасивите са тези, които изкарват пари оттам.
    —цитат от коментар 5 на Читател


    Що за глупости

  26. 26 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#5] от "Читател":

    В строителството се перат най-лесно пари. Също се строи основно в големите градове

  27. 27 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4072 Неутрално

    До коментар [#20] от "log_on":

    "Сигурно живеете и в центъра на София."

    Личи си колко са ти провинциални представите за света. В центъра на София никой не може да ме ПРИНУДИ да живея.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  28. 28 Профил на Sofu
    Sofu
    Рейтинг: 8 Неутрално

    В София се строи безпланово и поголовно. Всеки с едни пари стана строител и инвеститор. Пукането на балона се вижда още догодина. Пазарът е в истерия и който купи сега ще се прецака сериозно. Инфраструктурата всъщност ще се влошава, хора няма, гарнирано с евентуално секване на лесните пари и глобална несигурност ще срине цените с поне 15%.

    "Luck is what happens when preparation meets opportunity.” - Seneca
  29. 29 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4072 Неутрално

    До коментар [#24] от "log_on":

    "... колко минимални заплати струва тристаен нов апартамент в средно добър квартал в София..."

    В средно или по-добър квартал в София не живеят хора на минимална заплата. Ката цяло, на минимална заплата (500 лева) са не повече от 10% от българите. Всеки се простира според чергата си - това й е хубавото на пазарната икономика. 😎

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  30. 30 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#13] от "anarhochristian":

    "Ако е за живеене не спада, ако е за инвестиция баш си спада"

    Мне, ако е за живеене пак спада. В тоя случай се брои "условната рента" - колко наем би платил, ако го нямаш имотя. Условната рента влиза и при смятане на бевепето.
    Имотя не се брои за инфлацията, понеже е asset. За инфлацията се брои наемът, който е доходът от тоя asset.

    Нямаше да спада, ако купиш имот и нито го ползваш, нито го даваш под наем, нито го държиш за спекулативна печалба. Туй е като филма където Тошко Колев попадна на село и в гостната имаха "финландска мебел" , ама не я ползваха да не се изхаби и беше покрита с найлон да не събира прах. Показваха я само на гости, ако дойдат.


    До коментар [#8] от "log_on":

    "колко минимални заплати струва едно тристайно жилище в момента в София в средно хубав квартал"

    По - точното е да се брои със нето доход на домакинство. Сметнато по него (само продажната цена, лихви и такси по обслужване не се броят) учЕните са преброили за Германия: от 3 години в Остероде до 21 години в Мюнхен. Ако ще се брои на калпак, времето се удвоява.

    http://bit.ly/2y68D66

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 930 Неутрално

    До коментар [#29] от "Norman Granz":

    Тогава темата на Дневник е абсолютно безсмислена и неточна ,защото е обобщена за всички хора в отделните страни ,вкл. и България.

    И строителството на жилища въобще не касае над 2/3 от населението на България.
    Дори и трудящо се.
    Мерси за признанието ви ''за чергата''. Жилищата ,които се строят и продават касаят единствено тези ,които имат оригинални ''персийски килими'' и сега ,и преди в обширните си квадратури . За останалите -комуналки под наем по стар руски образец.

  33. 33 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4072 Неутрално

    До коментар [#32] от "log_on":

    "За останалите -комуналки под наем по стар руски образец."

    Като лъжете, поне го правете с мярка и вкус.

    Кой в България живее в "комуналка по руски образец", след като 95% от българите притежават собствено жилище?!

    Ако ти принадлежиш към някакво малцинство от бедняци, живеещи под наем с 500 лева месечен доход, защо приписваш мизерията си на 2/3 от населението на България?!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  34. 34 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13565 Весело

    Интересна е графиката за Великобритания :)
    Сред нас има ясновидци :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  35. 35 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1841 Неутрално

    Все повече си мисля че единственото обяснение за тези постоянни статии, които ни убеждават колко евтино и колко изгодно е да се купуват жилища и колко сме богати, е Прокопиев да е инвестирал сериозно в недвижими имоти. Няма друго логично обяснение.

  36. 36 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 930 Неутрално

    До коментар [#33] от "Norman Granz":

    Именно такива като вас наричат панелките - комуналки за робите на тодорживковия комунизъм. Докарани от паланките да прислужват на тогавашната ком-буржоазия. Е,днес повечето от тези комуналки са заприличали на най-изпадналите руски коптори от далечния изток,а екстрите като парно (които междупрочем ги има и в дървени руски къщета по руски села ) са забравени в доста панелни софийски гета поради невъзможност за обслужване от ''богат живот и еврозаплати''.
    Та така за чергите и персийските килими...където е текло -ще тече пак,където е нямало -съвсем ще няма.

  37. 37 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    До коментар [#32] от "log_on":

    Още по-интересно е как сметна 2/3 от населението да е на МРЗ, ако средната заплата е близо 2хМРЗ според НСИ. 1/3 от хората взимат по 5-6МРЗ всеки, за да докарат до ОФИЦИАЛНАТА СТАТИСТИКА, КОЯТО НЕ ВКЛЮЧВА ДОХОДИ ПОД МАСАТА?

  38. 38 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4072 Неутрално

    До коментар [#37] от "атанас":

    Тоя не е достатъчно интелигентен, за да бъде успешен манипулатор. 😈

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  39. 39 Профил на plf
    plf
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#3] от "ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!":

    Написани са - само, че отгоре над тях. Стига да има кой да чете ...

  40. 40 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4072 Неутрално

    До коментар [#36] от "log_on":

    "... екстрите като парно (които междупрочем ги има и в дървени руски къщета по руски села)..."

    В дървените къщи в руските села има парно, а?

    Майчицеееее...

    😆😆😆😆😈

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  41. 41 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 930 Неутрално

    До коментар [#37] от "атанас":Тоя не е достатъчно интелигентен, за да бъде успешен манипулатор. 😈
    —цитат от коментар 38 на Norman Granz


    Ама Дневник сайт за манипулации ли се води ?

    Е,извинявайте ,че не съм спец.
    Просто изразих мнението си от фактите ,които наблюдавам по странатаи софийски гета.
    А не от луксозно подплатено жилище някъде като вас .

  42. 42 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 930 Неутрално

    До коментар [#36] от "log_on":"... екстрите като парно (които междупрочем ги има и в дървени руски къщета по руски села)..."В дървените къщи в руските села има парно, а?Майчицеееее...😆😆😆😆😈
    —цитат от коментар 40 на Norman Granz


    Ама що се притеснихте толкоз. То и в дървените американски къщета има. Разликите между едните и другите ,че американските стават на клечки за зъби като подухне ветрец,а руските се разпадат след стотина години студ от минус 50 градуса и около два метра сняг.

  43. 43 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3311 Любопитно

    До коментар [#16] от "cases":

    "Също така напълно отхвърля живеенето в собствено жилище."

    А самото живеене дали е отхвърлено? Защото като спиш или се храниш е "пасив", ако си умрял наследството е "актив".

  44. 44 Профил на Fоtеdасоd
    Fоtеdасоd
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Графиката за доходите показва,
    че народът е увеличавал доходите си при Станишев и Орешарски
    и е намалявал доходите си при ДСБ/СДС+Борисов.
    т.е. когато „десняците“ са на власт – народът обеднява.


    До коментар [#19] от "Norman Granz":

  45. 45 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1344 Неутрално

    За Испания мога да потвърдя като факт, че в последните две години доходите леко взеха да се увеличават, безработицата да пада, а цените на имотите леко започнаха да се увеличават. В квартала в който живея в Мадрид, преди финансовата криза от 2008 една townhouse (не обичам да употребявам чужди думи на български и ще ви бъда благодарен ако ми дадете точната дума на български) - бяла спретната къщурка с малка градинка отпред е струвала 280-300 000 евро. През 2010 година цената на подобно нещо се срива до 80 000 евро!!! А, тази година гледам бавно и плавно, но сигурно цените леко започват да се вдигат.
    Ето ви конкретна обява - таунахус с 2 бани и 2 спални е вече 140 000 евро
    https://www.fotocasa.es/en/real-estate-agencies/casapueblo-san-blas-simancas-9202751756375/en/home/madrid-capital/air-conditioning-patriarca-san-jose-144580655?opi=3&tti=1
    Именно затова ние решихме да купим тази година таунхауса, в който живеем. Проблемът е, че в България самите ипотечни заеми са много неизгодни с невероятно високи лихви. А, в Испания има банки, които дават супер условия. ING Direct примерно дава ипотечен заем с 1.99% фиксирана лихва за 10 години, плюс още 15 години плаваща лихва с 0.99% + Euribor. Дават и финансиране до 100% от цената на жилището. Такива условия в България не съм виждал. Ние с жена ми не сме велики инвеститори, но просто искахме да имаме наш дом и мисля, че това е нормално. Ако се стегнем за 10 години ще изплатим всичко. А, ако продължаваме да плащаме наем, след 10 години ще сме изплатили половин къща без да имаме нищо наше. Колкото до спекулирането с имоти с цел инвестиция, това вече е друг въпрос. Съгласен съм, че цените умишлено се надуват в много страни, вкл. и в България.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  46. 46 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4072 Неутрално

    До коментар [#44] от "Nехоljhft":

    Кога е било ДСБ на власт бе, тавариш?! Вие съвсем през просото го ударихте.

    А през 2008 г в света избухна финансова криза, която дойде в България с 2 години фазова разлика.

    Както казах и на другаря ти, добрият манипулатор трябва да притежава базисна интелигентност. 😎

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  47. 47 Профил на Fоtеdасоd
    Fоtеdасоd
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Кога е било ДСБ на власт
    —цитат от коментар 46 на Norman Granz


    Москов (заместника на Радан) беше на власт в здравното министерство при Борисов-2.

    До коментар [#46] от "Norman Granz":

  48. 48 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4072 Неутрално

    До коментар [#47] от "Nехоljhft":

    Аз пък си спомням кога най-паче 😎 нараснаха доходите - при Жан Виденов. Тогава всички бяхме милионери. 😆

    А какво има здравеопазването с финансовото състояние на хората - питай Курнелка да ти обясни.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  49. 49 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3311 Весело

    До коментар [#29] от "Norman Granz":

    "Ката цяло, на минимална заплата (500 лева) са не повече от 10% от българите. "

    Като цяло, 20% от българите са учащи (без заплта), 30% са пенсионери (средна пенсия от 326 лв.). Останалите 3.5 млн. българи са (ще) са платили данък върху дохода от 3.037 млрд. лв., което прави 886 лв. среден месечен доход при все че смятането на средно аетметично при не-Гаусово разпрделение служи единствено само за пропаганда. Но не и за управление, държавно управление.
    http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=109996

    До коментар [#33] от "Norman Granz":

    "след като 95% от българите притежават собствено жилище?!"

    Тая либертаска математика не я разбирам - как като се разделят 3.944 млн. жилища на 7.1 млн. български граждани се получава 95%?
    http://www.nsi.bg/bg/content/3145/ %D0%B6%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%89%D0%B0
    Такива кръгли глупости ръси само Красен Станчев. Ама той е марскистко-ленински философ взел се за иконмическо гуру в зависимост Шорошските грантове. Емил Хърсев е малко по-напред с материала - говори за 95% от домакинствата, като пропуска да обясни какво е домакинство и какво е жилище (колиба, опс вила от едно помещение или къща на два ката с пет стаи ака Александър Лиловата с 700 кв. м. жилищна площ).
    Ама "върховите" съдии не споделя икономическата мисла Хърсева:
    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2017/04/12/2952092_sudiia_ot_skandala_s_bednite_rodnini_v_primorsko_stana/
    и се водят бедни, толкова бедни, че държавата (на пенсионерите) трябва да ги подпомага.

  50. 50 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4072 Неутрално

    До коментар [#49] от "wanderer":

    "Тая либертаска математика не я разбирам - как като се разделят 3.944 млн. жилища на 7.1 млн. български граждани се получава 95%?"

    Ти какво ли разбираш изобщо?!

    Ами тези български граждани не живеят по един в жилище бе, алооооу, другарю! Ти чувал ли си за семейство? Ако самият нямаш такова - другите имат!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  51. 51 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3311 Любопитно

    До коментар [#50] от "Norman Granz":

    "български граждани не живеят по един в жилище бе"

    Ти, изобщо, разбираш ли за какво говориш!? Някаква разлика правиш ли между "притежават" и "живеене"; между "собствено" и "споделено" (не по един)?

  52. 52 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4072 Неутрално

    До коментар [#51] от "wanderer":

    Виж ми подписа и си намери събеседник.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  53. 53 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 2922 Неутрално

    Все повече си мисля че единственото обяснение за тези постоянни статии, които ни убеждават колко евтино и колко изгодно е да се купуват жилища и колко сме богати, е Прокопиев да е инвестирал сериозно в недвижими имоти. Няма друго логично обяснение.
    —цитат от коментар 35 на Modestmouse



    До коментар [#35] от "Modestmouse":

    Има и друго обяснение: НЯМА ЗА КАКВО ДА ПИШАТ.

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  54. 54 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    [quote#41:"log_on"][/quote]

    Сега, в гетата не знам, макар че и там е съмнително колко от хората са на по под 400лв. Даже клошар може да докара 30-40лв и нагоре от влечане на колички с отпадъци за ден. А и някак странно няма желаещи за заплати примерно МРЗ плюс 100лв.

    Както ти казах, гледаш само своето мнение и не искаш да погледнеш голямата картина. И, не, тя не е само София да влияе- там е 1/4 от населението и пак не може да измести нещата. Каква е картинката отгоре? Средната заплата официално е близо 800лв, т.е. 2 пъти МРЗ. Това включва всички осигурени в страната. Ако 2/3 от работещите са с по МРЗ, то за средна отчетена 2хМРЗ, ще е нужно 1/3 от хората да взимат по 5 пъти МРЗ. Т.е. искаш да кажеш, че 1/3 от работещите са на по 2000лв, а 2/3 са на по 400? Сега да посмятаме още малко... Ако всеки 3ти е с 2000лв, а в богати квартали и градове живеят под 10% от населението, то пак в гета, села и малки градове ще има поне всеки 5ти да е с над 2000лв доход... И това са сметки на декларирани доходи с платени данъци в страна, където над 50% от доходите и оборотите се укриват, т.е. получаваш примерно 700лв, но се плащат данъци на 400лв или даже 1/2 работен ден- 200лв, може и нищо да не декларираш и да се водиш безработен... Да, заетите на заплата са примерно 1/4 от населението, като изключим деца, инвалиди(и мними...), пенсионери, безработни. Но и това не променя факта, че нещо е криво в тезата ти, че 2/3 от работещите са на под МРЗ, а може би 5% само в София взимат повече.

    Не казвам, че всеки взима 1000+ лв. Но и празни приказки как всеки бил на под 400лв са пълна глупост.

    А и ще ти дам един пример от тия месеци. Търсим майстор за ремонт на село в северозапада. Идва седмица след уговорката с още едно момче и се извинява- работа има бол, плаща по 1000лв за помощник, но няма желаещи и двамата едвам смогват на обектите и да има някакъв график да поемат. В същото време всеки там ще ти каже, че работа няма и няма един човек с над 200-300лв доход едва ли не. Ако хората изнемогваха на по под 400лв, при това заплата да взимат такава, т.е. да работят, то при позиция за 1000лв свободна би трябвало да има желаещи, нали? Даже и за 500лв би трябвало да има готови да почнат- това са си 20% над текущия доход.

  55. 55 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 829 Неутрално

    В Европа все пак се живее... с 20-годишен доход си купуваш някакво нормално жилище 50-60 квадрата. Ако имате два дохода в семейството, ще си купите и 100 квадрата.
    В Хонг-Конг или Сингапур например не стигат и 30, и 50 средни годишни дохода за да си купиш жилище. И 50 квадрата там се брои за голям лукс! Семейства живеят на 25-30 квадрата, а за ергени има и студия по... 12 кв.м.!
    http://time.com/4581230/hong-kong-apartments-property-sale-rent-small-housing/
    Подобно е съотношението и в Австралия, и в Шанжай/Пекин, и на много други места. В Европа още не сме ги стинали азиатците, макар че ги гоним - в Англия доскоро стандартния срок за ипотека беше 25 години, а сега вземат 35 и 40-годишни (вдигнаха законовия лимит), а в Швеция има 100-годишни ипотеки. Иначе месечната вноска става непоносима.

  56. 56 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1841 Неутрално

    До коментар [#45] от "andreas_hofer":

    Че то голяма евтиния в тоя Мадрид, в София за нещо с дворче ще ти искат 3 пъти повече. Те 140 хиляди евро, че и повече вече си искат за 80-90 квадрата апартамент стига да е в някой "по-престижен" квартал, разбирай Иван Вазов, Изток, Стрелбище, друг е въпроса че нито има къде да паркираш нито има някакво пространство между блоковете ама ние си им викаме престижни квартали.

  57. 57 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3311 Неутрално

    До коментар [#52] от "Norman Granz":

    Никой не те кара да спориш. Просто недей да лъжеш!
    Сега, не всеки разбира от математика и статистика и като не разбираш,няма нужда да се пънеш нахалост.

  58. 58 Профил на Мусо Гоносуке
    Мусо Гоносуке
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#22] от "tribiri":

    Специално за т.7 са казали, че данните са от евростат. Това би следвало да е достатъчно за грамотен ползвател на мрежата.
    —цитат от коментар 22 на tribiri


    Вие предполагам сте грамотен ползвател на мрежата, пробвайте да намерите данните и после споделете колко време ви е отнело - 5 минути, 10, 20 или повече.
    Колкото и да е, едва ли ще е по-малко от кликането върху директен линк към данните.

    За това говоря - не са длъжни, но би било улеснение за читателите. Но не това е най-големият проблем на графиките.

  59. 59 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3311 Неутрално

    До коментар [#54] от "атанас":

    "Ако хората изнемогваха на по под 400лв, при това заплата да взимат такава, т.е. да работят, то при позиция за 1000лв свободна би трябвало да има желаещи, нали?"

    Това важи само за полицията - желаещи неграмотници да станат полицаи с лопата да ги ринеш. В нормалния живот хората работят това, което могат. И един милион лева да даваш, няма да намериш термоядрен инженер или космонавт (да лети на твоята ракета по пътя към Ад-а).

  60. 60 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3311 Любопитно

    До коментар [#56] от "Modestmouse":

    "Те 140 хиляди евро, че и повече вече си искат за 80-90 квадрата апартамент стига да е в някой "по-престижен" квартал, разбирай Иван Вазов, Изток,"

    Тия пари са построените от Татово време апартаменти или за ново-уплътняващите сгради, кацнали наготово върху разточителната соц. инфраструктура?
    Питам, що преди ден-два спорих какъв БВП трябва да има една дъжава, за да строи по 16 хил. нови жилища и дали той е повече или по-малко от БВП на държава, която годишно не може да построи и пет хиляди жилища.

  61. 61 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#45] от "andreas_hofer":Че то голяма евтиния в тоя Мадрид, в София за нещо с дворче ще ти искат 3 пъти повече. Те 140 хиляди евро, че и повече вече си искат за 80-90 квадрата апартамент стига да е в някой "по-престижен" квартал, разбирай Иван Вазов, Изток, Стрелбище, друг е въпроса че нито има къде да паркираш нито има някакво пространство между блоковете ама ние си им викаме престижни квартали.
    —цитат от коментар 56 на Modestmouse


    Е, много евтино - хайде сега. 72 кв.м. пише, че е въпросното жилище. За дворче нищо не пише. Може и да има - колкото да си държиш кофата за боклук.
    Имай предвид, че в Испания безработицата е 15% май някъде, а сред младежите 35%. Половината са т.нар. "милеуристас" - от 1000 евро повече не вземат. То в София много хора правят повече пари. Отделно дето там карта за транспорта им е 70 евро, да излезеш на вечеря ти е 20 евро, абе общо взето цените са колкото лева е тук, там е толкова евро всяко нещо. Нали сме ходили и ние и сме виждали (също ядем бонбонки Тик-Так).
    Така че за 72 кв. жилище 140 хил. евро не е толкоз евтино. Вярно, сравнено с другаде в Европа не е зле.

  62. 62 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1342 Гневно

    Абсолютно безумие е да се сравняват индекси, без да се посочи как са образувани!!!!!!!!

  63. 63 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1342 Гневно

    Според текста се разбира, че първата графика е цени на имотите. Втората съответтноо - ръст на доходите.
    —цитат от коментар 4 на PavelCZ
    Ц! Не цените и доходите, а индексите им, а как са образувани индексите - на каква база - никой не ти казва! Преводачите от Дневник не знаят тази дума "индекс" - явно и основно образование не са завършили...

  64. 64 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 693 Неутрално

    На кой не му ясни графиките? Особено пък втората - комунистите и царя берат плодовете и инерцията от работата на Костов, после идва кризата и продължава и до ден днешен при управлението на Филията с мас.

    Кое не е ясно? Пише за какво е, виждат се барчетата с различна височина, какво не е ясно?

  65. 65 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3658 Неутрално

    До коментар [#54] от "атанас":

    Средната заплата отдавна надхвърли 1000 лева.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  66. 66 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3658 Неутрално

    До коментар [#64] от "herbaltea":

    Изказахте се като Георги Димитров за колелото на историята дето Костов го завъртял!

    Аз си сплмням за няколко завъртяни от Костов неща - Кремиковци, ОЦК Кърджали, Горубсо Мадан... Тия ги завъртя към Захариев. Имаше други дето ги завъртя към Косьо Самоковеца, трети към Славчо готвача.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  67. 67 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3311 Весело

    До коментар [#65] от "tribiri":

    "Средната заплата отдавна надхвърли 1000 лева."
    Отдавна, отдавна, колко отдавна!? Декември 2016 г. прехвърли 1000 лв. (коледните добавки и надбавки), а януари и февруари падна на 995 лв. и 987 лв. съответно.
    http://www.noi.bg/images/bg/about/statisticsandanalysis/statistics/pokazateli/ECON2017_VII.pdf
    След покачването през май до 1060 лв. (годишните бонуси) пак пада и за юни вече средната заплата е 1027 лв. Като се отчете края на туристическия сезон, опс временната заетост, може ноември пак да падне под 1000 лв.

  68. 68 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1344 Неутрално

    До коментар [#61] от "Камен":

    Ако заплатата ти е 1000 евро естествено ипотека няма да ти дадат, но доста квалифицирани хора особено в големите градове като Мадрид работят за поне 2500 евро на месец и повече и с тези пари не е проблем да си купиш жилище от порядъка на 75 квадрта примерно. Нашата къща е 78 квадрата, но дворчето си е малко, прав си, просто стига за 1-2 дървета и малко цветя, но какво повече ми трябва. Вечеря в Мадрид може да ти излезе и 10 евро и то на добро централно място, стига да има кой да ти покаже. Ресторант Topolino на улица Preciados е добър пример.
    Аз лично съм много доволен от живота тук. Доста по-евтино е от останалите западноевропейски столици. А, за разлика от София и инфраструктурата е отлична както и климата, като изключим юли и август, когато е по-добре да се почива и пътува извън Мадрид. Тук няма нужда да ходиш на зиг-заг по тротоара с бебешка количка, заради липсващи плочки примерно.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  69. 69 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3658 Неутрално

    До коментар [#67] от "wanderer":

    Няма да падне. Ако падне ще е заедно с правитекството. Не виждате ли, че от всички страни искат и пллучават увеличения, а от януари ще вдигат и минималната.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  70. 70 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1841 Неутрално

    До коментар [#60] от "wanderer":

    И жилища от татовото време има на такива цени в определени райони.

  71. 71 Профил на Цъкам минуси
    Цъкам минуси
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Графиката на Полша, батенце.

  72. 72 Профил на agile
    agile
    Рейтинг: 297 Неутрално

    В Скандинавските страни, както и на други места, цените на имотите в най-големите градове са стигнали до абсурдни размери. ТОВА СИ Е БАЛОН ОТВСЯКЪДЕ, ПОДОБЕН НА НАЙ-ГОЛЕМИЯ БАЛОН В СВЕТА - КАНАДСКИЯ.
    Имам чувството, че в Южна Европа - Португалия, Испания, Италия, Гърция, цените на жилищата са си нормални и достъпни, за разлика от балонните цени на север.

  73. 73 Профил на agile
    agile
    Рейтинг: 297 Неутрално

    В Скандинавските страни, както и на други места, цените на имотите в най-големите градове са стигнали до абсурдни размери. ТОВА СИ Е БАЛОН ОТВСЯКЪДЕ, ПОДОБЕН НА НАЙ-ГОЛЕМИЯ БАЛОН В СВЕТА - КАНАДСКИЯ.
    Имам чувството, че в Южна Европа - Португалия, Испания, Италия, Гърция, цените на жилищата са си нормални и достъпни, за разлика от балонните цени на север.

  74. 74 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    До коментар [#59] от "wanderer":

    Ъ? Говорим в примера за позиция общак по строежи. Тя като цяло е за хора с никаква квалификация освен да могат да носят кофи и да държат баданарка. А и да се говореше за позиции с изискване за квалификация, то тогава идва въпрос защо мрънкащите не вземат да пробват да се квалифицират за по-висока позиция. Даже и хамалин с основно може да вземе средно за монтьор във вечерно училище при желание, камо ли безработен, дето си стои вкъщи или все е в кварталното кафе да мрънка.

  75. 75 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3311 Весело

    До коментар [#64] от "herbaltea":

    "Особено пък втората - комунистите и царя берат плодовете и инерцията от работата на Костов"

    Така е: след здравната реформа броят на инвалидите нарастна от 123 хил. на 600 хил. души. Баце (и Малката пица) ги стабилизараха на 489 хил души.
    след пенсионната реформа държавната субсидия за пенсии нарастна от един милиард на 4.7 млрд. лв. за 2017 г.
    И обещаните пет цента (доларови) за киловат/час, дадени от Костов при "сделката на века" (Горна Арда) и те дадоха двоен плод - сега 10 цента за квч плюс десетина процента обществена и "зелена" отговорност с цел гарантиране минимум 16% на "инвеститорите".
    Дори и инерцията се оплоди - отложи се приемането ни в ЕС с три години за да се свърши работата, дето Костов не е свършил. Понеже работата не беше свършена по-различно от Костов, инерцията се оплоди втори път - с предпазна клауза, преобразувана в годишен мониторинг по "Вътрешен реди правосъдие". Другите "плодове" (Шенген, еврозона, европейски съд, европейско здравеопазване) още не можем да ги консумираме с икономисти като Пламен Орешарски (финансов министър в кабинета Коств), банкери като Димитър Костов (зам. финансов министър в кабинета Костов, член на УС на БНБ при проспиването на КТБ и понастоящем главен банков надзорник )

  76. 76 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3311 Весело

    До коментар [#74] от "атанас":

    "тогава идва въпрос защо мрънкащите не вземат да пробват да се квалифицират за по-висока позиция."

    То и за мрънкането се изисква квалификация. Виж например, прост-съюзниците или коя и да е грантаджийска фондация. Мислиш ли, че някой от тях може "да носи кофи и да държи баданарка"? Щото и жена ми, адвокат, си мислеше, че може "да държи баданарка", ама трябваше да шпакловам стените след нея.
    Виждам, че за професията "хамалин" идея си нямаш какво се изисква, освен физическа сила. Сиреч, не си имал квалитетна ейч-арка да ти наеме десет души от улицата и ... за загубиш 150 тона захар от разкъсани чували и "отмиване" в дъжда. Или потрошено офис оборудване.

  77. 77 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 832 Неутрално

    В случай че някой се интересува от реалното изменение на разполагаемия доход в ЕС, вкл. в България, вкл. за 2016:
    http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&plugin=1&language=en&pcode=tepsr_wc310
    http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/graph.do?tab=graph&plugin=1&language=en&pcode=tepsr_wc310&toolbox=type
    Ех, Дневник, ех...

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." Шопенхауер
  78. 78 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2580 Неутрално

    До коментар [#23] от "bj_int":

    абе и аз си мислех като тебе ,но 3 ти ап си купувам ново строителство и навсякъде са пълни блоковете с хора , няма празно ,а е чисто ,хубаво и удобно ,в единия случай е пълно с чужденци ..

  79. 79 Профил на solange
    solange
    Рейтинг: 358 Разстроено

    на минимална заплата (500 лева) са не повече от 10% от българите.
    —цитат от коментар 29 на Norman Granz

    Извън София заплатите (реалните, не на хартия) са отчайващо ниски :-(


  80. 80 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    пишман-десния реститут Норми пак е осмърдял всичко. тоя е изплюскал всичко дето е оставил дедо му .сто на сто е с три ипотеки и десет заема,да се прави на парвеню. два лева сам не е изкарал.

  81. 81 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#32] от "log_on":"Кой в България живее в "комуналка по руски образец", след като 95% от българите притежават собствено жилище?
    —цитат от коментар 33 на Norman Granz


    Броят на жилищата може и да е висок,но повечето са по селата и малките градове,където има доста пустеещи жилища.Има и доста семейства,които живеят в едно жилище с родителите си.Така че статистиката е изкривена.Не случайно има бум при ипотечните кредити.

  82. 82 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#54] от "атанас":Средната заплата отдавна надхвърли 1000 лева.
    —цитат от коментар 65 на tribiri


    Бруто.Нето е малко над 800 лв.

  83. 83 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4034 Гневно

    От графиката за доходите става абсолютно ясно, че единствената държава в ЕС, в която доходите само растат е Германия. Напълно ясно е, че немците са единствените облагодетелствани от проекта ЕС. Вижте Франция, Великобритания, Испания, Италия. Да не са по-умни, защото няма исторически факт, който да говори за това.
    Абсолютно съм против ЕС в този му вид.

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  84. 84 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4034 Гневно

    Поляците имат добри данни, но то е защото са много консервативни и постоянно са на нож с Брюксел.

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK